Forum >> Dízelmánia
.......................18-06-2015 14:47:07 // 28752
igen ha majmot akarsz tartani akkor kell lóvénak lenni banánra is :)
'''''18-06-2015 14:32:35 // 28751
Igazából az olaj és egy vezérlés cserén kívül még másra nem kellet volna költsek ha nem piszkálnám mindig.Ez simán elfogadható csak ha az ember az út szélén áll akkor nagyobb az ijedtség.
Egyébként először húzatni akartuk de nem volt vonószem nálam.Nem sokkal előtte láttunk egy 159 tanulóautót.Felhívtuk és egyből jött segíteni.Na ezért van alfám és nem ....
Innen is köszönet az önzetlen segítségért!
Egyébként először húzatni akartuk de nem volt vonószem nálam.Nem sokkal előtte láttunk egy 159 tanulóautót.Felhívtuk és egyből jött segíteni.Na ezért van alfám és nem ....
Innen is köszönet az önzetlen segítségért!
Erhard 242 (Pure Energy)18-06-2015 14:12:26 // 28750
akinek nincs 25-30e ft-ja az menjen rollerral ...nem kell mindeniknek autóval járnia
.......................18-06-2015 14:08:34 // 28749
a gond hogy 25..30eFt
ugyanez az 1,6jtdm hez fele árban van
ugyanez az 1,6jtdm hez fele árban van
WarbiRunner (Gyuri)18-06-2015 14:00:23 // 28748
Úgy szokta :-) Azért gondolom, hogy tervezési hiba, ha ez ledarálta a szíjadat. A tárcsa közepe és a szíj futófelület közt van gumi csillapítás. Ez megreped, aztán már könnyen szétveri a dízel "pulzálás". Nálam is volt ilyen, de a két fém fél biztosítva volt, fém fülek akadályozták meg, hogy szétessen az alkatrész. Csattogott mint a fene, de 140-nel hazamentünk vele még 100km-ről a feszítő szépen tartotta a helyén, pedig a főtengely tárcsa az veszettül bólogatott odalenn :-)
'''''18-06-2015 13:23:16 // 28747
Igen,ők is azt mondták,hogy a gumi (vagy miből van) öregedett el.
Erhard 242 (Pure Energy)18-06-2015 12:43:07 // 28746
nem csak a km számít ha nem az év is....9 év a gumi alkatrésznél már elöregszik
'''''18-06-2015 12:23:37 // 28745
Az még gyári volt.9 éves az autó,lehet az a gond.Elvileg ahhoz semmi miatt nem kellett nyúljon senki.5000Ft volt a munkadíj de sajna a szíjtárcsa 40000Ft.
Persze minden görgőt és szíjat újra cseréltettem most.
Persze minden görgőt és szíjat újra cseréltettem most.
.......................18-06-2015 11:36:19 // 28744
nem szokott magától betojni a szíjtárcsa
föleg nem úgy hogy 100e km alatt van a kocsiában
ott a szereléskor rontottak el valamit
föleg nem úgy hogy 100e km alatt van a kocsiában
ott a szereléskor rontottak el valamit
WarbiRunner (Gyuri)18-06-2015 09:44:59 // 28743
Na basszus...azt a szíjtárcsát faszán megtervezték akkor, hogy így visz mindent. Kitartás! :-) Logokat már csináltatok egyébként? Vagy mindig helyszínen rögtönzött programozás van?
'''''17-06-2015 21:11:54 // 28742
Ma kiderült a hétvégi szopásom oka.A főtengely végén lévő szíjtárcsa szart be.Kicserélték csak most meg Marcy nem ér még rá programozni. :-(
WarbiRunner (Gyuri)17-06-2015 15:04:16 // 28741
Egyébként ugyanezen okból fontos az is, hogy hogy sikerül a csövezés. A szállított mennyiséghez elegendően nagy átmérője van e (a túl nagy se jó!), mennyire van megtörve a légáram, milyen hosszú a levegő útja. Sok kicsi sokra megy! :-)
WarbiRunner (Gyuri)17-06-2015 15:00:28 // 28740
Tomi, az az igazság, hogy a cooler fontos. Nagyon fontos. :-)
Jó ötlet volna megmérni a cooler belépő és kilépő levegő hőmérsékletét és saccolni egy cooler hatásfokot.
