Forum >> Dízelmánia
Kócosw25-10-2015 06:06:14 // 29152
Tudom én azt,de a bálnánál nem akarom szekatúrázni ezeket a dolgokat.Kitudja az ótómata váltóval mit és hogyan kommunikálnának azok a fránya elektronyok,oszt ezen felül meg hogy bírná a műsort..
WarbiRunner (Gyuri)24-10-2015 23:35:08 // 29151
Ugyan...ezen még könnyű segíteni :-) Nálam kevés a levegő, az oxigén atomok monnyák, hogy vége. Forogni így is forog 4400-ig, de még az sincs meg 200. Na ezen már nem olyan egyszerű segíteni :-)
Mondjuk nem is biztos hogy akarok már. Elég ez így. Országúton hajmeresztő túlzás a gép , pályán meg úgyis 150-nel megyek.
Mondjuk nem is biztos hogy akarok már. Elég ez így. Országúton hajmeresztő túlzás a gép , pályán meg úgyis 150-nel megyek.
Kócosw24-10-2015 19:18:55 // 29150
Hisz ezaz.de az elektronyok nem hagyják...csak ennyit kaptam s skálázásból a vételárban...
WarbiRunner (Gyuri)24-10-2015 10:35:14 // 29149
Nem rossz , de leforoghatna rendesen :-P
Kócosw24-10-2015 06:34:00 // 29148
WarbiRunner (Gyuri)23-10-2015 09:17:32 // 29147
Hallani kéne azt az autót. Lehet ám, hogy olyan és kész, semmi baja. A km-rel szerintem darabosabb lesz a járásuk. Én cseréltem mindenféléket, csak a programozással tudtam picit kultúráltabb hangot adni neki.
Én régóta gyanítom hogy a DMF egy fő ok. De nem azért mert rossz, hanem mert VAN.
Én régóta gyanítom hogy a DMF egy fő ok. De nem azért mert rossz, hanem mert VAN.
Gyuri22-10-2015 23:49:55 // 29146
A motorvezérlőn 2009-es szoftver van, nem tudom mennyire jellemző, hogy az egységekre adtak ki frissítést.
Lassan kezdem magamnak bebeszélni a kettőstömegűt:), mintha alapjáraton rázna picit, de amúgy nem csattog, nem zörög sem leállításnál, sem indításnál..
A kolléga említette az izzítógyertyákat, kimértem, mindegyik 1 Ohm, még lottózok picit a dolgokon. :)
Lassan kezdem magamnak bebeszélni a kettőstömegűt:), mintha alapjáraton rázna picit, de amúgy nem csattog, nem zörög sem leállításnál, sem indításnál..
A kolléga említette az izzítógyertyákat, kimértem, mindegyik 1 Ohm, még lottózok picit a dolgokon. :)
Kócosw21-10-2015 12:37:48 // 29145
még egyben van :)
bar nem kormol de megyeget.Nem versenyauto,de a dinamikus közlekedesre alkalmas :)
bar nem kormol de megyeget.Nem versenyauto,de a dinamikus közlekedesre alkalmas :)
Föckös21-10-2015 11:40:06 // 29144
de te egy állat vagy, hát széthajtod!! :-))
Kócosw21-10-2015 10:34:45 // 29143
Nekem az a meglatasom hogy az autoval együtt a fordulatszammerö es lehetöseg szerint a kilometerora teljes skalazasat megvettem...
En ezek szeritn probalok elni... :) Bar az elektronika altalaban beleszol ebbe a gondolatba..
En ezek szeritn probalok elni... :) Bar az elektronika altalaban beleszol ebbe a gondolatba..
