Forum >> Dízelmánia
GTPeti15-05-2009 15:21:17 // 11952
	A Calsson-os kolléga is 300-at mond, márpedig ő igen nagy spíler a témában.
	
GTPeti15-05-2009 15:11:37 // 11951
	Én is pontosan így tudom.
	
András bácsi15-05-2009 14:05:07 // 11950
	Gépre rákötve stabilan ezt mutatja. Ha nem kopott meg az emlékem.:)
	
GEORGE15-05-2009 14:03:19 // 11949
	Szasz :-)
Te mérted? izé láttad?
Mert ha igen, akkor ott még sem értenek hozzá ahol Erhard járt....
Azt meg csak sejtettem, hogy nem nagy különbség lehet a HDi / M-jet között...
	
Te mérted? izé láttad?
Mert ha igen, akkor ott még sem értenek hozzá ahol Erhard járt....
Azt meg csak sejtettem, hogy nem nagy különbség lehet a HDi / M-jet között...
András bácsi15-05-2009 14:00:15 // 11948
	Csak 300.
	
GEORGE15-05-2009 13:56:58 // 11947
	Igaz én csak a 2,0HDi16v de láttam saját szememmel, hogy 260bar-on nyom alapjáraton...
lehet értenek hozzá ott, de most is soknak tartom az alapjáraton a 600bar-os nyomást.
A HDi 400bar megléte indult el, majd vissza esett 260-ra alapjáraton.
De ha pakson leszek rárakatom compjuterre a M-jet-et sőt le is videzom neked, majd akkor meglátjuk tényleg 600bar-e alapjáraton.
	
lehet értenek hozzá ott, de most is soknak tartom az alapjáraton a 600bar-os nyomást.
A HDi 400bar megléte indult el, majd vissza esett 260-ra alapjáraton.
De ha pakson leszek rárakatom compjuterre a M-jet-et sőt le is videzom neked, majd akkor meglátjuk tényleg 600bar-e alapjáraton.
Erhard 242 (Pure Energy)15-05-2009 13:51:47 // 11946
	ahol bemérettem ott mondták ...csak értenek hozzá
	
GEORGE15-05-2009 13:47:06 // 11945
	Szerintem meg csak 260-280 bar a nyomás alapjáraton.
(A 2,0HDi 16v ilyen nyomásom üzemelt alapjáraton.)
	
(A 2,0HDi 16v ilyen nyomásom üzemelt alapjáraton.)
Erhard 242 (Pure Energy)15-05-2009 13:25:07 // 11944
	alapjáraton van 600 bar nyomás....
	
GTPeti15-05-2009 12:57:55 // 11943
	Piritu, átsiklottam a múltkori kérdéseid fölött.
Tehát...
1. MAX raildruck egy gyári motornál csak max teljesítménynél (fordulatszámnál?) lehet. Ez abból is adódik, hogy a nagynyomású szivattyúnak ford.számra van szüksége a nyomás felépítéséhez. Tehát alacsonyabb fordulatszámokon elvileg nem is lehetséges a MAX nyomás. Másrészről alacsonyabb fordszámokon több idő áll rendelkezésre a befecskendezéshez, és magasabb railnyomás esetén túl gyorsan lezajlana ez (vagyis az adott mennyiség befecskendezése), ami feleslegesen keménnyé kopogóssá? tenné a dolgot. (Bevallom nem tudom magyarul, hogy mondják ezt szépen. :)
2. Tempomatos haladás 2000-es fordulatszámnál. A railnyomás olyan 700-800bar körül lehet.
	
