sziasztok!
A belső faceliftes 156-osra (2002-es 1.9 jtd 115 LE) is áll, hogy elég csak az egr csatiját lehúzni és kész? mert múltkor megpucoltam, és még a hátam közepe is kormos volt. ezt nem kéne benyeletni a motorral
Forum >> Dízelmánia
NGéza18-10-2011 20:39:41 // 17202
bbb8018-10-2011 19:55:19 // 17201
Nem hiszem del-magyarorszagi... Jelenleg neha betorpan 3000-nel es olyan mintha lefujna a turbo. Utanna ha visszaengedem ujra elindul. Padlogazon fustol, de normal uzembe nem. Egr tisztitast mondtak + a turbo geomatriajaval vmit.
Most hetvegen allnak neki a vasnak, remelem jo lesz.
Most hetvegen allnak neki a vasnak, remelem jo lesz.
bbb8018-10-2011 19:52:15 // 17200
nekem csinal ilyet neha, az lehet a koszos EGR-tol vagy porlasztocsucs lesz?
mreni18-10-2011 19:05:18 // 17199
sok városozás lehet...:)
WarbiRunner (Gyuri)18-10-2011 18:56:38 // 17198
Vagy sok városozás eredménye...Ma Budapestre menet az eleinte ne tudd meg mit lökött ki a gép. 600km város után bizony padlógázra olyat kojtolt hogy rossz volt nézni. Gyöngyös magasságában már tükörből nem látszott a kormolás, szépen abbahagyta.
Viszont ami eléggé felhúzott, reggel beindítottam, és olyat csináltam mint sose, hagytam kicsit melegedni álltában, hogy a család ne fagyos autóba üljön. 1-2 perc ketyegés után elkezdett valami zörögni a vezérlés környékén. Ha gázt adtam abbahagyta, alapjáraton viszont elő-elő jött. Nem folyamatos, hanem kicsit zörög, aztán egy darabig nem. Gondolom eddig azért nem hallottam, mert ahogy indítok, általában kiállok, becsukom a kaput és már gurulok is. Ahogy melegedett egy kicsit az autó, elmúlt a zörgő hang, de cseppet sem megnyugtató. Ja, és nincs 30e a vezérlés szettben. Nem tudom mi lehet. Feszítő görgő talán? Amennyire beláttam a szíjakhoz, egyik sem rángatózik vagy fut szemre rosszul.
MÁsik dolog: Debrecen környékén tud valaki olyan Bosch szervízt ahol a befecskendezőimet leellenőrzik, kitisztítják ha kell? Csak kezd sok lenni a kilométer, egy ellenőrzést, tisztítást megcsináltatnék
Viszont ami eléggé felhúzott, reggel beindítottam, és olyat csináltam mint sose, hagytam kicsit melegedni álltában, hogy a család ne fagyos autóba üljön. 1-2 perc ketyegés után elkezdett valami zörögni a vezérlés környékén. Ha gázt adtam abbahagyta, alapjáraton viszont elő-elő jött. Nem folyamatos, hanem kicsit zörög, aztán egy darabig nem. Gondolom eddig azért nem hallottam, mert ahogy indítok, általában kiállok, becsukom a kaput és már gurulok is. Ahogy melegedett egy kicsit az autó, elmúlt a zörgő hang, de cseppet sem megnyugtató. Ja, és nincs 30e a vezérlés szettben. Nem tudom mi lehet. Feszítő görgő talán? Amennyire beláttam a szíjakhoz, egyik sem rángatózik vagy fut szemre rosszul.
MÁsik dolog: Debrecen környékén tud valaki olyan Bosch szervízt ahol a befecskendezőimet leellenőrzik, kitisztítják ha kell? Csak kezd sok lenni a kilométer, egy ellenőrzést, tisztítást megcsináltatnék
mreni18-10-2011 18:39:24 // 17197
de nem füstől,nagyon ritkán látni,de csak ha az autó mögött megyek,tükörből soha nem láttam még hogy kormol...
indul rendesen,csak dob egy pamacsot és annyi,utána nem füstöl
indul rendesen,csak dob egy pamacsot és annyi,utána nem füstöl
Jorjie18-10-2011 17:17:33 // 17196
Terhelésen fekete füst az porlasztócsúcs. Rendesen indul, vagy egy-két ütemet kihagy?
mreni18-10-2011 16:41:35 // 17195
Srácok!
