Nekem ezt a rezonálást még egy Alfa sem produkálta. Legalábbis a 156-147-159-GT.
Max annyi volt, hogy kurvára nem történt semmi :-) De nem volt rezonancia.
Forum >> Dízelmánia
Attie25-10-2007 10:36:18 // 4602
Zsota25-10-2007 10:34:00 // 4601
hát igen...1000 körlül magasabb fokozatban olyan meghalás szerű hangot ad :))) Azaz mint ha le akarna fulladni meg szét akarna esni a kocsi, úgy berezonál
Attie25-10-2007 10:24:03 // 4599
Amúgy most gondolok bele...
Hétvégén vezettem apám automata Mondeo TDCi-jét. Finoman kezeltem a gázpedált és akkoris 2300 és 2500 között váltogatott. Engem már zavart, hogy miért nem vált feljebb.
Amikor csak csorogtunk és olyan 1600 körül volt a fordulat, akkor kiraktam manuális módba a váltót és próbáltam felváltani, de nem engedte.
Ez is azt jelzi akkor, hogy nem szerencsés 1500 alatt autózni ezekkel a dízelekkel? :-O
Hétvégén vezettem apám automata Mondeo TDCi-jét. Finoman kezeltem a gázpedált és akkoris 2300 és 2500 között váltogatott. Engem már zavart, hogy miért nem vált feljebb.
Amikor csak csorogtunk és olyan 1600 körül volt a fordulat, akkor kiraktam manuális módba a váltót és próbáltam felváltani, de nem engedte.
Ez is azt jelzi akkor, hogy nem szerencsés 1500 alatt autózni ezekkel a dízelekkel? :-O
GEORGE25-10-2007 10:07:12 // 4598
És akinek hat fokozatú a váltója az ne is menjen 80-nál többel? :-( :-)))
Attie24-10-2007 17:57:07 // 4597
Második?
Inkább az első, és ebben ki is fújtak az előnyei :-))
Szerinted mi az első?
Inkább az első, és ebben ki is fújtak az előnyei :-))
Szerinted mi az első?
Ronnie24-10-2007 00:38:45 // 4596
Én csak azt mondom, hogy van komplett cucc. Nem éppen a szíjat akartam itt eröltetni, hanem a görgőket, és a vízpumpát ajánlanám. Meg lehet nézni őket, és el lehet dönteni, köll, vagy nem köll olcsóé. A szíjat azért tartottam meg, mert abból mégjobban meg lehet ítélni milyen keveset futottak. Ha érdekel, szóljál!
Zsota23-10-2007 11:50:20 // 4595
hát igen...épp ezek a dologok lehet hiányozni fognak nálam a dpf miatt...attól tartok hazavágná ha gyorsulgatnék.. :(
Zsota23-10-2007 11:49:07 // 4594
értem, nekem az 1.6 is mutogatott néha 18-at de akkor 180-al mentem fel az érdi kaptatóra :)))) Kicsit hihetetlennek tűnnek ezek az értékek egy dieselnél aminél a második legnagyobb előny a fogyi
Zsota23-10-2007 11:47:46 // 4593
hát igen...nem mondom hogy nem élvezem a dolgot :))) a kattogása meg tök aranyos sztem :)))
Wickey23-10-2007 09:21:49 // 4592
Ronnie!
A szíjakat NEM SZABAD VISSZATENNI!
A görgők meg a vízpumpa az OK, azt még fel lehet tenni, de a szíjat ha rám hallgatsz, most vágd ketté. Nem túl drága, és tényleg nem mindegy hogy futott először. Én is ki fogom dobni a V6-ról az 500km-et futott vezérműszíjat ha kiveszem a motort jövőhéten, és elhiheted, nem azért mert nem tudok mit kezdeni a pénzemmel. :-)
A görgőket és a vízpumpát viszont lehet, hogy megvenném, 20.000 km múlva esedékes a vezérlés csere.
btw kíváncsiságképp: honnan tudni, hogy az előző tulaj is cseréltette ezeket?
