Forum >> Dízelmánia
gecsa11-02-2013 18:54:04 // 22652
jaja, nem rossz, és mi lesz, ha nem lesz hideg? :D
mreni11-02-2013 18:29:58 // 22651
az nagyon korrekt
mreni11-02-2013 18:29:29 // 22650
Igazából nincs semmi extra,érdemes feltölteni a szűrőt gázolajjal és úgy visszarakni,de ha nem töltöd fel akkor 3x-4x ráadod a gyújtást,hogy az ac telenyomja anyaggal a szűrőt és pöcc röff indulni fog,no para :))
mizooo11-02-2013 18:16:29 // 22649
Sziasztok,
Lesz hamarosan egy olaj, olajszűrő, levegőszűrő és gázolajszűrő cserém.
Szeretném magam elvégezni ezeket a műveleteket, de ez az első dízel autóm.
A gázolajszűrő cserében van buktató?
Üdv
Lesz hamarosan egy olaj, olajszűrő, levegőszűrő és gázolajszűrő cserém.
Szeretném magam elvégezni ezeket a műveleteket, de ez az első dízel autóm.
A gázolajszűrő cserében van buktató?
Üdv
Kimis11110-02-2013 22:45:59 // 22648
Néztem a fogyasztást ma. 641 megtett kilóméterre 36,7 l üzemanyagot tankoltam.
Normál országút meg némi város. Olyan 5,8. Szerintem nem roszz....
Ma megjártam Nyíregyháza-Miskolc oda-vissza 9,2 l .
175 km 4000 ft...na ez a nem mindegy...
Normál országút meg némi város. Olyan 5,8. Szerintem nem roszz....
Ma megjártam Nyíregyháza-Miskolc oda-vissza 9,2 l .
175 km 4000 ft...na ez a nem mindegy...
Bento10-02-2013 19:55:30 // 22647
Mindenkinek köszönöm a segítséget! Körülszaglászom az említett alkatrészeket. :)
eldiablo15610-02-2013 16:13:57 // 22646
ugyanezt csinálta nekemis. a nyomásszabályzó szelep szűrőjének koszolódása okozta nálam ,levágtam a mikroszűrőt róla, azóta jó. FES -el nem lehet kiolvasni mert indítózáskor nem jeleníti meg a grafikont csak ha beindult, akkor kezdi mérni. legalábbis nekem, próbáltam akkor énis.
DieselManiaco(NagyVad)10-02-2013 15:09:24 // 22645
ahogy 156jétédé és warbi is írta ez lehet rail-cső nyomásszabályzó,vagy a pumpában a szelep,és amit warbi írt úgy tudod kinyomozni. ha hőmérséklettől független akkor valószínűbb a nyomásprobléma
WarbiRunner (Gyuri)10-02-2013 14:17:57 // 22644
Még nem próbáltam, de elvileg a következő módszer segíthet a hiba megfejtésében, régebben olvastam a neten erről:
Csatlakozol FES-el, még indítás előtt. Indítassz egy élőadatos mérést a rail nyomásra.
Felveszed a görbét indítózással együtt, így azon rajta lesz a nyomás felépülése indítózáskor és a stabilizálódása a motor beindulásakor.
Elvileg indítózáskor egy 300Bar-nál magasabb értéknek kell viszonylag gyorsan (századmásodpercek alatt?) felépülni, majd a motor indulásakor ez visszaesik 300Bar-ra és ott marad teljesen stabilan amíg alapjáraton megy a motor.
Ha hosszú időalatt épül fel a nyomás, és nincs "púp", akkor nyomozni kell, hogy miért. Lehet a nyomásszabályzó, a nagynyomású pumpa és az injektorok is.
Meleg motornál egy padlógázas teszttel a pumpát könnyű ellenőrizni, ha megvan a max nyomás, akkor azt nem kell háborgatni. Ha a mért nyomásérték követi az "igényelt nyomás" értéket, akkor a szabáylzóval se lesz gond. Ezesetben résolajmérés, majd következő lépcsőben injektorok vizsgálata.
Csatlakozol FES-el, még indítás előtt. Indítassz egy élőadatos mérést a rail nyomásra.
Felveszed a görbét indítózással együtt, így azon rajta lesz a nyomás felépülése indítózáskor és a stabilizálódása a motor beindulásakor.
