Forum >> Dízelmánia

gecsa27-03-2013 19:18:28 // 23052
felháborító...:D
159 Indigo Gray 2.4 Monster27-03-2013 19:17:37 // 23051
Nekem lassan 2 éve(ennyi ideje van nálam) nm volt még olyan hónap hogy ne kéne valamit cserélni :( ÉS ez még sokáig így lesz szerintem.
Vermacy27-03-2013 19:00:16 // 23050
JA, Mocskos olaszok! Még Perpetum Mobilét sem tudnak gyártani...
Wickey27-03-2013 18:59:33 // 23049
ja. Tegnap az enyémbe' is tankolni kellett gázolajat. 'csába. :)
159 Indigo Gray 2.4 Monster27-03-2013 15:43:57 // 23048
Létezik olyan hogy hibátlan Alfa????? Még a 0 km es is lutri :)
Föckös27-03-2013 14:49:26 // 23047
sajna a nagyvad nem alkalmas ilyen csúszkálós játékokra.


viszont a furgon hátul hajt,

gondolhatod:-)
Föckös27-03-2013 14:48:21 // 23046
sziggorúan bkv-ztem tegnap... Tegnapelőtt furgonosdi volt, de azzal pont megúsztam a hóesést, gyorsan leadtam Zének szervízre.
Viszont múlt szerda óta csak furgonoztam, úgyhogy ma végre jó lesz beülni egy jó kocsiba:-)
szerencsémre 12 fokos garázsban áll, így nem lesz bajom (MA...) a hótakarítással.
WarbiRunner (Gyuri)27-03-2013 14:34:45 // 23045
Kihagytad a tegnapi hóesést? Node ilyet?! :-)
Este 10 körül mentem haza. Megláttam az autót 5 centi hó alatt, először rámjött az ideg, hogy na neee kaparni kell az ablakokat. Aztán megláttam az utat, nincs kotorva. :-) Ááááá már melegítettem is a motort míg kaparásztam az ablakot. Kesztyű fel, az USB beadott egy Metallica The More I See-t...no innentől elképzelhetitek. Issszonyat jó volt :-)
Föckös27-03-2013 14:14:05 // 23044
látom mindenkinek hibbbbátlanul ketyeg a kicsike.
én ma ülök majd bele, cca 1hete nem is láttam...
DieselManiaco(NagyVad)21-03-2013 08:46:40 // 23043
nem te javítottad véletlen tavaly Peti 155 2.5TD-jét? Ha jól emlékszem hozzád vitte:D
DieselManiaco(NagyVad)21-03-2013 08:45:25 // 23042
ezek az öreg szakik akkor nagyon egyformák:)
Buddha20-03-2013 23:26:33 // 23041
Igen, akkor kezdett gyanús lenni! Aztán megnéztem az adatlapod és ott láttam, hogy itt lakunk egymás mellett, na akkor már biztos voltam benne! :-)
WarbiRunner (Gyuri)20-03-2013 21:37:12 // 23040
Hát ilyenek ezek a szakik :-) Nekem Józsibá mondta legutóbb, hogy meleg üzemre kell az autót beállítani, ott megnézte, jó, minek foglalkozok vele hogy mi hol kap villanyt hidegen. :-)
DieselManiaco(NagyVad)20-03-2013 20:53:30 // 23039
a wastegate-et mondjuk nem csekkoltam...
DieselManiaco(NagyVad)20-03-2013 20:47:38 // 23038
az utolsó másfél soromból ráismertél Pistabára?:D
DieselManiaco(NagyVad)20-03-2013 20:46:57 // 23037
azt már csekkoltam:) jaja:D ő van a közelben:D
Buddha20-03-2013 20:32:03 // 23036
Szia!
A töltéshelyesbítőt nézted már? A membrán és mechanikája néha szorul, így nem épül a turbónyomás. A boost cső (ami rávezeti a nyomást) is szokott szívatni ha kireped, esetleg a wastegate a turbón.
Pistához viszed az autót? ;-)
DieselManiaco(NagyVad)20-03-2013 20:05:29 // 23035
nahh én nem küzdök tovább a témában holnap megyek diesel szakihoz,megnézetem vele,de van egy olyan sejtésem hogy azt fogja mondani az öreg hogy amihez gyúkbél kell hogy működjön,arra nincs szüksége egy rendes dieselnek:D
WarbiRunner (Gyuri)20-03-2013 18:25:16 // 23034
Áháá és még valami, a td cat verzióhoz ír egy LFB device nevű dolgot, illetve ahhoz tartozó szolenoid szelepet. Ez szintén 60 fokig húz be, viszont ez így van zárva, vagyis hidegen kiiktatja a fordulatszám függő előtöltés szabályzást. 60 fok felett a szolenoid tápja megszűnik, kinyit a szelep. Innentől van fordulat függvényében szabályzás. Lehet nálad ez a rossz, nálam meg tényleg a ksb. Csak innentől külön kérdés, hogy melyik melyik. Mindkettő a termosztát hőkapcsolójáról megy elvileg. Én csak egy behúzómágnest találtam eddig, és ezek szerint nem tudom melyiket :-)
WarbiRunner (Gyuri)20-03-2013 18:16:35 // 23033
Na akkor most már teljes a káosz, a manual egyik fejezete (TD cat control devices) azt mondja, hogy 60 foktól kapcsol 12V-ot egy wax micsoda franckarika szelepre, a másik fejezet (1929td engine) azt írja, hogy 60 fokig van 12V egy sima behúzótekercses szelepen, és 60 foktól kikapcsol. Szóval holnap megmérem. Már egyszer megtettem, de elfelejtettem hogy mire jutottam.
Az utóbbi verzió logikusabb magyarázat lenne arra, hogy hidegen miért kicsi az előtöltés.
DieselManiaco(NagyVad)20-03-2013 12:39:45 // 23032
nahh hát igen elvileg ennek így kéne működni: "Amit nem vágok: Ha ez zárva van, akkor nagyobb előtöltést ad (hideg motor), ha nyitva, akkor visszaáll a normál szabályzás."
hát nekem melegen van is probléma :torpan,hidegen meg nem tudom mert ki forgat egy diesel-t hidegen négyezerötbe?:D

