Forum >> Dízelmánia
Selmak17-10-2009 12:12:48 // 13452
Hidegben természetes hogy jobban meg, több benne a zoxigén. Ha nem menne jobban akkor lenne gyanús az LMM.
Selmak17-10-2009 12:06:20 // 13451
Alapjáratod nem lett rondább hangú?
WarbiRunner (Gyuri)16-10-2009 21:54:35 // 13450
Mai tapasztalat: 500km város után ma volt végre egy kis autópálya/országút, így az egértelenítés óta először pucoltam ki a torkát a gépnek. Soakt csavarogtunk Budapesten is, és arra figyeltem fel, hogy egyre szebb hangja van a motornak. A Váci úton, mikor mentünk át Újpestre a túránk végefelé már egészen szokatlanul finom duruzsolós hangja lett. Visszafelé már a pályát is jobban szerette, Debrecenben pedig már az esti hidegben elkezdett egész komolyan menni. MOstmár tényleg ránézek az LMM-re, mert amit itt este csinált Debrecenben hazáig, az egész meglepő volt tőle.. :-))
GEORGE12-10-2009 22:34:18 // 13449
Az, hogy egy forgalmas benzinkúton állítottad le az jó döntés...szerintem nem fogják bántani.
Esetleg azt lehet még ilyenkor tenni, hogy egy haverral megnézetni az Amorén lakik-e Amorés az adott városban és esetleg tőlük kérni javaslatot, hol éjszakázhat az autó háboritottlanul......
Egy állat elütése után illik nagyon figyelni a hűtőviz mutatóját.
Sajnos látni, hallani kéne, hoyg jár a motor.
Amikor majd mentek az autóért akkor is inditsd el, ha akkor szépen jár akkor lehet nem lesz nagy gondja.....
Esetleg azt lehet még ilyenkor tenni, hogy egy haverral megnézetni az Amorén lakik-e Amorés az adott városban és esetleg tőlük kérni javaslatot, hol éjszakázhat az autó háboritottlanul......
Egy állat elütése után illik nagyon figyelni a hűtőviz mutatóját.
Sajnos látni, hallani kéne, hoyg jár a motor.
Amikor majd mentek az autóért akkor is inditsd el, ha akkor szépen jár akkor lehet nem lesz nagy gondja.....
Erhard 242 (Pure Energy)12-10-2009 20:30:26 // 13448
részvét :(( sajnos a hőgomba a víz hőfokát méri a vízzel persze ha nincs víz akkor a motor "melegét" méri ami már régen rossz :( én így jártam egy offos VW-nel a hőfok mutató stabilan 90-en állt egyszer csak egy csattanás vezérműszíj reccs, 4es 5ös dugó elfolyva ... nem volt benne hűtővíz..
Toro Rosso12-10-2009 17:49:12 // 13447
Na egen. Ez is érdekes szitu volt. Se síp, se motor csekk lámpa se semmi. Klímával hűtöttem le valamelyest, de az kb. 3 percig tartott és 90 C-re vitte le. Fingom nincs mennyit mentem víz nélkül. Gyanítom egy 10-km.-t
Ebből 3-at muszályból.
Köszi srácok az érdeklődést, de sajna lépnem kell. Remélem nem lesz nagyon nagy gáz...
Ebből 3-at muszályból.
Köszi srácok az érdeklődést, de sajna lépnem kell. Remélem nem lesz nagyon nagy gáz...
Adrián12-10-2009 17:40:00 // 13446
a hűtőviz a megrepedt vagy az ütközéstől sérült gumicsöveken is elfolyhatott ami eleinte lehet még nem volt akkor csak a nyomástól tágult ki! A motor hőm. fokoztaosan ment fel mikor vetted észre?Magyarul mennyit mehettél ezzel a130C fokkal?
ALFI15612-10-2009 17:39:24 // 13445
Elötte nem melegedett a víz?Nem írt ki semmit?Nem sipolt?Hogy még időbe rátedd a fűtést,hogy lehuzza.
Toro Rosso12-10-2009 17:38:46 // 13444
Az a baj, hogy amikor ráindítottam, olyan volt, mintha a mortartó bakok nem lennének alatta. Szegénykém...
Irdatlanúl rázta a kasztnit, rögtön le is állítottam, nem szeretném, ha esetleg átugrott a vezérlés ledaráljam a szelepeket...
