Forum >> Dízelmánia

159 Indigo Gray 2.4 Monster12-07-2014 16:35:50 // 27002
Nekem is az van és meg van Mankyzva :) Megy mert megy persze de egy 5 hengeres mjet-el tutira nem lehet egy lapon említeni. Sajnos még nem volt lehetőségem utas ként sem ki próbálni a 2.4 20v de alapból 170 paci és ha pl azt Manky meg piszkálná, brutális lenne az tuti.
sty12-07-2014 13:21:12 // 27001
Nekem 116 pacis verzió van Manky féle chippel,de a sima 2,4Jtd-ket alázza.Pont most AlfaCity-t meghosszabbítottuk és csak hétfőn este jöttünk haza ,az M7-en akadtam össze egy 2,4 Jtd-vel az érdi emelkedőn,messziről jött és villogott mögöttem a belsőben utána meg csap pislogott hogy hogy elhúztam,hozzá teszem hogy full családdal és csomagtartóval voltam.A havernak Tominak meg 159 1,9 Mjet van és ő is meglepődött hogy nem bírt velem,gyorsan el is kérte Manky cartárs teló számát
WarbiRunner (Gyuri)12-07-2014 10:24:52 // 27000
Azon agyaltam, hogy egyforma mennyiségekre írt autók akkor mehetnek különbözően, ha valamiért a hatásfokuk különböző. Ilyen szempontból a soi táblák, még inkább az eoi értékek sokat számítanak szerintem, fõleg alul a legjobb töltés csere tartományban. Lehet a gyári soi is más, ha pl konkrét piacra készült az autó, pl valami spéci környezetvédelmi szabály miatt. A 110 lovas tuti valami ritka madár...
Manky95612-07-2014 08:42:14 // 26999
Így van , gyengébb volt, sőt a rail tábláját látnád, én is csak pislogtam ,hogy mennyire gyenge gyárilag.Egy másik 115lovasét másoltam rá ami részterhelésen sokkal korrektebb , és fent emeltem is kicsit. Abban is igazad van hogy fent egy 16v teljesen másabb , sokkal könnyeben pörög.
WarbiRunner (Gyuri)11-07-2014 21:52:39 // 26998
Hát ja..a számok alapján annyi amit írsz, annak menni kéne elég szépen . Elvben a 16v-tôl is fordulaton marad el csak a 8v.
Amúgy jól számolom, hogy ez 110 ló volt eredetileg?
159 Indigo Gray 2.4 Monster11-07-2014 20:27:18 // 26997
Azért is írtam hogy nem az okozta a halálát :)
Alfa GT-Csaba11-07-2014 19:40:30 // 26996
mi köze a fülnek a nyomatékhoz ,kb mint bivalynak a szaxofonhoz !!
Bull8811-07-2014 19:26:57 // 26995
Sziasztok! 2.4 jtdm 20v , motul 8100 x-cess érdemes valami adalékot még hozzá önteni ? Ha igen mit javasoltok hozzá?
159 Indigo Gray 2.4 Monster11-07-2014 15:24:55 // 26994
Kuplung nem ez miatt adta meg magát :) A húzó csapágynak tört le az egyik füle.
Manky95611-07-2014 15:20:25 // 26993
Nyomatékot eltoltam neki 2500ra mivel így is chip után a kuplung beadta a kulcsot.
60mm3 helyett adok be neki 73mm3 1400as rail nyomáson. A turbó nyomás 1.35bar.
Diaggal minden szépen felépült teljesült. 4000res fordulaton 51mm3 helyett kap neki 68mm3-tert. A nyitvatartás tovább interpolálva a több üzemanyaghoz , elméletben mennie kell szépen. A rail táblát teljesen átírtam részterhelésen is mert gyárilag nagyon buta, és a füst térképet is átírtam a több levegőhöz. Az igaz ,hogy egy 150es 16v motorhoz nem lehet hozzá tenni, mert az más világ. 335-340nm szerintem meg van, és lóerőben 145 tutira. Az lehet még hogy nincs benne a hátba csapós érzés mivel a nyomaték görbét nem olyanra írtam nem szeretném ha szétesne , még is megtörtént.
Írtam a környéken is egyet , azt kb meg sem tudtam előzni a saját kocsimmal, max hosszabb egyenesben tudtam volna elmenni . Igaz enyém tele volt abban 2en ültek.
redbull9011-07-2014 15:01:06 // 26992
rendben odafigyelek köszi neked is meg mindenkinek ! 2.4 Mjet lesz mindenképpen ebben már döntöttem!
Az ilyen egr lesz az első amit kiíratok meg lefalazok nincs kedvem vele szopózni meg ha lenne dpf azt is de én is úgy tudom h 56ba még nem volt..
és ezek még úgy tudom EURO 3 as motorok 2004/6 havi amit kinéztem.
De ha EURO 4 es annak jobban örülnék regadó miatt... :)
WarbiRunner (Gyuri)11-07-2014 14:20:57 // 26991
Ez már igény függő, kinek mi a gyenge. De ha tényleg annyira van írva, annak elég rendesen menni kéne. A 146-omban nincsenek a határok feszegetve a chiptuniggal. Névleg 135 lóerő az egész és 300Nm. A logokból kiszámolva kb stimmel. Már 3 vagy 4 éve van így, persze néha azt mondom jöhetne még egy kis erő, de gyengének semmiképp nem mondanám, így is olyan érzés néha, hogy eltépi azt a kis kasznit:-)

