Forum >> Forma-1

Inner Circle16-03-2006 14:20:18 // 6631
Végülis Mihály is túlélt néhány kört egy Ducatin... nem értem mit cikizitek Alonsót, egyértelműen hátrányos neki a kihívás és mégis elfogadta :-) Én se kedvelem amúgy a fejét, de teccik hogy bevállalta a szinte biztos vereséget. Csak azt nem értem, hogy mikor akarja ezt megcsinálni? Idény közben tuti nem engedi a Renault. Majd novemberben? Akkor vicces dolog motorozni :-)
kando.16-03-2006 14:19:15 // 6630
:-))) Ok, értem... ;-)
Inner Circle16-03-2006 14:18:19 // 6629
Gondoltam hogy te vágod a témát, de hátha egy bölcsész is olvassa a topikot és jól jön neki az új info :-)
Tedi16-03-2006 14:16:25 // 6628
Az első kanyar után akkorát taknyál majd, hogy öröm lesz nézni :)))) hülye kis pöcs :)
Inner Circle16-03-2006 14:10:20 // 6627
Talán nem kéne a nálad szemfülesebb és figyelmesebb kollegák által észlelteket egyből lekezelni, csak azért mert nem te vetted észre (mondjuk azt, hogy MS nem a kormányt tekergette, hanem mögötte valamit a műszerfalon, amit senki más nem tekergetett) :D én se vettem észre, de hihető forrásból hallottam (AtlasBB). Olyan is van, hogy csak a hátsó fék fog, de nem is erről van szó, hanem arról hogy nem kell teljesen megszűnnie a hátsó fékhatásnak ahhoz, hogy a fékegyensúly 300-nál felboruljon. A tényeknél maradva, bemutatnád nekem a forrást arról hogy a motorelektronikával volt gond? Lécci :-) Motort meg azért cseréltek, mert az első pitstop alkalmából 30mp-vel tovább állt hűtés nélkül egy helyben a bahraini hőségben Massa autója, mint tervezték.
kando.16-03-2006 14:09:11 // 6626
Értem akkor, melyik (milyen) leolvasási határra gondoltál.. :)) A többit nekem sem kell magyarázni, én is ezt tanultam, mértem én eleget... meg olvastunk el elég sok mutatós műszert.. :))))
Inner Circle16-03-2006 14:06:04 // 6625
Ne dumáljunk mellé; azt mondd el nekem, hogy a motor miért esik más elbírálás alá, mint egy kaszni. Ha azt mondod hogy "Mert a FIA aszondja, bazmeg, és kuss, azért!", az is teljesen jó válasz :-)
mesa16-03-2006 13:47:41 // 6624
nem igazán értem, hogy ha a Ferrari eladhatja valakinek az IDEI motorját, akkor a Honda miért nem indíthatja a saját fiókcsapatában a TAVALYI kasznit. Kissé ellentmondásosnak tűnik. Neked ! a Honda fiókcsapata használja a Honda motorját, mint ahogy a Red Bula a Ferrari motorját. Szerinted még ráadásként a kasztnit is használhatná a szuper Aguri ? Az lenne kissé ellentmondásos. ;)
mesa16-03-2006 13:44:38 // 6623
Ú, te mindent túlkombinálsz!!! :DD Ennyit az alfonsó is tekergeti a kormányt... Olyan meg nincs, hogy csak a hátsó fék fog. Ott a motorvezérléssel volt probléma. Nem véletlen cseréltek motort - hogy maradjunk a tényeknél.
Inner Circle16-03-2006 13:23:01 // 6622
Az más; a leolvasási pontosság az, hogy a műszer által mért értéket mennyire pontosan képes leolvasni a kezelő. A méréshatár pedig az, hogy mennyire alacsony/magas értékeket képes mérni a műszer. Utóbbival függ össze a leolvasási határ, amikor a mérés ugyan mutat értéket, de az valamilyen oknál fogva használhatatlan. Például a marihuána-fogyasztást vizsgáló teszten a mért értéket egy bizonyos szint alatt nem szabad figyelembe venni, mert olyan alacsony értéket ezerféle más tényező is okozhat.