Föckös21-10-2015 09:49:14 // 29142
:-) Neked valami állandó fordulatú gépezet kéne,
vagy egy olyan aminek 2000 az alapjárata, hogy rögtön meglegyen nyomaték, de 3000nél meg szól a popcorn limiter, ha 2800nál elfelejtettél volna felváltani ;-)
vagy egy olyan aminek 2000 az alapjárata, hogy rögtön meglegyen nyomaték, de 3000nél meg szól a popcorn limiter, ha 2800nál elfelejtettél volna felváltani ;-)
Liquid20-10-2015 15:59:20 // 29141
mindig csak a kötekedés :D
Kócosw20-10-2015 15:08:45 // 29140
Epitö jellegü hozzaszolas :D
Kócosw20-10-2015 15:08:11 // 29139
à olyat sosem tennek :) nah jo csak kicsit, meg csak parszor :) a lenyeg hogy az ut lefele nagypapas volt megint...
Föckös20-10-2015 15:00:44 // 29138
Warbi nem ért hozzá, hülyeségeket beszél, meg ír!
Távol van ő a fizikától, meg a matektól!
Különben is:
VERJÜK MEG!
:-)
Távol van ő a fizikától, meg a matektól!
Különben is:
VERJÜK MEG!
:-)
.......................20-10-2015 14:46:11 // 29137
Szerintem meg nem,
A váltó is így van konstruálva 2800on elváltok ,és 2000ezerre esik vissza a ford,ott padlógáz és újra ,mig a 6.fokozatba elérem az utazósebességet
A váltó is így van konstruálva 2800on elváltok ,és 2000ezerre esik vissza a ford,ott padlógáz és újra ,mig a 6.fokozatba elérem az utazósebességet
WarbiRunner (Gyuri)20-10-2015 14:34:28 // 29136
Ez konkrétan hülyeség, már bocs. :-)
WarbiRunner (Gyuri)20-10-2015 14:33:06 // 29135
Ott tartunk, hogy még mindig nem kristályosodott ki az emberek fejében ez a dolog :-)
A nyomaték és a váltóáttételek a lényeg, ezek alapján lehet két autót összehasonlítani. A lóerő egy szám ami a motorok tipikus jelleggörbéi miatt egy nagyjábóli összehasonlításra jó, de itt simán előfordulhat, hogy egy 120 lovas autó mégis jobban gyorsul mondjuk 100-ra mint egy 150 lovas.
A lényeg a használható fordulatszám tartomány szélessége és az ezen belüli nyomaték nagysága.
MIndenki nyomatékból autózik, az is aki esküszik rá, hogy nem, mert ő "fordulatból". Ők is nyomatékból autóznak, csak az fordulaton jön meg :-)
Itt az én autóm vs egy 155 v6 gyári adata:
Kék - jtd 105 gyári
Zöld - jtd 105 program szerinti maximum (nagyobb turbó kell hozzá!)
Piros - log szerinti jelenlegi nyomatékgörbe 30 fokon (coolerrel és hűvösben a zöldhöz kicsit közelít)
Az y tengely üa. mennyiség, a 7400 (74mm3) kb 350Nm nyomatéknak felel meg. A piros vonal ahova kifut, 6000 (60mm3), 4000-nél kb 280Nm.
4500-nál pedig 260Nm, ez a képen is láthatóan több mint a gyári maximumom.
Ez már át van számolva, vagyis ha a V6 a gyári maximuma helyett 4800-at forogna, akkor kb. mekkora nyomatéka kellene hogy legyen, hogy ugyanúgy menjen egy hosszabb váltóáttétellel. Vagyis a görbét össze nyomom, így a gyári kéccáz valamennyi Nm nyomaték helyett 360Nm-re jön ki. Vagyis egy max 4800-at forgó dízelnek ezt kell tudni, hogy pertiban legyen a v6-tal. Kicsit még túl is nyomtam ezt a görbét, ennél már közelebb járok valós, úton mutatott teljesítményben a v6-hoz, kb 500 fordulattal hosszabbra kellett volna hagyni, így a lila vonal kicsit lejjebb jönne, és elérne a kék végéig. De ezt már számolás szint, egy v6 logolásával lehetne jól belőni. Annyira meg nem erőltetem :-)
Váltó biztos 150 lovas chip: itt egy előtte utána görbe, zölddel belerajzoltam, hogy mi a tuti biztonságos megoldás.
