Forum >> Dízelmánia
Wickey08-08-2012 17:44:34 // 20002
kááá. :-)
Föckös08-08-2012 15:48:40 // 20001
gratula! kellett egy pár nap
WarbiRunner (Gyuri)08-08-2012 15:44:46 // 20000
gecsa08-08-2012 15:14:40 // 19999
hehh...akkor mégsem vagyok olyan hülye..:D:D
már csak egy pót jeladó kellene tesztelni..:D
már csak egy pót jeladó kellene tesztelni..:D
WarbiRunner (Gyuri)08-08-2012 14:57:25 // 19998
Gondoltam erre, főleg akkor amikor 95 fokos motornál eltűnt a motorhang. Jöttem 140-el, és csak a szél susogott. Kicsit szokatlan volt, legjobb formájában is mindíg volt egy kis háttér morgás.
gecsa08-08-2012 14:22:12 // 19997
lehet,hogy jó nagy hülyeség,de a hőfok érzékelőjével nem lehet gond?
WarbiRunner (Gyuri)08-08-2012 11:00:40 // 19996
Úgy lesz, előbb kibogártalanítom, addig nem cserélgetek semmit :-)
eldiablo15607-08-2012 15:55:32 // 19995
Valami van Siófokon...:) Egy hűtő takarításra lehet ráveszem énis magam, hátha segít és nemkell még venni újat..:S
eldiablo15607-08-2012 15:52:51 // 19994
:((
Wickey07-08-2012 15:33:08 // 19993
ha JTD, akkor ugyanolyan fos hűtője van gyárilag mint a 156-nak, azt 5-6 éves korában cserélni illik mert konkrétan elporladnak a lamellák. A 145TD-ből viszont a réz hűtőt sajnáltam kidobni, de hát sajnos a kutya.... :-(
[k i z z o]07-08-2012 15:24:39 // 19992
Nézd meg, hogy kap e menetszelet a vízhűtőd, addig ne cserélj semmit.
gecsa07-08-2012 14:53:07 // 19991
nekem sem volt ott gond..és utána még végigautóztuk a déli partot máriáig 50el...
Piritu - 1.000.00007-08-2012 14:22:28 // 19990
"Lehet Siófok a mumus" Kizárt dolog :-))
Mi is ott voltunk a Pókkal, a város/lámpa kombó kivételével fel se ment 90 fölé. Igaz, nekem új a hűtőm :-P
Mi is ott voltunk a Pókkal, a város/lámpa kombó kivételével fel se ment 90 fölé. Igaz, nekem új a hűtőm :-P
Piritu - 1.000.00007-08-2012 14:20:47 // 19989
Nincs benne semmi érdekes. Téged is utolért a hűtőcsere esedékessége.
Nem győzi leadni a motor által termelt meleget. Kezdhetsz gyűjteni :-((
Nem győzi leadni a motor által termelt meleget. Kezdhetsz gyűjteni :-((
WarbiRunner (Gyuri)07-08-2012 14:17:16 // 19988
Lehet Siófok a mumus :-) Mi is ott voltunk a Mediterrán Partyn, illetve Tihanyban még másfél napot. A jelenség pont ugyanez. Ha hűvösebb időben is csinálja termosztátot cserélek, ha nem, hűtőt takarítok. Ez a terv.
Liquid07-08-2012 13:46:32 // 19987
ez teljesen életszerű használat, bírnia kell :)
eldiablo15607-08-2012 12:41:59 // 19986
Most mentünk nyaralni siófokra, ugyanezt a jelenséget tapasztaltam énis a pályán,(35 fokba) 120-130 körül ha nem kapcsoltam klímát neki , akkor olyan 95 körül megállt, gyorsításnál is láthatóan ment volna feljebb, városban lámpánál rohamosan kúszott felfele, olyan 100 környékére a mutató.
Ha kapcsotlam klímát, városba levitte olyan 90 körülre, de pályán ha rányomtam a klímát
még jobban melegedett mint ha nem lenne rajta.Érdekes...
Ha kapcsotlam klímát, városba levitte olyan 90 körülre, de pályán ha rányomtam a klímát
még jobban melegedett mint ha nem lenne rajta.Érdekes...
