Forum >> Dízelmánia

Gtaati20-08-2012 18:34:14 // 20202
Helló Mindenki! Érdeklődnék, hogy az 1.9jtd mjet 150lovas motoron hol található a boost mainfold air temperature sensor? Mert hibakódnak ezt dobja ki és hiába törlöm azonnal megjelenik újra, tehát valószínűleg megadta magát vagy csatlakozó hiba van? Jelenség úgy jött elő hogy intenzív gyorsítás autópályán 3. ban egy pukkanás mintha csövet nyomott volna szét és lassul az autó gázadásra sem csinált semmit csak koromfelhő mögöttem, lehuzódtam és magától le is állt gyújtás le föl indít össze vissza járt leállt megint indít és mintha semmi sem történt volna járt és mentünk tovább csak motorlámpával, itthon meg hibakódolvasás törlés de ugye megmaradt a kód! Röviden ennyi ! Köszi!
Jorjie20-08-2012 16:37:52 // 20201
Még az enyémen is van olajhűtő :-)
gecsa20-08-2012 16:32:46 // 20200
AR323021010128
WarbiRunner (Gyuri)20-08-2012 09:53:02 // 20198
Na az fura. Mi a motorkódod?
WarbiRunner (Gyuri)20-08-2012 09:52:08 // 20197
Full nem rémlik, de lehet hogy csak én vagyok ennyire figyelmes :-) Olajat már régóta nem én cserélek, a Wartburgon tettem ilyet utoljára. Szóval akkor turbo és porlasztó + program a lényegi különbség :-)
Föckös20-08-2012 09:48:51 // 20196
Attie cartárs autója pl 120 lovas 16v, valamelyik ország belpiacos autója volt, ahol kw függően mentek a ktg (gfb, súlyadó, mittudomén)besorolások, ezért szoftweresen le van butítva (software-sen, vagy esetleg szoftveresen, nem tudom;-))

Mi meg tegnap kapartunk a böszmével egy 700 kmes távot, nagyon jól viselkedett.

Csak a fogyasztás az amiről foggggalmam sincs, kivilágított a lámpa már negyed tank alatt (sztem ott valami nem oké...) compi szerint meg még 300 km volt benne. Lejtőn aztán elaludt a lámpa. De a compi számolásában nem bíznék, mert pályán este, klíma nélkül 4,2őket számolt, ami nagyon jó volna, de szerintem kizárt...
Selmak20-08-2012 09:19:17 // 20195
A 105 lovasnak is van olajhűtője, nézd csak majd meg olajcserekor.
gecsa20-08-2012 08:57:42 // 20194
az enyém 105 lovas,és változó geometriájú a turbo...
WarbiRunner (Gyuri)20-08-2012 00:58:31 // 20193
A befecskendező fúvókák kisebbek a 105 lovasban, nincs olajhűtője, fix geometriás a turbo benne, és más a programja. Nagyvonalakban ennyi a különbség. A 110 lovas a Mareaban már VGT-s, úgyhogy gondolom a 156-ban is. Amúgy a 105 pacisban sem nagy a turbolyuk, 1600-tól már lehet nyomni neki. És visszatérve a korábbira....azért 2000-ről még érdemes visszaváltani, nagyobb lesz az eredő nyomaték.
gecsa19-08-2012 22:37:34 // 20192
szerintem sw-be nem raktak 105lovast,vagy megis?:-)
mreni19-08-2012 19:12:03 // 20191
olyan nincs,hogy 1.9 16v és 116ló :))

