Forum >> Dízelmánia
Föckös22-11-2013 15:51:22 // 24802
és megint csak pfff... :-)))))))))
eldiablo15622-11-2013 15:45:49 // 24801
"2500-körül hangos a motor. Tehát indokolt lehet a panasz, hogy hangos és többet eszik"
Egyértelmű, hogy ha magasabb fordulaton pörgeti az ember többet fog enni az autó. Mint 1500as fordulaton és hangosabb is lesz... ilyenek ezek a motorok:D
Egyértelmű, hogy ha magasabb fordulaton pörgeti az ember többet fog enni az autó. Mint 1500as fordulaton és hangosabb is lesz... ilyenek ezek a motorok:D
WarbiRunner (Gyuri)22-11-2013 14:42:20 // 24800
Na igen. Kérdés ha kihagyja, akkor a nem EU piacos autóknál károsodik a motor? :-)
Akkor gyorstalpaló összefoglaló, szerintem:
Mikor kinyit az egr, arról az ECU (edc15 legalábbis) semmiféle direkt módon nem értesül.
Az egr szabályzás külön működik. Figyeli a LMM jelet, és addig nyitja a koromkaput, amíg a LMM jel lecsökken a minimálisan megadott légfelesleg értékig.
A légfelesleg érték minden esetben jóval nagyobb, mint a füsttérkép szerinti, tehát az egr-nek ilyen módon semmilyen köze nincs ahhoz, hogy füstöl e az autó. Persze amíg képes fizikailag bezárni.
A befecskendezés már csak a LMM jellel dolgozik, de mivel a füsttérkép a limiter, az egr nem megy ez alá, nulla különbség lesz a befecskendezett mennyiségben.
A visszavezetett gáz persze rontja/elnyújtja az égést, ezáltal lesz halkabb. Kisebb nyomásnövekmény, kisebb csúcsnyomás, halkabb motor. Az átlagos nyomás közben valószínű, hogy csak keveset csökken, így minimálisan érezhetjük gyengébbnek egr-el az autót.
DE!
Ami szerintemmagyarázza a jobb fogyasztást vagy halk üzemet, az a befecskendezés időzítésének hozzáhangolása az egr-hez. Merthogy elvileg hosszabb égési ciklust eredményez, vagyis korábban kell befecskendezni, hogy jókor nyomja le a dugattyút. Ha elvesszük a hatásfok rontó tompító gázadagot, előfordulhat, hogy túl korai lesz az égés vége, így igen ,romolhat a hatásfok, növekvő hang mellett, egy adott fordulatszám tartományban. Ez nyilván ott érhető tetten, ahol legjobban nyitva van az egr
Csak egy példa a saját autóm programjából:
1500-as fordulaton nyomunk egy félgázt.
Ekkor 600mg levegő kell a motornak, hogy beadja a kért 30mg gázolajat.
Az egr map 900mg levegőnél kevesebbet nem enged, vagyis ha nyitva is van, alig.
2500-nál már saccra 28mg ami a félgáz, ehhez 500mg levegő kell. Itt az egr tábla már 560mg-ig engedi lecsökkenni a LMM jelet, vagyis itt van legjobban nyitva.
Mit is tapasztalok? 2500-körül hangos a motor. Tehát indokolt lehet a panasz, hogy hangos és többet eszik. Akinél előjön, az pont abban a tartományban használja az autóját, ahol az egr legjobban eteti a motort. Akinél nincs fogyi különbség, az alatta, vagy felette használja ennek a tartománynak.
Ettől függetlenül extrém eset kell ahhoz szerintem hogy károsítsa a motort. A gázreakció egyértelműen jobb lefalazott egr-el és hát a korom...az nem oda való.
A megoldás a vízbefecsi :-)
Akkor gyorstalpaló összefoglaló, szerintem:
Mikor kinyit az egr, arról az ECU (edc15 legalábbis) semmiféle direkt módon nem értesül.
