Forum >> 75-90
bszl20-08-2014 13:51:56 // 34080
Mentem már 40.000 km felett egy tömítéskészlettel, de volt, hogy 3.000 km alatt megadta magát. Ezek az AJUSA, GLASER stb. utángyártott cuccok nekem nem nagyon váltak be... :(
Settantacinque20-08-2014 13:28:21 // 34079
Múltkor is a tömítés szakadt el, még nem szedtem szét, de valószínűleg most is. Glasert raktam bele, amikor először baja lett, akkor is az volt benne.
Most Reinz lesz, de könyörgöm, a spanyol kurva anyjukat, 9000 km-t bír úgy, hogy abszolút nem taposom neki???
Most Reinz lesz, de könyörgöm, a spanyol kurva anyjukat, 9000 km-t bír úgy, hogy abszolút nem taposom neki???
prooF_7520-08-2014 13:06:11 // 34078
Nem nagyon értek a dízelhez, de lehet hogy a tömítés adta meg magát. Milyen tömítést használtál?
Settantacinque19-08-2014 21:58:05 // 34077
Kollégák!
December végén hengerfejfelújítás történt az autómon (2.4 TD) tömítés kifúvás miatt. Szelepek köszörülve, becsiszolva, szelepvezetők és szárak illesztve.
Fejek századmilliméterre azonos magasságúra, egyszerre síkolva, alul-felül. Véglapok a tömítés vastagságával magasabbra síkolva (+1,62 mm, 1 ékes tömítés).
A motor hibátlanul üzemelt egészen péntekig, amikor otthagyott Budapesten. A két eset között 9000 km-t ment.
Probléma ugyanaz, kifúj az egyik henger.
Turbónyomás 0.6 bar körül, K24. Turbo press lámpa soha nem világított, pedig működik a szenzora is. Mi lehet a hiba oka? Kicsit durva, hogyha olajcsere periódus szemszögéből nézzük... Ennyire szar a VM fej?
December végén hengerfejfelújítás történt az autómon (2.4 TD) tömítés kifúvás miatt. Szelepek köszörülve, becsiszolva, szelepvezetők és szárak illesztve.
Fejek századmilliméterre azonos magasságúra, egyszerre síkolva, alul-felül. Véglapok a tömítés vastagságával magasabbra síkolva (+1,62 mm, 1 ékes tömítés).
A motor hibátlanul üzemelt egészen péntekig, amikor otthagyott Budapesten. A két eset között 9000 km-t ment.
Probléma ugyanaz, kifúj az egyik henger.
Turbónyomás 0.6 bar körül, K24. Turbo press lámpa soha nem világított, pedig működik a szenzora is. Mi lehet a hiba oka? Kicsit durva, hogyha olajcsere periódus szemszögéből nézzük... Ennyire szar a VM fej?
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)19-08-2014 00:12:40 // 34076
Nem volt még közöm felsőtankos géphez, de a rajzokat elnézve nagyjából logikusnak tűnik, hogy nincs segéd-AC, mert a gravitáció a barátunk, ő simán lesegíti a benzint az AC-ig.
Egyéb: A gyári injektoros gépek üzemanyagvezetékében - mint a mellékelt ábrán látható - van egy kunkor. Mi lehet ennek a funkciója? Nekem a volt karbis járgányon ez nincs, úgyhogy joggal merül fel a kérdés, hogy érdemes-e átalakítani? Egyáltalán, melyik van előbb a körben, a szűrő, vagy a pumpa? A szűrő tűnne logikusnak, de nekem pl. pont fordítva van.
Egyéb: A gyári injektoros gépek üzemanyagvezetékében - mint a mellékelt ábrán látható - van egy kunkor. Mi lehet ennek a funkciója? Nekem a volt karbis járgányon ez nincs, úgyhogy joggal merül fel a kérdés, hogy érdemes-e átalakítani? Egyáltalán, melyik van előbb a körben, a szűrő, vagy a pumpa? A szűrő tűnne logikusnak, de nekem pl. pont fordítva van.
