Forum >> Giulia
Piritu - 1.000.00001-02-2025 18:39:10 // 38370
Amit leírsz az a távolságtartó tempomat működése. Ezért is utálom...
Shadin01-02-2025 18:28:47 // 38369
Shadin01-02-2025 18:26:21 // 38368
Találtam egy ilyet a kézikönyvben:

Jól értem, hogy arról van szó, hogy amikor pl. pályán utolérek valamit és kiteszem az indexet pl. balra akkor gyorsulnia kellene már a megkezdett előzésnél amikor még kvázi a sábomban vagyok?
Mert nálam ez a gyorsítás kizárólag akkor következik be, amikor már kiértem az előzősávaba.
Amikor utolérek valakit pályán, érzem már h elkezd lassítani, de még messze vagyok a kocsitól, kiteszem az indexet, hogy meg fogom előzni, de tobább fékez addig, amíg át nem érek a felezősávon majdnem teljesen. Számomra ez nem ugyan az a működés amit a kezelési ír.

Jól értem, hogy arról van szó, hogy amikor pl. pályán utolérek valamit és kiteszem az indexet pl. balra akkor gyorsulnia kellene már a megkezdett előzésnél amikor még kvázi a sábomban vagyok?
Mert nálam ez a gyorsítás kizárólag akkor következik be, amikor már kiértem az előzősávaba.
Amikor utolérek valakit pályán, érzem már h elkezd lassítani, de még messze vagyok a kocsitól, kiteszem az indexet, hogy meg fogom előzni, de tobább fékez addig, amíg át nem érek a felezősávon majdnem teljesen. Számomra ez nem ugyan az a működés amit a kezelési ír.
Shadin01-02-2025 17:14:45 // 38367
Ezek el sem pörögnek 6500-ig. 6200 a max. MES-ben, ráadásul mindegyik valahol 5500-nál elhal.
Shadin01-02-2025 17:12:47 // 38366
Shadin01-02-2025 17:08:04 // 38365
WarbiRunner (Gyuri)01-02-2025 14:09:37 // 38364
Egyébként jobban jársz ha vezetsz minél több évjáratot és az alapján döntessz majd. Van egy csomó apró, nagyobb különbség az évjáratok között ami totál ízlés kérdése. Nem az a pár lóerő fog számítani. Annyira, hogy 200 lovasan sem ég a seggem hogy tuningolni kéne.
RomeoOne01-02-2025 14:05:02 // 38363
Szóval 2018 első feléig gyártottat. Abban nincs. Cserébe öregebb, meg még közelebb van a bétateszt állapothoz (első kiadás), szóval lehet sokkal több gondod lesz vele, mint amennyit pluszt a 20 lóerő jelent 6500-on.
RomeoOne01-02-2025 14:03:20 // 38362
Igen, 2018 második fele már MY19, onnantól már van GPF a 2.0T-ben. A Q-nál csak MY20-tól. A nyári leállás után kezdődik a következő modellév, minden ősztől gyártott autó már a következő modellév szokott lenni. Mármint, ha haladnak rendesen a gyártással és nincs folyton gubanc, kényszerleállás meg kínlódás, mint ahogy az utóbbi években és most egyre inkább is van a döglődő autóiparban.
WarbiRunner (Gyuri)01-02-2025 13:58:53 // 38361
2018 második felétől már GPF-esek voltak. A 2018 ősz már MY19-nek számit valamiért.
A tiéd akkor nem gpf-es? Elvesztettem a fonalat.
A tiéd akkor nem gpf-es? Elvesztettem a fonalat.
Shadin01-02-2025 12:35:28 // 38360
2019
De ki tudja, elvileg az enyém MY17-es, de a GPF a MY19-től van.
De ki tudja, elvileg az enyém MY17-es, de a GPF a MY19-től van.
leopop301-02-2025 11:26:12 // 38359
Így értem, tiszta. Melyik évjárattól lett részecskeszűrős a 2.0T?
Csak hogy biztos ne olyat vegyek majd 😅
Csak hogy biztos ne olyat vegyek majd 😅
WarbiRunner (Gyuri)31-01-2025 20:21:06 // 38358
Már ezen túl vagyok, csak bent maradt a kanyarkövető hiba, és nem vette be az új proxi setupot. Másodjára nem álltam neki.. Azóta van sgw kábel hosszabbítóm, de igazából tényleg nem érzem annyira szükségét a race módnak. Tudom, hogy kikapcsolnám akkor is amikor nem feltétlenül kéne. Így most nekem jó a gázpedál, és tuti nem esünk le az útról.
WarbiRunner (Gyuri)31-01-2025 20:18:19 // 38357
A turbó legenda Stephan állításából ered, senki nem tudja valójában..
