Forum >> Dízelmánia

Wickey07-10-2011 21:33:24 // 17102
Naaa! Akkor ugyanott tartasz ahol én, csak nekem volt pár kinnlevőségem ami elfelejtett időben megérkezni, és épp ez volt a különbség a 7-800ezres Punto 2 jtd meg a (jelen állapotában) 150ezres 145TD között. Mellesleg ha a punto2-höz meg a bravohoz olcsó az alkatrész akkor a 145höz is, mivel kábé ugyanaz. :-)
Erhard 242 (Pure Energy)07-10-2011 21:04:48 // 17101
kacifántos vagy nem csak sajnos igaz :( az a baj hogy nem egyértelmű hogy milyen javítási költségek várhatóak egy autónál ennyi erővel azt is mondhatnám hogy eddig az 59-re költöttem a legtöbbet az alfáim közül ettől még nem szar csak ha tudtam volna hova nyúljak legelőször akkor fele ennyibe sem fájt volna ...na meg ha minden patent lenne a használt autóknál akkor én be is zárhatnék :)
Másod autót keresek most én is persze marad az olcsó kategória én a punto2 vagy bravo között gondolkodom amennyit fog az menni arra tökéletesen megfelel főleg hogy szaré-hugyé vannak hozzá az alkatrészek...
Wickey07-10-2011 20:58:40 // 17100
Abban azért maradhatunk, hogy az vastagon kacifántos történet, nemde? Alapvetően amúgy vagy 3 dízel 145/146-ot látok fenn most is fillérekért (az egyik 75 rugó - igaz nem kipróbálható mert turbó és kerék nincs rajta ha jól értem), amiket optimális esetben körbe tudsz tapogatni, meg tudsz nézni be tudsz indítani majd jól átépíteni akár kompletten ha akkora baja lenne bárminek.
1.9TD a szokásosokon (Fiat Tipo, Tempra, Lancia Delta stb.stb.) volt még Fiat Bravo/Bravában ráadásul abban már elektromos Lucas adagolós 100 lóerővel - ha jól emlékszem. Az is bele tud ugrani minden további nélkül infóim szerint.

A tehénlepényes hasonlattal egyetértek, ezért nem is játszottam ezen a lottón, kikerestem egy szép méretes lepényt és páros talppal beleugrottam. Így legalább mondhatom, hogy meg kell csinálni, meg lesz csinálva, és legalább fogom tudni mibe ülök, ráadásul így is 4 kiló alatt lesz vizsga és átírás nélkül. Ami a jelen árakat ismerve egy új futóműves, új fékes, frissen telibe fényezett, apróra szedett majd összerakott autót feltételezve nem is hangzik olyan rosszul. Oszt majd meglátjuk. Csapataink harcban állnak, egyelőre nyerésre állunk.
GTPeti07-10-2011 19:36:48 // 17099
Srácok, kösz a válaszokat az iGyertya cseréhez!
Wickey07-10-2011 19:23:56 // 17098
a faszt... tudod mennyibe van egy garnitúra téligumi egy Ikaruszra? :-)
Amúgy meg vagy 5-10x annyit eszik városban mint akármelyik alfa...

jahogy bkv-val?

