Forum >> 75-90

Tocsa26-11-2011 09:20:12 // 32528
Igazad van az új csavarral de ezek a kemény csavarok szerintem azért visszarakhatóak .
Nekem is lazult ki féltengely csavarom amíg csak kézzel ahogy sikerül úgy húzgáltam le .
Mióta van nyomatékkulcsom és gyári értékre lehúzom azóta semmi gond nem történt vele . Szerintem ha nem egyformán feszesek az okozza a problémát főleg hogy párokba vannak összefogva ugye . A menetrögzítő meg nem árthat max ha szét kell szedni lehet nehezebb. :)
Én minden esetre raktam az enyémre . A kardán csavarjaira is tettem hiába új anyákkal raktam össze . Legutóbb az első kardán anyák a lendkerékről lecsavarodtak és beperegtek bulizni a házba na ott romboltak rendesen . :(
Tocsa26-11-2011 09:13:53 // 32527
Szóval versenyautó lesz ! :)
Akkor érthető az átalakítás . :)
Hari25-11-2011 21:35:41 // 32526
Na valahogy így! :-)
... egyébként meg mindig új csavart kell a visszaszereléskor használni és tuti nem fordul ilyen elő!!!
( ... menetrögzítőt?! :-) kint Olaszba se használtunk soha!)
- Új csavar!
- Tiszta felület!
- Rendesen meg kell húzni! + utána kell húzni egy próbakör után!!!
Ennyi!

(Egyébként 33-asoknál is sűrűn előfordult ilyesmi!)
LacUS25-11-2011 21:17:19 // 32525
Hogy lazulhatnak ki a féltengely csavarjai?? Én alig bírtam kitekerni őket és a manual szerint menetrögzítővel kell berakni.. Szóval ez alapján az összes ilyen baleset a trehányság számlájára írható.
LacUS25-11-2011 21:15:46 // 32524
Hát úgy néz ki, marad az eredeti elképzelés az előre néző nyergekkel, még a stabrúd ahogy írtam beleszólhat. A két gyári tőcsavar fogja tartani a konzolt, és egy helyen fogom még a difiházhoz fogatni.
Az átalakítás versenyautóba készül tehát,elsősorban zárt pályákon fogom a saját épségem "kockáztatni", pontosabban nem kockáztatni, mert elég erős lesz az anyag amiből a konzol készül.
Hari25-11-2011 18:49:12 // 32523
Nem-nem! Azok a tőcsavarok akkor szoktak letörni. amikor a féltengely rögzítőcsavarjai meglazulnak, kitekerednek és a féltengely leszakítja a nyergeket!
(Már nagyon sok ilyet láttam!)
Kisbubi25-11-2011 14:18:56 // 32522
Igy akkor tud letörni a 2 csavar amikor kilazul, és kiesik a féltengely és akkor fékezel. a csavar benne marad a tárcsába de a váltóban már nem és szépen eltekeri. Ennyi, mivel már volt ilyen.
Punisher25-11-2011 12:29:13 // 32521
Köszönöm kérdésedet!
Az én kocsimat mostanában kezdtem el felújítani. Mindent dokumentálok a blogomban, ott lehet követni az eseményeket. Lassan úgy érzem, hogy szinte egy csavar sem marad érintetlen mire elkészülök.
Amúgy a kérdésre, hogy "Mi lesz belőle, ha nagy lesz", az a válasz, hogy egy frankó utcai autó.
Gábor(figi75)25-11-2011 09:36:40 // 32520
Hát te hova keveredtél ezen az oldalon? :-)
Nos igen ez már profi technika meg tudás,nem lennék meglepve ha ez a sportág is komolyan fejlődne mint a drift.
Tocsa25-11-2011 09:32:25 // 32519
Nézzétek el nekem de én kicsit szkeptikus vagyok ezzel kapcsolatban hogy a kihajtás rögzítő csavarjaira van rakva a nagyobb nyereg .
Persze négy a kettő helyett de ott elég vékonyak az öntvény falai a csavar fészkeken és nem ilyen terhelésre van kitalálva szerintem . Töbszörös erőhatásokat kell kibírnia mint eredetileg tervezték !
Persze amíg nincs baj addig nincs baj de ha mégis akkor bazi nagy a gáz főleg ha meghal valaki ! Higgyétek el kivizsgálják a hatóságok ! :O

