Forum >> Dízelmánia

Liquid14-05-2013 10:26:51 // 23402
...akkor senkinek nem tűnik fel
Liquid14-05-2013 10:26:02 // 23401
te miért akarod szítani folyton a feszkót? Ha most nem írtad volna oda az utolsó mondatot...
WarbiRunner (Gyuri)14-05-2013 10:04:52 // 23400
Azóta megint megszűnt, hogy szátszedtem kipucoltma és összeraktam az olajsapkát. Csak azzal lesz ott valami. Ha az olajjáratokkal lenne gond, akkor azért 15e km alatt kiadta volna, már kopott volna akkorát a motor, hogy zabálná az olajat. Az előző olajcsere utáni rátöltéskor rémlik hogy törölgettem olajat onnan. ha nem piszkálom az olajsapkát, nem jön olaj.
Szerencsére nincs olajfogyasztás, működik szépen, ahogy kell :-)
DieselManiaco(NagyVad)13-05-2013 15:56:20 // 23399
hát az azért elég érdekes szitu lenne hogy a hengerfej tele legyen olajjal,akkor mi van lent ha minden fennt van?:D
Ferke13-05-2013 14:17:12 // 23398
Tud! De akkor már nag y a baj, mert ez akkor lehet, ha a motor olajjáratainak egy része nem kap olajat! jtd-knél ez fehér holló, ez a ts-ek privilégiuma.
(jajj pardon, megint szentségtörtem!:) )
DeezL12-05-2013 12:25:52 // 23397
2004es 156 20v 175le JTd-mhez keresek jó állapotú lendkereket Kaposvár és környékén senkinek nincs ilyesmije
GTPeti10-05-2013 22:12:58 // 23396
Ez a része speciál nem, de egy racionális városi benzines az igen, kellett. :)
...bár - hogy ON-noljak is egy kicsit - egy kollégám 3 éve napi 2x3km-t megy a 156 JTD-jével és nem panaszkodik egyáltalán.
WarbiRunner (Gyuri)10-05-2013 22:08:22 // 23395
Tud valami túl nagy olajnyomást okozni? Még erre is gondoltam..node hogy felül kinyomja, máshol meg nem...elég hülyén hangzik :-)
WarbiRunner (Gyuri)10-05-2013 22:05:59 // 23394
Kellett ez neked? :-)
GTPeti10-05-2013 21:47:56 // 23393
"Kivételesen viszek magammal olajat is"
Most már nekem is van olyan autóm, aminél én is viszek és rendszeresen ellenőrzöm. Node nem offolok itt. B)
Ferke10-05-2013 21:42:17 // 23392
Tutira mentél:) Nem hinném, hogy gond az, ha maxon van az olaj, én is mindig addig töltöm. Fura ez a szitu...
WarbiRunner (Gyuri)10-05-2013 21:25:00 // 23391
Szétszedtem az olajsapkát. Nem a tömítés és a fém perem közt jött az olaj, hanem a csavarmeneten felkúszva, a tömítést hátulról megkerülve. Tehát ahol a tömítés fészke van a kupakban. Konkrét okát itt sem látni, csak hogy olajos. Létezik, hogy nem viseli el ha nívó tetejéig van töltve? A szerelőm mindíg 3/4-ig tölti, sosem volt gond. Én most fullig töltöttem. Most hogy megint 3/4-ig van, már nem folyik. Létezik, hogy ez így normális? Mindenesetre tettem el egy szilikon karikát amit méretre szabtam, plusz a tartalék olajat...nomeg esernyőt. Így biztosítom, hogy ne legyen olajfolyás és eső :-)
WarbiRunner (Gyuri)10-05-2013 14:42:02 // 23390
Jaja. Tömítés benne, sérülésnek sehol nyoma sincs. Arra gondoltam még, hogy túl erősen húztam rá? A TD-nek normálisabb az olajsapkája, amolyan hagyományos. Ennél én döntöm el mennyire húzom meg, így még az jutott eszembe, hogy a tömítés félkör keresztmetszetű tömítő részét lehet kilapítottam, annyira meghúztam. MIndenesetre szilikon gumiból vágok egy tömítő karikát, aztán holnap útközben kiderül majd, hogy folyik tovább, vagy nem folyik. Kivételesen viszek magammal olajat is :-)
Ferke10-05-2013 14:21:49 // 23389
Én ilyet még nem is hallottam...durva. gondolom a tömítés rajta van. Nem sérült meg valamitől a betöltőnyílás pereme? Bár gondolom ezeken túl vagy...
WarbiRunner (Gyuri)10-05-2013 10:18:30 // 23388
Sziasztok! Járt már valaki úgy, hogy rendesen feltekert olajsapka alatt kijött az olaj? Lecseréltem szerdán az olajat, ráhúztam a sapkát, hazafelé már éreztem hogy olajszag van. Itthon letörölgettem, levettem a sapkát, alatta és a gumitömítést is megtisztítottam, majd jól visszahúzztam. Tegnap megint olaj szag. Valamivel kevesebb, de kijött felül. Korábban is jártam úgy, hogy olajcsere után ellenőriztam a szintet és rátöltöttem, majd pár km után olajszag volt. Akkor azt hittem én vagyok hülye és nem csavartam vissza az olajsapkát. Akkor megoldódott azzal, hogy levettem, és visszatettem.
Nívó rendben, nincs túl töltve.
Ferke08-05-2013 22:29:15 // 23387
Én nemigen szoktam hangot hallani...ha hangja van, akkor általában azon nyomban meg is kotlik...:P
atis_166jtd07-05-2013 16:22:51 // 23386
Igen akkor is. Meg a szervó teljesen hibálan. Csak érdeklödnék hogy valakinek volt e ilyen. Az autó megy rendesen.
Ferke07-05-2013 12:40:15 // 23385
Honnan tudod, hogy a nagynyomású, és nem pl a szervo? Leszedted a hosszbordást és akkor is hallatszott?
atis_166jtd06-05-2013 21:29:01 // 23384
Lenne egy kérdésem. Kicsit zörgős hangja van a nagy nyomású szivattyúmnak. Már elég régóta de csak most kezd idegesíteni a hangja. Szerintetek mi lehet vele?
biqci06-05-2013 20:36:50 // 23383
Köszi mindenkinek a válaszokat!!!!
Eddig én is a gyárit tettem bele...de megkapja akkor most is...

