Forum >> Dízelmánia

GTPeti13-02-2012 13:21:38 // 18502
Ahh. B)
Föckös13-02-2012 12:17:17 // 18501
ha egy csavarból levágok flexszel, az a menetszelet ? :-))
Ferke13-02-2012 11:55:49 // 18500
Hogyha jó a termosztát, akkor felesleges takarni a hűtőt, mert eleve nem is nyitja ki a hűtőkört. A takarástól maximum azért melegszik előbb, mert maga a motor sem kap annyi menetszelet.
Jani5513-02-2012 11:49:16 // 18499
Én télen a hűtő felét (nagy hidegben a kétharmadát) kitakarom elől, a lökhárító mögött.
Gyakran ellenőrzöm a hűtővíz jelzőt, az üzemi hőfok hamar megvan (max 4-5km), a motornak is jobb, a fülkében is hatásosabb a fűtés. Télen úgysem száguldozunk, már csak az útviszonyok miatt sem, de annyira hatásos a motor hűtőrendszere, hogy 75% hűtőtakarás mellett sem indul a ventillátor. Nekem ez bevált, gondolom a 159-nél is hasonló a helyzet.
Piritu - 1.000.00013-02-2012 11:47:23 // 18498
Én nem cseréltem :-)
Bilux13-02-2012 10:28:05 // 18497
Hát ha te nem cseréltél akkor még az eredeti :) Egyelőre nincs bajom velük.
DeezL13-02-2012 09:07:26 // 18496
sima ügy:)
Piritu - 1.000.00012-02-2012 20:26:24 // 18495
Még az eredetiek vannak benne, vagy cseréltél Te is?
Ferke12-02-2012 20:24:32 // 18494
Miért nem viszed át arra a helyre,ahol értenek az ilyesmihez???:-)))
Bilux12-02-2012 20:13:16 // 18493
Izzítógyertyák cseréjének menete. FIGYELMEZTETÉS: AZ MKIII TDCi motorok hengerfeje amibe az izzító gyertyák vannak becsavarva Aluminium öntvényből készültek. Az izzítógyertyák viszont acélból vannak. Ez azt jelenti, hogy csak hideg motornál végezhetjük el a cserét mert két különböző hőtágulású anyagról beszélünk és a hengerfej Alu ötvözetébe nagyon könnyen bele lehet szakítani az izzító gyertyát aminek a következménye hengerfej csere, ami drága dolog. Ráadásul kb 4 év után hajlamos az acél összegyógyulni az Aluöntvénnyel. 2-3 éves korig ilyen probléma nincs de felette nem árt a izzítógyertya környékét csavarlazítóval jól beáztatni, de néha ez sem segít. Erőltetni nem szabad. Aki nem biztos a kezében az inkább ne kezdjen hozzá! (Sajnos néha szakszervizek sem vállalják pont ezért)
mreni12-02-2012 20:02:40 // 18492
az lehet,épp ezért mondtam hogy van ahol kivitelezhető van ahol nem de az utóbbi a gyakoribb,én eddig is így csináltam ezután is így fogom,az izzító tövébe lövök egy kis gázolajat és nyomaték kulcsal lehet szórakozni vele :)
Átok79146TD12-02-2012 19:59:37 // 18491
ez is igaz...:))
Erhard 242 (Pure Energy)12-02-2012 19:58:47 // 18490
nekem is hidegen cserélték
Átok79146TD12-02-2012 19:58:31 // 18489
azért van jobb is, pl ezüst , de a vörösrézé tényleg jo.
W.12-02-2012 19:57:20 // 18488
Az esetemben 195000 km- nél történt a csere!! Saját kezűleg szedtem ki, simán kijött. Ezután betekertem az újakat és meghúztam. A titka az egésznek, hogy nem szabad nagyon meghúzni csak finoman, mintha pacit kamatyolnánk...:))) A köv.tulaj majd kiszedeti valahogy 390000-nél...:)
Alfa GT-Csaba12-02-2012 19:57:11 // 18487
gt-ből is egy 20 cm hosszú cső kulccsal lehet könnyedén kiszedni
mreni12-02-2012 19:54:50 // 18486
nálad megint más,ott azért van hely :)
Átok79146TD12-02-2012 19:51:48 // 18485
én melegen szoktam , mivel általában télen csináltam .. és örültem hogy ad némi meleget a blokk...))))
mreni12-02-2012 19:50:19 // 18484
vidd el valami értelmes műhelybe ahol van kiszedő cucc,azzal 90%ban kijönnek
Föckös12-02-2012 19:49:08 // 18483
hát amire tegnap reggel jutottam, hogy az izzító relének pont semmi baja, hidegen 17 mp-ig behúz, aztán meg csak járó motornál hol ráizzít, hol nem, őőőtudddááá:-)

na relé jó
izzítók, háát lehet, hogy le kéne cserélni 4 jóra.
szombat reggel szépen beröffent, igaz, akkor sem 5 hengerrel.

