Forum >> Dízelmánia

Kócosw25-10-2015 06:06:14 // 29152
Tudom én azt,de a bálnánál nem akarom szekatúrázni ezeket a dolgokat.Kitudja az ótómata váltóval mit és hogyan kommunikálnának azok a fránya elektronyok,oszt ezen felül meg hogy bírná a műsort..
WarbiRunner (Gyuri)24-10-2015 23:35:08 // 29151
Ugyan...ezen még könnyű segíteni :-) Nálam kevés a levegő, az oxigén atomok monnyák, hogy vége. Forogni így is forog 4400-ig, de még az sincs meg 200. Na ezen már nem olyan egyszerű segíteni :-)
Mondjuk nem is biztos hogy akarok már. Elég ez így. Országúton hajmeresztő túlzás a gép , pályán meg úgyis 150-nel megyek.
Kócosw24-10-2015 19:18:55 // 29150
Hisz ezaz.de az elektronyok nem hagyják...csak ennyit kaptam s skálázásból a vételárban...
WarbiRunner (Gyuri)24-10-2015 10:35:14 // 29149
Nem rossz , de leforoghatna rendesen :-P
Kócosw24-10-2015 06:34:00 // 29148
A féloffban az elektronyok megmonnyák nekem hogy itt a vége....
WarbiRunner (Gyuri)23-10-2015 09:17:32 // 29147
Hallani kéne azt az autót. Lehet ám, hogy olyan és kész, semmi baja. A km-rel szerintem darabosabb lesz a járásuk. Én cseréltem mindenféléket, csak a programozással tudtam picit kultúráltabb hangot adni neki.
Én régóta gyanítom hogy a DMF egy fő ok. De nem azért mert rossz, hanem mert VAN.
Gyuri22-10-2015 23:49:55 // 29146
A motorvezérlőn 2009-es szoftver van, nem tudom mennyire jellemző, hogy az egységekre adtak ki frissítést.
Lassan kezdem magamnak bebeszélni a kettőstömegűt:), mintha alapjáraton rázna picit, de amúgy nem csattog, nem zörög sem leállításnál, sem indításnál..
A kolléga említette az izzítógyertyákat, kimértem, mindegyik 1 Ohm, még lottózok picit a dolgokon. :)
Kócosw21-10-2015 12:37:48 // 29145
még egyben van :)
bar nem kormol de megyeget.Nem versenyauto,de a dinamikus közlekedesre alkalmas :)
Föckös21-10-2015 11:40:06 // 29144
de te egy állat vagy, hát széthajtod!! :-))
Kócosw21-10-2015 10:34:45 // 29143
Nekem az a meglatasom hogy az autoval együtt a fordulatszammerö es lehetöseg szerint a kilometerora teljes skalazasat megvettem...
En ezek szeritn probalok elni... :) Bar az elektronika altalaban beleszol ebbe a gondolatba..
Föckös21-10-2015 09:49:14 // 29142
:-) Neked valami állandó fordulatú gépezet kéne,


vagy egy olyan aminek 2000 az alapjárata, hogy rögtön meglegyen nyomaték, de 3000nél meg szól a popcorn limiter, ha 2800nál elfelejtettél volna felváltani ;-)
Liquid20-10-2015 15:59:20 // 29141
mindig csak a kötekedés :D
Kócosw20-10-2015 15:08:45 // 29140
Epitö jellegü hozzaszolas :D
Kócosw20-10-2015 15:08:11 // 29139
à olyat sosem tennek :) nah jo csak kicsit, meg csak parszor :) a lenyeg hogy az ut lefele nagypapas volt megint...
Föckös20-10-2015 15:00:44 // 29138
Warbi nem ért hozzá, hülyeségeket beszél, meg ír!
Távol van ő a fizikától, meg a matektól!
Különben is:

