Forum >> Dízelmánia

GTPeti10-11-2009 22:43:09 // 13702
Az én rencerem szerintem még nem a szimatolós fajta. Persze, a hibakód egy dolog. Csak az sem 100%, hogy az egér most csukva van. (Tehát, hogy jókor húzták le a szerelők. Bár szerintem igen. Tényleg, mi lenne a jele, ha álándelon nyitva lenne?)
(Az alulap csak viccnek jó. Mert átfújja a kipuffgáz. Asszondják.)
Átok79146TD10-11-2009 22:26:47 // 13701
nekem azóta két zk-m volt, számlástul rendes pénzér..:))))
WarbiRunner (Gyuri)10-11-2009 22:03:43 // 13700
Na várjál, mert van olyan genyó egér is (nemtom a 115pac JTD-é ilyen e), amelyik beleszimatol a szívócsőve és szagról megmondja, hogy befalaztad az egérlyukat. Szerintem az a falazásra ugyanúgy tárolja a hibát, szóval fölöslegesen fűrészeled az alumónium lapot. Meg nem mindegy, ha benne van a hiba a tárolóban? Ha működik, hát legyen, nem? :-))
Buddha10-11-2009 20:45:15 // 13699
Na itt egy kép, ezen látszik a lényeg!
GTPeti10-11-2009 20:24:30 // 13698
Hát az vicces. Hibakódot eltárol és nem gyújt lámpát. Akkor én hibakóddal járok már sok éve, mert nekem bizony csak a csati van lepattintva... :)

Milyen progival sikerült beszédbe elegyedni az ECU-val. (Mert nekem eddig nem jött össze, pedig nagyon szerettem volna már kifaggatni. Akkor lehet, hogy majd megkörnyékezlek. :)

Majd írd meg légyszi mennyiért vesztegetik a fémlap darabját, lehet, benevezek én is egyre... Thx!
Wickey10-11-2009 16:51:56 // 13697
nnna, ez az ami nekem nincs.
Az én egerem eletromos és hátul lakik teljesen.
WarbiRunner (Gyuri)10-11-2009 16:48:22 // 13696
Már persze ha ugyanígy vákuumdob vezérli az egeret...
WarbiRunner (Gyuri)10-11-2009 16:41:21 // 13695
A csatit nem kell lehúzni, én se tettem. Zizegjen ahogy tanulta. A vezérlő dob vákuumcsövébe szuszakoltam 1 (fa)csavart, nomeg a dobot is ledugóztam, mégse álljon szabadon. Szerintem így a tieden is meg lehet csinálni:

Wickey10-11-2009 16:26:07 // 13694
Lehet, hogy eltűri, és a lidércfényt se villogtatja a műszerfalon a motor kontrol faliórával egyetemben, de ma fél egykor explicit módon kiderült nagyon hamar, hogy hibakódot bizony eltárol. Konkrétan rajta lógott a laptop amikor lehúztuk és ráindítottam, egyből vidáman közölte, hogy a P0235 mellé beugrott egy EGR falióra is. :-)

