Forum >> Dízelmánia

GTPeti31-07-2012 00:47:14 // 19852
Így-így. Ennek a motor+váltó kombónak határozottan ez a kedvelt fsz.tartománya.
(Az enyém [ezen tartomány használatával] az imént abszolválta n+1-edszer a Bp.-No távot.
Elsőre furcsa volt 3 hét Uno-zás után, hogy meglátják a visszapillantóban és lehúzódnak.
B)
Liquid30-07-2012 23:41:15 // 19851
nem vagy elég ügyes :D
Alfa GT-Csaba30-07-2012 23:12:43 // 19850
Nekem szívó diesel lancia prismám van 13 éve és azzal sem sikerült ,pedig minden nap használom :-)!!!!
Liquid30-07-2012 22:53:31 // 19849
mindkettőnek van előnye és hátránya, nem érdemes ezen lovagolni szerintem, ha már itt tartunk, egy szívódízel UNOis elég, mert azzal is tudsz bírságot gyűjteni :)
Föckös30-07-2012 22:43:57 // 19848
kb totál mindegy, h 1,9 vagy 2,4
mindegyik megvan, hogy miért jó. mindegyik jó
Alfa GT-Csaba30-07-2012 22:05:34 // 19847
Nekem is volt pár olyan szituációm amikor hirtelen azt hittem hogy a héten a hatóságnak kerestem ,de szerencsémre a 3-ból egy sem jött az 1 év alatt meg!!!!
Adrián30-07-2012 22:03:56 // 19846
Amennyit itt lehet menni ahhoz az 1.9 is sok! ;) Most figyelgetem megint a postát Vas megyéből! ;)
Alfa GT-Csaba30-07-2012 21:59:53 // 19845
Elég ide az 1,9 jtdm .Megy az is amennyit itt lehet ,sőt többet is!!!210nél forog 3600-at és még hol van a piros mező az órában :-)!!!fogyasztása is baráti és az sem hátrány hogy talán az alkatrész is olcsóbb és javításnál egy fokkal jobban hozzá férhető!
Adrián30-07-2012 21:42:20 // 19844
Nem erőtlen az 1.9 csak teljesen más!;)az is 1 jó kis moci mondjuk!
A 2.4 156 elég rugalmas és 160 tól nyomatékból megy tol még ott is rendesen és ott is jól fogyaszt! Szerintem nagyobb tartós tempónál kevsebbet fogyaszt mint az 1.9!
Jó lassan 8 éves a technika de azért még nincs szégyenkezni valója a mai vasakkal szemben pedig húzgálják őket rendesen! Az én szívem még mindig ide húz most is 2.4 et vennék! ;)
Föckös30-07-2012 19:24:05 // 19843
csak kuplung, a kettőstömegűnek nincs baja ;-)
mreni30-07-2012 16:26:30 // 19842
ez pedig egyértelmű ;)
.......................30-07-2012 16:15:16 // 19841
hanem a teljesítmény / fogyasztás aránya
a GP 75le diesel 160nál 7 et eszik
a Mito 120le diesel 160 nál 6 ot
mreni30-07-2012 16:13:34 // 19840
nem az volt a kérdés,hogy megy-e annyit.
gecsa30-07-2012 15:28:18 // 19839
magyarországon az még sok is..főleg ilyen minőségű utakon...:(
de majd 100 év múlva..:D:D
gecsa30-07-2012 15:26:57 // 19838
valamitől azért mennie kell annak is..olyan nincs,hogy kis köbcenti nagy erő és kis fogyasztás..legalábbis a mai fejlettségi szinten...:D
.......................30-07-2012 15:08:36 // 19837
az 1,3 MJTDas GPunto (bérauto)is ment 170et,+ be is vett 7,5 dieselt is
..ennyit a kis motorokról..
WarbiRunner (Gyuri)30-07-2012 14:24:35 // 19836
Igen, kb ebben a tartományban használom én is. Volt pár alkalom hogy 170 körül mentem tartósan, szerintem még az se gond neki. Az M35-M3 viszonylatban ez is több mint elég. Ha meg race van, akkor kipöffen belőle a 200 is, de ritka az aki hosszabb távon ennyivel tolja a verseny kedvéért. A múltkor egy ismeretlen köbcentis benzines 156 tett ilyet, amögött vagy 10km-t mentem 200-al, utánna a hatvani letérőn eltért :-)
mreni30-07-2012 13:56:19 // 19835
140-160 at tud kényelmesen az 1.9 8v tartósan is,szerintem :)
GTPeti30-07-2012 13:07:36 // 19834
Én sem mennék, főleg nem 5 sebességes váltóval.
A tartós szerintem is egyértelműen 200kmh-ra más motor való.
WarbiRunner (Gyuri)30-07-2012 12:19:00 // 19833
Jah, akkor sima ügy. Az nekem a mindennapi használat :-) Az 5 sebességes 8v 150 fölött picivel forog 3400-at. A 200 valahol 4500 környéke.
Erhard 242 (Pure Energy)30-07-2012 11:58:15 // 19832
tartósan 600km-et mentem vele így jól viselte :)
Tentacle30-07-2012 11:49:39 // 19831
3400 lenne nálam 200nál a fordulat 6.ban (1.9 16V) ... az nem olyan vészes, max kicsit jobban ki lenne kormolva :)
WarbiRunner (Gyuri)30-07-2012 11:40:26 // 19830
Én is így sejtem :-) Pár km-t én is eltologatom 200-al, de nem mernék egy Debrecen Bp-t végigtolni úgy, és nem a trafipax miatt...:-) Mondjuk az enyém 5 sebességes, nem tudom a 6-os váltó mennyivel hosszabb.
.......................30-07-2012 11:33:06 // 19829
rosszul,mert ottt már kormol,romlik az égés
csak kinlódik
tapasztalat szerint 2500-3500 az optimális fordulatszám
alatta felette kínozás csak
WarbiRunner (Gyuri)30-07-2012 11:30:36 // 19828
Ez úgytűnik a tipikus. 250-nél kettőstömegű+ kupplung csere.
WarbiRunner (Gyuri)30-07-2012 11:29:38 // 19827
Hát tartós 200-220-ra már tényleg nem való az 1.9..:-)
Nem tudom mennyire szeretnek a dízelek 4500 fölött forogni
tartósan...engem anno ijesztgettek azzal is, hogy 3000 fölött ne használjam,
mert elkopik. Ez tuti hülyeség, mert 3200 alatt nálam nem sűrűn áll a mutató. és még nem nagyon akar elkopni, csak egyre jobban megy :-) . De kíváncsi lennék, hogy a 4000 fölötti tartományt hogy viselik tartós használatban.
Föckös30-07-2012 11:27:59 // 19826
248000nél cseréltem, bírt volna még vagy 50 000et.
.......................30-07-2012 11:11:06 // 19825
valszeg,