Első indításnál szinte minden reggel dob egy füstpamacsot ez a dög... a tükörből is simán látom
terhelésen néha egy picit kormol,de nagyrészt egyáltalán nem...
az alsó cooler cső már elég viseletes,de attól nem lehet
valami tipp?
Első indításnál szinte minden reggel dob egy füstpamacsot ez a dög... a tükörből is simán látom
terhelésen néha egy picit kormol,de nagyrészt egyáltalán nem...
az alsó cooler cső már elég viseletes,de attól nem lehet
valami tipp?
Átok79146TD18-10-2011 09:17:49 // 17194
köszi megyek kiprobálom...:)))
Wickey18-10-2011 08:46:58 // 17193
három félfordulatot nyitásirányba' :-P
Wickey18-10-2011 08:45:57 // 17192
Te, ezt az embert én sürgősen elkapálnám, ekkora baromságot, már mér kapna egy LEDUGÓZOTT EGR miatt kevesebb levegőt? A kipufogóból talán friss alpesi ájert fog visszavezetni az EGR? Csipes ember és ilyen faszságokat magyaráz, ha nem kap elég levegőt, faszér' nem emel még a turbónyomáson vagy vesz vissza kicsit a befecsi mapból? Igazi szakértő lehet. Nem ő csinálta a budapesti Passat-populáció füstölős kétharmadát? :-P
Mellesleg fogyasztásban nem érzékeltem különbséget. Nehéz mérni az 5.2 és az 5.5 között differenciát, az az igazság. :-)
Mellesleg fogyasztásban nem érzékeltem különbséget. Nehéz mérni az 5.2 és az 5.5 között differenciát, az az igazság. :-)
Átok79146TD18-10-2011 07:37:49 // 17191
állitottál a turbokapcsolon is???:)) :P
WarbiRunner (Gyuri)17-10-2011 23:45:30 // 17190
Ja vagy az egérre mondod? Na az totál marhaság, fogyasztás növekedést nem fog okozni. Jobb lesz a gázreakció (szerintem), szebb a motor hangja, a fogyasztást nem befolyásolja.
WarbiRunner (Gyuri)17-10-2011 23:38:34 // 17189
Ez a tartósan 130 felett járós levegőhiányos dolog érdekes teória...Én az 1.9-cel tartósan 130 felett járok, és jártam chip előtt is. A fogyasztás lényegében ugyanannyi előtte/utánna. Nekem rövid a váltóáttételem, így sokat azzal sem spórolok ha egyenletes gázon megyek, de azt sem torolja nagyon, ha tologatom neki. Én azt mondanám, ha kibírnám hogy ugyanúgy vezessem mint chip előtt, akkor autópályán is kevesebb lenne a fogyi, így ugyanannyi. Országúton mesébe illően alacsony bír lenni, és városban is, ha nem bosszantanak fel sűrűn.
zalan17-10-2011 22:58:24 // 17188
ja és mintha alacosnyabb fordulatszámon kapcsolna a turbo
zalan17-10-2011 22:57:45 // 17187
énis lefalaztam az EGR szelepet, csináltam egy ugyan olyan ovális alátét csak nem tettem a közepére lyukat. nem kormol annyira fogyasztásom átlagban 5,7 és sokat megyek városban.
bbb8017-10-2011 22:17:17 // 17186
es a fogyasztas nem ment fel? Mert az enyemen most lesz egr, turbo tisztitas majd chipeljuk. Viszont a chippes ember azt mondta, ha tartosan 130 felett jarok, akkor a moci ez miatt nem kap eleg levegot es kb. 0,5 lit uza. fogyasztas novekedes. Azt mondja probalta! Szinten egy 166-ja van teljesen kihegyezve...