Persze nem okoskodni akarok meg rémisztgetni csak mindenki fontolja meg mit hogy alakít át és milyen anyagokból főleg a fékeknél ! Na meg megéri e utcára ?
Tocsa25-11-2011 09:22:12 // 32518
Szép ez a váltó nem tudom hogy jött össze hogy letört mindkét csonk ?
Szerintem amikor így elreped spontán a tőcsavar túlhúzása miatt reped meg és törik el egy idő után . Nem megfelelő szerelés túl nagy nyomatékkal lett lehúzva pl .
Nekem hála az égnek három autóból még egyen sem repedt el reméljük nem is fog mert minden csavar gyári nyomatékkal van lehúzva. :)

Na most nem nagyképűsködök és oktatok nem kell félreérteni csak ez a véleményem . ;)

Persze a váltó melegszik bizonyos fokig de én nem tapasztaltam még forrósodást PL egy Miskolc -Felsőtárkány közötti bükki úton agyament tempóban sem ! Direkt meg is tapogattam mikor megálltunk . :) Persze a fékek izzottak ! :)
Aki tudja melyik út ez eltudja képzelni mit kap a kocsi főleg a speer . :D Full kanyargós sokáig fölfele mész a hegyre utána meg sikítozva leereszkedsz . Jó kis adrenalin bomba ! :D Esztergom -Dobogókő a hegyen keresztül lightos hozzá képest ! :)
Hari25-11-2011 08:31:29 // 32517
Na igen! ... akinek tetszik!
más!
Ezt nézd meg drift mocival! kegyetlen jól nyomja! :-)
Gábor(figi75)25-11-2011 07:53:59 // 32515
LacUS24-11-2011 23:10:02 // 32514
Na igen :( De lehet hogy inkább a plexibe rakom :)
[k i z z o]24-11-2011 23:03:40 // 32513
A frissen festett hátsó ajtó:(
Wickey24-11-2011 22:44:58 // 32512
Haha... 275-öt ment egy SZ-vel... mivan, szakadékba lökte, vagy mi? :-)
Szerencsétlen Ferrari meg mekkorákat küzdött a 90-es évek elején, hogy elérje ezt a tempót a másfélszer erősebb 348-assal, pedig csak egy patika SZ-re kellett volna tenni a sárgalovas matricát, beszarás milyen hülyék voltak ezek ott Maranelloban. :-)
LacUS24-11-2011 22:05:07 // 32511
Jé, nekem van egy pont ilyen ecum, pont ezzel a chippel :)
LacUS24-11-2011 22:02:56 // 32510
Köszönöm, mint mindig jól jött a több szem többet láít :)
Az általad belinkelt felső állású nyereg sajnos nem járható a nagy brembonál, ahogy a hátsó rögzítés se, mert a fékfolyadék vezetékeket a difiházba kéne bevezetni. Szóval marad az eredeti előre álló nyereg, ha a stabrúd nem lesz útban. Lehet a végén marad ahogy volt amíg nem veszek valami kis willwood vagy hasonló nyerget. Bár szerintem jó lesz a brembo. :) Az előre néző nyeregnek annyi előnye lenne,hogy elég jól hozzá férhető maradna.
A hűtést eleve terveztem valószínűleg a hátsó ajtókon lesz egy-egy kopoltyú
amit ilyen csövekkel vezetnék a fenéklemezen vágott lyukon a váltó/fékek fölé.

A tapadó guminak Yoko 240/610/17 slickeket tervezek kivétel amikor nem kell majd tapadni :)
GTPeti24-11-2011 21:12:09 // 32509
Figyelitek? Ez egy wikipédiás cikknek is beillene. ;)
[k i z z o]24-11-2011 20:21:27 // 32507
Ebben igazad van, nem mindegy, hová rakod a nyerget:

Minél magasabban van egy nyereg - 12óra irány - annál kevésbé van kitéve az út felől érkező mechanikus hatásoknak, azonban minél magasabbra fordul, annál nehézkesebb szerelni (pl. betétcsere). Valamint a felfüggesztés akadályoz, első féknél, esetünkben.