Viszont beszéltem egy Tipo-s arccal akinek ugye ilyen motorja van,és állítása szerint egy szerelési hiba folytán véletlen letörte a madzagot erről a szelepről és azóta torpan neki,és neki is ugyanúgy 3000körül.... szóval akkor nekem is azért van a torpanás...

de most mentem vele egy csípőset:D és az az érdekes hogy miután tegnap levakoltam az egeret most mintha nem torpanna akkorát.. fura ez nekem...
WarbiRunner (Gyuri)20-03-2013 11:36:57 // 23031
Megnéztem én is a manualban, azt írja, hogy "wax thermal bulb" van benne. Ez pontosan mit jelent? Ha jól értem, a 12V-ot amikor megkapja, akkor az nem egy tekercset ránt be, hanem egy kis fűtőbetéten keresztül megolvaszt valami gyantagolyót, és ez nyitja a golyószelepet.
Amit nem vágok: Ha ez zárva van, akkor nagyobb előtöltést ad (hideg motor), ha nyitva, akkor visszaáll a normál szabályzás. Ha ez a cucc nem működik, akkor hidegen jónak kéne lennie és melegen lenne probléma. Vagy...pont azért wax thermal bulb, hogy a motor hője is képes kinyitni abban az esetben ha a fűtőbetét már konyec? Ez mondjuk magyarázná, hogy meleg motornál miért nincs különbség.
Nem tiszta ez nekem...
Plusz akkor miért előtöltés hiányos hidegindításkor, ha elvileg mindenképp zárva van, ha jó, ha nem? Vagy...nyitva is képes megragadni ez a cucc? Csak találgatok, nem láttam még ilyet közelről. Lehet Józsibát megint meglátogatom, már biztos unja a fejem :-)
DieselManiaco(NagyVad)19-03-2013 18:20:38 // 23030
nahh Warbi úr utánna jártam:) 60fokig semmi,aztán megkapja a 12 voltot a az előtöltés szabályzó,igenám csakha széthúzom a csatit hogy ne kapjon áramot,akkor sem változik a hangja szóval pont olyan mintha nem lenne..
Föckös19-03-2013 17:19:28 // 23029
na az otthoni asztali gépre is feltettem, elvileg ott is rendben van, de ott is a port beállításoknál nincs advanced, csak speciális, azon belül meg megint csak a port számát, és buffereket lehet állítani...