Inner Circle16-03-2006 13:18:49 // 6621
Huhh, az már jó régen volt az F1-ben, amikor külön karosszéria-építő műhelyek voltak. Azonban más szériákban a mai napig így van, a műhelyek most is működnek: Dallara, Lola, Reynard, stb... Az F1-ben kőkemény szabály mondja ki, hogy "Minden csapatnak saját magának kell megépítenie az autóját." De hogy ez mit jelent valójában, az elég fogós kérdés... Ugye millió beszállító van, többek közt a benzintankokat is egyetlen cég gyártja (legalábbis a csapatok nagy részének). A fékek és a felnik is nagy cégektől származnak. Vagyis apróbb alkatrészeket mindenki szabadon vehet bárhonnan. Kasznit viszont nem, mert: - A Suzuki Aguri nem indulhat a tavalyi BAR kasznikkal, mert azokat egy másik csapat csinálta, és kénytelenek a régi Arrows-okat használni. Amiket szintén egy másik csapat csinált... igaz, az már nincs az F1-ben. - De a Toro Rosso használhatja a tavalyi Red Bull cuccokat, mert azt viszont egy külső cég csinálta. Az meg a magánügyük, hogy a Red Bull is tőlük vette. - Szóval a szabály lényege ezek szerint az, hogy csak a másik csapattól történő kasznibeszerzést tiltja? Mert motort, ugyebár, minden további nélkül vehetnek egymástól... Végső soron nem igazán értem, hogy ha a Ferrari eladhatja valakinek az IDEI motorját, akkor a Honda miért nem indíthatja a saját fiókcsapatában a TAVALYI kasznit. Kissé ellentmondásosnak tűnik.
kando.16-03-2006 13:16:14 // 6620
Ne keverjük kérem itt a fogalmakat... :))) A leolvasási határnak mi köze lenne a felbontáshoz ? Ráadásul nincs is olyan, hogy leolvasási határ... esetleg leolvasási pontosság :)
Inner Circle16-03-2006 13:10:29 // 6619
Dehogynem volt hőbörgés, az egész világ hetekig röhögött Alonsón :D
Inner Circle16-03-2006 13:09:28 // 6618
És a mérőeszköznek van egy leolvasási határa, például mázsálóval nehéz gyógyszert adagolni, ugye? :D
Inner Circle16-03-2006 12:56:31 // 6617
Prego... nem a szárny ALATTI elemről van szó, hanem a két szárnyelem KÖZÖTTI távtartóról. A szárny alatti elemnek nem sok értelme lenne, mert ugye ez az alsó elemet támasztaná meg, a felső elem attól még akadálytalanul lekonyulhatna, és a légellenállás főleg itt képződik. Nézz csak még fényképeket és látni fogod a kis összekötőket - na persze nem a Ferrarin :D (Új gyanús jel is van: szakértők szerint ha a hosszú egyenesben csökkenne a légellenállás, akkor felborulna az autó fékegyensúlya és utána kéne állítani. Nálunk figyelmesebb emberek észre is vették a belső kamera képéből, hogy Mihály szorgosan tekerget az egyenesben egy ismeretlen rendeltetésű kapcsolót, amit eddig nem csinált. Massa pedig a pálya leggyorsabb részén úgy dobta el a vasat, amit eddig még nem nagyon láthattunk; az autó hátulja megelőzte az elejét, mintha beragadt volna a hátsó tengely, de ugye nem ragadt be, mert utána gond nélkül továbbment. A felborult fékegyensúly éppen ide vezetne.) Mellesleg az a távtartó olyannyira hiányzik a Ferrariról, hogy azt suttogják, a FIA kötelezni fogja őket a beépítésére. Ezzel a vita el fog dőlni...
Inner Circle16-03-2006 12:50:48 // 6616
Az a baj veletek, hogy összekeveritek a tényekből leszűrt véleményt az érzelmekkel; el se tudjátok képzelni hogy valaki azért mond valamit, mert úgy tartja logikusnak, nem pedig azért mert olyan színű köd lebeg a szeme előtt :D Az "érdekes"-t meg nem "hülyeség" értelemben írtam, hanem a szokásos értelmében: figyelemreméltó, válaszra érdemes, ilyesmi. Tudod, ez olyan múlt századi, archaikus szófordulat :D
BadBoy16-03-2006 11:43:14 // 6615
A fikázás az egész Renault csapatban benne van, mert a télik tesztek alatt Fisichella is csipkelődött a Doktorral.
BadBoy16-03-2006 11:41:41 // 6614
Az igaz, ha a három versenyszám időeredményei meglesznek akkor nem nagyon biztos Alonso győzelme. Rossi ereiben biztos benzin folyik, mert mindegy neki hogy 2 vagy 4 kerék akkor is jó időt tud menni.
GEORGE16-03-2006 11:38:35 // 6613
Mondjuk Alonsotól mit lehet mást várni??? Lehet hogy valamennyire tud vezetni, de hogy egy nagyképű köcsög lett jó pár millióember szemében azt is tuti.....
mesa16-03-2006 11:29:35 // 6612
Alonso kezdte fikázni Rossit (IS). Csak hogy a tényeknél maradjunk!
GEORGE16-03-2006 11:29:01 // 6611
Alonso meg is érdemli ha elverik!!!