WarbiRunner (Gyuri)07-08-2012 10:45:17 // 19985
Á, nem gondolom. Mindíg gyorsan bemelegítem 5000-res fordulaton (tégla a pedálon amíg nyitom a kaput). Utánna 1-es padlón megyek amíg 100-ig nem megy a hőfok, aztán felkapcsolok és pestig tolom 5-ösben tiltáson. :-D
gecsa07-08-2012 08:08:20 // 19984
akkor elméletileg a víznek is fogyni kellene,nem?
Erhard 242 (Pure Energy)06-08-2012 21:06:37 // 19983
vagy hengerfejesre hajtottad :)
Föckös06-08-2012 20:56:43 // 19982
és emiatt senki sem ír ide? mivan kávadászok????:-)))
Föckös06-08-2012 14:54:04 // 19981
(mingyá 20 ká)
Tentacle06-08-2012 14:05:43 // 19980
Azért ezt gondold meg még, ha nem merőlegesen nyomatod, akkor úgy elhajlítgatja a lamelláidat, hogy tuti vehetsz új hűtőt :)
WarbiRunner (Gyuri)06-08-2012 14:02:09 // 19979
50e km-rel ezelőtt volt komplett vezérléscsere, természetesen vízpumpával együtt.
Az olajszint pedig nem vicc, simán melegedhet attól is, ha nincs elég olaj. Szerencsére nem ez a helyzet, megvan az utolsó cseppig :-)
Amin gondolkozok... Városban is felmegyeget a hőfok, de ahogy a venti forog, bírja tartani 93 körül, afölé nem megy. Lehet, hogy a klímahűtő és a vízhűtő közt van televágva bogárral? Ha lesz időm elmegyek egy benzinkúrta és belülről kinyomatom magasnyomásúval. Hátha...
Az olajszint pedig nem vicc, simán melegedhet attól is, ha nincs elég olaj. Szerencsére nem ez a helyzet, megvan az utolsó cseppig :-)
Amin gondolkozok... Városban is felmegyeget a hőfok, de ahogy a venti forog, bírja tartani 93 körül, afölé nem megy. Lehet, hogy a klímahűtő és a vízhűtő közt van televágva bogárral? Ha lesz időm elmegyek egy benzinkúrta és belülről kinyomatom magasnyomásúval. Hátha...
Selmak06-08-2012 13:36:33 // 19978
Nekem a vízpumpa csapágya mindig hamarabb megadta magát.
Föckös06-08-2012 13:20:33 // 19977
"Az olajszintemet is megnéztem, az is rendben."
:-))))
és a szélvédőmosó?
:-))))
ezt a vízpumpa lapát meghalós dolgot már hallottam Vikkingtől is.
mikor cseréltél vízpumpát?
:-))))
és a szélvédőmosó?
:-))))
ezt a vízpumpa lapát meghalós dolgot már hallottam Vikkingtől is.
mikor cseréltél vízpumpát?
mreni06-08-2012 13:17:23 // 19976
én nem hiszek nekik,volt szerencsém néhány ilyenhez nem túl rég :D
Tentacle06-08-2012 13:15:17 // 19975
Eleinte mikor kitalálták, hogy műanyagból kellene megcsinálni a vízpumpa lapátjait, akkor valóban voltak gondok ilyennel az élettartama vége felé, de azóta ezt kijavították, a mostani műanyag lapátos vízpumpák is bírják, nem porlad el idő előtt, és nem forog el a lapát a tengelyen. Legalábbis ezt állítják a gyártók, én egyelőre hiszek nekik :)
GTPeti06-08-2012 13:08:39 // 19974
Vagy termosztát vagy hűtő. Őszintén szólva engem meglepne, ha még gyári hűtőd lenne és tökéletesen ellátná a feladatát. A 156-nál sajnos max. 10 évesen garantáltan cserélni kell.
WarbiRunner (Gyuri)06-08-2012 12:40:23 // 19973
Na szuper :-) Nekem az a gyanús, hogy ha rendesen odalépek, akkor átmenetileg javul a helyzet. A hirtelen gyorsításra lefelé indul a mutató akár emelkedőn is. Utánna behozza a lemaradást és följebb áll meg a mutató, de a lökésszerű gyorsítás egyértelműen segít. Az emelkedőknél azt csináltam, hogy még a vége előtt odaléptem, a tetején elvettem a gázt, onnan gurultam. Így egész jól visszahűlt.