A lóerő ugyanaz mint az eredeti chipnél, a nyomaték max gyári. Mondjuk ennyire nem lennék óvatos, de lehet ilyet is.
Egyébként most nézem...a 150 lovas gyári nyomaték görbe majdnem pont egyezik az én tuning görbémmel :-) Én csak 144 lovat számoltam elvben, a nyomaték viszont 4000-nél még picit több is ennél.Lehet már rég megvan a 150 ló?? Persze ki tudja, meg kéne mérni. Menni megy jól :-)
A nyomaték és a váltóáttételek a lényeg, ezek alapján lehet két autót összehasonlítani. A lóerő egy szám ami a motorok tipikus jelleggörbéi miatt egy nagyjábóli összehasonlításra jó, de itt simán előfordulhat, hogy egy 120 lovas autó mégis jobban gyorsul mondjuk 100-ra mint egy 150 lovas.
A lényeg a használható fordulatszám tartomány szélessége és az ezen belüli nyomaték nagysága.
MIndenki nyomatékból autózik, az is aki esküszik rá, hogy nem, mert ő "fordulatból". Ők is nyomatékból autóznak, csak az fordulaton jön meg :-)
Itt az én autóm vs egy 155 v6 gyári adata:
Kék - jtd 105 gyári
Zöld - jtd 105 program szerinti maximum (nagyobb turbó kell hozzá!)
Piros - log szerinti jelenlegi nyomatékgörbe 30 fokon (coolerrel és hűvösben a zöldhöz kicsit közelít)
Az y tengely üa. mennyiség, a 7400 (74mm3) kb 350Nm nyomatéknak felel meg. A piros vonal ahova kifut, 6000 (60mm3), 4000-nél kb 280Nm.
4500-nál pedig 260Nm, ez a képen is láthatóan több mint a gyári maximumom.
Ez már át van számolva, vagyis ha a V6 a gyári maximuma helyett 4800-at forogna, akkor kb. mekkora nyomatéka kellene hogy legyen, hogy ugyanúgy menjen egy hosszabb váltóáttétellel. Vagyis a görbét össze nyomom, így a gyári kéccáz valamennyi Nm nyomaték helyett 360Nm-re jön ki. Vagyis egy max 4800-at forgó dízelnek ezt kell tudni, hogy pertiban legyen a v6-tal. Kicsit még túl is nyomtam ezt a görbét, ennél már közelebb járok valós, úton mutatott teljesítményben a v6-hoz, kb 500 fordulattal hosszabbra kellett volna hagyni, így a lila vonal kicsit lejjebb jönne, és elérne a kék végéig. De ezt már számolás szint, egy v6 logolásával lehetne jól belőni. Annyira meg nem erőltetem :-)
Váltó biztos 150 lovas chip: itt egy előtte utána görbe, zölddel belerajzoltam, hogy mi a tuti biztonságos megoldás.
A lóerő ugyanaz mint az eredeti chipnél, a nyomaték max gyári. Mondjuk ennyire nem lennék óvatos, de lehet ilyet is.