Vigyázzá, megütteted magad... :-PPP
Erhard 242 (Pure Energy)07-10-2011 13:53:40 // 17097
olvasgass bele axle blogjába hogy mennyit költött a TD-re és utána számolgass ...használt autót vagy kifogod vagy nem olyan mint ha becsukott szemmel járkálnál egy tehénlepény mezőn vagy bele lépsz a szarba vagy nem :)
Erhard 242 (Pure Energy)07-10-2011 13:41:46 // 17096
a legolcsóbb ha busszal jársz :)
Blade07-10-2011 13:38:52 // 17095
Mi az a "erősített Q2" ?
WarbiRunner (Gyuri)07-10-2011 13:37:35 // 17094
Mellesleg a múltkor kapott nagy dícséretet az autó. Egy kínai cégfőnök volt nálunk, én hoztam el őket Ferihegyről. Rákérdezett, hogy mennyi idős a gép, mondom 11. Kikerekedett a szeme... ő azt gondolta, hogy új :-) Mondta is utána, hogy kicsit furcsállta hogy viszonylag hangos, de gondolta ez olyan európai dolog mint a k(r)éziváltó, belül újnak tűnik.
WarbiRunner (Gyuri)07-10-2011 13:29:43 // 17093
Szerintem is reális az évente 200-250e átlagban. Ha az ember toppon is akarja mindíg tartani, akkor inkább több. Mivel céges a gép, szépen nyomon tudom követni a számlákból mit költök rá, mennyit tankolok bele. Ahhoz képest, hogy nem tartom nagyon macerás autónak, főleg figyelembevéve a futását, szépen összegyűlnek a költségek. A gumi pl kegyetlen mód bír fogyni, ha az ember autópályán használja. 3 szezonnál többet tuti nem megy el, de a nyári se...kapásból ott járunk, hogy 200e nagyságrendű kötséget lehet osztogatni 3 évre. Ha már fóliázgatok, kijavíttatok egy-két sérülést, vagy bármi extrát elkövetek, akkor tuti, hogy 300 fölött lesz/év.
A 200e km viszont annyira nem kritikus. Ha valóban 200-ról van 90-re tekerve és nem 500-ról...Mert itthon nem irreális az sem. Vagy nagyon gány módon tartja a magyar ember az autóját. Többször indultunk neki haverokkal autót keresni, a tanulság csak az volt, hogy az enyémmel egyidős, elvileg kevesebbet futott olasz gépek belül úgy néznek ki mint a disznóól. Én most az enyémet visszatekertetném 100e-re, nem lenne kirívóan gyanús, teljesen hihető volna a magyar kínálathoz szokott szemeknek.
Wickey07-10-2011 12:59:24 // 17092
má hogy a francba lenne összetettebb? Rendes és működő autóra locsolni kell a pénzt. Persze lehet kopogó gömbfejekkel kiszopósodott szilentekkel lógó kormányművel, fémig kopott fékbetétekkel is mászkálni hatodszorra is sikerrel megfutózott gumikkal egészen addig, amíg a sose cserélt vezérműszíj elszakad, de alapvetően én erre nem játszanék. :-)

Amúgy abból indult ki az egész, hogy egy csótány 156-ot sokkal többe kerül fenntartani mint teszem azt egy jó 145/146-ot. Szerinted miért vettem 145 TD-t másodiknak? Talán mert nincs benne DMF, a kuplungszett fele a JTD-ének, lengőkarból csak egy pár van benne elöl és az is feleannyiba kerül mint a 156hoz a legolcsóbb a két párból, a fékje... na jó, a gyári fékjét hagyjuk, teszem is fel a tömör helyett a hűtött tárcsás nyerget előre arra is, de valami albaalkatresz nevű garázscégnél a hűtött mart/fúrt tárcsa 15500 a 156ra való hasonló 19800 forintos helyett... most hova ragozzam még?
Erhard 242 (Pure Energy)07-10-2011 12:06:43 // 17091
ez egy kicsit összetettebb mint ahogy felvázoltad :)
GEORGE07-10-2011 11:26:40 // 17090
neekm 250e -nél 6évesen nem dzsuvás. Egyszerűen nem szivárog-folyik belőle semmi sem, az út porától koszos csak ép úgy mint bármelyik benzines motor.
GEORGE07-10-2011 11:24:53 // 17089
Lehet :-) mert kívülről semmivel sem dzsuvásabb egy diesel motor, mint egy benzines...
Ferke07-10-2011 08:59:34 // 17088
Jesszusom, aki ilyet leír....már hogy kéne lebontani a vezérlést hozzá? Atyaég:P
Wickey07-10-2011 08:53:22 // 17087
hajjajj, egyszer véletlenül belenyúltam a felső turbócső belsejébe amikor cseréltem. Netuddmeg. :-)
Amúgy meg amin pár hónapja percekig röhögtem: egy alig futott, KÍVÜLRŐL patyolattiszta 1.3 multijet szívósorában az EGR szelep környékén tócsában állt az olaj. A levegőcsőben... Patika, mi? :-)
Na akkor határoztam el, hogy amúgy is válság van, nem veszek drága autót, veszek egy leütött 1.9 TD-t fillérekért, megcsinálom, és akkor legalább fogom tudni miben ülök, ha már egy 4 éves grande puntóban se bízhat meg az ember... :-)
Wickey07-10-2011 08:49:33 // 17086
így van.
Szóval bele lehet nyúlni egy 200k-t futott autót megvéve egy olyanba hogy 40-50ezer alatt mindent ki kelljen cserélni ami drága (sokan pont ezért is adják el elsőtulajosként 150-200ezer körül), de aki hosszútávon gondolkodik és magas futásteljesítményben annak sem szabad elfeledkeznie arról, hogy évente (30-40ezret használva) illik félretenni 30-40ezer forintot a kuplungra. :-)
Wickey07-10-2011 08:47:54 // 17085
Mikor cserélek én neked izzítógyertyát az autódban? Állítsuk már mellé a Mareát az én lassan 400ezret futott és SOHA LE NEM TAKARÍTOTT dízelmotoromnak, és akkor csemegézz. Lassacskán centi vastag olajsár van rajta néhol. :-)

