Forum >> Dízelmánia
DieselManiaco(NagyVad)29-07-2014 13:46:40 // 27052
ez érdekes,mert azt szokták mondani hogy turbos motornak nem kell fojtás?! akkor mégsem igaz?
WarbiRunner (Gyuri)29-07-2014 13:40:47 // 27051
Ma voltam a flexi csövet cseréltetni. Egy amolyan öreg róka akihez kipufogó ügyben szoktam menni, az a szimpatikus fajta. :-)
A flexicső nem volt kérdés, vagy három helyen volt teljesen szétesve belül, fújt ki orrán-száján. Plusz még a szaki talált egy felfüggesztési pontot ahol elnyílt a függesztő kampó és egy lyukacska tátongott alatta.
Pikk pakk megcsinálta. Ami érdekes az a végén egy rövid megjegyzése volt:
"majd figyeld meg, majd egy literrel fog kevesebbet enni"
Na erre rácsodálkoztam, mert pontosan ez az egyik ami idegesít, a legutóbbi pesti utamon 7.7-et evett az autó, ami extrém sok. Ezek után kíváncsi vagyok. Ennyit számítana egy szanaszét ment flexicső?
Javítás után már alapjáraton hallható hogy csendesebb, tisztább a motorhang. Menet közben pedig teljesen eltűnt a morgás, újra hallom a turbo sziszegését (és azt a k[8@ß0## csörgést is mégjobban ).
És...a legérdekesebb, hogy hiányoltam az alacsony fordulati nyomatékot. Olyan nehézkesen indult mostanában, és a gázra is lomhábban reagált. Na ez feljavult, ennyitől.
Ezt anno a Wartburgnál is megállapítottam, hogy amikor kicsi fojtású rendszer volt alatta, akkor alul nem volt nyomaték, csak fent pörgött mint az ökör. Egy középdobtól alul megjött a harcikedve.
A flexicső nem volt kérdés, vagy három helyen volt teljesen szétesve belül, fújt ki orrán-száján. Plusz még a szaki talált egy felfüggesztési pontot ahol elnyílt a függesztő kampó és egy lyukacska tátongott alatta.
Pikk pakk megcsinálta. Ami érdekes az a végén egy rövid megjegyzése volt:
"majd figyeld meg, majd egy literrel fog kevesebbet enni"
Na erre rácsodálkoztam, mert pontosan ez az egyik ami idegesít, a legutóbbi pesti utamon 7.7-et evett az autó, ami extrém sok. Ezek után kíváncsi vagyok. Ennyit számítana egy szanaszét ment flexicső?
Javítás után már alapjáraton hallható hogy csendesebb, tisztább a motorhang. Menet közben pedig teljesen eltűnt a morgás, újra hallom a turbo sziszegését (és azt a k[8@ß0## csörgést is mégjobban ).
És...a legérdekesebb, hogy hiányoltam az alacsony fordulati nyomatékot. Olyan nehézkesen indult mostanában, és a gázra is lomhábban reagált. Na ez feljavult, ennyitől.
Ezt anno a Wartburgnál is megállapítottam, hogy amikor kicsi fojtású rendszer volt alatta, akkor alul nem volt nyomaték, csak fent pörgött mint az ökör. Egy középdobtól alul megjött a harcikedve.
Bull8829-07-2014 13:30:10 // 27050
Köszönöm! !!!!!!!!
WarbiRunner (Gyuri)29-07-2014 13:20:42 // 27049
Valószínűleg a rail nyomás szenzorra van kötve a box. A kábelkötegből jön egy csati, az megy a box bemenő lábára, a box kimenő lábáról pedig a szenzorra (vagyis sorban a szenzor elé van kötve a box). A porlasztók mögött, alatt találod elvileg a nagynyomású osztócsövet, abból indulnak a porlasztókhoz a kis csövecskék. Abban lesz a szenzor amire a boxról megy a kábel.
Kiiktatod a boxot, vagyis a kábelkötegből jövő csatit lehúzod a boxról és rádugod a rail szenzorra. That's all. :-)
Kiiktatod a boxot, vagyis a kábelkötegből jövő csatit lehúzod a boxról és rádugod a rail szenzorra. That's all. :-)
Bull8829-07-2014 13:13:24 // 27048
Helyére?