mreni15-10-2011 17:12:51 // 17185
mindegy,úgyis etanolos üzem lesz...:)
GTPeti15-10-2011 16:41:28 // 17184
Ez önmagában még nem lenne baj. A baj az az, hogy az ezáltal bekövetkező környezetkímélés puszta hazugság. SZVSZ.
mreni15-10-2011 16:33:59 // 17183
én már a benyásnál is ledugóztam,az a biztos :D
meg anno megtanították a tuning mágusok,hogy ami a környezetvédelem miatt van az autóban az mind rontja a teljesítményt :D :D :D
meg anno megtanították a tuning mágusok,hogy ami a környezetvédelem miatt van az autóban az mind rontja a teljesítményt :D :D :D
GTPeti15-10-2011 16:29:23 // 17182
@Bgabor: Goto 17178
Bgabor15-10-2011 16:28:08 // 17181
Ez jó szöveg ,de benne az igazság !Lecsavaroztad ,vagy ledugóztad?
GTPeti15-10-2011 16:24:39 // 17180
Választékosan vázoltad a problémát. :))
Wickey15-10-2011 16:20:09 // 17179
Ugyanmár, hát szabad egy ilyen elsődleges fontosságú, a környezetvédelemben kiemelt szerepet játszó nélkülözhetetlen alkatrészt kiiktatni?
...
mint a picsa! Szélsebesen. Én se eszem meg a saját sz@romat, akkor a motorral mér' kéne megetetni a kipufogógázát? :-)
...
mint a picsa! Szélsebesen. Én se eszem meg a saját sz@romat, akkor a motorral mér' kéne megetetni a kipufogógázát? :-)
GTPeti15-10-2011 15:41:52 // 17178
Nálunk még egyszerűen le lehet húzni és ennyi.
Bgabor15-10-2011 15:35:58 // 17177
?? kiiktattad ??
Wickey15-10-2011 15:11:26 // 17176
Az én EGR-em nem megy tele. :P
Csosznorbert15-10-2011 13:03:50 // 17175
Nekem mondod?? Múltkor elkúrtam és tévesen átmentem a Margit-hídon... mire a dugóban visszaértem a lában is elzsibbadt a sok kuplungolástól..... "Vánzénn" Nem falusi embernek való a pesti forgalom, azt szokni kell. :)))
GTPeti14-10-2011 22:44:24 // 17174
Így van. Mondjuk a benzinesek a hidegendúsítás miatt rendesen meg is kérik az előnyöknek az árát. De hát semmi sincs ingyen. :)
WarbiRunner (Gyuri)14-10-2011 22:23:47 // 17173
Nekem is 7.5 a város, ami a nem rosz ha a használat módját is figyelembe vesszük. :-) Ennek ellenére ha csak vagy főleg városi használatra kéne autó, tuti szívó benzinest vennék. A dízel nagyon hamar belustul városban, telemegy az EGR, kat, DPF melyiknek mije van.. A kuplung városban használódik rendesen, egy sima egyszerű kuplungszett csere vs kettőstömegű+kuplungszett erős kontraszt. Hidegen a dízellel illik óvatosnak lenni, egy szívó benyásnak se kell rúgatni, de messze nem olyan érzékeny erre. Márpedig a városi autó ugye minden reggel suliba, munkahelyre, majd este vissza. Szinte csak hidegen megy, kivéve a budapesti autókat, mert azok meg órákat állnak a dugóban, tehát bemelegednek, de ezen gondolkozzanak akik ott laknak :-) Én be nem teszem oda a lábam ha nem muszáj..
Mellesleg a benzinest beindítom, mire a kaput kinyitom, kiállok, becsukom, már fűt. A dízelben meg oké hogy van elektromos fűtőpatron, de nem egy kategória.
Mellesleg a benzinest beindítom, mire a kaput kinyitom, kiállok, becsukom, már fűt. A dízelben meg oké hogy van elektromos fűtőpatron, de nem egy kategória.