Ugyanakkor fontos, hogy a nyerget is megfelelően hűtsünk, ezért az optimális helye 6 óránál keresendő (ez 2011 - től megy Motorsportban is, inkább aszfalton, mint murván). Ez széria felfüggesztés esetén nehezen kivitelezhető, és nagyon fogékony a szennyeződésre + az alsó felfüggesztési pontok útban vannak.

A nyerget a tárcsa elé tenni azért nem szerencsés, mert kitakarja a tárcsát a direkt légáramlásból, hacsak a nyereg ezt nem támogatja.

Ezek szerint a nyerget a tárcsa mögé tenni 3 órához az egyik leggyakoribb széria megoldás.

Ugyanakkor, ha egy nagy nyerget akarsz felrakni, sok helyed nem maradt:)

Ami szerintem fontos, hogy jól méretezett konzolod legyen + hatalmas nyereghez megfelelő tapadással bíró gumi felület is szükséges:)
prooF_7524-11-2011 12:21:11 // 32506


Lehet hogy ez nem tipikus, de azért óvatosságra intő jel:) Viszont teljesen kiküszöbölhető a Kizzo-féle képen látható rögzítéssel.

Mellesleg szerintem kívülre felrakni csak annyival macerásabb, hogy hegeszteni kell egy konzolt neki, de ugyan úgy a féltengellyel kell összehozni a tárcsát, mint belül. Persze ha csak a nyerget akarja az ember cserélni, akkor tényleg nem érdemes, de úgy szerintem nem is lesz sok eredménye.
Menj 2 kört versenytempóban egy pályán, és utána tedd oda a kezed a váltóhoz/diffihez, hidd el, melegszik az (főleg ha sperres). És a nagyobb féktárcsa=nagyobb hőleadó felület, azért az nem mindegy!

A "nem mindegy hogy áll a féknyereg" dologhoz meg annyit, hogy akkor ha nem vízszintesen áll az autó, rosszabbul kéne fognia a féknek ezek szerint?:) Érdekes lenne. Szerintem akár fejjel lefele is állhat a gyárihoz képest, mivel nincs levegő a hidraulikában.
LacUS24-11-2011 10:24:35 // 32505
Igen, utána olvasva ez lehet az egyetlen magyarázat. :) Tehát esetembe lehet akár fent is :)

A te kocsiból mi lesz ha nagy lesz? A 145öt szoktam látni a munkahelyemnél a Polár/Bajor Centernél. :)
Punisher24-11-2011 08:50:46 // 32504
Nem is értem, hogy miért ne lenne mindegy, hogy milyen pozicióban áll a nyereg. :-O Nézegettem több gyártónál nyergeket (álmodoztam, tervezgettem), de ilyen jellegű kritérium sehol nem volt megadva.
Ezek szerintem megint szóbeszédek amiből már elveszet a lényeg és úgy mondják tovább. Szerintem aki ezt mondja az a következővel kapcsolatban van információhiányban és ezáltal képzavarban.
A minőségibb sokdugattyús nyergek aszimetrikus méretű dugattyúkkal készülnek azért, hogy egyenletesen kopjon a betét. De itt sem a pozició számít, hanem hogy a nyeregben merre forog a tárcsa, így lesz jobbos és balos nyereg belőlük.
LacUS24-11-2011 00:10:13 // 32503
Köszi, ez most jól jött :) Így még talán a régi nyereg is megmaradhat krézi féknek :)
Ezek szerint akkor nem annyira mérvadó, hogy hogy áll a nyereg?
LacUS23-11-2011 18:08:39 // 32501
Igazából a rögzítés alapját a 2 tőcsavar fogja adni, de ez függ attól is,hogy maga a konzol milyen anyagból lesz. Szerintem nem igazán fog leszakadni, egyrészről maga a nyereg fele olyan nehéz, másrészről azért nem 4 dugattyús brembo lesz fent 300as tárcsával, hogy akkorát fékezzen :) Ha esetleg úgy tűnik hogy nem elég a kettő akkor egy távtartó van a difiházhoz is lehet egy helyen rögzíteni, úgy biztos nem "lebeg" be.
A tárcsa az meg marad a gyári hűtetlen tárcsa, egyelőre nincs keret a hűtöttre. A nyereg közepéből kiveszem a távtartót,hogy jó legyen. A kívül rögzítéssel egy bajom van, azzal veszít az alfa transaxle értelméből. (na meg rugózatlan tömeg.. ) :) Éppen ezért nem lesz elől getrag váltóm se. :)