LacUS18-08-2014 21:51:01 // 34075
Szerintem simán. A felső tankhoz nincs segéd AC, egy külső AC van, legalábbis az én americámban így volt.
Szaki15-08-2014 10:36:54 // 34074
Ciao.Csak egy kérdésem lenne hasonló témába.Szerintetek alsó tankos 75ts-be be építhető a felső tank?A segéd AC hiánya illetve a kivezetések ellenkező helye miatt?
[k i z z o]15-08-2014 00:18:20 // 34073
Gumi elö 2m max, hátul 0.5 - 1m, és hátul nekem a tank és AC között 10mm átmérő van.
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)15-08-2014 00:03:54 // 34072
Sajna a gumi öregedése ellen nagyjából semmit se tehetünk, de a fémszövet legalább a külső behatásoktól megvédi a cuccot. A csájníz bilincsben nekem sincs túl sok bizodalmam, de láttam ugyanilyen burkolt bilincset a Goodridge-nél is, az talán kicsit jobb minőségű.
Nagyon magas nyomás nincs a rendszerben, mert csak a gyári pumpa szállítja a cuccot, szétszedni se fogom túl gyakran, meg a pumpa meg a szűrő miatt mindenképp kell hogy legyen rádugós csatlakozó az üzemanyagrendszerben, szóval a tefloncsövek meg dash csatik lényege itt el is veszett.
Nagyjából hány méterrel érdemes számolni?
Nagyon magas nyomás nincs a rendszerben, mert csak a gyári pumpa szállítja a cuccot, szétszedni se fogom túl gyakran, meg a pumpa meg a szűrő miatt mindenképp kell hogy legyen rádugós csatlakozó az üzemanyagrendszerben, szóval a tefloncsövek meg dash csatik lényege itt el is veszett.
Nagyjából hány méterrel érdemes számolni?
LacUS14-08-2014 21:50:10 // 34071
Ezek jó esetben nem a látványról szólnak, bár nagyon durván feldobják.
A dash/AN csatik nem igazán sajtolós, hanem a roppantógyűrűs (teflon cső) és "önmagát szorító" csavaros csatik. Ezeknek a cuccoknak ott van értelme,ahol többször szétborítod a rendszert és szükség a csatlakozások "erejére", ezek elég nagy nyomásokat kibírnak szivárgás nélkül, ha a haditechnikában bevált nekünk is jó lehet :)
A dash/AN csatik nem igazán sajtolós, hanem a roppantógyűrűs (teflon cső) és "önmagát szorító" csavaros csatik. Ezeknek a cuccoknak ott van értelme,ahol többször szétborítod a rendszert és szükség a csatlakozások "erejére", ezek elég nagy nyomásokat kibírnak szivárgás nélkül, ha a haditechnikában bevált nekünk is jó lehet :)
[k i z z o]14-08-2014 21:46:45 // 34070
Ha visszafejted a szövetet, akkor ezek szerint meg lehet húzni. A baj, hogy nem a páncél védi meg, mert a benzintől öregszik el a cső, de jól néz ki, de az először linkelt tok kell rá egy profibb bilincsel, hogy komplett legyen, szépen le legyen zárva.
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)14-08-2014 21:40:25 // 34069
A dash csati, amit mondtok az inkább a klasszik rásajtolt hollanderes csatlakozó, ha jól veszem le? Nekem gyári az összes komponens az üzemanyagrendszerben, rádugós csatlakozós, szóval a menetes-hollanderes csatlakozás az nem játszik. Az a MOCAL cső, amit linkeltem az nem teflon cucc, hanem olyasmi, mint a Goodridge 200-as sorozata, méterre kapható, vágható, rádugós cucc, csak van egy rozsdamentes szövet külső rétege. Van értelme egy ilyen köztes megoldásnak a látványon kívül?
[k i z z o]14-08-2014 21:05:30 // 34068
Ezt a páncélos teflonon nem tudod meghúzni.