159 Indigo Gray 2.4 Monster29-07-2014 12:16:37 // 27047
Semmi trükk, le húzod a csatit és vissza nyomod a helyére. Próbáld meg el adni aztán chippet neki :)
Bull8829-07-2014 10:46:55 // 27046
Sziasztok! Sajnos találtam az autómba egy P BOX ot kicsit csalódott vagyok mert azt hittem ez az autó alap teljesítménye , a kérdésem az lenne mennyire minőségi cucc ez a P BOX ? kössem ki vagy célszerű benne hagyni ? Ha valami miatt célszerű ki kötni akkor hogyan tegyem azt , egyszerűen kössem le a vezetékeket vagy van valami trükkje ? Köszönöm a segítségeket!!!
Erhard 242 (Pure Energy)29-07-2014 10:36:11 // 27045
oksa...
WarbiRunner (Gyuri)29-07-2014 10:27:44 // 27044
Ok köszi, lehet majd élek vele, még keressük hogy tényleg attól melegszik e.
Erhard 242 (Pure Energy)29-07-2014 10:00:12 // 27043
38-39e ...
WarbiRunner (Gyuri)29-07-2014 09:41:53 // 27042
Más: van aki mostanában vett hűtőt jtd-hez? Mi a normális ára? Az autósboltban leakadtam teljesen. Amik 30-35e-ért vannak azok nincsenek készleten sehol, nem rendelhető. 70e lenne a legolcsóbb. Ezt valahogy nem akarom elhinni.
WarbiRunner (Gyuri)29-07-2014 09:38:37 // 27041
Végre alakul :-)
Amúgy ha belegondolsz a nagyobb nyomáson több levegőt sűrít be a turbo ugyanannyi idő alatt. Vagyis a levegő kevesebb időt tölt a coolerben és a turboban is jobban melegszik. Szóval nem akkora tragédia ha nem érzed a cooler hatását. Biztos hogy jó az ott, a gyári kevés lenne. Ha ennél megnyugtatóbb választ akarsz hogy mit művel a cooler, na ahhoz már méregetni kéne a hőmérsékleteket a hűtő előtt és a szívócsőben.
A LMM és nálad elvileg a MAP szenzor is mér hőmérsékletet, szóval ki lehet olvasni MES-el.
Amúgy ha belegondolsz a nagyobb nyomáson több levegőt sűrít be a turbo ugyanannyi idő alatt. Vagyis a levegő kevesebb időt tölt a coolerben és a turboban is jobban melegszik. Szóval nem akkora tragédia ha nem érzed a cooler hatását. Biztos hogy jó az ott, a gyári kevés lenne. Ha ennél megnyugtatóbb választ akarsz hogy mit művel a cooler, na ahhoz már méregetni kéne a hőmérsékleteket a hűtő előtt és a szívócsőben.
A LMM és nálad elvileg a MAP szenzor is mér hőmérsékletet, szóval ki lehet olvasni MES-el.
WarbiRunner (Gyuri)29-07-2014 09:28:39 // 27040
Nyilván nem. Olvastasd ki, hogy mi a hibakód. Így vakon a turbo geometriát nézném meg elsőnek, hogy mozog e. Esetleg nem tud visszaszabályozni, túl nagy lesz a nyomás és ezért figyelmeztet, ill próbál elektronikusan közbeavatkozni az ECU.
GTPeti29-07-2014 08:59:29 // 27039
Bocs, fullra benéztem, azt hittem a Pierburg miatt, hogy vákuumszelepről beszélünk.
LMM-nél igen, reális a 40-50 és abból tényleg csak márkás legyen. (Szerintem Bosch.)
LMM-nél igen, reális a 40-50 és abból tényleg csak márkás legyen. (Szerintem Bosch.)
redbull9029-07-2014 01:41:47 // 27038
Nem pénztelenségről beszélünk hanem az irreális árakról meg persze emberi gondolkodásról.... :)
Enyémbe 100ezer lenne a gyári mivel lebeszéltek az utángyártottakról azt nem veszek...online rendeléssel lenne 50ezer...
