Vazze,ez szinte hihetetlen!!
Valóban nekem is detto gondom volt,anno.
Örülök,hogy ilyen gyorsan meglett oldva a probléma,-)
Forum >> Automata vs kézi váltó
selespeed26-08-2009 20:13:59 // 8073
csocsi25-08-2009 20:32:37 // 8072
Ha a másik oldalt lenne a zaj akkor feszítőgörgőre tippelnék, de így?????
csocsi25-08-2009 20:30:09 // 8071
A féltengely felőli részen volt ez, szerencsére.
Világos volt, de mivel nagy munkához készültünk le lett engedve, így most friss került bele.
Világos volt, de mivel nagy munkához készültünk le lett engedve, így most friss került bele.
mesa25-08-2009 09:35:07 // 8070
Nálam is bejelentkeztett valami zűr, de igazából nem is tudom, hogy kapcsolódik-e a topikhoz, ehhez is kérnék segítséget!
Ha valaki hallott már ilyet, és tud támpontot adni, hogy mi lehet ez a zaj ?
Sajnos többet nem tudtam még foglalkozni a dologgal, mint hogy egy fényképezőgéppel felvegyem! (azóta robogóval járok)
A hang kb 400 km-el előbb jelentkezett, azóta nem erősödött, fordulatszám változással pedig nem arányos. Motorindiítás után később jelentkezik. Elsőre a hang alapján azt gondoltam vízpumpa, de a hang úgy tűnik, másik oldalról jön!
Ha pedig a videot hallgatom, akkor olyan mintha valami vákumcső lenne... Esetleg a kuplung? Vagy az "aktuátor", maga ???
:o
Ha valaki hallott már ilyet, és tud támpontot adni, hogy mi lehet ez a zaj ?
Sajnos többet nem tudtam még foglalkozni a dologgal, mint hogy egy fényképezőgéppel felvegyem! (azóta robogóval járok)
A hang kb 400 km-el előbb jelentkezett, azóta nem erősödött, fordulatszám változással pedig nem arányos. Motorindiítás után később jelentkezik. Elsőre a hang alapján azt gondoltam vízpumpa, de a hang úgy tűnik, másik oldalról jön!
Ha pedig a videot hallgatom, akkor olyan mintha valami vákumcső lenne... Esetleg a kuplung? Vagy az "aktuátor", maga ???
:o
mesa25-08-2009 09:17:59 // 8069
Ez egy igazán jó hír! :))
Egyébként ehhez ki kellett venni a motort, vagy anélkül levehető a féltengely irányából ? Váltóolaj milyen állapotban volt, néztétek?
Egyébként ehhez ki kellett venni a motort, vagy anélkül levehető a féltengely irányából ? Váltóolaj milyen állapotban volt, néztétek?
Whiteskull24-08-2009 21:54:28 // 8068
Azt hiszem ennek örömére igazán gyúrhatunk egyet. :))))))
csocsi24-08-2009 21:53:22 // 8067
Csak a fedél lett levéve és az aljában mindjárt észrevettük.
Szerencsére alul volt és nem kevergett semmerre így a keresgélést kihagyhattuk.
Selespeednek is ilyen gondja volt annak idején.
Érdekes módon most volt 4. mikor mentem Pirihez, gondolom ennek köszönhetően volt a váltó aljában a fémdarab is.
Szerencsére alul volt és nem kevergett semmerre így a keresgélést kihagyhattuk.
Selespeednek is ilyen gondja volt annak idején.
Érdekes módon most volt 4. mikor mentem Pirihez, gondolom ennek köszönhetően volt a váltó aljában a fémdarab is.
Whiteskull24-08-2009 21:51:35 // 8066
Le se vették, vagy kiszedés után lett meg az kis pöcök?
csocsi24-08-2009 21:49:39 // 8065
Igen, már fel voltam készülve egy hosszadalmas nélkülözésre.
Whiteskull24-08-2009 21:48:53 // 8064
Eze bódottsá és örö! :)))))
Gratulálok. Akkor ezt sikerült megúsznod elég könnyedén. :)))
Gratulálok. Akkor ezt sikerült megúsznod elég könnyedén. :)))
csocsi24-08-2009 21:47:39 // 8063
Na úgy néz ki meg van a perobléma forrása.
A váltóban egy kis fémdarabocska volt (1×1,5×3 mm) volt ami keringet és időnként nem engedte a 4. fokozatot működni.
A váltó szétszedése következett volna, de szerencsére a fedél levétele után egyből megtaláltuk így nem kellett szétszedni.
A váltóban egy kis fémdarabocska volt (1×1,5×3 mm) volt ami keringet és időnként nem engedte a 4. fokozatot működni.
A váltó szétszedése következett volna, de szerencsére a fedél levétele után egyből megtaláltuk így nem kellett szétszedni.
csocsi03-08-2009 21:11:57 // 8062
Ma megnézhettem az enyémet.
Úgy néz ki nem az aludas.