LacUS14-08-2014 20:35:41 // 34067
Ez egy sima bilincs egy burkolattal, ráadásul a szarabbik fajta bilinccsel. Az általad linkelt teflon csőhöz innen válogass fittinget, vagy ha nem ragaszkodsz a márkához az ebayről sokkal olcsóbban be lehet szerezni. Én is onnan veszem,kínából jön és eddigiekkel nem volt gáz,
LacUS14-08-2014 20:28:57 // 34066
A V6nál bejön az utastérbe. Amúgy ez dash csati jó móka... főleg a pénztárcának :) Én most építem ebből a rendszert. Vicces,hogy mi mindenre nem gondoltam, pedig lemodelleztem zsinórral,hogy merre mi menne.
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)14-08-2014 20:27:48 // 34065
Én ezt a motyót néztem hozzá.
Ahogy elnéztem a gyári cucc az valami kemény, PVC-szerű cső, szakaszonként sima gumi benzincső toldásokkal. Tényleg ilyen a gyári rendszer, vagy ez már valami utólagos tákolás?
Ahogy elnéztem a gyári cucc az valami kemény, PVC-szerű cső, szakaszonként sima gumi benzincső toldásokkal. Tényleg ilyen a gyári rendszer, vagy ez már valami utólagos tákolás?
[k i z z o]14-08-2014 19:12:06 // 34064
Ehhez a csőhöz speciális bilincs kell. Dash rendszer.
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)13-08-2014 23:53:19 // 34063
Több, mint valószínű. Nagyjából sikerült izolálni, hogy merre lehet a gebasz. Kimértem leszakaszolva is az ellenállását a kábeleknek, és arra jutottam, hogy a csomagtartóban levő csati és az AC biztosítéka közötti szakaszon van valami gyász.
Segéd-AC nincsen, legalábbis a csomagtartóban nincs arrafelé vezető kábel. A manual-ból pont hiányzik az injektoros négyhengeresek összes vonatkozó kapcsolási rajza, szóval nagyjából csak a V6 meg az 1.8 rajzai alapján tudtam találgatni.
A 75-ösben az AC állandó nyomáson szállít, vagy van valami fordulatszámfüggő szabályzása? Játszom a gondolattal, hogy ha már úgyis szét van kapva, egyebassza, lecserélem a benzincsöveket ilyenre.
A benyacső a padlólemez alatt megy végig, vagy bevitték az utastérbe?
Segéd-AC nincsen, legalábbis a csomagtartóban nincs arrafelé vezető kábel. A manual-ból pont hiányzik az injektoros négyhengeresek összes vonatkozó kapcsolási rajza, szóval nagyjából csak a V6 meg az 1.8 rajzai alapján tudtam találgatni.
A 75-ösben az AC állandó nyomáson szállít, vagy van valami fordulatszámfüggő szabályzása? Játszom a gondolattal, hogy ha már úgyis szét van kapva, egyebassza, lecserélem a benzincsöveket ilyenre.
A benyacső a padlólemez alatt megy végig, vagy bevitték az utastérbe?
[k i z z o]13-08-2014 20:39:23 // 34062
Sziasztok,
eladó az Alfámban használt Innovate LC1 -em. Ami van hozzá: CNC -zett alu tartó a kijelzőnek (kék kijelző van hozzá), ami belemegy a 75 bal oldali légbeömlőjének helyére ezért ide raktam fel először), vezérlő és egy LSU4.2 szenzor. Tud keskenysávú szondát is emulálni, így berakható a mostani helyett, miközben kijelzi a tényleges AFR -t. Jól működik, az LC1-et javítottam gyári betegségéből, ajánlom mindenkinek, aki finomítani szeretne a rendszerén (Tocsa féle MAF konverzióhoz is jó lehet, sőt szélessévú lambda nélkül nem kivitelezhető.)
