A nem brutál programnál is eltérnek teljesen a gyári paraméterektől ahogy figyeltem. Ezért is "remap", megváltoztatják a különböző üzemállapotokhoz tartozó porlasztó nyitási időket, megnövelik a railnyomást, feljebb teszik a nyomték limitet. A végeredmény meg több mint "érezhető". :-))
Úgy értve igazad lehet, hogy a gyári beállításnál döntő szempont a környezetvédelem. Az én buta jtd-mnél még az is előny lehet, hogy az első CR dízelek egyike, jó alaposan túl lett méretezve minden, és nem lett túl kihegyezett a gyári program. A mechanikában meg sok a tartalék. Egy 1.6 multijetit nem biztos hogy mernék chippeltetni.
Visszatérve a tapasztalatokhoz, Kollár Szabolccsal egyébként beszélgettem pár szót. Egy autógépészről beszélünk ha igaz, nem egy öntanuló chipkóklerről, úgyhogy neki elhittem amiket mondott.
Amit ő kifejezetten javasolt, az a 10e km-enkénti olajcsere, főleg "ha a nyomaték is használva van". A fordulatszám ilyen szempontból nem számít annyira, tehát a tartós pályázás kevésbé indokolja a sűrűbb olajcserét. A rendszeres elrugdosás az viszont igen. Szerinte erre kell főleg figyelni, és egy normális utcai chip észlelhető élettartam rövidülést nem szabad hogy okozzon.
Feltettem neki keresztkérdésnek, hogy ha kiderül hogy a porlasztó miatt hangos az autóm, a felújított porlasztóhoz érdemes e visszaírni a gyári programot (nem direktben kérdeztem, hogy tönkreteheti e a chiptuning a porlasztót...). A válasz egyértelmű nem volt. Azt mondta Alfánál főleg nem nagyon hallott még porlasztó gondról ilyen miatt (se). és ha felújíttatom, nyugodtan maradhat a program, nem fogja tönkretenni. Azóta nem foglalkoztam a porlasztó témával, mert a katalizátor dugulás elhárítása óta nem morog úgy a gép. Még mindíg hangosabb hidegben (15fok alatt), de ez márnem olyan brutál.
Szerintem amúgy leghamarabb kuplung gondot okozhat egy normális, nem extrém chip tuning.
Forum >> Dízelmánia
WarbiRunner (Gyuri)31-05-2012 14:21:17 // 19152
gecsa31-05-2012 13:48:37 // 19151
azért kíváncsi lennék egy mérésre előtte-utána szempontból...(környezetvédelmi értelemben...)
DieselManiaco(NagyVad)31-05-2012 13:29:05 // 19150
egy jó chiptuning csak a környezetvédelmi okosságok megszüntetésében,és egyes paraméterek optimalizálásában valósul meg,ez nem rejtett tartalékok felhozása,hanem a környezetvédelmi hülyeségekkel elvesztett erő visszaszerzése,azzal bármeddig elgurul,ettől van érezhető nyomaték növekedés,de egy brutál chip,ahol teljes mértékben eltérnek a gyári paraméterektől az lehet szerkezetre is káros.
WarbiRunner (Gyuri)31-05-2012 12:17:32 // 19149
A nincs megállás az leginkább a hagyományos tuningnál igaz, végigjátszottam...illetve nem végig, mert azt nem lehet, tényleg nincs megállás.
A chiptuninggal viszont más a tapasztalattom. Egyrészt az Alfa futóműve, fékje jóval többet tud annál, hogy bármit is hozzá kéne nyúlni. Másrészről egy jó program nem igényel további piszkálást.
Nekem felírták, lett egy sokkal dinamikusabb autóm, ami ugyanúgy megbízhatóan működik mint eddig. Semmi késztetésem arra, hogy belepiszkáljak a motorba, vagy a futóműbe, fékbe. Pontosan tökéletes így.
A chiptuninggal viszont más a tapasztalattom. Egyrészt az Alfa futóműve, fékje jóval többet tud annál, hogy bármit is hozzá kéne nyúlni. Másrészről egy jó program nem igényel további piszkálást.
