Forum >> Dízelmánia
Selmak28-11-2007 14:33:31 // 5752
HA szerincséd van akkor nyomásszenzor cseréjével megúszod.
tolyaasch28-11-2007 14:08:39 // 5751
oke! most mar be sem tudom gyujtani. rogton ledogleszti magat :-(
a kiszedte a haversrac a cr nyomaserzekelojet es kek muanyagdarabkak hullottak ki
a kiszedte a haversrac a cr nyomaserzekelojet es kek muanyagdarabkak hullottak ki
tolyaasch28-11-2007 12:23:27 // 5750
Hja. Csak a legkozelebii tudtommal 80 km innen. 30 kmh-val nem nagy élvezet. Vészprogramnál ilyeneket szokott csinálni? Mert van egy céges Opel Combo 1,7DTi és azzal 2 hétig mentem vészprogramban, mert nem volt a szervizben levegomennyiségméro kutyu és az nem csinált ilyeneket ... :-(
Selmak28-11-2007 12:17:16 // 5749
Injector pictogram a motorellenőrző lámpa, nem feltételnűl porlasztócsúcs hiba, amit elmondtál az inkább vészprogramot jelent, ezért feltétlenül el kell vinni diagnosztikára.
tolyaasch28-11-2007 12:04:50 // 5748
Holgyeim és Uraim! Van egy nagy gondom. Csincsen diagnosztika a kornyeken nekunk meg van 1 db 156 2,4 JTD a garazsban ami porlasztocsucs hibat jelez, rettentoen fustol, nem akar 2500 fole felporogni (uresben sem), irdatlanul budosen eget (mint egy negyveneves szenhordo IFA). A vezerles rendben, kompressziosnyomas van (abbol itelve, hogy az izzitoelektronika nem muxik es annak ellenere poccre beugrik -7 fokon is) meg nyomatekhiany sincs kis fordulatban. Ja meg egy opcio: karattyol mint a szomszéd bácsi traktorja .... plíz ha van vkinek otlete nyitott vagyok mindenre
Erhard 242 (Pure Energy)28-11-2007 08:45:03 // 5747
nem egy ügyfelem van aki bőven 150e km felett van még sem kellett neki a lendkereket cserélni csak a kuplungot...
Don Gombóc28-11-2007 08:32:48 // 5746
Hát ez az. Nem tudhatja az ember hogy kitől vette és az hogyan használta. De az is előfordulhat hogy a tiédben lévő eleve gyártási hibás volt valamilyen szinten. Sajna látni olyan embereket,itt a szomszédunkban is van ilyen, hogy most a hideg reggelben ahogy elindtja a verdát, abban a pillanatban padlógáz, és füstölgő kerékkel indul. Na ekkor szoktam arra gondolni hogy az mekkorát fog szívni aki ettől a fasztól veszi meg a verdát használtan. Ez nem jó sem a motornak sem a hajtásláncnak sem. Viszont egy darabig bírja és rendszerint az új gazdánál jönnek elő a gondok.
Cgo28-11-2007 08:25:01 // 5745
a masik extrem az ismerosom, aki a 146 JTD-t 245.000 km-el adta el gyari lendkerekkel es kuplunggal.
Cgo28-11-2007 08:24:14 // 5744
en 28000 km-el vettem a JTD-t, ami nyamvadt 105 LE es 255 Nm, megsem birt ki alattam a kettostomegu tobbet, mint 80000 km-t. Kb. 110e km utan mar ugy kattogott, hogy cserelni kellett. Persze nem lehet tudni, mit csinalt a holgyike az elozo 28000 km alatt, ill. vetel utan rogton csippelve volt, talan ezek is befolyasoltak...
Adrián27-11-2007 22:28:47 // 5743
Igy van optimistán kell hozzá állni!;) Vigyázok rá amennyire lehet de hímes tojásként nem fogok vele bánni! Ha közben mégis odajön hozzám három 20V tulaj akik hitelesen rácáfolva azt mondják: Akármit bűvészkedsz 150 ezernél nem bírt többet akkor elgondolkodom a hogyan továbbról de addig is használom úgy ahogy a teljesítménye megengedi se többel se kevesebbel ill ahogy a gyárban megtervezték!
