Forum >> Dízelmánia

eldiablo15605-11-2012 10:48:30 // 21052
Én tegnap ugy kezdtem hozzá hogy megnézem a generátor szabadonfutót meg lecserélem a szervoolajat a kormány tekerésre változó hang miatt, ehelyett teljesen más fogadott. Ha minden jólmegy holnapra megjön. 15-20e megint minusz:S
gecsa05-11-2012 07:57:12 // 21051
nekem most volt cserélve a szett, úgyhogy erre ne fertőzzetek!!:D
WarbiRunner (Gyuri)04-11-2012 23:22:47 // 21050
No ugyanerre tippelek, mert egyértelműen kormány mozdításra változik a hang, és a keréknél behallgatva alul a főtengelynél hallatszik legerősebben. Rendesen ütemesen kopog, kolompol (először azt hittem, hogy a porlasztó kopog). Menetközben is folyamatosan szól, nagyobb fordulaton már olyan a benyomás bentről, mintha lyukas kipufogóval mennék, érces csúnya hang. Hazahoztam, azóta be se indítottam... Ha a szerelőm szól, hogy szabad az akna, megyek kiderítjük, de legalább már afelől nyugodt vagyok, hogy nem a motorból jön, hanem a hosszbordás szíj környékéről.

Mellesleg OFF...apósom Seatjában pont a hétvégén szállt szét a hosszbordás szíj feszítője. Valami járvány van ezekre most? Neki 75e-nél cserélték a vezérlést, 85-nél jár, eltört az öntvény és lerepült a feszítő.
eldiablo15604-11-2012 12:43:27 // 21049
Ma ránéztem a tárcsákra...mozog is kb 2-3mmt. Holnap megrendelem az újat.
eldiablo15603-11-2012 14:52:44 // 21048
Igen igen,csak nehezen veszem rá magam ilyenekre mióta ilyen idők vannak mert nincs garázs:S viszont azt nemtudom hogy kell csekkolni, hogy jó e
mreni03-11-2012 12:56:07 // 21047
generátor szabadonfutó is szokott hasonlót csinálni,meg kéne nézni,fölösleges találgatni.
eldiablo15603-11-2012 12:15:19 // 21046
Videó

na ugyanilyen hangja van most az enyémnek 0:19 től ahogy forgatja a kormányt és nyíg, + alacsony fordulaton is nyíg. :__( itt generátor szíjtárcsát mond, amit már amugyis cserélni akartam, de tényleg az lenne?
159 Indigo Gray 2.4 Monster02-11-2012 19:38:25 // 21045
Mindenképpen ki fogom próbálni csak előtte még egy főtengely szimering cserét beiktatok mert sajna megérett rá. igyekszem mindent megadni a kis olajkályhának minden tankolásnál kapja a spurit meg a 2t olajat is, olajcserénél motoröblítőt. remélem meg hálálja :)
GTPeti02-11-2012 15:48:48 // 21044
A JTD-nél nálam nem annyira hallható, mint a Fiatomnál. Amit viszont tapasztaltam, azt most nem írom le, hogy ne befolyásoljalak. :) Pozitív dologról van szó.
159 Indigo Gray 2.4 Monster02-11-2012 15:35:22 // 21043
Köszi, kiváncsi leszek az eredményre.
eldiablo15602-11-2012 14:50:26 // 21042
Átkéne már ott nézni tüzetesen mindent...
GTPeti02-11-2012 14:42:42 // 21041
SZVSZ lehet szervoszivattyú, szíj és szíjfeszítő is (nálam is volt ilyen, ld. blog).
(...no meg a többi cucc is lehet legrosszabb esetben, ami a hosszbordással kapcsolatban van.)
eldiablo15602-11-2012 14:20:47 // 21040
Pár napja nekemis furcsa hangok jönnek motortérből , hogy honnan pontosan nem behatárolható, talán a hosszbordás környékéről. ilyen nyikorgó, nyöszörgő hang. Akkor jelentkezik intenzíven mikor tekerem a kormányt álló helyzetbe,és leesik az alapjárat kicsit a tekergetéstől, szóval alacsony alapjáraton csinálja végülis.
GTPeti02-11-2012 14:18:51 // 21039
A szöveg alapján elég minden másodiknál. (Én is így fogok tenni.)
WarbiRunner (Gyuri)02-11-2012 13:46:27 // 21038
Hugomék Alfáztak egyet, pár fotó :-)



WarbiRunner (Gyuri)01-11-2012 22:10:53 // 21037
ÚÚ bakker de király fűtése van a TD-nek :-DD Mire kiérek az utcából langyos levegő jön, aztán pikk pakk befűt.

