Forum >> Dízelmánia

WarbiRunner (Gyuri)25-06-2014 16:43:56 // 26952
Persze, de egy tank ellenőrzés egyszerű feladat, viszonylag egyértelmű eredménnyel. Ha a kosz a tankból került oda, először az okot kell megszüntetni és reménykedni hogy pl a szűrő tömődött el, vagy "csak" a nyomásszabályzó mikroszűrője (ha van egyáltalán ilyen a 2.4 jdtm-ben még). Vagy ha mégsem ez a gondok okozója, az is információ a továbbiakra :-)
Ha nem szűnik meg a rángatás, persze elkerülhetetlen a diagnosztika.
Joker 15625-06-2014 16:35:38 // 26951
Dudás Zoliékat keresd meg. Neki van computere is. D.Z. Tuning a cég. Itt a tagoknál Zé.-ként megtalálod, ott van telószám is.
WarbiRunner (Gyuri)25-06-2014 16:35:20 // 26950
Nem tudom hogy jön ki a szivattyú a tiedből. Ha úgy mint a korábbi 156-on, akkor a hátsó űlést kell csak kivenni hogy hozzáférj a szivattyúhoz. A szivattyút ki kell venni és megnézni a szűrőjéti, illetve a nyíláson be lehet kukkantani a tankba. De ez is csak egy tipp, tehát biztosra ne vedd hogy tele lesz szmötyivel. Viszont kiindulásnak jó lehet ezt ellenőriztetni és egy gázolajszűrőt cseréltetni.
Szerintem bármelyik szervíz megcsinálja, kérdés hogy ki mennyiért. Én lehet visszavinném Szamosiékhoz, hogy adalékolás óta rángat. Végülis ha tényleg azóta csinálja, akkor úgy illene, hogy ennyit megnézzenek neked. Mondjuk biztosan úgy jelentkeznék be időpontra, hogy lássam is amikor csinálják.
dev16625-06-2014 16:23:39 // 26949
általános diesel rendszertisztítóktól én is óvakodnék (főleg DPF-es autóban), de az injektortisztító adalékok eddig nálam beváltak és csak pozitív tapasztalatokról tudok beszámolni. szóval nem minden lötyi veszélyes, de többnyire tényleg kockázatosak.

sztem a cartárs autójába rendszertisztító lötyi került, de hogy ez okozza-e az alapjárati remegést, azt diagnosztikával lehet csak kideríteni. nem akarok megint ezzel jönni, de ha egyszer... szóval az erősen korrigált alapjárati átfolyások tipikus okai az alapjárati remegésnek.

pl egy lehetséges forgatókönyv: a rendszertisztító leoldott néhány nagyobb darab lerakódott szötymőt valahol az üzemanyagrendszerben, ami egészen kis darabokra törve átjutott a szűrőn és nagynyomású szivattyún és végül részlegesen eltömítette az egyik injektort, aminek így csökkent az átfolyása, így az a henger kevésbé dolgozik és emiatt az ECU-nak korrigálnia kell a bef. üzemanyagmennyiséget, ezzel romlik a járáskultúra.
Zsombor25-06-2014 16:08:57 // 26948
Persze, rengetegszer. Tudtam, hogy felírtam valahova. Ezzel adalékolták: http://www.wynnoil.co.uk/products-wynns-fuel-systems-diesel-clean3.htm
Nézek én az üzemanyagtankba, de rohadt sötét van benne :D Viccen kívül, átlag szerviznek van ilyen berendezése?
Zsombor25-06-2014 16:06:05 // 26947
Háát, én is.
WarbiRunner (Gyuri)25-06-2014 14:25:19 // 26946
Azóta tankoltál újra? Mármint hogy az adalékolt anyag van e még az autóban? Ezek után belenéznék az üzemanyag tankba, ha kell kitisztíttatnám a tankszivattyút és mielőbb cseréltetném a gázolajszűrőt. Ha szerencséd van, meg is oldódik. Az adalékok felejtősek sajnos. Előbb utóbb mindről az derül ki, hogy valami gondot okoz. Én sem használom már a spurit se, a Wepp adalékot is egyszer engedtem betölteni. Ami maradt, belerakom majd a TD-be, annak még jót is tehet :-)
Gondolj bele. Ha csak annyit csinál egy adalék, hogy feloldja a tankban lerakódott koszt (ami ugye feladata egy tisztító adaléknak), akkor az televágja a gázolajszűrőt.