Don Gombóc27-11-2007 19:23:09 // 5742
Majd egy olyan referencia kellene valakitől aki újonnan vette a verdát és sokat használta, illetve sok kilométert ment vele, tőle lesz igazi infó. Remélhetőleg azért a kuplung is ki fog bírni ezekben a 2,4 Mjetekben 200 ezret, akkor nem lesz baj, de a 150 sem roszz teljesítmény.
Don Gombóc27-11-2007 19:20:19 // 5741
És a benyásokban teljesen másként "érkezik" a nyomaték..........
Valóban ez igaz. (finoman érzékien, de ezt te nem tudod) :)))))))))
Valóban ez igaz. (finoman érzékien, de ezt te nem tudod) :)))))))))
kru27-11-2007 13:10:20 // 5739
De gondolom azt 400nm-re tervezték valamilyen szinten, és arra hogy a garis idő alatt futott átlag kilométert kibírja.
hehe, valamilyen szinten... igen, ahogy írod, 3 év/100ekm
Maradjunk annyiban (beleszámítva, hogy nem értek hozzá, mérésekkel nem tudom alátámasztani, stb.), de saját és más márkatársak tapasztalata alapján a 156 2.4 20V hajtáslánca, ha alulméretezve épp nincs is, azért kimondhatjuk, hogy borotvaélen táncol. És nem kimondottan csak a DMF-re gondolok, hanem a GM F40 váltó, valamint a féltengely belsőcsuklók.
159-ről nincs infóm, lehet, hogy ott már valami erősítettek a féltengelyen, a váltó tudtommal az F40 maradt.
hehe, valamilyen szinten... igen, ahogy írod, 3 év/100ekm
Maradjunk annyiban (beleszámítva, hogy nem értek hozzá, mérésekkel nem tudom alátámasztani, stb.), de saját és más márkatársak tapasztalata alapján a 156 2.4 20V hajtáslánca, ha alulméretezve épp nincs is, azért kimondhatjuk, hogy borotvaélen táncol. És nem kimondottan csak a DMF-re gondolok, hanem a GM F40 váltó, valamint a féltengely belsőcsuklók.
159-ről nincs infóm, lehet, hogy ott már valami erősítettek a féltengelyen, a váltó tudtommal az F40 maradt.
GEORGE27-11-2007 10:53:34 // 5738
Így van az M-jetek jobban terhelik a lendkereket! Ki hallott már olyant, hogy pl a 156 2,5 V624V-ben tönkre ment volna?? ( 212Nm )
És a benyásokban teljesen másként "érkezik" a nyomaték..........
És a benyásokban teljesen másként "érkezik" a nyomaték..........
András bácsi27-11-2007 09:50:56 // 5737
Hát gondolom nem láttad élőben mind a kettőt egymás mellett. Ha láttad volna, akkor nem kérdeznél ilyeneket... :)
Don Gombóc27-11-2007 09:43:54 // 5736
Mitől combosabb? Átmérőben legfeljebb? Bele meg nem látott senki még asszem. De gondolom azt 400nm-re tervezték valamilyen szinten, és arra hogy a garis idő alatt futott átlag kilométert kibírja. Szerintem, nem lehet az olyan szar,mert nem ellenségük maguknak hogy cserélgessék.
András bácsi27-11-2007 09:35:21 // 5735
A Dont azért szelektíven kezeljük. ;)
Azt sem nézi, hogy a V6-ban jóval combosabb a lendkerék. Én inkább azt gyanítom, hogy a kályhákba rakottat egy kicsit elméretezték.
