Forum >> Dízelmánia

mreni28-04-2013 14:57:41 // 23302
így van,levegő es uzemanyagon múlik mindne,ha kis utcai meregzsakot csinálnék(amit akartan is)145 jtd ből pl,akkor én is így csinalnam...
ALFI15628-04-2013 14:12:26 // 23301
Jó kocsi!Szakál-metál csinálta azt hiszem.
WarbiRunner (Gyuri)28-04-2013 14:06:28 // 23300
Ahogy lentebb írtam, lehet, csak az eredeti vezérlő logika értelmét veszti. Az adagolósoknál is lehet adagoló elemet cserélni, turbonyomást növelni, és akkor nagyon megy és persze füstöl is ha odapakolsz neki. Ugyanezt el elhet érni a vezérlés elbutításával. Menni fog, füstölni is fog, határt csak a befecskedezők és az ember jó érzése szabnak. Ez a szememben favágás, nem motor optimalizálás. Gyorsulási autóknál meg ugye szó nincs optimalizálásról, be kell lökni neki annyi levegőt és gázolajat amennyit a rendszer kibír. Ehhez nem sok érzékelőre van szükség.
WarbiRunner (Gyuri)28-04-2013 13:56:07 // 23299
Vagy akkor már MoDENA, vagy (funky cold) MEDiNA ? :-)
GTPeti28-04-2013 13:08:41 // 23298
Ez a lentebbi illusztráció - illetve amit mreni írt - nálam a "megcsinálható, de nem válik a tuner becsületére" kategória. B)
mreni28-04-2013 12:05:07 // 23297
utcai használatú autóról beszélek...
159 Indigo Gray 2.4 Monster28-04-2013 10:49:09 // 23296
Hát a képen a kis pdtdi nem lesz hosszú életü :)
Piritu - 1.000.00028-04-2013 10:44:09 // 23295
Kérdés, hogy mit értesz komoly autó alatt?
Szénné tuningolt vasat

pár 100 km-re, vagy amit naponta használsz és 3-400ezret elmehetsz. Én utóbbit értem.
mreni28-04-2013 10:34:44 // 23294
elég sok komoly autót programoznak LLM nélkül,és jól is működik,csak a fogyasztás és emisszio nem nagyon érdekel senkit, illetve itt már azért a motor élettartama is csökken valamelyest.
Liquid27-04-2013 22:20:16 // 23293
ez nagy ötlet :)
alapvetően nyugodt típus vagyok, de asszem hamar ráállnék valami energiaitalra, vagy keresném a bajt, mint Chev Chelios :D
GTPeti27-04-2013 21:42:41 // 23292
Ez nagyon jó. :))
MEDNA - Mood Extended DNA (tm)
WarbiRunner (Gyuri)27-04-2013 21:40:20 // 23291
Egy vérnyomásmérővel kéne mérni a sofőr vérnyomását, pulzusát, és annak megfelelően adagolni az üzemanyagot :-) Ha nem itta meg a reggeli kávét, nem megy az autó. Ha fel k..ják az idegeit, elkezd az autó böszme mód száguldani és kormolni :-) Igazi driver's car , ami rád hangolódik. Lehet le is kéne ezt védetni...
WarbiRunner (Gyuri)27-04-2013 21:31:01 // 23290
Ez így kicsit erős. Persze az adagolós dízelnek se kell semilyen szenzor, a CR-t is biztos el lehet butítani, de hogy ez lefelé tuningolás az biztos. A turbonyomást persze még tudod, csak éppen két fontos mennyiséget iktattál ki. A bejutó levegő tömeget és a levegő hőmérsékletet. A turbonyomás az pont arra való, hogy kiszámítható belőle a levegő sűrűség növekedése. Ha ismert a turbo hatásfoka, cooler hatásfoka és a turbonyomás, ebből pont ki lehet számolni, hogy a beszívott levegőnél a turbo után betolt mennyivel lesz sűrűbb. vagyis a légtömeget tudni fogod ami a motorba jut, ehhez lehet számolni üzemanyag mennyiségeket.