Meg bazzeg otthagyni.. Áhhh
Irdatlanúl rázta a kasztnit, rögtön le is állítottam, nem szeretném, ha esetleg átugrott a vezérlés ledaráljam a szelepeket...
Meg bazzeg otthagyni.. Áhhh
Toro Rosso12-10-2009 17:36:11 // 13443
Sokat:/
kb. 40 km.
Az a gáz, hogy mikor megnéztem még nem folyt a víz. Gondolom megrepedt és szétnyomta a nyomás. Azt meg nem tom mikor lehetett...
kb. 40 km.
Az a gáz, hogy mikor megnéztem még nem folyt a víz. Gondolom megrepedt és szétnyomta a nyomás. Azt meg nem tom mikor lehetett...
GTPeti12-10-2009 17:36:04 // 13442
Részvét...
Mondjuk ha 130 foknál nem reagál a gázadásra a motor, az attól is lehet, hogy a elektronika letilt. (Nagyon helyesen.) Reméljük megúsztad!
(Vagy legalábbis pl. egy bontott hengerfejjel megoldódik.)
Mondjuk ha 130 foknál nem reagál a gázadásra a motor, az attól is lehet, hogy a elektronika letilt. (Nagyon helyesen.) Reméljük megúsztad!
(Vagy legalábbis pl. egy bontott hengerfejjel megoldódik.)
ALFI15612-10-2009 17:32:11 // 13441
Részvét!Mikor elütötted az állatot és a baj óta mennyit mentél vele?Kb.hány kilómétert?
Toro Rosso12-10-2009 17:27:29 // 13440
Hali!
Sajnos baj van nem kicsi. Sikerült elütnöm egy állatot - szerintem nyúl - ami miatt odalett a lökhárítóm. Ekkor még semmi probléma nem volt, majd hosszas szörnyűlködést követően tegnap elindultunk a 4 számú főuton hazafelé Bp.-re. Albertirsánál furcsa dologra lettem figyelmes, konkrétan nem reagált a gázra az autó. Ekkor pillantottam vízhőpfokra, ami kemény 130 fok celsiust mutatott. Mellbevágó élmény, gondolkodás, majd döntés. Mivel lejtőn autóztam és tudtam, hogy hamarosan Avanti benzinkút következik, üresben lecsorogtam a kútig. Beálltam a parkolóba és átgondoltam az életemet. Vettem egy ötliteres ioncserés vizet, majd hülés után beöntöttem. Vagyis csak szerettem volna, mivel a hűtőből azonnal el is folyt a cucc.
Gyors telefon, majd indítás aztán Sokk. Beröffent az olajkályha, de azt nem tudnám jellemezni amit produkált. Leállítás, span telefonon hívás, és ujjabb sokk. Nem lehet azt a kibaszott vonószemet betekerni a helyére, mert okszidált. Ekkor akartam venni egy liter benzint, hogy belelocsoljam. Nem tettem meg. Haver leért értünk, átpakoltunk, hazajöttünk; verda nélkül. :/
Komoly szarban vagyok, mivel ha megszorultak a hengerek akkor nagyok kiszoptam. Bármilyen segítség nagyon jól jönne, eléggé el vagyok keseredve. Most konkrétan nincs öt kilóm a kispolcon, ha értitek.
A vas holnap már pestiában lesz, tényleg ha valaki tud segíteni infóval bármivel jelezzétek lécci, és nagyon ritkán vagyok gépközelben, így jó lenne telefonon, amit az adatlapomon megadtam.
Tudom, hogy fasz vagyok, de őszintén; inkább legyen egy forgalmas benzinkúton, mint az árokparton leállítva és lehet mire értemegyek nem lesz mit elhozni. Mondjuk így sem biztos.
Köszönettel!
Sajnos baj van nem kicsi. Sikerült elütnöm egy állatot - szerintem nyúl - ami miatt odalett a lökhárítóm. Ekkor még semmi probléma nem volt, majd hosszas szörnyűlködést követően tegnap elindultunk a 4 számú főuton hazafelé Bp.-re. Albertirsánál furcsa dologra lettem figyelmes, konkrétan nem reagált a gázra az autó. Ekkor pillantottam vízhőpfokra, ami kemény 130 fok celsiust mutatott. Mellbevágó élmény, gondolkodás, majd döntés. Mivel lejtőn autóztam és tudtam, hogy hamarosan Avanti benzinkút következik, üresben lecsorogtam a kútig. Beálltam a parkolóba és átgondoltam az életemet. Vettem egy ötliteres ioncserés vizet, majd hülés után beöntöttem. Vagyis csak szerettem volna, mivel a hűtőből azonnal el is folyt a cucc.