VERJÜK MEG!
:-)
.......................20-10-2015 14:46:11 // 29137
Szerintem meg nem,
A váltó is így van konstruálva 2800on elváltok ,és 2000ezerre esik vissza a ford,ott padlógáz és újra ,mig a 6.fokozatba elérem az utazósebességet
WarbiRunner (Gyuri)20-10-2015 14:34:28 // 29136
Ez konkrétan hülyeség, már bocs. :-)
WarbiRunner (Gyuri)20-10-2015 14:33:06 // 29135
Ott tartunk, hogy még mindig nem kristályosodott ki az emberek fejében ez a dolog :-)
A nyomaték és a váltóáttételek a lényeg, ezek alapján lehet két autót összehasonlítani. A lóerő egy szám ami a motorok tipikus jelleggörbéi miatt egy nagyjábóli összehasonlításra jó, de itt simán előfordulhat, hogy egy 120 lovas autó mégis jobban gyorsul mondjuk 100-ra mint egy 150 lovas.
A lényeg a használható fordulatszám tartomány szélessége és az ezen belüli nyomaték nagysága.
MIndenki nyomatékból autózik, az is aki esküszik rá, hogy nem, mert ő "fordulatból". Ők is nyomatékból autóznak, csak az fordulaton jön meg :-)

Itt az én autóm vs egy 155 v6 gyári adata:

Kék - jtd 105 gyári
Zöld - jtd 105 program szerinti maximum (nagyobb turbó kell hozzá!)
Piros - log szerinti jelenlegi nyomatékgörbe 30 fokon (coolerrel és hűvösben a zöldhöz kicsit közelít)

Az y tengely üa. mennyiség, a 7400 (74mm3) kb 350Nm nyomatéknak felel meg. A piros vonal ahova kifut, 6000 (60mm3), 4000-nél kb 280Nm.
4500-nál pedig 260Nm, ez a képen is láthatóan több mint a gyári maximumom.

Ez már át van számolva, vagyis ha a V6 a gyári maximuma helyett 4800-at forogna, akkor kb. mekkora nyomatéka kellene hogy legyen, hogy ugyanúgy menjen egy hosszabb váltóáttétellel. Vagyis a görbét össze nyomom, így a gyári kéccáz valamennyi Nm nyomaték helyett 360Nm-re jön ki. Vagyis egy max 4800-at forgó dízelnek ezt kell tudni, hogy pertiban legyen a v6-tal. Kicsit még túl is nyomtam ezt a görbét, ennél már közelebb járok valós, úton mutatott teljesítményben a v6-hoz, kb 500 fordulattal hosszabbra kellett volna hagyni, így a lila vonal kicsit lejjebb jönne, és elérne a kék végéig. De ezt már számolás szint, egy v6 logolásával lehetne jól belőni. Annyira meg nem erőltetem :-)

Váltó biztos 150 lovas chip: itt egy előtte utána görbe, zölddel belerajzoltam, hogy mi a tuti biztonságos megoldás.



A lóerő ugyanaz mint az eredeti chipnél, a nyomaték max gyári. Mondjuk ennyire nem lennék óvatos, de lehet ilyet is.