A jtd-vel szívtam egyet rendesen...feltettem a téli kerekeket, ugyanazokkal a csavarokkal mint a nyárit, gondoltam alu-alu. Beindítottam, és indultam....volna, de meg se rezdült az autó. A csavarok szépen megfogták a kerekeket. Tavaly nagy kavarás volt a csavarokkal, mert a TD-re akkor került át a jtd vasfelnije, a jtd-re új télikerekek. A gumis meg szólhatott volna, hogy a rövid csavarokat tegyem a jtd télikerekéhez...
végül kicserélgettem, nem lett gond, csak szétáztam az udvaron...:-)

Aztán most meg elkezdett zörögni a vezérlés oldalon valami, de nagyon. Ha megint a szíjtárcsa lesz, akkor picit leszek morcos. NIncs 40e a szíjtárcsában, és nem a legolcsóbbat vettem. Pedig baromi gyanús, pont úgy kolompol.
159 Indigo Gray 2.4 Monster01-11-2012 20:28:37 // 21036
De ha ez a szer kitölti a sérüléseket az akkor már nem tud kifolyni :) Szoba újrafestésénél nem esik le a vakolat :D :D :D
gecsa01-11-2012 20:02:28 // 21035
nem...az olajat leengeded, és ez bennemarad..:D:D:D
159 Indigo Gray 2.4 Monster01-11-2012 19:30:04 // 21034
köszi akkor veszek bele én is, ezt minden olaj cserénél kell használni?
Ferke01-11-2012 18:51:34 // 21033
A sok burzsuj...mi?:)
mreni01-11-2012 18:44:16 // 21032
Igen,GTPeti és én is, mindkettőnknek csak pozitív tapasztalatunk van vele :))
159 Indigo Gray 2.4 Monster01-11-2012 17:38:36 // 21031
Sziasztok. használt közületek már valaki Rimet olaj adalékot?
gecsa30-10-2012 07:50:37 // 21030
látod...kulákok ezek mind! :D:D:D:D
Föckös30-10-2012 07:13:12 // 21028
najóvanmá itt mindenkinek töb autója van... :-)))
GTPeti29-10-2012 21:57:30 // 21027
A (másik :) Fiatom-m termoja kb. 21 évet bírt ki. Piacgazdaság, "like". B )
GTPeti29-10-2012 21:56:08 // 21026
Ehhez képest az én Facet-emben 6+ év van. :P

Az Uno-hoz Triscan-t vettem (jó áron), "Motorad" nevű cucc van benne. (Külsőre több mint kifogástalan a minősége. Made in Germany. No meg nagy gyártó, bár nem ismert.) Csak azt akartam mondani, hogy lehet, hogy ez is megérne egy próbát.
Wickey29-10-2012 21:46:32 // 21025
lehet a fácset még ennyit se bírt volna. Nekem 150k km (és négy év) már erősen elfogadható egy másodvonalbeli (nem gyári aftermarket) cucctól.
Wickey29-10-2012 21:45:19 // 21024
sorban egymás mögött áll három autó. Kettő a garázsban (azok is egymás mögött), egy meg kinn az utcán.

Ha kurva hideg van és didergős a hangulatom, az utcán állót bedobom a garázsba melegedni, a garázsból meg kiveszem a külsőt, ami meleg. Ha lusta vagyok, és nincs didergős hangulatom, elmegyek azzal, ami kívül áll az utcán. :D
GTPeti29-10-2012 21:36:41 // 21023
Úgy tudom 156-ban a Behr-ek elég nagy számmal hullottak el 4 év körül.

"Az oké, hogy a JTD így 150ezer kilométer után megint kezd kevésbé fűteni, de a jelöletlen (=80-as) osztást szép lassan így is mindig eléri." Pont erről beszélek.
WarbiRunner (Gyuri)29-10-2012 21:22:08 // 21022
Nálunk nem erre van a TD :-) Lényegében a szükséges mobilitást biztosítja. Egyrészt a csajoknak itt a városon belül, másrészt ha bármi van a jtd-vel legyen tartalék. Idén amúgy is visszavettem, részben a "fantasztikus" gazdasági helyzetnek köszönhetően, úgyhogy a jtd is alig ment, évvégéig huszonpárezer lesz a szokásos 30-35e helyett.