Azt sem nézi, hogy a V6-ban jóval combosabb a lendkerék. Én inkább azt gyanítom, hogy a kályhákba rakottat egy kicsit elméretezték.
kru27-11-2007 09:28:19 // 5734
Valami baj van a lábakkal mondom mert nekem 300-k nál a kettős tömegű lendkerekem még az egy centiméteres mozgáson belül van. Sajnos ez a baj a legtöbb esetben az előző tulaj falába miatt ad szívatást az új tulajnak,de mint szoktam mondani, aki használt autót vesz az ne sírjon.
Melyik autón? V6TB-den? Azért egy dízel (pl. 2.4 20V) jobban stresszeli szerintem a hajtásláncot.
Melyik autón? V6TB-den? Azért egy dízel (pl. 2.4 20V) jobban stresszeli szerintem a hajtásláncot.
kru27-11-2007 09:25:15 // 5733
A hajtáslánc elvben pedig a magasabb Nm hez van tervezve
muhahaha, erről híresek az olaszok... (mondjuk a GM keze is benne volt a dologban, gondolom).
muhahaha, erről híresek az olaszok... (mondjuk a GM keze is benne volt a dologban, gondolom).
Selmak26-11-2007 18:13:03 // 5732
Aktív szabadgyökös gyújtást Honda már alkalmazta 2T versenymotornál a Dakaron, oszt annyiban is maradt, pedig jól szerepelt csak hogy, hogy nem megfúrták a mélyzűdek pedig az akkor érvénye Euro2 tudta katalizátor nélkül karburátorral.
Poló26-11-2007 18:08:32 // 5731
Nem értem a lényegét ennek a motornak. Végülis ez egy benzinmotor, amiben bizonyos terhelésnél nem lesz szikra. Akkor mi értelme a TS motorban a 2 gyertyának? Úgy tudom, hogy így tökéletesebb az égés. Most meg majd kiderül, hogy fölösleges is a gyertya, még az 1 db is, nem hogy 2.
Wickey26-11-2007 09:45:03 // 5730
Najó, segítek. :-)
GEORGE26-11-2007 07:05:22 // 5729
Ilyen korán reggel nem tudom kitalálni miért áll 1.05-ön a lambda értéke... :-)
GEORGE26-11-2007 06:13:36 // 5728
Kihagytad, hogy sporotsan szedje a lábát :-D
WarbiRunner (Gyuri)25-11-2007 22:43:24 // 5727
Akkor ott valami nem stimmel, a 130 lóra csippelt alap JTD 146-nak 9.2-t kell gyorsulnia és nem csak papíron, az 1.6TS-t meg szerintem gyári állapotban 10 alá épp be lehet vinni. Alapból amúgy mindkettőnek 10.5 a gyári adata. Egy csippelt JTD-nek a Honda VTEC-en kívűl bármilyen 1.6-ost meg kell enni reggelire és nem csak érzetre!
Átok79146TD25-11-2007 19:13:32 // 5726
Sziasztok:)))
ma olvastam egy olyan infót, hogy az 1,9es td moci már közvetlen befecskendezésű,és nem előkamrás..igaz ez???
ma olvastam egy olyan infót, hogy az 1,9es td moci már közvetlen befecskendezésű,és nem előkamrás..igaz ez???
Attie25-11-2007 18:24:09 // 5725
Cgo,
Minden szavad igaz, egyetértek veled! Ezt érzem én is :) Mert szerintem attól, hogy kombi még nem kevesebb, csak legyen már a típusa kombi és ne más :)
Minden szavad igaz, egyetértek veled! Ezt érzem én is :) Mert szerintem attól, hogy kombi még nem kevesebb, csak legyen már a típusa kombi és ne más :)
Selmak25-11-2007 17:13:50 // 5724
Nekem mondod aki olyan puhán vált mint egy bolygóműves automata.