Az egr szabályzás külön működik. Figyeli a LMM jelet, és addig nyitja a koromkaput, amíg a LMM jel lecsökken a minimálisan megadott légfelesleg értékig.
A légfelesleg érték minden esetben jóval nagyobb, mint a füsttérkép szerinti, tehát az egr-nek ilyen módon semmilyen köze nincs ahhoz, hogy füstöl e az autó. Persze amíg képes fizikailag bezárni.
A befecskendezés már csak a LMM jellel dolgozik, de mivel a füsttérkép a limiter, az egr nem megy ez alá, nulla különbség lesz a befecskendezett mennyiségben.
A visszavezetett gáz persze rontja/elnyújtja az égést, ezáltal lesz halkabb. Kisebb nyomásnövekmény, kisebb csúcsnyomás, halkabb motor. Az átlagos nyomás közben valószínű, hogy csak keveset csökken, így minimálisan érezhetjük gyengébbnek egr-el az autót.
DE!
Ami szerintemmagyarázza a jobb fogyasztást vagy halk üzemet, az a befecskendezés időzítésének hozzáhangolása az egr-hez. Merthogy elvileg hosszabb égési ciklust eredményez, vagyis korábban kell befecskendezni, hogy jókor nyomja le a dugattyút. Ha elvesszük a hatásfok rontó tompító gázadagot, előfordulhat, hogy túl korai lesz az égés vége, így igen ,romolhat a hatásfok, növekvő hang mellett, egy adott fordulatszám tartományban. Ez nyilván ott érhető tetten, ahol legjobban nyitva van az egr
Csak egy példa a saját autóm programjából:
1500-as fordulaton nyomunk egy félgázt.
Ekkor 600mg levegő kell a motornak, hogy beadja a kért 30mg gázolajat.
Az egr map 900mg levegőnél kevesebbet nem enged, vagyis ha nyitva is van, alig.
2500-nál már saccra 28mg ami a félgáz, ehhez 500mg levegő kell. Itt az egr tábla már 560mg-ig engedi lecsökkenni a LMM jelet, vagyis itt van legjobban nyitva.
Mit is tapasztalok? 2500-körül hangos a motor. Tehát indokolt lehet a panasz, hogy hangos és többet eszik. Akinél előjön, az pont abban a tartományban használja az autóját, ahol az egr legjobban eteti a motort. Akinél nincs fogyi különbség, az alatta, vagy felette használja ennek a tartománynak.
Ettől függetlenül extrém eset kell ahhoz szerintem hogy károsítsa a motort. A gázreakció egyértelműen jobb lefalazott egr-el és hát a korom...az nem oda való.
A megoldás a vízbefecsi :-)
mex8622-11-2013 13:43:10 // 24799
amúgy igen régen van ám már EGR.
bizton tudom hogy a VW még a kamrás dizel 1.9 TD 75le motorjainäl (nem TDI!!) bevezette, az meg nem tegnap volt
de hogy häzon belül maradjunk, a régebbi Alfa 1.9TD-ken is van már 95-96 környékétöl.
és mégse sikerül úgy megcsinálni hogy gondmentes legyen....
az ujakon (EU5) meg már az EGR-be bekerült kipuffgázt is hütik... van is baj belöle
bizton tudom hogy a VW még a kamrás dizel 1.9 TD 75le motorjainäl (nem TDI!!) bevezette, az meg nem tegnap volt
de hogy häzon belül maradjunk, a régebbi Alfa 1.9TD-ken is van már 95-96 környékétöl.