Eddig baj még nincs is, de ha átjut a kosz végül a szűrőn, az az injektorokat tutira hazavágja.
GTPeti25-06-2014 14:12:24 // 26945
" felváltva tankoljak prémiumot és simát" Egy indoklásra nagyon kíváncsi lennék a magam részéről.
cezso8725-06-2014 13:34:16 // 26944
Sziasztok!
Meg tudnátok mondani hol található a 166, 2.4 jtd (136hp) motornak a motorszáma?
Zsombor24-06-2014 23:28:40 // 26943
Kőszi Uraim! De igen. Szamosiék kitakkerták az EGR-t és beleöntöttek valami üzemanyagadalékot, amire azt mondta Szamosiné, hogy most köv olajcseréig ne adalékoljam az üzemanyagot, hanem felváltva tankoljak prémiumot és simát. Érdekes, de azt hiszem ezen momentum óta rángat. Elég háklis vagyok meg tökéletességmániás, szóval asszem, nem néztem be, hogy előtte nem rángatott. Röviden ez a sztori. Kellene neki egy teljeskörű diagnosztika, ugye. Bevallom, kicsit kezd - egyéb okokból is - meginogni a bizalmam Szamosiékban. Tudtok valakit Bp-n, aki jó?
DieselManiaco(NagyVad)24-06-2014 18:04:01 // 26942
szerintem a probléma megoldást kezd ott hogy kerülöd az olyan helyeket,ahol valamilyen adalékot öntenek valahova,és attól jobb lesz:D
.......................24-06-2014 11:28:19 // 26941
ja lehet a kettös tömegü lendkerék is ,
de ez csak tipp
.......................24-06-2014 11:27:05 // 26940
a 2,4 jtdm hajlamos alapjáraton melegen úgy rázkódni hogy bent is érezni
néha nekem is csinálja,néha
ha sokat megyünk autópályán akkor nem csinálja utána
lehet nézelödni az injektorok környékén,de szerintem ne az a gond

mondjuk ha nagyon durva érdemes lenne egy kopresziót,vagy veszteségmérést csináltatni
meg befecskendezö bemérést
ugye az 5 hengernek teljesen azonosnak kellene lennie
akkor egyenletesen jár ,elvileg

elvileg,és ezen van a hangsúly,szóval nincs garancia ,hogy erre megoldás van
WarbiRunner (Gyuri)24-06-2014 10:54:05 // 26939
Gondolom (remélem) olaj adalékról van szó, nem a gázolajba öntöttek valamit...
Diagnosztika nélkül viszont biztosan nem fogja senki kitalálni miért rángat. Sokminden lehet. Akár porlasztó hiba is. De most én ezt ide leírom, mint ahogy leírtam, és lehet hogy feleslegesen beijesztelek vele. Mert pl csak egy érintkezés rossz.
Azt hogy zavar, megértem, ez egyén függő. Van aki kolompoló lendkerékkel, háromhengerező motorral is rezzenéstelenül autózik, van aki egy hülye zörejtől megőrül, és ha kell kicseréli a fél autót hogy elmúljon (ááá én dehogy vagyok ilyen :-))
Két dolgot tudok javasolni: vidd el valahova egy diagnosztikára. Lehetőleg olyan helyre, ahol nem csak kiolvassák, hanem logikusan átgondolják és megkeresik legalább az ingadozás nyomát a görbéken. Ha alapjáraton rángat, annak látszani kell. Hogy az oka meg lesz e, arra garancia nincs, nagyban függ attól, akire bízod a probléma megtalálását.
Másik: kicsit érdemes tűrni az ilyen anomáliákat, mert megoldódhat egy másik kúton való tankolástól, egy gázolajszűrő cserétől, vagy idővel romolhat a helyzet, akkor meg könnyebb megtalálni az okot.