Elvileg indítózáskor egy 300Bar-nál magasabb értéknek kell viszonylag gyorsan (századmásodpercek alatt?) felépülni, majd a motor indulásakor ez visszaesik 300Bar-ra és ott marad teljesen stabilan amíg alapjáraton megy a motor.
Ha hosszú időalatt épül fel a nyomás, és nincs "púp", akkor nyomozni kell, hogy miért. Lehet a nyomásszabályzó, a nagynyomású pumpa és az injektorok is.
Meleg motornál egy padlógázas teszttel a pumpát könnyű ellenőrizni, ha megvan a max nyomás, akkor azt nem kell háborgatni. Ha a mért nyomásérték követi az "igényelt nyomás" értéket, akkor a szabáylzóval se lesz gond. Ezesetben résolajmérés, majd következő lépcsőben injektorok vizsgálata.
Bento10-02-2013 12:20:34 // 22643
még nem...viszont kinti hőmérséklettől függetlenül (-10-től +10 fokig) produkálja a jelenséget, de ahogyan már említettem, kizárólag a napi első indításkor. Még nem ástam bele magam mélyebben a dízelezésbe, esetleg az üzemanyagrendszerben létezik valamiféle "nyomástartó" kütyü, ami megadta magát és ezért tart tovább míg első alkalommal elindul a motor?
159 Indigo Gray 2.4 Monster10-02-2013 12:05:25 // 22642
Nekem ugyan ez a szitu a 156- al. CSak nekem az izzításom is rossz volt már ki cseréltem mindent, gyertyák, relé, kábel. így az izzításom már ok. Az általad leírt hiba maradt nekem is. Sokat nyomoztam utána mi lehet a baj és itt a fórumon is írták, meg egy diesel szaki is mondta hogy a cr pumpába van egy szelep (szar Bosch) ami adagolja az üzemanyagot, az dögledezik így hidegen nem ad elég anyagot a gépnek. Cseréje még nálam is folyamatba van.
DieselManiaco(NagyVad)10-02-2013 11:40:11 // 22641
érdemes ebben a sorrendben,ha nem vezet eredményre akkor lehet jobban belemélyedni...:) gyertyák voltak cserélve?
Bento10-02-2013 11:10:38 // 22640
Sziasztok. Az alábbi hibajelenség megfejtéséhez kérnék segítséget a T. szakértő társaságtól:
1.9 8v jtd moci az alany (2001-es évjáratú 147-esbe szerelve) amely a napi első indításnál 6-7 mp-es önindítózást igényel, a további indítások alkalmával már normálisan (pöcc-röff) indul a gép. A fentieken kívül semmilyen hibát nem produkál az autó, nem füstöl, normálisan fogyaszt, megvan benne a kellő teljesítmény az egész fordulatszám tartományban.
Izzítás, vagy üzemanyagnyomás irányában érdemes keresgélni?
Előre is köszönöm a segítséget!
1.9 8v jtd moci az alany (2001-es évjáratú 147-esbe szerelve) amely a napi első indításnál 6-7 mp-es önindítózást igényel, a további indítások alkalmával már normálisan (pöcc-röff) indul a gép. A fentieken kívül semmilyen hibát nem produkál az autó, nem füstöl, normálisan fogyaszt, megvan benne a kellő teljesítmény az egész fordulatszám tartományban.
Izzítás, vagy üzemanyagnyomás irányában érdemes keresgélni?
Előre is köszönöm a segítséget!
Kimis11110-02-2013 10:25:43 // 22639
Nekem egyszer a 164-en azért nem indult,mert a főtengely jeladóból a kábel -három megy bele,kis vékony vezeték- az egyik ki volt csúszva. Hol érintkezet,hol nem...
Goodboy10-02-2013 10:06:04 // 22638
Csao fiuk.koszi a segitseget.tegnao beszéltem kollár szabival a jelenségről és azt mondta h ez a jelenség lehet :jelado,v h nincs jelen a vezérlés , v a fötengelyen n út a tàrcsa amiröl a jelet veszi..szét szopat ezzel h egyszer indul egyszer nem.ÉS JOHIIIIR !!!!!! Szabi. IRT Egy 46 1.9 jtd t nagy csiga nagy cooler stb és azt mondta nagyon nagyot lép.3 ban tekeri a kerekeket szàraz aszfalton!!!.szereti az alfàkat pedig vw es alapbol.