Egyébként most nézem...a 150 lovas gyári nyomaték görbe majdnem pont egyezik az én tuning görbémmel :-) Én csak 144 lovat számoltam elvben, a nyomaték viszont 4000-nél még picit több is ennél.Lehet már rég megvan a 150 ló?? Persze ki tudja, meg kéne mérni. Menni megy jól :-)
Liquid20-10-2015 14:21:28 // 29134
KUL-on beleforgott a pirosba :)
Kócosw20-10-2015 14:10:13 // 29133
no ezt en magamrol nemigen tudom elmondani hogy 3k föle nem pörgetem..vagy ha mondanam hazudnek...uh inkabb nem mondom :)
.......................20-10-2015 14:07:22 // 29132
nekem a diesel arról szól hogy 3000 felé nem pörgetem ,soha
én azt szeretem ha 2000 ford on van 600Nm
bánom én hogy 4000 en csak 190 loerő lenne,
én azt szeretem ha 2000 ford on van 600Nm
bánom én hogy 4000 en csak 190 loerő lenne,
Kócosw20-10-2015 14:01:52 // 29131
Es megint ott tartunk hogy az ember loeröröl beszel es nyomatekbol autozik :)
WarbiRunner (Gyuri)20-10-2015 12:39:05 // 29130
Azért....nem úgy van az. Egyrészt nem a lóerő öli meg a váltót, hanem a nyomaték. Simán meg lehet azt csinálni, hogy alul kevesebb nyomatékot kapjon. A lóerő az ugye fordulat x nyomaték, vagyis most csak azon megy az okoskodás, hogy 4500-5000 közt mekkora nyomatékot lehet oda írni. A 200 lótól semmi baja nem lesz a váltanak. A 2000- nél 450Nm ami megrángatja.
hansgeee8820-10-2015 11:20:06 // 29129
Nem DPF-es az autó,gondolom az oxi kat-ot is alatt a katalizátort értetted nem?
.......................20-10-2015 11:08:33 // 29128
De neki is kevlár kuplung kell ,a 200lóhoz is
És akkor még seholsem vagy a v6 240 lovához
Ezért mondom hogy aki gyorsulós GT t szeretne az V6 ot vegyen
A diesel Torino Budapest távokra van kitalálva,nem Bp i piroslámpás rajtokhoz
És akkor még seholsem vagy a v6 240 lovához
Ezért mondom hogy aki gyorsulós GT t szeretne az V6 ot vegyen
A diesel Torino Budapest távokra van kitalálva,nem Bp i piroslámpás rajtokhoz
Manky95620-10-2015 09:49:05 // 29127
Vaczula Gábor gépe ,nagyon közel van a 200lóhoz ,lehet van is annyi üzemanyagra számolva felette van , kb nincs is füstje , KUL on egész nap gyepálta 2esből rajtolgatott, kevlár van neki , váltója gyári, hibátlan a kocsi.
Kócosw20-10-2015 09:44:59 // 29126
Birni birja csak esszel kell hasznalni... Cimbimnek ugrott mar szet valtoja 4. ben mert tulvolt irva a chip....
Benne van a buliban mindenkepp hogy az elhasznalodas nagyobb,es a karosodasveszely is megnö....
megha biztonsagi tenyezökkel dolgoznak az autoiparban akkor is...
Benne van a buliban mindenkepp hogy az elhasznalodas nagyobb,es a karosodasveszely is megnö....
megha biztonsagi tenyezökkel dolgoznak az autoiparban akkor is...
.......................20-10-2015 09:35:28 // 29125
Kérdés hogy a váltó kuplung mennyire bírja majd?
Föckös20-10-2015 09:25:41 // 29124
( arcát két kezébe temeti...)
Manky95620-10-2015 09:07:25 // 29123
200lovat be lehet célozni chippel ha nincs alatt dpf, és jó az autó.
.......................20-10-2015 08:06:18 // 29122
Csippel 10..15%ot lehet húzni
Kidobhatod még a dpf et meg az oxi katot is ,az talán hoz egy pár %ot
utána csak nagyobb turbóval,nagyobb kuplungal,nagyobb váltóval lehet továbblépni
Ha erős GT t szeretnél akkor inkább egy V6 ot vegyél
Kidobhatod még a dpf et meg az oxi katot is ,az talán hoz egy pár %ot
utána csak nagyobb turbóval,nagyobb kuplungal,nagyobb váltóval lehet továbblépni
Ha erős GT t szeretnél akkor inkább egy V6 ot vegyél
WarbiRunner (Gyuri)19-10-2015 21:43:23 // 29121
10 napja nem vezettem a vasat (és leszedálódtam a tajvani bűn lassú tempón), ma délután mentem vele. Jesszusom...kicsit szokatlan volt. Ezt én még biztos akarom tuningolni? :-) Rém nyers egy valami ez már így is, nedves úton igazából már sok is.