Úgy néz ki nem az aludas.
mesa03-08-2009 14:32:39 // 8061
Igen, pontosabban azért "marad sebességben", mert kapja a jelet és vissza teszi.
Folyadékszintet kell ellenőrizni, kábeleket, reléket, ha nem változik, akkor examiner, ill. szervíz és nyomás mérés.
A váltó rajta ugyanolyan egység, mint bármelyik kézi váltós Alfáén. Csupán a kuplungpedál meg a váltó rudazat hiányzik. Ja és Magneti Marelli az ECU, nem fOSCH.
Folyadékszintet kell ellenőrizni, kábeleket, reléket, ha nem változik, akkor examiner, ill. szervíz és nyomás mérés.
A váltó rajta ugyanolyan egység, mint bármelyik kézi váltós Alfáén. Csupán a kuplungpedál meg a váltó rudazat hiányzik. Ja és Magneti Marelli az ECU, nem fOSCH.
mesa03-08-2009 14:29:38 // 8060
Üdv! Járatni kell a motort.
csocsi31-07-2009 22:43:03 // 8059
A tartályra gondolsz??
Mert ott nem kell.
Mert ott nem kell.
stos31-07-2009 14:58:28 // 8058
nos??help
stos28-07-2009 18:09:38 // 8057
hali!!a sele olajszint ellenörzéséhez üresbe kell kapcsolni a váltót??
Vili27-07-2009 14:52:15 // 8056
Mindenképp olyan ember álljon neki aki kitudja olvastatni a hibát,nagy segítség!
Vili27-07-2009 13:57:04 // 8054
Nem csak ott,szinte sehol nem mernek hozzá nyúlni.
Longman27-07-2009 13:50:15 // 8053
Egyébként én biztos nem nyúlok hozzá, csak egy szerelő kollégám ismerőséjé a vas, most hozták tréleren haza Szombaton Linzből a gépet, aztán tudja hogy én ilyen Alfa b*zi vagyok, gondolta megkérdi tudok-e vmi okosat mondani. Dehát a Selespeedről sajna nem tudok. Az is gond hogy nem nagyon van itt olyan (Miskolc) ember aki érdemben hozzá tudna nyúlni..
Vili27-07-2009 13:48:40 // 8052
Ha kormányon nyomod folyamatosan akkor is bent marad?Ha 10mp nél tovább nyomod a kart sípolnia kellene.
Longman27-07-2009 13:43:23 // 8051
Értem, na ezt pl. nem is tudtam..
Vili27-07-2009 12:06:40 // 8050
Nehogy váltót cserélj ezért!Elektromos gondja van 100%.A váltókar csak egy elektromos kapcsoló,nem mechanikus,nem azért marad sebességben mert nyomod hanem addig van áram gondolom.
csocsi27-07-2009 10:47:50 // 8049
Hát nagy szaki nem vagyok, de az elektronikát nézném át először mielőtt váltócserét csinálnék a gépen.
Longman27-07-2009 10:46:42 // 8048
Sziasztok,
147-es Selespeed, kidobálja a sebességet a váltó. Ha a kart fogom, akkor bentmarad, de ha elengedem, rögtön kidobja. Mi lehet vele? Németországban váltócserét javasolt a márkaszervíz..
147-es Selespeed, kidobálja a sebességet a váltó. Ha a kart fogom, akkor bentmarad, de ha elengedem, rögtön kidobja. Mi lehet vele? Németországban váltócserét javasolt a márkaszervíz..
selespeed23-07-2009 23:11:45 // 8047
Gyors és olcsó javitást!:-)
csocsi23-07-2009 23:08:05 // 8046
Ha elhárítva a probléma akkor többet tudok erről mondani.
selespeed23-07-2009 23:06:29 // 8045
Igen,ehez lekell szedni a váltót.Gondolom ezt felétek is elég drágán csinálják:-(
csocsi23-07-2009 23:00:33 // 8044
Ez akkor fog kiderülni ha közelebbről megnézik.
Egyenlőre ezzel várnom kell.
Egyenlőre ezzel várnom kell.
selespeed23-07-2009 22:58:55 // 8043
Remélem,hogy hasonló a gond és nem kell cserélni semmit;-)
csocsi23-07-2009 22:55:47 // 8042
Lehet, hamarosan csak eljutok szakihoz.
selespeed23-07-2009 22:47:10 // 8041
Nekem detto ez volt és egy aludarab került valami módon a váltó fogaskerekére.Nem tudták megmondani,hogy honnét is juthatott oda.
Talán hasonló dolog lehet nálad is.
Talán hasonló dolog lehet nálad is.
csocsi23-07-2009 18:07:50 // 8040
Na akdtnak gondjaim a váltóval.
Nincs 4. fokozat.
Akár city akár kézi módban a 3. után gondolkodik és 5-be rakja.
Vissza nem is tudok váltani kézzel csak ha lelassítok.
Tippetek van??
Nincs 4. fokozat.
