Forum >> Dízelmánia
mreni23-09-2014 16:12:04 // 27402
tökmindegy egy jó jtd -2 -3 fokig simán indul(ugyanúgy mint 25fokban) úgy hogy beülsz és rögtön elfordítod a kulcsot,egyáltalán nem vársz gyujtáson
dev16623-09-2014 14:57:23 // 27401
nem azt írtam, h külső hőmérséklettel egyező levegő van a hengerben, amikor begyullad izzítás nélkül, hanem azt, hogy nem mindegy, hogy mondjuk 20 fokról kell felmelegednie a levegőnek a hengerben a sűrítéskor vagy éppen 100-ról, mielőtt begyullad a keverék. az utóbbi esetben nyilván hamarabb megy végbe az indítási folyamat.
mex8623-09-2014 13:40:46 // 27400
mivel összenyomod a levegöt igy az felmelegszik , igy nem a külsö höfok lesz az égestérben ahol végbemegy befecskendezéskor az öngyulladás.
igy elég izgi lenne ha csak 20 fok lenne :) ami nyilvän nem is ele´g
amugy az ezeréves közvetlenes dizelek mär ilyen 7-9 fok felett nem izzitanak.
CR-ek is ha izzitanak afelett az csak a kärosanyag kibocsätäs miatt van nem amiatt hogy beinduljon.
feltéve ha jó a kompr. jó a befecskendezés bär utobbival sokmindent tud korrigälni amit te nälam jobban is tudsz :)
igy elég izgi lenne ha csak 20 fok lenne :) ami nyilvän nem is ele´g
amugy az ezeréves közvetlenes dizelek mär ilyen 7-9 fok felett nem izzitanak.
CR-ek is ha izzitanak afelett az csak a kärosanyag kibocsätäs miatt van nem amiatt hogy beinduljon.
feltéve ha jó a kompr. jó a befecskendezés bär utobbival sokmindent tud korrigälni amit te nälam jobban is tudsz :)
'''''23-09-2014 13:07:54 // 27399
A tiednél nem fog hullámzani a gyorsulás.Ez 159 betegség! :-) A kuplungod szerintem bírná még a teljesítménynövelést.
dev16623-09-2014 12:56:18 // 27398
melegben is jó a motornak és az akkunak is (kisebb indítóáram, rövidebb terhelés), ha izzítasz, mert így könnyebben indul be a motor. nem tudom min. hány fok kell az öngyulladáshoz, de az biztos, hogy 20 fok is jó messze van tőle, szóval ez nem ok arra, h ne kelljen izzítani.
mérj rá a gyertyákra, 1 vagy több haldoklik, de az akkud is lehet gyenge, mert nem tud elég magas fordulaton tekerni az önindító.
mérj rá a gyertyákra, 1 vagy több haldoklik, de az akkud is lehet gyenge, mert nem tud elég magas fordulaton tekerni az önindító.
cezso8723-09-2014 10:25:02 // 27397
Sziasztok!
Az mitől lehet hogy múlt nap az indításnál sokáig kellett hajtatnom, (kb 8-10 szer átforgatta a motort) mire elindult a vas? (2.4 jtd 10v) izzítás jelző gyorsan kialszik,majd néha villog indítás után, néha pedig nem. Izzítórelé, vagy izzítógyertya jutott először eszembe, de 20 fokban.... Második indításnál már előbb elindult. Valaki járt már így? Valami ötlet?
Az mitől lehet hogy múlt nap az indításnál sokáig kellett hajtatnom, (kb 8-10 szer átforgatta a motort) mire elindult a vas? (2.4 jtd 10v) izzítás jelző gyorsan kialszik,majd néha villog indítás után, néha pedig nem. Izzítórelé, vagy izzítógyertya jutott először eszembe, de 20 fokban.... Második indításnál már előbb elindult. Valaki járt már így? Valami ötlet?
Manky95623-09-2014 04:45:55 // 27396
Tiéd edc15 ott nem áll fent a hiba , Föckössel találkozol lecserelhetitek a progit addig meg írom,és akkor rendezed normálisan a dolgokat is....
DobosHunor23-09-2014 00:37:58 // 27395
Ja hát a lényeget ki is hagytam, a kuplungot. Szóval lehet , hogy ez a programozás még odébb lesz majd kiderül. :)
DobosHunor23-09-2014 00:35:38 // 27394
Hát az tavaly volt, akkor még nem folytam bele ebbe a témába ennyire. De most először a féket cseréltem nagyobbra elől, aztán jött az üres kipufogó rendszer monodjuk hátul a dobot fent hagytam, de az is üres :) aztán jött a coolerezés, most vettem bele bilstein állítható szettet bár az még nincs bent majd a héten intézzük és végül majd egy Manky féle program lesz csak akkor megvárom még kikísérletezitek mi lehet a baj. Majd utána egyeztetek a fiúkkal, hogy esetleg nem egy nagyon erős, de egy egész fain programot ha rádobnának az jó lenne :)
'''''22-09-2014 20:08:17 // 27393
Én jobban örültem volna valami apró mechanikai hibának! Remélem holnap nem esik és tudunk próbálgatni.