Az összes cikkszám USA/EU ugyanahhoz a Garrett Gt2056ksz turbóhoz vezet. Ettől függetlenül lehet hogy vannak kisebb különbségek. Nagyok biztos nem. A gpf-es autók nagyobb nyomáson mennek ugyanakkora teljesítményért, a gpf fojtás miatt.
Erről Giuliaforumson van thread. Ott az is kiderül, hogy fordulaton nem a nyomás kevés, nem a turbó limitálja a teljesítményt. Lehetne neki odaírni még üzemanyagot és levegőt, de mégsem jönnek a lóerők. Az előgyújtással lehet némi lóerőt összekaparni.
A gpf sokat fojt a motoron. Egy de-gpf, decat, downpipe chip nélkül is brutál sokat hozna. Ahogy az 1.4-nél is. Az a durva, hogy a kis 1.4 decat, downpipe után kétszáz (!) ló gyári programmal. 😆
99% biztos vagyok abban is, hogy a tunerek azért akadnak el a nagy fordulati nyomatékka, mert nem turbónyomást és előgyújtást kéne vegletekig hegyezni, hanem... a multiairt megírni. Na ilyen tunert nem találsz 😄
Az összes cikkszám USA/EU ugyanahhoz a Garrett Gt2056ksz turbóhoz vezet. Ettől függetlenül lehet hogy vannak kisebb különbségek. Nagyok biztos nem. A gpf-es autók nagyobb nyomáson mennek ugyanakkora teljesítményért, a gpf fojtás miatt.
Erről Giuliaforumson van thread. Ott az is kiderül, hogy fordulaton nem a nyomás kevés, nem a turbó limitálja a teljesítményt. Lehetne neki odaírni még üzemanyagot és levegőt, de mégsem jönnek a lóerők. Az előgyújtással lehet némi lóerőt összekaparni.
A gpf sokat fojt a motoron. Egy de-gpf, decat, downpipe chip nélkül is brutál sokat hozna. Ahogy az 1.4-nél is. Az a durva, hogy a kis 1.4 decat, downpipe után kétszáz (!) ló gyári programmal. 😆
99% biztos vagyok abban is, hogy a tunerek azért akadnak el a nagy fordulati nyomatékka, mert nem turbónyomást és előgyújtást kéne vegletekig hegyezni, hanem... a multiairt megírni. Na ilyen tunert nem találsz 😄
Shadin31-01-2025 19:19:44 // 38356
Az SGW bypass macerásabb mint átírni a PROXY-t,5 perc kb. ez utóbbi.
Viszont levették a "gombócot" az N és D pedáltérkép elejéről alacsony fordulaton, hát végre isteni lett.
Viszont levették a "gombócot" az N és D pedáltérkép elejéről alacsony fordulaton, hát végre isteni lett.
Shadin31-01-2025 19:17:22 // 38355
E autója nem részecskeszűrős volt, azok többet tudnak, MY19+ már más turbóval van állítólag. Ez egy telefonos app, ugyan jónak tartom, de a paraméterekben tévedhettem, 15-én megy vissza padra, kiderül mennyit tud.
Én a gyári Veloce teljesítményét kértem, és ahogy néztem mind a görbe stílusában, mint az értékekben kb. hasonló a gyári 2019-es utáni mérésekkel.
Ha valaki unatkozik esetleg, van itt némi brainstorming:
Album...
Én a gyári Veloce teljesítményét kértem, és ahogy néztem mind a görbe stílusában, mint az értékekben kb. hasonló a gyári 2019-es utáni mérésekkel.
Ha valaki unatkozik esetleg, van itt némi brainstorming:
Album...
WarbiRunner (Gyuri)31-01-2025 19:17:17 // 38354
A 6 éves gyerekmnek megemlítettem, hogy fel kéne programozni a hétvégén a race módot.
A reakciója megért volna egy videót. A gyerek ilyen kéz a kormányon pozícióban hangutánozva "leforgatta, dadog, dadog, BAMM.. francba, a bicikliút korlátja 🤣
Van realitás érzéke 😅
A reakciója megért volna egy videót. A gyerek ilyen kéz a kormányon pozícióban hangutánozva "leforgatta, dadog, dadog, BAMM.. francba, a bicikliút korlátja 🤣
Van realitás érzéke 😅
leopop331-01-2025 18:41:38 // 38353
Hogy hogy csak ennyi ló lett?
La chipnél Erhardnak 300-310 lóra írták.
La chipnél Erhardnak 300-310 lóra írták.
Shadin31-01-2025 12:34:36 // 38352
Ami mérés mellesleg hibahatáron belül többször is megegyezett korábban a dyno-s mérésekkel.