Üdv...
'''''06-05-2013 19:44:17 // 23382
Abban nincs.Nem néztem annyira csak a 2.4jtdm-et láttam és arról a 159 ugrott be.
mreni06-05-2013 19:30:35 // 23381
nem olcsóbb,de jobb :)
ALFI15606-05-2013 19:26:39 // 23380
Mást is beleönthetsz.Csak azt ne felejtsd amit Liquid írt.Meg másik se olcsóbb.
159 Indigo Gray 2.4 Monster06-05-2013 19:24:46 // 23379
Akkor jól tudom :) Sógornőm 1,3 m jet grande punto evoján keresgéltem de azon sem találtam,
159 Indigo Gray 2.4 Monster06-05-2013 19:15:11 // 23377
156 ban van részecskeszűrő?
'''''06-05-2013 19:08:28 // 23376
Kérdezd ErHardot az olajról.Sajna a gyár által ajánlott olaj nem tudja a korommegkötést és beszarik a részecskeszűrőd.
Kicsu06-05-2013 11:53:01 // 23375
Én is seleniát rakok mind a három alfába. A 155 most lett motorikusan felújitva,nem biztos,hogy most kéne kisérletezgetni. :)
159 Indigo Gray 2.4 Monster06-05-2013 08:22:16 // 23374
A kormosok körében majdnem mindenki seleniát használ, inkább a ts- esek vitatkoznak hogy miért jobb ez mint a másik :) Sokan vannak itt az amorén akik több 100ekm et mentek a gépükkel selenia olajjal gond nélkül.
Liquid06-05-2013 08:13:11 // 23373
Alapvetően bármit beletölthetsz ami megfelel a paramétereknek. Én azért használom (meg még sokan), mert a gyárban ezzel "lőtték" össze, ezzel van tapasztalat, és ez van megfelelően adalékolva.
DieselManiaco(NagyVad)06-05-2013 07:34:58 // 23372
gyári olaj,a gyártók szerint ki adalékolva,és fejlesztve.Nem csak ez jó beleönthetsz mást is:)
biqci06-05-2013 06:44:47 // 23371
Sziasztok!

Érdeklődnék, hogy mennyire fontos selénia olajat tölteni a kocsiba???
Régen sokan azt írták, hogy csak az a jó! Ez igaz?
Mi a különbség? Mivel tud többet a selénia?
Válaszokat előre is köszi!

2,4jtdM-be menne
Föckös01-05-2013 18:31:50 // 23370
gyááá :-))
GTPeti01-05-2013 15:49:50 // 23369
LMM helyett. :PPP
;)
mizooo01-05-2013 15:47:38 // 23368
Egy fehér vagy ezüst számlappal jobban passzolna, de fasza.
mreni01-05-2013 15:36:04 // 23367
az meg minek? :)
Manky95601-05-2013 15:16:35 // 23366
Ma beszereltem az órát ,már csak a Manuális Boost Controller hiányzik .