Mike.16-03-2006 11:27:50 // 6610
Rossi nagyon jó időket ment a rally gépekkel és az F1-es ideje sem volt olyan rossz. Azt nem mondom, hogy az F1 ben elverné, de nem is kapna csúnyán ki. Motoron meg verhetetlen. Alonso nem is bírna a gépen maradni.
mesa16-03-2006 11:23:24 // 6609
Egészen biztosan már dolgozik a magyarázatokon :)
GEORGE16-03-2006 11:23:22 // 6608
Azért ez a Rossi kiscsávó nem túl nagyarc?!?!? Persze az Alonso se ép kis arc csávó...
SKrisz16-03-2006 11:12:09 // 6607
Na végre! Remélem Rossi ad a képére rendesen... Persze ez Alonsonak tökminegy lesz, mert F1-ben úgyis leveri Rossi-t a többire meg majd jól megmondja, hogy az őt nem érdekli...
mesa16-03-2006 11:06:48 // 6606
Kösz. Csak mer' a reggeli élő közben mindig elalszom :)
pb_16-03-2006 11:00:11 // 6605
Adja.
mesa16-03-2006 10:57:19 // 6604
Rossi párbajra hívta nagyarcú Alfonsót Mennek F1, Rallye és MotoGP versenygépekkel, időre.
mesa16-03-2006 10:52:42 // 6603
Nem tudja valaki megmondani, hogy 'normál' adásidőben is adja-e a ReTekKlub a maláj cirkuszt, vagy csak élőben ?
Mike.16-03-2006 06:08:35 // 6602
Ezeket a híreket te megálmodod? Semmi valóság alapja sincs. Ezekről a hírekről pedig te mondtad pár hsz.-el ezelőtt. "az aktuális dolgok érdekesebbek sztem,mint pl.,hogy a hétvégén ki,mit tud majd nyújtani sepang-ban" ??? :-))
Mike.16-03-2006 06:03:53 // 6601
Kimi és Alonso egy csapatban?? Hol ? Mikor? :-O Hagyjuk már. Ez a teoria felér egy bulvárlap pletykáival. :-P
Xixo16-03-2006 02:28:57 // 6600
Már néhány éve megígérték neki, hogy élete végéig lesz a Ferrarinál állása! :-))
Tommi15-03-2006 20:27:16 // 6599
Igen, szerintem is Sumák a "nyugdíjba vonulás" után még ottmarad a csapatnál valami tanácsadó-észosztó szerepkörben, ezt már a múltkor is írtam.
mesa15-03-2006 20:13:15 // 6598
Azért maradjunk a realitásoknál. Alonso jövőre a McLarennél versenyez, ezt bejelentette már. 99% pedig, hogy Kimi a Ferrarinal. 0% az esélye, hogy együtt versenyezzenek. Főként hogy Kimi managere ma bejelentette semmiképp nem marad a Mclarennél. Szerintem Sumák is örülne neki, ha végre egy ügyeskezű pilótával meccselhetne utolsó évében, kedvtelésből, élvezetből. Utána meg úgyis ő lesz a főnöke (Todt helyén) :))
Satti15-03-2006 19:46:22 // 6597
További kellemes estét az F1 rajongóknak.
Satti15-03-2006 19:44:12 // 6596
Még érdekességként annyi,hogy Kimit már a Renaulttal is szóba hozták,mivel Fisico megy a levesbe,nincs nagy jövője valszínűleg,a helyére kerűl a másik finn csodagyerek,Kovalainen,így a két finn lehet nem volna rossz együtt,de ez is csak pletykaszintű egyelőre.
Satti15-03-2006 19:34:16 // 6595
Azt azért nem tudom,hogyha Kimi már jövőre a Ferrarihoz megy,akkor Schumi mit szólna ehhez,hogy vele kellene egy csapatban nyomnia,mivel nincs kizárva,hogy Kimi esetleg jobban szerepelne,akkor az elég kellemetlen helyzetet teremtene.Az már inkább valószínűbb,hogy Kimi és Alonso menne egy csapatban,de remélem ez sem fog megtőrténni.