10% hatásfok különbség a cooleren annyi, mint ha kint 29 fok helyett 15 van.
Ezen kívül miért jó ha nagy a cooler? Ha jól van megtervezve, akkor a nyomásesés kisebb rajta, ezzel a kompresszorról vesz le "terhet", ezzel is hűsebb a motorba belépő levegő. Ezáltal sűrűbb is.
Ugyanaz a turbó egy rosszul méretezett coolerrel (rossz hatásfok, nagy nyomásesés) pl 1.5-ször sűrűbb levegőt pumpál a hengerbe, egy jól méretezettel meg 1.8-szor sűrűbbet. Nem mindegy :-)
Jó ötlet volna megmérni a cooler belépő és kilépő levegő hőmérsékletét és saccolni egy cooler hatásfokot.
10% hatásfok különbség a cooleren annyi, mint ha kint 29 fok helyett 15 van.
Ezen kívül miért jó ha nagy a cooler? Ha jól van megtervezve, akkor a nyomásesés kisebb rajta, ezzel a kompresszorról vesz le "terhet", ezzel is hűsebb a motorba belépő levegő. Ezáltal sűrűbb is.
Ugyanaz a turbó egy rosszul méretezett coolerrel (rossz hatásfok, nagy nyomásesés) pl 1.5-ször sűrűbb levegőt pumpál a hengerbe, egy jól méretezettel meg 1.8-szor sűrűbbet. Nem mindegy :-)
'''''15-06-2015 20:09:32 // 28739
Ma megjöttek a görgők és szíjak.Remélem holnap-holnapután bekerül aztán hétvégén mehet megint a teszt.
Jó lenne kicsit hűvösebb idő is hozzá.(az ellensúlyozná a kis coolerem) :-)
Jó lenne kicsit hűvösebb idő is hozzá.(az ellensúlyozná a kis coolerem) :-)
WarbiRunner (Gyuri)15-06-2015 14:41:12 // 28738
Nem tudom, ezért kérdezem, hogy nincs e olyan arany középút, ami kisebb nyomáson is szállítja azt az amúgy nem rettenetes 42lb/min-t...mert ugye erről van szó konkrétan.
A többi persze kompromisszum kérdése, meg a Tomi végső célkitűzésén múlik. :-)
Már így sem piskóta az a gép, eszemben sincs leszólni, sőt :-)
Az exceles előkészítést azért megtenném, mert a lényegesen nagyobb nyomáshoz előrébb kell hozni a SOI-t. Az IAT is emelkedni fog, ha a cooler nem brutálisan nagy (de ..akkor is), emiatt is előrébb kell hozni a SOI-t.
Aztán ugye az EOI-t jó lenne kiszámolni alul is, felül is, lehetőleg mindenhol. :-) Alul ahogy jön meg a levegő, kicsit elengedni "előre", hogy jobban forogjon fel.
Tudom más kategória az enyém, de példának talán jó: 1600-nál vicces, 600mg levegőm van. Ehhez 44m3-t adok be padlógázon kb 2 fok ATDC end of injection értékkel. Ahogy jön meg a levegő, 650mg-nál már közel 4 fokon végez a befecskendezés. 1950-nél már 700mg felett van, 50mm3 befecskendezés, tartom a 4 fokot. 2000 körül kezd megjönni a levegő rendesen, itt 6.6 fokig előre van tolva, és innen szépen vissza 4-re (vagy ami az injektorok miatt elfér.)
MÉg majd ha lesz kedvem, ezzel az egész előre tolással megpróbálok picit lentebb menni, hogy mi a hatása, de szerintem így is szépen eltüntet egy adagot a turbólyukból. Annyi, hogy amíg 6.6, addig picit és néha (?) megjelenik a füst, ezen majd finomítok.
És akkor még csak 2000-nél járunk fordulatban.
És ez ugye egy dolog. A SOI módosul a nagyobb nyomás, nagyobb rail nyomás, nagyobb hőmérséklet miatt.