így néz ki:
GTPeti30-04-2013 20:35:15 // 23365
Ha jól emlékszem a 8V-nél a MAP-ban is van hőm. szenzor.
WarbiRunner (Gyuri)30-04-2013 14:38:01 // 23364
Én is azért kérdezgetek, mert értem a stratégiát, csak a miértjét nem. Mreni is írja, hogy 45 jtd-t így tuningolna. Lehet én vagyok eltájolva a rendszer "okosságát" illetően, de kapásból azzal kezdeném, hogy egy 110 lovas Maris vgt-jét rábiggyeszteném a fix turbo helyett, és onnantól nincs kérdés, szabadon garázdálkodhatok a levegővel és a gázolajjal is. Az ú.n. füsttérképet is oda programozom haova nem szégyellem, a vgt viszonylag hamar tud sok levegőt adni, főleg ha nincs megfogva a kipufogó oldalon sem. Innentől mi akadálya annak, hogy tartsam a 15.5, vagy 15.2 arányt? Egyszerűen több levegőt adok neki fizikailag, és akkor korrekt módon teljes nyugodtsággal írhatok neki több üzemanyagot is. Ennek mi az akadálya?
Azt külön érdekes volna tudni, hogy a beszívott levegő hőmérsékletet hol veszi figyelembe. Ugyanis a 8v-knél csak a LMM-nél van hőmérő, vagyis ahol ezt figyelembe veszi a rendszer, ott egyértelműen a szívóoldal (turbo+hűtő) gyári paramétereivel számolják a valós légtömeget. Valahol kell lennie olyan program résznek ahol figyelembe veszi, nálam egyértelműen hibásan működött az autó fals hőmérséklet értékkel, kiolvasás nélkül is észrevettem, hogy valami nem okés. No lényeg, ha módosítom pl a coolert, máris hülyeséget fog számolni a LMM értékekből, valójában több levegőm lesz, mint amit feltételezni fog. Ha létezik ilyen része a programnak, akkor minden fizikai módosítás (turbo csere, cooler upgrade) után nyerni lehetne csak azon, ha a légmennyiség kalkulációt korrigáljuk. Vagy nem?
mreni30-04-2013 06:58:52 // 23363
az már egy másik téma ;-)
.......................29-04-2013 23:24:00 // 23362
az ex Bravo 1,6 ban sem volt légtömegmérő..
mégis ment,és keveset fogyasztott
GTPeti29-04-2013 22:32:28 // 23361
Ledugózhatnád a gyertyákat és ON-nosíthatnád a Pókot. (Úgy is a megfelelő helyen vagy. :)
Piritu - 1.000.00029-04-2013 22:30:01 // 23360
...és hozzátenném innentől mindenki egyből erre fog gondolni a valós hibaok keresése/megszüntetése helyett :-(
Piritu - 1.000.00029-04-2013 22:26:26 // 23359
"szar légtömegmérővel kimész előzni ott maradsz ,akk ennyi " - tényleg ekkora dolog a rossz alkatrészt kicserélni? :-O
Lehet, hogy ez a privát dilim, de ha rossz valami egy kocsin, akkor szerintem meg kell javítani. Ahogy a rossz kuplungot kicseréli az ember, a rossz LMM-et is. Elvégre egyszer kell egy autó életében. (hacsak nem tesz valamit az ember, hogy tönkre tegye)

Apropó, lehet, hogy hamarosan csere érettek lesznek a gyertyáim a TS-ben, azt nem tudja valaki kiírni, hogy ne kelljen rá költeni?
GTPeti29-04-2013 21:44:16 // 23357
Úgy érted a 166 és GTV V6TB motorjához? Uhh.
Erhard 242 (Pure Energy)29-04-2013 21:34:33 // 23356
mondjuk egy 2.0V6TB-nél érdemes venni egy normálisan programozható compot mivel az kb 40-50e míg egy LMM-ő 200e felett van ott lehet gondolkodni ezen
Erhard 242 (Pure Energy)29-04-2013 21:32:33 // 23355
valóban ki lehet írni a LMm-őt csak amikor kérdeztem anno kb fele annyiba került, mint egy új, egy tulajnak max 1x kell cserélni... értelme nem sok így
DieselManiaco(NagyVad)29-04-2013 21:19:57 // 23354
én értem amit írsz,meg amit eddig írtál is:)
Manky95629-04-2013 21:18:25 // 23353
Egy a baj a sok levegő sok üzemanyag , van a füst térkép , x tengelyen a levegő , egy jó légtömegmérő egyből már rálépsz a gázra és 800-1000mg okat lát és a füst térkép utolsó sorait használja , de attól még nem kap rengeteg üzemanyagot mert ott a nyomaték limiter ami az egész lelke ami korlátozz a befecskendezett mennyiséget.
Már most rengeteget leírtam az egészről..... nem folytatom.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.