Hát az 1.9 8V-nél azért "érzékenyebbek" ezek a modern dízelek :)
De persze nem temetni kell, hanem helyén kezelni.
Forum >> Giulia
Liquid20-09-2024 23:16:01 // 37180
DKori20-09-2024 22:21:42 // 37179
Sziasztok!
Talán ez a legbölcsebb hozzáállás: ha úgy tervezel, hogy legyen a párna alatt némi pénzmag egy húzósabb dízeles kiadásra akkor be lehet vállani, max kellemes meglepetés ér. De egy bizonyos km (és kor, de az itt még annyira nem releváns) felett az a bolond aki ezt nem így gondolja végig ésszerűen. Bocs, hogy OFF-osként belevau...de az előző autóm egy félOFF 2008as Croma 1.9 MultiJet 8v volt, úgy adtam el idén ~390e km-el 16 évesen, hogy a nagynyomású, turbó, kuplung, dpf, injektorok stb köszönik szépen jól vannak, semminek nem volt gyanús fáradásos jele, sose kormolt, bátran elmertem volna indulni vele bármerre (többször voltunk külföldön vele, idén tavasszal utóljára Crikvenicán, sose fordult meg bennünk, hogy megmakkanna - vagyis igen, kötöttem assistance-t meg ilyesmi mert a józan ész ezt mondta, de az autó sose adott bizalmatlanságra okot...) és az új gazdi vétel után másnap Görögbe indult vele. :D Utóbbi 3 évben két új féltengelyt, egy generátort és egy pár hátsó rugót kért a szokásos kopó/kötelező karbantartásokon felül. Én maximálisan meg voltam vele elégedve (a hosszú utakon meg az egyik szememmel mai napig "visszasírjuk" a tágasságát, kényelmét, csendes megnyugtató magabiztos - a'la Warbi copyright - "Zen" messze nem tüzes de karakteréhez elég erejét) de és most jön a de. Eleve úgy álltam (álltunk hozzá), hogy naívság elvárásként kezelni, hogy majd csak tankolni kell 300+e kmen felül is, nem szívesen de nem váratlanul szívrohamként ért volna ha éppen kér valamit a drága dieseles alkatrészekből, ez benne van. Talán épp ezért lett és tudott így maradni egy borzasztó kellemes csalódás. Előtte (és egyelőre utána, mert megint benzinezek) csak benzines autóim voltak, rászolgált, hogy elismerően csettintsek..de "nem tértem meg". Pont az előbbiek miatt szerepet játszott az eladásban, hogy amellett, hogy nevetett a bal szemem a hibamentességén, közben a jobb és az eszem tudatalatt folyamatosan súgta, hogy előbb/utóbb úgyis "kell", hogy jöjjön majd valami, ami ráadásul az idő előremenetelével az autó reális értékéhez képest tetemes...olyan Damoklesz kardja feeling. Szerintem itt páran tudják miről beszélek, és nagyon ambivalens volt úgy "félni" a dízeltől, hogy semmi igazi okot nem adott rá (az objektív várható elhasználtságán felül). Szóval szerettem, de elengedtem, és nem zárom ki, hogy sose lesz dízelem, de nem is tett fanatikussá... Annak örülök, hogy jó helyre került mert egy két lábbal földön járó autószerelő vette meg, aki megértette, hogy nálam megkapott mindent elmondok mindent nem árulok zsákbamacskát, de ebben a korban/km-ben senki se tudja megjósolni biztosra, hogy mi lesz X időn km-en belül. Ha a kérdező cartárs is ilyen felfogású akkor hajrá :)