Szóval a kisebb nyomást én csak amiatt is javasoltam (ha van elérhető megoldás rá), mert közelebb áll a gyárihoz, kevesebbet kell elmenni a SOI-val. Másrészt a hűtés igény is kisebb, a Tomi örök mumusa, a cooler is kevésbé kritikus. :-)
A többi persze kompromisszum kérdése, meg a Tomi végső célkitűzésén múlik. :-)
Már így sem piskóta az a gép, eszemben sincs leszólni, sőt :-)
Az exceles előkészítést azért megtenném, mert a lényegesen nagyobb nyomáshoz előrébb kell hozni a SOI-t. Az IAT is emelkedni fog, ha a cooler nem brutálisan nagy (de ..akkor is), emiatt is előrébb kell hozni a SOI-t.
Aztán ugye az EOI-t jó lenne kiszámolni alul is, felül is, lehetőleg mindenhol. :-) Alul ahogy jön meg a levegő, kicsit elengedni "előre", hogy jobban forogjon fel.
Tudom más kategória az enyém, de példának talán jó: 1600-nál vicces, 600mg levegőm van. Ehhez 44m3-t adok be padlógázon kb 2 fok ATDC end of injection értékkel. Ahogy jön meg a levegő, 650mg-nál már közel 4 fokon végez a befecskendezés. 1950-nél már 700mg felett van, 50mm3 befecskendezés, tartom a 4 fokot. 2000 körül kezd megjönni a levegő rendesen, itt 6.6 fokig előre van tolva, és innen szépen vissza 4-re (vagy ami az injektorok miatt elfér.)
MÉg majd ha lesz kedvem, ezzel az egész előre tolással megpróbálok picit lentebb menni, hogy mi a hatása, de szerintem így is szépen eltüntet egy adagot a turbólyukból. Annyi, hogy amíg 6.6, addig picit és néha (?) megjelenik a füst, ezen majd finomítok.
És akkor még csak 2000-nél járunk fordulatban.
És ez ugye egy dolog. A SOI módosul a nagyobb nyomás, nagyobb rail nyomás, nagyobb hőmérséklet miatt.
Szóval a kisebb nyomást én csak amiatt is javasoltam (ha van elérhető megoldás rá), mert közelebb áll a gyárihoz, kevesebbet kell elmenni a SOI-val. Másrészt a hűtés igény is kisebb, a Tomi örök mumusa, a cooler is kevésbé kritikus. :-)
Föckös14-06-2015 17:36:53 // 28737
Az gt, nem gtb. Teljesen más.
GTB-t nem is találtam a neten.
A 2056 egyébként az egyik legjobb turbó erre az 5hengeresekre, jól autózható, nem high-end tuningra való.
Na meg Tomié durván nagyobb, mint a régi.
Gyuri ezek a dolgok elég jól beválltak AO-s cartársaknak, ezek a turbók egyszerűen nagyobb nyomáson dolgoznak. Ha még nagyobbat akarnánk csak azért, mert azt akarjuk, hogy kisebb nyomáson szállítson ugyanennyi levegőt, akkor durván nagy turbó kéne.
Azért az 1650-1700 mg/i öt hengernél az elég dúúúrva levegőmennyiség, még ha melegebb is.
WMI erre a megoldás, te is tudod.
Legtöbb srác nem is a plusz pacik miatt, hanem a hűtés miatt használja, a holland srác pl 75% vízzel használta.
Na de kb mekkora turbó kéne ilyen levegő mennyiséghez, ha alacsonyabb nyomáson dolgozna???
Be sem férne a helyére:-)
GTB-t nem is találtam a neten.
A 2056 egyébként az egyik legjobb turbó erre az 5hengeresekre, jól autózható, nem high-end tuningra való.
Na meg Tomié durván nagyobb, mint a régi.
Gyuri ezek a dolgok elég jól beválltak AO-s cartársaknak, ezek a turbók egyszerűen nagyobb nyomáson dolgoznak. Ha még nagyobbat akarnánk csak azért, mert azt akarjuk, hogy kisebb nyomáson szállítson ugyanennyi levegőt, akkor durván nagy turbó kéne.