Tehát...
1. MAX raildruck egy gyári motornál csak max teljesítménynél (fordulatszámnál?) lehet. Ez abból is adódik, hogy a nagynyomású szivattyúnak ford.számra van szüksége a nyomás felépítéséhez. Tehát alacsonyabb fordulatszámokon elvileg nem is lehetséges a MAX nyomás. Másrészről alacsonyabb fordszámokon több idő áll rendelkezésre a befecskendezéshez, és magasabb railnyomás esetén túl gyorsan lezajlana ez (vagyis az adott mennyiség befecskendezése), ami feleslegesen keménnyé kopogóssá? tenné a dolgot. (Bevallom nem tudom magyarul, hogy mondják ezt szépen. :)
2. Tempomatos haladás 2000-es fordulatszámnál. A railnyomás olyan 700-800bar körül lehet.
Erhard 242 (Pure Energy)15-05-2009 12:39:30 // 11942
	az majd 20%....akkor megint 300ft lesz a nyál....
	
GEORGE15-05-2009 12:34:28 // 11941
	Itt lenne már az ideje :-)))
	
GEORGE15-05-2009 12:33:18 // 11940
	hamis világban ringatja magát :-))
	
GEORGE15-05-2009 12:32:23 // 11939
	Attól mert én elköltözöm, még neked nem lesz olcsóbb a megélhetésed.
Azért ki ne találd már, hogy ha emeli az állam az üzemanyagárakat akkor az másban nem mutatkozik meg....
	
Azért ki ne találd már, hogy ha emeli az állam az üzemanyagárakat akkor az másban nem mutatkozik meg....
WarbiRunner (Gyuri)15-05-2009 12:02:34 // 11938
	Eddig is az volt, hogy mikor megindultak a betakarítási munkák a földeken, felment a dízel ára. Eddig a Mol fölözte, most direktben az "állam". Ugyanaz a gennyes maffia...Remélem végre már besokall ez a birka nép, és fegyverrel üldözzük el ezt a sok pofátlant..-
	
Whiteskull14-05-2009 23:26:55 // 11937
	Így érzem én is. :))))
	
Whiteskull14-05-2009 23:26:31 // 11936
	Van útleveled? :))))))))
	
Tibe14-05-2009 23:08:57 // 11935
	Jó neked! :)))
	
GEORGE14-05-2009 23:04:43 // 11934
	Az csak egy dolog, de is szívni fogod mert ilyen jellegű emelés után mindennek fel megy az ára amit teherautóval szállítanak...nagy marha ez a kormány, Qrva egy ország ez :-(
	
Whiteskull14-05-2009 22:51:44 // 11933
	Az enyém benzinnel megy. :))))
	
Tibe14-05-2009 22:47:00 // 11932
	
	
GEORGE14-05-2009 22:32:26 // 11931
	nem volt fémszínű, de hidd el semmilyen lerakódás sem volt benne.
Piri szerint nagyon jót tesz a verdának a rendszeres autópályás 150 :-))
	
Piri szerint nagyon jót tesz a verdának a rendszeres autópályás 150 :-))
kru14-05-2009 22:02:36 // 11930
	Azt ne mondd, hogy fém színű volt... :)
	
kru14-05-2009 22:01:19 // 11929
	Van megoldás, ECU remap... Átírják, hogy milyen fordulatszám tartományban mennyire nyisson, vagyis ott lehet kiiktatni.
Szerintem ezt csak megbírja valaki csinálni, megmondod, hogy csak ezt akarod.
Amúgy igen, az EGR nekem is szép tiszta, na jó, nem fém színű, de amúgy nem szorul meg semmi, ellenben a szívósor milyen, meg valóban, ha kikerül a szívósor nyomásérzékelője... Hát ez ilyen, basszál rá.
	
Szerintem ezt csak megbírja valaki csinálni, megmondod, hogy csak ezt akarod.
Amúgy igen, az EGR nekem is szép tiszta, na jó, nem fém színű, de amúgy nem szorul meg semmi, ellenben a szívósor milyen, meg valóban, ha kikerül a szívósor nyomásérzékelője... Hát ez ilyen, basszál rá.
WarbiRunner (Gyuri)14-05-2009 21:55:00 // 11928
	Más különbség van? Fogyasztás, hang, gázreakció, bármi?
	
