Forum >> Dízelmánia
mreni07-06-2012 20:17:03 // 19202
izzító nem valószínű
DieselManiaco(NagyVad)07-06-2012 19:57:40 // 19201
izzítógyertya,vagy csúcs is lehet...nem kell mindjárt a legrosszabbra gondolni...:)
WarbiRunner (Gyuri)07-06-2012 16:44:41 // 19200
Gondoltam rá. Nem megy túl sokat a gép, így nehéz a víz fogyását figyelni. Látványosan biztos nem kevesebb, de lehet bejelölöm hajszálpontosan, hogy hol áll a vízszint. ezeknél tipikus volna? Felújított hf van rajta, az autó meg alig volt használva. Hidegen rugdalva tuti nem volt, melegen is csak én piszkáltam meg egyszer-kétszer rendesebben, de én se bántottam. Nem nagyon volna mitől hengerfejesnek lennie. Vagy esetleg után kell húzni a hf csavaroknak?
Az adagoló/porlasztók környékén viszont tuti állítani kell valamit, mert szerintem jobban kormol a kelleténél, és sokat eszik. 7.8-at kajált legutóbb ha jól emlékszem. Igaz ez több mint 2 hónap alatt kijárt 44l gázolajat jelent, vagyis ritkán és keveset, de többnyire hidegindítással és csak városban megy.
Ugyanitt a jtd az én tempómban 7.4, a Kinga tempójában mondjuk 6.5 :-)
Az adagoló/porlasztók környékén viszont tuti állítani kell valamit, mert szerintem jobban kormol a kelleténél, és sokat eszik. 7.8-at kajált legutóbb ha jól emlékszem. Igaz ez több mint 2 hónap alatt kijárt 44l gázolajat jelent, vagyis ritkán és keveset, de többnyire hidegindítással és csak városban megy.
Ugyanitt a jtd az én tempómban 7.4, a Kinga tempójában mondjuk 6.5 :-)
Jorjie07-06-2012 15:21:52 // 19199
Nekem csak a fekete pöffenés van meg, de a szürkésfehér nem víz? Vagyis gőz.
Föckös07-06-2012 14:14:07 // 19198
télen csinálta őnagysárga, de az dadogott is. csúcs csere lett:-)
mondták akkor ott, h lehet h a vezérműlánc megnyúlt.
hát az jobb lett volna
mondták akkor ott, h lehet h a vezérműlánc megnyúlt.
hát az jobb lett volna
WarbiRunner (Gyuri)07-06-2012 14:09:49 // 19197
Tegnap figyeltem a TD-t induláskor. Nem tetszik, hogy pöffent egy feketét, aztán pár másodpercig szürkésfehéret ereget. Ezután nem jön semmi, de szerintem az a szürkés fehéres az nem jó. Az adagoló még mindíg nincs beállítva, de hát akkor sem tuti. Menet közben semmi ilyen, nagy gázra kormol mint a fene, de legalább megy. Ha végre egyszer Józsibá ráérne itt a szomszédban, beállítaná az adagolót...node mi lehet az a fehéres lengedezés? Csak első indításnál van. Amúgy indul pöccre.
zee04-06-2012 19:35:50 // 19196
OK,köszi,erre gondoltam! :) Már csak egy latop kéne...
mreni04-06-2012 19:12:31 // 19195
ha a FES pl 2.5bar-t mutat akkor abból levonod a légköri nyomást(-1bar),ezután megkapod a valós értéket
zee04-06-2012 18:12:26 // 19194
Akkor a FES adatai tartalmazzák a légköri nyomást vagy sem?
Selmak04-06-2012 14:17:07 // 19193
A légköri 1 bar a nulla pont, szívó üzemeben negatív nyomást is fogsz mérni.
zee04-06-2012 11:51:36 // 19192
Köszi. Gondolom akkor mérésnél rá kell számolni a légköri 1 bart is. Megpróbálom majd szoftverrel mérni első körben mert arra gyanakszom hogy kevés a nyomás... :(
.......................04-06-2012 10:05:07 // 19191
Nekem 1,5 bar on áll a mutató teljes gázon
zee04-06-2012 09:08:13 // 19190
Sziasztok
Vki esetleg meg tudja írni mi a normális/üzemi töltönyomása a 2.4 JTD-nek? Kerestem Elearn-ben de nem találtam róla semmit.
