Forum >> Dízelmánia

GTPeti29-07-2015 16:32:42 // 28952
Leállítás után 10 perccel? Nem valami gyorsreagálású. :)
atis_166jtd29-07-2015 12:02:34 // 28951
Majd azért számolj be hogy is alakult a dolog. Kiváncsi vagyok.
WarbiRunner (Gyuri)28-07-2015 18:39:23 // 28950
Te mondassz valamit! Azért lehet, hogy leállítás után 10 perccel is ráindítja klímázás után a ventillátort ( gyújtásra téve) mert a klíma hűtő nem bír lehülni. A klíma hűtőhöz igazán még soha nem nyúltunk. Na ez jó ötlet volt, köszi! :-)
atis_166jtd28-07-2015 16:03:34 // 28949
Ha klímával melegszik jobban annak az az oka, hogy mivel ugye a klima hűtő is általában olyan 60 fok körüli vagy több is egy kicsit, akkor nem hüti le rendesen a vizet a hűtő. Remélem ez érthetően írom. Akkor lehet hogy az a baj vagyis lehet hogy nem baj. Nem mai darab szegény. Próbáltad jól kimosni visszafelé a klima hütőt? Valami jófajta nem olajos mosóval beáztatni, utánna visszafelé kimosni. Nem a ketöt együtt, csak a klimáét.
WarbiRunner (Gyuri)28-07-2015 15:00:43 // 28948
Nem megyek én tartós 170-et vele, dombnak fel pláne nem :-) 140-150 közt használom (kb 8 éve), de még a 160-165-öt azt tartósan is szereti, nincs vele gond. A Gödöllői emelkedő az, ahol rendszeresen eltolom neki, hogy lássam hol jár a programom. Ott ha minden okés, akkor a 170 kijön, de nem eröltetem én agyon :-)

A programomat átnéztem alaposan, valószínűtlen hogy az az ok. A Kollár féle programmal is melegedett már tavaly, ahhoz képest pedig részterhelésen előrébb tettem az időzítést, elméletileg kisebb csúcsnyomások felé. Ha a motorhangra bármennyire is lehet alapozni, akkor most jó az időzítés. A nyomaték nagyobbnak érződik, kisebb motorhang mellett. Padlógázas állapotokban próbáltam nagyobbakat is tologatni rajta. Az eredeti az baromi késői befecskendezés volt, nagy motorhanggal (nem volt a nagyobb mennyiséghez igazítva a gyári tábla). Ezt apránként visszavettem 6-7 fokkal korábbra, míg eljutottam addig a pontig, hogy irtó halk lett, de már gyengült. Szóval még padlón is a pont jó közelében kell hogy legyen most.

Próbáltam rámérni PT-100-as hőelemmel, de beláttam, hogy ezt elő kell készíteni, nem tudok normális hőkontaktust csinálni, főleg mert rohadt forró minden, nem birok benyúlni a termosztáthoz a cuccal, a gumicsövön meg nem a legtutibb mérni.
Annyi városban kézzel is érződik, hogy a hűtő bemenője a termosztát felől forróbb, de sem időm, sem alkalmam nem volt egyelőre jobban belemélyedni.

A tisztítást majd megcsináltatom ha lesz aki vállalja. Régebben volt időm szórakozni ilyenekkel, de sajna az autó piszkálás az háttérbe szorult. Eljutottam oda, hogy ha baja van, szerelő. Ilyen több órás foglalatosság az nem megy már. A programmal eljátszok amikor a meló épp már az agyamra megy, ezt azt elbogarászok rajta 20perc fél óra pihi közben, de ennyi :-(

A hűtő folyadék egyébként normálisan néz ki, nem olajos, nem koszos, rendellenes szaga sincs, semennyit nem fogy, kb soha nem kell utántölteni.

A hengerfejesség sem valószínű, mert mindíg stabilizálódik valahol a hőfok. 140-150-nél megáll 96 fok körül mutató szerint. Ha jön egy emelkedő és tartom a tempót, szépen elindul fel a 100-ra, majd lefelé jövetben visszajön. És klíma nélkül lényegesen kevésbé melegszik.
És mégegyszer mindez csak 30+ fokban. 30 alatt nyomhatom neki bátran.
[k i z z o]28-07-2015 11:09:39 // 28947
Megfelelően áramlik a rendszerben a víz?