WarbiRunner (Gyuri)31-01-2025 12:25:19 // 38351
Akkor az ábrázolás sem arányos, én szemre néztem kb. De mindegy, egy olcsó eszköz egy nagyságrendi mérésre, ennyit tud.
RomeoOne31-01-2025 11:21:38 // 38350
Ha megnyitod Shadin linkjét, akkor az ábrára téve a kurzort, mutatja minden adatpontnál a pontos értéket. Ott van a 400 Nm, ahol behúztam, picivel csak a 225 lóerőt jelző osztás felett.
Shadin31-01-2025 10:42:35 // 38349
Hát ez zavart a legkevésbé, de átérzem :-)
WarbiRunner (Gyuri)31-01-2025 10:19:46 // 38348
Szerintem föntebb van kicsit a 400Nm. Kicsit kevesebb mint egy osztásnyival (41Nm) a nyomatékcsúcs alatt. De igen, sajna vannak ilyen béna skálázások. Azért nem rebben a szemem sem ilyesmire már, mert pl a spektrofotométerem gyári app-ja is képtelen normális skálázásra XD Mondjuk legalább vonalra teszi, csak épp a komőlett görbe nem látszik a képernyőn a skála miatt XD
Sajna a programozásban is látom, amit minden műszaki területen, hogy a technológia rakétaként lő ki, az igényesség a háttérben pedig omladozik. Hót kókány dolgok kerülnek release-be.
Sajna a programozásban is látom, amit minden műszaki területen, hogy a technológia rakétaként lő ki, az igényesség a háttérben pedig omladozik. Hót kókány dolgok kerülnek release-be.
RomeoOne31-01-2025 09:09:25 // 38347
Shadin30-01-2025 21:28:27 // 38346
Akkor korrekt a mérés, remélem a pad is igazolja majd.
WarbiRunner (Gyuri)30-01-2025 21:16:44 // 38345
Végülis ha a sebességet pontosan tudod, akkor az összes áttételt ki tudod számolni a fordulatszámból.
Az 1.72/3.15 amit találok én is mindenhol.
Az 1.72/3.15 amit találok én is mindenhol.
Shadin30-01-2025 21:04:40 // 38344
kb. ez lett volna a cél, jön a második felvonás 15-én
WarbiRunner (Gyuri)30-01-2025 20:58:36 // 38342
Pont nem, a dízelek szoktak ilyen 2000 körüli púpról visszaesni. Mindkét dízel tuningomban magamnak vasaltam laposra a nyomatékgörbét, amennyire lehetett, inkább beáldozva pár 10 Nm max nyomatékot.
A 400-at pont azért lőttem be kb itt a görbén, mert pont levágja a púpot, pont benzinesebb lesz a karakter. Persze jó lenne 5500-tól még fölhúzni a görbe végét 😄
A 400-at pont azért lőttem be kb itt a görbén, mert pont levágja a púpot, pont benzinesebb lesz a karakter. Persze jó lenne 5500-tól még fölhúzni a görbe végét 😄
Shadin30-01-2025 20:57:11 // 38341
Egyik talált végáttétel sem stimmel a mért fordulatszám per sebességgel. A 3.12 a legközelebbi. Azzal ~271 LE
WarbiRunner (Gyuri)30-01-2025 20:53:46 // 38339
A maximumból saccoltam én is, hogy kb 400-nál lenne érdemes "lelapítani" a görbét.
Shadin30-01-2025 20:52:01 // 38338
Az a dizel.
RomeoOne30-01-2025 20:23:19 // 38337
Mondjuk a nyomaték skálával kapcsolatban azért felmerül néhány kérdés bennem. Az értékek a bal oldalon nem igazán követik a beosztást. Akkor most hol van a 400 Nm?
WarbiRunner (Gyuri)30-01-2025 20:15:00 // 38336
A saját hülye mániám szerint én ezt a tuningot 400Nm maximummal kérném, 2300-4500-ig. 😄
Egyébként úgy tűnik, hogy kb megvannak a pacik ezek szerint.
Egyébként úgy tűnik, hogy kb megvannak a pacik ezek szerint.
WarbiRunner (Gyuri)30-01-2025 20:10:44 // 38335
Na, lett hsz. Pedig annyira azt hittem, hogy pontot tettem a Giulia topic végére 🤣
Amúgy változott, igen. A My21 áttételezéae hosszabb. Erről találtam is anno doksit, amit most nem találok. Talán az alfaromeousa oldalon is lehet találni ilyen adatokat.
Amúgy változott, igen. A My21 áttételezéae hosszabb. Erről találtam is anno doksit, amit most nem találok. Talán az alfaromeousa oldalon is lehet találni ilyen adatokat.