DeezL14-10-2011 13:23:55 // 17172
az ok! ezt énis tudom,de az Diesel
Csosznorbert13-10-2011 22:22:40 // 17171
Én 1.9 JTDm el, 136 loval mászkálok el városban 7-7.5-ből :)
DeezL13-10-2011 18:25:34 // 17170
erre az 1.2es Punto dologra meg nem tok mit mondani,de énnemértek vele egyet mert nekünk van egy igaz csak 8V-s de.... lementünk vele olaszba volt benne város autópálya 140-150es tempó,kinti közlekedés stb stb és 5,79 volt az átlagfogyasztás! Városban is eljárunk vele 7-7,5el
nekem meg ami votl Unom felmentem vele Kaposvár-SZentendre és vissza Kaposvár meg Pesten tekeregtem 500km volt a Turné 7,5 votl a vegyes fogyasztásom pedig padlógázon jöttem vele az M7esen 145-150el meg amikor lehetett amit bírt 162 környékét persze dombon felfele lassult az 50paripa de végig nyélen a jobb lábban kint volt kb a jobb elsőlámpánál:D és 1.25 perc alatt fent voltam Pesten Kaposvárról Unoval nagyon jó idő, másrészt meg nem tudom mert nagynénjém 1.6 TS 145öse evett 9,7et városban enyém eszik 9et 2.0 TS:D meg nekem 11,2 volt idáig a maxom amikor toltam neki vegyesben
nekem meg ami votl Unom felmentem vele Kaposvár-SZentendre és vissza Kaposvár meg Pesten tekeregtem 500km volt a Turné 7,5 votl a vegyes fogyasztásom pedig padlógázon jöttem vele az M7esen 145-150el meg amikor lehetett amit bírt 162 környékét persze dombon felfele lassult az 50paripa de végig nyélen a jobb lábban kint volt kb a jobb elsőlámpánál:D és 1.25 perc alatt fent voltam Pesten Kaposvárról Unoval nagyon jó idő, másrészt meg nem tudom mert nagynénjém 1.6 TS 145öse evett 9,7et városban enyém eszik 9et 2.0 TS:D meg nekem 11,2 volt idáig a maxom amikor toltam neki vegyesben
DeezL13-10-2011 18:19:39 // 17169
semmi rosszat nemhallottam az 1.6os MUltijetekről !
WarbiRunner (Gyuri)13-10-2011 04:11:16 // 17168
Hogy minek? Hogy megvédje őket a sok idiótától...Nekem ez inkább szempont. Az asszony meg ha az Alfával tud parkolni, akkor már IFA-val is :-))
Wickey12-10-2011 23:05:54 // 17167
az 1.6 115 lovas szívó benga ami a rendőr kókuszokban van, padlógázra tényleg kajcizik. Nekem 13-at evett egy kiadós Tatabánya - Paks etapon. Mondjuk leértem bő egy óra alatt. :-) Viszont ha nem kottázod neki, akkor az az 1.6-os 115 lovas fókamotor kevesebbet eszik mint az elődje, a 100 (vagy 103?) lovas. Ami mondjuk meglepett picit, mivel érzésre talán egy hangyányit kevésbé tűnt nyomatékosnak, de részterhelésen jól kajált.
Amúgy meg ez a másik, ahol másfél tonnát kell mozgatni, ott a dzsúzt is locsolni kell gazdagon. Kíváncsi lennék mellesleg mit kajálna egy 1.9 mjet egy kicsontozott Fiat Tipoban hosszúváltóval. Egyszer megépítem és kipróbálom. :-)
Amúgy meg ez a másik, ahol másfél tonnát kell mozgatni, ott a dzsúzt is locsolni kell gazdagon. Kíváncsi lennék mellesleg mit kajálna egy 1.9 mjet egy kicsontozott Fiat Tipoban hosszúváltóval. Egyszer megépítem és kipróbálom. :-)
Wickey12-10-2011 23:01:04 // 17166
fú. Na ezt inkább hagyjuk. A dízelmotorból az 1.6 az maximum érzéki csalódás, legalábbis addig, amíg kétszer szét nem hullik, mert harmadikra már inkább a Dunába löki az ember.
Benzinesből meg hadd ne már egy C-max kategóriájú autóba próbáljuk bele az 1.6-ot, az van legalább olyan trágyadomb, mint az 1.2es Opel Astra...