Gyors telefon, majd indítás aztán Sokk. Beröffent az olajkályha, de azt nem tudnám jellemezni amit produkált. Leállítás, span telefonon hívás, és ujjabb sokk. Nem lehet azt a kibaszott vonószemet betekerni a helyére, mert okszidált. Ekkor akartam venni egy liter benzint, hogy belelocsoljam. Nem tettem meg. Haver leért értünk, átpakoltunk, hazajöttünk; verda nélkül. :/
Komoly szarban vagyok, mivel ha megszorultak a hengerek akkor nagyok kiszoptam. Bármilyen segítség nagyon jól jönne, eléggé el vagyok keseredve. Most konkrétan nincs öt kilóm a kispolcon, ha értitek.
A vas holnap már pestiában lesz, tényleg ha valaki tud segíteni infóval bármivel jelezzétek lécci, és nagyon ritkán vagyok gépközelben, így jó lenne telefonon, amit az adatlapomon megadtam.
Tudom, hogy fasz vagyok, de őszintén; inkább legyen egy forgalmas benzinkúton, mint az árokparton leállítva és lehet mire értemegyek nem lesz mit elhozni. Mondjuk így sem biztos.
Köszönettel!
GTPeti12-10-2009 13:05:56 // 13439
"abban ötvenszer jobban észnél kell lenni mint egy fiatban"
Ezt is gondolom az 59-re értetted. Te provokatőr!!! :))
Ezt is gondolom az 59-re értetted. Te provokatőr!!! :))
Erhard 242 (Pure Energy)12-10-2009 12:21:59 // 13438
az volt a durva hogy az orrát nem mozdította csak a seggét dobta ki egyből az olajfolyás is csak úgy esett le hogy a járdaszigeten állt a lerohadt autó de mire észbe kaptam hogy itt folyások vannak már csúszott is :)
Wickey12-10-2009 12:12:56 // 13437
hja. Ittvolt. Tavaly ilyentájt.
Akkor is az volt a verdikt, hogy az ESP alapvetően szar, mert gecire nem úgy működik, ahogy kellene, engem ráadásul idegesít is normál (értsd: egyformán taknyos, akár havas, esős, akár száraz) útviszonyok között. Mindettől függetlenül viszont mindig figyel, tehát amikor nemnormál a helyzet (és úgy emlékszem, hogy pont olajos útfelület volt a példa), akkor sokkal nehezebb kihozni a sodrából egy ESP-s autót.
Mindegy, nekem már ráállt a kezem az ESP-re, noha mindig megígérem magamnak hogy megkeresem és kitépem a biztosítékát.
A 75-tel meg eleve felezem a tempót ha szar az út, azért abban ötvenszer jobban észnél kell lenni mint egy fiatban.
Akkor is az volt a verdikt, hogy az ESP alapvetően szar, mert gecire nem úgy működik, ahogy kellene, engem ráadásul idegesít is normál (értsd: egyformán taknyos, akár havas, esős, akár száraz) útviszonyok között. Mindettől függetlenül viszont mindig figyel, tehát amikor nemnormál a helyzet (és úgy emlékszem, hogy pont olajos útfelület volt a példa), akkor sokkal nehezebb kihozni a sodrából egy ESP-s autót.
Mindegy, nekem már ráállt a kezem az ESP-re, noha mindig megígérem magamnak hogy megkeresem és kitépem a biztosítékát.
A 75-tel meg eleve felezem a tempót ha szar az út, azért abban ötvenszer jobban észnél kell lenni mint egy fiatban.
Erhard 242 (Pure Energy)11-10-2009 20:44:13 // 13436
azt hiszem ebben a topicban folytattunk le egyszer réges régen egy eszmecserét az ESP fontosságáról illetve a mennyire lehet fontos elvről :D én akkor azt mondtam nem nagy cécó hogy nincs, most viszont megköszönhetem neki hogy nem kell egy bal hátsó felnit vennem :) úgy látszik el kellett telnie 16 év vezetésnek hogy szembesüljek milyen egy szemerkélő esőben motorolaj folyásos, 60km/h-es jobbos kanyar ...úgy megindult a hátulja hogy öröm volt nézni ...reakcióból egyből ellenkormányzás de azért könnyített a menetstabilizáló rendesen :P
WarbiRunner (Gyuri)10-10-2009 14:18:54 // 13435
Azt azért nem akartam, mert gyanús, hogy a nem zár jól már a mágnesszelep, vagy valami lehet vele, mostanában egész kaotikusan tudott viselkedni az autó. Ez most mind megszűnt. Mechanikát kiiktatni biztosabb :-))
GTPeti10-10-2009 14:06:53 // 13434
Nálad (is) még simán le lehet húzni az egér csatiját, nem fog panaszkodni az elektronika. (Még nálam sem teszi.) Persze ehhez az kell, hogy számodra jó állásban legyen éppen a szelep.
