Forum >> Dízelmánia

GTPeti28-09-2012 22:14:47 // 20752
A Pierburg-ra gondolsz konkrétan? (Nekem nincs vele tapasztalatom, de érdekelne, hogy tényleg alternatíva-e. kizzo véleményére [is] adok, úgyhogy innentől még jobban érdekel.)

Azt, hogy a Bosch hamar tönkremegy én nem tudom megerősíteni. Kb. 100ekm volt az előzőben, aminek az LTM része jó volt a cserekor, csak a hőmszenzor nem volt a toppon. A mostanimban is 100ekm van. Ezek az én tapasztalataim.
Ferke28-09-2012 20:18:18 // 20751
Na, most már ott tartunk, hogy pl lmm-ből van olyan nem-bosch, ami kevesebb, mint az egyharmadába kerül.
Innentől kezdve ha feleannyit bír, mint az amúgy is hamar bexaró bosch, akkor már bőven megérte.
GTPeti28-09-2012 20:14:15 // 20750
Szerintem Erhard inkább a tartósságra célzott. Reméljük kifejti bővebben.
(Afelől nekem jobban belegondolva nem is lenne kétségem, hogy egy ilyen nagy német gyártó, mint a Pierburg megfelelően működő terméket árul. Legalábbis ez tűnik logikusnak.)
[k i z z o]28-09-2012 20:10:32 // 20749
Igazad van, van különbség, de mérés nélkül nem nagyon észrevehető: ( A kék a Bosch a piros Pierburg szenzor.) Valamint a Pierburg más metódussal mér, a szenzor mérete miatt egy kicsit "lomhább", de a válaszideje teljesíti a specifikációt. A kimeneti karakterisztika ha nagyon akarjuk korrigálható, és akkor majdnem tökéletes.

GTPeti28-09-2012 20:05:26 // 20747
Akkor németül LSMM-nek kéne hívni. (Luftstrommassenmesser :)
[k i z z o]28-09-2012 20:02:14 // 20746
A hivatalos neve AFM ami Air Flow Metert jelent. A németek, hogy LMM -nek hívják, attól még nem az.
GTPeti28-09-2012 19:54:09 // 20745
Na, szóval ez:
GTPeti28-09-2012 19:53:14 // 20744
Szóval valójában ez a flappantyús szenzor az LMM.
Erre írtam, hogy nem olyan pontos. (Lehet, hogy vannak bizonyos tartományok és körülmények, mikor az, de az én szóhasználatomban nem ez jelenti a "pontos"-at.)
GTPeti28-09-2012 19:48:47 // 20743
Igazad van neked is és a cartársnak is!!
Ez akkor azt is jelenti, hogy rendszeresen és következetesen hibásan neveztük eddig. :(