Tény, hogy egy átlag 2.0-val ellehet annyival mászkálni mint egy átlag 1.6-tal, noha ez se feltétlen igaz, de az meg pláne nem igaz, hogy nagy szakadék lenne az 1.2-1.4 fogyasztása és az 1.6 fogyasztása között. Fogalmazzunk inkább úgy, az 1.6 annyival eszik többet az 1.4-nél mint amennyivel jobban megy, a 2.0 meg nem eszik annyival többet az 1.6-nál mint amennyivel szükség esetén jobban megy. És itt aláhúznám a szükség esetént.
Etettem én már meg 9 litert 1.2-es Puntóval, és etettem már meg 10 liter GÁZT 3.0V6 Alfával 100km-en... Jó, a puntót négyesbe végigüvegeltem Budapesttől Győrig az M1-esen, mert ötösbe meglassult, a B/G 164essel meg nyugisan lehaladtam Budapestről Sopronba mintegy 2.5 óra alatt (120 a pályán 100 országúton és - mivel elévült, bevallom - városban is. :-P)
Az 1.6-nak csak egy baja van, mivel hosszú évekig ott váltott biztosításkategóriát a KGFB, sokan úgy tekintettek rá mint valami csodára. Vették az 1.2-1.3-1.4-es országúti rombolókat, majd ha véletlenül beletették az ánuszukat az 1.6-ba várták a Megváltót, hiszen ez már nagy motor, másfélszer' annyiba' van mint az ezerkecske negyedévente, ez már versenygép. Oszt rugdosták neki, hogy megyezvaze' hát persze hogy kajált. Egy 2.0 meg már van olyan erős, hogy kicsivel durvább forgalomban nem lehet kihasználni az erejét, tehát nem fog lényegesen többet enni mint egy tiport 1.6-os. Tipikusan országúton és autópályán nem lesz különbség a kettő között.
Benzinesből meg hadd ne már egy C-max kategóriájú autóba próbáljuk bele az 1.6-ot, az van legalább olyan trágyadomb, mint az 1.2es Opel Astra...
Tény, hogy egy átlag 2.0-val ellehet annyival mászkálni mint egy átlag 1.6-tal, noha ez se feltétlen igaz, de az meg pláne nem igaz, hogy nagy szakadék lenne az 1.2-1.4 fogyasztása és az 1.6 fogyasztása között. Fogalmazzunk inkább úgy, az 1.6 annyival eszik többet az 1.4-nél mint amennyivel jobban megy, a 2.0 meg nem eszik annyival többet az 1.6-nál mint amennyivel szükség esetén jobban megy. És itt aláhúznám a szükség esetént.
Etettem én már meg 9 litert 1.2-es Puntóval, és etettem már meg 10 liter GÁZT 3.0V6 Alfával 100km-en... Jó, a puntót négyesbe végigüvegeltem Budapesttől Győrig az M1-esen, mert ötösbe meglassult, a B/G 164essel meg nyugisan lehaladtam Budapestről Sopronba mintegy 2.5 óra alatt (120 a pályán 100 országúton és - mivel elévült, bevallom - városban is. :-P)
Az 1.6-nak csak egy baja van, mivel hosszú évekig ott váltott biztosításkategóriát a KGFB, sokan úgy tekintettek rá mint valami csodára. Vették az 1.2-1.3-1.4-es országúti rombolókat, majd ha véletlenül beletették az ánuszukat az 1.6-ba várták a Megváltót, hiszen ez már nagy motor, másfélszer' annyiba' van mint az ezerkecske negyedévente, ez már versenygép. Oszt rugdosták neki, hogy megyezvaze' hát persze hogy kajált. Egy 2.0 meg már van olyan erős, hogy kicsivel durvább forgalomban nem lehet kihasználni az erejét, tehát nem fog lényegesen többet enni mint egy tiport 1.6-os. Tipikusan országúton és autópályán nem lesz különbség a kettő között.