LC1 manual
Tartókonzol:
23e
kizzo
eladó az Alfámban használt Innovate LC1 -em. Ami van hozzá: CNC -zett alu tartó a kijelzőnek (kék kijelző van hozzá), ami belemegy a 75 bal oldali légbeömlőjének helyére ezért ide raktam fel először), vezérlő és egy LSU4.2 szenzor. Tud keskenysávú szondát is emulálni, így berakható a mostani helyett, miközben kijelzi a tényleges AFR -t. Jól működik, az LC1-et javítottam gyári betegségéből, ajánlom mindenkinek, aki finomítani szeretne a rendszerén (Tocsa féle MAF konverzióhoz is jó lehet, sőt szélessévú lambda nélkül nem kivitelezhető.)
LC1 manual
Tartókonzol:
23e
kizzo
pb_13-08-2014 16:11:55 // 34061
Lehetséges, hogy zárlatos, ki kell vizsgálni.
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)13-08-2014 01:03:50 // 34060
A tankban csücsülő kis AC? Őszintén szólva nemtom, mert az injektoros 1.6-nak volt ugyan, de az enyémet karbisból faragták át anno. A csomagtartóban nincsenek meg a kábelei, ha jól emlékszem.
[k i z z o]13-08-2014 00:49:10 // 34059
NIncs rajta a slave AC?
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)12-08-2014 23:39:29 // 34058
Nem rossz ötlet, alkalmazni fogom.
Amúgy érdekesen alakultak a dolgok, kimértem mindkét kábelt, és az egyik annak rendje és módja szerint 0 ohm, szóval ő lesz a testkábel, ellenben a másik - aminél szakadást kéne jeleznie a multiméternek - na az olyan 110-115 ohmot ír csak. 2 kiloohmos méréshatáron ki s jelzi, annyira kevés. Kiszedtem a reléket, és úgy is hasonló érték jött ki, szóval ha jól sejtem valahol a relé és az AC között letestel az AC tápkebele. Lehetséges ez?
Amúgy érdekesen alakultak a dolgok, kimértem mindkét kábelt, és az egyik annak rendje és módja szerint 0 ohm, szóval ő lesz a testkábel, ellenben a másik - aminél szakadást kéne jeleznie a multiméternek - na az olyan 110-115 ohmot ír csak. 2 kiloohmos méréshatáron ki s jelzi, annyira kevés. Kiszedtem a reléket, és úgy is hasonló érték jött ki, szóval ha jól sejtem valahol a relé és az AC között letestel az AC tápkebele. Lehetséges ez?
Tocsa11-08-2014 23:12:05 // 34057
Jó jó de csak ha megdobsz eggyel mert nincs ennyi pénzem rá ! :) Motronicom van meg van flash hozzá kb 1000huf /db. ;)
pb_11-08-2014 22:02:47 // 34056
Ne a relét kösd direktbe, hanem a 87es, vagy 30as lábát. Miután bekötötted az ACt építsd is így fel a nyomást..
HL_7511-08-2014 14:00:49 // 34055
LMM-t dobd ki és VEMS install. ?
Egy szűkítéssel kevesebb lesz szívócsőben.
Lökhárítóra légbelépő, megcsapolni torlónyomást,
Kulinpapa meg VEMS-et telepíti, programozza.
http://shop.vems.hu/catalog/vems-p-48.html
https://www.facebook.com/pages/Kulinpapahu/135938696567210?fref=ts
Egy szűkítéssel kevesebb lesz szívócsőben.
Lökhárítóra légbelépő, megcsapolni torlónyomást,
Kulinpapa meg VEMS-et telepíti, programozza.
http://shop.vems.hu/catalog/vems-p-48.html
https://www.facebook.com/pages/Kulinpapahu/135938696567210?fref=ts
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)11-08-2014 00:55:45 // 34054
Köszi a tippet! Sajna a multiméterem az otthonfelejtődött, de mindegy, úgyis kell vennem egyet, mert az ablakmosómat is ki kell mérni, hogy mitől nem jó. Egyszerűbb is lesz így, mint relét direktbe kötögetni, meg próbalámpával baszakodni...
Most már csak arra vagyok kíváncsi, hogy a vadiúj pumpával mennyivel lesz szebb az alapjárat. Remélhetőleg sokkal.