Ha kihagyod azt a paramétert, hogy minek a sűrűsége növekszik mondjuk 130%-kal, akkor pont vaktában lövöldözöl, onnatól teljesen értelmetlen az egész rendszert így működtetni. Kap valamennyi üzemanyagot nagyjából fordulatt függvényében (mint az adagolósnál) aztán vagy van elég levegője és megy, vagy nincs és füstöl.
GTPeti27-04-2013 20:24:51 // 23289
Neked van igazad. :)) Én azzal toldanám meg, hogy az összes szenzor figyelését kiiktatnám és megtippelt értékekkel helyettesíteném. Mert aki mer, az nyer. :)
GTPeti27-04-2013 20:20:08 // 23288
"mivel azt a táblát írom meg ahogy a befecskendezett mennyiség és beszívott levegőt látom"
Ebből végülis csak a beszívott levegő pontos értéket nem tudod, ami az egyik legfontosabb jel, úgyhogy tényleg nem gáz... :)))
atesssz27-04-2013 19:40:08 // 23287
Én jobbat találtam ki:
fel kell flash-elni az ECU-t egy Ford Power Stroke V8 7.3-as programmal, és úgy fog menni, mint az :DDDD XD
Liquid27-04-2013 19:33:21 // 23286
ha mát itt tartunk neked kéne kicsit tisztába hoznod a dolgokat, én valóban laikus vagyok de legalább a hülyeségen nem terjesztem mint az igét!
Liquid27-04-2013 19:32:15 // 23285
a jelek szerint jobban mint te, már elnézést
Piritu - 1.000.00027-04-2013 19:14:10 // 23284
Komolyan nem értem, hogy tényleg ekkora probléma az LMM? Még sose cseréltem, de tételezzük fel, hogy 150-200ezernél tényleg tönkremegy. Csere, és újabb 150-200-ra meg van oldva a helyzet.
Tényleg korrektebb megoldás lehet inkább mókolni a comp-ot...
Piritu - 1.000.00027-04-2013 19:06:21 // 23283
Attól, hogy többen is így járnak még nem jó megoldás.
Csak ha eladjátok a kocsit áruljátok el a vevőnek is, hogy így használtátok, hogy tisztában legyen a helyzettel, és meneküljön....
Manky95627-04-2013 18:29:41 // 23282
Nem egy nem 2 autó megy így évek óta ,az a baj nem vagy tisztában sok mindennel.
Manky95627-04-2013 18:28:49 // 23281
Nagyon értesz hozzá ...
Liquid27-04-2013 18:28:29 // 23280
azé azzal tisztában vagy hogy ez mekkora ökörség?
Mert ugye az LMM azé van hogy a beszívott levegő mennyiségével pontosan tisztában legyen a motorvezérlő, ha kiiktatod akkor egyrészt ugrik az összes emissziós érték, másrészt meg csak szűk tartományban lesz optimális a motor üzeme, én nem játszanék vele mert az Isten se tudja mit vág haza hosszútávon.
Liquid27-04-2013 18:25:29 // 23279
sima ügy :))
LMM csati ledugóz, LMM kivesz. MIL lámbából égő kivesz és megy simán vészprogramon :))
Attól még orbitális f..ság :)
Liquid27-04-2013 18:24:16 // 23278
az LMM-et ha lehúzod mit mutat? ez a legegyszerűbb teszt. Dobja ugyan a hibát de ha megy rendesen akkor ott a baj.
Manky95627-04-2013 18:12:49 // 23277
Akk én voltam itt az első :) Dév-nek pld be sincs kötve , nekem be van kötve ,de tökéletesen megy ha lehúzom , alul felül változatlan erő van , mivel azt a táblát írom meg ahogy a befecskendezett mennyiség és beszívott levegőt látom :)
GTPeti27-04-2013 18:09:18 // 23276
Az LMM-et kiírni? Na, ilyenről még itt nem írt senki. :O
eldiablo15627-04-2013 18:07:39 // 23275
Persze. Igazad van. Ma már nem, de holnap leszedem a csatit az LMM ről és test a car on the road:) Meg rákötöm gépre megnézzük mit mutat.