Adrián25-11-2007 16:55:14 // 5723
Ez tény! De milyen jó már bemenni a szalonba 1 zsír verdáért! Új illat + mégis csak te vigyázol rá a kezdektől nincs ismeretlen előlélet!;) Várom az idejét ! Majd nyugdíj elött:)))))
Don Gombóc25-11-2007 16:47:57 // 5722
Ha megveszem a Brerát. :) Egyébként nem kell új, a használt is szívás az értékvesztés miatt, az új meg még nagyobb. Pláne ha a bank veszi el. :))
Adrián25-11-2007 16:45:48 // 5721
Neked most már új autód lesz ;)
Don Gombóc25-11-2007 16:42:35 // 5720
Valami baj van a lábakkal mondom mert nekem 300-k nál a kettős tömegű lendkerekem még az egy centiméteres mozgáson belül van. Sajnos ez a baj a legtöbb esetben az előző tulaj falába miatt ad szívatást az új tulajnak,de mint szoktam mondani, aki használt autót vesz az ne sírjon.
Adrián25-11-2007 16:40:13 // 5719
Oh Don ha ez ilyen egyszerű volna szabadalmaztatnám de azért thx ;)
Adrián25-11-2007 16:38:22 // 5718
A hajtáslánc elvben pedig a magasabb Nm hez van tervezve ott sem szabad gondnak lennie! Itt is alapfeltétel hogy ne legyen az illető szakbarbár vagy gyorsulási megszálott;)
Don Gombóc25-11-2007 16:36:55 // 5717
Ott a pont!!! :) Most derült ki a dízel előnye,valaki megfogalmazta végre kereken. Ezért ment a vita hetekig hónapokig, erre te jösz, és egy egyszerű mondattal megfogalmaztad a lényeget. Nyertél !! :)))
Adrián25-11-2007 16:32:17 // 5716
Humorodnál vagy megint! ;) Nekem tök mind1 lenne hogy hívják amit bele tankolok csak ocssó legyen és keveset kérjen belőle:)))A fordulat részlet kérdés nekem 8 hogy mennyivel üzemel csak szedje a talpát;)
Don Gombóc25-11-2007 16:26:28 // 5715
Akkor ha falábú vezeti, és minden indulásnál és váltásnál finoman mondva odabassza a kuplungot. Egyébként ha korrekt módon vezetsz dízelt akár sportosan a kettős tömegű lendkerékkel nem igen lehet bajod hosszú távon sem.
Selmak25-11-2007 16:23:14 // 5714
Nagy nyomatékot le is kell vinni valahogy talajra. Kettős tömegű lendekrék, kuplungszerkezet váltó féltengelyek kb ebbe sorrenben esnek áldozatúl a hirtelen megjelenő nagy nyomatéknak.
Don Gombóc25-11-2007 16:21:06 // 5713
A dízelt is fel kéne pörgetni 8000-ig akkor jobban menne nem? Széjjel. :)
Adrián25-11-2007 16:18:41 // 5712
Kihozni ki lehet csak dupla akkora fordulattal ;)
Don Gombóc25-11-2007 16:11:44 // 5711
Ennek a két adatbázisnak az összehasonlításával, megérthető hogy egy szívó benzinesből is ki lehet hozni néhány lóerőt, kiváltképp ha nem lenne korlátozva a kiírás szerint. A Leon meg már a határon mozog, de annyival azért nem jobb a pályán a benzineseknél, nyomaték ide vagy oda.
Don Gombóc25-11-2007 16:08:59 // 5710
Ez meg a dízel Seat Leoné :
Technical Specs
BODY SEAT León 2.0 TDI FR, 5 doors.
ENGINE Turbocharged 4-cylinder in line, transversally installed; distribution: two overhead camshafts, 16 valves; displacement: 2000 cc; bore x stroke: 81 x 95,5 mm; maximum outpu: 280 bhp @ 4000 rpm; maximum torque: 450 nm @ 2500 rpm; particle filter: DOW; lubrication: wet sump.
TRANSMISSION Front-wheel-drive; gearbox: Hewland 6-speed, sequential shift; clutch: twin-plate; differential: mechanical limited slip differential.
CHASSIS front suspension: McPherson strut, coil springs, gas-filled dampers, anti-roll bar; rear suspension: beam axle, coil springs, gas-filled dampers, anti-roll bar; steering: power assisted rack and pinion.