Most már csak arra vagyok kíváncsi, hogy a vadiúj pumpával mennyivel lesz szebb az alapjárat. Remélhetőleg sokkal.
Tocsa10-08-2014 20:44:02 // 34053
Paszz ha egyezik a bosch szám akkor jó. De jobb lenne az átalakítás mert ugye már 3 db van nekem bontott és mindegyik kopott. szóval öreg cuccok ezek már mind. :(
VKG231!!! (156+75)10-08-2014 19:57:19 // 34052
Bocsi a belevauzásért, a 75 TS-be nem jó a 155 8V TS LMM-je? Olyat még lehet, hogy találsz.
[k i z z o]10-08-2014 19:53:20 // 34051
Ha a relé húz, kint a táp. Bekapcsoláskor egy pillanatra kiadja, majd csak akkor, ha forog a motor. Ellenállás méréssel Tocsa módszerével is meg kell találd a testet. De ha van segéd AC -d a tankban, a testjük közös. A relét is meghúzathatod, ekkor mérhető a polaritás a sarukon.
Tocsa10-08-2014 19:38:19 // 34050
Mindkettőt tudja majd programozni ! ;)
A filet megtaláltam jó kis leírás gondosan elmentettem az infokat magamnak !
A MAF komverzió kellene nekem kiütést kapok a szar LMM től megöli a motorom dinamikályát élvezhetetlen vele így járni . :(
A filet megtaláltam jó kis leírás gondosan elmentettem az infokat magamnak !
A MAF komverzió kellene nekem kiütést kapok a szar LMM től megöli a motorom dinamikályát élvezhetetlen vele így járni . :(
Tocsa10-08-2014 19:34:37 // 34049
Kapd ki a hátsóülés ülőlapját az alatt találod az AC pumpának a vezetékét ott már találsz szineket is ! :)
De egyszerű kell egy multiméter és amelyik a testhez csipog és nullla ohm körüli értéket ad az a negatív ! ;)
De egyszerű kell egy multiméter és amelyik a testhez csipog és nullla ohm körüli értéket ad az a negatív ! ;)
Punisher09-08-2014 23:06:23 // 34048
Ok. Csak gondolkozok, hátha becsúszik egy jó ötlet. Szóval várom az eredményt és tetszik a kreatív megoldás.
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)09-08-2014 22:51:01 // 34047
Üdv kollégák! Ma cseréltem a kissé hervatag AC-t egy vadiújra, és csak hogy érezzem a törődést, a kábeleket is át kellett saruznom, mert a régi csúszós volt az új pedig körsarus. A probléma az az, hogy az egyszerűség kedvéért mindkét kábel fekete, így kb lövésem sincs, hogy melyik a +, melyik a -. Ahogy elnézem, gyújtásra nem kap állandó tápot az AC, valszeg csak akkor van feszültség alatt, ha jár a motor. Ha rövidre zárom az AC reléjét, akkor elméletileg áram alá kerülnek ezek a drótok? Csak annyi időre kéne a cucc, hogy próbalámpával ki tudjam okoskodni, melyik a melyik.
(Ja, 61101-es motorkód, injektoros 1.6 Nord)
(Ja, 61101-es motorkód, injektoros 1.6 Nord)
LacUS09-08-2014 22:14:42 // 34046
Rendben voltak azok terhelésen lezárt térben :) Bár jó régen volt hogy éreztem.
Az M3-é "párban" van semmivel nem nyerek többet, és kb a mostani cucc árának 5x az ár. Ami jó és "darabos" az az E39 M5 szintén horror ár. Körbe szaglásztam hidd el.
És azt is,hogy airbox nélkül is lehet jó. ;)
Az M3-é "párban" van semmivel nem nyerek többet, és kb a mostani cucc árának 5x az ár. Ami jó és "darabos" az az E39 M5 szintén horror ár. Körbe szaglásztam hidd el.
És azt is,hogy airbox nélkül is lehet jó. ;)
Punisher09-08-2014 20:56:03 // 34045
Nem tudom miről van szó, de mindenki hibázhat. Nem szép egy közösségen belül lefikázni a "testvérünket"! Lehet, hogy nem tetted, és csak a Kizzoval küzdesz, de szükségesnek érzem, hogy a a Béla mellé álljak!