A szíjakat NEM SZABAD VISSZATENNI!
A görgők meg a vízpumpa az OK, azt még fel lehet tenni, de a szíjat ha rám hallgatsz, most vágd ketté. Nem túl drága, és tényleg nem mindegy hogy futott először. Én is ki fogom dobni a V6-ról az 500km-et futott vezérműszíjat ha kiveszem a motort jövőhéten, és elhiheted, nem azért mert nem tudok mit kezdeni a pénzemmel. :-)
A görgőket és a vízpumpát viszont lehet, hogy megvenném, 20.000 km múlva esedékes a vezérlés csere.
btw kíváncsiságképp: honnan tudni, hogy az előző tulaj is cseréltette ezeket?
Ronnie23-10-2007 00:52:06 // 4591
Tisztelt 1.9 JTD kollégák!
Pár hete, vettem egy használt gépjárművet, és ahogy ezt illik, rutinszerűen lecseréltettem a bordásszíjat, görgőket, nameg a vízpumpát is.
Legnagyobb meglepődésemre, ezt nemrég az előző tulaj is megtette, szóval rendelkezem egy gyári, tökéletes állapotú, és fölös garnitúra komplett cuccal. Ha valakit érdekel, keressen meg, ne áljon már a polcomon, majd kitalálunk vmi röhejes árat.
Pár hete, vettem egy használt gépjárművet, és ahogy ezt illik, rutinszerűen lecseréltettem a bordásszíjat, görgőket, nameg a vízpumpát is.
Legnagyobb meglepődésemre, ezt nemrég az előző tulaj is megtette, szóval rendelkezem egy gyári, tökéletes állapotú, és fölös garnitúra komplett cuccal. Ha valakit érdekel, keressen meg, ne áljon már a polcomon, majd kitalálunk vmi röhejes árat.
Wickey22-10-2007 20:15:31 // 4590
Ez ugyan csak az én privát véleményem, de igen.
Jobb az, ha szellőzik, tényleg csak a füstölés, és a VGT turbó végett.
Városban negyven hármas, hatvan négyes, nyolcvan ötös, én nagyjából így közlekedek ha tehetem.
off:
Az America városban, ötödikben ezres fordulaton mint egy szerepzavaros gőzmozdony felcsörtet a budai hegyre mint egy vaddisznó. :-P Kettesben meg nem lehet útontartani, mert virágot szed az autó hátulja az útnak hol a jobb hol a bal szélén. :-P
Jobb az, ha szellőzik, tényleg csak a füstölés, és a VGT turbó végett.
Városban negyven hármas, hatvan négyes, nyolcvan ötös, én nagyjából így közlekedek ha tehetem.
off:
Az America városban, ötödikben ezres fordulaton mint egy szerepzavaros gőzmozdony felcsörtet a budai hegyre mint egy vaddisznó. :-P Kettesben meg nem lehet útontartani, mert virágot szed az autó hátulja az útnak hol a jobb hol a bal szélén. :-P
GEORGE22-10-2007 18:59:30 // 4589
én csak kajázni álltam le meg az ejtőernyős ugrások idejére :-)
Adrián22-10-2007 18:57:16 // 4588
Neked is mi ? te is fordultál 1 párat:)))))
Adrián22-10-2007 18:56:25 // 4587
Ja bocsi hogy igy bevágtam ezt ide de a csev topikba nem akartam ! ;)GEORGE nak szántam igazából!+ akit érdekel :))
GEORGE22-10-2007 18:55:47 // 4586
"bejáratodott" a hazaútra az tuti :-))))
Adrián22-10-2007 18:52:06 // 4585
Olyat vettem észre az autón főleg ilyen kis gyorsulások után már több alakalommal hogy jót tehetett neki( leszámítva kuplung féltengely:)))) ez a kis kikormolás!
Hazefelé jövet iszonyat dinamikusan ment az autó hegyen völgyön zéró korom mellett!