Manky95622-09-2014 19:28:13 // 27392
Így van, én is kicsit örülök neki , ezt a legkönnyebb cserélgetni nem kell szerelni , holnap ügyesek legyetek ,telefonon elértek gépnél leszek.
'''''22-09-2014 19:13:32 // 27391
Ma Manky haverja megírta Csabíííí verdáját ami egyezik az enyémmel.Neki is kijött a hullámzás és nem is sikerült eltüntetni.Ez nekem csak annyiból jó,hogy biztosan a programban van a hiba.Valami nem tetszik a verdának és belepofázik. :-)
'''''21-09-2014 19:03:19 // 27390
Láttam,hogy cseréltél turbót és növeltél coolert.Mindjárt tehettél volna egy nagyobb turbót is bele.
DobosHunor21-09-2014 17:46:19 // 27389
ja értem. Jól van köszi :)
GTPeti21-09-2014 14:40:31 // 27387
Pedig egy blogban milyen klasszul lehetett volna dokumentálni a projektet. ;)
'''''21-09-2014 07:57:15 // 27386
Ha jól tudom 20 vagy 2260-as a turbóm most.Mondta a srác csak elfelejtettem :-)
Föckös21-09-2014 07:44:39 // 27385
ha jól értelmeztem, akkor Tominak is 2260ból épített hibrid lett.
mreni20-09-2014 20:43:01 // 27383
igen,érdekes de a box beépítése után még a gyárinál is egyenletesebben gyorsul,nem túl brutális,de napi használatra tökéletes,egyelőre
'''''20-09-2014 20:10:54 // 27382
Jól megy pedig milyen nyugisnak tűnik ahogy gyorsulsz.Nem is érzékelhető szinte a váltás.Egyformán húz végig.
mreni20-09-2014 20:06:49 // 27381
Rakok már fel én is egy boxosat :D 1.5 centis repedéssel az alsó cooler csövön :D
166 2.4 20v
166 2.4 20v
Erhard 242 (Pure Energy)20-09-2014 20:05:35 // 27380
megpróbálom...hullámzás ...a fojtószelepházzal mi van azaz a pillangószeleppel?
'''''20-09-2014 20:02:21 // 27379
Kiszerelték a lendkereket és a kuplungtárcsát.Nem szinterezve lett a felület de valami hasonlóval vonták be és a maximális (500Nm) nyomatékra rakták össze.
'''''20-09-2014 19:56:26 // 27378
Nem is néztem a másodperceket.Csak leálltam az út szélén és csináltam egy béna rajttal egy vidit.Csak a rajtolásnál benne van 1mp. :-)
Majd ha végre lesz egy igazán jó beállítás (Manky féle!)! :-)
Majd ha végre lesz egy igazán jó beállítás (Manky féle!)! :-)
Manky95620-09-2014 18:28:27 // 27377
0-180 19 mp ahogy néztem
Itt a bmw 301le 630nm 1mp jobb ennél.
Sajnos csak facebookon van fent neki a videó a gyorsulásról, remélem azért páran meg tudjátok nézni..
Itt a bmw 301le 630nm 1mp jobb ennél.
Sajnos csak facebookon van fent neki a videó a gyorsulásról, remélem azért páran meg tudjátok nézni..
DobosHunor20-09-2014 18:13:53 // 27376
Ertem. Az mit takar szabad tudni? :) mit csereltel?
'''''20-09-2014 17:59:34 // 27375
Most így megy. Nézzétek el a minőséget mert csak egy gyors tesztnek szántam.
'''''20-09-2014 17:45:01 // 27374
Nekem a kuplung is meg lett erősítve.Sajna még egyenlőre nem kell izguljak,hogy nem bírja.
DobosHunor20-09-2014 17:26:26 // 27373
A kuplung téma engem is érdekelne :) mer oké hogy mindenki chippel de a többi résszel mi a helyzet? Kuplung, fék, féltengelyek ilyesmi érdekelne kinek hogy bírja?? :)
'''''20-09-2014 15:58:24 // 27372
Jó lett volna egy kis tapasztalatcsere.Át tudsz nekem küldeni esetleg egy elérhetőséget és egy nevet?
Erhard 242 (Pure Energy)20-09-2014 13:08:38 // 27371
szerintem nem jön...kuplungja nem bírja ....
