Forum >> Dízelmánia
Liquid29-04-2013 21:17:44 // 23352
szar légtömegmérővel nem kell közlekedni, mint ahogy szar fékkel se teszed, ha kaka van lehúzod és hazamész / vagy a szervizig aztán kicseréled, mert ha az a hibás akkor vészprogrammal elmegy rövidtávon.
Liquid29-04-2013 21:15:10 // 23351
távol álljon tőlem hogy hülyének nézzem, tisztelem mert úgy néz ki érti amit ír, de attól még amit csinál az szerény véleményem szerint netto hülyeség, és ezen véleméyem nem tartom magamban, mégpedig azért nem mert ezt az okosságot másnak ajánlotta, akinek épp LMM-hiba szerű gondja van.
Manky95629-04-2013 21:15:02 // 23350
Most a melegbe egy tök gyári autó is füstől annyira mint az enyém :) most füstmentes vagyok már 1800tól,úgy írtam meg ,meg megcsúszott a kuplung.
DieselManiaco(NagyVad)29-04-2013 21:13:43 // 23349
nahh igen erről van itt szó kérem:D nem baj az ha egy kicsit füstöl:D
GTPeti29-04-2013 21:11:56 // 23348
Értem én (most már)... brute force tuning a dízelmotor természetét kihasználva. B)
DieselManiaco(NagyVad)29-04-2013 21:11:29 // 23347
bocs nem utólag vagyok okos,csak mire leírtam addigra ti is:D
DieselManiaco(NagyVad)29-04-2013 21:10:19 // 23346
igazából azt akarja kihozni a dologból hogy az autó nem érzékelővel megy hanem sok levegővel és sok gázolajjal,nem törekszik arra hogy optimális legyen a károsanyag kibocsátás,meg az ilyen fölös dolgok,hanem csak arra hogy a legnagyobb beadagolható mennyiséget bejuttassa,és a newtonokat előszedje.
GTPeti29-04-2013 21:08:04 // 23345
Na... most sikerült megértenem. Szóval a szándékos "overdrive" miatt, mert ott egy valós infó csak "zavaró körülmény".
Nekem sosem kéne ilyen "füstöl, de megy is" tuning, de értem, hogy másnak mások a preferenciái.
Nekem sosem kéne ilyen "füstöl, de megy is" tuning, de értem, hogy másnak mások a preferenciái.
Manky95629-04-2013 21:03:07 // 23344
Nem neked szántam , sajnos mást nem tudok mondani ezzel kapcsolatban , ha kivan írva akk füstől alsó tartományban 2ezerig ,de megy is .mivel nincs az üzemanyag korlátozva a légtömeg miatt nem figyeli h meglegyen mindig a 15.5es keverési arány.
GTPeti29-04-2013 21:00:10 // 23343
Sorry, ez engem most nem győzött meg, mert sokmindennek lehet katasztrofális hatása ezen kívül... Úgyhogy a kérdés továbbra is aktuális. ;)
Manky95629-04-2013 20:56:23 // 23342
Lehet ez jó dolog is , szar légtömegmérővel kimész előzni ott maradsz ,akk ennyi , de lásd kiírva ilyen nem lehet :) sok Kollár progit láttam ,így is kezdtem el az egészet h vele megírattam a családi "melós" autót.
GTPeti29-04-2013 20:54:08 // 23341
"Másnak már sztem leesett minden,h miről beszélek."
Nekem nem úgy tűnik. :(
Mindamellett nem kötözködtem, csak azt írtam le, hogy mit nem értek. Bízom benne, hogy ez átjött.
Nekem nem úgy tűnik. :(
Mindamellett nem kötözködtem, csak azt írtam le, hogy mit nem értek. Bízom benne, hogy ez átjött.
Manky95629-04-2013 20:53:44 // 23340
keress fel , fészen elérhető vagyok mindig. be van lájkolva az alfaamore ott megtalálsz.
jelölj ismerősnek és akk tudunk beszélni.
jelölj ismerősnek és akk tudunk beszélni.
Manky95629-04-2013 20:51:23 // 23339
térképpel , méréssel szemléltettem ebből nem jössz rá a lényegre ,akk mást már nem tudok tenni.Másnak már sztem leesett minden,h miről beszélek.
mreni29-04-2013 20:51:21 // 23338
véleményem szerint egyrészt így egyszerűbb megírni a programot,másrészt egyel kevesebb hibalehetőség,és akár a szívó oldalon is több lehetőséged marad az "optimalizálásra"
Én nem azt mondom,hogy jó dolog ez,csak azt,hogy megvan az előnye ennek a megoldásnak is.