Jól megy egyébként is asszem te is láttad meg egyébkén engem már nem igen zavar az a kis korom amit produkál!
A 4000ford megtette a jótékony hatását!
Hazefelé jövet iszonyat dinamikusan ment az autó hegyen völgyön zéró korom mellett!
Jól megy egyébként is asszem te is láttad meg egyébkén engem már nem igen zavar az a kis korom amit produkál!
A 4000ford megtette a jótékony hatását!
Attie22-10-2007 18:47:02 // 4584
20 litert is mutathat Bp-en hidegben 1-2-ben.
Igaz ezt még csak 2x sikerült látnom, pedig semmi állatkodás, mert ezek rögtön indulás után vannak.
Igaz ezt még csak 2x sikerült látnom, pedig semmi állatkodás, mert ezek rögtön indulás után vannak.
Attie22-10-2007 18:45:25 // 4583
Ez akkor azt jelenti, hogy Bp-en 3-asban, ha nem tartom be a szabályokat akkor négyesben kéne közlekedni? Mert nekem kb 50-nél van 2000-nél a fordulat 3-asban.
GEORGE22-10-2007 18:26:48 // 4582
A régebbi gépedhez képest van pár ( 30 ) lovacska plusszod :-)
És dupla annyi forgató nyomatékod :-)
És dupla annyi forgató nyomatékod :-)
Zsota22-10-2007 18:06:18 // 4581
egyszer már megmutatták magukat a pacik, mikor véletlen 3000-ig húztam a mocit. Frankón megilyedtem a nyomatéktól egy rövid időre majd kiült a széles, bágyú vigyor az arcomra :DDD
GEORGE22-10-2007 18:02:21 // 4580
Hidd el hamar ráérzel az M-jet Powerra :-)))
Zsota22-10-2007 17:53:48 // 4579
jóóó ezek csak elméleti számok, aztán ugyis a fülem, és érzés szerint finomitom az értékeket :))
GEORGE22-10-2007 17:50:44 // 4578
ja jaaa nagyjából ha sietős azért még 1500-nál ne válts feljebb inkább 2000 legyen az alsó érték :-)
Zsota22-10-2007 17:47:30 // 4577
szóval, ha jól összegzem az infókat:
- nem sietős városi tevékenység: akár már 1500-2000-nél feljebb váltani minél magasabb fokozatba a fogyi miatt
- suzuki alázás a lámpáknál: 3500 körülig lehet huzatni utána meg elváltani (ez utóbbi még hosszú kilóméterekig elmélet marad)
- nem sietős városi tevékenység: akár már 1500-2000-nél feljebb váltani minél magasabb fokozatba a fogyi miatt
- suzuki alázás a lámpáknál: 3500 körülig lehet huzatni utána meg elváltani (ez utóbbi még hosszú kilóméterekig elmélet marad)
Zsota22-10-2007 17:45:21 // 4576
ok, gyorsabban reagáltál :)) köszi :DD
Zsota22-10-2007 17:44:44 // 4575
bocsi...büdipestre gondltam az ott 70-80-at jelent :))
GEORGE22-10-2007 17:44:31 // 4574
Most olvasom még1szer és most olvasom jól a kérédést :-)))
Az hogy hányadikban vagy a fordulat és a sebesség határozza meg, ha 100-al mész a városban már mehet is 6.-ba :-)
Az hogy hányadikban vagy a fordulat és a sebesség határozza meg, ha 100-al mész a városban már mehet is 6.-ba :-)
GEORGE22-10-2007 17:42:37 // 4573
Szerintem nem! a 6.-at még felesleges 50-nél használni.
GEORGE22-10-2007 17:41:42 // 4572
Jó az a 12-es hisz pillanatnyi...
Mondjuk nem jó velem hasonlitanod mert egy kicsit nagyobb a moci.
De ha 100-al megyek tempomattal akkor 3.2 - 4 közti adatokat mutogat.