WarbiRunner (Gyuri)19-10-2015 21:26:05 // 29120
A dmf-re (vagy bármi mechanikai eltérésre) utaló lehet, hogy az 1-es és 3-mas egymás ellen korrigál.
Egyébként a rossz programmal hasonló gondokkal küzdöttem évekig. Hidegben gyűlöletesen hangos volt, melegben jobb, kemény hangú alapjárat. Ez a mostani progi, ez eddig úgy tűnik minden ilyesmit megoldott!
Hideg motornál még normális amúgy, ha hangosabb.
Egyébként a rossz programmal hasonló gondokkal küzdöttem évekig. Hidegben gyűlöletesen hangos volt, melegben jobb, kemény hangú alapjárat. Ez a mostani progi, ez eddig úgy tűnik minden ilyesmit megoldott!
Hideg motornál még normális amúgy, ha hangosabb.
hansgeee8818-10-2015 14:28:55 // 29119
Sziasztok.
Egy gyors kérdésem lenne.Alfa GT JTD-m van.Mi az az aránylag egyszerű és aránylag olcsó módosítás ami növeli a teljesítményt?.Chiptuning az lesz rajta.Azon kívül?EGR ledugózás jelent valamit?Vagy csak ennyi?
Egy gyors kérdésem lenne.Alfa GT JTD-m van.Mi az az aránylag egyszerű és aránylag olcsó módosítás ami növeli a teljesítményt?.Chiptuning az lesz rajta.Azon kívül?EGR ledugózás jelent valamit?Vagy csak ennyi?
Gyuri15-10-2015 18:33:45 // 29118
Izzításra nem panaszkodik, de gondolom csak akkor dobja be ha már mind a 4 rossz. Ha nagyon leparkettázom akkor dob egy kis pamacsot, de nem vészes. Melegen /illetve jó időben/ nagyon szép hangja van, ezért is vettem meg, még nyáron, mert a többihez képest nagyon jó hangja volt/van.
DMF és kuplungszerkezet volt cserélve tudtommal, sajnos a Belga szervizzel alig értettem szót :)
Mennyire jellemző, hogy beleszakadnak? Ha jól rémlik NGK van benne, talán már cserélhették?
DMF és kuplungszerkezet volt cserélve tudtommal, sajnos a Belga szervizzel alig értettem szót :)
Mennyire jellemző, hogy beleszakadnak? Ha jól rémlik NGK van benne, talán már cserélhették?
.......................15-10-2015 13:30:44 // 29117
Ezek a korrekciók teljesen redben vannak ,
Inkább izzító gyertyát cserélj
De az 1,9elég kopogós hidegen ,
Ez ilyen..
Ha nem kormol a gép ,inkább ne bántsd az injektorokat
Inkább izzító gyertyát cserélj
De az 1,9elég kopogós hidegen ,
Ez ilyen..
Ha nem kormol a gép ,inkább ne bántsd az injektorokat
Föckös15-10-2015 11:14:16 // 29116
sanszos, h ez valóban injektor probléma lesz, azért a 2 mm3 korrekció már nem az igazi. Mérd meg hidegen is, ne lepődj meg ha akár 3,5-4et mutat.
(meg kell jegyezni, hogy a korrekció nem feltétlenül csak injektor hiba miatt válik szükségessé, egy rossz dmf is kiválthat magas korrekciót.)
(meg kell jegyezni, hogy a korrekció nem feltétlenül csak injektor hiba miatt válik szükségessé, egy rossz dmf is kiválthat magas korrekciót.)