Szóval az üdvözítő megoldás egy fémlappal ledugózni, hogy álljon meg a korom az inputnál? Erre nem finnyás?
Wickey10-11-2009 16:18:47 // 13693
Gyerekek, akkor 116LE JTD-nél hogy is kell megszabadulni a mocsadék EGR szeleptől? Mármint... nem fizikailag, csak úgy lesöntölni hogy jóság legyen. (Lehúzott csatit egyből eltárolja hibakódnak, az úgy gondolom nemjáccik)
Buddha10-11-2009 15:41:32 // 13692
A 2.4 meg a 2.0 VM system motor csak löketben különbözik egymástól! Elméletileg a csapágyazás meg ilyenek megegyeznek!
Azért megnézem... :-)
BuBu.10-11-2009 15:19:38 // 13691
nincsen véletlen ehez a 2,4 es dizel szarhoz valami service manualod? Mert én nem találtam csak 2 lityishez meg jtdk hez
azok meg mind tök mások:)
BuBu.10-11-2009 15:18:14 // 13690
azt nagyon megköszönném:)
Buddha10-11-2009 15:14:30 // 13689
Ha hazaértem teszek fel róla képet, azon minden látszik! ;-)
Üdv.
BuBu.10-11-2009 15:07:42 // 13688
tyüüü
értem
akkor ezt meg kell nézni
picsába:(
köszönöm szépen meglesem a hétvégén:)
Buddha10-11-2009 15:04:24 // 13687
Így van ahogy leírtad! :-)
Az alu ház, amit a 8 csavar tart a közdarabban tartja még az utolsó főtengelycsapágyat is. Kívül ebben van a főtengelyszimmering, és beljebb a támcsapágy két darabban. Azért nem jön ki az olaj, mert a főtengely és a lendkerék közé megy egy "O" gyűrű, ez nem engedi befelé, azaz középre az olajat, kifelé pedig a nagy főtengelyszimmering. Az alu ház és a közdarab közé szintén egy nagy "O" gyűrű kell!
A lényeg, a főtengelyt befelé ez a támcsapágy támasztja a lendkeréken. Ha ez esetleg a lendkerék levételekor leesik a szimmering mögé, akkor a főtengely elcsúszhat a menetirány szerinti jobb oldalra, tehát az első henger felé! Ilyenkor a motor, remeg, dübörög, dorombol, rezonál, meg ilyen dolgok, ki hogyan nevezi! ;-)
Egyszerűen bevizsgálható: Feszegessétek meg kifelé a főtengelyt óvatosan a szíjtárcsa alatt, majd vissza, így érezni lehet a hézagot! Néhány tized még elmegy, a milliméterek már bajosak!
BuBu.10-11-2009 14:16:33 // 13686
ha leveszem a lendkereket akkor alatta egy egy alu házba fogott szimering van ezt a házat meg asszem 8 darab 5-6os csavar fogja a blokk végéhez ezen belül található a kitámasztó csapágy ami pl a régi blokkban szét volt hullva.


Tegyük fel hogy a kitámasztó csapágy a lendkerékre támaszkodik akkor hogyan olajosodik anélkül hogy a kuplung olajos lenne?
ezt most nem értem teljesen:)
BuBu.10-11-2009 14:15:32 // 13685
alfa 75, alfa 90, range rover, rover sdt turbó,és még a chryslerekbe is gyártott a vm 2,4 es blokott..
a motorkódot csak rovarét tudom mert a 75 ben már problémák voltak:D
VM81A
Erhard 242 (Pure Energy)10-11-2009 13:53:42 // 13684
pucera meg ott lakik az egr mögött kokszolódik rendesen :D
Wickey10-11-2009 13:45:31 // 13683
Nnnáá.
P0235, töltőnyomás érzékelő, a jel kicsi.

Szóval el kéne menni szerezni egy ilyet. :-)
Buddha10-11-2009 13:05:15 // 13682
Ha leveszed a lendkereket a VM motornál, akkor a támcsapágy le tud esni hiszen a lendkerékre támaszkodik! Tudom hülyén hangzik de így van! :-)
WarbiRunner (Gyuri)10-11-2009 12:41:30 // 13681
oszt arról nem adnak számlát...2 okos ZK árából számlára megveszek egy ilyen részing katalizátort....már ha ér valamit tényleg.
atesssz10-11-2009 08:27:45 // 13680
a motorkód VM07B, vagy VM31B? úgytudtam, hogy a VM nem gyártott 2.4-es blokkot, csak 2.5-öset.
Átok79146TD10-11-2009 07:20:19 // 13679
okos ZK köll..:))))
BuBu.09-11-2009 22:21:22 // 13678
lendkerék alat egy simering van és azon belül van a támcsapágy a blokott meg nem szedtem szét igy a támcsapágy benne van
Erhard 242 (Pure Energy)09-11-2009 22:03:09 // 13677
4 mindig van tartalékban :DDD
Wickey09-11-2009 21:56:28 // 13676
mondomén hogy beleszámolta a kerekekben is a szelepeket :D
WarbiRunner (Gyuri)09-11-2009 21:42:22 // 13675
Értem, tehát szép egyenes cső :-)
Ezt még meglátom, lehet túl "környezettudatos" vagyok egy ilyen átalakításhoz. Ha van más megoldás, akkor inkább költök rá egy kicsit.
Buddha09-11-2009 21:16:42 // 13674
A lendkerék alól nem hagytátok ki a támcsapágyat?
GTPeti09-11-2009 21:12:51 // 13673
kettőnégy-huszonnégy. ééérted? :)