Ha 160-nal megyek szintén tempomattal akkor 5,8 -é 7,4 közt irogatja ez a két határéték javarészt ilyen kor 6,6-ot mutat.
Nekem a vegyes tankolgatásaim eddig.
Legalacsonyabb 7,1 az esetek 90% 8-8,5 és volt már 9,5 és 9,8 legutobbi Rábaring :-)
Mondjuk nem jó velem hasonlitanod mert egy kicsit nagyobb a moci.
De ha 100-al megyek tempomattal akkor 3.2 - 4 közti adatokat mutogat.
Ha 160-nal megyek szintén tempomattal akkor 5,8 -é 7,4 közt irogatja ez a két határéték javarészt ilyen kor 6,6-ot mutat.
Nekem a vegyes tankolgatásaim eddig.
Legalacsonyabb 7,1 az esetek 90% 8-8,5 és volt már 9,5 és 9,8 legutobbi Rábaring :-)
Zsota22-10-2007 17:41:07 // 4571
:) Mrs Daisy söfőrje biztos nem én vagyok :)))
Köszi a tippet
Köszi a tippet
Wickey22-10-2007 17:38:28 // 4570
Tartsd kétezer körül a fordulatot mindig. A dízel szeret, és tud légfelesleggel dolgozni.
Hadd öblögesse a torkát friss levegővel. Ha sok levegő van az azért sem hátrányos, mert nem fog füstölni ha odalépsz neki. Forgatni ész nélkül nem kell, a 3,5k -4k már magas fordulat. Fogyasztás 6 és 7 liter között reális, afölött egy állat vagy, azalatt meg igencsak nyugdíjas :-))
Hadd öblögesse a torkát friss levegővel. Ha sok levegő van az azért sem hátrányos, mert nem fog füstölni ha odalépsz neki. Forgatni ész nélkül nem kell, a 3,5k -4k már magas fordulat. Fogyasztás 6 és 7 liter között reális, afölött egy állat vagy, azalatt meg igencsak nyugdíjas :-))
Zsota22-10-2007 17:37:33 // 4569
érdemes tehát ha nem sietős a dolgom a 6-at is elváltani városban?!
Zsota22-10-2007 17:37:00 // 4568
eddigi tapasztalataim:
800km 1 tankkal (58lityó) illetve most a másodiknál erősen meg fogom közeliteni a 900km-t.
viszont a computer 11-12liter-es fogyit!!!! ir ki mikor 1-es, 2-esben tötyögök a pesti dugóban. Igaz lehet ez?! Kissé irreálisnak tartom...hasonlóképpen a 6-os fokozat 4-6 lityós fogyiját 140-150 körül
800km 1 tankkal (58lityó) illetve most a másodiknál erősen meg fogom közeliteni a 900km-t.
viszont a computer 11-12liter-es fogyit!!!! ir ki mikor 1-es, 2-esben tötyögök a pesti dugóban. Igaz lehet ez?! Kissé irreálisnak tartom...hasonlóképpen a 6-os fokozat 4-6 lityós fogyiját 140-150 körül
GEORGE22-10-2007 17:30:35 // 4567
fogyasztásnál itt is az a jó ha folyamatosan haladsz a legmagasabb fokozatban......na itt már meg fognak oszlani az "okosságok" mert szélsöséges adatok keringenek itt .-)
A csoda 4-5 liter és a valósabb 6-8 literes értékek közt van a fogyi.
Szóval ha dinamikusan haladsz vele a 8-at fogja alulról nyaldosni, ha laza tempoval gurulgatsu akkor meg 5-6 kategória.
A csoda 4-5 liter és a valósabb 6-8 literes értékek közt van a fogyi.
Szóval ha dinamikusan haladsz vele a 8-at fogja alulról nyaldosni, ha laza tempoval gurulgatsu akkor meg 5-6 kategória.