Sokaknak bevállt dolog(Kollár is több autóban hasonlóképp csinálta)
Szóval nem hülyeség,bizonyos esetekben
Én nem azt mondom,hogy jó dolog ez,csak azt,hogy megvan az előnye ennek a megoldásnak is.
Sokaknak bevállt dolog(Kollár is több autóban hasonlóképp csinálta)
Szóval nem hülyeség,bizonyos esetekben
GTPeti29-04-2013 20:37:54 // 23337
Reni, de arra a kérdésre még mindig nem kaptunk választ, hogy miért kell kiiktatni az LMM-et. Holott józan logikával átgondolva az inkább értékes adatot szolgáltatn, mint bármiben akadályoz.
mreni29-04-2013 20:32:24 // 23336
szerintem nem kellene hülyének nézni a másikat,azért mert Te nem tudod hogy mit takarnak azok a térképek/beállítások amikről beszél ;)
Liquid29-04-2013 20:26:58 // 23335
hiába, neki a downgrade a heppje, egy TS-ből csinálna karbisat :)
159 Indigo Gray 2.4 Monster29-04-2013 20:23:27 // 23334
Nagyon jól teszed :)
0Balazs29-04-2013 20:21:19 // 23333
Egyelőre még csak érdeklődöm, a TS-t szeretném JTD-re cserélni... de még nem most lesz sajnos..
159 Indigo Gray 2.4 Monster29-04-2013 20:19:14 // 23332
Nincs gond a PT, Boxal csak ha behal nem lehet javítani akkor meg pénzkidobás. bacar boxot lehet javítani állítólag :)
gecsa29-04-2013 20:17:13 // 23331
általában ez a tuningboxok hátránya..
0Balazs29-04-2013 20:15:09 // 23330
Gondoltam... meg hát amúgy is érdekes, hogy csak egy szenzor jelét hamisítja meg... Köszi :)
159 Indigo Gray 2.4 Monster29-04-2013 20:05:15 // 23329
Csodálatos vélemény :D Vettem egyet használtan tavaly hiper szuper távirányítós csoda. Egy éves volt a holmi és már nem működött. Sebaj jó áron jutottam hozzá gondoltam ha pár ezerért meg csinálják még ok. Fel hívtam őket hogy ez van nem működik a cucc, erre nem lehet javítani mert ki kéne küldeni németbe nem érné meg. Fasza egy évesen beszarik nem lehet javítani és az új ára elég húzós. Ennek az árából Kollárék írnak olyan chippet neked mint egy állat. Szerintem ne adj ki érte ennyit.
0Balazs29-04-2013 19:59:33 // 23328
Sziasztok!
http://www.powertuning.hu/192-dizel-chip-tuningdoboz/1414-speedpower-dizel-chip-tuningdoboz?honnan=1
Erről mi a véleményetek?
http://www.powertuning.hu/192-dizel-chip-tuningdoboz/1414-speedpower-dizel-chip-tuningdoboz?honnan=1
Erről mi a véleményetek?
GTPeti29-04-2013 19:39:56 // 23327
"De én úgy gondolom h beszívott levegő hőmérsékletet ecu nem néz."
SZVSZ néz. A beszívott levegő mennyisége és hőfoka alapján számítja ki az oxigéntartalmat.
SZVSZ néz. A beszívott levegő mennyisége és hőfoka alapján számítja ki az oxigéntartalmat.
WarbiRunner (Gyuri)29-04-2013 19:10:27 // 23326
Értem én nagyjából, de KUL-on szívesen beszélgetnék veled egyet erről. Amikor kiírod a LMM-t, akkor a füsttérképpel mi lesz? Annak kell a légmennyiség.
Manky95629-04-2013 18:37:46 // 23325
A füst trékép , x tengely levegő , y tengely fordulatszám , tábla üzemanyag mennyiség , no most azt mondják 15.5 alatti keverék aránynál füstöl az autó, gyárilag az alfánál pld ennél az 1.9esnél , 15.0,15.2, de megvan fogva a mennyiség a "nyomaték limiterrel", ezért jóval 15 felett van , ezért lehet még tuningolni . Sok térképből rá is lehet jönni ,hogy mennyi tartalék van benne . Ilyen térképen vannak benne , egr,gázpedál,nyomaték limiter,füst térkép,üzemanyag limiter olajhőfokhoz , és vízhőfokhoz,van geometria, turbónyomás, turbónyomás limiter , rail , rail limiter 2db, van egy 1x1es rail is. ezen nagyjából a fontosak.Működése egyszerű , gázpedállal kéred az üzemanyagot ,utána megy a füst térképhez , ha megvan a megfelelő beszívott levegő ,akkor amit kérsz meg is kapja , ez után jön a nyomaték limiter ami a legfontosabb , ő limitálja az egész történetet, a turbó üzemanyag mennyiség függvényében állítódik.Turbó nyomás térkép x tengelye üzemanyag , y tengely fordulatszám.Ez így elég bonyolultnak tűnik ,de ha tudnám mutatni akk 10x egyszerűbb lenne.De én úgy gondolom h beszívott levegő hőmérsékletet ecu nem néz. De lehet h én nem tudok valamit ,de egy térképben nem láttam még csak víz és olaj hőfokot.