Talán ez a legbölcsebb hozzáállás: ha úgy tervezel, hogy legyen a párna alatt némi pénzmag egy húzósabb dízeles kiadásra akkor be lehet vállani, max kellemes meglepetés ér. De egy bizonyos km (és kor, de az itt még annyira nem releváns) felett az a bolond aki ezt nem így gondolja végig ésszerűen. Bocs, hogy OFF-osként belevau...de az előző autóm egy félOFF 2008as Croma 1.9 MultiJet 8v volt, úgy adtam el idén ~390e km-el 16 évesen, hogy a nagynyomású, turbó, kuplung, dpf, injektorok stb köszönik szépen jól vannak, semminek nem volt gyanús fáradásos jele, sose kormolt, bátran elmertem volna indulni vele bármerre (többször voltunk külföldön vele, idén tavasszal utóljára Crikvenicán, sose fordult meg bennünk, hogy megmakkanna - vagyis igen, kötöttem assistance-t meg ilyesmi mert a józan ész ezt mondta, de az autó sose adott bizalmatlanságra okot...) és az új gazdi vétel után másnap Görögbe indult vele. :D Utóbbi 3 évben két új féltengelyt, egy generátort és egy pár hátsó rugót kért a szokásos kopó/kötelező karbantartásokon felül. Én maximálisan meg voltam vele elégedve (a hosszú utakon meg az egyik szememmel mai napig "visszasírjuk" a tágasságát, kényelmét, csendes megnyugtató magabiztos - a'la Warbi copyright - "Zen" messze nem tüzes de karakteréhez elég erejét) de és most jön a de. Eleve úgy álltam (álltunk hozzá), hogy naívság elvárásként kezelni, hogy majd csak tankolni kell 300+e kmen felül is, nem szívesen de nem váratlanul szívrohamként ért volna ha éppen kér valamit a drága dieseles alkatrészekből, ez benne van. Talán épp ezért lett és tudott így maradni egy borzasztó kellemes csalódás. Előtte (és egyelőre utána, mert megint benzinezek) csak benzines autóim voltak, rászolgált, hogy elismerően csettintsek..de "nem tértem meg". Pont az előbbiek miatt szerepet játszott az eladásban, hogy amellett, hogy nevetett a bal szemem a hibamentességén, közben a jobb és az eszem tudatalatt folyamatosan súgta, hogy előbb/utóbb úgyis "kell", hogy jöjjön majd valami, ami ráadásul az idő előremenetelével az autó reális értékéhez képest tetemes...olyan Damoklesz kardja feeling. Szerintem itt páran tudják miről beszélek, és nagyon ambivalens volt úgy "félni" a dízeltől, hogy semmi igazi okot nem adott rá (az objektív várható elhasználtságán felül). Szóval szerettem, de elengedtem, és nem zárom ki, hogy sose lesz dízelem, de nem is tett fanatikussá... Annak örülök, hogy jó helyre került mert egy két lábbal földön járó autószerelő vette meg, aki megértette, hogy nálam megkapott mindent elmondok mindent nem árulok zsákbamacskát, de ebben a korban/km-ben senki se tudja megjósolni biztosra, hogy mi lesz X időn km-en belül. Ha a kérdező cartárs is ilyen felfogású akkor hajrá :)
Liquid20-09-2024 21:36:19 // 37178
Nem tudom mennyit lépett előre a Giulia a 159-hez képest ezen a téren, de szerintem semmit, kiindulva abból hogy sajnos minden bonyolultabb és alultervezettebb lett az elmúlt 20 évben. Vagyis 200e km környékén kezdődik a buli és minden is meg fog kotlani előbb-utóbb. Ha tényleg jó áron van akkor hajrá, de tényleg bármi lehet, szóval legen pénz félrerakva, max. nem lesz rá szükség :)
quash20-09-2024 20:56:20 // 37177
Itt mindenkinek volt már 180e körüli 2.2D-je? :)
Csak hogy picit mondjak gyakorlati tapasztalatot is!
Az enyém 2019-es, 1,5 évesen vettem, most van benne ~182e km.
Minden szükséges karbantartás megkap folyamatosan, 10e olaj, ~80e-ként váltó olaj, szegregátor szűrő, etc ...
2 hete voltam vele Dániában, a legjobb utazó autó.
A futóműve nem kopog, ráz, kb. semmi változást nem érzek a 3 évvel korábbi állapotához képest.
A motor hidegen is szépen, tisztán jár, jól húz (kifejezetten jól! :D ) jelenleg semmi jelét nem érzem annak hogy bármi baj közeledne. MES szerint a porlaszó korrekciók teljesen rendben vannak.