Köszönet!
Z
Vki esetleg meg tudja írni mi a normális/üzemi töltönyomása a 2.4 JTD-nek? Kerestem Elearn-ben de nem találtam róla semmit.
Köszönet!
Z
GTPeti03-06-2012 19:23:24 // 19189
Nem tévednek, hanem féligazságokat írnak, tekinve, hogy ebben érdekeltek.
Egy Novitec-et, vagy Steinbauer-t nem neveznék hülyének. No meg a TÜV központot sem, ahol bevizsgálták a termékeiket. (Utóbbi mondjuk az ATC programmjai esetén pl. nem áll fent.)
Egy Novitec-et, vagy Steinbauer-t nem neveznék hülyének. No meg a TÜV központot sem, ahol bevizsgálták a termékeiket. (Utóbbi mondjuk az ATC programmjai esetén pl. nem áll fent.)
Piritu - 1.000.00003-06-2012 18:23:56 // 19188
Tekintettel arra, hogy mindkét oldal "csippet" árul, egy kicsit reklámszagú minden, amit írnak.
Az iskolában ezt így tanítják, a szöveggel az olvasót arra próbálják rávenni (természetesen logikusan felépített érvrendszerrel), hogy NÁLA vásárolj :-))
Az iskolában ezt így tanítják, a szöveggel az olvasót arra próbálják rávenni (természetesen logikusan felépített érvrendszerrel), hogy NÁLA vásárolj :-))
GTPeti03-06-2012 17:15:43 // 19187
Hú.. vajon miket mesélt. :)))
Föckös03-06-2012 16:49:13 // 19186
éppen rád gondoltam az előbb ;-)
(nem csuklottál éjszaka? nagy sztorizásban voltunk Marklar barátommal ;-))
(nem csuklottál éjszaka? nagy sztorizásban voltunk Marklar barátommal ;-))
GTPeti03-06-2012 16:19:45 // 19185
A nagyobb railnyomás miatt jobb a porlasztás. Emiatt lehet alacsonyabb a fogyasztás. Ahogy mondani szokták: "Ha az ember nem használja ki a rendelkezésre álló többletteljesítményt." Ami nem is olyan könnyű feladat. :)
"a tuningbox egy hülyeség, semmi értelme, és csak tönkreteszi az autót...."
Persze, hülyeség. :) Csak 100ekm-t mentem eddig vele.
"a tuningbox egy hülyeség, semmi értelme, és csak tönkreteszi az autót...."
Persze, hülyeség. :) Csak 100ekm-t mentem eddig vele.
Föckös03-06-2012 16:16:46 // 19184
nem tévednek, nekik van igazuk.
a tuningbox egy hülyeség, semmi értelme, és csak tönkreteszi az autót....
nem fogyaszt vele jobban az autó...
szerintem hidd csak el amit vadidegenek írnak a saját, magukat fényező honlapjukon, én meg majd elhiszem azt, amit itt többen is megírtak, köztük olyan is, aki több mint 100.000 km-en van túl a boxszal. egyébként a novitec az egy márkátlan szar, egy nulla és sokkal kevesebbet tett le az asztalra, mint ezek az általad belinkelt óriáscégek.
de leginkább elhiszem akkor azt amit magam tapasztalok meg. az pedig az hogy jobban fogyaszt az autó, bármilyen nehéz is elhinni.
egyébként nem tévednek, hanem hazudnak.
a tuningbox egy hülyeség, semmi értelme, és csak tönkreteszi az autót....
nem fogyaszt vele jobban az autó...
szerintem hidd csak el amit vadidegenek írnak a saját, magukat fényező honlapjukon, én meg majd elhiszem azt, amit itt többen is megírtak, köztük olyan is, aki több mint 100.000 km-en van túl a boxszal. egyébként a novitec az egy márkátlan szar, egy nulla és sokkal kevesebbet tett le az asztalra, mint ezek az általad belinkelt óriáscégek.
de leginkább elhiszem akkor azt amit magam tapasztalok meg. az pedig az hogy jobban fogyaszt az autó, bármilyen nehéz is elhinni.
egyébként nem tévednek, hanem hazudnak.