Shadin30-01-2025 17:54:30 // 38334
WarbiRunner (Gyuri)29-01-2025 21:34:48 // 38333
Zselé29-01-2025 18:41:10 // 38332
Az lesz az egyik vége, a “suvosított” karosszéria Giulia felirattal meg a másik vége…
Giuntini29-01-2025 17:13:39 // 38331
Tökéletesen igazad van! Olaszországban is a hibrid Juniort veszik és nem az elektromost. Az a húzómodell! Ha lenne eszük, megcsinálnák az új Giuliából a plug-in hibridet a 2,0 motorral. De félek hogy elkaszálják és 1,6-0s PSA motorral társítják. Az lesz az Alfa vége....
SD29-01-2025 17:08:07 // 38330
Még gondolkoztam azóta ezen a mindig késve reagálnak..
Aztán meglátok tegnap este egy Tonale-t és jó volt ránézni..
Meglátok egy Junior-t és az is szép..
Akkor lehet mégis az van hogy előbb lekésik a vonatot, xarrá vágják a költségvetést a teszetosza fejlesztés miatt.. vagy emiatt teszetosza a fejlesztés...
De a mérnökök kemény tökkel mégis végig csinálják..
Erre kiderül hogy nem jön be a számítás, mert már egy teljesen más piac van mint amire terveztek, ezt csapásként azonosítják behúzzák fülüket farkukat, besózzák a projektet...
Közben az autóipar kompenzál és kiderül hogy az eredeti terv működött volna:D:D:D
De már minden be van sózva...
Mondok pár példát...
- Giulietta mellé a Mito készült el a Kamal már nem...
- Giulia, Stelvio nem kapott érdemi faceliftet simán benne lenne egy Tonale lámpás fronttal csak V6-al vinnék amcsiban és az úgy már prémium..
- Juniort is gyártósor miatt átnevezni Milano-ról lealább egy 2L hibridet kaphatott volna..
Persze ez utólagos okoskodás.. de mégis azt jelenti az irányvonal jó volt.. de nem elég hogy lekésték, aztán meg nem tartottak ki mellette..
És akkor hol a Spider? hol a Kombi? Hol a szupersport, na az lehetne villanyos ott úgy is csak 1000ló felett van már élet..
De menjünk korábbra.. 159-ből volt V8 koncepció..
Hátt...
Most azonnal:) Giulia V6 az amcsi piacra.. Lehet ott gyártani, csak át kell vinni a gépeket..
Tonale kapjon már valami faceliftet meg egy hibrid rendszert..
Junior rendes motort..
Ne vicceskedjünk már.. Hogy a 33 dísznek és a Stelvio meg a Junios és kész?:????
Aztán meglátok tegnap este egy Tonale-t és jó volt ránézni..
Meglátok egy Junior-t és az is szép..
Akkor lehet mégis az van hogy előbb lekésik a vonatot, xarrá vágják a költségvetést a teszetosza fejlesztés miatt.. vagy emiatt teszetosza a fejlesztés...
De a mérnökök kemény tökkel mégis végig csinálják..
Erre kiderül hogy nem jön be a számítás, mert már egy teljesen más piac van mint amire terveztek, ezt csapásként azonosítják behúzzák fülüket farkukat, besózzák a projektet...
Közben az autóipar kompenzál és kiderül hogy az eredeti terv működött volna:D:D:D
De már minden be van sózva...
Mondok pár példát...
- Giulietta mellé a Mito készült el a Kamal már nem...
- Giulia, Stelvio nem kapott érdemi faceliftet simán benne lenne egy Tonale lámpás fronttal csak V6-al vinnék amcsiban és az úgy már prémium..
- Juniort is gyártósor miatt átnevezni Milano-ról lealább egy 2L hibridet kaphatott volna..
Persze ez utólagos okoskodás.. de mégis azt jelenti az irányvonal jó volt.. de nem elég hogy lekésték, aztán meg nem tartottak ki mellette..
És akkor hol a Spider? hol a Kombi? Hol a szupersport, na az lehetne villanyos ott úgy is csak 1000ló felett van már élet..
De menjünk korábbra.. 159-ből volt V8 koncepció..
Hátt...
Most azonnal:) Giulia V6 az amcsi piacra.. Lehet ott gyártani, csak át kell vinni a gépeket..
Tonale kapjon már valami faceliftet meg egy hibrid rendszert..
Junior rendes motort..
Ne vicceskedjünk már.. Hogy a 33 dísznek és a Stelvio meg a Junios és kész?:????
cspbravo29-01-2025 13:26:22 // 38329
Sajnos a láncos 1,2-es sem Alfa átdolgozás! A Peugeot már legalább 1 éve a módosított láncos motorral szereli az autóit. Ezt Peugeot szalonban dolgozó haveromtól tudom illetve Anyám PUG2008-a is kb 8 hónapos és már láncos motoros.
