Forum >> Dízelmánia

GTPeti22-08-2012 20:46:08 // 20252
Like. :))
mreni22-08-2012 20:46:01 // 20251
lájk :D :D
Jorjie22-08-2012 20:45:45 // 20250
Hehe :-)
Tentacle22-08-2012 20:44:45 // 20249
Ha az embernek vakbélgyulladása van, akkor azt is kiveszik, nem tesznek be másikat, nincs rá szükség :)
GTPeti22-08-2012 20:31:49 // 20248
Nem csak annak nincs értelme...
Piritu - 1.000.00022-08-2012 20:26:23 // 20247
Eredetileg Ti akartatok meggyőzni, hogy nincs értelme kicserélni egy meghibásodott alkatrészt, az egr-t :-P
DieselManiaco(NagyVad)22-08-2012 20:03:47 // 20245
én sem,a smilekból kiindulva:)
GTPeti22-08-2012 20:02:23 // 20244
(Én nem ezt mondtam.)
DieselManiaco(NagyVad)22-08-2012 19:58:37 // 20243
vannak ilyen elvakult környezetvédők:D :P
GTPeti22-08-2012 19:32:31 // 20242
Te Sanyi, nem gyanús neked, hogy egyedül vagy, aki az EGR mellett érvel?
Piritu - 1.000.00022-08-2012 19:24:59 // 20241
Arról volt szó, hogy a motornak nem tesz jót a beszipogott korom.