Nekem felírták, lett egy sokkal dinamikusabb autóm, ami ugyanúgy megbízhatóan működik mint eddig. Semmi késztetésem arra, hogy belepiszkáljak a motorba, vagy a futóműbe, fékbe. Pontosan tökéletes így.
gecsa31-05-2012 09:15:28 // 19146
szerintem utcára felesleges mindenféle tuning..ha van 1-2 szlalom,meg pályanap az ember életében,akkor már más.. :)
persze,ezt mindenki maga dönti el..:D
persze,ezt mindenki maga dönti el..:D
mreni31-05-2012 08:45:51 // 19145
ha hétköznapi használatra kell akkor,esélytelen a súlycsökkentés.
A fékkel futóművel kapcsolatban igazad lenne,ha nem csak egy chip-ről lenne szó,ott még "fölösleges" futóművet,féket piszkálgatni.
Egy jól megírt program normál használatban egyáltalán nem terheli jobban a motort mint gyári állapotában,ha nyomod neki akkor leginkább a kuplung szokott elgyengülni :)
A fékkel futóművel kapcsolatban igazad lenne,ha nem csak egy chip-ről lenne szó,ott még "fölösleges" futóművet,féket piszkálgatni.
Egy jól megírt program normál használatban egyáltalán nem terheli jobban a motort mint gyári állapotában,ha nyomod neki akkor leginkább a kuplung szokott elgyengülni :)
gecsa31-05-2012 07:29:32 // 19144
esetleg Bandi-ta nevű tagot kérdezd meg,ha jól tudom akkor ő csináltatott 2.4 jtdm -be chipet..
gecsa31-05-2012 07:28:08 // 19143
nem tudom hogy egy ilyen beavatkozásnak milyen hosszabb távú következményei lehetnek,mert ugye az autó alkatrészeit egy bizonyos teljesítményhez hangolják..ha ezt a teljesítményt növeljük,akkor az alkatrészek kevésbé lesznek ellenállóak a nagyobb igénybevételhez képest,gyorsabban kopnak..
én a tuningot biztos a fékkel,és a futóművel kezdeném..
nagyon sokat lehet nyerni a súlycsökkentéssel is,ami olcsón kivitelezhető..
a végén jönne a motor..
nem ellenzem a chiptuningot,de ha ezt az ember elkezdi,akkor nincs megállás,és a végén nagyon sok pénzt lehet elbukni,mert az ilyen beleölt cuccokat senki nem fizeti meg,ha az autó eladásra kerül..sajnos ezt tapasztalatból mondom..
én a tuningot biztos a fékkel,és a futóművel kezdeném..
nagyon sokat lehet nyerni a súlycsökkentéssel is,ami olcsón kivitelezhető..
a végén jönne a motor..
nem ellenzem a chiptuningot,de ha ezt az ember elkezdi,akkor nincs megállás,és a végén nagyon sok pénzt lehet elbukni,mert az ilyen beleölt cuccokat senki nem fizeti meg,ha az autó eladásra kerül..sajnos ezt tapasztalatból mondom..
mreni30-05-2012 20:26:36 // 19142
köszi,nem tudom mikor lesz csere,de mindenképp jelzem a tapasztalatokat :)
mreni30-05-2012 20:26:09 // 19141
warbinak is ő csinálta a jtd-t,meg van pár ismerősöm,senki nem panaszkodott rá,illetve versenyen is elég jól szerepelnek az általa írt programmal futó autók :)
GTPeti30-05-2012 20:22:40 // 19140
Ehhez sok sikert kívánok! Remélem bejön. B)
GTPeti30-05-2012 20:22:08 // 19139
Egy német barátomnak is ő szedte ki a két hárombetűset... Bár még nem kaptam visszajelzést, hogy hogy sikerült. B)
mreni30-05-2012 20:18:46 // 19138
passz,de én mindenképp Kollár Szabihoz vinném,/viszem majd a vasat...