Zsombor22-06-2014 10:45:33 // 26938
"Kösz Csoki. Sokat segítettél..." :) Nos az a helyzet, hogy a tagok igen aktív magjával ellentétben az autó technikai felépítéséhez nem sok lövésem van, tekinve, hogy a szakmámnak érintőlegesen sincs köze az autóbütyköléshez, és - vessetek meg ezért - nem is annyira érdekel, milyen grafikont rajzol a mittoménmicsoda, amikor a bárakármire csatlakoztatod a hogyishíjjákot. Csekély tudásom addig terjed, hogy hajtom, megpróbálok neki mindent megadni, amire szüksége van, és okosan bólogattam pl. ősszel is, mikor Novoth Tibi farpofáig fekűdt a motortérben és kéjes örömmel ámde a dízel kerregésétől kissé elhalóan magyarázta, hogy most mért valamennyit az akárhol és emiatt, a két érték különbözetének szorzatàt az utolsó maharadzsa elefántjainak számával hatványra emelve, VILÁGOSAN következik, hogy... :) Hát nagyjából pont lesz***m, mi követekezik miből :) Nyilván értegetek bizonyos összefüggéseket, kormolgatom a DPF-et, olvasom az itteni szakmai vitákat, amikből megpróbálok minél többet megérteni. Konkrét esetünkben szokásos laikus kérdésemet tettem fel, amivel még soha nem merült fel az a problema, hogy annyira laikus lett volna, hogy legalàbb valaki nem böffen hozzà egy fél szót, hogy fejtsd már jobban, hülyegyerek :)

Node itt az eredeti szöveg. Ennél többet nem igen tudtam megfigyelni:

"Sziasztok! 2.4 jtdm... Nemrég volt olajcserés, új szűrőkkel. Felváltva tankolok prémiumot nem prémiumot. Szintén nemrég EGR takarítás volt, illetve Szamosiék beleöntöttek valami adalékot, amire azt mondták, most köv olajcseréig ne adalékoljak. Hidegen semmi extra, de mikor teljesen bemelegszik, rángat kicsit az alapjárata. Nem vészes, de elkezdett zavarni. Tudom, millió dolog lehet, de mégis... Köszi előre is."

Még annyit: biztos, higy hidegen nem csinálja és alapvetően annyi van, hogy egyenetlenül jár, néha kicsit nagyobb rántásokkal. Eddig Szamosiékhoz jártam, de ha tudtok jobbat, szîvesen venném. Köszi :)
mizooo22-06-2014 09:05:29 // 26937
Igaza van Piritu-nak próbáld jobban összeszedni a dolgot és fogalmazd újra a probléma leírását, figyeld meg a körülményeket, minden részletet. És nem utolsó sorban szerezz be egy diag interface-t és egy FES/MES kombót. :) Ebay-ről nézelődj, 59-hez ELM327-kell.
Piritu - 1.000.00022-06-2014 07:39:20 // 26936
Vagy csak egyszerűen a kevés infó miatt tippje sincs senkinek, és hülyeséget meg nem akar írni.
Zsombor21-06-2014 22:23:46 // 26935
Kezdek arra jutni, hogy a feltett kérdésem sem itt, sem a 159 fórumban nem látszik valamiért...
toto7021-06-2014 21:32:18 // 26934
Köszönöm a gyors reagálást! Sokat segítettetek. Remélem találkozunk alfacity-ben egy sör erejéig, ha odaérek... :-)
mreni21-06-2014 21:31:20 // 26933
Ha lekerul a hosszbordas,meg tudod szepen porgetni ha nincs durva hangja,akkor folosleges cserelni. Amugy szerintem 56 nal sem kell kivenni.
GTPeti21-06-2014 21:27:54 // 26932
Arra, hogy így, 200k-t elhagyva lassan nálam is akuális lenne. Nem lennék szomorú, ha nem kéne az egész klímát szétbombázni a cseréhez...
mreni21-06-2014 21:17:40 // 26931
Mire gondolsz?