Gyuri14-10-2015 19:32:31 // 29115
Sziasztok! Korábban írtam, hogy nem vagyok kibékülve a hideg állapotban lévő alapjárat 1-2x behullámzásának, illetve annak hogy főleg ilyen hidegben rettentően keményen jár a motor amíg be nem melegszik, már úgy bántja fülem /1.9JTDm/ . Elsőre az injektorokra tudok gondolni. Sajnos a korrekciót csak viszonylag üzemmeleg motornál tudtam megnézni, ami így sem a legmeggyőzőbb. El kell fogadni, hogy "ez a motor ilyen", vagy valahol máshol kellene keresnem a hibát? Ja amúgy a "csoda ömv" 2 tank kipörkölése autópályán csodát tett vele mert a hullámzást elhagyta de a durva járás még mindig megvan. Ha esetleg úgy alakul injektor felújításra a Benedeczkiékre gondoltam, velük esetleg valami tapasztalata van valakinek?
Előre is köszi a segítséget!
Előre is köszi a segítséget!
'''''13-10-2015 09:51:39 // 29114
Mit kell vele csinálni?
DJ13-10-2015 08:10:43 // 29113
Sziasztok!
Pécsen vagy a közelében tud valaki megbízható-kipróbált szerelőt, aki ért a 2.4 jtd-khez, dpf-hez!?
Köszi, pacsi
Pécsen vagy a közelében tud valaki megbízható-kipróbált szerelőt, aki ért a 2.4 jtd-khez, dpf-hez!?
Köszi, pacsi
mreni09-10-2015 17:25:32 // 29112
ilyet nem de, a 90mm3 az nem 85mm3,mint ami most van,bár igy sincs egy rossz szavam sem,most hogy hűvösebbek vannak este,néha még mindig meg tud lepni :D
2hete egy M-Pakettes E60 535D-t is eléggé megleptem,el nem birta képzelni,hogy milyen motor van a 166ban :D
A tél folyamán kitalálok valami megoldást egy nagyobb coolerre.
2hete egy M-Pakettes E60 535D-t is eléggé megleptem,el nem birta képzelni,hogy milyen motor van a 166ban :D
A tél folyamán kitalálok valami megoldást egy nagyobb coolerre.
Föckös09-10-2015 11:46:31 // 29111
66 nem tud ilyet .-S
mreni09-10-2015 11:26:22 // 29110
ez igen :D lehet,hogy kereslek majd :D
Föckös09-10-2015 10:02:31 // 29109
Na ez az igazi dicséret! :-))
redbull9008-10-2015 20:56:51 // 29107
Azért örülnék ha közel így menne az enyém :)
Mellesleg kicsit nézne h nem tud elhagyni főleg amilyen nagyképűek a "drift" királyok :)
330XD 300le+
Mellesleg kicsit nézne h nem tud elhagyni főleg amilyen nagyképűek a "drift" királyok :)
330XD 300le+
.......................08-10-2015 20:46:59 // 29106
Kétlem hogy lelépné
redbull9008-10-2015 20:10:39 // 29105
Ez igen! Nagyon szuper!
330D bömös 300le+ mellé simán beálhatsz.. :D
330D bömös 300le+ mellé simán beálhatsz.. :D
Alfa GT-Csaba08-10-2015 19:12:59 // 29104
Ez sokkal jobban lép mint az enyém ,igaz az enyém csak 87,3 -mat kap és 4 henger !
KisP08-10-2015 18:36:52 // 29103
Kúúl!:)
Egy amatőr kérdés, 2.4 JTD 10V-n mekkora az olajleeresztő csavar? Szeretnék venni alátétet hozzá. Tudtok méretet mondani?
Egy amatőr kérdés, 2.4 JTD 10V-n mekkora az olajleeresztő csavar? Szeretnék venni alátétet hozzá. Tudtok méretet mondani?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
447
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?