A váltó kb. úgy teszi a dolgát mint amikor megvettem, N-ben kb. észre sem lehet venni hogy ott van, D-ben tud határozottabban váltani.
A belsejét ha megnézi bárki szerintem max 60-70e km-ert mondana rá, a Veloce üléseken még oldalt sincsen semmilyen repedés, etc ...nak még jele sem.
DPF is elvileg hibátlan, kb. nem is tudok róla hogy bent van, MES szerint oké.
Elől van rajta néhány kavicsfelverődés, illetve sajnos a szélvédőn is, + sajnos pár kisebb karcot azért már lehet rajta találni (talán 3db).
Ezeknél a motoroknál, váltónál, futóműnél sokat számít, ki és milyen módon használja, ha megkapja a szükséges törődést, akkor nem áll meg azért.
159-ben 2.0 JTDm volt, 24xe km körül adtam el, motor, váltó, futómű, etc ... mind bontatlan, gyári volt, és szintén nem volt jele annak hogy szét akarna esni.
Remélem nincsen igazatok, és nem döglik meg fél éven belül ...
Ja és nem vagyok az a papásan közlekedő típus! :)
Csak hogy picit mondjak gyakorlati tapasztalatot is!
Az enyém 2019-es, 1,5 évesen vettem, most van benne ~182e km.
Minden szükséges karbantartás megkap folyamatosan, 10e olaj, ~80e-ként váltó olaj, szegregátor szűrő, etc ...
2 hete voltam vele Dániában, a legjobb utazó autó.
A futóműve nem kopog, ráz, kb. semmi változást nem érzek a 3 évvel korábbi állapotához képest.
A motor hidegen is szépen, tisztán jár, jól húz (kifejezetten jól! :D ) jelenleg semmi jelét nem érzem annak hogy bármi baj közeledne. MES szerint a porlaszó korrekciók teljesen rendben vannak.
A váltó kb. úgy teszi a dolgát mint amikor megvettem, N-ben kb. észre sem lehet venni hogy ott van, D-ben tud határozottabban váltani.
A belsejét ha megnézi bárki szerintem max 60-70e km-ert mondana rá, a Veloce üléseken még oldalt sincsen semmilyen repedés, etc ...nak még jele sem.
DPF is elvileg hibátlan, kb. nem is tudok róla hogy bent van, MES szerint oké.
Elől van rajta néhány kavicsfelverődés, illetve sajnos a szélvédőn is, + sajnos pár kisebb karcot azért már lehet rajta találni (talán 3db).
Ezeknél a motoroknál, váltónál, futóműnél sokat számít, ki és milyen módon használja, ha megkapja a szükséges törődést, akkor nem áll meg azért.
159-ben 2.0 JTDm volt, 24xe km körül adtam el, motor, váltó, futómű, etc ... mind bontatlan, gyári volt, és szintén nem volt jele annak hogy szét akarna esni.
Remélem nincsen igazatok, és nem döglik meg fél éven belül ...
Ja és nem vagyok az a papásan közlekedő típus! :)
zsoltee8320-09-2024 20:28:26 // 37176
180-200ekm az már pont az a futás, ami a 2.2 dízelnél a végjáték a porlasztó, magasnyomású pumpa csere előtt. Van video yt-on, az egy Stelvio volt ugyan, de 200ekmnél már kérte a szokásos dízeles felújítást. Minimum 1mFt. Plusz a kuplung és kettőstömegű legalább 500k. Akármilyen olcsó, én biztos nem vennék ennyi futással igazából semmit se, nem csak Alfát. Ennyi futásnál már a futómű is lehet gatya, beltérben is lehetnek olyan kopások, amit nem szívesen nézeget az ember.
pettinke20-09-2024 17:09:14 // 37175
nekem a 180 lovas volt, annak alapján a 150 lovat kevésnek tartanám, dehát más vezetési stílushoz elég lehet az is.
a manuális váltót nagyon szerettem volna annak idején, aztán kipróbáltam, és nem tetszett egyáltalán. rosszabb érzet mint a 159-é volt.
az automata viszont jobb bárminél, amit eddig automatát láttam.
a csúszós kuplungra óvatosan repülnék rá, mert ha a szerkezeten kívül a lendkeréknek is valami baja lett, akkor húzós lesz a számla.