Minden dízelmotor, amit nem takarítgatnak ellenben használnak dzsuvás. Olyan nincs, amelyik nem. Mert az új motorhoz nyúljon a márkaszerviz, ha meg régi, akkor dzsuvás. Pont.
ALFI15607-10-2011 08:47:27 // 17084
Ok.Már vágom,hogy mire gondoltál.160ezer alatt ez nem is sok.Más márkánál ennél többet kell rákölteni.Amit mondasz a viszatekerés.Az úgy igaz!Olyan nincs,hogy 100egynéhényezer.Ami most van 156 Piritu ex gépe.Pont azért mertem megvenni mert ugyan soknak hangzik a 190ezer de ami tönkremehet az ki lett cserélve.Turbó,egr,új kuplung,erősített Q2 ment bele.Most ha akármit vennék ezt kezdhetném elölről.És akkor még ott a futómű,kékek,gumik stb....
Wickey07-10-2011 08:42:37 // 17083
Akkor még egyszer. Éves negyvenezer alatt, egy négy éves használati periódust figyelembe véve hullik szét ennyire. Szerintem nem én vagyok az egyetlen aki 160 ezer kilométer alatt három alsó és négy felső lengőkart, komplett hátsó futóművet (lengőkarokkal, rugóval, gátlóval), egy kéttömegű lendkereket és két kuplungot (anyaghiba miatt: letört egy fül a kinyomócsapágyról), izzítógyertyákat, egy turbócsövet és egy szett első/hátsóféket cserélt. Ezt oszd el néggyel. Máris megkapod a 40ezres igényt statisztikailag.

Mellesleg csak úgy kérdezem: mi van, ha veszel egy 90ezerre visszatekert de amúgy kb. 200ezret futottat, és a következő 40ezer kilométer alatt szétmegy az alsó / felső turbócső, a kéttömegű meg a kuplung, cserélni kell egyszer az összes lengőkart elöl mert nyilván nem vadonatújakkal adják el az autót, ha peched van hátul a rugókat és a gátlókat (érdekes mód azok hamarabb halnak), meg mondjuk a négy féktárcsát betétestől? Elképzelhetetlen? Magyarországon biztos... :-) Nem véletlenül van életkor mellett kilométerkorlát is a finanszírozott/céges autóknál, legkésőbb 120-150ezer km után elő kezdenek jönni egyenként a fenti problémák.
Pont ezért nem cseréltem le most a 156-ot egy offosra, hiába van benne garantáltan 155k km, meg hiába volt rendesen szervizelve (mert személyes használatú felsővezetői céges autó volt, és teljesen ismert az előélete), mennék vele 40-50ezret és máris jönnének elő a fent leírtak.
ALFI15607-10-2011 07:40:49 // 17082
Ha 40ezer kilóméter alatt ezeket cserélni kéne azonnal eladnám:Kinek voltak ilyen és ennyi gondja 40ezer alatt?
Selmak07-10-2011 07:13:01 // 17081
Nem kell lebontani csak egy vékony csuklós T szár és hosszú dugókulcs kell hozzá. Na meg némi ügyesség.
Blade07-10-2011 06:11:10 // 17080
Wickey valószínűleg a motor belsejére értette hogy dzsuvás... ,-)))
GEORGE07-10-2011 01:04:36 // 17079
mesélj már, hogy mik a bajai a 156 16Vés 20V-s diesel motorjainak?
GEORGE07-10-2011 01:02:35 // 17078
Te koma egyik alkalommal állítsuk már a Mareámat meg a 156-at egymás mellé aztán nézzük már meg melyik dzsuvás?
Az egyik benzines a másik diesel, de mert diesel attól még nem dzsuvás....nem is értem miért kéne dzsuvásnak lennie.
Wickey05-10-2011 22:20:44 // 17077
tököm tudja, én egy nem túl tehetségtelen ember kezébe nyomtam az izzítót még kb. 80ezer kilométerrel ezelőtt, hogy akkor most vezérlés csere ha meg már úgyis könyékig összekened magad a dzsuvás dízelmotorral, cseréld má ki ezt is. Oszt kicserélte. Legalábbis négy dzsuvásat mutogatott helyette. :-)
szivagyerek05-10-2011 21:08:00 // 17076
köszönet :)
Piritu - 1.000.00005-10-2011 20:53:58 // 17075
Kukuccs a másik topikba!
mreni05-10-2011 20:53:24 // 17074
elvileg ugyanaz
szivagyerek05-10-2011 20:43:49 // 17073
Hali! Valaki segítség... 1.9JtdM kuplung szettje ill., kettős tömeg kereke passzolhat az 1.9jtd-be (85kw)???
GTPeti01-10-2011 13:46:02 // 17072
S mi a válaszod a kérdésemre?
GTPeti01-10-2011 13:33:50 // 17071
Nem, az enyém "sokkal" öregebb. :))
Wickey01-10-2011 12:47:38 // 17070
Jahogy a tied nem MY2002-es... pedig azt hittem igen... Tökre abban voltam hogy két szinte egyforma autónk van :-)
GTPeti01-10-2011 12:40:29 // 17069
Az én autómban nincs boardcomp. Szóval nekem nem is hazudozik össze-vissza a fogyasztásról. :)))