a csiga is más a 105-115 lovas on illetve még a program a vezérlőn,meg egy két apróság(tudtommal)
eldiablo15619-08-2012 19:06:19 // 20190
Ha már itt tartunk:) 105,110,115 lovasok közt azt a kemény 5 Le-t miből nyerik? ecu van más értékekre programozva vagy hogy? Vagy az hogy az 1.9 16 szelepesbe van olyan ami 116 lovas, Zalan Cartarsnak olyan van.
mreni19-08-2012 17:26:03 // 20189
akkor rosszul emlékeztem :D
GTPeti19-08-2012 17:20:22 // 20188
Szerintem sem. B)
eldiablo15619-08-2012 16:59:18 // 20187
110 lovas
mreni19-08-2012 16:42:38 // 20186
de ugye viszonyítás kérdése ez is :)
mreni19-08-2012 16:42:18 // 20185
egyértelműen nem
GTPeti19-08-2012 16:35:17 // 20184
Szerinted a 115LE-snél nagy a turbólyuk?
mreni19-08-2012 16:19:45 // 20183
115 ha jól emlékszem
GTPeti19-08-2012 16:07:17 // 20182
Ott ennyi áll:
"2001
Alfa Romeo 156 sw 1.9 JTD"


Ami lehet 115, 110 és talán 105LE is.
gecsa19-08-2012 16:05:29 // 20181
az adatlapja alapján szerintem 115....
GTPeti19-08-2012 15:46:57 // 20180
A te autód hány lovas?
mreni19-08-2012 15:19:24 // 20179
nekem a katalizátor kivétele inkább csak pozitív változást hozott,negatívat semmiképp.
[k i z z o]19-08-2012 15:06:08 // 20178
Legolcsóbb egy másik, kisebb ellenállású, korszerűbb turbó. A katalizátor maradjon.
eldiablo15619-08-2012 14:28:39 // 20177
Igaz, volt nekem kis TD corsám is aminek mire feltöltött volna a turbó letiltott:D
mreni19-08-2012 14:01:16 // 20176
együtt kell élni vele :) annyira nem nagy szerintem,van ennél sokkal sokkal rosszabb is :D
eldiablo15619-08-2012 13:56:33 // 20175
Szüval mivel lehetne a turbólyukat csökkenteni?:DD Olcsó János megoldással mondjuk, nem akarok két kis teljesítményő turbót berakni , vagy kerámia lapátokat tenni a turbóba h csökkenjen:D katalizátor kiszedése esetleg csökkenti?
[k i z z o]19-08-2012 12:26:36 // 20174
A benzines feltöltött motoroknál fontos szerepe van, a dízeleknél semmi. Kizárólag a hanghatás miatt szerelik be, semmiféle tehermentesítő funkciója nincs, vezérlése is elektromosan, gázpedálszög által történik, nem nyomásváltozás által. Dízel esetén hasonlít a turbo whistler effektusra a használata.

A gyári megoldással a töltőnyomást szabályozzák, a lefújószelep viszont a turbina terhelést csökkenti, feltöltési késedelmet soha nem próbáltak meg kiollózni vele, az egy másik játék.
Selmak19-08-2012 10:34:19 // 20173
Dieselnél mivel nincs fojtószelep (Euro 5 nél már sajna van) , nincs ami hirtelen nyomásemelkedést okozzon a szívóoldalon.
gecsa19-08-2012 10:14:15 // 20172
Kb pont annyi,mint benzinesnel..mindkettonel ugyanazt a celt szolgalja..:-)
Az enyemben biztos nem lesz,nekem jo a gyari megoldas is..:-)
Föckös19-08-2012 04:33:19 // 20171
vanni van, csak semmi értelme
WarbiRunner (Gyuri)18-08-2012 23:02:42 // 20170
Ja. meg se kottyan neki, bár. Kicsit jobban füstöl mint a jtd, meg nem olyan vidám már a hangja, de szépen elforog az :-) Mondjuk és 2x próbáltam, Kinga autóját inkább nem nyúzom, nehogy nálam legyen baja :-))