2017 januári a legkorábbi mentett árlistám.
a manuális váltót nagyon szerettem volna annak idején, aztán kipróbáltam, és nem tetszett egyáltalán. rosszabb érzet mint a 159-é volt.
az automata viszont jobb bárminél, amit eddig automatát láttam.
a csúszós kuplungra óvatosan repülnék rá, mert ha a szerkezeten kívül a lendkeréknek is valami baja lett, akkor húzós lesz a számla.
2017 januári a legkorábbi mentett árlistám.
SD20-09-2024 14:40:42 // 37174
Annak sosenincs baja:D:D:D:D
RomeoOne20-09-2024 13:41:21 // 37173
Legjobban azzal lehet járni, ha újat veszel... Kérdezd csak meg Gyurit vagy engem :DDD
SD20-09-2024 12:53:55 // 37172
Szerintem jobban jársz ha inkább egy alacsonyabban felszerelt példányt építgetsz mintha egy lefutottat javítgatsz.
Sok pénz tud belemenni, alapvetően a dízelek nagyobb futásteljesítménnyel vannak mint a benzinesek, ami azt jwlenti bírják is.
A kéziváltó Giuliában nem akkora élmény, de lehet csak azért mert az automata viszont annyira jó.
Alapvetően a dízel rázkódás semminek nem tesz jót szóval érzetre egy elhesználódottabb autod lesz mint akár egy ugyan ennyi km-es benzinesnél.
De ezek csak meglátások, amiket eddig én tapasztaltam.
Sok pénz tud belemenni, alapvetően a dízelek nagyobb futásteljesítménnyel vannak mint a benzinesek, ami azt jwlenti bírják is.
A kéziváltó Giuliában nem akkora élmény, de lehet csak azért mert az automata viszont annyira jó.
Alapvetően a dízel rázkódás semminek nem tesz jót szóval érzetre egy elhesználódottabb autod lesz mint akár egy ugyan ennyi km-es benzinesnél.
De ezek csak meglátások, amiket eddig én tapasztaltam.
WarbiRunner (Gyuri)20-09-2024 09:54:19 // 37171
Öcsém nézett fele ennyit futott dízelt, átvizsgáltatta márkaszervizben. A korrekciók már ennyi km-nél magasak voltak és megállapították a turbó tengely lógását. Szóval ezek már nem azok a dízelek amiket 300e-rel is meg lehet nyugodtan venni. Át kell jól nézni.
Próbáltam ezt az autót, hidegen hangos volt és szinte rezonált a kaszni gyorsításkor. Melegen már kisímult. Szóval hidegen menj vele ha lehet.
A kéziváltós nekem nem jött be, de mindenképp próbáld ki, hogy te mit érzel benne, mennyire tetszik. Vezettem olyat is 83e km-rel.. Hangosabb az automatánál is, és gyengébbnek érződik sokkal. Lehet hogy csak az a példány volt ilyen. Gyorsításkor zavaróan hangos volt és rezgett, miközben nem igazán ment.
Próbáltam ezt az autót, hidegen hangos volt és szinte rezonált a kaszni gyorsításkor. Melegen már kisímult. Szóval hidegen menj vele ha lehet.
A kéziváltós nekem nem jött be, de mindenképp próbáld ki, hogy te mit érzel benne, mennyire tetszik. Vezettem olyat is 83e km-rel.. Hangosabb az automatánál is, és gyengébbnek érződik sokkal. Lehet hogy csak az a példány volt ilyen. Gyorsításkor zavaróan hangos volt és rezgett, miközben nem igazán ment.
osee_selespeed20-09-2024 05:48:03 // 37170
Köszi szépen a tippeket!
Oldala volt meghúzva és első lökős fényezve. 180k km-t futott. Gondolom az nem túlzottan sok. Alapvetően benzinest vennék, de most nem akarok annyit kiadni autóra, amennyibe egy számomra “álom” felszereltségű kerül. Ez nagyon jó áron van, ha tényleg csak a kuplung cserés, így gondoltam megjavítom és kipróbálom Giulia-s érzést aztán vagy marad hosszan távon vagy mehet olyan valakihez akinek valóban szüksége van rá.