Goodboy10-02-2013 09:56:41 // 22637
Koszi szépen cimbi
Csaba10-02-2013 09:09:21 // 22636
WarbiRunner (Gyuri)09-02-2013 22:07:42 // 22635
Az is igaz, a vezérműkeréken van jel, tehát ha 1-es henger fhp-ra van téve, össze lehet rakni.
mreni09-02-2013 21:57:49 // 22634
lehet én emlékszem rosszul,de tudtommal nincs rajta jelölés,vagy szerszámmal vagy fhp-re állítással lehet összerakni
WarbiRunner (Gyuri)09-02-2013 21:33:48 // 22633
Szerintem keríts hozzá szerszámot, az 1.9 8v-nél legalábbis nincs hova jelre tenni a főtengely fogaskereket, föl kell csavarozni egy segédeszközt hozzá. Sok jtd-n már valamelyik előző szerelő összepöttyözte, de nem kísérleteznék. Ahol nekem legutóbb kényszerből vezérlést bontottak is inkább vártak két napot a szerszámra de nem rizikóztak hogy jó helyen van e a pötty.
Goodboy09-02-2013 19:24:32 // 22632
Csao fiuk.be tudnà vki linkelni a cf 2 es 2.4 jtd 10v vezérlését és azt hogy a szijon lévő jeleket hova kell jelre tenni?! Koszi szépen
gecsa06-02-2013 21:10:37 // 22631
már nem sok hiányzik..:D
'''''06-02-2013 19:09:15 // 22630
Brerára hajt! :-))
Goodboy06-02-2013 07:18:48 // 22629
Csao W. Lendkerék ok.motor szépen jàr egyenletesen.ha nem indul hiàba tekerteted nem fog elindulni.ilyenkor gyujtàs le és inditok ujra ..van amikor elsöre indul van amkkor t.ik re.....ha rugdosod a gàzt bedobàllja a hibaúzit de ne.m marad kint az ikon....cseréltem mar légtömegméröt is.ebböl is errorhard kaszàlt....
Goodboy06-02-2013 07:12:42 // 22628
Micsoda önzetlen sőt segitökkész mikimano v te Errorhard.tényleg segitenél beszerezni ezt a csomo motyot az alfâhot?mire gyüjtesz kúpcserépre v elektr garàzskapura? Rohadééék lehuzos mocsolàdéé...dddd
Kimis11105-02-2013 18:52:32 // 22627
Ma átmentem Miskolcról Egerbe a Bükkön keresztül.Előtte fullra tankoltam. Vissza felé a nem a hegyen,hanem a 3-as főúton. Mászkáltam kicsit Egerben,Miskolcon is kicsit.
144 km-nél kiváncsiságból újra fullra tettem a tankot,úgy hogy kicsordult. 8,2 l ment bele.
Az annyi mint 5,7 l. átlag.
Jelzem,nem hajtottam,abszolút normál tempó.
Ez szerintem nem rossz...
144 km-nél kiváncsiságból újra fullra tettem a tankot,úgy hogy kicsordult. 8,2 l ment bele.
Az annyi mint 5,7 l. átlag.
Jelzem,nem hajtottam,abszolút normál tempó.
Ez szerintem nem rossz...
ALFI15605-02-2013 15:04:24 // 22626
Benzin meg gyufa!
Erhard 242 (Pure Energy)05-02-2013 14:35:27 // 22625
jaj már az ajándékba lett volna :P de így akkor már legyen 5 :)
.......................05-02-2013 14:34:13 // 22624
lehet a Rail csö végén a szabályzó koszos,
zee05-02-2013 14:17:51 // 22623
5 porlasztó ... :)
Erhard 242 (Pure Energy)05-02-2013 14:00:44 // 22622
szerintem szar a kettőstömegű de ha már ott vagy akkor kuplungszettet is érdemes cserélni, egy új magasnyomású sem ártana meg 4 porlasztó ...ha nem oldja meg a következő 7en kitalálunk megint valami költséghatékony megoldást :P
WarbiRunner (Gyuri)05-02-2013 13:56:11 // 22621
Dugd rá laptopra és indítózástól kezdve nézz egy fordulatszám élőadatos kiolvasást. BIztos ami tuti mellétenném a rail nyomást is. A veztengely szenzor nem nagyon olvasható ki ha jól rémlik, de nézd meg azért, hátha neked van olyan opció, hogy 1 henger TDC vagy hasonló.