Alfa GT-Csaba01-06-2012 16:23:37 // 19183
Hát igen ,az biztos hogy óriási a különbség,mint ha az ember egy 1,6TS után beülne egy 1,9 m jet be.Nekem volt mind a 2 ezért hasonlítom hozzá.
BIW01-06-2012 15:45:26 // 19182
hasonló próba megvolt nálam is. Szinte erőtlennek tűnt 0-ás állásban a gyári értékekkel a kocsi.
BIW01-06-2012 15:39:24 // 19181
nekem is kevesebbet fogyaszt a boxxal.
DieselManiaco(NagyVad)01-06-2012 14:00:49 // 19180
jahh hátha ez a szempont akkor gyárinak kell hagyni...
Alfa GT-Csaba01-06-2012 12:09:39 // 19179
Szerintem 20%-nál többet egészségesen nem lehet kisajtolni egy motorból,de lehet hogy nincs igazam!!Nekem a GT-be box van amire azt mondták hogy +20% erőben ,és érezhető is a különbség rendesen!
WarbiRunner (Gyuri)01-06-2012 10:56:18 // 19178
65 volt számlával anno. Azóta tuti több, mert minden drágább.
A chip vs box igazából ott indul, hogy teljesen különböző szemléletben módosítja az autó működését.
A box a különböző szenzorok jelét módosítja. Vagyis az ECU lát pl egy 300Bar alapjárati rail nyomást, de valójában 330Bar. Nyilván a box-nak tudni kell, hogy mennyi valójában, és azt valamiféle saját program szerint "hamisítja" az ECU számára, tehát nem egy "ellenállásról" beszélünk. Ezek így nagyjából univerzálisak tudnak lenni, hiszen az autó működését a gyári ECU map vezérli! Nem próbáltam még, de valószínű ha egy boxos autót kiolvasunk, tök gyári értékeket kapnánk minden szenzor paraméterre, vagyis az ECU ügyesen tud dolgozni ahogy a gyárban tanulta.
A box pedig szorgalmasan tornássza fel a turbonyomást, railnyomást, de egy fontos dologhoz nem tud közvetlenül nyúlni, ez a befecskendezés időzítése.
A remap műszaki szempontból korrektebb megoldás, valós adatokkal dolgozik az ECU. Rizikósabb megoldás(?), mert a gyári program helyett egy valaki által módosított program kerül fel. Mivel az ECU nem csak a turbonyomással és rail nyomással operál, hanem a hőmérséklettel, gázpedál állással, fordulatszámmal stb, nyilván még fontosabb, hogy profi kezéből kerüljön ki a végeredmény. Viszont azon túl, hogy rail nyomást növel és turbonyomást növel, erről tud is az ECU! Vagyis a megváltozott paraméterekhez hozzá lehet igazítani a befecskendezés időzítését jó esetben nem csak találomra. Így a motor hatásfoka érzékelhetően javítható. Egyébként a railnyomás növelésével is javul a hatásfok (ez boxnál is természetesen).
Így lehet az, hogy igenis több ló kevesebb üzemanyaggal. A jobb hatásfok konkrétan ezt jelenti, ha azonos üzemi körülmények közt használom mint chip előtt, kevesebbet fog enni (de többet biztos nem). A gyakorlat is ezt mutatja.
A különbség a gyári és módosított program közt pedig háát...kontrasztos :-) Nem az az alig érezhető de bebeszélem magamnak hogy jobb kategória.
A chip vs box igazából ott indul, hogy teljesen különböző szemléletben módosítja az autó működését.
A box a különböző szenzorok jelét módosítja. Vagyis az ECU lát pl egy 300Bar alapjárati rail nyomást, de valójában 330Bar. Nyilván a box-nak tudni kell, hogy mennyi valójában, és azt valamiféle saját program szerint "hamisítja" az ECU számára, tehát nem egy "ellenállásról" beszélünk. Ezek így nagyjából univerzálisak tudnak lenni, hiszen az autó működését a gyári ECU map vezérli! Nem próbáltam még, de valószínű ha egy boxos autót kiolvasunk, tök gyári értékeket kapnánk minden szenzor paraméterre, vagyis az ECU ügyesen tud dolgozni ahogy a gyárban tanulta.