a 2,4 a Bre ben 170 kmh val vidáman kényelmesen szalad(200 ig)
a Mito 160 kmh felett kényelmetlen,felette pedig fogy az erö

én ezt is figyelembe vanném
Erhard 242 (Pure Energy)30-07-2012 11:09:47 // 19824
azért egy 2,4-es blokk sosem fog annyit enni mint egy 1,6 dejzel mito :)
Erhard 242 (Pure Energy)30-07-2012 11:08:20 // 19823
9-10 eszik az enyém is tartós 200-220-nál ott az 1.9 szerintem többet zabrál ...
.......................30-07-2012 10:57:04 // 19822
az én se tudom
csak hogy a Bre ahogy én járok ,9-10
ugyanaz a temppo a Mito val 5,5-6,2
Coolby30-07-2012 10:53:37 // 19821
Én amúgy 159-nél is úgy választottam, hogy melyikből találok jobb vételt... 2.4 többet eszik, de nem olyan vészes és hát 159-be el is kél szerintem a nagyobb...
Erhard 242 (Pure Energy)30-07-2012 10:50:35 // 19820
tartós 150-re kivi lennék mennyit eszik az 1.9 59 nem hinném hogy 5-6l inkább a 6-7l
.......................30-07-2012 10:47:35 // 19819
én más szemszögböl közelítettem meg,
fogyi / lóerö arány
a 156 ban a 175 lovas 2,4 nél a legjobb

