Forum >> Dízelmánia

Föckös17-12-2011 22:43:52 // 18052
hinnék én Peti, de a blogodban, csak urdul vannak róla infók, én meg nem párlázom azt:-)
WarbiRunner (Gyuri)17-12-2011 22:43:08 // 18051
Én elhiszem neked, hogy ez a megoldás...
WarbiRunner (Gyuri)17-12-2011 22:41:07 // 18050
Sajna a Liqui Moly cuccot nem nagyon találom itthon. Próbáltam Agip és Castrol olajjal, de nem eröltettem, nem találtam róluk tapasztalatot, ne az enyém legyen az első.
mreni17-12-2011 22:38:52 // 18049
én nem félek a spuritól sokan használják baráti körben évek óta,mint utóbb kiderült,de hajlamos vagyok új dolgokat kipróbálni.


A Fuel Save dieselt egyáltalán nem szereti
GTPeti17-12-2011 22:37:58 // 18048
2T a megoldás... De nem hisztek nekem.
WarbiRunner (Gyuri)17-12-2011 22:36:32 // 18047
Mióta Youri beijesztett a spurival, azóta nem töltöm már, előtte töltöttem szorgalmasan. Halkabb volt tőle az autó, kevesebbet mondjuk nem evett. Vagy mondjuk kb 3 decivel, szóval nem sokkal. Én tényleg beijedtem a rendellenes kopásoktól, úgyhogy most leálltam a cuccal. Búcsúzóul kapta a Wepp rendszertisztítót, akkor volt hogy 500m alatt elhalkult a motor, és élénkebb lett az autó. Aztán hamarosan visszahangosodott. Ezután cseréltem termosztátot és gázolajszűrőt. Hajlok a feltételezésre, hogy a gázolajszűrő csere volt a kulcs, nem (csak) a termosztát. Mostmár nem piszkálom, kap Fuel Save dízelt, és valami prémiumot felváltva, ugyanannyiba van mint a rengeteg spuri.
Egyelőre most így gondolom....az omv prémiumcuccnak egy pozitívumát már találtam, alapjáraton nem dohog úgy a motor. Valószínű jobb lehet a kenése. A fogyasztás meg tényleg jobb lesz vele úgytűnik, de pont nem a szokásos körömet fogom futni, úgyhogy ez a mérés nem lesz jó mérés...majd a következő :-)
Föckös17-12-2011 22:31:43 // 18046
hatos, qvajó dolog!
gyanús hogy ott ilyen testelési gondok lehetnek, de akkor ne csak az akksisarukat nézd meg.
azért fura, nem kéne neki ennyitől...
WarbiRunner (Gyuri)17-12-2011 22:24:21 // 18045
Ja, a tied 6-os váltósos? Vagy hogy olyan hosszú az áttétel? Igen így könnyű...:-)

a kézifék visszajelzőre meg én is azt mondom hagy na nemááá. Ötletem sincs hogy mi lehet. Testelési gond talán? Majd megint megtisztítom elsőkörben az akksisarukat.
Ha a féket pedállal nyomom is változnak dolgok, akkor meg a km számláló háttérvilágítása rezzen egyet, illetve a fűtőmotor fordulata változik egy picit. Már az is eszembejutott, hogy valójában tök hulla lehet az akksim. Amikor -8 -ak voltak, akkor már nagyon maszírozni kellett (dupla izzítás reflektorral terhelve), különben lassan tekert és csúnyán indult be. Álló motornál meg elég gyérül tekeri az ablakot is, és az ablaktörlő sem suhan olyan kifejezetten....Mondjuk eddig még mindíg beindult :-)
GTPeti17-12-2011 21:36:02 // 18044
Ma is olyan halk volt a motorom, hogy öröm volt hallgatni. A 2T óta van ez. (Na jó, talán a Rimet is hozzájárult.)
Föckös17-12-2011 21:31:30 // 18043
nem az enyémen van ez
Bgabor17-12-2011 21:25:38 // 18042
Turbó környékén ,gumicsöveknél nem szív plusz levegőt be,nincs valamelyik kiszakadva????
mreni17-12-2011 21:19:17 // 18041
lehet tényleg van valami a kipuff rendszereddel :)
Föckös17-12-2011 21:14:55 // 18040
a kérdések többi része még mindig nyitott, aki tud válaszolni, ne fogja vissza magát.