A box pedig szorgalmasan tornássza fel a turbonyomást, railnyomást, de egy fontos dologhoz nem tud közvetlenül nyúlni, ez a befecskendezés időzítése.
A remap műszaki szempontból korrektebb megoldás, valós adatokkal dolgozik az ECU. Rizikósabb megoldás(?), mert a gyári program helyett egy valaki által módosított program kerül fel. Mivel az ECU nem csak a turbonyomással és rail nyomással operál, hanem a hőmérséklettel, gázpedál állással, fordulatszámmal stb, nyilván még fontosabb, hogy profi kezéből kerüljön ki a végeredmény. Viszont azon túl, hogy rail nyomást növel és turbonyomást növel, erről tud is az ECU! Vagyis a megváltozott paraméterekhez hozzá lehet igazítani a befecskendezés időzítését jó esetben nem csak találomra. Így a motor hatásfoka érzékelhetően javítható. Egyébként a railnyomás növelésével is javul a hatásfok (ez boxnál is természetesen).
Így lehet az, hogy igenis több ló kevesebb üzemanyaggal. A jobb hatásfok konkrétan ezt jelenti, ha azonos üzemi körülmények közt használom mint chip előtt, kevesebbet fog enni (de többet biztos nem). A gyakorlat is ezt mutatja.
A különbség a gyári és módosított program közt pedig háát...kontrasztos :-) Nem az az alig érezhető de bebeszélem magamnak hogy jobb kategória.
ALFI15601-06-2012 10:40:48 // 19177
Jól beszélsz Norbibáttyó!Itt az elérhetősége:Kollár Szabi
Innen is sokan hozzájárnak.Bár én azt mondom ezekre a kocsikra felesleges pénzkidobás.Ha azt akarod,hogy menjen vegyél egy 530D BMW-t és lessz egy 300lovas kocsid 650-es nyomatékkal ami még simán el is bírja.
Innen is sokan hozzájárnak.Bár én azt mondom ezekre a kocsikra felesleges pénzkidobás.Ha azt akarod,hogy menjen vegyél egy 530D BMW-t és lessz egy 300lovas kocsid 650-es nyomatékkal ami még simán el is bírja.
Goodboy01-06-2012 10:34:36 // 19176
Fiuk! Ha chip tuning akkor Kollár chip,Kollár Szabi nagyon sok éve elégiti ki az akár extrém igényeket is Alfások és sok egyéb más tipusokat illetöen is!Az autoi dragban folyamatosan dobogos helyet érnek el(Buli joe) stb.Ha általam keresitek meg akkor van Alfás kedvezményünk is!
Roll198301-06-2012 10:15:47 // 19175
Itt van néhány link is, biztos mindenhol tévednek:
http://chiptuning-vagy-tuningbox.infobomba.hu/
http://www.autochip.hu/chiptuning-vs-tuningbox
http://chiptuning-vagy-tuningbox.infobomba.hu/
http://www.autochip.hu/chiptuning-vs-tuningbox
Roll198301-06-2012 10:11:57 // 19174
ja, azt azért megemlítem, hogy konkrétan egy literrel jobban eszik.
Persze normál használatban, amint kihasználod a plusz lovakat már nem is fog. Több erő kevesebb üzemanyaggal, ugye?
Persze normál használatban, amint kihasználod a plusz lovakat már nem is fog. Több erő kevesebb üzemanyaggal, ugye?
gecsa01-06-2012 09:22:06 // 19173
már nem tudom melyik oldalon láttam,hogy 1.9 jtd-hez 89eft..azt írták,hogy 105-140le, 255-315nm..
garanciával mindennel..
garanciával mindennel..
Alfa GT-Csaba01-06-2012 08:36:29 // 19172
Szerintem ha az ember ilyet csináltat akkor érdemes olyan helyre vinni ahol padon le is próbálják és kimérik a különbséget,de az 100 ezer körül mozog,nem olcsó játék!
gecsa01-06-2012 08:33:08 // 19171
chip esetén kugliban amiket én találtam,azok kb 70től felfelé...