Nincs itt semmi különbség! Még arra sem vették a fáradtságot (vagy nem engedték), hogy a DNA kapcsoló ne a PUG drive mod kapcsolója legyen, de még a kulcs is ugyanaz! Csak a logó más rajta!
Egyébként a Peugoeot-os haver szerint ezzel sem sokkal jobb a helyzet, ezzel is vannak már gondok. Ez a szalon már ott tart, hogy megunta a szar lapátolást és január 1-től SsangYong képviselet lett.
Nincs itt semmi különbség! Még arra sem vették a fáradtságot (vagy nem engedték), hogy a DNA kapcsoló ne a PUG drive mod kapcsolója legyen, de még a kulcs is ugyanaz! Csak a logó más rajta!
Egyébként a Peugoeot-os haver szerint ezzel sem sokkal jobb a helyzet, ezzel is vannak már gondok. Ez a szalon már ott tart, hogy megunta a szar lapátolást és január 1-től SsangYong képviselet lett.
leopop329-01-2025 12:18:18 // 38328
Teljesen egyet értek veled Halesz ugyanezeket a kérdéseket kapom meg mindig az ismeretségi körömből de ha nem is a teljesből egy nagy százalékától mindig.
És szerintem sem lesz nagy motor a következő Giulia/Stelvio párosban. Max 1.6 Peugeot Pure-Tech megint hibridesen. 180 ló a leggyengébb szintje kíváncsi vagyok melyik teljesítményű szinttel fogják beszerelni.
Illetve kapcsolódva Warbihoz és Zseléhez valamint Emilhez nem gyárthatnának ilyen dolgokat mert ez nem Alfa Romeohoz méltó. Kis közösködés lehet de a motoroknak sajátnak kéne lennie vagy legalább átdolgozottnak. (Juniornál sikerült ez legalább, hogy egy óriási típushibát javítva adták ki, mert igazán az lett volna a blama ha az amúgy is sajnos mindig szarolaszozott alfánál a vez. mű szíj is széthullik)
De nagyon jól látja a lényegét Warbi, hogy túl sok olyan márkát akarnak most megmenteni ami az Alfa Romeo hátrányát hozhatja. Főleg ha a 600 Abarthot nézzük. Ugyanekkora öngól volt a Stellantis részéről a Dodge Hornet. Amerikában cikizik a Tonalét emiatt, hogy Hornet copy pedig nem így van, pont fordítva van, csak a buta amerikaiak nem tudják és nagy hangot adnak a social médiában és ez terjed el.
Tehát külön Alfa Romeonak szánt termékek kellenének nem ugyanúgy száz márka által kiadva ugyanazok a termékek, így nincs identitás. VW is ezt éli most csak őket most érte utol.
És szerintem sem lesz nagy motor a következő Giulia/Stelvio párosban. Max 1.6 Peugeot Pure-Tech megint hibridesen. 180 ló a leggyengébb szintje kíváncsi vagyok melyik teljesítményű szinttel fogják beszerelni.
Illetve kapcsolódva Warbihoz és Zseléhez valamint Emilhez nem gyárthatnának ilyen dolgokat mert ez nem Alfa Romeohoz méltó. Kis közösködés lehet de a motoroknak sajátnak kéne lennie vagy legalább átdolgozottnak. (Juniornál sikerült ez legalább, hogy egy óriási típushibát javítva adták ki, mert igazán az lett volna a blama ha az amúgy is sajnos mindig szarolaszozott alfánál a vez. mű szíj is széthullik)
De nagyon jól látja a lényegét Warbi, hogy túl sok olyan márkát akarnak most megmenteni ami az Alfa Romeo hátrányát hozhatja. Főleg ha a 600 Abarthot nézzük. Ugyanekkora öngól volt a Stellantis részéről a Dodge Hornet. Amerikában cikizik a Tonalét emiatt, hogy Hornet copy pedig nem így van, pont fordítva van, csak a buta amerikaiak nem tudják és nagy hangot adnak a social médiában és ez terjed el.
Tehát külön Alfa Romeonak szánt termékek kellenének nem ugyanúgy száz márka által kiadva ugyanazok a termékek, így nincs identitás. VW is ezt éli most csak őket most érte utol.
WarbiRunner (Gyuri)29-01-2025 11:04:07 // 38327
Nem tudnak konszernben gondolkodni, és a Stellantis ebben az értelemben csak rontott a helyzeten. Miért kell egy Alfa Romeo-t ide-odaa rángatni, pozícionálgatni, átfedéses műszaki tartalmakat kiadni, csak prémium felárral? A Giorgio platform is kijött Alfaként, aztán húú ez drága, legyen Maserati. Azzal a lendülettel az Alfa lényegében a Giulietta platform utódját (Tonale) visszakapta, és mára elvesztette a Giorgio-t.