Egyébként most nézem...a 150 lovas gyári nyomaték görbe majdnem pont egyezik az én tuning görbémmel :-) Én csak 144 lovat számoltam elvben, a nyomaték viszont 4000-nél még picit több is ennél.Lehet már rég megvan a 150 ló?? Persze ki tudja, meg kéne mérni. Menni megy jól :-)
Liquid20-10-2015 14:21:28 // 29134
KUL-on beleforgott a pirosba :)
Kócosw20-10-2015 14:10:13 // 29133
no ezt en magamrol nemigen tudom elmondani hogy 3k föle nem pörgetem..vagy ha mondanam hazudnek...uh inkabb nem mondom :)
.......................20-10-2015 14:07:22 // 29132
nekem a diesel arról szól hogy 3000 felé nem pörgetem ,soha
én azt szeretem ha 2000 ford on van 600Nm
bánom én hogy 4000 en csak 190 loerő lenne,
Kócosw20-10-2015 14:01:52 // 29131
Es megint ott tartunk hogy az ember loeröröl beszel es nyomatekbol autozik :)
WarbiRunner (Gyuri)20-10-2015 12:39:05 // 29130
Azért....nem úgy van az. Egyrészt nem a lóerő öli meg a váltót, hanem a nyomaték. Simán meg lehet azt csinálni, hogy alul kevesebb nyomatékot kapjon. A lóerő az ugye fordulat x nyomaték, vagyis most csak azon megy az okoskodás, hogy 4500-5000 közt mekkora nyomatékot lehet oda írni. A 200 lótól semmi baja nem lesz a váltanak. A 2000- nél 450Nm ami megrángatja.
hansgeee8820-10-2015 11:20:06 // 29129
Nem DPF-es az autó,gondolom az oxi kat-ot is alatt a katalizátort értetted nem?
.......................20-10-2015 11:08:33 // 29128
De neki is kevlár kuplung kell ,a 200lóhoz is
És akkor még seholsem vagy a v6 240 lovához
Ezért mondom hogy aki gyorsulós GT t szeretne az V6 ot vegyen
A diesel Torino Budapest távokra van kitalálva,nem Bp i piroslámpás rajtokhoz
Manky95620-10-2015 09:49:05 // 29127
Vaczula Gábor gépe ,nagyon közel van a 200lóhoz ,lehet van is annyi üzemanyagra számolva felette van , kb nincs is füstje , KUL on egész nap gyepálta 2esből rajtolgatott, kevlár van neki , váltója gyári, hibátlan a kocsi.
Kócosw20-10-2015 09:44:59 // 29126
Birni birja csak esszel kell hasznalni... Cimbimnek ugrott mar szet valtoja 4. ben mert tulvolt irva a chip....
Benne van a buliban mindenkepp hogy az elhasznalodas nagyobb,es a karosodasveszely is megnö....
megha biztonsagi tenyezökkel dolgoznak az autoiparban akkor is...
.......................20-10-2015 09:35:28 // 29125
Kérdés hogy a váltó kuplung mennyire bírja majd?
Föckös20-10-2015 09:25:41 // 29124
( arcát két kezébe temeti...)
Manky95620-10-2015 09:07:25 // 29123
200lovat be lehet célozni chippel ha nincs alatt dpf, és jó az autó.
.......................20-10-2015 08:06:18 // 29122
Csippel 10..15%ot lehet húzni
Kidobhatod még a dpf et meg az oxi katot is ,az talán hoz egy pár %ot
utána csak nagyobb turbóval,nagyobb kuplungal,nagyobb váltóval lehet továbblépni

Ha erős GT t szeretnél akkor inkább egy V6 ot vegyél
WarbiRunner (Gyuri)19-10-2015 21:43:23 // 29121
10 napja nem vezettem a vasat (és leszedálódtam a tajvani bűn lassú tempón), ma délután mentem vele. Jesszusom...kicsit szokatlan volt. Ezt én még biztos akarom tuningolni? :-) Rém nyers egy valami ez már így is, nedves úton igazából már sok is.
WarbiRunner (Gyuri)19-10-2015 21:26:05 // 29120
A dmf-re (vagy bármi mechanikai eltérésre) utaló lehet, hogy az 1-es és 3-mas egymás ellen korrigál.
Egyébként a rossz programmal hasonló gondokkal küzdöttem évekig. Hidegben gyűlöletesen hangos volt, melegben jobb, kemény hangú alapjárat. Ez a mostani progi, ez eddig úgy tűnik minden ilyesmit megoldott!
Hideg motornál még normális amúgy, ha hangosabb.
hansgeee8818-10-2015 14:28:55 // 29119
Sziasztok.

Egy gyors kérdésem lenne.Alfa GT JTD-m van.Mi az az aránylag egyszerű és aránylag olcsó módosítás ami növeli a teljesítményt?.Chiptuning az lesz rajta.Azon kívül?EGR ledugózás jelent valamit?Vagy csak ennyi?
Gyuri15-10-2015 18:33:45 // 29118
Izzításra nem panaszkodik, de gondolom csak akkor dobja be ha már mind a 4 rossz. Ha nagyon leparkettázom akkor dob egy kis pamacsot, de nem vészes. Melegen /illetve jó időben/ nagyon szép hangja van, ezért is vettem meg, még nyáron, mert a többihez képest nagyon jó hangja volt/van.
DMF és kuplungszerkezet volt cserélve tudtommal, sajnos a Belga szervizzel alig értettem szót :)

Mennyire jellemző, hogy beleszakadnak? Ha jól rémlik NGK van benne, talán már cserélhették?
.......................15-10-2015 13:30:44 // 29117
Ezek a korrekciók teljesen redben vannak ,
Inkább izzító gyertyát cserélj
De az 1,9elég kopogós hidegen ,
Ez ilyen..