Gondolom te sem azért keveredtél oda, mert megragadtak Pusztaszabolcs látványosságai. A Bélát még az alfa szerelők többsége is a legjobbnak tartja. Hogy idézzek: "Hozzá képest mi csak próbálkozunk."
- 25 ért nem sok egy munkahenger csere, ha ő adta az alkatrészt.
- Sok jónevű alfa szerviz dolgoztat vele, és adják a saját nevüket hozzá.
- Arról nem is beszélve, hogy sok jónevű alfa szerviz viszi a Bélához az általuk megoldhatatlan problémákat, vagy kérnek telefonos segítséget.
- Nem tudok másról hazánkban, akitől több tucatjával rendelnek motorokat, mint pl. a hollandok. Pedig az Alfa Romeo Challenge is ott fut. Csak találnának ott is valakit, de ők mégis a Bélához jönnek.
- Az az ember nem csak egy alkatrész cserélő! Gondolkozik! Olyan fejlesztései vannak, hogy beszarsz!
- Sokszor azok is oda viszik az autójukat, akik maguk is meg tudnák csinálni. Tudják, hogy a Bélánál a legjobb kezekben van a projekt.
Gondolom te sem azért keveredtél oda, mert megragadtak Pusztaszabolcs látványosságai. A Bélát még az alfa szerelők többsége is a legjobbnak tartja. Hogy idézzek: "Hozzá képest mi csak próbálkozunk."
- 25 ért nem sok egy munkahenger csere, ha ő adta az alkatrészt.
- Sok jónevű alfa szerviz dolgoztat vele, és adják a saját nevüket hozzá.
- Arról nem is beszélve, hogy sok jónevű alfa szerviz viszi a Bélához az általuk megoldhatatlan problémákat, vagy kérnek telefonos segítséget.
- Nem tudok másról hazánkban, akitől több tucatjával rendelnek motorokat, mint pl. a hollandok. Pedig az Alfa Romeo Challenge is ott fut. Csak találnának ott is valakit, de ők mégis a Bélához jönnek.
- Az az ember nem csak egy alkatrész cserélő! Gondolkozik! Olyan fejlesztései vannak, hogy beszarsz!
- Sokszor azok is oda viszik az autójukat, akik maguk is meg tudnák csinálni. Tudják, hogy a Bélánál a legjobb kezekben van a projekt.
Punisher09-08-2014 20:28:24 // 34044
Nitro sax. Csövi. Kizzo jól mondja! Ha már nincs más, és minden benne van a gépben, akkor jöhet. Előbb vennék ebből a pénzből egy feltöltőt én is.
Punisher09-08-2014 20:24:57 // 34043
Na igen... fékpadon, nyitott géptetővel, ventilátorokkal. De valós körülmények között valóban rendben vannak a lovak?
Ha low costban gondolkozol, megnézhetnéd pl a BMW E36 M3-at. Az hengerenkénti pillangós, korrekt szívórendszerrel. 3.2-es, tehát méretben jó lehet. A te gépeden is állhatnának egy irányban a pillangók. Nem tudom összehozható-e a keresztben V6 szívócsövekkel a tied (mienk), de még az sem kizárt, hogy némi munkával az M3 air boxot össze lehetne hozni. Vagy azt lemásolni a megfelelő szívócső bekötésekkel.
Baxa meg mennyi szúnyog van!!!!! :D
Ha low costban gondolkozol, megnézhetnéd pl a BMW E36 M3-at. Az hengerenkénti pillangós, korrekt szívórendszerrel. 3.2-es, tehát méretben jó lehet. A te gépeden is állhatnának egy irányban a pillangók. Nem tudom összehozható-e a keresztben V6 szívócsövekkel a tied (mienk), de még az sem kizárt, hogy némi munkával az M3 air boxot össze lehetne hozni. Vagy azt lemásolni a megfelelő szívócső bekötésekkel.