és mégse sikerül úgy megcsinálni hogy gondmentes legyen....
az ujakon (EU5) meg már az EGR-be bekerült kipuffgázt is hütik... van is baj belöle
gecsa22-11-2013 13:15:07 // 24798
na ja...mondjuk, ha eu márka szemszögéből nézzük akkor lehet..
dev16622-11-2013 13:01:54 // 24797
Szerintem félreértettük egymást. Pont azt írtam, hogy a nem EU-ba, hanem elnézőbb piacokra szánt egyes motorokból hagyják ki az EGR-t, hogy spóroljanak.
gecsa22-11-2013 12:44:41 // 24796
én fordítva látom.. szerintem pont az eu-s szabályok miatt kerül bele, mert minek fejlesszenek másik motort ide?
pl egy toyota, ami jelenleg egy eléggé vezető pozícióban levő márkának mondható, elsődlegesen az amerikai, aztán a távolkeleti, majd az afrikai piacra öszpontosít. miért állna neki fejleszteni az eu-s piacra egy motort? egyszerűbb megoldást kínál az egr..
pl egy toyota, ami jelenleg egy eléggé vezető pozícióban levő márkának mondható, elsődlegesen az amerikai, aztán a távolkeleti, majd az afrikai piacra öszpontosít. miért állna neki fejleszteni az eu-s piacra egy motort? egyszerűbb megoldást kínál az egr..
Zsolt15522-11-2013 12:34:18 // 24795
Mert az Európai normáknak kell megfelelni. Most például Euro5.
dev16622-11-2013 12:31:42 // 24794
Ha van ilyen eset, az EU-s károsanyag kibocsátási szabályok miatt lehet. Ahol nem szigorúak a követelmények a gyártó szívesen kihagyja a költséges extra alkatrészeket a motorból, hogy spóroljon és maximalizálja a profitot.
gecsa22-11-2013 12:27:39 // 24793
akkor miért van az, hogy bizonyos gyártók ugyanazon motorjai esetében csak az európai piacra szántakba található egr?
gecsa22-11-2013 12:19:35 // 24792
nekem kis fordulaton sem melegszik, pedig a hűtőm már 56hoz méltóan nem az igazi.. :D
dev16622-11-2013 12:19:06 // 24791
A kipufogógáz visszavezetés egyáltalán nem újkeletű találmány és a motorokat nem retardált idióták tervezik, hanem a témához nálunk sokkal jobban értő szakemberek. Persze, szarul hangzik, hogy a motor kipufogógázt szív és ettől koszolódik a szívóoldal. de a fogyasztás csökken, ami arra utal, hogy hatásfok nő (tökéletesebb égés) és halkabb is lesz a motor, vagyis mégsem akkora böszmeség ez az egész. Én nem a kisebb fogyasztás és a környezetkímélés érdekében nem dugózom le, hanem azért, mert ha egyszer így találták ki, nem szívesen bírálom felül a tervezők döntését.
Ha befecskendezés optimális (korrektül mér az LMM, hőszenzorok, jók az injektorok) és a turbó is pörög rendesen akkor alacsony fordulaton, üzemmelegen egyáltalán nem keletkezik korom. Tudom, hogy ez az új autótól eltekintve csak elméleti eset, de érzékelteti, hogy az EGR hallatán nem feltétlenül a szívósorban hegyekben álló koromra és olajsárra kell asszociálni, ha az autó megfelelően karban van tartva. Mai dízelek szervízigényesek és drágán fenntarthatók, szóval tényleg olcsóbb és egyszerűbb megoldás ledugózni az EGR-t, mint megszüntetni a füstölés okait, de nem jobb megoldás. Csak árnyalni akartam a képet...
Ha befecskendezés optimális (korrektül mér az LMM, hőszenzorok, jók az injektorok) és a turbó is pörög rendesen akkor alacsony fordulaton, üzemmelegen egyáltalán nem keletkezik korom. Tudom, hogy ez az új autótól eltekintve csak elméleti eset, de érzékelteti, hogy az EGR hallatán nem feltétlenül a szívósorban hegyekben álló koromra és olajsárra kell asszociálni, ha az autó megfelelően karban van tartva. Mai dízelek szervízigényesek és drágán fenntarthatók, szóval tényleg olcsóbb és egyszerűbb megoldás ledugózni az EGR-t, mint megszüntetni a füstölés okait, de nem jobb megoldás. Csak árnyalni akartam a képet...