sty30-05-2012 20:13:30 // 19137
Valaki a tagok közül foglalkozott chip tuningal,nem tudjátok ki az?thx
mreni30-05-2012 20:10:15 // 19136
megjött a 0w-40 Mobil1 olaj és a szűrők is,hamarosan tesztelünk :)
mreni30-05-2012 20:09:17 // 19135
nem nem,felülről simán megoldható,van "szerelőnyílás"
viszont érdemes odakészíteni valami nagyobb edényt mert az AC házban összegyűlik ~ 7-8deci gázolaj amit a tankba nem tudsz visszaönteni egyből/nem is érdemes
viszont érdemes odakészíteni valami nagyobb edényt mert az AC házban összegyűlik ~ 7-8deci gázolaj amit a tankba nem tudsz visszaönteni egyből/nem is érdemes
GTPeti30-05-2012 20:07:05 // 19134
A kérdés igazából az volt, hogy a tankot le kell-e venni hozzá. Ezekszerint nem.
mreni30-05-2012 20:04:23 // 19133
na igen,SW-nél lehet,hogy picit könnyebb :D mindenképp megéri az időráfordítást szerintem
GTPeti30-05-2012 20:02:58 // 19132
OK, köszi...
Lehet nálam nem kell ülést csavarozni. Előredönthető. :P
Lehet nálam nem kell ülést csavarozni. Előredönthető. :P
mreni30-05-2012 19:58:48 // 19131
nem irogatok már blogot,de nem nagy cucc,hátsó ülést kiveszed utána láthatóvá válik a burkolat,csavarokat kitekered,csatit lehúzod,ü.a csövet lehúzod és ki tudod venni az AC,onnantól értelemszerű :)gázolajjal átmosni esetleg levegővel átfújni a házat és a szűrőt az AC alján aztán mehet vissza.
Ha nincs berohadva a csavar ami az ülést rögzíti akkor elég gyorsan megy(nekem mindkettő be volt rohadva :D)
Ha nincs berohadva a csavar ami az ülést rögzíti akkor elég gyorsan megy(nekem mindkettő be volt rohadva :D)
GTPeti30-05-2012 18:59:26 // 19130
Ugye írsz róla blogbejegyzést? Utánacsinálnánk egy páran.
mreni28-05-2012 17:35:31 // 19129
gecsa28-05-2012 17:21:35 // 19128
hehh..LOL...tényleg minden ott van...azért köszi az infókat!!:D:D
'''''28-05-2012 16:37:38 // 19127
Itt az oldalon a típusoknál is ki van írva,milyen olaj kell bele.ErHard 242 az árakat is megmondja.
GTPeti28-05-2012 16:24:33 // 19126
Tessék, itt a táblázat amiben minden benne van.
Motorolajból a legbiztosabb választás a Selénia WR Diesel 5W40. Ebből kb. 4-4,3 liter fog belemenni, tehát egy 5 literes kanna tökéletes választás.
Legtöbbünk az Elaforgnál vagy az Alba Autónál szoktuk beszerezni a cuccokat. Mindkét boltban pontosan tudják, hogy mire van szükség az autódhoz. (Egyéb alkatrészeket illetően is.)
Motorolajból a legbiztosabb választás a Selénia WR Diesel 5W40. Ebből kb. 4-4,3 liter fog belemenni, tehát egy 5 literes kanna tökéletes választás.
Legtöbbünk az Elaforgnál vagy az Alba Autónál szoktuk beszerezni a cuccokat. Mindkét boltban pontosan tudják, hogy mire van szükség az autódhoz. (Egyéb alkatrészeket illetően is.)
gecsa28-05-2012 16:03:39 // 19125
156 (105ló) 1.9jtd-be milyen olaj kell a motorba,és milyen a váltóba,és milyen a szervóba?és melyikbe mennyi?
azt hiszem,ezeket vétel után le kívánom cserélni a szíjakkal együtt..:D
azt hiszem,ezeket vétel után le kívánom cserélni a szíjakkal együtt..:D
'''''25-05-2012 21:50:09 // 19124
Ma kipróbáltam a 2T-t a gázolajba keverve.Fordulaton kicsit halkabb lett a verda de ami nekem fontos,a füstöt nagyon megköti.Egyenlőre fél óra extrém üzemnél vannak ezek a tapasztalatok.Aki nem sajnálja rá a lét,annak csak ajánlani tudom.