Milyen a hűtőfolyadék minősége és állaga, szép tiszta? Ha belül olajos, koszos akkor az áramló víz nem tudja felvenni a hőt a fémfelületekről, azok túlmelegszenek és a hotspotokon még meg is forrhat.

A hűtő hőt cserél csak. Jó lenne ilyenkor végigmérni a csöveket is, mennyi a hűtő be és kilépő hőmérséklete, mennyik az egyes csonkok a motoron. Jó infrával, de hőelemmel pontosabb. Egy hőkép is segíthet, ha elérhető.

Biztos szereti az a motor a tartós 170-et dombnak fel?

Tisztítsd ki, 2 kúra ecet 20%--os felesbe 20 percre forrón járatva, öblítés, esetleg Trisós járatás ha zsíros. Utána bő öblítés átfolyó vízzel (slag) majd 2x ioncserélt vízes felöntés, és bele valami jobb G12-es fagyálló keverék +1 Redline waterwetter.

Nem tudom mennyire és mit néztél meg, ezt neked kell tudnod, de te is okozhatod a baját szoftverből, rakd vissza a régit tesztre.

Nem hengerfejes? Lehet csak tartós 170-nél nyílik a hőterhelés miatt meg valami kis repedés, amit pl. korábbi elprogramozásból adódó túl nagy végnyomás nyitott.

A hűtőfolyadék gondolom nem fogy.
WarbiRunner (Gyuri)28-07-2015 10:58:12 // 28946
Pályán csak a műszert néztem, itthon városban akartam laptoppal kiolvasni, hogy az ECU szerint mennyi az annyi. Felmerült bennem is, hogy lehet hogy a műszer 100-at mutat, közben a motorhőfok meg csak 95. Csak épp városban nem akart melegedni, aztán meg nem csatlakozott a FES, szóval nem tudtam ellenőrizni :-)
Annyi derült ki számomra a városi kiolvasásból, hogy 88 helyett 82 fok volt a hőfok ahova mindíg visszaállt. Akkor épp amikor sikerült kiolvasnom.A klíma miatt ekkor folyamatosan ment a ventillátor, meg kéne nézni most is, hogy hova áll be. Azt se tudom miért nem tudtam csatlakozni, mert tegnap meg gond nélkül tudtam Gallettoval (igen, megint átírtam a programot) is és Vag-Com-mal is.
A potméteres dolog jó ötlet, ha lesz időm, pont ezt fogom csinálni. Plusz a potival feltekerem addig, míg be nem jelez a piros lámpácska. Ha műszer hiba, az volna a legjobb, mert van egy komplett óracsoportom tartalékba, aminek csak a fő panelje kontakt hibás.
atis_166jtd28-07-2015 08:53:54 // 28945
Na most had tegyek fel egy hülye kérdést mert nekem nem világos. Nézted mes-el is autópályán, vagy csak a hőmérőre hagyatkozol. Létezik egyébként, hogy a műszer rugólya gyengűl, ilyenkor ujra kellene kalibrálni a műszert. Lehet ez csap be. Ami polcon van mérd meg az ellenállását 88 fokon. Keress egy állítható ellenállást ebben az értékben kösd be a gomba helyére és nézd meg mennyit mutat, vagy ha üzemmeleg az autó mérd meg a benne lévő ellenállást. Sajna volt már nekem is hogy azt mondta a tulaj hogy melegszik és kiderűlt sajna csak a műszer volt hibás, vagyis elgyengül a rugólya.
WarbiRunner (Gyuri)27-07-2015 16:38:49 // 28944
Legszívesebben egy 1.8TBi-t tennék bele úgy ahogy van. Iszonyat jó autó lenne, csak az életben nem vizsgázna le :-)
WarbiRunner (Gyuri)27-07-2015 16:37:46 // 28943
Nekem is az van benne.Egyelőre hűvösebb van, úgyhogy hagyom a francba, 30 fok alatt ha 200-zal megyek se melegszik. Érti a franc. :-) Ennyi, nem való már ilyen öreg vasnak a tempózás.
GTPeti27-07-2015 15:53:00 // 28942
Az én JTD-mbe asszem Nissens került. Nem egy fényes minőség (nincs gyárilag feketére festve v. eloxálva), de nincs vele gond.
Föckös27-07-2015 15:40:29 // 28941
W(m)I kell oda :-)
WarbiRunner (Gyuri)27-07-2015 14:57:16 // 28940
Szkúúzi, pongyola voltam :-)
De ki garantálja az ugyanakkora hőleadó felületet? Tök más már a felépítése is a hűtőnek. A Valeo ami benne volt, ilyen felépítésű volt:



