Forum >> Alfa tuning

gecsa30-07-2014 10:17:38 // 24641
a pipercross eléggé minőségi darabokat gyárt, de ennek ellenére csatlakozom az előttem szólókhoz, hogy max a hanghatás lesz jobb az ilyen szűrőktől, meg szép színes lesz tőle a motortér..
Liquid30-07-2014 09:15:40 // 24640
a TS-eknél nemigen lehet javítani max. rontani a sportlégszűrőkkel, ha olajos akkor még akár az LMM-et is hazavágja, sőr simán lehet hogy gyengébb is lesz tőle, max. kap egy kis szívóhangot.
[k i z z o]30-07-2014 08:16:02 // 24639
Én azt javaslom, maradj egy jó minőségű gyári szűrőnél. Hirtelen itt találtam, meg, de van pdf valahol a neten: Légszűrők
kispeterz30-07-2014 08:07:47 // 24638
Sziasztok!
A szerelőm Pipercross sportlégszűrőt javasolt a cserénél, kb 7.000 Ft-tal drágábban mint a jelenlegi.
Érdemes ezt használni? Javul-e érezhetően a teljesítmény, csökken a fogyasztás? (mert én elég szkeptikus vagyok...)
147, 1.6, 105 LE
Előre is köszi a válaszokat!
Imi29-07-2014 20:31:21 // 24637
Nekem mindegyik autómba novitec van semmi bajom nincs vele.
'''''29-07-2014 19:38:08 // 24636
Én is Mankynál írattam.Csak ajánlani tudom.
Kócosw29-07-2014 16:03:20 // 24635
En pannonhalman irattam a progit, meg Liquid cartars is ha jol emlexem.
Nekem mar majd 100k ment bele chippel.
Somci29-07-2014 14:43:42 // 24634
www.autokorbel.hu - én náluk voltam,egy fiatal mérnök srác csinálja.
Alfa GT-Csaba27-07-2014 12:39:22 // 24633
Mankyt keresd ,korrekt megbizható srác!!Nekem volt már 2 féle chip és box is a kocsimba ,de a Manky féle progi a legtökéletesebb eddig,és marad is!
GTPeti27-07-2014 12:06:59 // 24632
Ki szidja? Csak 120-130ekm-t mentem vele. B)
Piritu - 1.000.00027-07-2014 11:16:58 // 24631
Kérdezd meg a szidókat, hogy mennyit mentek vele! Többen is használják itt az Amorén is gond nélkül.
159 Indigo Gray 2.4 Monster27-07-2014 11:07:14 // 24630
Beszélj Mankyval :)
Gabulon27-07-2014 10:51:57 // 24629
Sziasztok!

Chippelni szeretném az 1.9 JTD 16v Alfamat!
De nem akarok ugy jarni h aztan cserelni keljen mindent!- olvastam a Novitec chipboxrol de azt mindenki szidja (pedig azt hittem h az toppon van)
Valaki tud ajanlani hogy hova erdemes elvinni h szepen megirjak a chipet!?
Elore is koszi mindenkinek
Buksi09-07-2014 16:33:02 // 24628
Dúúúva. :-)))
RoliQ409-07-2014 15:31:43 // 24627
Kész lett....
reszkethet minden offos:)
Somci30-06-2014 13:01:34 // 24626
Ez lenne? Garret IHI RHF3-P10,5
Somci30-06-2014 12:45:05 // 24625
Először volt Novitec box,ezt nem kommentálnám inkább... Aztán jött egy infarktus és mivel túléltem,gondoltam megjutalmazom magam és elmentem a SpeedItUp-hoz,ott Radenkovits Péter,a tulajdonos csinálta. Azért hozzájuk,mert az összes többi cég azt sem tudta,hogy mi az a DNA kapcsoló és ha itt elvéreztek,akkor már nem szívesen bíztam volna rájuk a munkát. Reggel 9-re mentem és délután 3-kor kész is voltam,pár nappal később visszamentem egy újabb mérésre. Nagyon érzékeny az üzemanyagra,csak 100-assal megy,95-től rángat. Eszméletlen jó lett,sokkal élhetőbb a karakterisztikája ,nyomatékosabb,nem lett kihegyezve és nagyon felhúzva. De ahogy Te is írtad,ebből ennyit lehet kihozni,sokkal többet nem. A kuplung jó bírja,de igyekszem a turbóra is nagyon figyelni: nem is gyepálom, bemelegítés-visszahűtés,semmi égetés-pörgetés,alacsony fordulaton padlógáz,stb.