A Google szerint a korábban alkalmazott szenzort tényleg légmennyiség-mérőnek hívják.
Föckös28-09-2012 19:43:50 // 20742
Peti olyan, hogy gyakran kever dolgokat...
:-)))))))))))))
[k i z z o]28-09-2012 19:41:26 // 20741
Légtömegáram mérő - Mass Air Flow sensor- , de sokan LMM -nek hívják, de olyan igazából nincs:) Te az AFM -el kevered, az is nagyon pontos tud lenni ,csak vannak korlátai.
Erhard 242 (Pure Energy)28-09-2012 19:27:34 // 20740
ez így ebben a formában nem igaz....
[k i z z o]28-09-2012 19:23:56 // 20739
Semmi baj a Pierburgal, ha jól működik, ugyanazt tudja, mint a Bosch.
GTPeti28-09-2012 18:49:10 // 20738
Légmennyiségmérő.
(A LTM más elven mér és pontatlanabb.)
eldiablo15628-09-2012 18:46:13 // 20737
Kiszedtem az LMM-et a házából, és azzal kellett szembesülnöm, hogy már lett cserélve... és nem Bosch van benne mint hittem hanem Pierburg...
Kinek van ilyen? Végülis eddig nem volt baja.. az egyik legolcsóbb belevaló légtömegmérő...
szeda28-09-2012 14:56:45 // 20736
egy időzítőóra és a hozzá való kábelköteg kell.Az időzítőóra kb 30.000 újonnan, a forgalmazója valahol Győr mellett van.Ott a legolcsóbb mert a használtakért is elkérnek minimum egy huszast
forrasr28-09-2012 14:34:27 // 20735
Sziasztok! 2,4 jtd-ben lévő webastot alakítatta már át valaki innen állófűtéssé? mik kellettek hozzá? mennyibe került hozzávetőleg a project?
gecsa27-09-2012 11:24:57 // 20734
így van...minden jó valamire..ha másnak nem,hát elrettentő példának..:D
WarbiRunner (Gyuri)27-09-2012 11:21:18 // 20733
Erre is csak azt mondom, hogy ez az életben le nem robban, olcsó a fenntartása, és legalább néz ki valahogy :-)
gecsa27-09-2012 11:19:02 // 20732
ja..eljárt felette az idő...alatta meg a lovaskocsi..:D
Föckös27-09-2012 11:15:10 // 20731
SZEGÉNY ZÁPOR...
gecsa27-09-2012 08:03:43 // 20730
dehogynem...pl ezt...
GTPeti26-09-2012 22:00:22 // 20729
Egy RN-hoz úriember nem viszonyít. B)
Wickey26-09-2012 21:41:31 // 20728
nem azt mondtam hogy nem rohadnak le, hanem azt, hogy - viszonylag - új korukban egész korrektül működtek. Mármint: mentek mint a gyisznyó. Egy rönóhoz képest mindenképp. :))
gecsa26-09-2012 15:40:38 // 20726
az 55fok azért elég meleg,nem?
Föckös26-09-2012 15:10:53 // 20725
csekkoltál mailt?
gecsa26-09-2012 14:18:56 // 20724
a motortér hőmérsékleténél abból indultam ki,hogy a hűtőfolyadék hőmérsékletével adja le a hőt a motor..kivétel persze a turbo,meg a kipu,azok kicsit jobban is bírnak melegedni..
WarbiRunner (Gyuri)26-09-2012 13:49:49 // 20723
Jót kérdezel ,csak tippelni tudok. Nálam nyáron előfordul 55 fok körüli hőmérséklet a LMM-nél. Ennél olyan 30 fokkal feljebb lehet, talán 80 fok körül. Ha kint hideg van, biztos kevesebb, erről a múltkor Föckös küldött nekem linket, kinti átlag 3 foknál kb 25-30 fokos a levegő a MAP-nál azon a mérésen. Akinek van MAP hőmérője, az tudna pontosabbat esetleg.
gecsa26-09-2012 12:38:03 // 20722
és kb. milyen hőmérsékleti viszonyok vannak ennek a csőszakasznak a környékén? gondolom többszáz fok azért kizárható..:D én úgy gondolom,hogy 80-100C..vagy lehet több is esetleg?
gecsa26-09-2012 12:16:46 // 20721
ahha...köszi..:D
WarbiRunner (Gyuri)26-09-2012 12:00:51 // 20720
Meleg motornál inkább melegszik.
gecsa26-09-2012 11:08:30 // 20719
az intercooler,és a motor közötti szakaszon a levegő inkább még hűl,vagy ott inkább visszamelegszik?
WarbiRunner (Gyuri)26-09-2012 10:24:48 // 20718
Az oldalamon megtalálod a számom, csörögj rám ha erre jársz!
gecsa26-09-2012 07:52:48 // 20717
jaja...megleltem már..:D
ALFI15625-09-2012 19:11:26 // 20716
Adok-veszekbe látod 30.000
eldiablo15625-09-2012 17:04:39 // 20715
Igazság szerint kéne mennem feléd.. egy boltba. Nem egyszerűen zavaros az a jel, volt hogy 1v alá ment alapjáraton. fordulaton viszont ránézésre jónak tűnik.
gecsa25-09-2012 13:03:07 // 20714
egyszerűen zajos? ez konkrétan a zaj...:D
mondjuk egy LMM csere eléggé szűkítené a kört...
csak lesz valakinek egy kőccsönbe...:D
WarbiRunner (Gyuri)25-09-2012 11:10:40 // 20713
Hát ez érdekes..A mért levegőmennyiség egész normálisan néz ki, a LMM jel meg egyszerűen zajos. Na ez hogy jön össze. Van egy utángyártott LMM nálam, ha jó a tiédbe és jársz a környéken, érdemes volna belepróbálni. Az se 100-as már, de ilyen jelenséget nem produkált. Ha nem mechanikai a gond, szerintem megérne egy próbát.
gecsa25-09-2012 10:48:49 // 20712
megvan,köszi!:D
Ferke25-09-2012 09:22:10 // 20711
Adokveszekben megtalálod.
gecsa25-09-2012 07:59:01 // 20710
nem venném meg,de az árára kíváncsi lennék..:D
eldiablo15624-09-2012 17:20:29 // 20709
A szabadonfutót megnézem mindenféleképp
sty24-09-2012 17:20:14 // 20708
Egy ismerősöm megbízásából eladó egy T2 digitális tuningbox,JTD motorokhoz,én is ilyet használok elég ütős kb 115 Le és 275Nm-böl 140 pacit és 340 Nm-ert hoz ki.
eldiablo15624-09-2012 17:18:08 // 20707
Sikerült csinálnom egy diagramot, amint lehet látni hogy terhelésen hogy változik az lmm jele a fordulattal és a mért levegővel, illetve h alapjáraton hogy ingadozik miközbe a fordulatszám és a mért levegőmennyiség közel azonos értéken mozog, megpróbáltam jól megcsinálni... nem vagyok jó excelből..:D az alsó x tengelyen lévő számozást vehetjük másodpercnek. a többi kivehető.
zee24-09-2012 17:16:55 // 20706
Nálam az alapjárat ingadozás csak hidegen van 1-2 percig,olyan mintha terhelést kapna a főtengely egy pillanatra és kompenzálná az alapjáratot. Nemsokára esedékes a szabadonfutó cseréje,plusz klímakomp tárcsa csere,szemmel láthatóan üt. Ha szerencsém van ez megoldja,másik lehetőség sztem a csúcsok hibája... az meg nem mostanában kerül javításra.
Ferke24-09-2012 16:56:52 // 20705
Hosszbordás kettőstömegű?:)
Ferke24-09-2012 16:52:37 // 20704
A gnerátor szíjtárcsát nem 1 de nem is 2 autó statisztikája alapján mondtam:))
Ferke24-09-2012 16:51:31 // 20703
Ezt most nem értem:)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.