..Kellett nekem hozzányúlni... semmi baja nem volt ...
Manky95627-04-2013 18:05:51 // 23274
100% légtömegmérő hiba. Enyém ezt csinálta míg ki nem írtam belőle , most már nem lesz ilyen hibám :D
GTPeti27-04-2013 17:59:36 // 23273
"már nem egyszer tisztítottam féktisztítóval" Jó, de ettől még nem lesz kevésbé agresszív anyag. :) Persze, azt használ mindenki, amit akar, csak egy jótanács volt.

Én elképzelhetőnek tartom, hogy az LMM okozza. A doboz szerintem nem, mert addig is jó volt. (Én nem szoktam kiszedni télen, nem értem miért kéne. Egyszerűen nem nyomja neki az ember és ennyi.)
eldiablo15627-04-2013 17:59:22 // 23272
még annyi hogy Ecu reset volt a végén mikor összeraktam mindent.
eldiablo15627-04-2013 17:55:11 // 23271
Kössz, de már nem egyszer tisztítottam féktisztítóval, eddig semmi baja nem volt.
Gondolod az LMM a baja? vagy ezt csak megjegyezted?
GTPeti27-04-2013 17:52:50 // 23270
Már leírtuk párszor, hogy az LMM-et alkohollal illik inkább tisztítani, az kevésbé agresszív.
eldiablo15627-04-2013 17:49:18 // 23269
Halihó!
Rég nem írtam már ide. De most kellene egy kis segítség mert valami nem stimmel a géppel:S
Tuning box van benne, de télre kiszedtem belőle. Most tegnap beraktam megint. Egy kis tél utáni takarítással egybekötve.

Akksi le, kifújtam a légtömegmérőt féktisztítóval , kiszedtem a map szenzort aztis átfújtam féktisztítóval. Majd vissza az egész és a box.

És azt tapasztalom azóta hogy 2000 alatt nem bír menni az autó... Egr kilőve belőle, full decat van még ezen kívül. Eddig semmi baja nem volt ezért nem gondolnám a boxot, mert 2000 felett megindul elég szépen. Parton felfelé csak úgy szálltam mikor próbáltam, de 2000 alatt nem hogy ugyanolyan de roszabb lett az autó, mintha torpanna, nyomom neki a gázt de nem bír menni. Most lett kicserélve az alsó-felső turbócső is fémre. Az autó nem nyom semmiféle füstöt a box ugyanazon az álláson van amin eddig, de megpróbáltam már alacsonyabba és magasabb értékbe is.
Help! :(
WarbiRunner (Gyuri)27-04-2013 14:24:25 // 23268
Neked is 2300-2500 körül hangos egr nélkül?
Kicsit még szkeptikus vagyok hogy csak az egr okozza e, mert nálam autópályán 3000 fölött van a fordulat utazó tempón, és ott is hangosabb télen, holott az egr ott sosem működött, program szerint 3000-nél bezár.