a 159 nél nem ajánlanám a 2,4 et,mert SOKAT eszik külfödre kijárni
oda a 1,9 vagy a 2,0 JTDMkell
WarbiRunner (Gyuri)30-07-2012 10:42:13 // 19818
Annyira durva különbség azért nincs egy 2.4 és egy 1.9 közt, főleg ha 150 pacis mjtd az utóbbi. A hang az egy dolog, az 5 hengeresé tényleg szép. De nekem pl nagyon bejött az 1.9 pörgése. A 150 pacist egyszer pár km-re próbáltam. Ami nekem megmaradt róla, hogy nagyon pörög, könnyedén szalad végig a fordulatmérő. Én nem tudnék ilyen egyértelműen dönteni, inkább azalapján választanék, hogy melyikből találok jobb állapotú, illetve ár-érték arányú példányt. 159-nél mást írnék, de 156-nál nem olyan erőtlen az az 1.9 :-)
.......................30-07-2012 10:16:05 // 19817
szerintem külföldre járni a 2,4 kell,ha 156..
haverom 2,4 e 6,2 öt eszik,végig tolja németböl 150..160 al
(ja és csak ö 300 ezret hajtott bele)
otthon OK elég az 1,9 is
Erhard 242 (Pure Energy)30-07-2012 09:53:58 // 19816
azért az 1.9 150 lovas nem éppen sótlan
gecsa30-07-2012 09:51:44 // 19815
nekem a 8v 5.5 körül eszik átlagban..és hajtom is,pakolom is..hosszabb úton egy kupac ezrest is meg lehet így spórolni ám..:D és annyira azért nem erőtlen.. nyugaton meg nem ilyen "olcsó" a gázolaj.. persze,mikor elkap a hév,akkor jól jönne egy kis plussz erő,de alapjáraton meg vagyok elégedve vele...a 2.4 jtdm meg eszik 7 alatt,ha tojás van a lábad alatt.:D:D
ha jó hangot akar,akkor meg beül az egyik ts-be...:D:D:D
.......................30-07-2012 09:45:41 // 19814
a 2,4 szereti a nagy nyomaték miatt a váltót + kuplungot kinyirni,
egyébként az Alfa egyik legjobb motorja erös és keveset fogyaszt
én csak EZT ajánlom
az 1,9 sótlan egy sportos autóba
.......................30-07-2012 09:39:18 // 19813
nem befolyásolja,ha a gáz még el tud menni
acetonnal ki tudod járó motornál is egy kicsit tisztítani
szivócsö tisztító
.......................30-07-2012 09:33:46 // 19812
a 156 ban a 2,4 175 lóval 7 alatt eszik,és megy mint a disznó
én azt venném,az 1,9 jtdm 1 literrel kevesebbet fogyaszt ,de
nincs 5 hengeres hang
nem megy úgy
külföldre kell a kraft,az autóbahnon,föleg ha 4 en ülnek majd
gecsa30-07-2012 09:04:03 // 19811
ha nem száguldozásra kell,akkor szerintem elég az 1.9... olcsóbb a fenntartása,és a fogyasztása kifejezetten pénztárcabarát..az átírás sem vészes összeg,majdnem a fele a 2.4nek.. lehet vele dinamikusan autózni,de nem egy szupersport kategória..:D
Svéd29-07-2012 21:09:48 // 19810
Aha,értem köszi.A pill.szelepben lerakodott nagy mennyiségű korom befolyásolhatja a motor teljesitményét?
Sporter29-07-2012 20:46:37 // 19809
Első körbe azt tanácsolnám, használj a gázolajba valamilyen tisztító adalékot (akár több félét is külön-külön). Igaz nem alfába használtam, de nekem bevált :)
Wickey29-07-2012 20:21:52 // 19808
az a pillangószelep pont fordítva működik, mint benzinmotornál.
Bengásnál a pillangószeleppel szabályozod a levegő mennyiségét, tehát a motor hangját (na jó, a teljesítményét is).
Dejzelnél meg, hogy egyáltalán esélye legyen kipufogógázt visszavezetni muszáj a turbó felől érkező nagynyomású levegőt lefalazni valamivel (erre van ez a pillangó szelep, hogy elzárja a frisslevegő útját), különben az életben meg nem enné a saját kipufogógázát a motor.
Bgabor29-07-2012 17:41:06 // 19807
1,6 Ts hez képest az 1.9 Jtd az egy versenyautó ,sokkal jobb párosítás.
Bgabor29-07-2012 17:39:29 // 19806
Hali . 1,9 JTD ha nem nagyon akarsz száguldozni(keveset fogyaszt ,elég jól megy),Mire kell figyelne ?Ne eregessen szép kék füstöt,turbó ne egye az olajat,kettös tömegű ne legyen szétesve. 2,4 jobban megy ,több a biztosítás,átíratás kb ennyi.
Zoli198029-07-2012 17:02:11 // 19805
A 2500-as torpanás megvan nekem is :(. Ma csinálta először, de a torpanást már észleltem előtte is. Igaz, 1 hete van nálam a kocsi, azt hittem, ez ilyen.
Akkor most mi a teendő, és mennyibe fáj?

Üdv: Zoli
Svéd29-07-2012 16:37:53 // 19804
Tegnap haladok a pályán,egyszer csak picit rángat a kocsi,utána látom,hogy irtózatos fekete füst felleg halad mögöttem,megállok megnézem,látom hogy a fékfolyadék tartály és környéke tiszta fekete,azt hittem,hogy az EGR-be nem lett vissza rakva a tőmités,vagy valamelyik csavar nem lett meghúzva,ellenörzöm,minden rendben,utána látom hogy a nagy levegő csövön,közvetlenül a pillangó szelep elött,van egy jó 10 centis hasadás.Kapott idegilenes szigetelő szalagot,és megszünt a probléma.Kérdés:ha áll a motor,akkor a pillangó szelep nyitott állásban van?Mert nekem ugy áll,a TS-ben zárva volt.A pillszelepet is ki kell majd takaritanom,mert rengeteg korom van benne.
Ade29-07-2012 13:54:30 // 19803
Sziasztok!!!

Tanácsot kérnék!
Most készülök a harmadik 156-os vásárlására, de ezúttal benzines helyett dízelben gondolkozok, mivel külföldre járáshoz kellene. Kíváncsi lennék érvekre, illetve ellenérvekre ( 1,9 / 2,4 ), mire figyeljek oda, stb.

Válaszokat előre is köszönöm!!!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.