Most kimentem,megszemléltem a hűtőt. Kívülről az égvilágon semmi baja. A klímahűtőn alul van pár bogár és összehajlott lamella, de ennyi szokott rajta lenni. Semmi jele, hogy szét lenne korrodálva.
Az olajszintemet is megnéztem, az is rendben.
Most kimentem,megszemléltem a hűtőt. Kívülről az égvilágon semmi baja. A klímahűtőn alul van pár bogár és összehajlott lamella, de ennyi szokott rajta lenni. Semmi jele, hogy szét lenne korrodálva.
Az olajszintemet is megnéztem, az is rendben.
Fairlane06-08-2012 12:31:18 // 19972
Mintha rémlene valakitől egy olyan írás, hogy Szakadtak le lapátok a műanyag lapátkerékről a vízpumpában... Mondjuk az benzines volt, de elméletileg talán ilyen sem kizárt?
Föckös06-08-2012 12:18:29 // 19971
azért battttyameg, ha nem értek a nos szetthez, akkor nem értékesítem...
WarbiRunner (Gyuri)06-08-2012 12:15:20 // 19970
Ok, ha ezt mondjátok többen is, a hűtőnél kezdem. Ez volt a kérdés célja :-) Köszi!
WarbiRunner (Gyuri)06-08-2012 12:14:23 // 19969
Örülök hogy Szabolcs is megerősítette amit mondtam, akkor nem beszéltem hülyeségeket :-) Magyarországon kb rá merném bízni ennek a megoldását. Az hogy ő mit mond el egy kereskedőnek meg tökmindegy. A baj ott van, hogy aki árulja ezt a szettet, nem ért hozzá, csak megveszi, eladja. Feltételezzük hogy nem direkt vágott át azzal a dumával, hogy beszereled és jó is, csak épp amit Szabi mondott neki, az az egyik fülén be, a másikon ki...értelmezés meg odabent nem történt...
WarbiRunner (Gyuri)06-08-2012 12:10:24 // 19968
Ok :-) Csak azon csodálkozok, hogy egyik pillanatról a másikra jön elő, nem úgy hogy előbb kicsit melegedget, aztán egyre rosszabb.
A hűtő mosatása, tisztítása segít, vagy ilyennel ne is kínlódjak? A hűtő 5-6 éves az autóban, volt már cserélve. Az előző tulaj kilukasztotta a gyárit állítólag egy kutyával. vagy nekem mindegy mivel, új hűtővel vettem anno az autót.
A hűtő mosatása, tisztítása segít, vagy ilyennel ne is kínlódjak? A hűtő 5-6 éves az autóban, volt már cserélve. Az előző tulaj kilukasztotta a gyárit állítólag egy kutyával. vagy nekem mindegy mivel, új hűtővel vettem anno az autót.
mreni06-08-2012 12:08:34 // 19967
vízpumpám fél éves,és a környékén full száraz minden,jeladót is kizárnám,szerintem hűtő lesz :/
WarbiRunner (Gyuri)06-08-2012 12:06:01 // 19966
Az enyémben egy hőfokjeladó van, hiába nézem FES-el, ugyanazt mutatja mint a műszerfalon, és amit az ECU lát. Más kérdés, hogy jót mutat e, a 145/146 topicban pont volt egy ilyesmi eset most.
Lehet végülis hőfok jeladó hiba, vagy termosztát, vagy vízpumpa, esetleg hűtő. Ezt kéne behatárolni anélkül, hogy atomjaira szednék mindent, és két hétig nincs autóm. No ez a problema.
Gondolom a vízpumpa ha rossz, akkor konkrétan ereszt, ergo fogyna a vizem. Másképp rossz nem tud lenni, mert ha forog akkor pumpál. Legalábbis itt sok hibalehetőséget nem látok.
Lehet végülis hőfok jeladó hiba, vagy termosztát, vagy vízpumpa, esetleg hűtő. Ezt kéne behatárolni anélkül, hogy atomjaira szednék mindent, és két hétig nincs autóm. No ez a problema.
Gondolom a vízpumpa ha rossz, akkor konkrétan ereszt, ergo fogyna a vizem. Másképp rossz nem tud lenni, mert ha forog akkor pumpál. Legalábbis itt sok hibalehetőséget nem látok.
mreni06-08-2012 12:03:08 // 19965
az a helyzet,hogy nekem is csinálja,csak még durvábban(mondjuk nem is megy az 1. fokozat a ventin).