Zsota22-10-2007 17:27:21 // 4566
oks, köszi
fogyasztás szempontjából mi az ideális? ugyanis szombathely fele a sok kis faluban, mikor lelassultam 50 körüli sebességre 4. és 5. sebességben is jól muzsikált a szekér...jó, 4-ből könyebben gyorsultam fel újra
fogyasztás szempontjából mi az ideális? ugyanis szombathely fele a sok kis faluban, mikor lelassultam 50 körüli sebességre 4. és 5. sebességben is jól muzsikált a szekér...jó, 4-ből könyebben gyorsultam fel újra
GEORGE22-10-2007 17:25:41 // 4565
Úgy értem a 1500 alatt ne járasd hogy 6.-ban 5.- ben ne onnan kezdj előzésbe!
Ha csak ballagni kell tartósan jó az 1500 is :-)
Ha csak ballagni kell tartósan jó az 1500 is :-)
GEORGE22-10-2007 17:24:16 // 4564
1500 alatt szerintem ne járasd!
És igen is váltsál vissza! de ahol az elöbbit négybe tetted volna ezt elég ötbe! vagy harmadik helyett elég negyedikbe!
Amúg egy kis idő után ráérzel!
És igen is váltsál vissza! de ahol az elöbbit négybe tetted volna ezt elég ötbe! vagy harmadik helyett elég negyedikbe!
Amúg egy kis idő után ráérzel!
Zsota22-10-2007 17:19:22 // 4563
Köszi :) Valóban sokat számit, remélem nem lesz gondom a DPF-el mert sokat fintorognak tőle.
most hogy bejáratós, 3k alatt mindig elváltom, pedig épp akkor lódulna meg igazán a szekér...viszont előzésnél még nem igazán tudom mit kell tegyek, mert a szóbeszéd miatt nem merek visszaváltani :)) pedig ha jól érzem 1500 alatt igenis vissza kellene
most hogy bejáratós, 3k alatt mindig elváltom, pedig épp akkor lódulna meg igazán a szekér...viszont előzésnél még nem igazán tudom mit kell tegyek, mert a szóbeszéd miatt nem merek visszaváltani :)) pedig ha jól érzem 1500 alatt igenis vissza kellene
GEORGE22-10-2007 17:14:59 // 4562
A részecskeszűrő komoly hatással bír a kormolás eltüntetésében :-))
Először is gratula az új géphez! :-)))
Nos, szerintem normál használatnál bőven elég 3000 - 3500 közt legkésöbb váltanod!
Egyébb iránt meg ugy is adja magát, ha nem annyira iparkodsz 2,5-nél is elváltogathatod :-)
Én azt szoktam mondani annak aki benyásból ül át dieselbe, hogy ott ahol a benyást visszarakta akárhányadikba, ott a dieselt egyel feljebb kell csak vissza rakni :-)
Már 1500-1800 -tól szépen húz a "bringa" :-)
Először is gratula az új géphez! :-)))
Nos, szerintem normál használatnál bőven elég 3000 - 3500 közt legkésöbb váltanod!
Egyébb iránt meg ugy is adja magát, ha nem annyira iparkodsz 2,5-nél is elváltogathatod :-)
Én azt szoktam mondani annak aki benyásból ül át dieselbe, hogy ott ahol a benyást visszarakta akárhányadikba, ott a dieselt egyel feljebb kell csak vissza rakni :-)
Már 1500-1800 -tól szépen húz a "bringa" :-)
Zsota22-10-2007 17:09:22 // 4561
Hy! Új kormosként (bibi az enyim nem kormoz :) érdeklődnék, hogy hogyan illik vezetni az ilyen álom masinákat.