Föckös01-06-2012 07:29:52 // 19170
elég sok hülyeséget olvasol a neten...
kókler a tuningbox? akkor a novitec is kókler...
több üzemanyagot fecskendez be?
ezt meg ki mondta?
a rail nyomást emeli meg, mért értékek alapján, nem csak egy ellenállás.
ha azt gondolod, hogy a nagyobb nyomás több üzemanyag befecskendezést jelent, akkor olvass még picit.
nagyobb nyomáson tökéletesebb a porlasztás.
ja, azt azért megemlítem, hogy konkrétan egy literrel jobban eszik.
csippeltetni is lehet "húszezeré", az valóban nem kókler, egy tüv bizonylatos boxszal szemben :-)
nem basztatásiból írom ezeket, de próbálj ki egy autót boxszal, meg anélkül is, meg próbálj ki egy csippelt autót.
egy jó remap mindenképpen jobb megoldás, egy jó remap.
az meg nem a "húszezeré" kategória.
ja és egy jó remap után nem sokat fog romlani a károsanyag kibocsátás.
ha gondolod 1 elviszlek egy karikára, boxszal meg anélkül, hát 5 hengernél elég durván érezhető a nyomatéktöbblet. (besza behu :-)))
kókler a tuningbox? akkor a novitec is kókler...
több üzemanyagot fecskendez be?
ezt meg ki mondta?
a rail nyomást emeli meg, mért értékek alapján, nem csak egy ellenállás.
ha azt gondolod, hogy a nagyobb nyomás több üzemanyag befecskendezést jelent, akkor olvass még picit.
nagyobb nyomáson tökéletesebb a porlasztás.
ja, azt azért megemlítem, hogy konkrétan egy literrel jobban eszik.
csippeltetni is lehet "húszezeré", az valóban nem kókler, egy tüv bizonylatos boxszal szemben :-)
nem basztatásiból írom ezeket, de próbálj ki egy autót boxszal, meg anélkül is, meg próbálj ki egy csippelt autót.
egy jó remap mindenképpen jobb megoldás, egy jó remap.
az meg nem a "húszezeré" kategória.
ja és egy jó remap után nem sokat fog romlani a károsanyag kibocsátás.
ha gondolod 1 elviszlek egy karikára, boxszal meg anélkül, hát 5 hengernél elég durván érezhető a nyomatéktöbblet. (besza behu :-)))
mreni31-05-2012 17:58:10 // 19169
azért is kormol jobban
Roll198331-05-2012 17:56:06 // 19168
Igen, a befecskendező nyomása lesz nagyobb a box által adott fals érték végett, ami által több üzemanyagot fecskendez be. Bármilyen tuningboxra googlizok mindenhol a több üzemanyagot emlegetik.
mreni31-05-2012 17:49:33 // 19167
egy gagyi tuningbox-al is csak szívás van,ha jó helyen íratod a progit akkor tuti hogy nem basznak el semmit.... és jobb eredmény érhető el vele mint egy sima box-al
mreni31-05-2012 17:48:34 // 19166
de az üzemanyag mennyiséget is növelik valamennyivel,korrigálja a befecs időt,nyomást stb,az egy dolog hogy kevesebbet eszik,normál használatnál
Alfa GT-Csaba31-05-2012 17:08:14 // 19165
Őrült nagy tévedésben vagy!!Nem kell több üzemanyag csak a nyomás lesz nagyobb !!Az enyém minimum fél literrel eszik kevesebbet boxal mint nélküle.
.......................31-05-2012 16:44:33 // 19164
..a gagyi tuningboxoktól(ebayon 80euro) óva intek mindenkit,
szétb**a a túrbót,+ kitudja még mit,
több ismerösömnek sikerült
szétb**a a túrbót,+ kitudja még mit,
több ismerösömnek sikerült
.......................31-05-2012 16:40:44 // 19163
a Novitec Powerrali5 tudja mert nem csak a pail nyoásszenzorra hanem a Map szenzorra is csatlakozik
így a töltönyomás is magasabb,így nem füstöl
és DPF es autókba is jó,söt direkt erre lett kitalálva
így a töltönyomás is magasabb,így nem füstöl
és DPF es autókba is jó,söt direkt erre lett kitalálva
Roll198331-05-2012 16:31:44 // 19162
Továbbra is "kókler" munkának tartom a tuningboxot. Az még csak ok, hogy hamis jellel elintézi, hogy több üzemanyag kell, de a turbó nyomást egy tuningbox nem tudja megnövelni.