Megyek 5km-t 180 körül és már 100fok fölött van a víz,utána visszalassulok 110-120ra és visszahűl 2-3perc alatt,ha klímát is kapcsolok.
Én arra tippelek,hogy a hűtő döglődik,elég csúnyácska már,illetve a vizem is fogyogat.
A múltkor sikerült lekoppintani picit az elejét,a hűtő tartó körül,bár ha jól emlékszem azelőtt is csinálta.
Megyek 5km-t 180 körül és már 100fok fölött van a víz,utána visszalassulok 110-120ra és visszahűl 2-3perc alatt,ha klímát is kapcsolok.
Én arra tippelek,hogy a hűtő döglődik,elég csúnyácska már,illetve a vizem is fogyogat.
A múltkor sikerült lekoppintani picit az elejét,a hűtő tartó körül,bár ha jól emlékszem azelőtt is csinálta.
Piritu - 1.000.00006-08-2012 12:00:58 // 19964
"de akkor eddig miért nem" - Mert egy darabig valami jó, aztán nem :-DDD
Komolyra fordítva a 156-osoknál sok kormos jár így. Az enyém is melegedett már a vége felé, aztán csere is lett belőle az új tulajnál.
Komolyra fordítva a 156-osoknál sok kormos jár így. Az enyém is melegedett már a vége felé, aztán csere is lett belőle az új tulajnál.
Föckös06-08-2012 11:50:40 // 19963
és biztosan jól mutatja?
ecuscannel nem lehet megnézni a hőfokot?
rémlik mintha...
ecuscannel nem lehet megnézni a hőfokot?
rémlik mintha...
'''''06-08-2012 11:46:03 // 19962
Most beszéltem Kollár Szabival.Sajnos növelni kell a gázolaj mennyiségét is a nitrózás közben.Megoldható szerinte.Viszont ő ezt el is mondta a Nitrosystem-se Bíró Gézának.Jelezte neki,hogy ezt mindenképp tegye ki az oldalára.Ha ezt tudom,eleve úgy állok a dologhoz.Ez sem gond csak az eladók hozzáállását minősíti!
Köszönet Gyurinak az elméleti segítségért ott a helyszínen!Kollár Szabi is megerősítette.
Köszönet Gyurinak az elméleti segítségért ott a helyszínen!Kollár Szabi is megerősítette.
WarbiRunner (Gyuri)06-08-2012 11:35:07 // 19961
Az első pálcika az 100 fok, nem 110 szerencsére :-)
WarbiRunner (Gyuri)06-08-2012 11:34:14 // 19960
Akár...de akkor eddig miért nem melegedett? Az a fura, hogy eddig ha 200-zal hajtottam se volt baja, most kint pár fokkal melegebb van, és 120-at se szereti? Nekem ez nem jön össze.
Svéd06-08-2012 11:29:08 // 19959
Én most vettem észre,hogy 110-nél kapcsol a venti,és 3-4 perc alatt visszahüti 80ra,szerintem ez sem normális.
Piritu - 1.000.00006-08-2012 11:24:17 // 19958
Nem lehet belül koszos/vízköves a hűtőd?
WarbiRunner (Gyuri)06-08-2012 11:21:04 // 19957
A venti rendben van, megy mindkét fokozat.
Az viszont szerintem nincs rendben, hogy nem tudok egy rendes 150-es utazót jönn mert kánikula van. Nekem eddig sose csinált ilyet, bármilyen meleg volt. A legutóbbi Bp-i utamon se volt hideg, akkor 170-nel toltam fel a gödöllői emelkedőn, meg se rezzent a hőfok. Most a végére 120-ra engedtem vissza, és 97 körül járt a mutató. Rendesen a hőmérőn látszott, ha pár felhő eltakarta a napot. Azonnal visszább csúszott picit. Engem idegesít az ilyen.
Két dolog tűnt még fel. 95 fokos víznél iszonyatosan halk az autó. Úgy megy 150-160-at, hogy szinte csak szélzaj van. Amikor először láttam, hogy rossz helyen áll a mutató, mentem pár km-t 110-120 közt, nem hűlt vissza. Kiálltam egy pihenőbe, járattam alapjáraton, nem hűlt vissza. Leállítottam, majd a gyújtást rögtön ráadtam. 93 foknál állítottam le, de azonnal 89-re állt be ahogy visszatettem a gyújtást. Újraindítva is 89 fokon állt 10-20 másodpercig, majd megint elindult felfelé.