na még egy:
másik 5hengeresen bubogó hang, kb mint amikor teherautón használod a kipufogóféket.
fordulattal arányosan megy ez a hang, és nagy tempónál elég zavaró.
olyan mintha a turbo felől jönne, de sejtésem sincs, hogy mi lehet az...
mreni17-12-2011 21:13:08 // 18039
nem arra gondoltam :D
Föckös17-12-2011 21:10:28 // 18038
nem versenyzek veled:-)
mreni17-12-2011 21:08:13 // 18037
na majd csak összefutunk nyáron ha az enyém is vállalható állapotban lesz :D
Föckös17-12-2011 21:07:27 // 18036
hülyeee:-)
nem nem lett hangosabb, csak mondom váltáskor olyan wastegate hang volt közepes gyorsításnál. bazm csak észrevettem volna a mai majd 500 km alatt, h leszakadt a kipu:-)
tegnap meg alánéztünk aknában, feltűnt volna:-)
mreni17-12-2011 21:07:06 // 18035
azt is letesztelem,most kipróbálok néhány fajtát
Föckös17-12-2011 21:05:14 // 18034
hát apám meglepődött, neki 185pacis mjet van:-)

másik boxszal (állítható) jobban ment, csak zabolázhatatlanul rángatta a kormány kifele a kezemből, elcsúsztatta a kuplungot, és hidegen kormolt.
szóval nem bánom, hogy halgattam Petire, és ráugrottam a novira, amikor volt eladó.
Wickey17-12-2011 21:03:33 // 18033
megmondom mi okozta, leszakította a kipufogót a marhája. :-) mástól nem nagyon lehet kifújásos hangja a túrónak. :-) Nekem is akkor volt, amikor a kipuff tőből eltört a csőcsatlakozásnál. Lepihent szépen a motortartó burkolatra, fel se tűnt vagy fél óráig, csak miután orrbavágtam a JE-ben ücsörgő utast... tudniillik utána lecsévéltem az ablakot mert "valaki" fingott. :)))))
Föckös17-12-2011 21:02:54 // 18032
mi? kétütemű dízel? :-)))
GTPeti17-12-2011 21:02:14 // 18031
2T....
Föckös17-12-2011 21:02:12 // 18030
nyáron volt, aztán sokáig nem
aztán volt olyan, hogy boxszal is alig húzott az autó, ment ment, de kb úgy mint box nélkül.
aztán egr lehúzása óta megy egyre jobban,
az is lehet, h ilyennek kéne lennie, és talán tisztultak a vgt lamellái?
nem tudom...
mreni17-12-2011 21:01:14 // 18029
na majd kiderül,de azt vettem észre,hogy magyar gázolajjal hidegindításnál füstöl,ha öntök hozzá spurit akkor nem... érdekes,mert kékes pamacsot dob,viszont az olaj nem fogy
Föckös17-12-2011 20:55:01 // 18028
na azt nem tudom.
én máshol vettem, én is kettest akartam, de végül 12-es lett belőle, ami nem is baj, nem csak a hunyadiba jutott így:-) (na meg olcsóbbra jön ki, azt hiszem 3400 volt a 12 db)
mreni17-12-2011 20:54:48 // 18027
egyszer majd beülnék egy körre hogy mit megy egy nagyvad boxal :)) kíváncsi vagyok rá
GTPeti17-12-2011 20:54:34 // 18026
SZVSZ ha eddig nem volt ez a hang, akkor utána kéne járni, hogy mi okozza.
Föckös17-12-2011 20:52:12 // 18025
az is lehet, placebo dolog az egész, hogy jobban megy az autó.

egy biztos.
augusztusban 7 litert evett bp-debrecen-bp csak pálya úton (150tempomat, olyan 140valós)
most meg ennyit (135 tempomat, 130 valós)

viszont amióta no egér,azóta egyre jobb az autó, csak van pár fura dolog.