Konkretan valamelyik nap stilo jtd ben volt egy ilyen 25 perces beavatkozas :)
GTPeti21-06-2014 21:11:24 // 26930
A JTD-knél hogy van?
mreni21-06-2014 21:10:17 // 26929
Egyebkent mindegyik klimakompban lehet kulon csak kulso csapagyat cserelni,sot van amikor le sem kell venni a helyerol.
mreni21-06-2014 21:08:35 // 26928
Egyebkent jellemzoen a generator szabadonfuto produkalja ezt az inditaskori nyikkanast.
Piritu - 1.000.00021-06-2014 20:40:51 // 26927
Főtengely jeladó :-P
GTPeti21-06-2014 20:21:15 // 26926
Nézd meg a blogomban, írtam róla egy keveset.
toto7021-06-2014 20:12:28 // 26925
Most nézem, hogy van un. gyújtás jeladó, és un. holtpont jeladó (csak hogy ne legyen egyszerű az élet... ) Na melyik?
toto7021-06-2014 20:07:27 // 26924
Szia!
Tehát az tudna ilyen jelenséget produkálni?
Attika0121-06-2014 19:55:18 // 26923
Főtengely jeladó.
toto7021-06-2014 19:48:37 // 26922
Kedves márkatársak!
156, 1,9 jtd 2002-es technikám egyszer csak megállt minden előzetes bejelentés nélkül. Eleinte mozgattam vezeték kötéseket, csatlakozókat, szivattyú tolja az olajat ezerrel, és beindult. Pár km után megint, és megint, és... Legutoljára nem bántottam semmit, pihent, vagy hült, és beindult, meg még kétszer így... Előzményképpen csak annyit, hogy most mol kúton tankoltam, a maszek kút helyett. Mi lehet ami melegszik, vagy elfogy, majd pár perc után indul és megy egy darabig? Előre is köszönöm az ötleteket!!
Zsombor20-06-2014 22:54:00 // 26921
Sziasztok! 2.4 jtdm... Nemrég volt olajcserés, új szűrőkkel. Felváltva tankolok prémiumot nem prémiumot. Szintén nemrég EGR takarítás volt, illetve Szamosiék beleöntöttek valami adalékot, amire azt mondták, most köv olajcseréig ne adalékoljak. Hidegen semmi extra, de mikor teljesen bemelegszik, rángat kicsit az alapjárata. Nem vészes, de elkezdett zavarni. Tudom, millió dolog lehet, de mégis... Köszi előre is.
KicsiStrigo19-06-2014 20:38:18 // 26920
Nekem is ilyesmi hangot ad ki a JTD. De én 100 % ra tudom hogy a klímakompresszor csapágya van oda. Már annyira,hogy indításnál és leállításnál is nyikkan a hosszbordás, szóval kezd megállni. Ugyan igy ha melegszik a motorom akkor halkul sőt van, hogy teljesen elmúlik. Kattogni nem szokott ?
Jorjie19-06-2014 15:00:10 // 26919
És nem is tévedtek sokat :-)))
WarbiRunner (Gyuri)19-06-2014 14:40:22 // 26918
Akkor a kedvedért....egy X5 mögött álltam (hiába, ez ilyen hely) az imént a lámpánál. És megtudtam milyen érzés amikor az ember sokmilliós autóját megcsodálják. Nem más autójával voltam csak a jtd-vel.:-) Két gimis kinézetű srác nézte nézte az Alfát, de majd kiesett a szemük. Majd az egyik izgatott hangon kibökte a konklúziót, így szólt a másikhoz: "áááá ez egy mázeráti köcsöööög!" :-D
Kicsu13-06-2014 06:15:31 // 26917
Sziasztok
Vki ránézhetne 1,9jtd-re fes-ben a capacitor voltage (kondnzátor feszültség) 1 és 2 hány voltot ír alapjáraton.
WarbiRunner (Gyuri)09-06-2014 11:09:49 // 26916
Ok, átküldtem!
Sztingo08-06-2014 17:54:39 // 26915
Ha át tudnád küldeni e-mailben az sokat segítene.
Köszönöm.