De hogy nálad hogy mehet ez..csak elképzelem, hogy reggel dobsz kockával hogy melyikkel menj? vagy fej vagy írással eldöntöd hogy benzin vagy gázolajégetés legyen, aztán mégegy pénzfeldobás, hogy 45 vagy 56? :-)
Wickey29-10-2012 18:38:55 // 21021
az igen, én egy év alatt a TD-be is beleraktam 20ezret. Pedig ott a spider és a 156 is. :-)
Wickey29-10-2012 18:37:53 // 21020
hmm.
Pont fordítva. Behr-t raktam a TD-be és anno 4 éve a JTD-be is. Az oké, hogy a JTD így 150ezer kilométer után megint kezd kevésbé fűteni, de a jelöletlen (=80-as) osztást szép lassan így is mindig eléri. A TD viszont picsajó, 82 fok 4-5km után a TD már most is, hogy jöttek a hidegek, és olyan meleg van benne mint a gyehenna. :-P
WarbiRunner (Gyuri)29-10-2012 11:27:48 // 21019
A TD a Kingáé, ő meg itt városban mozog. Én meg nem bánom, mert tényleg olyan újszerűnek néz ki az a gép, hogy érdemes megőrizni amennyire lehet. A motortérben azért látszik a 16 év, de nem vészes az se, inkább korhű mint lehasznált, egy dízelmotor akkor így nézett ki :-) Szeretjük, vigyázunk rá.
A sok km-re meg ott a kis lelkes jtd. Teljesen függő módon alig várom hogy valahova menni kelljen vele...még így 5 és fél év után is :-)
Erhard 242 (Pure Energy)29-10-2012 10:50:03 // 21018
EPS-t nem vennék a legalja termosztátból
gecsa29-10-2012 09:48:59 // 21017
4000km?
hogy lesznek így képek a 3-4-5százezres óraállásokról?:)
WarbiRunner (Gyuri)28-10-2012 22:49:42 // 21016
Én azt vettem bele :-) Kíváncsi vagyok meddig bírja majd a TD-ben. A km extrém kevés lesz, ha így is 3 telet bír, akkor kipróbálok mást én is. Most kb 1 éve van nálunk a TD, 4e km "szaladt" bele :-)
GTPeti28-10-2012 22:28:26 // 21015
EPS Facet. (Gyárit, vagyis Behr-t nem vennék.)
DieselManiaco(NagyVad)28-10-2012 22:19:01 // 21014
Urak! Termosztátból mit ajánlanak? mármint márkát,a ricambin kívül? TD-be kellene konkrétan....
WarbiRunner (Gyuri)28-10-2012 20:32:49 // 21013
Lóerő:nyomaték x fordulatszám. Ennyi a titok :-)
gecsa28-10-2012 19:39:02 // 21012
jaja...maradjunk a realitás talaján...:D
GTPeti28-10-2012 19:33:21 // 21011
Lóerő, áttétel, tömeg, légellenállás, pálya szöge (-> sebesség): milyen gyorsan mész neki a falnak
Sebesség, tömeg (-> lendület): milyen messzire viszed a falat
eldiablo15628-10-2012 19:33:18 // 21010
Ma kiszedtem a lámpákat és alánéztem a kocsi alá Az alsó turbócső kívülről láthatóan olajos. Kb2 hónapja néztem akkor semmi nem volt. Hajlamos eltömődni valamelyik olaj nyomócső vagy visszavezető cső, ezért nyomja az olajat? vagy kezd meghalni a valamelyik tömítés?
'''''28-10-2012 19:30:08 // 21009
Azért az sem mindegy,miből van a fal! :-)
gecsa28-10-2012 19:27:48 // 21008
Nyomaték rugalmasság nélkül egy motor nem ér semmit!

Lóerő: milyen gyorsan mész neki a falnak
Nyomaték: milyen messzire viszed a falat
Föckös27-10-2012 20:05:17 // 21006
happy 21 k!;-)
gecsa27-10-2012 11:30:55 // 21005
nekem minden mann..:)
GTPeti27-10-2012 11:25:24 // 21004
Jó írás. A MANN tényleg az egyik legjobb szűrőmárka. (Bár nekem legközelebb "hajtogatott" Purflux kerül be.)
gecsa27-10-2012 10:29:08 // 21003
egy kis hasznos blog droberto által...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.