Egyébként ezt én is figyeltem már rég, hogy 2000-res fordulat körül rá lehet készíteni a gyorsításra..mármint a jtd-t. Finoman billegtetem a gázt, megjön a harci kedve, és akkor jó tempóban le kell nyomni (nem lekoppintani) a gázt. Akkor úgy nekirugaszkodik, hogy ihaj. 3-masban a legjobb. :-D
gecsa18-08-2012 22:25:27 // 20169
Pontosan..es par sorral alabbra meg a valasz,hogy igen,lefujo dizelbe...pecsen is van,hanerre jarsz,a mentoallomason van egy 159 amiben van...furcsa,hogy ilyen nem csak a turbonitrokvattro autokban van?:-) :-) :-)
mreni18-08-2012 19:31:57 // 20168
ennyi :D :)
Selmak18-08-2012 19:00:57 // 20167
Csak a WG a turbó csúcsnyomást szabályozza, a lefúvó meg elengedi hogy ne vágjon oda a kompresszor oldalnak ne vágjon oda a pillangószelep bezárása miatt megnövekedett nyomás. A megkerülő annyival elegánsabb hogy visszaküldi a kompresszor elé és az kevésbé pörög le, csökkentve a turbólagot.
Föckös18-08-2012 18:48:26 // 20166
végülis az, csak nem elől, hanem hátul :-))
mreni18-08-2012 18:39:55 // 20165
mondjuk a wg is egyfajta lefújószelep :)))
Föckös18-08-2012 15:15:15 // 20164
lefújószelep dízelnél? pff
eldiablo15618-08-2012 14:02:59 // 20163
Hát jó :D
DieselManiaco(NagyVad)18-08-2012 11:34:32 // 20162
Akkor a fogyasztásod jól alakul:D ?:D
Wickey17-08-2012 23:39:08 // 20161
én az 1.9TD-t is rendszeresen leforgatom 4ezerig, különben nem halad rendesen. :-PP
gecsa17-08-2012 18:32:28 // 20160
ja,és a mi 1.9 jtd-nknek asszem valahol 4000 körül van a teljesítménycsúcsa (lóerő),de mivel az nem olyan egetverő,ezért nem érdemes addig forgatni...én is csak nagyon ritkán teszem...
gecsa17-08-2012 18:30:36 // 20159
dízel alul húz,nyomatékból...2000es fordulat körül van mindegyik nyomatékcsúcsa..felesleges visszaváltani..:D
turbólyuk érdekes jelenség,sokmindent kitaláltak a minimalizálására (pl:lefújószelep),de szerintem így jó,ahogy van..
a furcsa zörejekre én már nem figyelek,mindig akad néhány..:D:D:D
eldiablo15617-08-2012 14:08:24 // 20158
Halihó!
Olyan jelenséget tapasztalok, hogy ha ráadom a gyujtást az autóra, a turbó vákumszabályzója ami a vízhűtő felett van középen az autó elején, elkezd zúgni...
nem túl hangosan de hallhatóan. van amikor abbahagyja , továbbá azt hogy ha tartom egy pár 10 méterig 2000es fordulaton az autót menet közben és úgy padlózom le sokkal jöbban megindul mintha visszaváltanék és úgy nyomnám neki? Ez mitől lehet? Gondolok arra hogy esetleg lehet e az hogy nem épül fel olyan gyorsan a turbónyomás visszaváltásnál(turbólyuk), mintha tartanám a fordulatot neki és úgy taposom oda neki.
vagy csinálhatja e a vákumszabályzó... normális hogy zúg ???
gecsa14-08-2012 21:17:45 // 20157
ááá..ennél nagyobbat ugrál..és általában akkor,amikor vonják a devizahitelt..:D
GTPeti14-08-2012 20:57:21 // 20156
Ma 85, holnap 90... :((
gecsa14-08-2012 20:54:50 // 20155
az is csak 85eft...:D
GTPeti14-08-2012 20:51:42 // 20154
"ott kb 50 euro..."

Az az 50 euro, kb. 300 a valóságban. :(
gecsa14-08-2012 20:47:53 // 20153
ott minden olcsóbb ilyen téren... :(
pl itthon egy kulcs az enyémhez kb 100eft,ott kb 50 euro...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.