Forum >> Dízelmánia

[k i z z o]11-01-2013 17:52:08 // 22152
Szerezd meg a hibakódot, pontosan, az segítene elsőre.
eldiablo15611-01-2013 17:40:03 // 22151
Nekem az Egr hűtő is kivan véve, nem kell az már oda... termosztátcserénél felhúzott ugyh kilett rakva:D
Alfa GT-Csaba11-01-2013 17:10:40 // 22150
Ha már ennyire bele lendültünk az EGR témába,nekiálltam és lezártam én is !!!Próba kőr még nem volt ,pasztával raktam össze ,most szárad.
WarbiRunner (Gyuri)11-01-2013 15:07:06 // 22149
A fúvókáknak van korrekciója mindben, de azt sem tárolja, folyamatosan figyeli a járás egyenletességét. Asszem a főtengely szenzor négyszögjelét nézi, azt próbálja egyenletesen tartani a korrekciókkal. Az enyémnél még tanítani se kell, a későbbi 8v jtd-nél úgy tudom kategóriákba van sorolva a fúvóka (1,2,3,4). Gondolom az m-jeteknél meg tanítós szintén, ezt nem tudom.
eldiablo15611-01-2013 14:57:36 // 22148
tegnapira visszatérve, volt légtelenítő csavar a vízhűtőn nekem, kilégtelenítettük, és most nem akarom elszólni de úgynézki jó, melegedik az alsó cső is.:)
Hardy11-01-2013 14:46:33 // 22147
Nem azt mondtam hogy a km ora teljes tartomanyt probaltam ki hanem hogy a fordulatszammeroet ;-)
DieselManiaco(NagyVad)11-01-2013 14:42:37 // 22146
köszönöm ezt tudom, észreveszi,a külső szenzorok alapján,és számol hozzá egy korrekciós tényezőt,benzinesnél...de itt dieselről van szó,annyira nem vagyok ott a cr dieselben én oldschool gyerek vagyok,ezér nem tudom,offos dci-knél azt tudom hogy be kell neki mutatni(tanítani kód alapján) a csúcsokat és a gyártási különbségek alapján hozzá rendel egy korrekciót,de azt nem tudom hogy ezen felül mit tanul még a motorvezérlő üzem közben.valamint gecsa-nak az volt a kérdése hogy ha van akkor eme tényezőket lehet-e resetelni/illetve kell-e resetelni..
GTPeti11-01-2013 14:28:33 // 22145
Srácok, tegnap kicseréltem a gázolajszűrőt. Ezúttal nem töltöttem fel, hanem kilégtelenítettem, úgy, ahogy itt javasoltátok. A légtelenítés után furcsa, magas szivárgás-hang tűnt fel (10mp-ig, ameddig megy az AC). Sehol nem látni gázolajat, minden száraz. Lehet, hogy a másfajta szűrő miatt változott meg a "gázolajhang"? (Ez egy Purflux, hajtogatott belsejű szűrő most. A kép csak illusztáció.)
Bízom benne, hogy ez normális. (Tényleg olyan, mintha valahol levegő v. folyadék szivárogna, de sehol semmi.)
GTPeti11-01-2013 14:23:55 // 22144
"es kiprobalni teljes fordulatszam tartomanyba:"
Vigyázz, mert még lefotóznak! :))
Hardy11-01-2013 14:22:32 // 22143
Vazze! Beraktad a bogarat a fulembe, lementem megnezni, es kiprobalni teljes fordulatszam tartomanyba:-) Aztan kozbe eszmeltem hogy enyem kozponti kijelzos. Ide is kiirja a hulyesegeit ha valami nem tetszik neki...
159 Indigo Gray 2.4 Monster11-01-2013 13:58:30 // 22142
Jó neked :) Nekem szokott reklamálni érte. Majd ha egyszer el jutok Kollárékhoz egy remapra akkor ezt is kiíratom :)
beco11-01-2013 13:58:25 // 22141
Sziasztok!