A támasztó rúd. :) Jövő héten hétfő vagy kedd jobb neked?
Tocsa23-11-2011 17:45:44 // 32500
Ha kintre raksz féket az elég nagy átalakítás szerintem simán drágább mint a belső hűtött tárcsa ! Na meg otthon megbarkácsolni elég veszélyes lenne . :)
Tocsa23-11-2011 17:41:44 // 32499
Csíkról ne is álmodj nem lessz ha csak kintről nem hozol ! :)
Műanyag meg figinek biztos van kérdezd meg .
Tocsa23-11-2011 17:39:03 // 32498
Hidd el a 10.2 es csavarok bírják ! Bár a váltóház az gyenge pont főleg ha agyon verték már . :)
Mndjuk egy hűtött tárcsa hátra mint az rz n spacerrel a gyári nyeregre elegánsabb megoldás még ha drágább is ! A nagyobb féknyereg a vékony tárcsa felmelegedésén nem segít max rátesz egy lapáttal .
A féktárcsa meg jó helyen van ott bent és jobban is hűl mint a kerék mögött szerintem.
A váltónak meg nem szabad nagyon melegednie ha melegszik már régen rossz neki .
prooF_7523-11-2011 12:42:01 // 32497
És hogyan rögzítenéd ebben az állásában? Egyébként láttam már váltóházból kiszakadt tőcsavart, ráadásul gyári fékkel, szóval rizikós lenne egy jóval erősebbet oda rögzíteni.
A féktárcsa sem maradhat gyári, gondolom azt is faragni kéne.
Plusz ugye ott a diffivel/váltóval még mindig jól melegítik egymást, ha a kipuffot nem is fölötte vezeted el.
Ilyen brutál féket már inkább kívülre kéne felrakni, alfabb-n is az a népszerűbb rögzítési pont, ahogy én szoktam látni. De próbaszerencse:)

/kitámasztó rúddal mi van? ott vár téged a garázsban:)/
Dags22-11-2011 22:00:56 // 32496
Helo! Tud valaki segíteni hátsó rendszám alá való fekete műanyag burkolatban?+még mindig keresek csomagtérajtóra piros fényvisszaverő csíkot?
LacUS22-11-2011 18:20:10 // 32495
Hát nekem az okosok azt mondák nem véletlenül állnak egy adott irányba a féknyergek, ha attól eltérsz nem biztos,hogy úgy fog működni ahogy kell.Bár ezt sok dugattyúsra mondták.Így is megmarad hat a gyári hátsó nyereg ha akarom. A hűtött hátsó tárcsa meg RZ/SZ ben volt néhány helyen láttam én is, de drága.
Tocsa22-11-2011 16:43:20 // 32494
És mi lenne ha felülre tennéd egy adapterrel a gyári csavarokra ? :)
Akkor kézifék full hidraulikus mellé ? :))

Egyébként láttam hűtött tárcsát hátulra gyári nyereggel valaki belinkelte az oldalt !
LacUS22-11-2011 12:45:03 // 32493
Nagyfék hátra? ;) Ezen gondolkodtam tegnap, ma odapróbáltam és az előre álló nyereg tűnik befutónak.