WarbiRunner (Gyuri)25-05-2012 21:08:58 // 19123
A fenti banner hirdetésben dízel 145/46 szerepel :-)
mreni25-05-2012 20:45:28 // 19122
GTPeti25-05-2012 19:58:30 // 19121
Ha JTD, akkor nincs semmilyen adagoló. Sokkal inkább 4-5 injektor, egy nagynyomású és egy AC. Tudtommal az üa. rendszer összes alkatrésze Bosch gyártmány.
ALFI15625-05-2012 19:54:48 // 19120
156 1.9JTD 8V milyen adagoló van rajta?Bosch,Lucas vagy melyiken milyen?
sty24-05-2012 17:48:34 // 19118
nem jó a link,ill ott nincs videó
Föckös24-05-2012 06:25:02 // 19117
bejáratós?:-)
WarbiRunner (Gyuri)23-05-2012 22:59:59 // 19116
Múlthéten míg külföldön voltam, ott hagytam az autót Sanyinak a szerelőmnek olajcserére és szelepállításra. Tanulságos, hogy 340e-nél egyetlen szelepnél kellett minimálisan korrigálni, az összes többi tűrésen belül volt. Ez a gép rendes anyagból van...
Kristyon23-05-2012 22:15:45 // 19115
Elgondolkodtató a cikk, 146 alfánál már csináltam hasonló takarítást, ,mármint csak annak a kis küblinek a takarítását, ott az utastérből hozzá lehet férni, az nem olyan nagy munka. Csak arra kellett vigyázni, mikor a csatlakozásokat bontja az ember, nehogy letörjön valamelyik...
Ezek után lehet megnézem a 156-nál is így működik-e, főleg, hogy közel 200ezer kilométer van a kocsiban...
Ezek után lehet megnézem a 156-nál is így működik-e, főleg, hogy közel 200ezer kilométer van a kocsiban...
mreni23-05-2012 20:37:56 // 19114
video nagyon nem adja vissza,terhelésen egész szép a hangja :)
LINK
LINK
mreni23-05-2012 20:36:10 // 19113
tapasztalatom szerint picit nyomatékosabb,meg szebb a hangja :)
műszaki legyen a legkevesebb :D
műszaki legyen a legkevesebb :D
sty23-05-2012 20:20:30 // 19112
Műszakin akkor hogy fog átmenni,mennyivel lenne jobb katalizátor nélkül?
mreni23-05-2012 20:05:05 // 19111
hagyd,dobd ki a katalizátort inkább :D :D
Selmak23-05-2012 20:03:21 // 19110
NEM, dieselen semmi értelme a lefúvó szelepnek.
sty23-05-2012 19:57:30 // 19109
Skacok 1,9 JTD-él érdemes variálni a lefúvó szeleppel,jó lenne ha egy kicsit jobban lehetne hallani
Roll198321-05-2012 09:09:59 // 19108
Grando21-05-2012 08:34:48 // 19107
Erre emlékszem. Eszméletlen jó! :DDD
WarbiRunner (Gyuri)21-05-2012 08:22:53 // 19106
Hát ez bszrás :-) LOL :-))))
Wickey20-05-2012 09:04:05 // 19105
Jjjájj.. :-)
Na erre hirtelen tudtam volna mit linkelni, de nem találom a képeim között azt a 2008 márciusi ellendarabot. :)
Na erre hirtelen tudtam volna mit linkelni, de nem találom a képeim között azt a 2008 márciusi ellendarabot. :)
GTPeti18-05-2012 15:54:53 // 19104
sparco18-05-2012 12:34:35 // 19103
Sztem ezt a kérdést tedd fel a 156 topikban is, ott többen ,,járnak"!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
3
Guests3
386
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?