Kíváncsi leszek, hogy a vízbefecskendezés ha valaha elkészül, az milyen hatással lesz a hangra. Elvileg jócskán hűt a beszívott levegőn, így az égés csúcshőmérsékleten és az EGT-n is. Annyit egész biztosan mint az egér, csak nem kapcsol ki 3000-nél, és nem eteti korommal a motort. Elvileg akkor halkabb is kell hogy legyen, az egr hátrányai nélkül. Sőt, környezetvédelmileg jobbnak kell lennie, mert az egér csak részterhelésen megy, plusz autópályán egy pillanatig sem működik a rövid 5-ös fokozat miatt. A víz pedig terhelés arányában kerül befecskendezésre, és ha ki nem fogy a tartály, akkor Debrecen_Bp közt 200km-en védi a környezetett, nem csak a ki és bevezető szakaszokon ahol 60-as korlátozás van :-)
gecsa26-04-2013 21:31:57 // 23267
jaja...télen egr nélkül én is tapasztaltam..:)
DieselManiaco(NagyVad)26-04-2013 14:17:46 // 23266
a dieseleknek kötelező keményen járni.az egr-t meg el kell felejteni,a katalizátorral együtt...:D
WarbiRunner (Gyuri)26-04-2013 14:12:42 // 23265
Akkor az enyémnek télen k..a tökéletes lehet az égési folyamata, főleg télen :-)
Föckös26-04-2013 06:19:42 // 23264
úgy van úgy van, a jtd sokkal halkabb, amikor nem tökéletes az égési folyamat:-)

kb minden dízel autó akkor megy jobban,amikor traktorosabb hangja van, ez már a régi 1,6os szívódízel golfnál is látható volt :-)
atis_166jtd26-04-2013 00:05:30 // 23263
Srácok találkozott már valaki olyannal hogy hangos a nagy nyomású szivattyúja dieselben? Olyan hangot ad mint amikor levegőt szivna. Viszont csak a hang idegesít de semmi gond nincs vele.
gecsa25-04-2013 18:02:27 // 23262
sokkal halkabb, és finomabb a járása, ha az egr nincs ledugózva..nem olyan nyers dízeles, hanem olyan kis finom műszeres..(nincs akkora traktorhang)
WarbiRunner (Gyuri)25-04-2013 15:28:21 // 23261
Érdekes ez a halk üzemmód dolog. Konkrétan van benyomásod arról, hogy milyen üzemállapotokban halkabb? Én kipróbálni már nem tudom, mert totál rossz is a szolenoid (már nem is zizeg mint régen), és ki is van írva.
159 Indigo Gray 2.4 Monster25-04-2013 08:35:31 // 23260
Az a lényeg :) A végsebesség nem érdekel, szégyen de még nem is tudom mennyit megy végre a kis Dájzel. Mikor a Bravomat meg vettem Jászberényben azzal kezdtem hazafele pályán letalpaltam 195Km/h volt a vége. Alfával idáig 170 volt a max amit mentem sajnos nem szégyenlősek a rend őrei ha büntetést kell kiszabni. Már gondoltam rá hogy leveszem a rendszámokat rendőr havert beültetem magam mellé aztán gó :)
Alfa GT-Csaba25-04-2013 08:26:47 // 23259
Sokat számit az hogy alapról fog menni rendesen!
Alfa GT-Csaba25-04-2013 08:21:24 // 23257
Majd ha megkapja a + lovakat jobban fog nyikorogni :-)!
159 Indigo Gray 2.4 Monster25-04-2013 08:16:46 // 23256
A fogyasztásra nem tudok mit mondani, az hogy jobban megy az tuti. Bár nekem ugye teéjessen kukás volt már az egr em. Olyan pl hogy hirtelen elindulás vagy a kerék kicsit meg nyikkannyon :) Esélytelen volt. Kb mint egy szívó dizel vagy még rosszabb. Nekem nem nyivákol mindig valamikor 200km ig semmi és gondol egyet dobja a hibát 6 indítás és törli, akkor megint csend van egy jó darabig.
Alfa GT-Csaba24-04-2013 21:41:22 // 23255
Mindenki azt mondta ha az egr le van dugózva ,jobban megy és kevesebbet fogyaszt!Én ezt nem tapasztaltam ,csak a nyávogó hangot minden inditásnál,ezért fúrtam át!!Majd tuning irásnál töröltetem az egr-t!
159 Indigo Gray 2.4 Monster24-04-2013 21:36:51 // 23254
Fogyasztásban nem vettem észre különbséget. Én annó nem azért dugóztam le mert hogy káros a motornak hanem mert tuti meg volt dögölve mert egy babetta legyorsult volna meg kórmólt mint egy agyontuningolt fócvágen :)
Alfa GT-Csaba24-04-2013 21:33:16 // 23253
miért?Azt irják tuning cégek,ha lezárod teljesen és nem iratod ki az agyából az egr vezérlést akkor megnő a fogyasztás!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.