Bűvészkednek a platformokkal, de Emilnek igaza van, ez nem is identitás zavar, egyszerűen nem definiálta magát az Alfa Romeo megfelelő képpen. Az hogy szép, attól nem lesz prémium, és nem fizetik meg. A konszern részeként kellene hogy legyen egy határozott pozíciója, amin belül mozog. Nincs neki, mert a Fiat és a Maser közt lebeg az egész, és visszakapja nehezítésnek a Lancia-t is. És még a nyakába az Abarth-ot sportosnak XD A szívem szakad meg bármelyikért, de fölösleges ennyi, ugyanoda nagyjából belőtt, identitásvesztett "prémium" márka. A közös konszernes cuccokat lerakni a fiat-hoz, a különlegesebbeket valamelyik márka alá egyben betenni. Itt kezdeném. persze nem bánnám, ha pont az Alfa Romeo lenne az az egy :-) Már rég itt kezdtem volna, és a Fiat 124/Abarth 124 ma Spider lenne pl.
Bűvészkednek a platformokkal, de Emilnek igaza van, ez nem is identitás zavar, egyszerűen nem definiálta magát az Alfa Romeo megfelelő képpen. Az hogy szép, attól nem lesz prémium, és nem fizetik meg. A konszern részeként kellene hogy legyen egy határozott pozíciója, amin belül mozog. Nincs neki, mert a Fiat és a Maser közt lebeg az egész, és visszakapja nehezítésnek a Lancia-t is. És még a nyakába az Abarth-ot sportosnak XD A szívem szakad meg bármelyikért, de fölösleges ennyi, ugyanoda nagyjából belőtt, identitásvesztett "prémium" márka. A közös konszernes cuccokat lerakni a fiat-hoz, a különlegesebbeket valamelyik márka alá egyben betenni. Itt kezdeném. persze nem bánnám, ha pont az Alfa Romeo lenne az az egy :-) Már rég itt kezdtem volna, és a Fiat 124/Abarth 124 ma Spider lenne pl.
Zselé29-01-2025 10:53:03 // 38326
Teljesen egyetértek veled!
Én csak azt mondom: arra a 2%-ra kéne összpontosítani (vagy legalább 50%-ban), hogy az itt hagyja a pénzét, ne másnál. Abból akár lehetne rentábilisan működni is...
Dehát beszélhetünk mi itt akármit, a vízfej Stellantis nem így fog gondolkodni sajnos...
Úgy is reklámozták a Giuliát, hogy "last chance to drive..."
Én ezt éreztem is, azért martam rá egy újra (épp vasárnap volt 3 éves...).
Tehát nagyon nem lep meg az irány, de a gyász azért fájó...
Én csak azt mondom: arra a 2%-ra kéne összpontosítani (vagy legalább 50%-ban), hogy az itt hagyja a pénzét, ne másnál. Abból akár lehetne rentábilisan működni is...
Dehát beszélhetünk mi itt akármit, a vízfej Stellantis nem így fog gondolkodni sajnos...
Úgy is reklámozták a Giuliát, hogy "last chance to drive..."
Én ezt éreztem is, azért martam rá egy újra (épp vasárnap volt 3 éves...).
Tehát nagyon nem lep meg az irány, de a gyász azért fájó...
Halesz29-01-2025 10:36:00 // 38325
Az a baj, srácok, hogy az emberek 98%-a nem a vezetés élményéért vesz autót. Az én ismeretségi körömben rengeteg ember nem érti az autómániámat, nem is tudom nekik elmagyarázni (pedig 25 éve próbálom...) A 145 projek kapcsán tegnapi beszélgetés:
- mennyibe kerül? Mennyibe fog kerülni a végén?
(elmondom nagyjból)
- és mire fogod használni?
- évente párszor előveszem és autózom vele
- hova?
- bárhova
- és abban mi a jó?
Amikor vettem az Abarthtot, megkérdezték, hogy akkor eladtam a Giuliát? Amikor mondtam, hogy mindkettő megvan, akkor csodálkoztak és nem értették, mi ebben a jó, hogy x db autóm van...
A többségnek az autó egy közlekedési eszköz, ami arra kell, hogy bejusson dolgozni, elvigye a gyereket suliba és hazahozza az ikeából a bútort, meg évente egyszer elmenjen vele nyaralni. Az, hogy a vezetés örömfaktor lehet, azt egy nagyon szűk, egyre szűkülő kör értékeli csak...