Van egy "kis" problémám. Hátha már vki találkozott vele, esetleg valami ötlet.
Az autó egy 1,9JTD 150 lovas 2004-es. Először a motor hibajelzője visszajelzője kezdett el világítani (de ment rendesen tovább). Ezután a VDC visszajelzője kezdett el világítgatni, majd a fordulatszámmérő + vízhőfok mérő mutatója ugrált. Volt, hogy a sebességmérő is ugrált.
Elvittem szerelőhöz. Első körben azt monda, kiolvasták, hiba a can buszrendszernél van. Hát itt a hibát elég szar megtalálni, és most ezzel nem akar foglalkozni.
Elvittem másik szerelőhöz. Megállapítás ua, plusz kivették a motorvezérlőt, mert szerintük abban van a hiba (belenéztek, azt mondták, valaki már belegányolt) Azóta is megy a verda, csak a hőfokmérő és a fordulatszámmérő nem mutat, a visszajelzők továbbra is világítanak, illetve közben még a immobiliser is szarakodik, volt , hogy csak az aksisaru levétele után tudtam elindítani. (elvileg a testelési pontokat leellenőrizték)
Most per pilanat ott tartok, hogy beszereztem egy másik motorvezérlőt (aminek a Bosch száma ua., de már másik generáció) illetve a mostanit kivették az autóból és azokkal próbálnak bűvészkedni. Szegeden vagyunk és vhová Budapestre küldték fel most a vezérlőket.
Remélem meggyógyul a verda, de ha esetleg volna valami jótanács, azért szívesen venném. Üdv!
Fairlane11-01-2013 13:56:29 // 22140
Buta kérdés, de nincs kiégve a hibajelző lámpád a műszerfalon? :D

Illetve nem tudom, hogy ez azegér szelep milyen fordulatszám tartományban nyitogatja magát. Lehet, csak bizonyos fordulat felett dob hibát?
gecsa11-01-2013 13:25:20 // 22139
olvastam..:)
igen, 8 szelepes, nem reklamál, nem kell kiírni..:D
Hardy11-01-2013 13:24:08 // 22138
Neked se kellett kiírni? Bár a tied 8 szelepes ahogy nézem! Én EGR előtt dugóztam le, de írtam róla blogot is.
gecsa11-01-2013 13:18:25 // 22137
majd figyeld a bemelegedést, nekem kb 100km után már látványos a különbség..ugyanazon úton, és hőmérsékletben nekem ennyi ledugózott autózás után 8 helyett kb 5km alatt éri el az üzemi hőfokot..:D
Alfa GT-Csaba11-01-2013 13:13:27 // 22136
Köszi srácok ,vasárnap műtét lesz :-)!!
Hardy11-01-2013 13:09:49 // 22135
Egyszerre írtunk :-) Akkor lehet nem képzelgek :-)
Hardy11-01-2013 13:08:44 // 22134
Még nem nagyon hajtottam meg, csak városba tesztelgetem. De mintha simább finomabb lenne a járása, de lehet csak én képzelem be :-)
gecsa11-01-2013 13:07:26 // 22133
alul elméletileg jobban kell..:D
nekem ma 3 fokban 5 km alatt üzemmeleg lett..
fogyasztáscsökkenést még nem tapasztaltam..

amit viszont igen, hogy sokkal finomabban jár a motor hidegben is..finomabb hangja lett. olyan kevésbé dieseles..
Alfa GT-Csaba11-01-2013 12:56:56 // 22132
És jobban megy így a gép?
Hardy11-01-2013 12:50:36 // 22131
Ledugóztam az EGR-t kíváncsiságból. Egy szava se volt ellene! Akkor most mi van? Mert én már nem értem. Lehet hogy nem azonnal jelentkezik? Egyenlőre tesztelem tovább!
gecsa11-01-2013 12:46:34 // 22130
akkor meg végképp marad így..:D
GTPeti11-01-2013 12:42:06 // 22129
Azért adaptív, mert észreveszi a változást és akalmazkodik hozzá. ;)
DieselManiaco(NagyVad)11-01-2013 10:59:53 // 22128
dieselben szerintem nincs,de kérdezzük meg mreni-t:D
gecsa11-01-2013 07:55:58 // 22127
akkor hagyom, ahogy van...:D majd kitisztul..
:D
WarbiRunner (Gyuri)10-01-2013 21:30:49 // 22126
Rájöttem közben, de a jtd-ben nincs ilyen. A neten próbáltam kideríteni, az ao fórumon, FES fórumon stb olvasgattam. A konklúzió, hogy a jtd-nél nincs ilyen paraméter.
WarbiRunner (Gyuri)10-01-2013 21:28:32 // 22125
Az enyém is egy ventillátoros, jó az úgy :-)
eldiablo15610-01-2013 21:10:47 // 22124
Jó. akkor kifogytam az ötletekből:D
Föckös10-01-2013 20:50:18 // 22123
na ettől nem fog hidegebb lenni az alsó cső az biztos ;-)
Föckös10-01-2013 20:49:06 // 22122
azért, mert 156