Az viszont szerintem nincs rendben, hogy nem tudok egy rendes 150-es utazót jönn mert kánikula van. Nekem eddig sose csinált ilyet, bármilyen meleg volt. A legutóbbi Bp-i utamon se volt hideg, akkor 170-nel toltam fel a gödöllői emelkedőn, meg se rezzent a hőfok. Most a végére 120-ra engedtem vissza, és 97 körül járt a mutató. Rendesen a hőmérőn látszott, ha pár felhő eltakarta a napot. Azonnal visszább csúszott picit. Engem idegesít az ilyen.
Két dolog tűnt még fel. 95 fokos víznél iszonyatosan halk az autó. Úgy megy 150-160-at, hogy szinte csak szélzaj van. Amikor először láttam, hogy rossz helyen áll a mutató, mentem pár km-t 110-120 közt, nem hűlt vissza. Kiálltam egy pihenőbe, járattam alapjáraton, nem hűlt vissza. Leállítottam, majd a gyújtást rögtön ráadtam. 93 foknál állítottam le, de azonnal 89-re állt be ahogy visszatettem a gyújtást. Újraindítva is 89 fokon állt 10-20 másodpercig, majd megint elindult felfelé.
Föckös06-08-2012 10:56:43 // 19956
Gyurikém foglalkozni felesleges vele! Nem tűnt fel? kánikula van! ;-)))))
boxinál volt, h mértem termosztátnál is, meg kiegyenlítőnél is a hőmérsékletet, nem volt semmi gond (anno még az etanolos compi beállításához kellett)
tipikus hiba szokott még lenni, hogy a hűtőventi 1es fokozata nem működik.
na és annak szinte mindig két reléje+biztosítéka van.
(a boxinál konkrétan a fusebox-ban találtam meg a szakadást, nem akartam elhinni...)
boxinál volt, h mértem termosztátnál is, meg kiegyenlítőnél is a hőmérsékletet, nem volt semmi gond (anno még az etanolos compi beállításához kellett)
tipikus hiba szokott még lenni, hogy a hűtőventi 1es fokozata nem működik.
na és annak szinte mindig két reléje+biztosítéka van.
(a boxinál konkrétan a fusebox-ban találtam meg a szakadást, nem akartam elhinni...)
WarbiRunner (Gyuri)06-08-2012 10:40:42 // 19955
No nekem meg azt mondjátok meg, hogy mitől melegedhet a gép. Sose csinált ilyet, víz megvan, nem fogy, a hűtő kívülről nincs látványosan bebogarasodva, sőt egész jól néz ki. A termosztátom ennyit tudott? Kint 36 fok, család+ csomagok, minden emelkedőn fölszaladt 95 fölé a mutató és sík úton is 91-92 körül lézengett. Vicces, hogy majdnem függetlenül attól, hogy mennyire nyomtam neki, vagy mennyivel mentem. A klíma kikapcsolásával valamennyit könnyíteni lehetett (volna) neki, de akkor is fölé ment a szokásos 89 foknak. Ha 100-zal mentem, ha 140-nel, mindegy volt. Sőt, volt hogy meredek emelkedőn kímélni próbáltam, mégis elkezdett fölszaladni, én meg "rohadj meg" felkiáltással letalpaltam, és fölküldtem az emelkedőn 160-nal. Na erre lefele indult a mutató. Aztán persze ugyanúgy felment. Innen gondolom, hogy nem nyit a termosztát renedesen, de ha megdolgoztatom a vízpumát, akkor az átmenetileg segít. Volt már valakinek ilyen? Ki lehet ezt hőmérőzni valahogy fölösleges bontás nélkül?
'''''06-08-2012 10:30:58 // 19954
Na.Hétvégén a talin összefutottam Warbival is.Vele azon gondolkodtunk,hogy ha nem áll össze ez a rendszer,akkor a víz-alkohol rendszernek még jó lehet a vezetékelés.Ma még körbetelefonálok pár helyre aztán felhívom a Nitrosystem-es srácot és lebaszom.
Wickey03-08-2012 12:21:56 // 19953
mindig mondtam hogy lájkolhatóvá kéne az Amorén is a hozzászólásokat...
Ehhez nincs mit hozzátenni :))))))))
Ehhez nincs mit hozzátenni :))))))))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
531
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?