Alfa GT-Csaba31-05-2012 16:24:26 // 19161
Én a múltkor kikötöttem a boxot próba képen
hogy milyen nélküle 3 év után,kb 5 km-t mentem félre álltam és vissza kötöttem mert óriási a különbség!
hogy milyen nélküle 3 év után,kb 5 km-t mentem félre álltam és vissza kötöttem mert óriási a különbség!
Alfa GT-Csaba31-05-2012 16:21:51 // 19160
Ráadásul sokkal drágább is egy program írása,főleg ha nem egy sufniban csinálják!!!
.......................31-05-2012 16:17:22 // 19159
a Csippem meg ha elb**ák akkor csak +szívod ,
lehet e chip programjában is hiba,föleg ,hogy Mo on mindenki feketén számla nélkül csinálja,
a Boxot + ha baja van kiveszed,és OK
(mellesleg garis autóknál az egyetlen út,ezért is lett kitalálva)
Ja és semmi külömbség a teljesítményben ,sem nyomatékgörbében Box vs. Chip ügyben
lehet e chip programjában is hiba,föleg ,hogy Mo on mindenki feketén számla nélkül csinálja,
a Boxot + ha baja van kiveszed,és OK
(mellesleg garis autóknál az egyetlen út,ezért is lett kitalálva)
Ja és semmi külömbség a teljesítményben ,sem nyomatékgörbében Box vs. Chip ügyben
Alfa GT-Csaba31-05-2012 16:10:35 // 19158
Szerintem ez a box is úgy van kitalálva hogy adott értékeken belül tartja a dolgokat,és ha az ember nulláról nem teli talpast nyom akkor nem öli meg vele a kuplungot!!Amúgy meg a kuplung is elkopik egyszer és hol érdekel ha 10 ezerrel megy el kevesebbet ,ha nagyobb élmény vele kocsikázni és előzésnél nem kell arra várni hogy végre meginduljon a gép hanem sokkal jobban reagál gázadásra!!
Piritu - 1.000.00031-05-2012 16:06:12 // 19157
Csak megerősíteni tudom ezt a box dolgot. Több mint 50 ezret mentem boxal a 156-al. Most 200e felett is még az eredeti kettőstömegű van benne.
Alfa GT-Csaba31-05-2012 16:04:27 // 19156
De ha megéreznéd a különbséget akkor elgondolkodnál hogy kell e :-)!!!Amúgy meg az ne azt jelenti hogy rögtön annyi lesz a kuplungnak meg a kettős tömegünek,az enyémbe is3. éve box van és semmi baja,pedig évi 25 ezret megyek vele.
Roll198331-05-2012 15:55:21 // 19155
Ha választanom kéne chiptuning és tuningbox között, akkor chiptuning. A tuningbox, csak fals értékekkel meghülyíti a computert. De nem kell választanom, mert nem akarok kettőstömegűt és kuplungot cserélgetni. :)
gecsa31-05-2012 15:45:02 // 19154
én nem vagyok a chiptuning ellen,de mellette sem...
meg ugye most már megjelentek a csodatuningboxok is,amit ugye ki is lehet kapcsolni..
valahogy engem nem győznek meg,de lehet kipróbálnám a különbséget,akkor azt mondanám,hogy kell...:D
meg ugye most már megjelentek a csodatuningboxok is,amit ugye ki is lehet kapcsolni..
valahogy engem nem győznek meg,de lehet kipróbálnám a különbséget,akkor azt mondanám,hogy kell...:D
WarbiRunner (Gyuri)31-05-2012 14:24:41 // 19153
Dízelnél csak kormolást mérnek műszakin, legalábbis a vizsgalapon ez volt. Az EGR kiiktatás elvileg csökkenti a kormot, a katalizátornak semmi köze a koromhoz, úgyhogy dpf nélküli autónál teljesen totál mindegy. A chip se ront a dolgokon, legutóbb így vizsgázott a gép, nagyon alacsony értéket mértek.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
492
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?