Baxa meg mennyi szúnyog van!!!!! :D
[k i z z o]08-08-2014 08:56:05 // 34042
Eprom programozót szerintem ne csinálj, Festy is Flash -t használ, gyorsabb, nem kell UV törlés. Körülményes az Eprom.
A tunerprohoz az xdf filet a hozzászólások között megtalálod. A MAF konverzió is lehetséges amint látod, az eredeti AFM alapján tanítja be a MAF szenzort. Azt nem találtam meg még, hogy hogyan oldja meg a gyorsítási dúsítást ami elveszik az AFM elhagyásával.
A tunerprohoz az xdf filet a hozzászólások között megtalálod. A MAF konverzió is lehetséges amint látod, az eredeti AFM alapján tanítja be a MAF szenzort. Azt nem találtam meg még, hogy hogyan oldja meg a gyorsítási dúsítást ami elveszik az AFM elhagyásával.
Cady06-08-2014 22:31:48 // 34041
bennem is ez fogalmazódott meg. de ha fel lehet hajtani gyárit akkor az lesz, kérdés hogy a 20-30 éves alkatrész, még ha új is, álltában mennyire bírja az idő múlását.
Cady06-08-2014 22:26:33 // 34040
Ez korrekt válasz volt, köszönöm szépen!
egy Alfa mániás fickótól vettem, a bejáratott veterán olasz autós szerelője csinálta, na de ez a mese része... Értek nagyjából a régi járművekhez, de az általános hozzáértés tudjuk mire jó :) Mivel nagyon jó állapotban van és ennél sokkal egyszerűbb gépeket is tönkre lehet tenni a hozzá nem értés és gondolkodást mellőző próbálkozásokkal, így addig hozzá sem nyúlok amíg nincs elég információm, célszerszámom stb-im, ami a munka lehető leggördülékenyebbé tételét lehetővé teszi.
egy Alfa mániás fickótól vettem, a bejáratott veterán olasz autós szerelője csinálta, na de ez a mese része... Értek nagyjából a régi járművekhez, de az általános hozzáértés tudjuk mire jó :) Mivel nagyon jó állapotban van és ennél sokkal egyszerűbb gépeket is tönkre lehet tenni a hozzá nem értés és gondolkodást mellőző próbálkozásokkal, így addig hozzá sem nyúlok amíg nincs elég információm, célszerszámom stb-im, ami a munka lehető leggördülékenyebbé tételét lehetővé teszi.
Vigla06-08-2014 20:14:31 // 34039
Üdv Emberek!
Van pár cuccom eladó,a 75-ből.Nord blokk(2.0) egy '83-as Giulietta-ból,hozzá tartozó váltóval.A blokk teljesen komplett(generátor,karbik,...) Brembo első fékek csonkállvánnyal együtt egy 3.0v6-ról,féltengelyek,zsír új hátsó fékbetét,...A legjobb ajánlatért vihetők.(De azért nem pofátlan összegért) mailt naponta többször nézek
Van pár cuccom eladó,a 75-ből.Nord blokk(2.0) egy '83-as Giulietta-ból,hozzá tartozó váltóval.A blokk teljesen komplett(generátor,karbik,...) Brembo első fékek csonkállvánnyal együtt egy 3.0v6-ról,féltengelyek,zsír új hátsó fékbetét,...A legjobb ajánlatért vihetők.(De azért nem pofátlan összegért) mailt naponta többször nézek
remete03-08-2014 22:15:28 // 34038
Az LMM-et fel lehet újítani; ha csak a poti a baj. De nem akarok belepofádzani. Amúgy ha sok pénzed van, igen jó motorvezérlők vannak a piacon, amik nem igénylik a bosch LMM-et (csak a lambdát). A 75 ideje mint hétköznpiautó sajnos tényleg kezd lejárni. Kár, mert semmi nem nyújt olyan vezetési élményt, mint egy TS, mondom ezt GTV/America/Spider/164/166/offos fosok tapasztalattal a hátam mögött. A kasztni hossza/futómű/kiegyensúlyozottság és az álom ZF kormánymű annyira végletekig ki van reszelve, hogy könnyezek, ha rágondolok... nem tudtam akkorát menni 2.0Ts 75-el, hogy fáradtnak érezzem magam a végén, pedig nem a zajszigetelésről híresek :)
LacUS03-08-2014 13:40:40 // 34037
Mérés volt a szétszedés előtt, ha egyszer elindul újra megint lesz. Nyilván egy jó airbox segítene, egy rossz meg még többet ártana én ehhez nem értek és miután sajnos anyagilag sem úgy állok,hogy egy már kipróbált profi airboxát megvegyem (már ha van ilyen 75V6hoz) ezt is majd meg kell tanulni. :) Vannak kint autók amik hasonló konfiggal működnek airbox nélkül krómcsövekkel, nem is szarul a legtöbb 240Le+, ha 230 körülre sikerül feltornázni a 206-ot ami most volt, akkor utána jöhet az okosság.Egyelőre mint írtam, működjön, 3 év állás után hadd menjek egy két kört valahol, aztán lehet finomítgatni.