Kaposújlakon ott leszek :)
Kaposújlakon ott leszek :)
WarbiRunner (Gyuri)29-04-2013 17:41:24 // 23324
Elhiszem én neked, van adagolós dízelem is, az pont ilyen. Ha alul telibe talpalom, füstöl. Érezni kell mennyit kér. És a füstcsavaron lehet állítgatni... Nem vontam kétségbe hogy működik a megoldásod. :-)
A füst térkép amúgy mit vesz figyelembe hogy ne füstöljön? Azt mondod egyszerű az edc15. Én kíváncsi vagyok, leírhatnád hogy milyen térképek vannak benne. Mi minek a függvényében? A légtömeg mérése hol jön képbe? Illetve hogy függnek össze a térképek egymással? Szívesen végigböngészném a sajátom mapját.
Amúgy Kaposújlakon biztos lesz idén ősszel is gyorsulás, gyere majd el.
A füst térkép amúgy mit vesz figyelembe hogy ne füstöljön? Azt mondod egyszerű az edc15. Én kíváncsi vagyok, leírhatnád hogy milyen térképek vannak benne. Mi minek a függvényében? A légtömeg mérése hol jön képbe? Illetve hogy függnek össze a térképek egymással? Szívesen végigböngészném a sajátom mapját.
Amúgy Kaposújlakon biztos lesz idén ősszel is gyorsulás, gyere majd el.
Manky95629-04-2013 15:57:16 // 23323
Szia figyelj , beülnél a kocsimba kiírnám a légtömegmérőt tudod honnan mondanád meg h ,ki van írva kb 1500nál ha lepadlózod dob egy füstpamacsot , 1800nál már semmi füst. Turbó nyomást nem kell írni , mivel nem az a térkép limitálja az üzemanyagot ami kapcsolatos a légtömegmérővel. De elmondom jön a meleg ,lehet figyelgetni az új gyári autókat ;) majd milyen füstöket eregetnek :) Fogyasztásom most h ki cseréltem a termoszátot , 6-6.5, 100-130 al járok vele. Azt kell megtanulni vele ,hogy annyi gázt nyomj amennyit kér mert ha többet akkor kicsit dob füstöt ,de ugye nekem írva is van nem picit, lehet gyári programmal ,nem is dobna,csak amit említettem a legelején h 1800ig, ha túl nagy gázt adsz. 1 térkép figyeli amúgy h ne legyen füstölés ez a füstérkép sokan így hívják , a "nyomaték limiter" szabályozza az üzemanyagot az pedig légköri nyomáshoz van viszonyítva, ezért van ha felmész a hegyekbe gyengül az autó.
De az edc15ös alfákba csak egy ilyen térkép van , edc16 már sokkal másabb , lambda van , rengeteg térkép . edc15 egyszerű nagyon .
De remélem majd rendeztek gyorsulási versenyt ,addig összeáll a gépem akk jó lesz ;)
De az edc15ös alfákba csak egy ilyen térkép van , edc16 már sokkal másabb , lambda van , rengeteg térkép . edc15 egyszerű nagyon .
De remélem majd rendeztek gyorsulási versenyt ,addig összeáll a gépem akk jó lesz ;)
WarbiRunner (Gyuri)29-04-2013 11:30:30 // 23322
Szerintem nem haragszik rád senki, csak van amit mások másképp gondolnak :-)
Te csakis a motorra, azonbelül a gázolaj plusz sok levegő képletre koncentrálva írod meg a programot. Kétségtelen hogy működni fog, és teljesítmény növekedés is kihozható jócskán.
De ez mind az optimális (széles tartományban helyes) működés árán, az emisszióról, fogyasztásról nem is beszélve, nyilván ezek nem cél hogy bármennyire is normális értéken maradjanak.
