elméletileg bármelyik 3 állású kapcsoló megteszi szerintem..
de ahogy elnéztem, teljesen beleillik a környezetbe a kapcsolója...
Forum >> Dízelmánia
gecsa18-01-2013 13:00:31 // 22402
Coolby18-01-2013 12:56:43 // 22401
Ezeket egyébként be lehet kötni bontóból szerzett gyári kapcsolókra vagy külön kell megmókolni valami kapcsolóval?
Hardy18-01-2013 12:49:08 // 22400
En is neztem de aram kell neki. Meg az 50 fokos olajat megkapja a -10 fokos motor igy hirtelen nem tudom mennyire jo neki. Allofutes meg az egesz blokkot melegiti.
mreni18-01-2013 12:48:58 // 22399
megoldható,csak többe kerül :)
gecsa18-01-2013 12:48:20 // 22398
utat is olvaszthattál volna neki..:D
gecsa18-01-2013 12:47:20 // 22397
néha a csillaggarázsosokra is gondolhatnának, szerintem ott jobban kellene a cucc..:D
mreni18-01-2013 12:29:21 // 22396
hálózatról alap esetben
WarbiRunner (Gyuri)18-01-2013 12:17:58 // 22395
Kicsit más, de ide vág: Kár hogy nem fotóztam le a múltkor hogy hogyan olvasztottam ki az autót fél centi ráfagyott jégrétegből ónoseső után -5 fokban.
Van egy 1800W-os infra fűtőegységem, jó vastag kesztyűben (ha víz megy bele mégse b..on agyon) kb 5-10 perc alatt körbe értem. Tiszák voltak az ablakok, mozogtak a kilincsek, ablaktörlők, nyíltak az ajtók.
Épp tervezem, hogy jövőre csinálok egy fedett beállót, és beépítem a leolvasztó funkciót :-)
Víz előmelegítőnek is működik, azt teszteltem. Amikor a Wartburgba bekásásodott a hűtővíz, ez mentette meg a szitut.
Kép erős idegzetűeknek:
Van egy 1800W-os infra fűtőegységem, jó vastag kesztyűben (ha víz megy bele mégse b..on agyon) kb 5-10 perc alatt körbe értem. Tiszák voltak az ablakok, mozogtak a kilincsek, ablaktörlők, nyíltak az ajtók.
Épp tervezem, hogy jövőre csinálok egy fedett beállót, és beépítem a leolvasztó funkciót :-)
Víz előmelegítőnek is működik, azt teszteltem. Amikor a Wartburgba bekásásodott a hűtővíz, ez mentette meg a szitut.
Kép erős idegzetűeknek:
gecsa18-01-2013 12:09:13 // 22394
ez tényleg nem rossz...
mreni18-01-2013 11:43:35 // 22392
én mostanában az olaj előmelegítőket nézem.
DEFA árul olyan cuccot,amit a karterre kell erősíteni(kivülről) és 2óra alatt 50fok fölé melegíti az olajat -15 fokban. nem hülyeség.
DEFA árul olyan cuccot,amit a karterre kell erősíteni(kivülről) és 2óra alatt 50fok fölé melegíti az olajat -15 fokban. nem hülyeség.
mreni18-01-2013 11:41:46 // 22391
ilyet néztem én is,ezzel csak az az egy bajom van,ha valahol megszakad a fűtőszál akkor kuka az egész,viszont nagyon csábító a 7év garancia :D és nem is drága
Hardy18-01-2013 11:27:50 // 22390
Szerintem is allofutes. Motornak is jot tesz. 70000 korul mar van a vateran vagy mas hasonlo portalon.
.......................18-01-2013 11:17:21 // 22389
àllófütés a megoldás,
Wabasto ,stb
van villanyos is ma svédek pl azt használják,
sok céges parkolóban van konnektor ,direkt a kocsit elömelegíteni
Wabasto ,stb
van villanyos is ma svédek pl azt használják,
sok céges parkolóban van konnektor ,direkt a kocsit elömelegíteni
Föckös18-01-2013 11:14:36 // 22388
mreni18-01-2013 11:05:32 // 22387
jaja,én is ezen agyaltam most,20-30e körül már egész jó beépíthető ülésfűtést lehet kapni(csak előbb normális ülést kéne szerezni a 156ba :D)
Föckös18-01-2013 11:01:23 // 22386
az ugye teljesen logikus és érthető, hogy egy gyorsabb vízkeringetéssel több hő jut az utastérbe.
ezzel együtt az is, hogy több hőt von el a motorból
azaz lassabban melegszik be a motor, és ez szerintem marhára nem jó.
legegyszerűbb, ha beszerzel egy ülésfűtést, bőr ülés esetén is kb 3-4 perc után meleg, én például be sem kapcsolom az autó fűtését, amíg nem meleg, mert annyira eleget fűt az ülésfűtésem.
ezzel együtt az is, hogy több hőt von el a motorból
azaz lassabban melegszik be a motor, és ez szerintem marhára nem jó.
legegyszerűbb, ha beszerzel egy ülésfűtést, bőr ülés esetén is kb 3-4 perc után meleg, én például be sem kapcsolom az autó fűtését, amíg nem meleg, mert annyira eleget fűt az ülésfűtésem.
mreni18-01-2013 11:01:12 // 22385
egyébként vw is használja ezt az "izzítógyertyás" megoldást,passatban már konkrétan találkoztam vele.
mreni18-01-2013 10:59:31 // 22384
a keringetővel nem érsz el semmi,ugyanis attól még nem lesz melegebb a vized,a gyári vízpumpa pedig rögtön indítás után elkezdi keringetni a vizet.