Oldala volt meghúzva és első lökős fényezve. 180k km-t futott. Gondolom az nem túlzottan sok. Alapvetően benzinest vennék, de most nem akarok annyit kiadni autóra, amennyibe egy számomra “álom” felszereltségű kerül. Ez nagyon jó áron van, ha tényleg csak a kuplung cserés, így gondoltam megjavítom és kipróbálom Giulia-s érzést aztán vagy marad hosszan távon vagy mehet olyan valakihez akinek valóban szüksége van rá.
SD19-09-2024 22:47:23 // 37169
Meenyi a km benne?
Volt-e törve?
Amit dízelről tudok:
- van pár hegesztett müa alkatrész ami hajlamos folyni
- porlasztócsúcsok cseréje kb 1m ha lejárta az idejét, egyenletlenül jár erőtlen
- ha muplung és sok a méter számolj kettőstömegűvel is
átlagos alfás autos dolgok
- futómű ne legyen elütve kerekek szabályosan kopottak
- alu geptetö kónnyen horpad alku alap:)
- szélvédő kóvek
- lókös alját nézdmeg a meg volt verdesve sanszos hogy meg fog pattanni a lókós felső füle, vagy már ragasztva van… illetve van ottpár hűtő a nak a helyén kéne legyen mert drágák
- hűtösarka, turbo hűtőkór l, motor mógótti legtrlenítő csavar nincs szivárgás nyom, hűtővíz rózsaszín
- Akksi mikori ha régi akkor elöbb utóbb meg fog szórni hibakódokkal
- tft kórül nincs-e repedés nyom mert akkor az cserés lesz
- kézifék megy rendesen, kábel szokott eltórni
Amúgy meg benzinest vagyél:)
Volt-e törve?
Amit dízelről tudok:
- van pár hegesztett müa alkatrész ami hajlamos folyni
- porlasztócsúcsok cseréje kb 1m ha lejárta az idejét, egyenletlenül jár erőtlen
- ha muplung és sok a méter számolj kettőstömegűvel is
átlagos alfás autos dolgok
- futómű ne legyen elütve kerekek szabályosan kopottak
- alu geptetö kónnyen horpad alku alap:)
- szélvédő kóvek
- lókös alját nézdmeg a meg volt verdesve sanszos hogy meg fog pattanni a lókós felső füle, vagy már ragasztva van… illetve van ottpár hűtő a nak a helyén kéne legyen mert drágák
- hűtösarka, turbo hűtőkór l, motor mógótti legtrlenítő csavar nincs szivárgás nyom, hűtővíz rózsaszín
- Akksi mikori ha régi akkor elöbb utóbb meg fog szórni hibakódokkal
- tft kórül nincs-e repedés nyom mert akkor az cserés lesz
- kézifék megy rendesen, kábel szokott eltórni
Amúgy meg benzinest vagyél:)
WarbiRunner (Gyuri)19-09-2024 22:40:54 // 37168
Ne aggódj nekem is kicsapta a zsírt végül 😂
Viszont amit az EBC ír, az nettó hülyeség. Hogy egy porszem 50 mikronra kitámaszt egy féktárcsát. Két nyomatékra húzott felület közt. Gyémánt porszem, nyilván, bár ott meg a vas deformálódik. Értem a koncepciót, de egy vékony zsír réteg semmit nem fog csinálni az illeszkedéssel..A rozsda hamarabb...
Plusz adalék, a régebbi BMW-k gyári szerelési utasítása a szórt olajozás a tarcsa alá.
Viszont amit az EBC ír, az nettó hülyeség. Hogy egy porszem 50 mikronra kitámaszt egy féktárcsát. Két nyomatékra húzott felület közt. Gyémánt porszem, nyilván, bár ott meg a vas deformálódik. Értem a koncepciót, de egy vékony zsír réteg semmit nem fog csinálni az illeszkedéssel..A rozsda hamarabb...