Ha nem kormol a gép ,inkább ne bántsd az injektorokat
Föckös15-10-2015 11:14:16 // 29116
sanszos, h ez valóban injektor probléma lesz, azért a 2 mm3 korrekció már nem az igazi. Mérd meg hidegen is, ne lepődj meg ha akár 3,5-4et mutat.
(meg kell jegyezni, hogy a korrekció nem feltétlenül csak injektor hiba miatt válik szükségessé, egy rossz dmf is kiválthat magas korrekciót.)
Gyuri14-10-2015 19:32:31 // 29115
Sziasztok! Korábban írtam, hogy nem vagyok kibékülve a hideg állapotban lévő alapjárat 1-2x behullámzásának, illetve annak hogy főleg ilyen hidegben rettentően keményen jár a motor amíg be nem melegszik, már úgy bántja fülem /1.9JTDm/ . Elsőre az injektorokra tudok gondolni. Sajnos a korrekciót csak viszonylag üzemmeleg motornál tudtam megnézni, ami így sem a legmeggyőzőbb. El kell fogadni, hogy "ez a motor ilyen", vagy valahol máshol kellene keresnem a hibát? Ja amúgy a "csoda ömv" 2 tank kipörkölése autópályán csodát tett vele mert a hullámzást elhagyta de a durva járás még mindig megvan. Ha esetleg úgy alakul injektor felújításra a Benedeczkiékre gondoltam, velük esetleg valami tapasztalata van valakinek?
Előre is köszi a segítséget!
'''''13-10-2015 09:51:39 // 29114
Mit kell vele csinálni?
DJ13-10-2015 08:10:43 // 29113
Sziasztok!
Pécsen vagy a közelében tud valaki megbízható-kipróbált szerelőt, aki ért a 2.4 jtd-khez, dpf-hez!?

Köszi, pacsi
mreni09-10-2015 17:25:32 // 29112
ilyet nem de, a 90mm3 az nem 85mm3,mint ami most van,bár igy sincs egy rossz szavam sem,most hogy hűvösebbek vannak este,néha még mindig meg tud lepni :D
2hete egy M-Pakettes E60 535D-t is eléggé megleptem,el nem birta képzelni,hogy milyen motor van a 166ban :D

A tél folyamán kitalálok valami megoldást egy nagyobb coolerre.
Föckös09-10-2015 11:46:31 // 29111
66 nem tud ilyet .-S
mreni09-10-2015 11:26:22 // 29110
ez igen :D lehet,hogy kereslek majd :D
Föckös09-10-2015 10:02:31 // 29109
Na ez az igazi dicséret! :-))
Kócosw08-10-2015 22:09:44 // 29108
Nemrossz... :)
redbull9008-10-2015 20:56:51 // 29107
Azért örülnék ha közel így menne az enyém :)
Mellesleg kicsit nézne h nem tud elhagyni főleg amilyen nagyképűek a "drift" királyok :)

330XD 300le+
.......................08-10-2015 20:46:59 // 29106
Kétlem hogy lelépné
redbull9008-10-2015 20:10:39 // 29105
Ez igen! Nagyon szuper!
330D bömös 300le+ mellé simán beálhatsz.. :D
Alfa GT-Csaba08-10-2015 19:12:59 // 29104
Ez sokkal jobban lép mint az enyém ,igaz az enyém csak 87,3 -mat kap és 4 henger !
KisP08-10-2015 18:36:52 // 29103
Kúúl!:)
Egy amatőr kérdés, 2.4 JTD 10V-n mekkora az olajleeresztő csavar? Szeretnék venni alátétet hozzá. Tudtok méretet mondani?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.