És ezt teljesen jól látják az Alfánál is, csak lekésik az összes vonatot. Mert mire SUV-osítják a palettát, már mindenkinek SUV-ja van, és iszonyat nagy a verseny. Nem hiszem el, hogy nem látják, hogy megint elkezdték a kisebb autókat vásárolni az emberek (lásd Clio sikere)... de lehet látják, csak azzal nem lehet akkora pénzt keresni :(
Vagy nem látják a Macan-sztorit? Úgy volt, hogy az új generáció már csak elektromos lett, de kiderült, hogy rendes motort akarnak bele az emberek és most visszakoznak.
Az Alfánál nem látják, nem mondja nekik senki, hogy srácok, ne akarjátok elveszíteni a maradék autórajongó vevőiteket, igenis tegyetek rendes belsőégésű motorokat is az új Giulia/Stelvio párosba!
Tudjátok mi lesz? szerintem kapunk egy (jó esetben) 1,6-os hibridet a két-háromféle elektromos változat mellé. Nekem most ez a tippem. És a legtöbben az hibridet veszik majd, hiszen az lesz belőle a legolcsóbb.
Mint a Juniornál. Ott erre a mixre számítanak:
Elektromos 20%
Q4: 15%
Hibrid: 65%
Nem kéne megnézni, hogy az utolsó 2-3 évben milyen volt a Quadrifoglio modellek aránya? És nem kellene ennek a vásárlóközönségnek utódmodellt biztosítani, ha nem is V6-tal, de hathengeres motorral?
- mennyibe kerül? Mennyibe fog kerülni a végén?
(elmondom nagyjból)
- és mire fogod használni?
- évente párszor előveszem és autózom vele
- hova?
- bárhova
- és abban mi a jó?
Amikor vettem az Abarthtot, megkérdezték, hogy akkor eladtam a Giuliát? Amikor mondtam, hogy mindkettő megvan, akkor csodálkoztak és nem értették, mi ebben a jó, hogy x db autóm van...
A többségnek az autó egy közlekedési eszköz, ami arra kell, hogy bejusson dolgozni, elvigye a gyereket suliba és hazahozza az ikeából a bútort, meg évente egyszer elmenjen vele nyaralni. Az, hogy a vezetés örömfaktor lehet, azt egy nagyon szűk, egyre szűkülő kör értékeli csak...
És ezt teljesen jól látják az Alfánál is, csak lekésik az összes vonatot. Mert mire SUV-osítják a palettát, már mindenkinek SUV-ja van, és iszonyat nagy a verseny. Nem hiszem el, hogy nem látják, hogy megint elkezdték a kisebb autókat vásárolni az emberek (lásd Clio sikere)... de lehet látják, csak azzal nem lehet akkora pénzt keresni :(
Vagy nem látják a Macan-sztorit? Úgy volt, hogy az új generáció már csak elektromos lett, de kiderült, hogy rendes motort akarnak bele az emberek és most visszakoznak.
Az Alfánál nem látják, nem mondja nekik senki, hogy srácok, ne akarjátok elveszíteni a maradék autórajongó vevőiteket, igenis tegyetek rendes belsőégésű motorokat is az új Giulia/Stelvio párosba!
Tudjátok mi lesz? szerintem kapunk egy (jó esetben) 1,6-os hibridet a két-háromféle elektromos változat mellé. Nekem most ez a tippem. És a legtöbben az hibridet veszik majd, hiszen az lesz belőle a legolcsóbb.
Mint a Juniornál. Ott erre a mixre számítanak:
Elektromos 20%
Q4: 15%
Hibrid: 65%
Nem kéne megnézni, hogy az utolsó 2-3 évben milyen volt a Quadrifoglio modellek aránya? És nem kellene ennek a vásárlóközönségnek utódmodellt biztosítani, ha nem is V6-tal, de hathengeres motorral?
Giuntini28-01-2025 21:40:03 // 38324
Itt már óriási identitás zavar van. Csinálnak egy hypercart, limitált példányszámban, ami megvalósít mindent ami az Alfa Romeo és mellette kihozzák a Juniort, ami nem lenne baj, ha lennének sportos modellek. De nem lesznek, mert az új Giulia inkább crossover lesz. Ez vicc!
Piritu - 1.000.00028-01-2025 20:09:03 // 38323
"Elektromosból meg csak kis gyöszt csinálnak :/" amivel nincs is baj, mert a villany élettere a város. Mondjuk ahhoz képest meg nem kicsi és még hatótávja sincs.