WarbiRunner (Gyuri)22-11-2013 12:12:47 // 24790
Így van, és taposni kell neki mint atom ,így a menetszél is hűt :-)
DieselManiaco(NagyVad)22-11-2013 11:53:20 // 24789
ha meg melegszik akkor kell még neki írni egy kis nyálat az majd visszahűti:D
Marci16422-11-2013 11:02:09 // 24788
én is levakoltam az egr-t, ok hogy környezetvédelem de a motorral megeteti a saját sz*rját..
mreni22-11-2013 10:59:04 // 24787
ezt kifejthetnéd picit bővebben is :D :D
GTPeti22-11-2013 10:01:48 // 24786
Még szerencse, hogy a szívóoldalon a korom nem károsítja a motort. Áááá... :)
WarbiRunner (Gyuri)22-11-2013 08:47:32 // 24785
Ez blabla. Az égés hőfoka magasabb lesz, tehát több hőt kell elvezetnie a hűtésnek, de ha nem bír vele, egyszerűen észreveszed hogy melegszik a vized. Ilenről meg nem hallottam még, hogy bárkinek motor melegedés problémája lett volna egr falazástól. Főleg, hogy csak részterhelésen van nyitva. Tehát padlógázkor, amikor legjobban terheled a motort, eleve zárva is van :-) 3000 1/min felett meg full zárva (az enyémnél).
DieselManiaco(NagyVad)22-11-2013 07:23:46 // 24784
persze ez tény egr nélkül az égés hőfoka magasabb,az egr-t azért találták ki hogy rontsa az égést,és ezzel együtt a hőfokát,és ettől csökken az NOx kibocsátás...
Hardy22-11-2013 07:01:42 // 24783
Az hogy más az égés hőfoka mint amit gyárira terveztek. Én is olvastam róla egy cikket ahol szépen el van magyarázva, hogy miért nem jó de nem találom, de ha lesz több időm megkeresem.
DieselManiaco(NagyVad)22-11-2013 06:25:10 // 24782
hát persze,és mi károsítja a motort?:D az hogy a szilárd részecskék nem kerülnek vissza szűretlenül az égéstérbe?:D
Föckös22-11-2013 06:15:39 // 24781
pff...
Hardy21-11-2013 23:24:20 // 24780
Én éppen most takarítottam meg 1 év és 30.000 Km után. Nem volt vészes, csak egy kis korom volt benne.
B.László21-11-2013 23:21:40 // 24779
Miért károsítja hosszútávon a motort ha le van falazva az Egr ?
dev16621-11-2013 22:52:50 // 24778
Egyre kevesebben ajánlják a lédugózást, mert hosszú távon a motort is károsíthatja, úgyhogy marad a szívósor, EGR és MAP tisztogatás helyette.
Hardy21-11-2013 22:01:34 // 24777
Én is visszaraktam,mert nehezen melegedett meg többet fogyasztott.
WarbiRunner (Gyuri)21-11-2013 21:47:40 // 24776
Srácok, valaki egyszer írta, hogy lekötötte az egeret, de visszarakta mert hangos lett az autó. Hogy volt ez?
Quick21-11-2013 19:19:51 // 24775
a hozzá nem értés segít ebben.... :) Nálam a patron, a pálca, és a szíjfeszítő kerék is teljesen meg volt húzva! A perselyek belerohadva, így hát azt sem tudtam, hogy vannak! Mikor vettem az autót már így volt összerakva! Nálam a patron a pálvával nem függőlegesen állt, hanem kb 45 fokos szöget zárt be! Így a funkcóját ugyan nem látta el, viszont mivel nem értek hozzá, ezért ez fel sem tűnt egészen mostanáig! Az egyik persely fellazult és mozogni kezdett, amitől a tőbbi fullra húzott csavar kifeszült, és ismételten eltört a pálca! Na kb ennyi a stori...a furcsa, hogy 6 évig semmi baj nem történt úgy, hogy halál szarul volt összerakva....
Buddha21-11-2013 18:59:01 // 24774
Hogyan lehet rosszul összerakni? :-)
Quick21-11-2013 18:49:06 // 24773
köszönöm szépen!!!!! Hosszú keresés után ezt az egy képet találtam én is a neten...