WarbiRunner (Gyuri)10-10-2009 13:31:45 // 13433
Olasz autóba ilyen alapos munka? :-))
Most, hogy így próbálgatom, hát király...elhagyta a klattyogást is váltás közben, legalábbis alig van. Szerintem nekem az egérvezérlő szelep már nagyon kaka lehet, teljesen másképp viselkedik az autó. 1-esben sokkal jobban viszi a nyomaték alapjáratról, és álom finoman lehet váltogatni. Azóta nem tapasztaltam visszagyengülést gyorsításkor. Tök jó :-)
Most, hogy így próbálgatom, hát király...elhagyta a klattyogást is váltás közben, legalábbis alig van. Szerintem nekem az egérvezérlő szelep már nagyon kaka lehet, teljesen másképp viselkedik az autó. 1-esben sokkal jobban viszi a nyomaték alapjáratról, és álom finoman lehet váltogatni. Azóta nem tapasztaltam visszagyengülést gyorsításkor. Tök jó :-)
GTPeti10-10-2009 13:15:55 // 13432
Nem lenne egyszerűbb kikeresni egyenként a gyártók oldaláról/katalógusából, hogy mi a jó neked?
bagoly09-10-2009 20:49:16 // 13431
I taps
bagoly09-10-2009 20:30:40 // 13430
Az lenne a kérdésem,hogy köv cuccokat belerakhatom a 156 1,9 JTD-be?
Ü.A.szűrő :FIAMM FP-5600 HWS
Olaj szűrő: FIAMM FT 5065
Levegő Szűrő: RICAMBI 7786626
Pollenszűrő:Aircab Kristal K1003
Köszönöm
Ü.A.szűrő :FIAMM FP-5600 HWS
Olaj szűrő: FIAMM FT 5065
Levegő Szűrő: RICAMBI 7786626
Pollenszűrő:Aircab Kristal K1003
Köszönöm
Selmak09-10-2009 20:17:42 // 13429
Én levettem a tepsit és fém csövet dugóztam le amire a gumi rámegy. A gumit cselesen visszaraktam és rágdrótoztam a fém csőre hogy a zödkártáynak úgy nézzem ki mint ha intakt lenne.
Átok79146TD09-10-2009 18:49:29 // 13428
én már egy éve így járok vele...
WarbiRunner (Gyuri)09-10-2009 18:39:11 // 13427
WarbiRunner (Gyuri)09-10-2009 17:10:41 // 13426
Nálam a pucolás elmarad. A kipufogó rész kiég magától az első hosszabb úton, a visszavezető cső meg tőlem azt csinál innentől amit akar, több korom már nem jut oda, max zöldkártyán, amikor 10 percre visszakerül a cső a helyére. Így is hagyom, nem falazok le semmit (lefalazza a szelep, nem?), csak ledugózva hagyom a vezérlő vákuumcsövet. Úgytűnik ez elég neki.
Azóta volt egy kamion előzés 2-esben, most nem volt az az érzés, hogy visszavesz az erőből. Eddig jó, jövőhéten pályán kikormolom a kéményt, kíváncsi leszek mit lép rá :-))
Azóta volt egy kamion előzés 2-esben, most nem volt az az érzés, hogy visszavesz az erőből. Eddig jó, jövőhéten pályán kikormolom a kéményt, kíváncsi leszek mit lép rá :-))
Erhard 242 (Pure Energy)09-10-2009 16:44:31 // 13425
én most szokodok vele az 59-en ...rángat az autó minden fokozatban aztán alapjáraton csörgött pár percig amíg vissza nem zárt teljesen azóta jó... most pucera ha szar akkor meg csere....