elég fura lenne ha levegős lenne, és azért lenne így, a zárt rendszer lényege többek közt az is , hogy 100 fok feletti forráspontot is el lehessen érni, ebből adódóan ha a rendszer levegős, és van lehetősége tágulni a víznek, akkor fog is, azaz hamarabb fog felforrni, de hogy azért lehűlne a hűtő alsó csövén mert levegős, annak biza semmi értelme.
eldiablo15610-01-2013 20:44:18 // 22121
Hát igen.. szar helyen van.. nemtudom hogy fogjak hozzá, lekell engedni a vizet... inkább hagyjuk...:D

Am eddig amilyen képeket láttam, elearnön olvastam mindenhol a jtd 8v vízhűtője 2 ventilátoros volt. 2 ellenállással, Az enyém ennek ellenére 1 ventillátoros.:D
mreni10-01-2013 20:30:05 // 22120
azt én is meg akarok nézni már egy éve,de még nem jutottam el odáig :D
eldiablo15610-01-2013 20:28:39 // 22119
Hamarosan kiderül. meg azt a 3 izzítógyertyás csodavízforralót akarom valahogy tesztelni kimérni , hogy működik e mind a 3 izzítógyertya. nem hiszem h valaha voltak azok cserélve
mreni10-01-2013 20:20:19 // 22118
valószínű valahol levegős lehet,más tippem nincs
eldiablo15610-01-2013 20:18:27 // 22117
Mind1 megnézem, lehet nem változik semmi, de akkor mi lehet a kínja?
mreni10-01-2013 20:11:49 // 22116
de hogy ez is mitől függ,hogy van amelyiken van légtelenítő van amelyiken nincs..
gecsa10-01-2013 20:09:38 // 22115
járatni, meg utántöltögetni, ha nincs...
mreni10-01-2013 20:05:59 // 22114
nem mindegyiken van,magát is lelégteleníti elvileg.
eldiablo15610-01-2013 19:55:32 // 22113
megnézem holnap, köszi. Nem kell keresni legalább. Remélem ez a járható út...
gecsa10-01-2013 19:51:47 // 22112
na, akkor most hogy is legyen??:D:D
gecsa10-01-2013 19:50:21 // 22111
lehet a 2nek köze lehet egymáshoz?:D
sty10-01-2013 19:50:17 // 22110
ha szemben állsz a motorral a hűtő bal fölső részén van a légtelenitö
159 Indigo Gray 2.4 Monster10-01-2013 19:43:53 // 22109
Ez épp olyan X-akta lesz mint az hogy mikor is romlott el. :)
DieselManiaco(NagyVad)10-01-2013 19:33:45 // 22108
az adaptív,tanult korrekciókra gondol,szerintem igen le kell őket nullázni...
DieselManiaco(NagyVad)10-01-2013 19:32:33 // 22107
hát légtelenítőnek elvileg kell lennie...
eldiablo15610-01-2013 19:28:32 // 22106
Lenne egy olyan próblémám, hogy üzemmelegen, az alsó vízcső jéghideg... a felső cső meleg, a termosztát nyit. (múlthéten lett cserélve)
Mégse jó valami, nagyon nemszabadna hidegnek lennie tudtommal. Ahogy megy be a blokkba a cső ott közvetlen meleg kicsit ,de az csak gondolom amiatt van hogy a blokk nál van már.A fűtés elég ergya még mindig...
Mi lehet a baj ? Ennyire jól hűt a vízhűtő?:D Van a vízhűtőnek légtelenítője? arra gondoltam még esetleg nem e levegős , vagy magát légteleníti ez?
mreni10-01-2013 19:02:51 // 22105
:D :D
Wickey10-01-2013 17:59:33 // 22103
az támasztja ki a szívószelepet a hármas hengerben. :D
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.