. Na ezek a lamellák kezdtek nagyon durván kiporladni. Ha hozzáértem, mint a homok kiporlott a kezembe.
Az alu hűtőn a csövek közt egyenes alu lemezkék vannak:



Minimum gyanús a dolog. A jelenség ugyanaz mint szétporladó rézhűtőnél, extrém melegben pályán melegszik, emelkedőn meg mégjobban. Ott egyértelmű, hogy a hőleadó képesség már nem volt 100-as. Egyre inkább azt gondolom, hogy a hűtőcserével kb pont semmit se csináltam.
GTPeti27-07-2015 14:20:53 // 28939
"Létezik, hogy kicsi a hűtőkapacitása?"
Nem. Mert nem a hőkapacitäs, hanem a hőleadási tényező játszik, vagyis a felület. Amit feltételezek, hogy kb. ugyanolyanra csináltak. (A mai hűtőkkel amúgy tele van a hócipőm. Az 1.9-es Marea-k Marelli hűtője 100% jobb, mint pl. a 156-é, de sajnos nem kompatibilisek 1:1-ben.)
WarbiRunner (Gyuri)27-07-2015 14:09:44 // 28938
Na jó, feladom. A 88 fokos Vernet termo-n is szürke van, mellesleg esélyem sincs a héten kicserélni, max a hőgombát. Szerinem megy a polcra tartalékba az egész egyelőre. Ugyanolyanra cserélni nagy kedvem nincs. Egyszerűen zavar az ilyen, amikor csak találgatni lehet, hogy mi a gond. Nyilván extrém körülmény 37-39 fokban autópályán tolni szegény öreg autónak, de amikor 170-nel elhúzott mellettem egy szakadt brazilgépsorszállító 1.6 F astra, akkor azért felmerült bennem, hogy tán bírnia kéne a jtd-nek is.
A programját átnéztem alaposan, egyszerűen nem okozhatja. Újra számoltam mindent, az autópálya tempón kb gyári értékeknek megfelelően dolgozik. Sokkal inkább, mint a korábbi, nem általam írt chiptuninggal. Azzal is melegedett már tavaly ilyen időben, ezzel is.
Egy nagy gyanúm van még. A hűtőm egyértelműen rossz volt, én meg is nyugodtam, hogy az okozta a melegedést. Viszont réz helyett alu hűtő került bele. Létezik, hogy kicsi a hűtőkapacitása? Egyszerűen nincs más ami rossz tud lenni. Bogarak nincsenek benne, hisz új. A termosztát nyitva, ez egyértelmű.
Ferke27-07-2015 13:22:38 // 28937
Cr korrekciók?
Szabeee27-07-2015 12:13:29 // 28936
*alacsonyan
Szabeee27-07-2015 12:13:18 // 28935
én is kívánom magamnak :D a 146 alja volt kb. ilyen alacsoynan
.......................27-07-2015 11:25:38 // 28934
még mindíg szorul az egr
be kell egy kicsit olajozni a szelepszárat
dadis27-07-2015 11:16:13 // 28933
Sziasztok!

EGR tisztítás után újra erőre kapott a JTD 16V-m, de ez a "ránagtás" effektus még mindig jelen van..
Érzésre: hideg motornál jobban, meleg motornál kevésbé (vagy csak dierkt úgy nyomom, hogy ne legyen...) lassú gyorsításnál (! ez fontos, mert ha keményebben nyomom neki, akkor nincs ez a rántás) 2000-től felfelé ránt egyet-egyet (tehát nem folyamatosan rángat, hanem olyan, mintha egy pillanatig nem kapna üzemanyagot..)

