Forum >> Dízelmánia

Zoli198007-11-2012 17:53:43 // 21102
Az lehetetlen, hiszen Alfád van!! Vagy te még nem hallottad azt a közhiedelmet, hogy az Alfa szar autó??? :D:D:D:D
T.a.m.a.s.07-11-2012 16:57:41 // 21101
Elvileg GM-Fiat közös fejlesztés!
Erhard 242 (Pure Energy)07-11-2012 16:43:47 // 21100
köze nincs hozzá...
T.a.m.a.s.07-11-2012 16:31:55 // 21099
Szevasztok!

Munkatársam keres facelift előtti 1.9 16v C Vectrájához bontott, jó turbót. Ez a motor ugyanaz mint a 1.9 JTD 16v Multijet? Esetleg a 2.4 JTD 10V turbója jó neki?
WarbiRunner (Gyuri)07-11-2012 15:23:32 // 21098
Milyen csavar kell ahhoz pontosan? Viraj A2-70 feliratú hidegen hengerelt menetű rozsdamentes imbuszcsavarom van egy csomó méretben. Csak nem vagyok gépész, így fogalmam nincs, hogy az A2-70 az mit takar, és jó e oda, egyáltalán rozsdamentes anyagút szabad e oda tenni (hőtágulás?). Nem tudja valaki?
Ja, és hogy milyen méretű csavar kell oda, mert azt sem tudom. Persze nem feltétlenül akorok sufnizni, de érdekel hogy tényleg csak a gyári csavar jó e oda :-)
Ferke07-11-2012 15:18:37 // 21097
Inkább készüjjé, lassan szervezni kell a szülinapit!:) Remélem nagy hó lesz, mint tavaly, hogy pb ne üsse be nagyon a térdét:)
gecsa07-11-2012 14:45:13 // 21096
kellett neked magas labdát adni..:D
Föckös07-11-2012 13:57:21 // 21095
kpjátokbeköcögök:-)))
gecsa07-11-2012 13:46:44 // 21094
lehet, hogy van, csak még nem tudsz róla..:D
Ferke07-11-2012 13:33:10 // 21093
Kár volt elkiabálnod, most fog kiszakadni a géészem!:)
Föckös07-11-2012 13:32:32 // 21092
ó francba srácok nem tudok semmit írni ide








egy ideje tökjó a kocsim, és semmi gond:-)
eldiablo15607-11-2012 13:25:17 // 21091
Lehet! Dràga mulatsàg az a 4 csavar....:D
gecsa07-11-2012 13:01:40 // 21090
ezért volt akciós..:D
eldiablo15607-11-2012 12:44:04 // 21089
Ugyanilyen tàrcsàt hoztaak nekemis, csak a csavart valahogy kisporoltàk... A 15 e be nem fèrt màr bele biztos..
.......................07-11-2012 10:42:57 // 21087
egy db csúcs bemérés 5ezer Ft,ki be szereléssel együtt
honnan tudod a bontottról ,hogy mennyit szállít?
a CR eknék a szállított mennyiségeknek türésen belül kell lennie
GTPeti07-11-2012 10:41:11 // 21086
Ja... az öreg(ebb) vasakban 146, 156 mostanában kezdtünk szíjtárcsákat cserélni. A 159-es, GT-s cartársak már sokan túl vannak ezen. :(( Ennyit a "konstans" minőségről.
Ferke07-11-2012 10:34:40 // 21085
"20e óert megvan" - ez azt jelenti, hogy 20ezerért mérik be a 4db csúcsot?? Annyiba kerül bontottan/db, ha nem olcsóbb:))
gecsa07-11-2012 08:58:08 // 21084
egyszerre megoldódott minden probléma, és még nem is kellett nagy szervizelésbe esni..:D
Erhard 242 (Pure Energy)07-11-2012 07:04:17 // 21083
ahogy írták az bizony csúcs lesz, attól függ mennyire kalapál az enyém is kopog de ez normális bár nálam konstans a hang....
eldiablo15607-11-2012 06:32:04 // 21082
Tegnap megejtettük a műveletet! Igen , rájöttünk mi is, hogy nem kell csak a 4 csavart leszedni , viszont! amit hoztak újat, az nem teljesen olyan volt mint a régi, mert a közepén a csavroknál nem volt közbetét, és a régibe is sajtolva volt így nem tudtuk kiszedni, de no para raktunk bele kisebb imbuszfejű csavarokat.
Megszűnt a nyikorgás!!! És úgy vettem észre hogy lassításkor se esik le az alapjárat!! amiiről nemrég szó esett. Boldogság
mreni06-11-2012 20:48:18 // 21081
elég csúcs gyanús
Gtaati06-11-2012 20:26:10 // 21080
Ja igen elmaradt bocsánat, fhp jeladó volt a ludas....
.......................06-11-2012 20:21:01 // 21079
nem tudod az Injektor hibát kideríteni otthon,
csak ha kiszerelik,és Bosch padon bemérik
20e óert megvan
a végén miért nem indult a gép?
Gtaati06-11-2012 20:15:21 // 21078
Ha az lenne már hidegen ha áll egy éjszakát alapjáraton csattognia kéne nem? És alpjáraton szép hangja ha terhelve van akkor jön elő!! ...?
Alfa GT-Csaba06-11-2012 20:11:43 // 21077
Szerintem a hidrotőkék zakatolnak benne!
Gtaati06-11-2012 19:56:48 // 21076
Helló Mindenki! Abban szeretnék tanácsot kérni, hogy valaki találkozott-e olyannal, hogy hidegen, legfőképpen hidegen de meleg állapotban is, indítás szép hangja van a motornak elindulás gázadás tehát terhelve a motor és "kalapáló" fura hangja van a motornak minél jobban terhelve annál erősebben, ahogy melegszik a motor úgy lesz egyre halkabb a jelenség és üzem melegen szinte el is tűnik! Nem hinném h csapágy ilyesmi mert az akkor mindig lenne, indulni viszonylag jól és könnyen indul nagyobb hidegben enyhén ingadozik az alapjárat, fiat ecu scannel nézve hibaköd nincs alapjáraton a cr injectorok eltérése -2 és 2 között van ami elméletileg határon belül van. Én a cr injectorokra gyanakszok és hát a fura h nem mindig fordul elő a dolog de elég sűrűn.... , esetleg nagy az előtöltés vagy valaki hidegen tudja h mekkora előbefecskendezési szöggel mekkora előtöltéssel megy az 1.9 jtd mjet 16v? Vagy hogy lehet otthoni körülmények között kideríteni a cr injektorok hibáját? Hát röviden ennyi várom az ötleteket és előre is köszönöm!!!
mreni06-11-2012 15:52:28 // 21075
téényleg,tudtam hogy van valami,de nem emlékeztem már rá pontosan :D