-ha nagyon elrúgom, akkor nem esik vissza a fordulat, hanem tartja picit
(ez azóta van, h bent a novi doboz)
-érdekes, hogy lepadlózom, húz mint a vonat, aztán 3-4 ilyen gyorsítás után már nem annyira. ?????????????????????
-ma megint szép kifújás hangokat adott a csiga, amikor normális gyorsításnál elváltottam, mint Warbinak a wastegate. mondjuk nekem ez a hang rohadtul tetszik, csak azt nem tudom, hogy ez jó vagy sem... ????????????????????
mreni17-12-2011 20:47:00 // 18024
jól láttam anno az unixnál ezt a DynoTab-ot?
A honlapjukon nem találom,de szerintem ők is forgalmazzák,Kedden veszek egy 2x1gr-os "csomagot" ha van náluk
Átok79146TD17-12-2011 20:33:47 // 18023
akkor én is kipróbálom, köszi.
mreni17-12-2011 20:33:13 // 18022
na kipróbálom én is a jtd-be a spurit meg beleöntöm az enyémbe :D
Föckös17-12-2011 20:29:17 // 18021
mondom, már vagy kettőt beledobáltam.

korábban írtam, h a furgonban kipróbálom, meg is tettem egy olasz úton, hát ott is meglepő volt a fogyasztáscsökkenés.

ez után már bátrabban dobtam be a nagyvad tankjába is.

kérdezgettem előtte róla, de pl ahol vettem, ott azt mondták, h nem is a fogyasztás, hanem az h jobban megy tőle az autó. na ezt a furgonon nem éreztem mondjuk...
Föckös17-12-2011 20:25:52 // 18020
na várjál.
130nál forog 2500at, így sztem nem nagy kunszt jól fogyasztani, hiába a nagy súly, ha már megy, akkor...

de

egy kézifék visszajelző miatt?
mivvaaaaaan?
neeemmmáááá

hallode a kézifék kapscolóra van kötve a hátsó ablakfűtés??
:-)
Átok79146TD17-12-2011 20:23:16 // 18019
dynotab???
miota használod...?
WarbiRunner (Gyuri)17-12-2011 20:04:10 // 18018
Az a fogyasztás elég jó. Nekem stabil 130-nál is fél literrel több jönne össze a 146-tal.

Amúgy lehet multiméterre lesz előbb szükség, nem a szkópra. A minap megfigyeltem, hogy lámpánál ha a kéziféket behúzom, megváltozik a hangja az autónak. Mint amikor egy fogyasztót rákapcsolok, kicsit rászabályoz az alapjáratra. Kicsit elgondolkodtató, hogy a kézifék kapcsoló és visszajelző lámpa hogy bírja úgy megterhelni az elektromos rendszert, hogy korrigálni kell az alapjáraton. Őszintén fogalmam sincs...
Föckös17-12-2011 18:39:52 // 18017
no én nem tudom, de én marhára örülök ennek a fogyinak.
na meg annak is, hogy nem gyengén megindul az autó ha kell.
dynotab ment bele már vagy 2 teletank óta, úgy látszik van értelme...
ja és dallas kútnál tankoltam, nem öemfau meg sell meg ilyen hűűde bemárkázott szuper üzemanyagok mentek bele. ígyisúgyis xar gázolaj van magyarországon, de akkor meg minek vegyek drágábbat...
bezzeg a szlovénoknál, ott faxa a gázolaj, és nem is vészes az ára.
nápolyban meg 1,70 eur /l, na az fincsi...
.......................17-12-2011 18:22:08 // 18016
Ki kellene olvasni a hibakódot,mert vészüzemmódban megy a kocsi azért nincs erő,és töltönyomás sem,
szóval az megmondja hol kell keresni
.......................17-12-2011 18:20:37 // 18015
na neee,a 159 meg a Brera meg 7,5 féllel járja meg,meg tudja mondani nekem ,hogy ez miért van?
Föckös17-12-2011 18:04:31 // 18014
jaaa akinek ott figyel a szkóp a polcon...
:-)