Plusz adalék, a régebbi BMW-k gyári szerelési utasítása a szórt olajozás a tarcsa alá.
osee_selespeed19-09-2024 21:27:40 // 37167
Sziasztok!
2016-os Super felszereltségi listát meg tudja valaki mondani hol találok?
Meg valahol össze van foglalva mikre kéne figyelnem vásárláskor? Sajnos nem ismerem a típust, de benézett egy nagyon jutányos 2,2 150Le vétel, csúszós kuplunggal, így nagyon elgondolkodtam rajta.
Olajnyomás problémát/ megoldást megtaláltam az interneten. Van még más amire átnézéskor/ hibatároló kiolvasásakor kimondottan oda figyeljek?
2016-os Super felszereltségi listát meg tudja valaki mondani hol találok?
Meg valahol össze van foglalva mikre kéne figyelnem vásárláskor? Sajnos nem ismerem a típust, de benézett egy nagyon jutányos 2,2 150Le vétel, csúszós kuplunggal, így nagyon elgondolkodtam rajta.
Olajnyomás problémát/ megoldást megtaláltam az interneten. Van még más amire átnézéskor/ hibatároló kiolvasásakor kimondottan oda figyeljek?
Shadin19-09-2024 21:25:05 // 37166
Shadin19-09-2024 21:21:49 // 37165
link
Szerintem ilyen vékonyan úgy sem ér semmit, ha meg össze akar rohadni hát tegye, úgysem látszik és tárcsa fent még nem maradt 🤣
Én is bekentem szerintem vékonyan, de melegen kijött ahol nem kellett volna.
Szerintem ilyen vékonyan úgy sem ér semmit, ha meg össze akar rohadni hát tegye, úgysem látszik és tárcsa fent még nem maradt 🤣
Én is bekentem szerintem vékonyan, de melegen kijött ahol nem kellett volna.
WarbiRunner (Gyuri)19-09-2024 21:21:19 // 37164
Itt mondja 13:30 körül.
Shadin19-09-2024 20:00:51 // 37163
Hát én pont úgy emléxem hogy Göbi mondta hogy sohaaaa 🤣
WarbiRunner (Gyuri)19-09-2024 19:59:02 // 37162
Majd jövőre...
RomeoOne19-09-2024 19:38:39 // 37161
Még van 1-2 hét, amíg jó idő lehet a Transzalpinán :DDD
WarbiRunner (Gyuri)19-09-2024 18:44:14 // 37160
Ugyanolyan méret, mint az eredeti betét. 1mm váll tud lenni, annyi a tárcsa kopáshatára. Kintebb nem lehet hozni, a konzol és a betét fülek meghatározzák a helyét. Jó lesz ez így, kicsit még járatom, de már élmény hogy FOG! 😄
RomeoOne19-09-2024 18:35:46 // 37159
A gyári betéttel összehasonlítva, ez keskenyebb? Ha jól láttam a lentebbi képeken, akkor a külső meg a belső íven is van pár mm, amit nem fed a betét a tárcsán. Vagy a gyári betét is ennyit fedett? Meg ha már így van, akkor nem lehet a betétet kintebb helyezni a tárcsán, hogy jobban meg tudja fogni?
WarbiRunner (Gyuri)19-09-2024 18:09:11 // 37158
Még most ronda csíkos, nem tudom mivel van ez a Rotinger bevonva. Gondolom szépen kisímul majd, csak menni kell még vele.
WarbiRunner (Gyuri)19-09-2024 18:06:03 // 37157
A Rotinger pl pont nem ajánlja a pasztát, én meg úgy vagyok ezzel, hogy ésszel van haszna. Szeretném majd sok sok év múlva könnyen levenni a tárcsát, és nem egy rommá rohadt agyat találni alatta. Lehet 3 évente megér egy szétszedést. Ez egy magas hőt elviselő zsír, a réz pedig segíti a hőátadást, és még Göbi is javasolta az egyik videójában.
Shadin19-09-2024 17:51:33 // 37156
Gondolom a tárcsa felületét már lepucolta a betét ahol kell, majd dobj arról is képet, kiváncsi vagyok mekkora felületen fog, meg h milyen "sugárban".