Azért az 1650-1700 mg/i öt hengernél az elég dúúúrva levegőmennyiség, még ha melegebb is.
WMI erre a megoldás, te is tudod.
Legtöbb srác nem is a plusz pacik miatt, hanem a hűtés miatt használja, a holland srác pl 75% vízzel használta.
Na de kb mekkora turbó kéne ilyen levegő mennyiséghez, ha alacsonyabb nyomáson dolgozna???
Be sem férne a helyére:-)
Föckös14-06-2015 17:28:29 // 28736
pont mert nincs elég nyomásod;-)
'''''14-06-2015 17:18:13 // 28735
Most 2300 körül indul el de 4500-5000ig húz.Olyan mint egy benzines.
WarbiRunner (Gyuri)14-06-2015 17:14:40 // 28734
A 2056-os mapja nekem azt mondja, hogy 1.5Bar környékén szállít legtöbbet, aztán esik a hatásfoka, leszakad az áramlás. Vagy rossz map-ot találtam meg..Másrészt értem én, hogy így menne be sok levegő, viszont a hengerben megnövelt nyomásnak (és hőmérsékletnek) is van hatása az egész égési folyamatra nézve. Nem szabad a tuningot toljunk be sok levegőt bármi áron elvre egyszerűsíteni szerintem. A nagyobb turbón bizony elgondolkoznék! Az alul nagyobb turbólyuk ellenében lenne pár előny.
'''''14-06-2015 17:10:43 // 28733
Nagyobb a turbó és lassabban is indul el.A gyári nyomás 1.5körül van.Mi most még ez alatt vagyunk.Mentünk már 2.3-as nyomással is a régi turbóval de most a cél ,kisebb nyomás és folyamatosan sok levegő.A turbó mind nyomásban,mind légmennyiségben többet tud de mechanikusan is össze kell hangolni a történetet.Azaz be kell mászni a kocsi alá és állítani a turbó geometriáján.Programozásba nem tudok beleszólni de majd Manky remélem benéz ide és leírja,mit találnak ki.Azt tudom,hogy valamiért nem produkálja a kikért mennyiségeket.
Egy jó dolog viszont van:elmúlt a hullámzó gyorsulás.Vagy az új turbótól vagy attól,hogy teljesen kiiktatták az előkatalizátort.Az is igaz,hogy most meg szarabbúl megy mint előtte.
Egyik szemem sír másik meg üveg. :-)
Egy jó dolog viszont van:elmúlt a hullámzó gyorsulás.Vagy az új turbótól vagy attól,hogy teljesen kiiktatták az előkatalizátort.Az is igaz,hogy most meg szarabbúl megy mint előtte.
Egyik szemem sír másik meg üveg. :-)
Föckös14-06-2015 16:49:31 // 28732
ezek a gtB turbók nem igazán nagyok, ellenben sokat tudnak szállítani. De elég nagy nyomáson dolgoznak.
Pl egy GTB2056 nem nagyobb mint a régi GT2256, ellenben egészen más az anyagok minősége, precízebb a szerkezet, és többet tud forogni gond nélkül. Nem nagyobb, a lapátok egészen mások, de ettől még nem tudna SOKKAL többet szállítani, mint a régi GT turbó.
A GT2256 gyárilag 1,1 bárra van állítva, erősen húzva 1,5bár, sornégyesen, akár 1,6-1,7bár, amit tud teljesíteni. Persze ez már nem a sokszáz ezer km-es élettartam.
Miközben a GTB2056nak meg sem kottyan az, hogy tartósan 2,0-2,2báron hajtják...
És szállít, de tisztességesen! Clogz Brerája egy ilyennel 290 ló környékét tudta produkálni.
Szóval gondolkodhatunk nagyobb turbóban, ami viszonylag alacsony nyomáson is sok levegőt tud szállítani (fordulaton, hiába vgt...), vagy pedig el kell fogadni, hogy a GTB-k bizony az elődjükhöz képest nagy nyomáson dolgoznak jól.