GTPeti! hóóólvaaagy???
DieselManiaco(NagyVad)19-03-2013 15:25:17 // 23028
azt már kitakarítottam:)
Peti19-03-2013 15:23:27 // 23027
Nézd meg a tankban lévő lábszelepet (üzemanyagszűrőt ).Engem az szívatott.
DieselManiaco(NagyVad)19-03-2013 15:21:13 // 23026
hát ez egy jó kérdés hogy tud-e bent maradni levegő,hát ha a magasnyomású részben maradna akkor nem indulna be. ha nem tévedek?
DieselManiaco(NagyVad)19-03-2013 15:18:54 // 23025
hát a beltérben kell egy valami amivel ugye mozgatod a kart a bowden másik végén,a Fiat Croma 2.5 td dúsító tekerő pont ilyen,fokozatmentesen tudod vele változtatni az előtöltést.
WarbiRunner (Gyuri)19-03-2013 15:18:47 // 23024
Hát ötletem sincs mi lehet. Levegő nem tud az üzemanyagkörben ragadni? Lehúzgálnám a résolaj csöveket, és járatnám egy kicsit, majd járó motornál visszadugnám. Különben passz..:-)
DieselManiaco(NagyVad)19-03-2013 15:13:30 // 23023
szóval a tankszellőzés kitakarítva,EGR lefalazva,katalizátor van meg torpanás is van. porlasztók nem a legjobbak,hidegen egyenletlen az alapjárat de ez ilyen volt mióta nálam van.
WarbiRunner (Gyuri)19-03-2013 15:12:12 // 23022
Szerintem egy mágnesszelep, hallani ahogy csattog ha áramot adsz neki. A k.s.b. meg legalul van, az egy másik mágnesszelep. HIdegen azért füstöl fehéren, mert nem működik. A kart megtaláltam, de milyen tekerentyű kell még hozzá? Pont azon agyaltam, hogy egy kis behúzómágnessel behúzatom a kart. Ugyanúgy vezérelhetné a hőkapcsoló a termosztátban. Bár lehet egyszerűbb a bowdenes cucc :-)
DieselManiaco(NagyVad)19-03-2013 15:11:29 // 23021
igazából arra keresem a megoldást hogy mi lehet ez a torpanás amit én eddig arra fogtam hogy nem kap elég anyagot,mert nem szellőzik a tank és összeszívja,de ez a rángatás tök randomban történik van amikor kiforog szépen meg van amikor 3ezernél megtorpan,de forog tovább csak nem olyan vehemensen.persze csak menet közben,állóhelyben pörög. plusz most a legutóbbi tankolás után megtett 100km mellbevágott ugyanis 10 liter betankolt gázolaj elfogyott...és nem folyik belőle sehonnan..
DieselManiaco(NagyVad)19-03-2013 15:02:27 // 23020
akkor valószínű ezzel helyettesítették az egyszerű és jól működő mágnesszelepet:D vagy lehet az van a doboz alatt csak nem látni:D szóval ha nem működik az a mágnes szelep akkor igazából csak hidegindításnál nem ad neki plusz előtöltést.szerintem az enyémben sem megy,mondjuk még nem derítettem fényt a helyzetre. de nekem be lett kötve mechanikusan,egy cromaból való dúsító tekerentyűvel meg bowdennel mert ugye rajta van a kar is az adagoló oldalán:D
Föckös19-03-2013 14:59:18 // 23019
" On Windows 7, some installations will reset the latency back to 16 when re-booted. So check the latency and reset it until it 'sticks.'"


oké... de ez sem lenne baj, ha látnám, hogy hol állíthatom át...