Közben meg is sikerült csinálni a verdát! Mindössze 6 éve volt rosszul összerakva.....:) Most megcsináltam ilyenre....
Közben meg is sikerült csinálni a verdát! Mindössze 6 éve volt rosszul összerakva.....:) Most megcsináltam ilyenre....
DieselManiaco(NagyVad)21-11-2013 16:50:12 // 24771
hát egy kicsit,de marklarnak tényleg biztos van:D
Fairlane21-11-2013 15:47:45 // 24770
Marklarnál érdeklődj TD ügyben is :)
Mr. Z21-11-2013 14:53:06 // 24769
krómoztatni szerettem volna... :-) tudom pihent agyúak topic
DieselManiaco(NagyVad)21-11-2013 12:33:09 // 24768
fiatos szelepfedelem van.
Alfa GT-Csaba20-11-2013 23:12:09 // 24767
Nekem volt ilyen hibám,gázpedál potméter csere megoldotta
Mr. Z20-11-2013 23:06:17 // 24766
Sziasztok. Keresek 1,9 TD generátort, szelepfedélet. Valakinek esetleg van eladó?
Quick19-11-2013 11:56:16 // 24765
Sziasztok!
Segítségre volna szükségem! Valakinek nincs véletlenül egy képe, hogy 164 Td (vm32b) motoron hogyan kellene álljon eredetileg a rezgéscsillapító patron? Sajnos nem találok képet a neten sehol róla, és mag akadtam a szereléssel....
Ha megtenné valaki, hogy feltölt egyet, vagy esetleg műszaki rajzot, akkor azt nagyon megköszönném!
Segítségre volna szükségem! Valakinek nincs véletlenül egy képe, hogy 164 Td (vm32b) motoron hogyan kellene álljon eredetileg a rezgéscsillapító patron? Sajnos nem találok képet a neten sehol róla, és mag akadtam a szereléssel....
Ha megtenné valaki, hogy feltölt egyet, vagy esetleg műszaki rajzot, akkor azt nagyon megköszönném!
noel146td19-11-2013 11:30:41 // 24764
Huhh, köszönöm srácok, ezeket majd átmásolom smsben a szerelőmnek.... :)
DieselManiaco(NagyVad)18-11-2013 21:03:13 // 24763
akkor jól emlékszem:D
WarbiRunner (Gyuri)18-11-2013 21:01:39 // 24762
A kar nem változtat előtöltést, csak fordulatot emel. A ksb parton alul, az ami előtöltést változtat.
DieselManiaco(NagyVad)18-11-2013 20:40:17 // 24761
hát ez úgy van hogy van szelep is meg kar is az adagolón és attól függ melyik autó,mert a tipo bowdenes,a 145 elektromos,de ezen is van kar,azon pedig van szelep:D szóval az adagoló "multifunkciós":D szerintem az a kar az oldalán az az első verzió és nem tolja neki oda az előtöltést:)
Buddha18-11-2013 20:29:16 // 24760
Van ami emeli az alapjáratot is, de azt a gázkarba akadó másik karral szokták megoldani.
Gyakorlatilag a "dúsítás" az plusz üzemanyag, de a dízeleknél csak az üzemanyagot szabályozzuk, tehát a gázkar a dúsító! ;-)
Egyébként igen, az előtöltést alul állítja a szelep ha elektromos már a cucc... :-)
Gyakorlatilag a "dúsítás" az plusz üzemanyag, de a dízeleknél csak az üzemanyagot szabályozzuk, tehát a gázkar a dúsító! ;-)
Egyébként igen, az előtöltést alul állítja a szelep ha elektromos már a cucc... :-)
DieselManiaco(NagyVad)18-11-2013 20:21:11 // 24759
az a karocska nem állít előtöltést,mert jobban nem kopog az csak feltartja az alapjáratot hogy ne akarjon kiesni a motor,fellehet tolni vele 1500-ra is attól függ hogy van beállítva,az előtöltést az alul lévő mágnesszelep variálja vagy tévedek?