Nincs ötletem merre induljak el, esetleg ötlet?

Köszönöm!
GTPeti26-07-2015 23:49:38 // 28932
Kívánom Neked, hogy hosszú életű legyen a cooler!...
atis_166jtd26-07-2015 23:37:40 // 28931
Teljesen mindegy csak egy érték van. Legalább is kettőt megmértem. Kék és barna. Nem tudom miért van ez. Nekem fehér volt a gépben, most kék van benne és hibátlan plusz az értékek is egyformák.
WarbiRunner (Gyuri)26-07-2015 23:16:28 // 28930
Nincs :-) Vszont letakarítottam a barnás feketésnek tűnő hőgomba csatlakozót. Szürke az a barna. Olyan opció meg nincs a 105 lovashoz. Lehet kék, fehér, vagy fekete. Holnap jön a Vernet termosztátom, lehet elsőre csak hőgombát cserélek.
Szabeee25-07-2015 01:14:54 // 28929
Van egy kis haladás... azt hiszem szoknom kell majd a hasmagasságot...
atis_166jtd24-07-2015 22:53:24 // 28928
Nincs véletlenűl neked a hűtőben egy venti kapcsoló gomba? Ugyanis a termosztátházban csak a műszernek van jeladója amit én találtam.
Ha van a hűtőben lehet az van beragadva. De pl én találkoztam már olyannal ami fordítva működik. Mikor ugymond megszakad akkor megy a venti.
WarbiRunner (Gyuri)24-07-2015 19:16:13 // 28927
Elvittem őket fagyizni :-)
Martini helyett meg asszem egy-két fröccs lesz ebből.
GTPeti24-07-2015 17:42:30 // 28926
Szerintem kicsit (nagyon) megviselt a meleg. Azért a 146 hűtőrendszere sem űrtechnika. :)
Ezzel csak azt akarom mondani, hogy naná, hogy hamarosan megtalálod a hibát.
Most pedig azt javaslom, igyál egy hideg Martinit és/vagy játssz egy kicsit a szőke hercegnővel. (Esetleg őt is megkérdezhetnéd a véleményéről, lassan már ért is az autókhoz. :)
WarbiRunner (Gyuri)24-07-2015 16:06:05 // 28925
Mert nincs meg. :-)
Úgyhogy rendeltem egy olcsó Vernet termosztátot ami 88 fokos, kicseréljük, meglátjuk.
Egyszerűen ennyi időm nincs tökölni ezzel. Városban baszik melegedni, pedig ma direkt nyomtam neki, klíma fullon, aztán álltam 5 percet vasúti átjáróban, kint meg 40 fok volt. SEMMI. Néha felment a 90-es pöcökig, ennyi. A MES meg ma baszik csatlakozni, úgyhogy fogalmam nincs, hogy a 90-es pöckön hány fokot mér. Fél órát elcsesztem vele, és nem csatlakozik. Se a Galetto, se a Vag-Com. Pedig még rászántam volna azt a 20 percet, hogy kiszaladok ide a Panoráma útra és jól megforgatom, közben logolok. Na ezt sem akarta. Lassan komolyan gondolkozok rajta, hogy nyugdíjazom a gépet. Gyönyörű, nagyon szeretem, de ez nekem nem hiányzik. Én ha 160-nal végig akarom tolni az m3-mast 40 fokban, akkor ne kelljen már a rohadt hőfokmérőre meredve vezetni végig.

A ventillátor 90% hogy a klíma miatt kapcsol vissza.. Ez már nem is érdekel, forogjon ha akar.
GTPeti24-07-2015 14:58:54 // 28924
A kérdés, hogy miért nem teszed vissza a régi hőgombát? :)
WarbiRunner (Gyuri)24-07-2015 12:32:35 // 28923
Odáig már eljutottam, hogy van a 82 és a 88 fokos termosztát.
Aztán van hőgomba, ami csak 145/146JTD-be és a 2000.05-10 hó közt gyártott 156 1.9 és 2.4 jtd-be jó (illetve TS-ekbe is).
Mivel az enyémbe a 88 fokos termosztát való, gondolom csak abban van ez a bizonyos hőgomba. A 82 fokos termosztátban ezek alapján más a hőgomba is.