Az iGyertya-cseréhez: Még régen azt olvastam, hogy az egyik gyertya cseréjéhez le kell bontani a vezérlést is, mert a nagynyomású sziv. útban van. Ezekszerint mégsem?
DeezL01-10-2011 12:21:34 // 17068
értem mit mondassz! PDkből inkább az újabb 2.0 TDi-k voltak fészesek... az 1.9esek nem rosszak meg az elsődleges 2.0-k se!havwerékank ott van az A4 4éve 190ezer km-el semmi baja nem volt,csak egy generátor,meg ugye vezérlés stb... ami alap de a PD elemeknek semmi baja:D

azt vágom mit kell költeni! VOlt 1.9 TD a családban OK hogy egy kiforrott tipus csak azzal vmit csinálni is kéne hogy menjen valamit!azért valljuk be nem egy erőgép:D de nem szar persze! am nekem a szervízelés ingyen van,az alkatrész meg 40%-os kedvezménnyel! szal nagyjából ezt a részét félig meddig leszarom:D

az én alfámon most lesz gumicsere meg kipuff csere:D am a 8db gyertya 20ezer FT volt bele

aztán lehet hogy a végén tényleg 1.9 TD lesz végülis kicsit meghúzkodva jól megy az is meg fogyasztása is tényleg jó meg a fenntartása olcsóbb!de tudod ez majd kiderül,de még 1x köszönöm a tippeket tanácsokat!Hasznosak
Wickey01-10-2011 11:06:53 // 17067
mondom. Nem mindegy milyet. Egy PDTDI-t pl. már újonnan se vettem volna meg. Egy Fiat-féle 1.9TD viszont annyira egyszerű szerkezet, mint a faék. A korai 8-10szelepes JTD-k se rosszak, de pl. egy 156JTD-ről már nem az évi 100ezerből fenntarthatóság ugrik be elsőre. A 16-20V mjetek meg még nyűgösebbek.

156jtd 40ezer km alatt kér három olajcserét (20.000 per darab), fél garnitúra gumit (40ezer körül ha nem a leggagyibbat veszed és legalább 16-os kereked van), bele lehet számolni a lendkerék + kuplungszett árának kábé negyedét (munkadíjjal 60-70ezer körül), egy harmad légtömegmérőt (legyen mondjuk 10ezer), és futómű plusz fék cuccokra is félre lehet rakni legalább egy ötvenest (rugó, gátló, féktárcsa, betét, a millióegy lengőkar, mind szuperolcsó dolog). Évente (40k km alatt) tehát 200-250ezer forintot lehet belelocsolni átlagban. Ez persze tipikusan benzines 156 esetén se kevesebb, csak a futott kevesebb km miatt. De kuplung, fék, futómű ott is van, egyedül kéttömegű lendkerék nincs a TS-eken, ami ócsítja. De abban meg van 8db gyertya, lambda (több is), LMM-re még érzékenyebb mint a dízel stb...

