Forum >> Dízelmánia

gecsa11-10-2012 08:22:43 // 20902
valakinek tippje a két hibakódra?
SanyiJTD10-10-2012 21:03:14 // 20901
Mennyire környéke? :D Mert akkor érdekelne :) Majd írj egy pontos árat az oldalamra.
Erhard 242 (Pure Energy)10-10-2012 21:02:58 // 20900
az a legalja pedig ....
GTPeti10-10-2012 21:02:44 // 20899
Ja. Az a frankó max. 4évet bíró fajta. B)
Erhard 242 (Pure Energy)10-10-2012 21:01:59 // 20898
olyan 10 környéke a gyári....ami behr :)
GTPeti10-10-2012 20:59:50 // 20897
Részemről passz. Én legközelebb is EPS/Facet-et veszek...
GTPeti10-10-2012 20:59:11 // 20896
156 topic, 131825.
SanyiJTD10-10-2012 20:54:53 // 20895
CALORSTAT jó márka így termosztát terén? 13ért kapnám meg, annyi az unixnál kb egy Behr...
SanyiJTD10-10-2012 20:53:34 // 20894
Köszönöm a válaszod. Ezek a gyertyák hol vannak?
GTPeti10-10-2012 20:26:30 // 20893
"Termosztát?"
Az.

"Illetve téma volt a dízeleknél,hogy eből fújják a meleget"

Félreértetted. Minimálisan a kinti hőmérséket fölötti levegőt fújnak. Nehogy azt hidd, hogy forró levegőt nyomnak... Mondjuk úgy, hogy mínusz 20 fokban, 2 perc egyhelyben ketyegés után kezded látni (nem érezni!!) a szélvédő alsó szegélyén, hogy (dízeles viszonylatban) csodával határos módon valahogyan mégis picit melegebb levegő jön a rostélyokból.
A három izzítógyertya a vízkörben nem csinál csodát. Ezeket természetesen ugyanúgy ellenőrizni kell néha, mint a sima izzítógyertyákat. Az izzításhibát azonban csak az utóbbiak váltják ki!!
gecsa10-10-2012 19:41:32 // 20892
megvolt a kábel első tesztelése..:)
mennyire jók ezek az adatok? esetleg valami más paramétereket kellett volna megadnom?



töröltem az összes hibakódot,egy jött csak vissza. de nem sikerült megjegyeznem,hogy melyik...LOL

P0702=Hajtómüvezérlés elektromos zavar
P0704=kuplungkapcsoló funkció-rendellenesség

valamelyik a kettő közül...de pont lemerült a laptop..:(
az biztos,hogy a kuplungpedál csak félig jön vissza,de a működésben nem érezni semmit. jó helyen fog,rendesen kiemel,nem csúszik..megy,megáll,teszi a dolgát...
SanyiJTD10-10-2012 18:03:12 // 20891
Sziasztok. Ide is beirom hatha talalkozott kar valaki ezzel.

Az autóm 20km alatt is csak 70 fokra melegedett, igaz nagyrészt városi csiga tempó,de azért csak bekéne...
Viszont ha tempósabb a menet,akkor felmelegszik.
Termosztát?

Illetve téma volt a dízeleknél,hogy eből fújják a meleget, nos ez nem, és villog is az elején az izzítás, gépre lett rakva , izzítógyertya hibát dobott,de volt valami fűtés is a szövegben. Lehet,hogy pont ez az?

2,4 JTDről van szó
gecsa10-10-2012 17:59:19 // 20890
háháá...megjött a kábelem.....:D:D:D
Föckös10-10-2012 15:31:36 // 20889
tapad az, csak sok a nyomaték.

éééés mindig felmerül a megfelelő keréknyomás kérdése is!!!

a gumisnál láttam egy táblázatot, és az tűnt fel, hogy totál ugyanolyan méretű gumira egyik gyártó írt 2,3at míg a másik 2,7et!!!


na erre lehet varrni a gombot...
gecsa10-10-2012 12:19:49 // 20888
szintén zenész..
nekem 2500 körül jön elő..
atis_166jtd10-10-2012 11:38:58 // 20887
Ezzel küzdünk egy páran, én eddig nem találtam semmit.
atis_166jtd10-10-2012 11:38:05 // 20886
jelenleg nekem is mislen van nálam is ez a gond. Mikor egy szűk helyre akarsz kifordulni alig akar tapadni. Lassan jön a téli szezon utána váltunk. Még nem tudom mire, de addig utánajárok. Lehet hogy csöndes menet közben de nem egy jó érzés mikor mennél és csak hallod ahogy fütyül.
Fairlane10-10-2012 11:23:11 // 20885
Mostanában finom egyenletes gyorsításkor 1800-2000 fordulat körül egy pillanatra torpan egyet az autó. Nem mindíg, olyan négyből egyszer (veszem észre). Hideg és meleg motornál is.
GT, 150le JTD 16v.