LacUS03-08-2014 13:33:24 // 34036
A nitrot én sosem tartottam egy kifinomult, igényes megoldásnak, nyilván van egy szint ahol kell már és ott lehet tényleg már művészet tökéletesre fúvókázni és jól megvezérelni,de a többség az nem ez.
Szóval én meghagyom a "buta" lökőrudas "szaroknak" :)
Szóval én meghagyom a "buta" lökőrudas "szaroknak" :)
[k i z z o]03-08-2014 12:55:19 // 34035
Szerintem a nitro csak akkor amikor már minden mást megtettél és a motor is képes fogadni. De tény, hogy a legolcsóbb eszköz, ami egyben a legnagyobb károkat is képes véghezvinni.
Tocsa03-08-2014 11:30:20 // 34034
Nitrot neki ! :D
[k i z z o]02-08-2014 23:53:21 // 34033
Ezért kell airbox, esetleg torlónyomással. (pV = nRT, a melegebb levegőben sokkal kevesebb oxigén van, így a rendszer is lekorrigálja, kevesebb benzint ad.)
Punisher02-08-2014 22:13:54 // 34032
Az a baj ezzel airbox nélküli pillangósorral, hogy pont annyit fogsz veszíteni teljesítményben, mint amennyit vársz tőle pluszban.
Pont mostanában beszélgettem a Bauer Mikivel erről. Azt mondja, hogy sokan esnek ebbe a hibába a direktszűrős megoldásokkal. A 70-80 fokos levegő, amit így beszív a motor, az átlag 20-30 lóerő veszteséget hoz.
Mielőtt ezt felszereled, érdemes lenne egy teljesítményt mérni, és utána is! Azután meglátod.
Másik lehetőség, hogy vágsz egy baszott nagy nyílást a géptetőre, és úgy valószínűleg jobb lesz!
Pont mostanában beszélgettem a Bauer Mikivel erről. Azt mondja, hogy sokan esnek ebbe a hibába a direktszűrős megoldásokkal. A 70-80 fokos levegő, amit így beszív a motor, az átlag 20-30 lóerő veszteséget hoz.
Mielőtt ezt felszereled, érdemes lenne egy teljesítményt mérni, és utána is! Azután meglátod.
Másik lehetőség, hogy vágsz egy baszott nagy nyílást a géptetőre, és úgy valószínűleg jobb lesz!
Tocsa02-08-2014 15:26:12 // 34031
Köszi az infót ! :) Egyébként a pogit már megtaláltam a neten és nézegettem is. Nagyon korrekt. :)
Építek egy Eprom programozót is hozzá . Elvileg ki sem kell találni létezik ilyen sketch csak feltöltöm egy arduino uno ra és kész is a programozó :)
Építek egy Eprom programozót is hozzá . Elvileg ki sem kell találni létezik ilyen sketch csak feltöltöm egy arduino uno ra és kész is a programozó :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
568
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?