GTPeti07-06-2014 22:02:07 // 26914
(Mondjuk egy nem-kimondottan-a-gazdagságáról ismert országban 3 ilyen autó egymás után tényleg elgondolkodtató... ON)
WarbiRunner (Gyuri)07-06-2014 18:09:02 // 26913
Innentől a szkóp lenne a következő lépés. A LMM-en kéne mérni egy kimenő jelet legalább alapjáraton. Valahol van egy pdf-em Bosch lmm-röl, amiben tömegáram- feszültség görbe van. Kedden elökeresem a gépemröl. Azzal kiderülne, hogy valós e amit a diag mutat.
WarbiRunner (Gyuri)07-06-2014 18:03:56 // 26912
Nem csodálkoznék, ha a mögöttem jövő is román lett volna, elég gyakran látni ilyesmi kategóriájú autókat román rendszámmal errefelé. Mondjuk a múltkor a rossz kis földutunkon egymás után pár percre elment egy x6, aztán egy Panamera. Épp voltak nálunk barátok, meg is jegyezték hogy gyanús környék :-)
GTPeti07-06-2014 16:56:21 // 26911
Mi van, arra felé akciós az X4??
Sztingo07-06-2014 16:01:28 // 26910
Tegnap megvolt a katalizátor nélküli mérés az sem hozott sok eredményt, kicsit alacsonyabb töltőnyomás + 10 mg/i levegő.
Egyre inkább kezdem elhinni hogy kifogtam egy olyan ecu-t amelyen hibás szoftver van.
WarbiRunner (Gyuri)06-06-2014 10:03:13 // 26909
Huhh gyerekek diesel power rulez!
Ma megmentett a nyomaték. Lámpától zöldre nyugisan elindultam, mikor jobbról vagy 80-nal feltűnt egy román X4-es bimmer utánfutóval, épp kanyarodott volna rajtam keresztül nagyívben balra. Ez az a szitu volt, hogy beleálltam a gázba úgy 1-esben, két kézzel rámarkoltam a kormányra, és vártam a csattanást. Mögöttem szintén egy x4, az satufék. Basszus nem tudom hogy, de elfért köztünk futóstól...
Mr. Z05-06-2014 20:36:57 // 26908
csináltam egy videót a motoromról
egy furcsa ciripelő ( talán csapágyhang ) hang keletkezését keresem. Esetleg valakinek ötlet?
Főtengelyszíjtárcsát keresztpróbáztunk; generátor , generátor szíj csere megvolt, klíma szíj is új dayco mindkettő, Breda fém szíjfeszítőt kapott.. Meleg motornál halkul. Vízpumpa esetleg?
video
Hardy05-06-2014 20:07:27 // 26907
Ez az. De Mercedest nem lattam meg. A Francia autok meg a Nissan csinalta mivel abba is Renault motor van. Sok ilyennel talalkoztam mar a palyan. Mikor mondom nekik hogy fullassza le gyorsan csak neznek mint a birkak nem tudjak hogyan kell. Volt olyan amit meg meg tudtam menteni. Az a baj addig megy mig van benne motorolaj aztan besul a motor.
Piritu - 1.000.00005-06-2014 16:44:23 // 26906
Amit írtál: "szétment a turbó és a saját motorolaját ette és pörgött amíg volt benne olaj"
Gtaati05-06-2014 16:03:59 // 26905
Mire gondolsz, hogy mi lehetett?:)
Piritu - 1.000.00005-06-2014 16:02:04 // 26904
Szerintem is ez lehetett.
Gtaati05-06-2014 13:22:19 // 26903
A napit és a totálist is számolja! Tehát a jeladó jó! Felraktam gépre és diagnosztikai kábelen keresztül és a Multiecuscan-el lehet diagnosztizálni a műszerfalat is . Ott van lehetőség kimeneti tesztre és le tudtam tesztelni az órát és tesztben működik mutat mutató! Többen itt generátor probléma miatt ugyanígy járták, és generátor felújítás/csere után a problémájuk megoldódott. Nálam is gond volt a generátorral de fel lett újítva és tökéletesen működik 14, 3v-t a töltés mindig! De ezek után sem működik az óra. Olyan mintha valami tiltaná a jelet és nem adja ki az órának! Biztosítékok minden jó!, aksi is új. A motorvezérlő ecu is látja a sebességet illetve ott is jó a töltés. Body computer lehet benne, az tilthat ilyet? Nincs több ötletem...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.