Ez mitől lehet, ismerős esetleg a jelenség valakinek? A rettegett és sokat emlegetett EGR szelep okozhat ilyent?
Fairlane10-10-2012 11:20:02 // 20884
Ótómata is a legtöbb... :)
Föckös10-10-2012 11:17:55 // 20883
egy glüglü ős vényóc is elég druva nyomatékot ad le alul
Ferke10-10-2012 10:00:32 // 20882
Ez marhaság:) Kb 20 éve 2 tömeggel szerelik a teherautókat. El kell fogadni, hogy az alacsony fordulati nagy nyomaték ára az, hogy azt kiegyensúlyozottan kell kezelni a főtengelyen.
Ha olyan szar lenne az anyagminősége a jtd főtengelynek, akkor nem menne el többszázezer km-t.
Ferke10-10-2012 09:54:56 // 20881
Állatira fotelfizika felé megy már el ez a téma:)
Ha valaki egy teherautó komfortérzetére vágyik az alfájában, az rakjon bele 1tömegűt.
A gtv-ben meg az ámerikában nyilván nem dolgozik dízel-alacsony fordulaton dízel-nyomaték.
Lentebb a kollega jól mondta, az alacsony fordulat és az ott zajló nyomatékhimbálódzások miatt van 2 tömegű, nem azért, mert a főtengely anyagán spóroltak.
Egyébként azt nem értem, hogy ha valakinek ekkora királyság ez a 4kit, akkor miért nincs még az autójában???:)))
gecsa09-10-2012 07:53:32 // 20880
szerintem jól tapad..:D
Föckös09-10-2012 06:40:41 // 20879
valami misleny, 2009/32 heti