És akkor a 156-od könnyebb, elvileg erősebb, nyomatékosabb, bőven 9-en belül kéne gyorsulnia és pörögnie mint a búgócsiga, mert annak fent is van levegője az enyémmel ellentétben. Tizedekre kéne elmaradnia egy 2.4 m-jettől, nem csak elméletben. Próbáltam anno Ferko barátom után menni autópályán, igen meglepődött :-) Persze végül lehagyott, de nem volt ám olyan őrületes különbség. A végére szépen eltávolodott, az enyém megállt 210-nél, az övé 220-nál. Ennyi, semmi drámai. Anno (2012) KUL-on is szépen tartotta magát a kis gép a 2.4-ek közt, Dév cartárs rá is kérdezett hogy miféle motor van az autómban hogy így megy..pedig az övé chippelt 10v.

Szóval csak azért mondom, hogy ha ez neked nagyon gyenge, akkor más tájékon kell keresgélni, valahol 3liter turbodízel, vagy 2 literes benzines turbo, vagy ilyesmi....:-) Az 1.9 jtd 8v kitűnő tuning alap.
A 2.4 persze megcsinálható még még erősebbre, ezt nem kétlem, de hogy az 1.9 jtd gyenge lenne a kasztnihoz, főleg chippelve...ott valami nem kerek :-)
.......................11-07-2014 13:50:17 // 26990
a 156 ban még nincs DPF ,de ha van akkor olyat vegyél amiben "már" nincs
úgy látszik ha padlón füstöl,és elkerülhetök az Injektor gondok

ja FONTOS az 5 hengeres üzemmeleg alapjáratra nagyon figyelj vásárláskor,
ha csuklik ,vagy egyenetlen vagy nagyon rázza a kasznit akkor ott valami nem kerek
.......................11-07-2014 13:44:10 // 26989
persze kényesebb,mert az Euro 3és 4 hez kellett a
szívósorba a kis pillangó,
meg a béna Pierburg EGR ,