Bontott gyárira mondtak 12őt csak kipróbálták és rossz volt.. rendesek voltak nem küldték azonnal..
Van.ismerősöm.aki tudna nekem.olcsón csak.elmentek nyaralni 1 hónapra... nekem meg.megy a kocsi kpm műszakira 1hét múlva kb pl vezérlés szett +vízpumpa meg feszítő szett gázolajszűrő levegő szűrő pollen szűrő 2db alsó hátsó szillent meg 2hátsó hosszlengőkar fékbetétek első hátsó volt 60 ezer össz nála... na most ezt egy laikus aki csak bemegy pl egy unixba 150 be megvehette volna... ha nem.több... azért nekem nem mind1 mennyiért kapom ugyan azt... ha van pénz ha nincs pénz.. kocsira költeni kell így is úgyis... sajnos.
Enyémbe 100ezer lenne a gyári mivel lebeszéltek az utángyártottakról azt nem veszek...online rendeléssel lenne 50ezer...
Bontott gyárira mondtak 12őt csak kipróbálták és rossz volt.. rendesek voltak nem küldték azonnal..
Van.ismerősöm.aki tudna nekem.olcsón csak.elmentek nyaralni 1 hónapra... nekem meg.megy a kocsi kpm műszakira 1hét múlva kb pl vezérlés szett +vízpumpa meg feszítő szett gázolajszűrő levegő szűrő pollen szűrő 2db alsó hátsó szillent meg 2hátsó hosszlengőkar fékbetétek első hátsó volt 60 ezer össz nála... na most ezt egy laikus aki csak bemegy pl egy unixba 150 be megvehette volna... ha nem.több... azért nekem nem mind1 mennyiért kapom ugyan azt... ha van pénz ha nincs pénz.. kocsira költeni kell így is úgyis... sajnos.
GTPeti28-07-2014 19:27:16 // 27037
Ha pénztelenség esete forog fenn, akkor szerintem az ERA-t is nyugodtan meg lehet próbálni. A képek alapján pl. a 156-nál 1:1-ben ua., mint a Pierburg.
GTPeti28-07-2014 19:26:03 // 27036
Szívesen! Én pedig köszöm a visszajelzést! ;)
Bomi28-07-2014 16:47:56 // 27035
Közben GTPeti blogjában elég sok infót találtam, azt hiszem ebből már ki tudok indulni!
Hasznos blog az ilyen jellegű hibákról, köszönjük!
http://alfaamore.hu/tagok/gtpeti/autok/1381/blog/23276
Hasznos blog az ilyen jellegű hibákról, köszönjük!
http://alfaamore.hu/tagok/gtpeti/autok/1381/blog/23276
Bomi28-07-2014 16:23:02 // 27034
Köszi a tippet, körlünézek még odalenn akkor...solenoiddal mit tudok kezdeni, csere?
Szóval ha geometria akkor ki kell pucolni a turbót gondolom :(
Szóval ha geometria akkor ki kell pucolni a turbót gondolom :(
redbull9028-07-2014 16:04:32 // 27033
Igen nézegettem már én is őket...de ha van valakinek gyári bontott ...
Manky95628-07-2014 14:52:12 // 27032
De ha ügyes vagy ingyen van :))
Föckös28-07-2014 14:27:55 // 27031
ez utóbbit a legnehezebb orvosolni:-)
dev16628-07-2014 14:23:56 // 27030
Nekem Pierburg vált be. FES/MES szerint hibátlanul dolgozik és maga a szenzor 25 körül van. Bosch-ben ez kb kétszer ennyibe fájt volna.
Manky95628-07-2014 14:21:33 // 27029
P0235
selonoid, esetleg cső ami a turbó és selonoid között van, vagy csak le van ragadva a geometria.
selonoid, esetleg cső ami a turbó és selonoid között van, vagy csak le van ragadva a geometria.
Bomi28-07-2014 14:15:52 // 27028
Sziasztok,
147 -es 1,9 jtdm alapjáraton folyamatosan P0069 és P0235 hibakódot dob be...a MAP szenzort néztem tele votl kosszal, kipucoltam de semmi változás....