Liquid12-10-2011 22:52:29 // 17165
nem a köbcenti a ludas, hanem a test/súly mellé adott lóerő. Egy 1.4-es 1200 kilós kaszniban kajálni fog ha menni kell az bizots, ja és nem is megy cserében :)
Öcsém panaszkodik a rendőr fókuszra (1.6 benzin), min. 12 liter, ha tolják neki és nem megy, pedig a pályán előfordul hogy tolni kell...
Öcsém panaszkodik a rendőr fókuszra (1.6 benzin), min. 12 liter, ha tolják neki és nem megy, pedig a pályán előfordul hogy tolni kell...
Liquid12-10-2011 22:49:54 // 17164
érdekes meglátás...minek a "vas" városba? inkább célszerű egy kisebb / könnyebb kevesebbet kérő kisautó amivel még az asszony is tud parkolni nem? városon kívül már más a helyzet
DeezL12-10-2011 21:19:31 // 17163
nem tom nekem csak rossz tapasztalatom van 1.6al..... ismerősnek is van egy C_max 1.6.... nem megy és megeszi lazán a 8-10-12litereket! másik ismerős 1.4es Merivája ilyen kanász... de olvastam a neten hogya Rendőrök is majd lecserlik az összes 1.6 Octavia és Focust.. mert nem megy és 10et eszik városban.... mindegy hagyjuk viszont dieselben fasza az 1.6! PL 1.6 120le Mjet
WarbiRunner (Gyuri)12-10-2011 20:37:02 // 17162
Hááát...ha csak öcsém1.6 twin(s)port Asztmájából indulok ki, annyira nem hülyeség. Vegyesben alig fogyaszt többet mint a dejzelem, tűrhetően megy, tehát nem ezerkettes szint, de annyit biztos tud mint az enyém gyárilag tudott. Nem egy izgalmas autó, de praktikusnak praktikus akár városba is. Kis nyomiautót én biztos nem adnék a családom alá. Magamnak veszek én bármit, de a családom olyan autóban utazgasson a városban amiben van vas is...szóval az ideális városi autó az alsóközepes 1.6-nál indul nálam. ha nem bírják tankolni, akkor nem mennek vásárolgatni,ennyi :-)))
DeezL11-10-2011 22:44:15 // 17160
nem baj jó az:D csak sajnos k...va drága lett a benzin.....meg a gázolaj
mreni11-10-2011 22:43:21 // 17159
na de nem offolok itt benzinessel :D
mreni11-10-2011 22:41:02 // 17158
140el 8 vígan meg volt,de már átkerült a moci a 45be:)
DeezL11-10-2011 22:38:30 // 17157
nálad mennyit eszik! am jó persze ha eltaposod akk 16ot is eszik a Kappa:D
de pl ismerüs nek van a 20szelepes Turbo az is eljár 8,5-9el autópályán is 130-140el!
de pl ismerüs nek van a 20szelepes Turbo az is eljár 8,5-9el autópályán is 130-140el!
mreni11-10-2011 22:26:39 // 17156
elég sok bravos ismerősöm van,nagy része HGT-s de van jópár akinek 1.6 van/volt,nem egy kategória a kettő ne hasonlítsuk össze szerintem :))
mreni11-10-2011 22:25:28 // 17155
nem TS-ről volt szó,azt hagyjuk inkább,a Kappa 16v turbo fogyasztást tapasztalom én is :)
DeezL11-10-2011 22:23:15 // 17154
hát Reni nem tom... mert az én 2.0 TS-em 7.5 körül eljár vegyesben nagynénjém 1.6 TS 145öse eszik ennyit.... haver 1.6os 75lovas Tipoja ugyanúgy városban bekéri a 9et mint az enyém.... és sorolhatnám rengeteg alfás haver is 1.4 TS 1.6 TS-re mondja hogy 8at eszik 8,5öt a haveroméknak akinek van a Tipoja van egy Kappa 2.0 Turbo ha nem kergetedet vegyesben eszik 8-8,5öt még autpályán 140nél is!!!!
mreni11-10-2011 22:20:59 // 17153
érdekes amit írtok,de a facelift utáni 1.6 egyáltalán nem eszik sokat,7ből vígan elmegy vegyesben... a hgt kb majd a dupláját kéri :) bár elfogadnék egyet játszósnak az tény
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
507
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?