Olvasd végig blogokat, hogy hány és hány munkaórát szentelünk a kocsi működése szempontjából lényegtelen dolgokra. Azért az egy-két "takarításért" a kocsi teljes élettartama alatt miért morgunk? (Ha már említed az utca porát, amiatt is sokkal többet puceválunk.)
GTPeti22-08-2012 19:08:36 // 20240
"Meg a néha kipucolandó szívósor."
Na asse az utca porától koszolódik el... :)
DieselManiaco(NagyVad)22-08-2012 19:07:46 // 20239
lehet hogy én vagyok az ezredik, de még mindig az a legjobb a motornak ha minél hidegebb és tisztább levegőt tud beszívni,ez valahogy pontosan az ellenkezőjének hat.
konkrétum,nekem még nem kopott szét az EGR miatt a motorom mert le van kötve róla.
viszont spanomnak egyszer a 155 2.5 TD-ében fordítva dugtuk össze az EGR vezérlését,és az autó érezhetően rosszabbul ment,szóval valahogy nem örül neki a motor,szóval nem jó ha többet forgat vissza a szelep,de miért is feltételezzük azt hogy ha 20%-ot vissza forgat az olyan marha jó? az sem jó csak miután ki jön a gyárból így szokod meg az autót,pedig lehet hogy jobban menne vagy más karakterisztikával...
Piritu - 1.000.00022-08-2012 19:04:04 // 20238
ezeket kipucolod és kész, amúgy motorról volt szó.
mreni22-08-2012 19:00:59 // 20237
szívósor,map szenzor, egr.... de biztos jót tesz neki a meleg kipuffgáz meg a korom :))
Piritu - 1.000.00022-08-2012 18:57:24 // 20236
"valószínűleg nem tesznek jók" - te vagy az ezredik, aki ezt mondja. Egy konkrétum kellene már. Az eddig 200ezret futott kocsim konkrét példa az ellenkezőjére, de vannak itt akik már a dupláját is mentek kormossal. 2004-óta olvasom az Amorét, de eddig (emlékeim szerint) sose beszélt senki a korom miatt elkopott/tönkrement motorról. Injektor, kettőstömegű, kuplung, turbó, olaj mind-mind volt komoly téma. (Meg a néha kipucolandó szívósor.)
GTPeti22-08-2012 18:51:23 // 20235
Nem ideológiát gyártok, csak nem fogadok el mindent feltétel nélkül. Egy szakmánkbelinél ez fontos is.
DieselManiaco(NagyVad)22-08-2012 18:39:31 // 20234
keresnivalója nincs ott,csak a környezetvédelmi megszorítások miatt SAJNOS MUSZÁJ beletervezniük...
DieselManiaco(NagyVad)22-08-2012 18:38:10 // 20233
Az eddig-en van a hangsúly,az ember sem sz*rik a saját szájába,valószínűleg nem tesznek jók a szilárd részecskék egy finoman illesztett szerkezetnek.de inkább nem szólok bele..
Piritu - 1.000.00022-08-2012 17:18:39 // 20232
Csak a saját tapasztalatomat tudom mondani. 156SW-m 1,9 mjet 150 ló : Hála az egr-nek sosem füstölt a megtett183ezer km alatt, még akkor sem amikor 43e km-en kissé meg lett piszkálva a motor. (Tehát nem csak az elején végzi a dolgát.) Szerintem nincs rondább látvány, mit a koromcsíkot húzó Alfa.
A beszívott koromtól semmiféle kár sem érte eddig a motort, tudtommal a jelenlegi tulajdonosánál is jó egészségben van.
Tentacle22-08-2012 16:55:48 // 20231
Jelen formájában az EGR szelep arra jó, hogy az autó új korában valamivel csökkentse a károsanyag kibocsájtását. Aztán a koromnak köszönhetően amit csak tud elront, aminek következtében szerintem többet árt a környezetvédelemnek is, mint használt új korában. Szerintem.
Wickey22-08-2012 16:40:13 // 20230
ez azért nem feltétlen igaz, a spider alatt hülyét kaptam amikor megláttam az öt kipufogódobot, ami még akkor is sok, ha ebből egy csak katalizátor. A lukas középsődobot ki is selejteztettem a dinamit dobos srácokkal, és meglepő módon továbbra sincs semmilyen hangja az autónak. Szóval az oda nem kell. Az EGR-ről is ez a véleményem. Fölöslegesen kormolja a szívóoldalt.
Piritu - 1.000.00022-08-2012 16:10:20 // 20229
Továbbra is tartom, hogyha nem lenne ott keresni valója NEM tervezték volna oda. Tegnap tudtad meg, hogy fél misit elmennek a JTD-k. Mit kell itt még variálni? Örök élet plussz két km kell?
Piritu - 1.000.00022-08-2012 16:07:31 // 20228
Látom neked mániád a céges autó. Mint már említettem SEMMI köze a tulajdonosnak ahhoz, hogy ami elromlik ki kell cserélni az autón, nem ideológiát gyártani...
gecsa22-08-2012 14:34:16 // 20227
az enyémben is csak addig lesz,amíg be nem hal egyszer...addig nem foglalkozom vele...:D
GTPeti22-08-2012 12:54:35 // 20226
A hangsúly az második mondaton van. Az elsőt úgy értettem, hogy részben megértem, hogy te nem variálsz.
GTPeti22-08-2012 12:49:56 // 20225
Nézd, tudom, hogy cseréltetni a legegyszerűbb, főleg, ha céges az autó. Én a saját érdekemet nézem: A koromnak és kipufogógáznak semmi keresnivalója a szívóoldalon. Vagyis nem fogok komoly pénzért EGR-ekre költeni.
DieselManiaco(NagyVad)22-08-2012 12:44:04 // 20224
hát de ha rúgja neki,akkor nem lesz 5,5:D
gecsa22-08-2012 10:38:19 // 20221
de,ha a gtv-ről beszélünk,akkor viszont nagyon jó a fogyasztás..:D:D:D
WarbiRunner (Gyuri)22-08-2012 10:14:43 // 20220
Te most a 156 helyett jársz a TD-vel? vagy hogy az életbe megy ebbe is ennyire a méter? Jól tolod :-)
gecsa22-08-2012 09:32:24 // 20219
szerintem ez egy teljesen jó,és emészthető adat,ha szoktad neki talpalni is.......:D
Wickey21-08-2012 22:20:02 // 20218
600 literből 10350 kilométer. Nem a legfényesebb, de félmillió kilométer után most mit panaszkodjon... :-)
Gábor145JTD21-08-2012 12:26:30 // 20217
Azzal nincs gond...megy rendesen.. ..hideg motorná lviszont mint ha kevésbé rángatna......vkivel megprobálom kiolvastatni vagy nem használom azt a tartományt:)
WarbiRunner (Gyuri)21-08-2012 11:42:50 // 20216
Az jó, akkor kisebb az esély a porlasztó gondra. Csak ötleteket tudok adni, nem biztos hogy megoldja a gondot. Legjobb lenne egy élőadatos kiolvasás ebben az esetben is. Menet közben kiolvasva meg kellene próbálni elcsípni a rángatást, hogy milyen paraméterek ugrálnak (rail nyomás pl.).
Imi barátom 156-osnál volt ilyesmi utolérhetetlen rángatás. Sőt neki váratlan szitukban le is állt. Ott hibakód is volt, de nem vezetett nyomra (rail nyomás hiba). Egy nyomásszabályzó csere után jobb lett, ritkábban állt meg, de nem lett meg a hiba igazi oka. Volt még egy tank és tankszivattyú takarítás, ettől sem javult meg. Úgy adta el...
ha odalépsz neki megy rendesen? Megvan az ereje? Elsőre lehet benéznék a tankba, nincs e a szivattyú tele szmötyivel.
Mindenképp FES-el ránéznék, hogy a railnyomás hogy alakul. Megvan e az elvárt nyomás, és mennyire stabilan követi azt.
Gábor145JTD21-08-2012 11:25:16 // 20215
Alapjárat stabil.....esetleg hol milyen szűrőt tisztitsak meg?:)
WarbiRunner (Gyuri)21-08-2012 11:02:59 // 20214
Lehet üzemanyagellátás hibája, pl tank szivattyú is vagy egyszerű koszolódás, nyomásszabályzó hiba (esetleg annak a szűrője koszolódott el), vagy akár porlasztó hiba. Alapjáraton a mutató be-be mozdul, vagy ott stabil?
WarbiRunner (Gyuri)21-08-2012 10:54:40 // 20213
Jaja, az enyém is makacskodott tegnap. 2-esben mintha visszaszabályzott volna, nem akart menni. Vicces volt, nagybátyámat vittem vele, aki pont kíváncsi volt milyen a jtd. Csak éreztem, hogy hiába nyomom jobban, nem igazán akar menni. Ezt pár km-en keresztül így játszotta velem, aztán egyszercsak éreztem a gázpedálon, hogy megint úgy reagál ahogy szokott. Akkor aztán eleresztettem a lovakat, jól elforgattam 4500-ig kettesben. Lehet lámpalázas volt, hogy egy volt autószerelőnek kell demózni :-))
A lenyűgözés sikerült asszem, a "te ez betyárul megy" legalábbis erre utalt.
Gábor145JTD21-08-2012 10:40:02 // 20212
Hali!Vki tudna nekem olyanba segíteni hogy mitől lehet az a probléma hogy az auto olyan 1500 as fordulat közelében egyenletes gázállásnál rángatva megy(nem 40-nel megyek 5.be:):)).....
mreni21-08-2012 09:32:56 // 20211
mostanaban sajnos nem ez a jellemzo,hogy ennyit birnak. mult honapban ket uj egr-es alfaval is gond volt.az egyik 12 ezret ment vele a masik 52t,sot tegnap hivott csabi is,hogy valoszinu megadta magat a nwm reg cserelt egr...
Piritu - 1.000.00021-08-2012 09:25:47 // 20210
Vagy kicseréled és a következő 150-200 ezer km-en megint nincs gondod vele :-P
gecsa21-08-2012 07:52:32 // 20209
ezzel az egr-el csak a gond van...ki kell dobni..:D
Zoli198020-08-2012 20:45:19 // 20208
Sziasztok.