Shadin19-09-2024 17:49:44 // 37155
Nagyon megoszlanak a vélemények a tárcsa alatti pasztázásról, de látom nincs rajta sok.
WarbiRunner (Gyuri)19-09-2024 17:21:03 // 37154
WarbiRunner (Gyuri)19-09-2024 17:17:35 // 37153
Igen, visszanyomtam a munkahengert szép türelmesen. Visszament rendben mindkét oldalon. A csúszkák nagyon szárazak voltak, megszilárdult kenőanyag maradvány volt rajtuk, de berágódás nem látszott. Nagyon nem is lehet, mert egy gumi ajkas műanyag alkatrész csúszik rajta ha jól láttam. Így utólag megnyugtat hogy magamnak csináltam meg, ezzel így egy szerelő sem pepecselt volna ennyit. A kerékagy felületén kezdődő rozsdaszerűség volt, és barnás elszíneződés, ami nem teljesen rozsdának nézett ki.
Na ezt gravírgép mini drótkoronggal szépen fényesre pucoltam, vékonyan rezes zsírral kezeltem. A betétek "fülei" is kaptak egy pötty zsírt, és a csúszkák is egy vékony réteget, ha már odavalónak írta a leírása. Igyekeztem rendesen összerakni, remélem jó lesz.
Végül összehasonlítottam a betéteket. Az egyik használtat egy kis csiszolópapíron feltisztítottam. Jól sejtettem. Szinte nulla réz volt a gyári betétekben, inkább acél forgácsnak tűnt ami benne van, jóval kisebb mennyiségben. Tökéletesen más összetétel, valószínűleg az USA szabvány miatt egységesen mindenhol ugyanazt az eco betétet rakták '21-től.
Na ezt gravírgép mini drótkoronggal szépen fényesre pucoltam, vékonyan rezes zsírral kezeltem. A betétek "fülei" is kaptak egy pötty zsírt, és a csúszkák is egy vékony réteget, ha már odavalónak írta a leírása. Igyekeztem rendesen összerakni, remélem jó lesz.
Végül összehasonlítottam a betéteket. Az egyik használtat egy kis csiszolópapíron feltisztítottam. Jól sejtettem. Szinte nulla réz volt a gyári betétekben, inkább acél forgácsnak tűnt ami benne van, jóval kisebb mennyiségben. Tökéletesen más összetétel, valószínűleg az USA szabvány miatt egységesen mindenhol ugyanazt az eco betétet rakták '21-től.
Shadin19-09-2024 16:22:47 // 37152
Amikor cserélted, ugye vissza kellett nyomni a dugattyút némileg a tokjába. Ill. gondolom megnézted a szerkezetet, volt valami gyanús?
WarbiRunner (Gyuri)19-09-2024 15:25:51 // 37151
WarbiRunner (Gyuri)19-09-2024 15:24:59 // 37150
Még "bedding in" van, mindent is betartok precízen 😆 Ami eddig feltűnt, hogy fog. 85-ről fékezgettem 60-ig, és amikor a kezdeti karistolás elmúlt, elkezdett fogni, nem billen egyből az autó.
Shadin19-09-2024 13:54:36 // 37149
Remekül néz ki, remélem ez tartósabb és jó lesz. Kivi vagyok az eQ2-re, hogy mennyivel lesz másabb mint a régivel.
Shadin19-09-2024 13:52:36 // 37148
Akkor ez el van baxva. Kell egy rendes vég ami mindent is a lökhárító mögé vezet ki.
mr_oven19-09-2024 13:52:21 // 37147
A hangerősítés tudománya már régre visszanyúlik az exponenciális tölcsér révén (trombita). A csőben pedig sokminden jól vezethető ( víz, hang, mikrohullám) és egyes frekvenciákat ki lehet vele emelni, mást elnyomni jó méretezéssel.
A mi esetünkben a kívánatos kiemelendő/ elnyomandó frekik hullámhossza összemérhető a kipufogó csöveink hosszával, ezért jól tudunk vele játszani.