Szerintem és gondolom akik velem együtt nem tudnak azonosulni a módszerrel azok szerint is az autó egy komplett egység, és egyben kell kezelni. Ha torpan 2000 alatt, akkor végiggondolnám, hogy mitől lehet és megpróbálnám bármiféle program módosítás nélkül előbb a helyes működést helyreállítani.
Csak egy példa, lehet a lentebbi esetre épp nem ez a megoldás: Pl. átereszt az egr, akkor kevesebb levegő áramlik át a LMM-n mint kéne, máris előállhat a 2000 alatti torpanás. Ha kiírod a LMM-t, rátekersz a turbonyomásra és a beadagolt mennyiségekre, látszólag megoldottad a problémát. De valójában nem.
Hogy visszatérjek az adagolós dízelhez. Tudnak azok is széles tartományban működni, tehát igen, a dízelmotor képes csupán fordulatszámhoz rendelt mennyiségekkel üzemelni. Nyilván a CR is, főleg a régebbiek, ahol nem kell több lépcsős befecskendezésekkel bíbelődni. Mivel a nyomás nagyobb, valamivel jobb lesz mint egy azonos lökettérfogatú, kb azonos mennyiségekre beállított adagolós. De a hatásfoka messze el fog maradni attól, mintha ugyanezt szabályozottan oldod meg, a mindenkori tényleges légtömeg ismeretében. A LMM szívóoldali hőmérséklet adata önmagában alkalmas pl egy közvetett EGT kontrollra is. Nyilván ehhez mérni kell és felvenni az összefüggést, de kapásból egy komoly indok, hogy miért érdemes a szenzorokat megtartva tuningolni. Lehet hogy ahol a lebutított verzió már durván melegszik, ott még egy korrektül megírt vígan dolgozik akár végig egy pálya napot.
Te csakis a motorra, azonbelül a gázolaj plusz sok levegő képletre koncentrálva írod meg a programot. Kétségtelen hogy működni fog, és teljesítmény növekedés is kihozható jócskán.
De ez mind az optimális (széles tartományban helyes) működés árán, az emisszióról, fogyasztásról nem is beszélve, nyilván ezek nem cél hogy bármennyire is normális értéken maradjanak.
Szerintem és gondolom akik velem együtt nem tudnak azonosulni a módszerrel azok szerint is az autó egy komplett egység, és egyben kell kezelni. Ha torpan 2000 alatt, akkor végiggondolnám, hogy mitől lehet és megpróbálnám bármiféle program módosítás nélkül előbb a helyes működést helyreállítani.
Csak egy példa, lehet a lentebbi esetre épp nem ez a megoldás: Pl. átereszt az egr, akkor kevesebb levegő áramlik át a LMM-n mint kéne, máris előállhat a 2000 alatti torpanás. Ha kiírod a LMM-t, rátekersz a turbonyomásra és a beadagolt mennyiségekre, látszólag megoldottad a problémát. De valójában nem.
Hogy visszatérjek az adagolós dízelhez. Tudnak azok is széles tartományban működni, tehát igen, a dízelmotor képes csupán fordulatszámhoz rendelt mennyiségekkel üzemelni. Nyilván a CR is, főleg a régebbiek, ahol nem kell több lépcsős befecskendezésekkel bíbelődni. Mivel a nyomás nagyobb, valamivel jobb lesz mint egy azonos lökettérfogatú, kb azonos mennyiségekre beállított adagolós. De a hatásfoka messze el fog maradni attól, mintha ugyanezt szabályozottan oldod meg, a mindenkori tényleges légtömeg ismeretében. A LMM szívóoldali hőmérséklet adata önmagában alkalmas pl egy közvetett EGT kontrollra is. Nyilván ehhez mérni kell és felvenni az összefüggést, de kapásból egy komoly indok, hogy miért érdemes a szenzorokat megtartva tuningolni. Lehet hogy ahol a lebutított verzió már durván melegszik, ott még egy korrektül megírt vígan dolgozik akár végig egy pálya napot.
Manky95628-04-2013 22:11:30 // 23321
bal oldalon van kiírva. jobb oldalig sokáig egészen nálam 2200ig állt fent a hiba hogy 30mg ot kapott ez miatt.és nem ment .lehet is láttni jobb oldalon h lépcsős a görbe.
Manky95628-04-2013 22:07:40 // 23320
Liquid28-04-2013 22:04:10 // 23319
a táblázatot vágom, azt nem értem hogy miért vágta rá hogy LMM hiba, mikor a CarTárs egyértelműen azt írta nem javult semmit miután kiiktatta az LMM-et?