Lali7521-11-2011 22:39:29 // 32492
Van benne fantázia!Igaz,hogy ennyi munkával fel lehet egy 75-öst újítani.(Tetőt alacsonyabbra,ajtót betoldani,padlólemezt alakítani,)De tagadhatatlanul egyedi a 2ajtós kupé-VAZ
Kisbubi21-11-2011 19:20:44 // 32491
Lada átalakitás alfa 75 váltóval
Tocsa21-11-2011 16:42:39 // 32490
Akkor igen de nemértem a dolgot mert a 145 is szabályzott katalizátoros és a 75 is szintén na meg röhögve teljesíti a normákat is ! De úgy látszik nem a mért adat számít hanem az évjárat . :(
Tocsa21-11-2011 16:40:33 // 32489
Én még anno 4000 ért csináltattam gondoltam hogy több már azóta ! :)
Ha 6000 ért cserélik átíráskor most meg 600 ért kitudták 10 perc alatt cserélni akkor nem értem a 6000 et !!!
Lehúzás az egész semmi más ! :(
HL_7520-11-2011 21:08:29 // 32488
Igen, megvan, kész. Ok, bénáztam, bonyolítottam egyet de valóban eccerű.
Hari20-11-2011 20:35:36 // 32487
Te! ... az a 4ezer nem 6ezer?! (Vagy neked kedvezményed van?!) :-)
Én úgy tudom 6e a forgalmi + 6e a törzskönyv! :-I
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)20-11-2011 19:35:17 // 32486
Akkor te is piros plakettes vagy. A szögletes a ződkártya...
Tocsa20-11-2011 19:26:20 // 32485
Benyúlsz a kezecskéddel miútán hátra lökted az ülést ! :))
Be kell feküdni a műszerfal alá és kb 5 perc ,csak az anyát kell leszedned róla ! :)
Tocsa20-11-2011 19:23:10 // 32484
Álj most a kör vagy a szögletes matrica a zöldkártyáé ? :)
Nem röhögni fingom sincs. :D:D:D
A 75 ön zöld a kerek és piros a szögletes.
A 145 ön zöld zöld !
A 145 öt átminősitették az önkormányzatnál ! Mondták a vizsgán hogy 2 es osztályból 4- es osztályba rakták ezeket a kocsikat mert hibás volt a besorolási táblázat és módosított a kormány rajta hogy ne károsodjon a tulajdonos. Persze kemény 600 forintért cserélték a forgalmit .
Csak azt nem értem hogy átíráskor miért 4000 a forgalmi csere ennek fényében ???
Ha annyi még persze .
HL_7520-11-2011 18:18:08 // 32483
Féklámpakapcsolót hogy lehet kicserélni ? Tudom hol van de nem férek oda egyszerűen.
Műszeregység keret ki és annak helyén felülről ?
Wickey20-11-2011 18:05:41 // 32482
azért vicces, amikor 1997-es meg 1998-as autókra rákúrják a pirosat. Nettó trehányság, mert se benzinesből se dízelből nem lehetett 1996 jan 1 után olyat eladni ami piros vagy feka plakettes. Alanyi jogon jár a kék minimum. :-)
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)20-11-2011 17:54:33 // 32481
Jaja, én is láttam ugyanolyan típusú autókat tök más plakettel. Pl a Fasztrából is a jóféle nyolcszelepes egynégyest, de néztem Buzukin is. Egyhárom, központi injektor, aztán az egyik ilyen, másik olyan, és érdekes módon a fiatalabb évjáratú volt szarabb besorolásban. Az okmányirodában egyrészt nem értenek hozzá, másrészt meg leszarják.

Az én szempontomból mondjuk mindegy, mert az én kocsim papíron egy '83-as, karbis Giulietta, úgyhogy ezért fekete a plakett...
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)20-11-2011 17:19:35 // 32480
Lehet, hogy vissza van hajtogatva valahova a váltókar környékére, majd megsasolom. Fura lenne ha nem lenne, mert a hátsó villanyablak kábelei is be voltak húzva, holott full fapados kurblis ablakos kocsim van. A zöld plakettet azt higy sikerült megoldani? :)
prooF_7520-11-2011 17:10:32 // 32479
Elvileg a szabályozott keverékképzésűnek már nem piros meg fekete plakett járna. De én is tudok olyan katalizátoros swiftről, aminek piros. Ezek általában a hivatal trehánysága miatt ilyenek, utána kell járni és átjavíttatni.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.