Tominak előtte sajna nem a GTB2056 volt rajta gyárilag, hanem a KKK BV tubrója, ami nem sikerült anno túl jól. Elég sok 159nél okoz hullámzó gyorsulást remap után az, hogy nem mozog elég jól a geometriája. Más részről a GTB-hez képest jóval asszimetrikusabb is, teljesen másképp dolgozik.
Na meg elgondolkodtató, hogy a 200 lovasokban KKK van, de aztán a 210 lovas verziókban át/vissza tértek a Garrethez, ez biztosan nem véletlen.
Ha a Tomi turbója csak 1,6on tud dolgozni, akkor ott bizony még munka van a geometria beállításán, az is lehet, hogy a vákumlabda nem megfelelő méretű, vagy nem tud elég hosszan dolgozni.
Elég nagy szívás egy ilyet jól összehangolni, egy holland barátomnak nem kis melóba került (Alfa autószerelő, jópár éve), pedig amikor elkészült a hibridje, akkor első körben küldte a Darkside-hez, ahol hozzá való vákumlabdát tettek rá, és elvileg be is állították. Na azért állítgatott rajta egy keveset még...
DE megcsinálta, úgyhogy Tomikám ismét csak azt tudom mondani, hogy kitartás!!!
Hullámzás már biztosan nem lesz ;-)
Pl egy GTB2056 nem nagyobb mint a régi GT2256, ellenben egészen más az anyagok minősége, precízebb a szerkezet, és többet tud forogni gond nélkül. Nem nagyobb, a lapátok egészen mások, de ettől még nem tudna SOKKAL többet szállítani, mint a régi GT turbó.
A GT2256 gyárilag 1,1 bárra van állítva, erősen húzva 1,5bár, sornégyesen, akár 1,6-1,7bár, amit tud teljesíteni. Persze ez már nem a sokszáz ezer km-es élettartam.
Miközben a GTB2056nak meg sem kottyan az, hogy tartósan 2,0-2,2báron hajtják...
És szállít, de tisztességesen! Clogz Brerája egy ilyennel 290 ló környékét tudta produkálni.
Szóval gondolkodhatunk nagyobb turbóban, ami viszonylag alacsony nyomáson is sok levegőt tud szállítani (fordulaton, hiába vgt...), vagy pedig el kell fogadni, hogy a GTB-k bizony az elődjükhöz képest nagy nyomáson dolgoznak jól.
Tominak előtte sajna nem a GTB2056 volt rajta gyárilag, hanem a KKK BV tubrója, ami nem sikerült anno túl jól. Elég sok 159nél okoz hullámzó gyorsulást remap után az, hogy nem mozog elég jól a geometriája. Más részről a GTB-hez képest jóval asszimetrikusabb is, teljesen másképp dolgozik.
Na meg elgondolkodtató, hogy a 200 lovasokban KKK van, de aztán a 210 lovas verziókban át/vissza tértek a Garrethez, ez biztosan nem véletlen.
Ha a Tomi turbója csak 1,6on tud dolgozni, akkor ott bizony még munka van a geometria beállításán, az is lehet, hogy a vákumlabda nem megfelelő méretű, vagy nem tud elég hosszan dolgozni.
Elég nagy szívás egy ilyet jól összehangolni, egy holland barátomnak nem kis melóba került (Alfa autószerelő, jópár éve), pedig amikor elkészült a hibridje, akkor első körben küldte a Darkside-hez, ahol hozzá való vákumlabdát tettek rá, és elvileg be is állították. Na azért állítgatott rajta egy keveset még...
DE megcsinálta, úgyhogy Tomikám ismét csak azt tudom mondani, hogy kitartás!!!
Hullámzás már biztosan nem lesz ;-)
GTPeti14-06-2015 15:49:16 // 28731
Én sem értem ezt. A motornak levegő (légszállítás) kell, a nyomás, amivel elérik az másodlagos. (Kapcsolatban vannak, de a prioritást jó szem előtt tartani.)