BRAKES not-assisted dual circuit system; front brakes: 4-piston calipers, 332 mm steel ventilated discs; rear brakes: 2-piston calipers, 280 mm steel discs.
DIMENSIONS Length: 4330 mm; width: 1849 mm; wheelbase 2600 mm; minimum weight: 1170 kg including the driver.
Technical Specs
BODY SEAT León 2.0 TDI FR, 5 doors.
ENGINE Turbocharged 4-cylinder in line, transversally installed; distribution: two overhead camshafts, 16 valves; displacement: 2000 cc; bore x stroke: 81 x 95,5 mm; maximum outpu: 280 bhp @ 4000 rpm; maximum torque: 450 nm @ 2500 rpm; particle filter: DOW; lubrication: wet sump.
TRANSMISSION Front-wheel-drive; gearbox: Hewland 6-speed, sequential shift; clutch: twin-plate; differential: mechanical limited slip differential.
CHASSIS front suspension: McPherson strut, coil springs, gas-filled dampers, anti-roll bar; rear suspension: beam axle, coil springs, gas-filled dampers, anti-roll bar; steering: power assisted rack and pinion.
BRAKES not-assisted dual circuit system; front brakes: 4-piston calipers, 332 mm steel ventilated discs; rear brakes: 2-piston calipers, 280 mm steel discs.
DIMENSIONS Length: 4330 mm; width: 1849 mm; wheelbase 2600 mm; minimum weight: 1170 kg including the driver.
Don Gombóc25-11-2007 16:07:22 // 5709
Ez az Alfa 156 WTCC műszaki adatai, szűkítővel korlátozva :
Technical Specs
BODY Alfa Romeo 156, 4 doors.
ENGINE 4-cylinder in line, transversally installed, distribution - two overhead camshafts, 16 valves, displacement - 1998 cc, bore x stroke - 86 x 86 mm, compression ratio - 11:1, maximum output: 275 bhp @ 8450 rpm, maximum torque - 260 nm @ 7000 rpm, engine management - Magneti Marelli MR3, lubrication - wet sump.
TRANSMISSION Front-wheel-drive, gearbox - Hewland 6-speed, sequential shift, clutch - AP twin-plate sintered, differential - N.technology mechanical limited slip differential.
CHASSIS Front suspension: double wishbone, coil springs, gas-filled dampers, anti-roll bar, rear suspension - McPherson strut, coil springs, gas-filled dampers, anti-roll bar, steering: power assisted rack and pinion with electric pump.;
BRAKES Dual circuit hydraulical system, front brakes - 4-piston calipers, 332 mm steel ventilated discs, rear brakes: 2-piston calipers, 278 mm steel discs.
DIMENSIONS Length 4430 mm, width 1815 mm, wheelbase 2610 mm, minimum weight 1140 kg including the driver.
Technical Specs
BODY Alfa Romeo 156, 4 doors.
ENGINE 4-cylinder in line, transversally installed, distribution - two overhead camshafts, 16 valves, displacement - 1998 cc, bore x stroke - 86 x 86 mm, compression ratio - 11:1, maximum output: 275 bhp @ 8450 rpm, maximum torque - 260 nm @ 7000 rpm, engine management - Magneti Marelli MR3, lubrication - wet sump.
TRANSMISSION Front-wheel-drive, gearbox - Hewland 6-speed, sequential shift, clutch - AP twin-plate sintered, differential - N.technology mechanical limited slip differential.
CHASSIS Front suspension: double wishbone, coil springs, gas-filled dampers, anti-roll bar, rear suspension - McPherson strut, coil springs, gas-filled dampers, anti-roll bar, steering: power assisted rack and pinion with electric pump.;
BRAKES Dual circuit hydraulical system, front brakes - 4-piston calipers, 332 mm steel ventilated discs, rear brakes: 2-piston calipers, 278 mm steel discs.
DIMENSIONS Length 4430 mm, width 1815 mm, wheelbase 2610 mm, minimum weight 1140 kg including the driver.