Milyen hibáknál jellemzőek ezek a hibakódok? Turbó geometria, vákuum szelep?
Köszi előre is a tippeket!
147 -es 1,9 jtdm alapjáraton folyamatosan P0069 és P0235 hibakódot dob be...a MAP szenzort néztem tele votl kosszal, kipucoltam de semmi változás....
Milyen hibáknál jellemzőek ezek a hibakódok? Turbó geometria, vákuum szelep?
Köszi előre is a tippeket!
Coyote28-07-2014 11:54:34 // 27026
sziasztok. egy kis segítség kéne. néha ha kicsit oda lépek a kormosnak, mondjuk 4-be és lepadlozom a gyorsulás végére kigyulad a piros motor szimbólum és kicsit dadogos lesz. majd ha lelépek a gázról akkor a lámpa kialszik és minden normális lesz.
normális ez?
köszönöm.
normális ez?
köszönöm.
Alfa GT-Csaba27-07-2014 09:46:27 // 27025
nyomás szabályzó szelepet 32 ezer az új ,a bontott 15 ezer ,és a gyári számot kell figyelembe venni .
Bull8827-07-2014 09:39:53 // 27024
Köszi , hat akkor megkell nézessem , am akkor kellet valamit cserélni ?
Alfa GT-Csaba27-07-2014 09:32:13 // 27023
Inkább egy gyári bontott ,mint egy utángyártott kinai!!!!!
redbull9027-07-2014 00:25:45 // 27022
156 2.4mjetbe milyen légtömegmérőt ajánlotok gyárin kívül?
Cikkszámokat nézegettem 1.9mjetbe is ugyan az van vagyis ugyan azt hozza a webáruház....
Használttal érdemes foglalkozni??
Cikkszámokat nézegettem 1.9mjetbe is ugyan az van vagyis ugyan azt hozza a webáruház....
Használttal érdemes foglalkozni??
Manky95626-07-2014 21:13:43 // 27021
Halihó, turbó tud többet , csak be kell nevezni egy nagyobb map sensorra. Utána mehetünk feljebb , most vagy 2baron , ennek a turbónak tudni kell a 2,5 bart.
100-180 spritbe 13mp (nitro nélkül). Most kap az autód 100mm3 és 1720Baros rail nyomást, minden teljesül , szerintem 270 le megvan. sajnos egyelőre füsttel ,de közel nem annyival amennyi volt és a hullámzás is elmúlt. Igaz mikor elindultál és végig forgatva azért volt füst, de mikor simán gyorsítasz ki 3800ig alig van , nitróval nincs is füst. Majd kaposon meglátjuk sebességbe meddig fogsz felmenni.
100-180 spritbe 13mp (nitro nélkül). Most kap az autód 100mm3 és 1720Baros rail nyomást, minden teljesül , szerintem 270 le megvan. sajnos egyelőre füsttel ,de közel nem annyival amennyi volt és a hullámzás is elmúlt. Igaz mikor elindultál és végig forgatva azért volt füst, de mikor simán gyorsítasz ki 3800ig alig van , nitróval nincs is füst. Majd kaposon meglátjuk sebességbe meddig fogsz felmenni.
'''''26-07-2014 20:49:57 // 27020
Gyors helyzetjelentés:
Ma kapott egy új progit a vas Manky-tól.Sajna a turbóm még mindig keveset tud.A nagyobb cooler hatását sem érzem annyira.A nitró hatása érezhető.100-tól 180-ig 2mp hoz.A cuplung egyenlőre bírja.Remélem Manky is benéz ide mert már nem emlékszem a pontos adatokra.
Ma kapott egy új progit a vas Manky-tól.Sajna a turbóm még mindig keveset tud.A nagyobb cooler hatását sem érzem annyira.A nitró hatása érezhető.100-tól 180-ig 2mp hoz.A cuplung egyenlőre bírja.Remélem Manky is benéz ide mert már nem emlékszem a pontos adatokra.
Alfa GT-Csaba26-07-2014 15:13:17 // 27019
semmi hibát nem dobott csak az üzemanyag nyomásom ikonja nézett úgy ki mint egy EKG ,hiába nyomtam egyenletesen a gázpedált!