oszt oszd el őket ahogy akarod. mondjuk az egyikbe tegyél nyolcat. )
ALFI15609-11-2009 20:54:16 // 13672
Én az elözőbe tettem be a kat.helyére egy gázgyorsítót.Semmit se ért!
BuBu.09-11-2009 18:55:48 // 13671
bakok jók
nem koppan
WarbiRunner (Gyuri)09-11-2009 18:54:30 // 13670
Valamelyik motorartó nem halt meg, a ki/be szereléskor?
Indítás, leállításkor nem koppan?
BuBu.09-11-2009 18:49:04 // 13669
jahh adagoló és a turbó is ua:)
BuBu.09-11-2009 18:46:48 // 13668
ugyanaz a két motor ugyanaz a löket stb stb minden ugyanaz az olajkartel mérete más de azt cseréltük...
a külömbsék csupán anyi hogy a 75 ben volt intercooler a roverben nem volt


amugy ez az autó egy rover sd turbó
WarbiRunner (Gyuri)09-11-2009 18:27:01 // 13666
A két motor közt mik az ismert különbségek? Lóerő, furat, löket stb. Milyen autóba tettétek a 75 motorját?
WarbiRunner (Gyuri)09-11-2009 17:56:39 // 13665
Aha, ez kissé macerás akna híjján. A sport katalizátorok jók, vagy semmi értelmük?
ALFI15609-11-2009 17:42:31 // 13664
Így van.De én vissza se raktam zöldkártyán se.Átment.Műszakin meg egyébként is kellett egy kis plusszt adni a fólia meg a enon miatt.Akkor már ez is belefért.
Vikking 31109-11-2009 17:42:13 // 13663
Figyelj, össze kéne őket barátkoztatni... Lehet hogy nem szeretik egymást. Vidd el őket vacsorázni, vagy ilyesmi... :DDDD
BuBu.09-11-2009 17:41:45 // 13662
mondjuk ha így folytatja kap egy boxit:D
BuBu.09-11-2009 17:40:15 // 13661
de mondom ezzel az a baj ogy egyik motorral sem volt ez a rezgés mármint a régivel nem rezgett csak egyszer csak csapágyas lett
és a 75 ös sem csinált ilyet:D
BuBu.09-11-2009 17:38:55 // 13660
:D:D:D:D:D:D:D:D:D
ez lehet :D:D:D
Vikking 31109-11-2009 17:10:00 // 13659
A lendkerék szerintem (mondom SZERINTEM :DDDD) lehet ilyesmi okozója...

vagy már túlságosan hozzászoktál a jó kis boxerekhez miiii? :D Lehet hogy igazából semmi baja... :P
BuBu.09-11-2009 17:05:02 // 13658
:D:D ettől még lehet igazad...
igazából bármi lehet csak nem nagyon hiszem
adott a 75 ami a saját lábán s erejéből ment oda csöveket lekötöttük vezetékeket szintén és a motort kivettük blokkról levettük azt a lendkerék félét és megkapta a mienkét ill a váltót . utána betesz kaszniba és furán rezeg...
jahh meg ami még cserélődtek apró cullangok szervó szivattyú generátor más nem igazán...még a főtengely szíjtárcsa is maradt a 75 ösé...
Vikking 31109-11-2009 17:00:20 // 13657
Hát akkor ezt buktam :DDD

De valami ilyesmi lehet... Illetve lehet hogy valamit elbusztatok összeszerelés közben... Ha elsőkerekes lett volna, akkor MÉG akár közelítőleg jó is lett volna amit beszélek... :P
BuBu.09-11-2009 16:58:08 // 13656
öööööö:D ezt nem tudom de nem hiszem....
igazából annyi a külömbség hogy a 75 nek hátul ennek meg elöl van a váltója.
Vikking 31109-11-2009 16:54:47 // 13655
Lehet hogy nagyon nagy hülyeséget mondok, de nem lehet, hogy a 75 motorjában valami kiegyensúlyozás hiányzik amit a kardán pótol?

Én kérek elnézést ha nagyon nagy baromság....
GEORGE09-11-2009 16:54:19 // 13654
Kiveszed úgy, hogy gyártasz helyette egy csövet ugyan oilyan csatlakozóperemekkel mint a katinak van. ZK előtt visszarakod :-)
WarbiRunner (Gyuri)09-11-2009 16:51:41 // 13653
Alfival beszélgettem ma telefonon, és szóba került a katalizátor, mint óriási fojtás....ez szöget ütött a fejembe. Ha tfh. leszedem, gondolom élből bukik a ZK-n, meg majd a műszakin is. Van erre valami okosság, hogy jobban áteresszen? Arra gondoltam, hogy emiatt is lehet az, hogy 500km város után nem szeret úgy menni a traktor, meg kell hajtani, hogy észheztérjen. HOgy szokás ezt megoldani? Egyáltalán mi az élettartama egy kat.-nak?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.