.......................20-09-2014 12:12:28 // 27370
Szépek a lóerőadatok,de mennyi a nyomaték ?
Hisz a valódi életben csak az számít
Hisz a valódi életben csak az számít
redbull9020-09-2014 09:51:58 // 27369
'''''20-09-2014 08:31:07 // 27368
Ki a tulaj és jön is a talira?
Erhard 242 (Pure Energy)20-09-2014 08:03:13 // 27367
rárakták a 3.0tdi csigáját ...
[k i z z o]19-09-2014 21:04:35 // 27366
MAP transzfer görbe vagy mindenhol a tengelyek, ahol MAP van?
[k i z z o]19-09-2014 19:54:16 // 27364
És a SW hozzá lett írva?
Csekesz19-09-2014 19:12:18 // 27363
'''''19-09-2014 18:46:37 // 27362
Kié??? :-) Pezsgő meglesz!
'''''19-09-2014 18:45:56 // 27361
Map szenzort már cseréltem nagyobb tartományban mozgóra.Ma a vákuum szelepet is kicserélték újra de semmi nem változott.
'''''19-09-2014 18:44:21 // 27360
Le volt szedve és egy aluhegesztő oldotta meg.Magyarul,befoltozta az öt lukat.
wk 16619-09-2014 11:35:44 // 27359
Hello!
Keresek 2.4 JTD-hez (103KW) turbo nyomás szabályozót.
Keresek 2.4 JTD-hez (103KW) turbo nyomás szabályozót.
Erhard 242 (Pure Energy)19-09-2014 11:32:43 // 27358
ne foglalkozz semmivel, hozd a pezsgőt Kaposra :) Van egy 290 lovas 2,4-es állítólag :P
.......................19-09-2014 10:29:45 // 27357
hogy tömítettétek el a tengelyeknél?
WarbiRunner (Gyuri)19-09-2014 10:15:29 // 27356
Gondolkoztam picit ezen a hullámzás dolgon.
Ha LMM, az nem lenne ilyen direkt hatással a nyomásra. Inkább a nyomással, vagy a nyomás méréssel lehet gond.
Elsőre azt mondanám, hogy MAP szenzor cseréig (ha gyis lesz) nem is foglalkoznék az egésszel. Semmiféle szenzort nem szokás ennyire határértéken használni.
A nyomás lassú csökkenése is lehet mind valós nyomás csökkenés, pl a turbo a növekvő fordulattal és ezzel növekvő szállítási mennyiséggel már nem tudja létrehozni a kellő nyomást.
A másik lehetőség a piezo-elektromos elven működő MAP szenzor hőmérséklet drift-je.
A turboban melegszik a levegő a kompresszió során, a MAP szenzor pedig felépítéséből adódóan érzékeny a hőmérsékletre.
Elméletileg a megadott mérési tartományon belül a beépített NTC kikompenzálja. Gyakorlatilag viszont megint csak egy határon használt szenzorról van szó, valószínű a hőmérséklet (változás) is lényegesen nagyobb mint eredetileg.
Nem feltétlenül ez a megoldás persze, ez is csak ötletelés.
Ha LMM, az nem lenne ilyen direkt hatással a nyomásra. Inkább a nyomással, vagy a nyomás méréssel lehet gond.
Elsőre azt mondanám, hogy MAP szenzor cseréig (ha gyis lesz) nem is foglalkoznék az egésszel. Semmiféle szenzort nem szokás ennyire határértéken használni.
A nyomás lassú csökkenése is lehet mind valós nyomás csökkenés, pl a turbo a növekvő fordulattal és ezzel növekvő szállítási mennyiséggel már nem tudja létrehozni a kellő nyomást.
A másik lehetőség a piezo-elektromos elven működő MAP szenzor hőmérséklet drift-je.
A turboban melegszik a levegő a kompresszió során, a MAP szenzor pedig felépítéséből adódóan érzékeny a hőmérsékletre.
Elméletileg a megadott mérési tartományon belül a beépített NTC kikompenzálja. Gyakorlatilag viszont megint csak egy határon használt szenzorról van szó, valószínű a hőmérséklet (változás) is lényegesen nagyobb mint eredetileg.
Nem feltétlenül ez a megoldás persze, ez is csak ötletelés.
'''''18-09-2014 21:59:30 // 27355
Nekem már a lapátok sincsenek bent.
.......................18-09-2014 21:57:04 // 27354
Nekem a szívósor fújt ki,
Kicseréltecsöri a szívósort ,aztán kikötöttem a rudazatok
és konstans az erő padlógázon
Kicseréltecsöri a szívósort ,aztán kikötöttem a rudazatok
és konstans az erő padlógázon
'''''18-09-2014 21:04:24 // 27353
Ja,mert én értek hozzá és így többet szívok!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
477
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?