Wickey09-10-2009 16:15:13 // 13424
jjóvan. Akkor egr pucolás, és ledugózás lesz nálam is. Pipa. :-)
WarbiRunner (Gyuri)09-10-2009 14:43:30 // 13423
Asszem sikerült kivenni tehén módból a verdát, beküldtem egy facsavart az egér vákumcsövének végébe. Hát igen...
Jobb a gázreakció, és mintha nem kellene annyira benyomni a pedált, hogy méltóztasson összekapni magát. Hogy jobban megy e nem tudom, csak egy telitalpast kapott 3-masban, ment rendesen, mint ilyen hűvös időben szokása. .
Első benyomásra jobb lett, valahogy frissebbnek érződik :-) Óccó tuning.
Jobb a gázreakció, és mintha nem kellene annyira benyomni a pedált, hogy méltóztasson összekapni magát. Hogy jobban megy e nem tudom, csak egy telitalpast kapott 3-masban, ment rendesen, mint ilyen hűvös időben szokása. .
Első benyomásra jobb lett, valahogy frissebbnek érződik :-) Óccó tuning.
Erhard 242 (Pure Energy)09-10-2009 08:25:03 // 13422
tehén üzemmód :D
Adrián08-10-2009 23:09:57 // 13421
Igy van szegénnyel még 1x megetetik amit már 1x kiköhögött!Nagy faszság!
Erhard 242 (Pure Energy)08-10-2009 20:58:26 // 13420
majd számolj be az észrevételekről :)
WarbiRunner (Gyuri)08-10-2009 19:56:12 // 13419
Mondom, mert alul nem tudtam szétszedni, csak fölül meg nem akartam, hogy telekormolja azt a kis csövet.
Lehet elég lenne a vezérlő vákuumcsövet eldugítani...no kipróbálom, az nem kunszt.
Lehet elég lenne a vezérlő vákuumcsövet eldugítani...no kipróbálom, az nem kunszt.
Erhard 242 (Pure Energy)08-10-2009 19:48:41 // 13418
159-nél nem lehet mert elektronikus :( ez a kis fos szerkezet vissza pörgeti a kipufogó gázt még 1x az égési folyamatba ami kokszol rendesen...nem értem a részecskeszűrösökbe minek kell egyáltalán amúgy is kiégetik a kormot ...
DrB08-10-2009 15:35:49 // 13417
Elmagyaráznátok egy laikusnak, mit jelent és miért jó az EGR szelep ledugózása? Érdemes ezt a 2.4 mJTD 159-nél is meglépni?
Cgo08-10-2009 09:21:42 // 13416
nalam 1 izzito lett csak cserelve, mert csak 1 volt a Szamosinak ilyen tipus, azota 50e+ km-t autoztam es a tobbi valahogy nem bir megdogleni ;)
Erhard 242 (Pure Energy)08-10-2009 07:30:55 // 13415
alul felül de eddig miért nem tetted meg???
WarbiRunner (Gyuri)07-10-2009 22:49:30 // 13414
Aha..lehet Neked igazad...nincs ledugózva. És sokat városoztam mostanában. Fönt is jó ledugózni? Csak ott tudom szétszedni, alul összerohadt és nem fér hozzá semmilyen kulcs.
ALFI15607-10-2009 22:00:06 // 13413
Ez most melyukre?Mert volt valamikor váltás.
Adrián07-10-2009 21:54:57 // 13412
Erhard 242 (Pure Energy)07-10-2009 21:42:41 // 13411
áhh nem ...
ALFI15607-10-2009 21:17:31 // 13410
Nem 1800valahány kiló?
bagoly07-10-2009 21:13:54 // 13409
Még nem ,de nemsok hiányzott
Erhard 242 (Pure Energy)07-10-2009 21:13:37 // 13408
könnyű? a könnyebb is 70kg könnyebb azzal messze nem mennek :D
ALFI15607-10-2009 21:11:48 // 13407
A tiéd is már a könnyü?
Erhard 242 (Pure Energy)07-10-2009 21:10:10 // 13406
tárcsát nem húzta még?
bagoly07-10-2009 21:09:08 // 13405
Kösz! most is azért cserélem mert már bátotta a fülem! Ha valaki meg süket akkor annyi.
Erhard 242 (Pure Energy)07-10-2009 20:59:43 // 13404
jah le van szakadva :) ha már vason jársz hallod no para :DDD
bagoly07-10-2009 20:54:27 // 13403
Meg 1 kis szikszalag:-)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
3
Guests3
522
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?