Buddha18-11-2013 19:37:31 // 24758
"dúsító" dízelnél nincs, az előtöltést lehet állítani azzal a karocskával. ;-)
DieselManiaco(NagyVad)18-11-2013 17:04:46 // 24757
két opcióval javítható:) van a bowdenes termosztát ház,ebben egy patron van amiből kilóg egy bowden 60C-ig ráhúzza a dúsítót(emelt alapjárat,nem igazi dúsító)
b verzió,3 hőgombás termosztát ház,egy hógomba azért felel hogy az adagoló alján lévő KSB szolenoidot vezérelje,ez az előtöltést mahinálja 60C-ig.Ha rossz a hőgomba vagy kicseréled vagy bekötöd a manuális "dúsítót",egy kézi tolóka,tekerőke vagy bármi segítségével,valami olyannal mint a zsiguliban a szívató ami több pozícióban is megáll.én Gyurinak a Croma dúsító tekerőjét mondtam,nekem az volt itthon kéznél,az van betéve a műszerfal alá,de bármi hasonló bigyóval működik:)
b verzió,3 hőgombás termosztát ház,egy hógomba azért felel hogy az adagoló alján lévő KSB szolenoidot vezérelje,ez az előtöltést mahinálja 60C-ig.Ha rossz a hőgomba vagy kicseréled vagy bekötöd a manuális "dúsítót",egy kézi tolóka,tekerőke vagy bármi segítségével,valami olyannal mint a zsiguliban a szívató ami több pozícióban is megáll.én Gyurinak a Croma dúsító tekerőjét mondtam,nekem az volt itthon kéznél,az van betéve a műszerfal alá,de bármi hasonló bigyóval működik:)
WarbiRunner (Gyuri)18-11-2013 15:08:42 // 24756
2 opció van. Bekötöd az adagoló dúsítóját a beltérbe bowdennel. DiselManiaco cartárs majd megmonnya hogy miből tudsz bontani, én már elfelejtetem, pedig nekem is írta már egyszer :-)
A másik, a ksb partont kicseréled. A TD-ben nincs ECU! Az adagolóban van egy patron, az emeli az alapjáratot hidegen. A termosztát hőkapcsolója helyezi áram alá. Szinte minden TD-nél ez a helyzet, nekem is cserélni kellene.
A másik, a ksb partont kicseréled. A TD-ben nincs ECU! Az adagolóban van egy patron, az emeli az alapjáratot hidegen. A termosztát hőkapcsolója helyezi áram alá. Szinte minden TD-nél ez a helyzet, nekem is cserélni kellene.
Selmak18-11-2013 14:53:44 // 24755
A 146 TD automata dúsítós, ECUnak kell a dúsítót kapcsolnia, valószínűleg nincs jól bekötve, vagy elromlott a mágnestekercs.
noel146td18-11-2013 14:36:49 // 24754
Sziasztok!!
Szeretnék tőletek segítséget kérni. 146-os 1.9 TD (90le) Alfám van. Hidegen nagyon dadog a motor, viszont, ha kézzel ráhúzok a dúsítóra szépen beáll. Hogyan lehetne ezt bekötni, hogy automatikusan, vagy rosszabb esetben manuálisan belülről tudjam kapcsolgatni?
Szeretnék tőletek segítséget kérni. 146-os 1.9 TD (90le) Alfám van. Hidegen nagyon dadog a motor, viszont, ha kézzel ráhúzok a dúsítóra szépen beáll. Hogyan lehetne ezt bekötni, hogy automatikusan, vagy rosszabb esetben manuálisan belülről tudjam kapcsolgatni?
PistaFR17-11-2013 11:57:13 // 24753
Most hogy egy kicsit végiggondolom a történéseket, esélyes hogy akkor lyukadt ki a felső turbócsövem, a hirtelen nyomásesés okozhatta a hibát.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
4
Guests4
516
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?