Mivel le is van engedve és a hosszú első túlnyúlás miatt leér mindenhol,ezért feltehetően hobbi autó lesz belőle,ezért merült fel bennem a nagyobb turbó és intercooler... A G-Tech cégnél alakítják át több fokozatban (azt hiszem 185-tel indítottak,de az csak egy box,abban meg már nagyon nem hiszek, utána levő lépcsőkben már más a turbó,intercooler,teljes kipufogó rendszer,stb...),de a honlapjukról eltűntek a MiTo-ra vonatkozó adatok,csak Abarth maradt fent.

Na ezért érdekel,hogy az enyémben mi van (asszem IHI rémlik) és mi mehetne bele... :-)
'''''28-06-2014 08:05:07 // 24624
Köszi! :-)
Kau27-06-2014 21:21:16 // 24623
Jó lett.
Ollah27-06-2014 20:27:28 // 24622
Jahogy a Tiéd már csippelt?! Szép számok, grat! Nagyon jól mehet a gép. ;)
Kuplung hogy bírja a majd 300 Nm-t?
(A programozó kicsoda? Mármint cégnév vagy nicknév?)
Ollah27-06-2014 20:24:33 // 24621
Squadratuning oldalán elég részletesen írnak az 1.4T-ről, illetve a turbóról, de legutóbb, amikor néztem, még mindig csak flamandul volt fent a hablaty. A lényeg talán kihámozható belőle.
Emlékeim szerint csodát nem lehet vele tenni, mert nagyon kicsi. Talán 180 ló körül vége van. (Bár nekem anno 155 lóval is tetszett.)
IC-ről nem írnak, ha jól rémlik.
'''''27-06-2014 19:47:22 // 24620
Ma kapott a verda egy kis tuningot.(Most még csak optikait)Lekarbonoztattam az első pajzsot.

Kau27-06-2014 08:22:16 // 24619
Megkérdezheted Pirit is. A 156-os versenyautóján az van. És volt neki egy 75-ös is, azon nem tudom, hogy az volt-e.
Tuningman26-06-2014 23:24:10 // 24618
Egyedi gyártásnál mindig egyedi árak vannak, mindig attól függ, hogy mit kell gyártani.
Pl: a képen látható géptetőnek csak a negatívja 60ezer körül van. Általában úgy érdemes üvegszálas cuccokat gyártani, hogy többen összedobják a negatív árát, utána már nem vészes a másolat, másolatok tehát a végtermék ára, ami ebben az esetben 40 körül meg van / db.
Lehet negatív nélkül is üvegszálas cuccokat csinálni de abból nem lehet másolatot készíteni, így ott mindig csak egyet lehet csinálni.
Negatív nélkül Vittorio mester gyárt minden félét :)
LacUS26-06-2014 21:47:11 // 24617
:) Igen erről tudok :) Csak ez annyira nem az én pénztárcám hogy csak na :)
LacUS26-06-2014 18:23:46 // 24615
Egy ilyen "tól-ig" ár engem is érdekelne üvegszálas cuccokra.
Tuningman26-06-2014 16:35:37 // 24614
Ismerek de nem lesz olcsó.

Ezt a kollégám csinálta :)
GTPeti26-06-2014 14:16:39 // 24613
Verseny célra lesz? Mert egyébként, ha az autó úgy van tervezve, akkor a motorháztető is a gyűrődő elemek közé tartozik. Vagyis gyengíted, ha műanyagot teszel fel.
Vermacy26-06-2014 13:41:31 // 24612
Ismertek olyat, aki motorháztetőt tud üvegszálas anyagból készíteni!?
Somci26-06-2014 11:53:45 // 24611
Sziasztok!

Tudna nekem valaki abban segíteni,hogy a MiTo 155 lóerős verziójában pontosan milyen márkájú,típusú és nyomáson működő turbó, illetve milyen méretű-térfogatú intercooler van?