WarbiRunner (Gyuri)14-06-2015 14:53:40 // 28730
Te én nem látok bele, hogy épp hol jártok a dologgal, mik még a lehetőségek, de miért olyan fontos az a nyomás? Úgy értem, ha úgyis turbót cserélsz, nincs olyan opció, ami viszonylag kis nyomáson sokat szállít? Sokkal optimálisabb volna több szempontból is. Egyszer kéne kiszámolni, hogy mit szeretnél elérni, választani hozzá egy megfelelő turbót compressor map-ok alapján. Excelben mindent előre ki lehet dolgozni, és akkor később kevesebb a szívás. Az elötöltést se kisérletezgetni kéne, hanem kiszámolni. Az egt szenzorral az elméletileg jó értékekről aztán meg lehet találni a gyakorlatilag legjobbat.
Persze ez szigorúan magán vélemény :-)
Persze ez szigorúan magán vélemény :-)
Kócosw14-06-2015 13:53:36 // 28729
Igen nem minden szerelő siet a dolgát befejezni sajna.vannak nekem is érdekes tapasztalaim ezügyben sajna.
'''''14-06-2015 11:05:13 // 28728
Jobb lett volna február környékére befejezni de minden szerelő csak húzta a dolgot.Most sok a melóm,háznál is sok mindent rendbe kell raknom,jön a nyaralás.... Most a melegben hiányzik legkevésbé a kocsi nyúzása.
'''''14-06-2015 11:00:52 // 28727
Csak bosszant,hogy olyan alkatrész szart be aminek semmi köze az egészhez.Persze ha máskor szart volna be,ugyanúgy ideges lennék.
Mentünk egy kört a gyári progival.100-180km-re valami 27mp volt.Azt hittem,sosem éri már el.
Remélem jövő hét vége felé újra tesztelhetünk.Nagyon nem vagyok megelégedve a mostani állapotokkal. :-(
Mentünk egy kört a gyári progival.100-180km-re valami 27mp volt.Azt hittem,sosem éri már el.
Remélem jövő hét vége felé újra tesztelhetünk.Nagyon nem vagyok megelégedve a mostani állapotokkal. :-(
Kócosw14-06-2015 10:58:35 // 28726
Csak az előttem szólót és magam tudom ismételni.senki nem mondta h. Egyszerű lesz.nem 5 spoileres kívánságlistás suzukival foglalkozol.csak előre,ne nézz hátra!
Föckös14-06-2015 10:31:11 // 28725
Nyugalom és kitartás Tomikám, senki sem mondta, hogy egyszerű lesz. De jusson eszedbe, hogy ebben a topicban mindenki téged figyel és várja, hogy írj a sikereidről!
(ezt a turbó előtti meg utáni nyomást nem nagyon értem, így mjetnél...de mondjuk nem tudom, hogy ez az átalakított turbó solenoid vezérelt, vagy pl krézi féle nyomás alapú labdás. Na az is igaz, hogy pár hozzászólással korábban azt is megtudtam, hogy a gyári mjet az nyomás alapon szabályoz, úgy látszik eddig félre voltam informálva...:-)))))
(ezt a turbó előtti meg utáni nyomást nem nagyon értem, így mjetnél...de mondjuk nem tudom, hogy ez az átalakított turbó solenoid vezérelt, vagy pl krézi féle nyomás alapú labdás. Na az is igaz, hogy pár hozzászólással korábban azt is megtudtam, hogy a gyári mjet az nyomás alapon szabályoz, úgy látszik eddig félre voltam informálva...:-)))))
'''''13-06-2015 14:40:47 // 28724
Eredmény ma annyi lett,hogy elkezdtük belőni a turbó előtti és utáni nyomást.Persze nem akarta az igazat és valamiért még csak 1.6 bar van.Aztán az egyik feszítőgörgő eldarálta a generátor szíját.A motorházból dőlt a füst mert izzott a szíj.Szerencsére nem gyulladt be.Kiszedtük a szíjat és klíma meg szervó és töltés nélkül szerencsére épp hazaértem mert persze 70.000km-re voltunk otthonról.