Selmak14-05-2009 19:58:27 // 11927
	Kisérleti alapon állapították meg hogy mennyi az ideálisan visszanyelethető kipufogógáz, ECU MAPba be van írva fix érték és csókolom, hogy közben nem minden motor viselkedik ugyanúgy meg idővel romlik a állapotuk és nem kellene annyi kipufgáz a mellékes. Jelentem ősz óta EGR disabled, a 3-4 mm vastag korom eltűnt a kipufogóból.
	
WarbiRunner (Gyuri)14-05-2009 19:18:31 // 11926
	Az korrekt :-))
	
WarbiRunner (Gyuri)14-05-2009 19:17:57 // 11925
	Gondolom használat függő. Nálam 70% autópálya, 30% város. Nem sok esélye van lekormolódni. Nálam egyszerű lenne lefalazni a cuccot, de még nem mertem belepiszkálni, valaki írta, hogy hidegen még borzasztóbb lesz a hangja úgy. Mondjuk amennyire tiszta ott a cső torkolat, nem vennék rá mérget, hogy egyáltalán működik benne a ketyere :-))
Megoldás mindenre van, kérdés, hogy hogyan kontrollálja az ECU az egr szelepet? Csak a nyitását figyeli? Vagy a visszamenő csőben ellenőrzi valami az oxigén szintet (így a kipuf gáz jelenlétét)akár egy lambda szonda?
	
Megoldás mindenre van, kérdés, hogy hogyan kontrollálja az ECU az egr szelepet? Csak a nyitását figyeli? Vagy a visszamenő csőben ellenőrzi valami az oxigén szintet (így a kipuf gáz jelenlétét)akár egy lambda szonda?
GTPeti14-05-2009 18:23:57 // 11924
	Nekem lóg egy csati rajta, amin belgául az áll, hogy "lehúzva hagyni". Én engedelmeskedem. :)
	
GEORGE14-05-2009 18:07:07 // 11923
	Jelentem januárban szétszedtük a Mjet20v EGR meg társait, hogy kitakaritsuk.
Semmilyen lerakódás nem volt!!
	
Semmilyen lerakódás nem volt!!
pe-Ti14-05-2009 17:53:59 // 11922
	Üdv!
Nézz bele a szívótorokba vagy vedd ki a turbónyomás érzékelőt, meg fogsz lepődni amit ott látsz.....vagy csak az Mjet ilyen ocsmány: korom mindenütt ....akkor is azt mondom kell, hogy legyen megoldás: kiiktatni azt a k..va EGR-t a kipuff gáz nem a szívótorokba való!!!!!!
	
Nézz bele a szívótorokba vagy vedd ki a turbónyomás érzékelőt, meg fogsz lepődni amit ott látsz.....vagy csak az Mjet ilyen ocsmány: korom mindenütt ....akkor is azt mondom kell, hogy legyen megoldás: kiiktatni azt a k..va EGR-t a kipuff gáz nem a szívótorokba való!!!!!!
WarbiRunner (Gyuri)14-05-2009 16:47:13 // 11921
	Érne annyit? Mi előnye volna? Én a múltkor leszedtem a felső csövét az LMM-nél, nincs ott egy gramm korom se.
	
GEORGE14-05-2009 16:28:34 // 11920
	A teljesen jó megoldás az lenne, ha kiírtanánk az Alfa féket és valami komoly cuccot tennék a helyére, de sajna azok több 100ezerbe kerülnek....
	
GTPeti14-05-2009 14:02:33 // 11919
	Ilyenkor mindig megingok, hogy Mo-val kapcsolatban vmiről lemaradtam. :)
	
GTPeti14-05-2009 14:01:38 // 11918
	Ha L-on és Saarbrücken-en keresztül mentek (jöttök), akkor jelezd! Danke. ;)
	
Wickey14-05-2009 13:20:47 // 11917
	azlesz. Na megyek felszivom a reggeli tojásrántottámat, meg az első cuba librét, 7:30 van, kinyitott az etető. :)
	