Tommi15-03-2006 19:14:54 // 6594
Kimi többször is mondta már, hogy neki a Ferrari a cél és minden vágya, hogy egyszer nekik versenyezhessen. Hozzáteszem ezt még rajta kívül kb a mezőny fele ugyanígy gondolja, más kérdés, hogy nekik nem nagyon van esélyük bekerülni :)))
Satti15-03-2006 19:11:03 // 6593
A menedzsereknek az a dolguk,hogy kavarják a szószt,lehetőleg minél jobban,úgy hogy az emberük minél jobban jöjjőn ki belőle,mert akkor Ők is jobban keresnek,ha a legkedvezőbbet hozzák ki egy szerződésből.
mesa15-03-2006 19:04:00 // 6592
Massa -10 hely :(((
mesa15-03-2006 19:03:14 // 6591
A Toyota nem egy versenyképes istálló. Kimi nyerni akar. Blöff. Vagy az is lehet, hogy most folyik a pozícióharc a Ferrarin belül! Múlt héten, mikor elszólta magát Finnországban Kimi, akkor azt mondta, az Ő Ferraris szerődését nem befolyásolja, hogy marad-e Michael Schumacher. Azonban most, hogy az öreg Sumák alá akar írni még 2 évre, látván a lehetőségeiket, veszendőbe menne KR első pozíciója a digóknál. Egy Massa mellett egyértelműen Ő lenne a #1, most ezzel a Totoyás látogatással a Ferrarira akarnak ilyeszteni, hogy legalább fifty-fifty legyen a viszony a csapaton belűl Sumákkal ...
Tedi15-03-2006 19:02:07 // 6590
Uhh, bocsi, pedig visszaolvastam.. Az egész már ott kicsit érdekes, hogy a Blid című búlvár lap értesülései szerint...:)
Satti15-03-2006 18:56:31 // 6589
Nincs ezzel semmi baj,csak ilyenkor inkább az aktuális dolgok érdekesebbek sztem,mint pl.,hogy a hétvégén ki,mit tud majd nyújtani sepang-ban.Eltűnt a 35 a nickedből:)
Mike.15-03-2006 18:48:27 // 6588
Nem csak a sajtó. Itt is többen hozzák fel minden alkalommal ezt a hírt. De nincs ezzel semmi baj. Ez foglalkoztatja az embereket, köztük itt az Alfásokat. :-)
Satti15-03-2006 18:43:53 // 6587
Az a baj,hogy most sztem egyre többet foglalkozik a sajtó,azzal is,hogy Schumi folytatja-e,meg azzal is,hogy hol lesz jövőre Kimi,már mindenféle teóriát kitaláltak,megbízható forrásokra hívatkozva,de az igazi majd az lesz,mikor az érintettek hivatalosan bejelentik,addig minden hír csak kacsa.
Satti15-03-2006 18:32:05 // 6586
Tegnap 18.40-kor ugyanezt írtam ide Én is,mármint hogy Kimi menedzserei,a Toyotánál jártak,de ez még nem jelent semmit,lehet hogy csak egy kis kábítás,sosem lehet tudni.
Tedi15-03-2006 17:46:15 // 6585
Na, ha esetleg megnyugodott volna az állóvíz.... forrás: A5 A Bild című német bulvárlap értesülése szerint Michael Schumacher a Bahreini Nagydíj biztató tapasztalatain felbuzdulva újabb két évre, azaz 2008 végéig meghosszabbította szerződését a Ferrarival. A hétszeres világbajnok menedzsere, Willi Weber ezt nem erősítette meg, de azt mondta: "Egy dolog biztos - a pozitív eredmények nem hatnak negatívan Michael döntésére." Schumacher várhatóan májusig közli végleges elhatározását a Ferrarival. A Bild a McLaren bennfentesére hivatkozva azt is jelentette, hogy Kimi Räikkönen, akit sokan már a Ferrarinál véltek látni, eldöntötte, hogy távozik jelenlegi csapatától. Az autosport.com úgy tudja, a finn menedzsmentje, David és Steve Robertson a napokban a Toyota kölni főhadiszállásán járt, hogy Räikkönen jövőjéről tárgyaljon a japán istállóval, habár a csapat bahreini küszködése biztosan nem tett jó benyomást a McLaren sztárjára.
Grando15-03-2006 12:34:43 // 6583
Ezt írd meg az "öreg sith"-nek, biztosan elgondolkodik, sírvafakad, és hazamegy. :DDD
Zsolt15515-03-2006 12:25:41 // 6582
Értem. :-))) (Egy idős vagyok a Schumacherrel) Természetesen nem dobom el, csak azért mert nem fiatal! Fiatal versenyzők folyamatosan kerülnek be a Forma 1-be. Amelyik kiemelkedőbb teljesítményt nyújt marad, a többi szép lassan eltűnik. Páran lehetőséget is kapnak egy nagyobb csapatnál. Belőlük kerül ki az új generáció. Most több is van. Alonso, Button, Raikkonen, stb. Nagyon nagy becsvággyal, energiával küzdenek. Ezért a vetélytársaiknak folyamatosan a csúcson kell lenni! Egy idő után, ezt a nyomást egyre nehezebben viseli az ember. Nehezebben tud ennek az egyre magasabb elvárásoknak megfelelni. A tapasztalat is nagyon fontos tényező, de a spiritusz - szerintem - inkább!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.