Adrián25-11-2007 16:05:04 // 5708
Ez a fillérbaszás ez hangzatos kifejezés;) de akkor ezek szerint te is elvetted a bengát a gépedtől modjuk egy ilyen értéknél ez nem tudom mit jelent hosszú távon literekben!
Viszont hogy azzel nem igazán értek egyet hogy "sokkal" problémásabb egy nagy nyomatékú Cr dízel mint 1.4 es túrós benga! Az a működés már "lényegesen" nem sokkal bonyolultabb még ha gyújtást ide sem vesszük! Nekem meg azt mondták mindig is hogy egy magasbb rpm el működő szerkezetet hűthetsz akár milyen optimálisan az a tartósság kárára fog menni mivel kopó alkatrészekről lévén szó!Tudom a magasabb hőterhelés a dízelnek sem tesz jót de pont ezért nem egyértelműsítenék!;)
Viszont hogy azzel nem igazán értek egyet hogy "sokkal" problémásabb egy nagy nyomatékú Cr dízel mint 1.4 es túrós benga! Az a működés már "lényegesen" nem sokkal bonyolultabb még ha gyújtást ide sem vesszük! Nekem meg azt mondták mindig is hogy egy magasbb rpm el működő szerkezetet hűthetsz akár milyen optimálisan az a tartósság kárára fog menni mivel kopó alkatrészekről lévén szó!Tudom a magasabb hőterhelés a dízelnek sem tesz jót de pont ezért nem egyértelműsítenék!;)
Selmak25-11-2007 15:56:50 // 5707
Tévedtem magasabb a benzin égéshője de a gázolaj sűrűbb ezért literre nagyobb energia van benne.
Selmak25-11-2007 15:54:24 // 5706
Égéshőt kilora adják meg nem literre, de mindenféleképpen a gázolajnak van nagyobb égéshője.
Wickey25-11-2007 11:11:23 // 5705
Énis. Ezé' vásárolom föl az összes hátsókerekes V6-ost. Azok még echte alfák.
A fiattal meg járkálok dógozni.
A fiattal meg járkálok dógozni.
Wickey25-11-2007 11:08:52 // 5704
Ilyen elv alapján a dízel is. Legalábbis meg tudom úgy reszelni egy huszonöt éves dízel alfa adagolóját, hogy vödörszám öntse a gázolajat a hengerekbe...
Amúgy ja. A benzines mennyiségi, a dízel minőségi szabályozás: a benzinmotornál a hengerekbe jutó benzin-levegő keverék mennyiségét szabályozod, a dízelnél a hengerekben levő keverék minőségét.
Mindkettőnél egy a lényeg: minél több levegő legyen a hengerekben (turbó vagy kompresszor), és a lehető legtöbb üzemanyagot tudd mellélőni (benzin: lambda, dízel füstölés).
Amúgy ha már a fillérbaszás szóbakerült: az America lambdája 1.05-ön áll.
GEORGE, rád bízom, hogy kitaláld, ez mit is jelent. :-)
Amúgy ja. A benzines mennyiségi, a dízel minőségi szabályozás: a benzinmotornál a hengerekbe jutó benzin-levegő keverék mennyiségét szabályozod, a dízelnél a hengerekben levő keverék minőségét.
Mindkettőnél egy a lényeg: minél több levegő legyen a hengerekben (turbó vagy kompresszor), és a lehető legtöbb üzemanyagot tudd mellélőni (benzin: lambda, dízel füstölés).
Amúgy ha már a fillérbaszás szóbakerült: az America lambdája 1.05-ön áll.
GEORGE, rád bízom, hogy kitaláld, ez mit is jelent. :-)
GEORGE25-11-2007 11:08:28 // 5703
Hagyá már! De jó az a bömbi de mivel bömbi NEKEM NEM KELL!!
Értem?
Én olaszal akarok járni nem bömbivel!!!!
Értem?
Én olaszal akarok járni nem bömbivel!!!!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
546
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?