valami még nyüszög kb 8másodpercig hidegen(+ingadozik az alapjárat),valószínű a szabadonfutó lesz,itt van már polcon vagy fél éve,de lusta vagyok kicserélni :D
Fairlane06-11-2012 15:50:57 // 21074
Most kaptam meg az új daycomat...
Igen, van mellette csavar, főleg azért, mert rövidebb kell hozzá, mint ami az előzőben volt...
Ennek be van süllyesztve a közepe, megspóroltak egy kis anyagot :)
mreni06-11-2012 15:40:41 // 21073
nekem a dayco csomagolt mellé csavart is,ha jól emlékszem
WarbiRunner (Gyuri)06-11-2012 15:31:39 // 21072
Ez az amiben közel sincs egyetértés. :-) Vannak akik szerint pénzkidobás szalonból venni alkatrészt, és persze nem kizárt hogy igazuk van. Egyelőre a tapasztalatom nagyon pozitív. Illetve inkább úgy fogalmazok, hogy a nem gyárival nagyon negatív függetlenül attól hogy melyik csomagolócég milyen márkává csomagolja. A Ruville még a határeset eddig. Problémát nem okozott, de mindenképp idő előtt kopott el az is, a tervezettnél jóval hamarabb kellett vezérlést cserélnem.
Most úgy állok hozzá, hogy amivel befürödtem egyszer, azt már ha megfizethető, inkább gyárira cserélem. Még mindíg hosszútávra tervezek az öreg géppel :-)
gecsa06-11-2012 15:02:27 // 21071
a minőséget meg kell fizetni!!:D
WarbiRunner (Gyuri)06-11-2012 14:08:50 // 21070
Főleg hogy ma bementem a szalonba, és a 18-ból hirtelen 30-lett...ehhez már hozzá vagyok szokva, erősen ellenőrizni kell, hogy mit is akarnak nekem megrendelni, úgyhogy ma csattogó kerepelő autómmal bementem és rámutattam az alkatrészre hogy "ilyet e". Hamar meglett, alvázszám alapján pláne, kiderült hogy módosítottak az alkatrészen, és azt tudják rendelni új csavarokkal. A csavar dolgot még nem értem, de a rendszer szerint más csavar kell hozzá amit még be se árazott nekik a gép. Meglátjuk. A csavart csak akkor fizetem ki, ha tényleg indokolt a dolog, különben tekerjék amibe akarják...:-)
gecsa06-11-2012 12:27:48 // 21069
nem tudom, de mindenki azt az egy csavart akarta leszedni, amit nem kell...:D
mreni06-11-2012 11:43:07 // 21068
de minek bontanál vezérlést hozzá?
Ferke06-11-2012 10:57:52 // 21067
Nem "így" hanem "ilyen" alappal.. akartam írni:) )
Ferke06-11-2012 10:55:35 // 21066
Így alappal azért óvatosan álljatok neki bakker, a hideg ráz:) 4 csavart leszeded, és leesik a tárcsa.A főtengelyt ne fűzd ki egy tárcsa csere miatt:)
zee06-11-2012 09:56:52 // 21065
A középsőt semmiképp nem vedd le,hacsak nem akarsz mindjárt vezérlést cserélni,állítani.
Leszedő nem kell hozzá,kicsit meg kell kocogtatni aztán lefordul a helyéről. üdv
Fairlane06-11-2012 09:30:04 // 21064
Ja, hát ha nagyon meg akarod bontani a vezérlést.... :D
gecsa06-11-2012 08:02:37 // 21063
le lehet a középsőt is, csak akkor a 2 tárcsa együtt jön..:)
mreni05-11-2012 21:58:41 // 21062
így így,jól mondod :)
nem egy nagy feladat
Fairlane05-11-2012 21:27:21 // 21061
Don't fos! :)