Köszönöm! :-)
Gyalu26-06-2014 10:28:59 // 24610
Ha jársz Zénél, akkor keresd meg Kukkert:) Na Ő tart neked előadást arról, hogyan lehet még plusz lovakat reszelni a paripába :) Sőt most az én autóm is ott áll a garázzsal szemben futóműcserére várva, abban is találsz pár érdekességet:)
Gyalu26-06-2014 10:24:49 // 24609
Azért ezt így nem jelenteném ki, hogy a nagyobb turbó nyomáson működik, de elvileg tud nagyobb nyomást és több levegőt szállítani.
Egy sör mellett szívesen elmondom neked amit én erről tudok/gondolok, de itt leírni azért elég hosszú lenne...
Föckös26-06-2014 10:15:02 // 24608
akkor a nagyobb turbó nagyobb nyomáson működik, és így szállít több levegőt?
ez érdekes, és mik vannak még apróságok?
Gyalu26-06-2014 09:59:03 // 24607
Nincs ebben semmi bonyolult. Kicsit kisarkítva a dolgot, mondhatjuk, hogy minél több levegő jut a hengeredbe annál több üzemanyagot tudsz elégetni, minél több üzemanyagot égetsz el annál nagyobb az autód teljesítménye.
Szóval növeled a motor fordulatszámát, javítod a hengered töltöttségét...
A szívó csatornáid, vezérműtengelyed és szelepeid nem lettek módosítva, ezért csak egy módon tudsz több levegőt juttatni a hengerbe, emeled a töltőnyomásod.
A gyári turbód normál utcai használatra lett méretezve, nagy fordulaton már nem képes több levegőt szállítani, valamit a kis meleg oldal miatt a kipufogó gázok sem távoznak olyan könnyen a hengeredből ezért cserélik a turbót nagyobbra. A nagyobb turbót több égéstermék tudja csak megforgatni, így magasabb fordulaton kezd el tölteni, szükség esetén magasabb nyomáson és magasabb fordulaton is több levegőt szállít... És ez egy ördögi kör .... És még sok sok apróság :)
Föckös26-06-2014 09:39:35 // 24606
na most sem értem. a +anyag van nagyobb nyomáson?
vagy a levegő van nagyobb nyomáson?
a több levegőhöz nagyobb nyomás kell?
azért nem értem, mert írtam a nagy turbós autóról, te meg óva intettél a turbó, nagyobbra cseréléséről, mert láttál már 1,9es motort szétesni 1,6os nyomáson.

a nagy turbó nagyobb nyomáson megy?

(nem értek hozzá, csak kérdezem)
Golyszi26-06-2014 08:15:18 // 24605
MIt nem értesz? +anyag, nagyobb nyomáson több levegőt igényel, hogy "maradéktalanul" elégjen és ne kormoljon mint az állat :)
Buksi25-06-2014 22:00:57 // 24604
Akkó' minek szólsz bele? :-DDDDD
Föckös25-06-2014 15:19:34 // 24603
én ezt nem értem
---25-06-2014 14:42:16 // 24602
Napi alfás olvasnivaló: http://hvg.hu/cegauto/20140625_Ilyen_lenne_egy_rocksztar_Alfa_Romeoja
Gyalu24-06-2014 10:01:42 // 24601
Mennyit tudnak a Gyári csúcsok?
Golyszi24-06-2014 08:15:19 // 24600
plussz levegö, csak azért kellett, hogy a jobb égés miatt ne füstöljön annyira... :)
mreni23-06-2014 17:45:24 // 24599
mondjuk nekem is 1.8-al ment az 1.9 1749V-vel mégsem durrant szét,napi használatban van,igaz már gyári nyomáson.:D
Föckös23-06-2014 17:32:37 // 24598
Föckös2014-06-20 10:22:18 // 24565
"A teljesítmény tuningosok meg már csak elvétve vagy egyáltalán nem írnak ide."

igen, de ennek oka van ;-)
mreni23-06-2014 16:33:04 // 24597
bármelyik blokkot szétlehet fújni egy eszetlen konfiggal :)
Kau23-06-2014 14:57:50 // 24596
Mert az 1.6-os Alfák jók :)))
Föckös23-06-2014 11:51:36 // 24595
nade minek 1,6 bar?
Golyszi23-06-2014 08:34:55 // 24594
Szia,

Én csak javasolni tudom, hogy óvatossan azzal a nagy turbóval!
Láttam már 1.9.es JTD blokkot szétturranni!!! 1,6Bar felett életveszély!
De a Te döntésed!
Föckös23-06-2014 07:58:59 // 24593
1,9 jtdm egy méretes turbóval megbízhatóan és füstmentesen tudja hosszútávon a 230-250 lóerőt, kérdés, hogy akkor van-e szükség motorcserére.
Kau23-06-2014 06:51:40 // 24592
Az hurka ;)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.