maga a 2,4 jtdm 20V egy jó stabil Motor,a 156 ban még talán jobb is mint a 159 ben
159 Indigo Gray 2.4 Monster11-07-2014 13:19:01 // 26988
150 paci 340Nm van írva. Ez a motor kb egy puntoban lehetne nagyon fasza, ide kicsi. Ja és nincs olajhűtő :)
WarbiRunner (Gyuri)11-07-2014 12:36:10 // 26987
Akkor az gyengén van megírva :-) A 115 lovast elég jól fel lehet húzni gond nélkül. Nekem a 105 lovas se rossz, de szegénynek vannak korlátai, kb 140 ló, aztán kicsi a turbo, 150- nél jön hogy lassú a porlasztó. A 115 lovasnál gyorsabb porlasztók, vgt és olajhûtõ is van.
Persze legjobb a gyári ez tuti, ha van szép és jó 2.4 mjet a láthatáron én se beszélnék le senkit róla :-)
159 Indigo Gray 2.4 Monster11-07-2014 12:09:43 // 26986
A 116 lovast azt felejtsd el, harmat gyönge még meg írva is a 2.4mjet hez képest. Én sem vennék még egyszer ilyet. Szóval 2.4 20v azt vegyél :)
redbull9011-07-2014 09:42:17 // 26985
Szóval akkor nyugodt szívvel ajánlod? :) kicsit tartottam(tok) tőle mer páran mondták h kényesebb mint a régebbi jtd motorok.
.......................11-07-2014 09:09:25 // 26984
a 2,4 jtdm ugyanaz karbantartás szempontjából mint az 1,9
ez az 5 hengeres a 156 ban nagy mosolyt csal majd az arcodra
redbull9011-07-2014 08:49:39 // 26983
156sw 2.4Mjet motrától mennyire kell félni mennyire kényes egy sima 1.9jtd után??
Vagy ,mik a típus hibák meg amik előfordulhatnak mire kell oda figyelni karbantartáskor aki használ ilyet vagy használt ?!

2004- 156 1.9jtd mjet 140le ez is érdekelne. De gondolom mjet , mjet ugyan az.

2004- 156sw 1.9jtd 116 lovas ahogy néztem elég nyomaték szegényre sikeredett gondolom nem egy erőgép, egy chip beleférne, meg egy nagyobb turbo is...
Bilux11-07-2014 07:59:34 // 26982
Helyzetjelzőt vagy a rendszámtáblavilágításban cserélj izzót :P
159 Indigo Gray 2.4 Monster11-07-2014 06:56:24 // 26981
Egr szelep halál, turbócső kirepedt, nekem ez a két dolog okozott ilyen hibát. Ki kell olvasni és rögtön ki derül az ok.
Pepe14710-07-2014 23:16:59 // 26980
Sziasztok!
Motor control system failure hibakód milyen estekben szokott előjönni?1.9 JTD 8V-m van.
Még nem volt ilyen hiba...
Szabeee08-07-2014 19:41:11 // 26979
nekem is annyira jött ki a mostani 950 km, számítógép szerint 5,4 az átlag.... de a reális értékkel tökéletesen meg vagyok elégedve :))
mreni08-07-2014 19:16:27 // 26978
én a múltkor is leszedtem az olajhűtőt és jövőhéten is le fogom,majd megmérem mennyi jön le belőle,akkor kiderül minden :)
mreni08-07-2014 19:15:40 // 26977
nem érdemes hinni neki,nekem a 2100km átlaga comp szerint 5.1,valóságban 6.3, van jó kis progi androidra amivel szépen lehet követni a tankolásokat,fogyasztásokat(ha mindig tele tankolod)
dev16608-07-2014 17:50:38 // 26976
én úgy saccolom, h a gyári olajmennyiség 6L körül van és az olajcserénél azért írnak elő 5L-t, mert senki sem üríti az olajhűtőt (legalábbis az eddig leírtak alapján), amiben a fenti különbség jelentős része lakozik.
Szabeee08-07-2014 17:40:24 // 26975
enyém is csal picit...
sty08-07-2014 17:33:47 // 26974
Sokan kételkedtek a fogyasztásomon itt egy kis "bizonyíték".Jó tudom a nagyokos csal de akkor is tetszik amit látok,ja hozzáteszem ez 5 ember és tele csomagtartóval,a képen látni hogy ment a klíma 140-es utazó
mreni08-07-2014 16:21:25 // 26973
pd-kre jellemző ez nagyrészt(ott sem mindegyiknél),opeleknél meg a benzinesekre leginkább
mex8608-07-2014 16:20:11 // 26972
akkor a mienk kivétel vagy nemtom :D
2000es kiadäsu alufedeles klasszik 1.9tdi
mreni08-07-2014 16:15:37 // 26971
elég sok autó meghal rossz vagy lehúzott lmm-el,többek között opelek és vw-k is
mreni08-07-2014 16:14:34 // 26970
4.8-5liter megy bele,akkor van fullon a nivon.
mex8608-07-2014 16:14:23 // 26969
adagolós TDI-vel sem maradtunk az útszélén. nem hinném hogy az ujabbaknäl visszafejlesztétték volna
szarul ment rossz LMM-el, hullámzó teljesitményen, de ment, indult.
lehúztam a stekkert meg megvolt a power 85%-a
nagyon közeli élmény, asszony vasän 2 hete cseréltem a 14 éves LMM-et
Liquid08-07-2014 13:37:36 // 26968
bocs, a 159-re gondoltam, nem figyeltem hogy 166-ról van szó
dev16608-07-2014 12:49:03 // 26967
ugyanezt írja a 10V-ra és a 20V EURO4-re is 166-ban.
dev16608-07-2014 12:42:01 // 26966
manual szerint:

Engine oil (quantity
for periodical change, including
the oil filter change)

JTD 20V
Multijet

5 litres

ez a 175LE EURO3 blokk adata, de nem hiszem, hogy az EURO4-esbe több kéne. 5,5L biztos, h sok, ha még az olajhűtőt sem bontod meg.
dev16608-07-2014 12:38:23 // 26965
A JTD-kben használt ECU-k szoftvere hibás légmennyiség jel esetén egy becsült értékkel számol. Ennek köszönhető, h haldokló vagy kontaktos LMM-mel sem rohadsz le az út szélén, mint pl. egy TDI-ben vagy egy 320d-ben. a becsült érték kigyorsításkor, gázelvételkor nagyon rossz becslés tud lenni, ezért lehúzott LMM-mel megnő a fogyasztás és a koromképződés. a sok korom meg ugye koszos turbót, eltömődött EGR-t és szívosort és így még több kormot jelent :)
Liquid08-07-2014 12:38:22 // 26964
4,5? az kevés, a 6L-ből maradt egy fél liter kb.
dev16608-07-2014 12:31:36 // 26963
Ti le szoktátok engedni az olajat az olajhűtőből is olajcserénél (2.4 JTD)? mennyire bonyolult művelet? nyilván marad a régi olajból így is úgy is a motorban, de, hogy 5 (vagy 5,5?) helyett 4,5L fér bele arra utal, h jelentős mennyiségű fáradt olaj marad az olajhűtőben, ami nagyon nem tetszik.
toto7008-07-2014 11:58:01 // 26962
Sziasztok!
Ha már itt vagyok, csak megírom egy tapasztalatomat.
2002-es, 1,9 jtd 115 lovas, levegőszűrő csere után (mert ugye mindíg sietünk...) nem lett visszacsatlakoztatva a légtömegmérő. Úgy kb 110-150km-t meg is tettem vele minden gond nélkül, mikor eszembe jutott, hogy mi is van, és döbb...
Egyáltalán kell az? :-) Vagy nem? ( Ez költői kérdés volt, de megválaszolható... )
Gtaati02-07-2014 15:36:23 // 26961
Helló Mindenki! Korábban írtam már ide is de nem igazán kaptam a problémámra választ és most újra megkérdezném hátha valakinek van még ötlete:

A gt-m kilometer oraja nem mutat, tobben tanacsoltatok,hogy generator problematol lehet, es igaz gond volt a generatorral, most meg lett csinalva csapagy csere, fesz. Szabalyzo csere stb. Most mar normalisan tolt:14,3v-t, de a km ora nem mutata!!A napit és a totálist is számolja! Tehát a jeladó jó! Felraktam gépre és diagnosztikai kábelen keresztül és a Multiecuscan-el lehet diagnosztizálni a műszerfalat is . Ott van lehetőség kimeneti tesztre és le tudtam tesztelni az órát és tesztben működik mutat mutató! Többen itt generátor probléma miatt ugyanígy járták, és generátor felújítás/csere után a problémájuk megoldódott. Nálam is gond volt a generátorral de fel lett újítva és tökéletesen működik 14, 3v-t a töltés mindig! De ezek után sem működik az óra. Olyan mintha valami tiltaná a jelet és nem adja ki az órának! Biztosítékok minden jó!, aksi is új. A motorvezérlő ecu is látja a sebességet illetve ott is jó a töltés. Body computer lehet benne, az tilthat ilyet? Nincs több ötletem...
mreni01-07-2014 15:26:41 // 26960
Pl az Autochem-es cuccok egesz jok,fenyevekkel,mint az Stp,de ezek sem tudnak csodat tenni
Mr. Z29-06-2014 14:06:45 // 26959
Én az STP diesel adalékot szoktam használni , nekem is abszolút pozitív a tapasztalatom. Én gázolaj szűrőt mint ahogy minden más szűrőt tízezrenként cserélek. Gázolajszűrőbe csak Mann filtert használok, mikor legutóbb egy olcsóbbat vettem cserénél elcsodálkoztam hogy a Mann majdnem 3X olyan nehéz. 1 teletank MOL EVO NEO-hoz 1 flakon STP diesel adalékot teszek, és mintha egyenletesebben járna
.......................26-06-2014 17:17:02 // 26958
"injektortisztító adalékok eddig nálam beváltak"

melyik?
WarbiRunner (Gyuri)26-06-2014 13:48:49 // 26956
:-) Végülis a sorrenden felesleges vitatkozni, a konklúzió asszem megvan.
A diagnosztikával kapcsolatban viszont a "bárki képes rá" az kicsit erős. Pont a helyi Fiat márkaszervízben saját szememmel látott "diagnosztika" után döntöttem el hogy ezt is inkább megtanulom magam.
Rádugni a gépre tényleg 2 perc, de ez kb annyi mint egy váltó cserénél a szerszámok előkészítése. A lényegi dolgok azután jönnek..
Zsombor25-06-2014 17:06:02 // 26955
Köszönöm szépen mindenkinek a sok értékes hozzászólást. Szigorúan alapjáraton és valóban rázza a kasztnit, néha kicsit nagyobbat rántva. Figyelem a fordulatszámmérőt, de úgy látom, az ilyenkor nem tér ki. Minimális gázadásra kisimul és érdekes mód hideg motornál nem csinálja. Amint eléri a 90 fokot, majdnem azonnal. Első körben szerintem is visszamegyek Szamosiékhoz.
dev16625-06-2014 16:54:18 // 26954
rángatás vagy remegés? ha induláskor, kigyorsításkor rángat, az más tészta. én álló helyzeti, alapjárati remegésre gondoltam, amikor a motor rázza a kormányt és az egész kasztnit, mert egyenetlenül jár (nem egyformán dolgoznak a hengerek és ez a kis pillanatnyi teljesítmény miatt érezhető).

a diagnosztika kb 2 perces művelet (és bárki képes rá), a tank ellenőrzése nagyon nem az, főleg nem egy Brerán, amiben alig lehet megmozdulni.
dev16625-06-2014 16:46:01 // 26953
én most nem váltanék szervizt. Szamosiék majd szépen megcsinálják garanciában. Először is olvassák ki az injektorok korrekciós értékeit alapjáraton. ha ott gond van, akkor érdemes elkezdeni tisztogatni az üzemanyagrendszert (tankmosás, szűrőcsere), majd lehet foglalkozni az injektorokkal a probléma nagyságának megfelelően.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.