Nincs szerencsém ezzel a vassal. :-(
Nincs szerencsém ezzel a vassal. :-(
'''''13-06-2015 14:32:03 // 28723
Így könnyű!Ekkora hellyel még egy motort tennék bele! :-)
'''''13-06-2015 14:31:19 // 28722
Már hiányoztál nekem! :-)
WarbiRunner (Gyuri)13-06-2015 11:04:00 // 28720
Mint két proci hűtő :-P
Föckös13-06-2015 10:48:34 // 28718
lökjél csak egy képet a coolerről, hogy mekkora! ,-)
'''''12-06-2015 21:29:45 // 28717
Holnap reggel nyolckor indul a programozás.Remélem végre sikerül füstmentesre összehozni.Kezdem úgy érezni,hogy nőnemű a kicsikém. :-)
Mike0112-06-2015 18:04:26 // 28716
Sziasztok,
egy kérdésem lenne. Akinek van 85kw-os JTD motorral autója, annak mostanában mennyi szokott lenni a vízhőfok?
egy kérdésem lenne. Akinek van 85kw-os JTD motorral autója, annak mostanában mennyi szokott lenni a vízhőfok?
Kócosw12-06-2015 12:47:21 // 28715
csak azert maradt le inkabb mert nem Volt ködlämpäja biztos :D
mreni12-06-2015 09:58:12 // 28714
csak azért nem foglalkoztam vele,mert csak akkor mozdul be mutató szerint 95fok környékére,amikor szénné forgatod, és van kint 30 fok akkor pedig belefér :D
nagyon nem melegedhet,mert ventit sem kapcsol és 2-3 perc alatt vissza is hűl
nagyon nem melegedhet,mert ventit sem kapcsol és 2-3 perc alatt vissza is hűl
WarbiRunner (Gyuri)11-06-2015 20:58:43 // 28713
Ó bazz..szegény. Ő már asszem nem fogja szeretni az Alfásokat.
'''''11-06-2015 14:34:18 // 28712
Tegnap alapjáraton pötyögött a gép de a turbó geója nyitva volt.Rohadt jó mély hangja volt.Menet közben városon belül utolért egy robogós és ott ugrált a seggemben.Bunkó voltam és lepadlóztam.A füsttől még a robogóst sem láttam,le is maradt egyből. :-)
WarbiRunner (Gyuri)11-06-2015 09:01:44 // 28711
Na ezt majd megnézem. Egyébként már évek óta melegszik picit kánikulában, nem biztos hogy a programommal függ össze. A hűtőt cseréltem, mert tavaly már vagy klímáztunk, vagy tapostam neki, lehetett választani :-) A hűtőcserétől használható lett. Mondjuk alu hűtőt kapott réz helyett (ez volt csak elérhető), lehet, hogy hiányzik egy kis hűtőkapacitás?
Egy biztos, amikor 89-re beállt hőfok mutatóval felmegyek a pályára, akkor még ronda hangja van, morgós, kellemetlen. Pár km alatt 90-91-nél áll meg, eddigre elhalkul az egész, és nem a fülem szokja meg. Télen soha nem tudok olyan csendben autózni, mint kánikulában. És hát a mostani programmal nagyon más mint eddig. 140-145-nél még tartja a 90 fokot és még hallom kicsit búgni morogni a gépezetet. 150 körül kimozdul, tartós 160-nál, vagy emelkedőn stabilan 95-97 körül van a mutató. És NINCS motorhang.
Eddig azért növekvő sebességgel hangosodott, most meg végig toltam 150-160-nal hazáig, mert ott volt legszebb hangja. Én meg a hangoknak hiszek, nem a mutatónak :-)
És egy ilyen pályás menet után beérve a városba "énekel" a motor. Bentről kicsit olyan hangja lesz, mint a tolókerekes váltóknak. Ha kint nem kerregne olyan ormótlanul mint valami munkagép... bentről simán nem lehet megmondani hogy dízel. De hogy miért csak melegben ilyen, arra nagyon szeretnék rájönni, mert qva szép hangja van ha jól megmelegítem :-D
És nem érezni teljesítmény vesztést a meleg miatt, pláne egy csepp füstje sincs.