igazából én erőteljesen félek attól, hogy beszakad, amelyik megszorult, és azt igen kihagynám...
mreni12-02-2012 19:49:07 // 18482
tényleg?:))
cseri12-02-2012 19:48:59 // 18481
Van egy jónak tartott /szerintem is/ szerelő és ő is azt mondta fulra kell melegiteni a motort és akkor kiszedni. Aluminium-vas idevagy oda ez a gyakorlat ,hogy forró motor.
mreni12-02-2012 19:48:48 // 18480
de,csak ilyenkor még könnyebb elb@szni a menetet,másrészt megnézném hogy cserélnek izzitót meleg motornál,mikor az autók nagyrészénél alig férni hozzá,illetve bontani kell :)
Alfa GT-Csaba12-02-2012 19:48:30 // 18479
a legjobb hő vezető az alumínium és a réz,és ezeknek a legnagyobb a hőtágulása is!
mreni12-02-2012 19:47:06 // 18478
érdekes mód nekünk pont az ellenkezőjét tanították és nem is volt gond eddig...
szasza(SW)12-02-2012 19:45:06 // 18476
Láttam már pár dolgot amit megintéssel szedtek szét.Rendszeresen nézem az autókereskedőket ők sok mindent melegítenek meg ,ha nem jön szét.



Ferke ez nem neked szolt te tudom nem csiped őket:))Pedig aki autót vesz eladni, mind ilyen,csak tagadják páran:)
Alfa GT-Csaba12-02-2012 19:44:50 // 18475
Akkor csak nem mondtam hülyeséget!!!!
cseri12-02-2012 19:44:42 // 18474
Üdv! Sajna nálam is megéret az izzitó gyertya csere, és én ugy gondolom ha kijön gond nélkül akkor a gyengébb minőség megy helyete mert azt gyakran kell cserélni és talán nem lesz ideje begyogyulni. Amugy szerintem még soha nem volt kiszedve és ezért parázok.
Átok79146TD12-02-2012 19:44:32 // 18473
bocs hogy beleokoskodom, de nem az alunak nagyobb a hötágulása?
Véncsont12-02-2012 19:41:05 // 18472
mreni12-02-2012 19:40:06 // 18471
igen csak itt két külön anyagról beszélünk,a hengerfej alu az izzító acél,így más a két anyag hőtágulása....
mreni12-02-2012 19:39:09 // 18470
hidegen kell :)
GTPeti12-02-2012 19:35:23 // 18469
Na most akkor döntsétek el, legyetek szívesek! :))
Alfa GT-Csaba12-02-2012 19:35:18 // 18468
szakmámból adódóan az a tapasztalatom ha valamit melegítve szedek szét ,sokkal könnyebben szétjön és minimális az esélye hogy bele törik!
mreni12-02-2012 19:34:45 // 18467
ez hiba,hidegen kell kiszedni az izzítókat... úgyhogy ezt ne nagyon reklámozd szerintem
Alfa GT-Csaba12-02-2012 19:33:04 // 18466
szerintem minél meleg a motor annál könnyebben kijön,én sem mertem hidegen neki állni a gyári gyertyákat kiszedni,de melegen vagyis forrón könnyen ki jöttek .
GTPeti12-02-2012 19:26:33 // 18465
Mit értetek "meleg motor" alatt? 50fokos vizet, vagy full üzemi hőmérsékletet?
Alfa GT-Csaba12-02-2012 19:24:56 // 18464
De ha meleg motornál tekered ki nagyobb az esélye hogy egyben kijön,én is úgy szedtem ki a 7 éves gyáriakat.
Roll198312-02-2012 19:08:41 // 18463
mreni12-02-2012 18:16:08 // 18462
az izzító is beleszakad simán...
Wickey12-02-2012 17:48:12 // 18461
az izzító mitől szakadna bele. Befecsit azt igen, azt már láttam darabokban kijönni... :)
Hermész 8812-02-2012 14:02:01 // 18460
Ja a beépitési mélység: 25mm. Teljes hossz: 92.00 mm kupakos tetejű. .
Hermész 8812-02-2012 12:16:50 // 18459
Nos akkor nálam volna eladò gyári Bosch izzitó gyertya fél árban 0100226227- számú ha kell vkinek.
Erhard 242 (Pure Energy)12-02-2012 11:16:33 // 18458
a normálisabb szerelője mikor tekeri ki érzi hogy nyúlik e vagy nem és egyből közli hogy lehet bele fog törni és nem vállal rá garanciát ha az ügyfél értetlenkedik azt mondja nem cseréli ki vagy tessék itt a kulcs törd bele te....végül is megértem őket én sem vállalnék be egy HF levételt stb, stb...
Ferke12-02-2012 10:43:53 // 18457
Ez szörnyű. Így már értem a 300ezer ft-os autó 500ezer ft-os motorgeneráljait is, eddig azt hittem,hogy ezek csak urbanlegend-ek:PP
silver12-02-2012 09:22:00 // 18456
Ez így van. Ha elviszi valaki egy szerelőhöz gyertya cserére és bennszülött lesz akkor kíváncsi volnék hogy ki vállalná a hengerfej javítás költségét?
W.12-02-2012 07:06:42 // 18455
Majdnem pont 10 bruttó.... Nem vicc sajnos.
WarbiRunner (Gyuri)11-02-2012 22:34:27 // 18454
A szerelőm rendszeresen használja a rézpasztát, jó dolog. Egy ideje tisztában van vele, hogy legközelebb is ő szedi szét, azóta szinte mindent így rak össze ami egyszer nehezen jött szét. Még a leszedhető vonóhorgom is rézpasztával van kikezelve, illetve asszem a fékbetétek háta is.
GTPeti11-02-2012 22:01:35 // 18453
A menet bekenése rézzsírral állítólag növeli a sikeres kitekerés esélyeit.
Vélemény?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.