Nézegetem a Peugeot modelljeit 600+ km-es villany hatótávval és akár 5-7 személlyel, csak ne lennének olyan rondák :-(
Nézegetem a Peugeot modelljeit 600+ km-es villany hatótávval és akár 5-7 személlyel, csak ne lennének olyan rondák :-(
Piritu - 1.000.00028-01-2025 20:05:14 // 38322
"A Giulia Stelvio páros is egy nagy terv része..." lett volna ha a bejelentés és a vásárlási lehetőség közt nem teltek volna el ÉVEK. Nekem a várakozás közben sikerült egy Giuliettába bő 180ezret beletekerni mert addig is kellett egy Alfa.
Más meg átült más márkába, azokat örökre elveszítettük.
Más meg átült más márkába, azokat örökre elveszítettük.
WarbiRunner (Gyuri)28-01-2025 16:19:24 // 38321
Ha lendületből semmi nem fogja meg, akkor rossz a féked hátul :-)
Pont az a legkellemetlenebb beavatkozás, amikor lendületből túltolod, és álló kerékkel csúszik oldalra. Az olyan meh...:-S
Olyankor már lehet tudni, hogy amúgy eldobtad volna :-) Ami az arany középút lenne a fun factor és a nem fára feltekerés között, az az Eurocompulsion féle Dynamic+ mód.
Kiiktatja a motor nyomaték elvételét, de a fék beavatkozásokat nem kapcsolja ki, tehát ESP, ABS van. Egy ilyen mód pályán full jó lenne pl., kanyarból lehetne rendeset kigyorsítani.
Az számomra egyértelműnek tűnik, hogy kézzel beleváltva többet enged kicsit, de nagyon gyorsnak kell lenni a kormánnyal . Addig eljutottam már a lelkivilágával, hogy az ESP mint fék beavatkozó baromira ritkán lép be, lényegében csak a motor nyomaték elvételével küzdök állandóan. Igazából nincs ez rosszul hangolva, ha a cél közúton, szerpentinen tempósat, jót menni, a leesés minimális kockázatával.
Lehetne lightosabb az eLSD, és akkor lehetne lightosabb a nyomaték elvétel is. Ez valószínűleg szándékosan ilyen ultra agresszív. Kicsit olyan feltartott középső ujj ez... vagy nem tudom. Én vezettem open diff BMW-t, lamellás sperres sorhat dízel tuning bömöst...és annak el is rúgtam tisztességgel. Ilyet egyik sem csinált..
Városi kis utcás kanyargásokban egyszerűen mintha virtuális hegesztett difit lökne az ember alá minden kerezteződésben, aztán fogd meg ahogy tudod, közben elveszegeti a gázt. Na de amikor elkezded tempósan csűrni bele a kanyarokba, akkor ez az egész állatság elkezd gyönyörűen működni. Ahogy belefordít a kanyarba, az mese.. vagy ÁLOM :-))
Pont az a legkellemetlenebb beavatkozás, amikor lendületből túltolod, és álló kerékkel csúszik oldalra. Az olyan meh...:-S
Olyankor már lehet tudni, hogy amúgy eldobtad volna :-) Ami az arany középút lenne a fun factor és a nem fára feltekerés között, az az Eurocompulsion féle Dynamic+ mód.
Kiiktatja a motor nyomaték elvételét, de a fék beavatkozásokat nem kapcsolja ki, tehát ESP, ABS van. Egy ilyen mód pályán full jó lenne pl., kanyarból lehetne rendeset kigyorsítani.
Az számomra egyértelműnek tűnik, hogy kézzel beleváltva többet enged kicsit, de nagyon gyorsnak kell lenni a kormánnyal . Addig eljutottam már a lelkivilágával, hogy az ESP mint fék beavatkozó baromira ritkán lép be, lényegében csak a motor nyomaték elvételével küzdök állandóan. Igazából nincs ez rosszul hangolva, ha a cél közúton, szerpentinen tempósat, jót menni, a leesés minimális kockázatával.
Lehetne lightosabb az eLSD, és akkor lehetne lightosabb a nyomaték elvétel is. Ez valószínűleg szándékosan ilyen ultra agresszív. Kicsit olyan feltartott középső ujj ez... vagy nem tudom. Én vezettem open diff BMW-t, lamellás sperres sorhat dízel tuning bömöst...és annak el is rúgtam tisztességgel. Ilyet egyik sem csinált..
Városi kis utcás kanyargásokban egyszerűen mintha virtuális hegesztett difit lökne az ember alá minden kerezteződésben, aztán fogd meg ahogy tudod, közben elveszegeti a gázt. Na de amikor elkezded tempósan csűrni bele a kanyarokba, akkor ez az egész állatság elkezd gyönyörűen működni. Ahogy belefordít a kanyarba, az mese.. vagy ÁLOM :-))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
4
Guests4
493
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?