Erhard 242 (Pure Energy)14-05-2009 13:18:18 // 11916
	minél többen anál jobb :D csak használd ki rendesen nem ám csalódunk benned :DDD
	
Wickey14-05-2009 13:17:23 // 11915
	egy jó kis trippert azért importálok neked ha gondolod. Kráterseggü csálécsöcsü bokszos picsák vannak mindenfelé, atom egy hely... :))
	
Wickey14-05-2009 13:16:06 // 11914
	ja. Még fékfolyadékot nem cseréltem. Lehet az lesz. Kibaszott ausztrál lőré, kenguruhugyból van desztillálva, oszt azért pattog a fékbetét a tárcsán vagy mi a pöcs. :-)
	
Erhard 242 (Pure Energy)14-05-2009 13:14:22 // 11913
	kabbe :DDDD influenzát otthagyni!
	
Erhard 242 (Pure Energy)14-05-2009 13:13:31 // 11912
	a szar dízel nem tetted hozzá :DDDD egyébként ez tényleg triviális eset....
	
Wickey14-05-2009 13:12:24 // 11911
	Maasmechelenben van az autó perpill, én meg a Dominikai Köztársaságban még egy hétig. Jövő héten kedden érkezünk vissza, Frankfurba, utána veretünk Maasmechelenbe szunyálni utána meg én padlógázzal haza. Ez a terv. :)
	
Wickey14-05-2009 13:11:04 // 11910
	Nem. Az első az a kisbrembó vagy mi a pöcs, EP RP vagy valami másik kétbets fos volt, a második meg az erhard ex-tárcsája mielőtt átment volna berzerkbe, aszongya leszaladt vele 10k kmet hibátlanul, és tényleg, amikor felraktuk makulátlan volt, 3k km-ig, pont ugyanúgy ahogy az első tárcsa is. A betétek közül az első gyári a másik meg a hibátlan roadhouse vagy mi a tök, amivel a csikorgáson kivül semmi más bajom nincs, a másik féknyereg meg egy fiat coupe-ről jött. Minden egyes piszkálás után jó egy darabig, de 3-4k km után újra elkurvul és ráz mint a kurvaélet.
	
GTPeti14-05-2009 12:36:38 // 11909
	OK, visszatérünk rá!! :)
	
Erhard 242 (Pure Energy)14-05-2009 12:34:59 // 11908
	akkor gondolkodj előre de ne az egr-rel foglalkozz ha nem a részecskeszűrőt kéne kiiktatni :D meghálálom ....
	
GTPeti14-05-2009 12:32:33 // 11907
	OK, nem vitázom. Majd ha 59-em lesz úgyis felvetődik a kérdés újra. Bizonyítani (-legelábbis megkísérelni -) passzióból sajnos most nem tudok, mert élni sincs időm. :)
	
Erhard 242 (Pure Energy)14-05-2009 12:30:15 // 11906
	egyébként az mjetnél is le tudod húzni a csatit s akkor mindig zárt állapotban marad az EGR max ha zavar egy fekete szigetelőszalaggal leragasztod a motorkontroll lámpát :P
	
Erhard 242 (Pure Energy)14-05-2009 12:27:40 // 11905
	viszont a gyári program úgy van megírva hogy figyelembe veszi ezért nem tudod kiiktatni ...
	
Erhard 242 (Pure Energy)14-05-2009 12:26:08 // 11904
	ok rázd ki a kisujjaddból :D
	
GTPeti14-05-2009 12:26:02 // 11903
	Én ezt másképp látom. Az EGR eltávolítást nem azért szabotálja az elektronika, mert feltétlenül szükség van rá a szabályozáshoz hanem környezetvédelmi szembpontok miatt.
Bizonyíték: régebbi EGR-rel szerelt motorok, ahol simán lehúzhattad (Pl. az enyém.)
	
Bizonyíték: régebbi EGR-rel szerelt motorok, ahol simán lehúzhattad (Pl. az enyém.)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
		
					  Online members
3
		Guests3
397
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?