Akár city akár kézi módban a 3. után gondolkodik és 5-be rakja.
Vissza nem is tudok váltani kézzel csak ha lelassítok.
Tippetek van??
mesa16-07-2009 16:22:52 // 8039
Sőt, aki beül mellém, az is :)))
Köszike!!!
Köszike!!!
csocsi14-07-2009 19:56:28 // 8038
Kegalább tudod mibe ülsz bele :)))
Gratula :))
Gratula :))
mesa14-07-2009 08:35:28 // 8037
Nézzétek, mivel leptem meg a macchinát:
További képek a blogomban!
További képek a blogomban!
Vili12-07-2009 18:33:22 // 8035
Az a szép,hogy nem kifele folyik az olaj,hanem a kapcsoló tengely mellett le a váltóba!!!!!!!!!
Volt vagy 4 liter "jó minőségű olaj"a váltóba mire rájöttem.
Volt vagy 4 liter "jó minőségű olaj"a váltóba mire rájöttem.
csocsi12-07-2009 12:49:16 // 8034
Nekem is koszos, de friss olajat nem tapasztaltam. Lassan egy takarítást eszközölök rajta.
mesa12-07-2009 12:45:28 // 8033
Köszi szépen, hogy megosztottad velünk ezeket a remek infokat! ,-)
Egyébként hol szivárgott neked, látható valamelyik fotón ?
Nekem mostanában az van, hogy a betoltőnyílásnál szivárog a Tutela CS. Pedig vonalig töltöttem, nem értem, miért jön felfelé a nedv ? :o
Tök rút, szlötyis a kupak körül. Hasonló tünet valakinél ?
Egyébként hol szivárgott neked, látható valamelyik fotón ?
Nekem mostanában az van, hogy a betoltőnyílásnál szivárog a Tutela CS. Pedig vonalig töltöttem, nem értem, miért jön felfelé a nedv ? :o
Tök rút, szlötyis a kupak körül. Hasonló tünet valakinél ?
csocsi10-07-2009 22:18:00 // 8032
Köszi.
Szerencsére így még nem láttam az enyémet. De ugye nem lehet tudni mikor kerül ilyen helyzetbe az ember.
Szerencsére így még nem láttam az enyémet. De ugye nem lehet tudni mikor kerül ilyen helyzetbe az ember.
Vili10-07-2009 22:16:07 // 8031
Ha szemben állsz vele a baloldalán a kuplung mozgató rudazat
a másik oldal a páros és páratlan sebességek elektronikájával,valamint a kapcsolás érzékelő levéve a tengelyről.
alulnézet a nagy lyuk a váltótengely helye(ezen az egyetlen helyen kapcsolódik az innentől "manuális" váltóval)
Felülről a rózsaszín a kapcsolás érzékelő
a váltás érzékelő potméter
a másik oldal a páros és páratlan sebességek elektronikájával,valamint a kapcsolás érzékelő levéve a tengelyről.
alulnézet a nagy lyuk a váltótengely helye(ezen az egyetlen helyen kapcsolódik az innentől "manuális" váltóval)
Felülről a rózsaszín a kapcsolás érzékelő
a váltás érzékelő potméter
csocsi10-07-2009 21:55:45 // 8030
Na ezt például nem tudtam.
Mindig tanulok valamit :)))
Ha sikerül megcsinálnod, akkor lesz egy tartalék "váltód" a géphez. Azzal pedig egy darabig el tudsz autózni :))
Mindig tanulok valamit :)))
Ha sikerül megcsinálnod, akkor lesz egy tartalék "váltód" a géphez. Azzal pedig egy darabig el tudsz autózni :))
Vili10-07-2009 21:52:04 // 8029
47-ből látok sokat.Azt mondták a 47-é nem jó az 56ra mert azt nem vezérli a vezérlő egység.De az összes érzékelőt át lehet cserélni,tehát az is jó lett volna nekem,,,
csocsi10-07-2009 21:36:29 // 8028
Ez lepett meg. itt az amorén is csak páran vagyunk ilyen géppel. De ezek szerint rajtunk kívül is akadnak cartársak.
Vili10-07-2009 21:35:24 // 8027
Szerintem bontásra behozott gépből való,de kelendő portéka a bontósok szerint.
csocsi10-07-2009 21:31:48 // 8026
Ezek szerint nem annyira ritka az ilyen váltó ha ithon is kapható.
Vili10-07-2009 21:25:52 // 8025
45ér vettem itthon,de az ebay-on 200euroig háromra is licitáltam tehát 60-at szántam rá!
csocsi10-07-2009 21:21:56 // 8024
A bontottat mennyiért tudtad beszerezni (már ha nem titok)???
Akkor más is csinált már ilyet.
Én úgy vagyok vele, hogy ha már egyszer ilyet vettem akkor használjam is ki.
Akkor más is csinált már ilyet.
Én úgy vagyok vele, hogy ha már egyszer ilyet vettem akkor használjam is ki.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
360
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?