A programomat akartam még megnézni, csak naná hogy most szivat az a gép amin az ehhez való cuccok vannak. De nekem erősen az rémlik, hogy a rail nyomás-temp limiter is 88 foktól engedi a rail tábla szerinti értékeket. Ezt majd d.u. megnézem.
GTPeti24-07-2015 12:16:38 // 28922
Ugyanaz a gyártó lehet (sőt valószínű, sőt biztos :), de a gyártók egymás között nem biztos, hogy 100%-ban megegyező jelölést használnak. Ne legyen igazam, de a kezem között megfordult gombák alapján nekem így tűnik.
Erhard 242 (Pure Energy)24-07-2015 12:13:16 // 28921
ez így van a színekkel a főfokokat jelölik általában
Kimis11124-07-2015 11:54:49 // 28920
Tévedés! Ugyanaz a gyártó csinálja több színben,és így jelöli az eltérést. Ez nem "szerintem" van,hanem tény.
GTPeti24-07-2015 11:26:25 // 28919
Gyuri, szerintem a szín NEM számít. Egyik gyártó ilyenre csinálja a műanyag részt, a másik olyanra. Max. Bosch-on belül van vmi szisztéma. (Vagy ha eredetileg volt is egy ilyen általános elgondolás, nem biztos, hogy ez minden kisebb gyártóhoz eljutott. A Facet-et is ide sorolom.)
Kimis11124-07-2015 09:26:50 // 28918
A jeladó nyakán van a műanyag szigetelés. Annak a színe számít. Fehér,szürke... Pontosan nem tudom,de három fajta van. Nem mindegy melyik van benne. Én sem tudtam,míg nem vettem és kérdezték,hogy milyen színű van benne.... Ekkor lettem felvilágosítva.
atis_166jtd24-07-2015 02:48:43 // 28917
Egy hőgomba van 3 vagy négy vezetékes ha jól gondolom.. Az egyik a műszeré, a másik fele az ecuhoz megy. Próbáld meg megmozgatni benne a csatit, mert nagybátyáméba pl nem szabad egésszen benyomni mert akkor nem érintkezik rendesen és hülyéskedik a műszer meg a venti is ki be kapcsolgat.
WarbiRunner (Gyuri)23-07-2015 22:08:12 // 28916
Nem tudok másik hőgombáról, a manuál sem említi. De holnap átnézem megint csak most az időjárás miatt áramtalanítottam a NAS-t :-)
Viszont határozottan kék csatlakozó rémlik, most meg inkább barnának nézem. Nem tudom. A 81.5 fok semmiképp sem stimmel. Vagy a jeladó rossz, vagy a termo nem bele való .
Ebbe 88 fokos termosztát való ugyanis.
A neten keresgélek, látom hogy van többféle hőgomba (barna pont nincs), de hogy mi köztük a különbség arról semmi nincs.
Gyanús, hogy sem a termosztát, sem a hőm. szenzor nem az autóba való...
WarbiRunner (Gyuri)23-07-2015 22:00:57 // 28915
Ha más nem. Vagy kell egy izzadság visszavezetés is, aki nem klímázik, arról úgy is dől a víz :-)
GTPeti23-07-2015 21:59:19 // 28914
1. Lehet, hogy a termo hőgombája nem pontos.
2. A műszer elvileg másik gombára van kötve, nem az ECU-éra.
3. A műszer pl. a 156-ban csalóka, mert pl. az 50 és 90 között állítólag 80 fok van. (Nincs érték a vonalnál.)