nem akarom azt, mint anno az e85nél, hogy a munkahelyem előtt a járdán parkolva hosszabbítóval kitelepített asztali géppel állítottam be, mert az a gép nem szerette a saját laptopomat. A gyártó csak annyit mondott, húzd újra az xp-t, biztos azzal van a baj...
WarbiRunner (Gyuri)19-03-2013 14:57:15 // 23018
Eszemben sincs kötözködésnek venni :-) Sőt, kösz a helyesbítést!
WarbiRunner (Gyuri)19-03-2013 14:56:31 // 23017
Ezen elektromos van, egy hőkapcsoló aktiválná a k.s.b. nevű mágnesszelepet, ami egy elkerülő csatornát nyitna az adagolóban. Nyitna, mert rossz a mágnesszelep. :-)
Amikor a k.s.b.-t keresgéltem, találkoztam a fekete dobozzal, ha erre gondolsz:



Szerintem az üzemanyag ellátást ez szünteti meg leállításkor. Legalábbis ha lehúzod nem indul be, járó motornál pedig leáll.
DieselManiaco(NagyVad)19-03-2013 14:51:36 // 23016
nem kötözködök,csak pontosítottam:)
Föckös19-03-2013 14:48:32 // 23015
gecsa cartárs! emlékezzz!!!!!! hóóóól????
WarbiRunner (Gyuri)19-03-2013 14:47:41 // 23014
Igen, igazad van, közben megnéztem a manualban :-)
DieselManiaco(NagyVad)19-03-2013 14:46:33 // 23013
tényleg Gyuri ha már te is itt vagy:D neked milyen termosztát ház van a TD-n? bowdenes húzza az előtöltést vagy elektromosan? nem tudod véletlen hogy a magasnyomású fej fölött mi az a fekete doboz?
DieselManiaco(NagyVad)19-03-2013 14:45:10 // 23012
jahh meg azt elfelejtettem hogy a kalibrált furat,vagy horony,az elemdugattyún helyezkedik el:)
DieselManiaco(NagyVad)19-03-2013 14:44:20 // 23011
de lényegében ennyi,hála istennek:D
DieselManiaco(NagyVad)19-03-2013 14:43:42 // 23010
nem tűszelep:D hanem egy szabályzó gyűrű van benne,amit a feszítőkaron keresztül,(a feszítőkart a gázkarral és a rugócsoporttal) mozgatsz,amely egy kalibrált furatot nyit-zár,persze e két állás között fokozatmentesen szabályozza a dózist.
gecsa19-03-2013 14:43:33 // 23009
nekem ment win7-el is..az a baj, hogy ránézni sem tudok, mert itt a melóban zikszpé van, otthon meg 8..de biztos, hogy lehetett állítani, mert anno nekem is kellett, és csak úg yvolt hajlandó működni..
Föckös19-03-2013 14:35:32 // 23008
éés ennyi! kb mint a dal a pöti zenzenről:-)
WarbiRunner (Gyuri)19-03-2013 14:30:48 // 23007
Sőt semmilyen mérő nincs benne, minden mechanikusan és hidraulikusan van megoldva az adagolón belül. Igazán semmiféle külső tényezőt nem vesz figyelembe. A gázpedál állása és egy röpsúlyos regulátor szól bele a keverékképzésbe. Az alapjárat és a max fordulat szabályzása a regulátor feladata, közte csak a gázpedál állása számít. Egy forgó és ide-oda mozgó elosztó dugattyú osztja szét a gázolaj adagokat a hengerek közt.A gázpedál állásától függően egy tűszelep szabályozza a mennyiséget amit szétoszt.
Az előtöltést a fordulatszám függvényében változó üzemanyag nyomás szabályozza. A növekvő nyomással egy kis dugattyú rugó ellenében mozdul (variátor), ezzel módosítja a befecskendezés kezdetét. És ennyi :-)
DieselManiaco(NagyVad)19-03-2013 13:53:37 // 23006
a 2.5-ös VM dieselekben van,mert azok EDC-s adagolóval vannak és abban van a kezdetleges torlólapátos.
Alfa GT-Csaba19-03-2013 13:51:04 // 23004
Abba nincs lég mennyiség mérő?
DieselManiaco(NagyVad)19-03-2013 13:48:02 // 23003
TáDé-ben gondolkodj:D
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.