Budapest-Pozsony, pálya 130tempomat.
Fogyasztásmérő szerint 5,8as fogyasztás, de valójában sikerült beletenni 28 litert 470km megtétele után.
úúú csal lefelé!
másfél decit...
GTPeti17-12-2011 15:32:45 // 18013
Goto Kiolvasás...
Rodoman17-12-2011 15:29:18 // 18012
Szóval sokat néztem régebben a Vágó Pityu műsorát és úgy döntöttem kérem a közönség segítségét! Alap felállás: Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD 2002, 116 LE
A kérdés: Pár napja a ménest képviselő lovakból úgy 60 elment. Nem húz az autó! És világít motordiagnosztikai kontroll lámpa. Aztán vissza jönnek a pacik, és újra elmennek. Az autót üresen sem tudom 3000 fölé pörgetni. És baromi lassan gyorsul fel. Volt már valakinek hasonló élménye? Mi lehet a gond?

A: üzemanyagpuma B: Üzemanyagszűrő C: Valami relé vagy ilyesmi D: Irányjelző

Valakinek konkrét ötlete?
WarbiRunner (Gyuri)13-12-2011 16:45:55 // 18011
Egyszerűbb szerintem is...csak nyomni kell neki :-)

60km alatt ráállt az új üzemanyagra, nem tudom hogy csinálta és miért. A füstölését nem figyeltem most, de totál magához tért, megy mint a bolond. Ha lesz időm végignézem a szenzorait a manual alapján multiméterrel és szkóppal, nem létezik hogy egy autó ennyire hisztis legyen csak úgy.. azért mert Alfa...:-D
Átok79146TD13-12-2011 12:16:12 // 18010
ha hideg a moci, nem állit terhelésfüggö elötöltést...

de sztem ezt irtad te is multkor...:))
Föckös13-12-2011 12:00:25 // 18009
látomlátom mennyivel egyszerűbb a JTD?? :-)))
Átok79146TD13-12-2011 11:39:26 // 18008
oké, aztán majd okosits ki engem is.....:)))))
WarbiRunner (Gyuri)13-12-2011 11:36:07 // 18007
Jajja, manual szerint is ugyanaz a hőkapcsoló kapcsolja. Nekem is hidegen behúzza a tekercset, de olyankor zárja el ha jól értem. No mostmár tényleg elmegyek egy kis adagolós oktatásra a dízelszervízes Józsi bához az utcánk végében :-)
Átok79146TD13-12-2011 11:22:22 // 18006
no az én kocsimon az lfb tekercs a ksb hökapcsolojával van müköstetve, hideg állapotban huzza..
ezt azért tudom biztosra mert vasárnap forasztottam össze a szakadt vezetékét,...:)
WarbiRunner (Gyuri)13-12-2011 11:18:46 // 18005
A manual szerint az lfb 60 fokig ki van kapcsolva, erre szolgál a mágnesszelep rajta. Én azt felülbírálva bekapcsoltam (amikor még azt hittem hogy az a ksb) és csak annyi történt, hogy néha rándult egyet a motor, mint amikor egy benzinesnek gyújtáskimaradása van. Ezt vagy kétszer csinálta és ennyi. Szóval nagyvonalakban alapjáraton semmit nem csinál az lfb. Főleg, hogy valami röpsúlyos cucc van benne, egy rugó ellenében dolgozik, és a fordulat növekedésével arányosan váltaoztatja a nyomást. Alapjáraton szerintem totál semmit nem csinál.
Valahol lenni kell annak a ksb-nek, vagy valami kerülőcsőnek ami a nyomásszabályzót kikerüli. Ha lesz egy kis időm, majd megint játszok vele egy kicsit..így hogy mostmár tudom mi micsoda :-)
Átok79146TD13-12-2011 11:16:36 // 18004
a 6,5 az olyankor jön össze ha 110-130azok, meg sietek mindenhol..:))
WarbiRunner (Gyuri)13-12-2011 11:13:44 // 18003
Kíváncsi leszek. Azért rövid távokat megy és városban, úgyhogy egy 6.5-is megfelelne szerintem :-)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.