Mi van ma, minden Alfa makacskodik??

Akkor én hogy jártam.
Tegnap meg ma megjártam a Sopron-Győr-Sopron útvonalat. Gondoltam jó kis teszt ez a chipnek. Tegnap bekapcsolva hagytam, nagyon ment a gép, és javarészt 140-es tempó mellett evett 5,7-et. Ami negatívum, nagyon kis gázadásra jobban füstölt, mint szokott. Mondom állat dolog ez, megy, és mellette nem eszik :)
Ma is hagytam bekapcsolva, de Abda környékén a 2X2 sávoson egy padlógázas gyorsításnál kidobta a befecskendező hibakódot, és leállt az autó. Enyhe pánik mellett félreálltam, Chip kikapcs, indítózok, de semmi. Kis várakozás után indítok, és elindult. Törölte a hibajelet is, és ment minden gond nélkül, de chipet nem mertem kapcsolni.

Amit tudni illik, hogy eddig is dobálta a hibajelet, 2500-nál torpanik az autó, kiolvastattam, EGR hibát írt. A hétem lesz orvosolva a dolog, gondolom a mai is ennek javára irható.
Az EGR tisztítása után ismét próbálkozok, remélem megszűnik a hiba.

Ja, chip nélkül szintén néhol 140-es tempó mellett 7,3-at írt fogyasztásra. Viszont üzembiztosan. :)

Üdv: Zoli
GTPeti20-08-2012 18:54:59 // 20207
Ez még egy jó kimenetel lenne akkor. Az EGR-re tökéletes megoldás a vaktömítés. :P
Piritu - 1.000.00020-08-2012 18:45:35 // 20206
Nekem ugyan így kezdődött az egr halál. Amikor megállt is teljesen más kódot dobott.
blog 1
blog 2
GTPeti20-08-2012 18:42:09 // 20205
Furcsa. Gyanús. Érdekes. B)
Gtaati20-08-2012 18:41:18 // 20204
Oké megnézem de az autó nemhogy gyöngébb lett volna azóta hanem mintha jobban menne és nem halatszódik h kifújna stb! Akkor ott helyben amit tudtam megnéztem és nem láttam semmit! Köszi!
GTPeti20-08-2012 18:38:13 // 20203
Szerintem az a pukkanás az egyik turbócső volt. Márpedig az nem szokott megjavulni magától... Ellenőrizd őket. Ha valamelyik lukas, simán adhat szenzorhibát is SZVSZ.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.