Ide inkább valami nagyobb teljesítményű fűtőtest kellene a vízkörbe és utána esetleg van értelme a keringetésnek,de ezt már állófűtésnek nevezik :)))
Ide inkább valami nagyobb teljesítményű fűtőtest kellene a vízkörbe és utána esetleg van értelme a keringetésnek,de ezt már állófűtésnek nevezik :)))
Coolby18-01-2013 10:52:19 // 22383
bemelegedésnél az a szűk keresztmetszet, hogy a vízpumpának alacsony fordulata és nem szállítja elég meglévő meleg vizet? biztos ez? furán hangzik nekem...
Liquid18-01-2013 10:50:01 // 22382
vízkeringető? akkor minek a vízpumpa? :)
Tentacle18-01-2013 10:35:52 // 22381
Próbálkozz inkább PTC fűtőtesttel, ha az utasteret akarod fűteni.
Pl. Nissanéknál ilyen raknak bele a hűtőkörbe kötött radiátor helyett
Pl. Nissanéknál ilyen raknak bele a hűtőkörbe kötött radiátor helyett
Grando18-01-2013 10:17:39 // 22380
Hűha! Téged vhol etetnek. Figyelj oda! ;)))
eldiablo15618-01-2013 10:06:45 // 22379
Sokat agyaltam hogy hogyan lehetne elérni h jobb hatásfokkal melegedjen a kocsi. Van a vw, seat merci stb diesekbe gyárilag vízkeringető beépítve a vipumpa mellett. Náluk az izzítógyertyás megoldas helyett ez van. Mivel a főprobléma az, hogy a motor nem képes eleg. Hőt termeln i hogy megforgassa a vizet rendesen a vízpumpa mert alacsony fordulaton dolgozik.(főleg nálam) Most fogok szerezni egy ipyen keringetőt. Berakom ideiglenesen a rendszerbe, még nemtudom hova lenne a legcélszerűbb. Ha beválik szemmel láthatóan akkor egy billenőkapcsolóval bekötöm bentre.
gecsa18-01-2013 07:43:47 // 22378
gondolom volt meglepetés..:D
droberto18-01-2013 07:40:05 // 22377
Én is vettem a gyógyszertárba 100 ml+-osat, és csak néztek nagyot amikor kérdezték, hogy fülmosásra kell, én mag mondtam, hogy nem, csak zsírt rakok bele. :)
WarbiRunner (Gyuri)17-01-2013 22:39:11 // 22376
Köszi, ehhez tartom magam majd, illetve ehhez választok fecskendőt vagy egyéb "bödönt" :-)
gecsa17-01-2013 20:36:51 // 22375
Pl a tűzoltóké??:-)
mreni17-01-2013 13:58:15 // 22374
én is azzal szoktam nézni :)
van ám nagy fecskendő is:P :D
van ám nagy fecskendő is:P :D
DieselManiaco(NagyVad)17-01-2013 13:56:34 // 22373
jahh igen melegen alapjáraton
DieselManiaco(NagyVad)17-01-2013 13:55:52 // 22372
injekciós fecskendőt? az érdekes lesz..
általában másfél decis flakonok szoktak lenni, kb 2 perc járatás alatt számíthatsz kb 20-30ml-re jobb esetben../henger
általában másfél decis flakonok szoktak lenni, kb 2 perc járatás alatt számíthatsz kb 20-30ml-re jobb esetben../henger
mreni17-01-2013 11:57:57 // 22371
az euro 6-os motor :) :D
.......................17-01-2013 11:40:12 // 22370
ez olyan nagy újdonság?
a Fiat nak már 5 éve van ,
én is 4 éve hajtom,
és tényleg keveset eszik, és a lényeg a 320Nm nyomaték
a Fiat nak már 5 éve van ,
én is 4 éve hajtom,
és tényleg keveset eszik, és a lényeg a 320Nm nyomaték
droberto17-01-2013 11:29:45 // 22369
Opel 1.6 dízel
Vajon mit adtak hozzá a mieink?
Vajon mit adtak hozzá a mieink?