Én láttam már LMM problémát, mikor lehúztam ment mint atom, visszadugva elvesztett vagy 60 lovat, szal láttam már karón varjút...
Én láttam már LMM problémát, mikor lehúztam ment mint atom, visszadugva elvesztett vagy 60 lovat, szal láttam már karón varjút...
GTPeti28-04-2013 22:00:21 // 23318
SZVSZ a cartárs a táblázattal azt akarta szemléltetni, hogy fordulatszámfüggően szépen elő tudja írni a mennyiségeket. Csak ez esetben nem (zárt hurkú és pontos) szabályozásról, hanem (nyílt hurkú) vezérlésről beszélünk.
Nem kételkedem benne, hogy működik, viszont nem látom értelmét/előnyét. (Azon túl, hogy nem kell nagy ritkán LMM-et cserélni.)
Nem kételkedem benne, hogy működik, viszont nem látom értelmét/előnyét. (Azon túl, hogy nem kell nagy ritkán LMM-et cserélni.)
Liquid28-04-2013 21:56:37 // 23317
ha LMM a hibás akkor miért is nem változik semmi ha kiiktatja?
ez a szép táblázatod számomra nemigazán magyaráz semmit.
ez a szép táblázatod számomra nemigazán magyaráz semmit.
Liquid28-04-2013 21:55:15 // 23316
ez esetben nem az LMM a hibás, hanem valszeg máshol kell keresni az okot
GTPeti28-04-2013 21:50:12 // 23315
Te még könnyítetted is az autót. :)
eldiablo15628-04-2013 21:20:32 // 23314
Olyannyira levan falazva, hogy még egr hűtő is kivan belőle hajintva. Egr - hez nincs köze Már régóta levan falazva
eldiablo15628-04-2013 21:18:53 // 23313
Megint csak azt tudom mondani, hogy kellett nekem hozzányúlni:S
gecsa28-04-2013 21:12:15 // 23312
hangos volt.. :)
ki is dobom majd belőle teljesen, csak meg kell találnom a megfelelő anyagot a dugókhoz...
ki is dobom majd belőle teljesen, csak meg kell találnom a megfelelő anyagot a dugókhoz...
SanyiJTD28-04-2013 21:07:10 // 23311
Miért vetted ki a "falat" ha nem volt baja?
gecsa28-04-2013 20:53:45 // 23310
nekem falazás nélkül torpant, aztán falaztam, és nem torpant, majd most megint nincs falazva, és most sem torpan..:)
SanyiJTD28-04-2013 20:43:10 // 23309
EGR-ed falazva van? Nekem mikor le volt falazva akkor torpant meg állandóan. Kivettem és a lemezeket, utána jó volt...
Manky95628-04-2013 20:39:41 // 23308
eldiablo15628-04-2013 19:05:16 // 23307
Kipróbáltam ma a kocsit lehúzott LMM -el, Sajnos nem lett jobb, ugyanúgy megtorpan 2000 alatt,felette már összeszedi magát, de ha rányomok 2000 alatt mintha semmi nem történne szinte... illetve azt tapasztaltam, hogy amikor levolt húzva az LMM sokkal csendesebben járt az autó. Rádugtam gépre is . Hiba persze nincs. Viszont feltűnt, hogy gyanúsan alacsony a mért levegőmennyiség . Ez eddigi elmentett értékeket nézve, pld 2000 alatt majdhogynem nem, vagy alig változik. alapjáraton 470 mg körül mozog, terhelésen 2000 alatt se megy 500 fölé ....
WarbiRunner (Gyuri)28-04-2013 17:15:23 // 23306
Akkor ugyanazt nem értjük :-) Bármerről nézem, előny, ha tudom mennyi levegővel lehet dolgozni. Tapasztaltam, amikor szakadt volt a hőmérő a LMM-ben. Hűvösben nem volt gond, melegben nem ment jól és füstölt.
GTPeti28-04-2013 16:43:03 // 23305
Pontosan ezt nem értem. Ha jól vannak megadva a határértékek, akkor az LMM nem küldhet olyan értéket, amre az ECU hibát dob. Ide akartam kilyukadni. :)
mreni28-04-2013 16:16:46 // 23304
az nem hátrány ha tudoma pontos mennyiséget,de az már igen mikor pl jóval több levegőt tudna beszivni a motor,de ezt az lmm is látja,így hibát jelez majd veszprogramra áll.
GTPeti28-04-2013 14:59:33 // 23303
Reni, az miért hátrány, hogy pontosan tudod, a besz. levegő mennyiségét? Ezt nem vágom.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
520
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?