ehhez képest vagy a tapadása xar, vagy a nyomaték túl nagy:-)
gecsa08-10-2012 14:11:53 // 20878
milyen gumi van fent? Bridgestone Mute?:)
Föckös08-10-2012 13:59:30 // 20877
tiszta boldog vagyok azóta, amióta kiderült, hogy nem a kuplungom csúszik, hanem a gumi forog el, mindezt hangmentesen:-)
gecsa08-10-2012 13:39:22 // 20876
ha az ember maga csinálja,és rontja el,akkor is a gyártót fogja hibáztatni...
.......................08-10-2012 11:27:49 // 20874
Erhard szerinted a 210lovas 2,4 kettös tömegü passzol a 200lovasba?
Erhard 242 (Pure Energy)08-10-2012 11:22:36 // 20873
nálam 2 db valeo landolt garanciára mind a kettőt elutasították ott van hozzá a 15db fénykép meg a leírás mit tosztak el beszerelésnél szóval azért mondom ez egy kétélű fegyver a felhasználó nyögi hogy minden szar, aztán meg nagyon sok szerelési hiba is történik....és egyre jobban rámennek a gyártók a bevizsgálásra puszira nem fizetnek ki ők sem már semmit
WarbiRunner (Gyuri)08-10-2012 10:23:32 // 20872
Van bármi speciális trükk a jtd kuplungnál? Hacsak nincs olyan spéci tudnivaló ami nélkül nem lehet jól összerakni a jtd kuplungot, minimális a szerelési hiba esélye. Jól ismerem már aki szereli az autómat. Nem mondom hogy nem követhet el ő is hibát, de még hírből sem hallottam ilyet róla, és tényleg irtó alapos. Szóval alap hibát biztosan ne keressünk a munkájában, nagyon érti amit csinál, és türelemmel szerel.
A múltkor Bp-ről egyenesen hozzá vittem a gépet, hogy meg tudja nézni a kuplungropogást, csak jól átmelegedve csinálja. Nem tudott mit szólni hozzá, megnézte a munkahengereket aztán rámbízta hogy mi legyen, szerinte egyértelműen a szerkezet ropog, de biztosat nem tud mondani ő sem. Valószínű a húzócsapágy bemaródott a szerkezetbe kissé idő előtt. Én meg mondtam hogy akkor megyünk tovább, nem fér bele időben sem és pénzügyileg sem egy fölösleges szétszedés.
gecsa08-10-2012 10:15:36 // 20871
valakinek volt már ilyen, mi okozhatja?
Erhard 242 (Pure Energy)08-10-2012 07:05:11 // 20870
amíg nincs leszedve addig csak találgatni lehet hogy tényleg a szett szar vagy szerelési hiba történt...
Erhard 242 (Pure Energy)08-10-2012 07:02:55 // 20869
a LUK-ban is valeo lakik....:)
szeda08-10-2012 02:34:48 // 20868
Már 100...
szeda08-10-2012 02:26:41 // 20867
Van fent a hahun egy TD 75-ös 95.000-ért.Azt írja hogy elg sok mindent cserélt.Kép alapján sem ronda nagyon. Szerintetek érdemes pár hétig balhézni itthon miatta? nagyon szeretnék egy 75-öst! :)
GTPeti07-10-2012 22:38:48 // 20866
Azt akartam javasolni, hogy legközelebb LuK kuplungot tegyél be...
...de előbb megkérdezném Erhardot, hogy mik a tapasztalatok.
WarbiRunner (Gyuri)07-10-2012 22:30:01 // 20865
Egyetlen dolog miatt háborgok asszem jogosan, hiába költöttem rá szó nélkül a nem kevés pénzt, nem lett jó. Nem feltétlen a konstrukció hibája, hiszen a gyári 250e-t tényleg kibírt. Most sem a kettőstömegűvel van igazán gond, maga a szerkezet nem jó, egy bontott gyári többet ér szerintem.
A kettőstömegű végülis tökéletes volt szintén pár hétig, addig nem rázta a kasztnit induláskor és leállításkor. Ez hamar elmúlt, mint ahogy hamar visszatért a váltáskori zakatolás és a kuplung ropogása (ekkor még chip se volt).
250e-nél nekem a gyári kuplung komplett elkopott, szétrepedt a szekezet, elkopott a tárcsa. Még a kettőstömegű volt a legjobb formában.
Kb az van, hogy a Valeo kuplungom pár 10e után már szarabbul működött mint a gyári 249000-nél. Működik, így közel 100e után is, de baromi nehéz, fent fog, ropog. És ha jól sejtem nem egyedi esetről van szó. A kettőstömegű még így csippelt motornál sem ment szét, talán leállításkor szól egy kicsit. Pár ezer alatt olyan lett mint a 250e-et futott, és azóta se romlott tovább. Nem tudom mivel van a gond, és aminek legjobban örülnék, az a megoldás :-) Vagyis ha létezne olyan tárcsa lendkerék és szerkezet, ami jól működne mondjuk 150e-ig. És full nem érdekel hogy szimpla, dupla, tripla vagy 35 tömegű. :-)
gecsa07-10-2012 20:53:34 // 20864
kul-on gyorsuláson beugrott egy bólintás olyan 2500as fordulatnál 2ben és 3ban is..azóta előjött újból..padlós gyorsításkor jelentkezik...esetleg egy egr tisztítás lesz belőle? bővebbet nem tudok,mert a magyar posta szerint a lakcímemen ismeretlen vagyok,így nem jött meg a kábelem...:(
Erhard 242 (Pure Energy)07-10-2012 20:39:20 // 20863
szinte senki sem keresi majdnem forintra ugyan annyi így is meg úgy is.....
GTPeti07-10-2012 20:34:07 // 20862
Igazad van, azokat is ellenőriznem kell. B)
Erhard 242 (Pure Energy)07-10-2012 20:31:50 // 20861
4db motortartó bak pont annyi mint egy kettőstömegű általában ....
GTPeti07-10-2012 20:29:30 // 20860
Nem, személyautóknál. Múltkor belinkeltem annak a Valeo-szettnek a prospektusát. Sokféle szgk-hoz kínálnak már egytömegű szettet. (Főleg németekhez és franciákhoz.)
Erhard 242 (Pure Energy)07-10-2012 20:27:43 // 20859
250e-re tervezik a lendkereket mint ahogy a hűtőgépemet 2 évre, a notebookomat 3 évre, a TV-met 30e üzemórára stb.... de szar hogy semmit sem tudnak tervezni örökre :P
Erhard 242 (Pure Energy)07-10-2012 20:25:39 // 20858
teherautónál? személyautónál is zsákutca szerintem talán a 100 ló alatti dejzeleknél alkalmazható a felettieknél már akkora a rezonancia hogy kinyír mást....
GTPeti07-10-2012 20:21:29 // 20857
Ha megveszed azt a Valeo szettet, akkor onnantól egytömegű lendkereked van és rugós kuplungod. Utóbbi gondolom bőven 100k alatt van. De az árakat te jobban ismered.
Erhard 242 (Pure Energy)07-10-2012 20:14:54 // 20856
"A mai tgk-kat nem tudom milyenek, de nagybátyámtól direkt ezért rákérdeztem, hogy a régi nagy tgk-kban milyen kuplung volt"
elárulok egy titkot a teherautók egy részében már 94-ben is kettőstömegű lendkerék volt annyi különbséggel hogy kb ugyan annyi árban mint a sima lendkerék ...olyan kiló környéke a kuplung viszont horror 4 kiló és 8 között...
ha most lendkerék lenne az autódban amit nem kéne cserélni de a kuplungod 2 kiló lenne akkor meg azért háborognál ....
DieselManiaco(NagyVad)07-10-2012 20:03:10 // 20855
hát igen ezért tartom feleslegesnek hogy ezt kitalálták.Nem arra értettem a feleslegest hogy egy olyan motorra amit kettőssel adtak ki hogy arra felesleges mert arra igen is kell.Én a konstrukció feltalálását tartom feleslegesnek mivel Te is leírtad hogy ez nagyobb szervízköltség,és a gyártás folyamán is megtakarítás,gyengébb anyag,nahh mint ahogy Te is írtad.
mreni07-10-2012 17:12:35 // 20854
de,csak benéztem,sorry :)
GTPeti07-10-2012 17:01:18 // 20853
(Ez inkább a 20845-ra válasz, nem?)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.