Bull8826-07-2014 15:08:40 // 27018
Köszi ! Még annyi kérdésem lenne h erre neked adott be check engime t vagy nem , mert nekem most mincs semmi hiba?
Alfa GT-Csaba26-07-2014 10:16:46 // 27017
Nekem is volt ilyen rángatás,és nekem üzemanyag nyomás szabályzó hiba volt!Kössétek rá gépre és mérjetek Rail nyomást ,rögtön kiderül hogy a kért és a megvalósult érték mennyire egyezik.
Bull8826-07-2014 08:32:48 // 27016
Sziasztok ! Ismét :( Kicsikém (2.4 jzd 20v) új twrmosztátot kapott szal most már fel kúszik a mutato a 90 es mutató utáni csíkig , kapott új egr t is mert az ... volt , computeresnel is volz minden hiba 0 és azoza sincs semmi hiba , kivéve h 1000 től kb 2000 ig folyamatos rángatással megy az autó , most már csak a a csúcsokra tippelek , de néha meg nem csinálja és teljesen simán megy . Tipp esetleg vslaki ? Köszönöm előre is a segítséget . További szép napot!
DeezL24-07-2014 15:48:39 // 27015
http://www.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/156/alfa_romeo_156_2.4_jtd_20v_progression_olvasd_vegig-8105008
Alfa GT-Csaba13-07-2014 19:04:14 // 27014
de kevesebb gond a dpf nélkülivel + 1 liter fogyasztás különbség az euro 3 javára
redbull9013-07-2014 19:01:11 // 27013
Sejtettem h nem lesz szerencsém :D köszi!
Alfa GT-Csaba13-07-2014 18:41:43 // 27012
Euro 3
159 Indigo Gray 2.4 Monster13-07-2014 15:59:59 // 27011
Nincs benne részecske szűrő, inkább Euro3 lehet.
redbull9013-07-2014 14:36:36 // 27010
Ja esetleg tudja valaki 2.4mjet 2004.07- 2005 ös forgalomba helyezéssel most melyik környezet védelmi osztályba tartozik??
Euro3 vagy Euro4? 60 ezer forint különbség van a regadó között nem nagy összeg de lehetne másra is költeni :-)
Euro3 vagy Euro4? 60 ezer forint különbség van a regadó között nem nagy összeg de lehetne másra is költeni :-)
redbull9013-07-2014 14:34:13 // 27009
Majd kész lesz enyém aztán összeröffenünk :D
Megvettem a pécsi 2.4mjetet csakhát most a papírokra várhatok mire kapok kpmre helyet :/ meg vezérlés cseréig nem hajtom :D
Megvettem a pécsi 2.4mjetet csakhát most a papírokra várhatok mire kapok kpmre helyet :/ meg vezérlés cseréig nem hajtom :D
Alfa GT-Csaba13-07-2014 11:13:07 // 27008
A legutóbbi módosítás óta ,az a tapasztalatom hogy a gyári 150 pacihoz képest brutális a változás és szerintem pár 2,4 nek meglepetést okozna :-)
159 Indigo Gray 2.4 Monster13-07-2014 11:11:04 // 27007
Hát igen, még nem vittél vele :)
Alfa GT-Csaba13-07-2014 11:08:26 // 27006
Még az enyémbe sem ültél mióta Manky belepiszkált,szerintem neked elég lenne az is :-)
droid8113-07-2014 10:57:28 // 27005
Vezérműszíj csere után egyenletlenül jár a motor és füstöl. Létezik, hogy rosz helyen vannak a jelölések az új vezérműszíjjon. Valami ötlet?
159 Indigo Gray 2.4 Monster12-07-2014 21:03:53 // 27004
El voltunk csavarogni egyet, meg lett kicsit taposva, megyeget azért :)
sty12-07-2014 16:55:49 // 27003
Persze egy 20V az azért már alapból egész komoly,chip el meg nyugodtan 220-225 pacis is lehet,nem is erre céloztam de a sima 2,4 136-140-150 pacissal söt szerintem a 16V-kell is simán partiban vagyok
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
4
Guests4
533
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?