Egy biztos, amikor 89-re beállt hőfok mutatóval felmegyek a pályára, akkor még ronda hangja van, morgós, kellemetlen. Pár km alatt 90-91-nél áll meg, eddigre elhalkul az egész, és nem a fülem szokja meg. Télen soha nem tudok olyan csendben autózni, mint kánikulában. És hát a mostani programmal nagyon más mint eddig. 140-145-nél még tartja a 90 fokot és még hallom kicsit búgni morogni a gépezetet. 150 körül kimozdul, tartós 160-nál, vagy emelkedőn stabilan 95-97 körül van a mutató. És NINCS motorhang.
Eddig azért növekvő sebességgel hangosodott, most meg végig toltam 150-160-nal hazáig, mert ott volt legszebb hangja. Én meg a hangoknak hiszek, nem a mutatónak :-)
És egy ilyen pályás menet után beérve a városba "énekel" a motor. Bentről kicsit olyan hangja lesz, mint a tolókerekes váltóknak. Ha kint nem kerregne olyan ormótlanul mint valami munkagép... bentről simán nem lehet megmondani hogy dízel. De hogy miért csak melegben ilyen, arra nagyon szeretnék rájönni, mert qva szép hangja van ha jól megmelegítem :-D
És nem érezni teljesítmény vesztést a meleg miatt, pláne egy csepp füstje sincs.
dev16610-06-2015 23:28:38 // 28710
érdemes lenne kiolvasni, hogy ténylegesen hány fokos ilyenkor a víz, mert a 166-os belső műszerét az ECU vezérli ki, ami szándékosan csal, hogy ne keltsen pánikot. Szóval ha kimozdul a 90-ről, az nagy szó és sztem túlmelegedésre utal. FES szerint 97 fokos víznél sem mozdul még a mutató, lecövekel 90-nél, teszteltem.
'''''10-06-2015 22:18:57 // 28709
Repülő azért nem. :-) Azért remélem hétvégén már tudok vidit csinálni egy normális gyorsulásról.
mreni10-06-2015 21:47:04 // 28708
nekem is bemozdul néha a 95 fok-ba az új programmal,de annyi baj legyen.
Most nagyon elkezdett morogni,valószinű valamelyik motortartó megadta magát.
Most nagyon elkezdett morogni,valószinű valamelyik motortartó megadta magát.
WarbiRunner (Gyuri)10-06-2015 21:32:55 // 28707
Én ma teszteltem a legutóbbi program verziót. Pár dolgot még piszkáltam, a hardver gyári. Pályán 160-nál csendes, és még szépen tol. Viszont 90 fok helyett 95 fokon mozog a mutató, nem tudom miért. Csobánka előtt a szerpentinen meg befogtam vele egy Mini Cooper S-t. :-) Nem tudott meglépni, pedig igyekezett. Szerintem nem érezte a vasat kellően, kanyarokban nem ment jól, egyenesben meg nem tudott ellépni, semmivel se gyorsult jobban..
Kócosw10-06-2015 21:11:59 // 28706
Én is voltam Mankynál,meglarcolta füsthatárra,a régi progi monnyuk ugy nem volt hibátlan...De most minden ződ,pamacs oszt megy...
Kócosw10-06-2015 21:09:25 // 28705
Milesz ebbű?röpülő? :D
'''''10-06-2015 21:02:31 // 28704
Ma kínlódtunk kicsit a verdával.Turbó geometriát állítgattak és három progit próbáltunk ki.Sajna nagyon messze van még a jótól.Alapjáraton nagyon füstöl meg 4000 felett is.Hirtelen padlógáznál néha letilt de hibaüzenet nincs és újraindítás után megy tovább.Szombaton Kalocsai reptéren tesztelünk.
'''''08-06-2015 20:40:44 // 28703
Na,ma úgy-ahogy össze lett rakva tesztelésekre a verda.Most tényleg eltűnt a hullámzó gyorsulás és 2000-től 5000-ig tól folyamatosan.Viszont van egy éles, fütyülő hang 3000-3600 között.Arra még rá kell jönni,mi okozza de nem tetszik.Hangja hátul sokkal mélyebb lett.Van nyomás mérő a turbó mindkét oldalán és a kipuff hőmérsékletet is tudjuk majd mérni.Holnap beszélek Manky haverjával aki nekem programoz és indulhat a tesztelés.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
424
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?