A ventit az ECU indítja be. De 80 foknál még nem kéne. Aki még beindíthatja, az a klíma. Azt kéne kideríteni, hogy kettőjük közül melyik a tettes.
GTPeti23-07-2015 21:29:43 // 28913
És aki nem klímázik? :) Jó, értem, az töltögesse csak kézzel utána. :)
Ez a kombinált benzin/víz megoldás ez érdekes.
Kimis11123-07-2015 19:35:35 // 28912
az enyém mindig így áll
Kimis11123-07-2015 19:34:30 // 28911
három féle jeladó van hozzá...
WarbiRunner (Gyuri)23-07-2015 19:28:42 // 28910
Fogalmam sincs :-) Szerintem az van benne amit a termosztáttal adtak. Ha jól rémlik. 81.5 fokot mutat a Fiatecuscan a laptopon és itt áll a hőfok:



Kéne egy infrahőmérő.
Kimis11123-07-2015 19:22:45 // 28909
Mi van a jeladóval?
WarbiRunner (Gyuri)23-07-2015 19:16:38 // 28908
Lehet hogy 82 fokos termosztátot kaptam és ez kavar be? Most látom, hogy van ilyen is. Mondjuk sokmindent nem magyaráz ez sem meg, mert attól még nyitva kell lennie. A hőmérséklet meg stimmel, hisz 81.5 a kiolvasás. Vagy fogalmam sincs...miért megy a ventillátor? Valakinek ötlete?
WarbiRunner (Gyuri)23-07-2015 17:30:58 // 28907
Olvastam :-) A zseniális ötlet nem is a vízbefecsi, mert az egy ismert megoldás. Ami előtt meghajolok, az az, hogy a klíma kondenzvizét használják fel! Na ez, ötlet :-)
És ami még tetszik, dupla injektor sora van, egy direkt és egy szívócsőbe fecskendező. Amikor épp direktben dolgozik, akkor a másik injektor soron benzin helyett megy be a víz.
WarbiRunner (Gyuri)23-07-2015 17:27:37 // 28906
Kezdem elveszteni a fonalat. Ma rövid városi útjaim voltak, meg se moccant a hőfok mutató. Klímával mászkáltam persze, ezért ment a venti folyamatosan. Ám itthon gyújtásra tettem, hogy kiolvassam MES-es, és csak arra füleltem, hogy jár a ventillátor 1-es fokozat. Úgy, hogy 5 perce leállítottam az autót.
Felcsatlakoztam, beindítottam.
1. a mai napon a műszer hajszállal alatta állt a szokásos helyzetnek, de épp csak annyira, hogy ne tudjam eldönteni, hogy gyanús e :-)
2 Leállítás után 5 perccel a MES 78 fokot mért és a ventillátor járt.
2. Az autót beindítva 5 percig ketyegett alapjáraton, az 1-es fokozat nem állt le. A hőmérséklet 81.5-81.7 fok. Kint 37 fok kánikulában nem ment e fölé. Kicsit fordulatra tettem, úgy se, meg se mozdult innen.
Most akkor MI VAN?
Miért mutat a belső műszer 88-89 fokot, amikor a motor 81 fokos a hőgomba szerint?
Mi a tökér teker a ventillátor, 78 fokos motornál? A ventillátort nem az ECU kapcsolja motorhőfok alapján?
GTPeti23-07-2015 17:21:30 // 28905
OFF A BMW hamarosan gyárilag vízbefecsivel szerel fel egyes típusokat. ON
WarbiRunner (Gyuri)23-07-2015 10:54:45 // 28904
Tervben :-) De mivel szegénynek nincs levegője fordulaton, először csak vizet fog kapni, nincs mivel elégnie a metanolnak.
Egyébként elképesztően halk volt tegnap a gép, csak van eredménye a sok küszködésnek piszkálásnak. Odafelé bő 160-nal úgy utaztunk, hogy nem volt fárasztó, a családnak nagyjából fel se tűnt, csak az, hogy itthonról kerek 2ó alatt a Fehérvári úton voltunk. De ha ősszel megint morog, felgyújtom :-)
És 160-170-ig most már tényleg elég jól megmozdul és a fogyasztásom is alakul. Tankolásnál fog kiderülni, de a mutató szerint jobban fogok kijönni, mint legutóbb végig 140-150 közt.
Még a high-end powa' hangolásra szorul, mert vároban bár forgósabbnak éreztem, a Gödöllöi emelkedőn meg 160-ig kilőtte magát és ott megállt mint a szög. Úgyhogy azon még valamit kell matatni.
Föckös23-07-2015 10:39:01 // 28903
wmi kell oda...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.