Ezért is zártam ki annak még a gondolatát is, hogy második autónak még egy 156ot vegyek. A 156 mellé magamnak meg 159-est pláne nem akartam venni. Maradt a 145/146.
DeezL01-10-2011 10:50:10 // 17066
ezt érdemes megnézni mindenkinek! pont táblázatban benne van minden jövedéki adó meg minden ilyne hülyeség!azt írják ha abenzin pl 400 és a gázolaj 435 fogyasztás szerint akkor is jobban megéri! de kiemelik azt is hogy az üzemanyagon megspórolt ft-ot elviszia szervízköltség!MOndjuk eztidáig is tudtam:D De sztem éremesebb lesz dieselt vennem...
Wickey01-10-2011 10:50:00 // 17065
Ezt eddig is tudtuk. Mármint hogy a dízel alapvetően 20%-kal kevesebbet fogyaszt, ezért ha 10%-kal drágább a benzinnél, már nem éri meg a bonyibb, drágábban fenntartható, macerásabb dízellel foglalkozni. Persze ez még a szívó 100lovas 1.6os benzinesek korában volt, egy 1.0-1.2-1.4-es kompresszoros, turbós vagy egyenesen kompresszoros+turbós benzinmotor 120-150 lóerővel már ugyanebbe a drágán fenntartható kategóriába esik. Csóróság van, ezért is vettem jtd helyett 1.9td-t tegnap. Huszadannyiért mint amennyiért a 156-ot vettem anno. Válság van, no. :P
Wickey01-10-2011 10:44:59 // 17064
ahha... Filléres tétel, én pl. egyszerre cseréltem mind a négyet. Elvileg nem kötelező. De nem is akartam azzal szórakoztatni magam hogy a 3-4 hónap különbséggel beszaró gyertyákat egyenként cseréljem.
Bgabor01-10-2011 09:31:59 // 17063
Srácok. Indítás után még kb 15-20 másodpercig villog az izzítás visszajelző lámpája,izzítógyertya halhatott meg?
DeezL01-10-2011 09:28:02 // 17062
http://totalcar.hu/magazin/velemeny/2011/09/28/van_menekves_a_benzinado_elol_1._resz/
atesssz30-09-2011 15:32:04 // 17061
nem adnám el annyiért, hogy szerintem valakinek megérje megvenni :)
17es nyári kerekekkel, 90%os Kumho gumikkal, +zsírúj téli gumik zsírúj acélfelniken, zenével, tökéletes motorral, mindennel együtt... hmm... 800 ezer. Sok, bár nem kevés :D
DeezL29-09-2011 22:35:57 // 17060
ja az lehet,mennyibe adnád el?:D
atesssz28-09-2011 17:47:02 // 17059
vagy még majd akkor fogsz találni, ha eladó lesz az enyém :PPPPP
DeezL28-09-2011 17:21:32 // 17058
igazz...xd de úgy értem h jelenkleg törött:D meg magyar papiros műszakis:D az van..:D
atesssz28-09-2011 17:06:27 // 17057
Most ezekkel a feltételekkel igazából olyan szinten korlátoztad magad a lehetőségek között, hogy szinte soha nem fogsz ilyet találni, főleg 2.5 TD-t :D
DeezL28-09-2011 15:34:38 // 17056
de ha 1.9es TD-t találok akk az lesz:D Lancia Dedrát nézegetek még:D de ha valamelyikőtök tud jó 155 146 TD-t jó árban az szóljon 1.9 TD JTD 2.5 TD nem számít csak legyen normális!legyenek papirjai műszakija,elinduljon a motorja legyen rajta fék,ne legyen törve ennyi!többi nem probléma!
DeezL28-09-2011 15:32:04 // 17055
a 2.5 TD-vel 6al is ellehet járni de ink 6,5 de az nagy motortól jó!1.9 TD ok h kiforrott ismerem! vezettem olyant pont Tipoba de azért nem egy egetrengetően izmos gép!főleg nem a 155ben azért a 155el 1220kg üresen! 2.5 TD 294 nm alapból és az már jó! igaz h ma már egy 1.9 JTD 150lóval tudta a 305-320nyomatékot!
pénzben ennyim van,am nézegetek 146ost is! de nekem a 155 jobban tetszik:D nagyobb is!majd lesz vmi 20 évesen nem rendelkezek annyi zsetonnal sajna hogy facelifetes 156ost vagy 166ost vegyek:S:D de majd lesz vhogy!egyébként semmi probléma ha olcsó a 155!idővel jó lesz a benzinesemet is 290ezerért vettem és semmi baja meglett csinálva ami kell és SUper:D alkatrészeket megtudom szerezni olcsóbban javítás sem probléma!Cégnél megcsinálom aztán ennyi:D DE akkor arra szavaztok hogy nyugodtan vegyek Dieselt!
Wickey28-09-2011 15:19:29 // 17054
igen az, csak keresztbe' és már nem fogaskerékvezérléssel asszem. :-P
Grando28-09-2011 14:48:45 // 17053
Ja, az? :DD
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.