Gondolok itt az elvi 5.5-ös vegyes fogyira illetve hogyan lehet elérni a legjobb startidőket :) (meddig illik húzni az egyes fokozatokat)
Köszi..még lámer vagyok ezen a téren szal relax :D
Gondolok itt az elvi 5.5-ös vegyes fogyira illetve hogyan lehet elérni a legjobb startidőket :) (meddig illik húzni az egyes fokozatokat)
Köszi..még lámer vagyok ezen a téren szal relax :D
Ferke18-10-2007 10:38:57 // 4560
Szerintem a kettős tömegű lendkerékre gondoltak. Valóban lehet hangosabb, ha az már csereérett. A féltengelyeknek semmi köze a témához. Én még most is kicsit hangosnak érzem az autót, lehe, hogy egy szelepállítás is jót tenne neki.
A vezérlést mielőbb cseréld (összes szíj, összes feszítő+vezetőgörgő+vízpumpa), senkiben ne bízzál, mert ha ott szakad valami, az nagyon zsebbenyúlós!:(
A vezérlést mielőbb cseréld (összes szíj, összes feszítő+vezetőgörgő+vízpumpa), senkiben ne bízzál, mert ha ott szakad valami, az nagyon zsebbenyúlós!:(
GEORGE17-10-2007 22:32:49 // 4559
Vidd el olyanhoz aki ért is hozzá és avval nézesd meg!!
Aki azt mondta hogy a féltengelycsapágy rossz az valószínüsithetően nem hozzá értő :-D
Aki azt mondta hogy a féltengelycsapágy rossz az valószínüsithetően nem hozzá értő :-D
Wickey17-10-2007 22:19:25 // 4558
Namost a féltengelyben nincs csapágy, a főtengely meg nem 100 körül van. :-)
Mark17-10-2007 21:46:28 // 4557
Rémísztgettek olyannal is hogy féltengely csapágy miatt csörög, és hogy ez 100 körül van.
Wickey17-10-2007 21:30:49 // 4556
Ronnie, csekkold a 115 lovas 156jtd-m fogyasztását a blogjában. Legurult azért a torkán pár liter...
7 literből el kell tudnia közlekednie, 8, ha a szemét is kinyomod.
A tied is puttonyos, ugye?
Amúgy a fedcomp-nak nem kell hinni. A range-t az átlagfogyasztásból, és a pillanatnyi fogyasztásból számolja. Asszem a Lybra nem tud pillanatnyi fogyasztást kijelezni, legalábbis Fészi fullos 2.4JTD-je nem képes rá, akárhogy nyomkodtuk.
Érdekes, hogy amikor a fent említett jtd-t megvettük, 300km-re 5.9-es átlagfogyasztást írt ki, igaz a srác, akié volt, tényleg elég higgadt stílusú ember volt :-)
7 literből el kell tudnia közlekednie, 8, ha a szemét is kinyomod.
A tied is puttonyos, ugye?
Amúgy a fedcomp-nak nem kell hinni. A range-t az átlagfogyasztásból, és a pillanatnyi fogyasztásból számolja. Asszem a Lybra nem tud pillanatnyi fogyasztást kijelezni, legalábbis Fészi fullos 2.4JTD-je nem képes rá, akárhogy nyomkodtuk.
Érdekes, hogy amikor a fent említett jtd-t megvettük, 300km-re 5.9-es átlagfogyasztást írt ki, igaz a srác, akié volt, tényleg elég higgadt stílusú ember volt :-)
ALFI15617-10-2007 21:28:10 // 4555
Szerintem 1 másik szerelővel se ártana megnézetni.Vételkor szerintem nem árt mindent lecserélni.Vezérlés,szíjjak,vezető,feszítőgörgő,olaj.olajszűrő,levegő,pollen,üzemanyagszűrő esetleg vízpumpa stb.Az a tuti akkor lehetsz nyugodt.
Mark17-10-2007 21:18:54 // 4554
Szerelő megnézte amikor vettem és azt mondta hogy jó még a vezérlés, szóval nem volt cserélve semmi,még talán légszűrő se. olaj volt meg olajszűrő.
ALFI15617-10-2007 21:07:41 // 4553
Mik voltak cserélve benne eddig?Görgők,szíjak stb......
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
593
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?