A középső csavart szerintem nem kell leszedni, csak a négy RIBE fejűt.
Lásd mai képeim a szerelőműhely topikban a 16V JTD-ről...

De szerintem a 8V-n is így lesz....
A középső csavar igazából a vezérműszíj kerekét fogja a főtengelyhez.
A hosszbordás kereke a négy csavarral van rácsavarozva a vezérműszíj keresztfogas kerekére!
gecsa05-11-2012 21:18:26 // 21060
Azert vannak olyanok,amibol jobban megeri a gyari,meg abban az esetbenis,ha dragabb.
eldiablo15605-11-2012 19:03:09 // 21059
Az én 15 ezresem nem gyári az biztos, hogy milyen majd holnap megmondom mert bátyám rendelte, de ha ennyi különbség van a gyári és az állítólagos gyári közt, akkor annyit csak elmegy a noname is...
WarbiRunner (Gyuri)05-11-2012 17:32:49 // 21058
300Nm körül kell meghúzni? Kulcs betámaszt, kövér gáz :-))
Amúgy 2 éve még 20e fölött vettük a Unixnál a "gyárival azonos" minőségűt. A minőségről csak ennyit, a gyárit valahol 270e km környékén kellett levenni, a gyárival azonos minőségűt 50e km múlva ismét. Most megint az lesz, hogy bemegyek a szalonba és veszek onnan gyári csomagolású gyárit, és nem is érdekel mi van a dobozban. Lehet ráírva valeo, dayco, mitbánom én. Főleg hogy 18e-t mondtak rá, ma kértem árat. Kicsit lassan ér ide, de kivárom. Persze lehet hogy csak ilyen a szerencsém, hogy állandóan szívok az u.gy. cuccokkal..
eldiablo15605-11-2012 17:16:50 // 21057
Akár emiatt is adhat ilyen hangot, ugye nekem kerepelő, mostanába hidegen nyöszörgő hangot adott ami szerintem az elért gumi miatt van ahogy nyúlik fordulaton
eldiablo15605-11-2012 17:04:12 // 21056
Hát elméletbe lekell szedni a 4 torx csavart, és a középső csavart ami balmenetes
Gyakorlatba pedig, szíjtárcsa leszedő kéne hozzá amivel rátudsz fogni a gőtengelyre h ne forogjon mikor szeded le a középső csavart, ami mellesleg 306-378nm nyomatékkal van/kell meghúzni. elég bitang úgyhogy ajánlatos légkulcs, valami jóféle. Azt nem tudom mi bátyámmal holnap hogy fogjuk leszenvedni mert légkulcs van, szíjtárcsa befogó nincs, de azt mondta megoldja... bízom benne. Am 15 lett a vége az újnak:S
WarbiRunner (Gyuri)05-11-2012 15:00:59 // 21055
Lehet, hogy a csattogást az adja ahogy a szíjtárcsa belseje és külseje (amit eredetileg a gumi tart rugalmasan) össze-össze ér? Nem látom hogy a blokkhoz vagy bármihez hozzáérne. Picit mozog oldalra ha kézzel húzogatom, de a szíj egyenesen fut. Viszont benyúlva kézzel lazán kitapintható a szanaszét repedt gumiágy. Lehet hogy sugárirányban összeüt minden fordulatnál? Rettentő zavaró csattogó, kerepelő hangja van. Akna meg szerdáig nincs..
Fairlane05-11-2012 13:31:24 // 21054
Az enyém is halódik... :/
A szerelőt meg nem lehet elérni telefonon már vagy 10 napja....

Nehéz ezt otthon cserélni?
Kell vmi spéci szerszám a levételéhez?
WarbiRunner (Gyuri)05-11-2012 12:05:29 // 21053
Ja..szerinted én mennyire örülük ennek? Idén februárban kapott generátor felújítást, új szabadonfutó is került bele. kb 50e-rel ezelőtt volt főtengely szíjtárcsa csere, meg persze teljes vezérlésszett csere. Kicsit sz@r humor, hogy nemrég volt a szétrepült vezérműszíj görgő probléma, és most megint azon a környéken halódik valami. Ennyi km alatt rá se kéne nézni ha normális anyagból lennének az alkatrészek. Kétszer ennyinél le kéne cserélni a szokásosat és go tovább egy 100-ast. Már tényleg nem tudom milyen alkatrészt tegyek bele, hogy tartósan jó legyen.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.