Ha beindult, akkor onnantól jó? Nem áll le? Lendkereked mennyire van készen? Egyenletes az alapjáratod? Ha indul, könnyen, vagy sokat teker akkor is?
Ha beindult, akkor onnantól jó? Nem áll le? Lendkereked mennyire van készen? Egyenletes az alapjáratod? Ha indul, könnyen, vagy sokat teker akkor is?
Macky05-02-2013 10:12:38 // 22620
Sziasztok!
156SW 1,9 JTDm 150LE, kb. 20000km-en keresztül mérve tankolás és út alapján : 5,87
156SW 1,9 JTDm 150LE, kb. 20000km-en keresztül mérve tankolás és út alapján : 5,87
.......................05-02-2013 09:50:14 // 22619
csak az 1,6 multijet eszik 5 körül,
az 1,9 nem
az 1,9 nem
Fairlane05-02-2013 08:58:25 // 22618
Érdekes, nekem a GT felfele csal, 1-2-3 decivel többet mutat, mint a tényleges.
Egyébként ez is 6 körül van.
Egyébként ez is 6 körül van.
Goodboy05-02-2013 08:51:14 // 22617
Csao fiuk.segitségetek kéne.dizel verda egyszer indul egyszer nem.tip 56 .2.4 jtd 10 v.cf2.hibaüzenet .szinkroniziàcios jel nem jo és bedobja a kőzponti hibajelet de nem àllandora.cseréltem fötengely és veztengely jeladot semmi vàltozàs ,csak az erhard gazdagszik tetemesen....segitsetek ha van vmi őtletetek koszi
Erhard 242 (Pure Energy)02-02-2013 13:07:06 // 22616
Eyqem is...
GTPeti02-02-2013 13:06:31 // 22615
Egyszer mértem olyan fogyasztást, mikor ultralightosan városoztam és nyugisan ingáztam két város között. Amúgy 6,5-6,8. ("Igazi" városozást sosem próbáltam. :)
Erhard 242 (Pure Energy)02-02-2013 13:05:57 // 22614
Beru, Bosch, NGK, Denso, Jakoparts, Bremi, Lucas, Vemo ezek mind jó minőség
Erhard 242 (Pure Energy)02-02-2013 13:03:11 // 22613
az nagyon jó kb nekem is annyit zabált az mjet, a jtd evett 6 alatt városon kívül
GTPeti02-02-2013 12:35:13 // 22612
A febi-t nem erőltetném. Egy barátom nagyon ráfázott velük. Kérészéletűek voltak...
Bosch, NGK, esetleg Beru.
Bosch, NGK, esetleg Beru.
Piritu - 1.000.00002-02-2013 12:21:58 // 22610
Annyit a kijelző mutat :-)
Hardy02-02-2013 11:46:52 // 22609
Akkor megnyugodtam, hogy az én 6.1-6.5 közötti fogyasztásom nem rossz. Kezdtem azt hinni hogy valami gond van, mert sokan 5 liter körüliről beszéltek.
Bilux02-02-2013 11:06:36 // 22608
igen ez nem jó hozzá sajnos
eldiablo15602-02-2013 10:58:12 // 22607
ez volt
dee lehet hogy a tiédbe pont nem jó:S 8vt írja ,de rákell kérdezni.
dee lehet hogy a tiédbe pont nem jó:S 8vt írja ,de rákell kérdezni.
Bilux02-02-2013 10:54:11 // 22606
Hol láttad azt a hirdetést?
159 Indigo Gray 2.4 Monster02-02-2013 10:35:47 // 22605
Nekem febi van benn, 30e km et ment, idáig nincs gond vele.
eldiablo15602-02-2013 10:27:06 // 22604
NGK, most valamelyik nap árulta valaki adok veszeken , elég jó áron.
Bilux02-02-2013 10:20:29 // 22603
Na, megértük, hogy az izzító hibát jelezzen villogot ma reggel 216.000km-nél.
Melyik típust érdemes bele venni FEBI BERU BOSCH?
Illetve nyomaték kulccsal érdemes kivenni a gyertyát, hogy bele ne törjön?
Melyik típust érdemes bele venni FEBI BERU BOSCH?
Illetve nyomaték kulccsal érdemes kivenni a gyertyát, hogy bele ne törjön?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
398
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?