VMate17-01-2013 07:36:50 // 22368
30 mp, és max 10ml lehet de már az sem vmi jó :)
WarbiRunner (Gyuri)17-01-2013 00:10:16 // 22367
Köszi :-) Lengyelt találtam, de ott sem volt konkrét infó, csak lehülyézték egymást rendesen..:-)
GTPeti17-01-2013 00:05:41 // 22366
Legpraktikusabb először a Barátunkat kérdezni, mert ő azonnal válaszol. Itt van pl. mindjárt ez a találat: Wikipedia. Esetleg ez a leírás. (Jobboldalt a fórumos keresés is kidob ezt-azt.)
GTPeti17-01-2013 00:02:19 // 22365
Holnap rákeresek mit írnak erről a szokásos (nyelvű) helyeken. :)
WarbiRunner (Gyuri)16-01-2013 23:48:09 // 22364
Aki csinált már ilyet: Résolaj mennyiséget üzemmelegen alapjáraton szokás mérni? Kb mire számítsak mennyiségileg? Arra gondoltam, hogy 1-1db injekciós fecskendőt rákötök minden injektorra és beindítom. Asszem egyszerűbb ez mint amennyire rákészülök, de még sose csináltam ilyet :-))
Paulóóó16-01-2013 23:21:57 // 22363
Sziasztok!Segítségeteket kérném,új tulajdonosa lettem egy német országból behozott 156 2.4jtd sportwagonnak,138 ezer kilométer van az autóban,nem volt még diselem ,mikre figyeljek oda?olajat milyet ajánlotok bele?
Olvasom sok helyen az "egr"-t mire szolgál?
Olvasom sok helyen az "egr"-t mire szolgál?
gecsa16-01-2013 13:20:59 // 22362
ja, és köszi...szét vagyok szóródva...:)
gecsa16-01-2013 13:18:22 // 22361
de hülye vagyok...rákugliztam..:D
gecsa16-01-2013 13:13:14 // 22360
ilyet hol lehet beszerezni?
droberto16-01-2013 12:56:32 // 22358
gecsa16-01-2013 12:42:49 // 22355
tud nekem valaki olyan anyagot mondani, amivel csöveket tudnék hőszigetelni? valami szalag szerű, az sem gond, ha esetleg öntapadós..:)
WarbiRunner (Gyuri)15-01-2013 22:41:18 // 22354
Ezek érdekes állítások hallod. Nálam részterhelésnél is egyértelműen jobb. Pontosan az a legfeltűnőbb, hogy a gázadásra élénkebben reagál. Amíg be volt kötve, valahogy süppedősebb volt a gázpedál, kellett idő mire összekapta magát. A fogyasztás kevesebb, főleg városi használatban egyértelmű a dolog. Padlógázon pont nincs nagy különbség, végsebességben sincs, akkor ha jól működött úgyis zárva volt az egr.
A melegedésre is pont az a tapasztalat, hogy hamarabb (de semmiképp se később) melegszik. Mondjuk lehet, hogy amelyik autóban hőcserélős egr van, annál lassabb a melegedés a kikötés után, ezt nem tudom. Az égési hőmérséklet magasabb egr nélkül, ez biztos.
A chippeléssel együtt jár az egr kiírás, semmi más nem történik, csak a "Desired Intake Air Quantity" értéket felírják jó magasra, amit sose ér el a valódi beszívott légmennyiség. Így sose lát légfelesleget, vagyis nem nyit az egr. Nálam így van, tartott egy darabig míg rájöttem miért nem éri el az igényelt mennyiséget sosem a valós :-)
A melegedésre is pont az a tapasztalat, hogy hamarabb (de semmiképp se később) melegszik. Mondjuk lehet, hogy amelyik autóban hőcserélős egr van, annál lassabb a melegedés a kikötés után, ezt nem tudom. Az égési hőmérséklet magasabb egr nélkül, ez biztos.
A chippeléssel együtt jár az egr kiírás, semmi más nem történik, csak a "Desired Intake Air Quantity" értéket felírják jó magasra, amit sose ér el a valódi beszívott légmennyiség. Így sose lát légfelesleget, vagyis nem nyit az egr. Nálam így van, tartott egy darabig míg rájöttem miért nem éri el az igényelt mennyiséget sosem a valós :-)
Hardy15-01-2013 19:24:52 // 22353
Ma megneztem kivancsisagbol hol mennyit porog. 90-nel 1500. Idaig nem is figyeltem, csak most hogy beszeltunk rola.
Meg beszeltem Kollar Szabolccsal EGR meg Chip ugyben. Azz mondta gratisz az egr kiiras a chipnel. Jobban megy nem lesz kormos a turbo, Viszont reszterhelesnel rosszabb lesz tobbet fogyaszt es nehezebben melegszik joval.
Meg beszeltem Kollar Szabolccsal EGR meg Chip ugyben. Azz mondta gratisz az egr kiiras a chipnel. Jobban megy nem lesz kormos a turbo, Viszont reszterhelesnel rosszabb lesz tobbet fogyaszt es nehezebben melegszik joval.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
405
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?