Ilyen formákkal is érdekes dolgokat lehetne művelni:
https://www.google.com/search?client=firefox-b-e&sca_esv=426d1894efaa3de5&sca_upv=1&sxsrf=ADLYWIJBu0n_svCjK-i4pIP2C6ATTwZMHw:1726746202579&q=exponenci%C3%A1lis+reflex+cs%C5%91&udm=2&fbs=AEQNm0CRjlOtE433-CvsDZEksQ8zEj2rJPvphMkaiH-zQ3Mue-Qe_z6_WFCULJqrXW8azJh-H31en4_JWlh2_2NH_iCvXJWa-X59p6BfjSsmO7ruhgpNwTxlJHLw6q0EwUcIac-24EHOZZD6VsU4xusjsVXhEYMIfq4Jtk6_t5NEo8-t1_83A49Hm4r7M7ufn9aH5ruA44gs&sa=X&ved=2ahUKEwjfkZbw9s6IAxXx8bsIHb1UIXEQtKgLegQIExAB&biw=1366&bih=643&dpr=1
.
A mi esetünkben a kívánatos kiemelendő/ elnyomandó frekik hullámhossza összemérhető a kipufogó csöveink hosszával, ezért jól tudunk vele játszani.
Ilyen formákkal is érdekes dolgokat lehetne művelni:
https://www.google.com/search?client=firefox-b-e&sca_esv=426d1894efaa3de5&sca_upv=1&sxsrf=ADLYWIJBu0n_svCjK-i4pIP2C6ATTwZMHw:1726746202579&q=exponenci%C3%A1lis+reflex+cs%C5%91&udm=2&fbs=AEQNm0CRjlOtE433-CvsDZEksQ8zEj2rJPvphMkaiH-zQ3Mue-Qe_z6_WFCULJqrXW8azJh-H31en4_JWlh2_2NH_iCvXJWa-X59p6BfjSsmO7ruhgpNwTxlJHLw6q0EwUcIac-24EHOZZD6VsU4xusjsVXhEYMIfq4Jtk6_t5NEo8-t1_83A49Hm4r7M7ufn9aH5ruA44gs&sa=X&ved=2ahUKEwjfkZbw9s6IAxXx8bsIHb1UIXEQtKgLegQIExAB&biw=1366&bih=643&dpr=1
.
mr_oven19-09-2024 13:29:22 // 37146
Igen minden gyári, ezért döbbentem le én is.
Sajna a gáz beáramlás is gyári.
Sajna a gáz beáramlás is gyári.
WarbiRunner (Gyuri)19-09-2024 12:08:11 // 37145
Shadin19-09-2024 10:09:54 // 37143
Ez a gyári dobbal van?
SD19-09-2024 09:13:26 // 37142
Majd a végeredményt is kérjük:)
G-MANN🍀18-09-2024 21:29:52 // 37141
Sztm nálam is ilyen.
SD18-09-2024 21:14:12 // 37140
Tényleg komoly hangja van, először azt hittem dízel, aztán meg hogy micsoda röfögés:D
Ez a kipufogó tuning vesélyes méreteket ölt itt:D
Ez a kipufogó tuning vesélyes méreteket ölt itt:D
mr_oven18-09-2024 21:01:32 // 37139
Na ezt a csövet említettem én is tegnap. 10 napja vettem és mielőtt elvágtam a teszthez kipróbáltam.
Itt a video:
https://www.youtube.com/shorts/B-Xm_o19xAQ
Itt a video:
https://www.youtube.com/shorts/B-Xm_o19xAQ
SanyiJTD18-09-2024 20:00:12 // 37138
Szegregátor szűrő. A dízeleseknek fog kelleni előbb-utóbb. :)
SanyiJTD18-09-2024 19:59:45 // 37137
Igen-igen, garázsból tankolok már. :D
Kazes☻18-09-2024 19:44:49 // 37136
Tisztára Snoop Dogg...! :D
Shadin18-09-2024 18:59:27 // 37135
Holnap kettévágom hogy szimetrikus legyen és csapassúúúk!!
SD18-09-2024 18:46:12 // 37133
ja ez a fék fotó 2023 novemberi állapot
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
532
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?