Forum >> Giulia

carver19-12-2020 21:21:03 // 18336
Amikor már annak is örülsz hogy lent a garázsban áll a Giulia:

Olvasom a becsületes neppernek írt levelet hogy Passatot vagy Insigniát vagy Mondeót vegyen a levélíró és annyira vigyorogtam, hogy magam mögött hagytam azokat az éveket amikor ilyen céges unalmas szürke egér (Németországban élő cartársaknak: 08 15 ) autókkal jártam.

Never ever! :)
Piritu - 1.000.00019-12-2020 20:31:28 // 18335
giuliettában = Giuliában
Piritu - 1.000.00019-12-2020 20:30:34 // 18334
Konkrétan ennél van:

Android google navi.
Csak induláskor mond égtájat :-)

Az infókhoz csak arra akartam célozni hogy a userek nagyon kis százaléka érti. Különben nem kellene az Amoréra is cikk a 3+1 műszerfal visszajelző lámpáról.
A Spiderben pl. most azon dolgozom, hogy az androidos rádió (vagy a képen látható tablet) lássa az ODB csatit és egy alfaodb progival élőadatokat, akár pillanatnyi fogyasztást is lássak. (várom a wifis csatit az ebay-ről)
A giuliettában is megcsinálnám, ha nem lenne ez a nyomorult műholdas hozzáférés. A hekkelő cucc meg lekerült az ebay-ről, de remélem előbb-utóbb újra lesz. A teló így is úgy is ott van a tartóban a műszerfalon a tükrözés miatt. A kiolvasó meg futhat a teló kijelzőjén.
Csabi19-12-2020 19:59:24 // 18333
Hát nem tudom milyen navit használsz, de nekem még a google soha nem mondta, hogy északi irányba menjek, max ha egy erdőben voltam... Minden útnak van jelölése, vagy sokkal könnyebben meghatározható ("második kijáraton" ) mint égtáj megjelöléssel...Milyen gyakran szorul erre az átlag user? Szerintem abban megegyezhetünk , hogy nagyon ritkán.
Fontosabbnak tartanék például egy akku töltöttséget megjeleníteni, főleg, hogy alacsony értéknél lekapcsol kimondottan "téli" fogyasztókat... Mint a szélvédő fűtés, vagy a kiegészítő fűtés, és ki tudja még mit...
Az, hogy egy információval, paraméterrel, kapcsolatban kételyek, vagy kérdések merülnek fel , teljesen normális szerintem, ezt nem nevezném bajnak. ;)
Erhard 242 (Pure Energy)19-12-2020 19:21:58 // 18332
Így van, na meg az élő adatból lehet látni, ha gond van, nekem nagyon hiányzik, tényleg tele van barom információkkal pl a környezet terhelés :) ki a tök nézi?
Piritu - 1.000.00019-12-2020 17:49:21 // 18331
Az adatokból csak baj van.
Itt az Amorén is mekkora gondot jelent már pl. a vízhőfok mérő.
Amelyik kocsiban "leköveti" a tényleges hőfokot (GTV, Spider, 156 és társai) ott az a gond hogy mit járkál össze-vissza, miért nem áll meg mint minden "rendes" autóban. Ahol meg nem (pl 159) ott meg az hogy miért nem követi a hőfokot.
Piritu - 1.000.00019-12-2020 17:46:50 // 18330
"Szerintem nincs olyan felhasználó aki az íránytűt nézné a kijelzőn..." - a googli navi azt mondja, hogy "indulj el északi irányba", no ilyenkor kell. Amikor nem tudtam hogy az merre van autóztam egy órát pluszba, 600métert le, aztán ugyanennyit fel a szerpentinen.
Amerikai kocsikban mindben volt amiben ültem, és volt olyan ahol a belső lámpánál egy fix kijelzőn. Gondolom nem véletlenül.
Csabi19-12-2020 16:49:25 // 18329
De mégis, ki a bánatot érdekel az íránytű, és a hozzá tartozó adatok...Vagy, milyen hatékonysággal használom a féket, a gázpedált? Ez még kisebb százalékot érdekel, mégis elérhető....Szerintem nincs olyan felhasználó aki az íránytűt nézné a kijelzőn...
Onnan közelíteném inkább , hogy mennyi embert megnyerne, ha részletes adatokat lehetne nézegetni...159-ben mekkora szám a turbonyomás mérő...:)
Piritu - 1.000.00019-12-2020 15:37:26 // 18328
Pedig egyszerű.
Az átlag user sz@rik az ilyen infókra.
A gyárban több ismerős hónapokig járkál világító sárga motorlámpával. Az is sok hogy ilyenkor szervizbe kellene vinni az amúgy garanciális autót!
Azt se tudja hogy van dpf a kocsiban, nemhogy a telítettsége érdekelné. Ismerősnél 4 évig volt egy OFF automata beparkoló rendszerrel. Azt se tudta hogy van benne, nemhogy kipróbálta volna.
Kérdezd meg a szentgotthárdi Astra tulajt hogy fel tudja-e kapcsolni a belső világítást. Szerintem 80% nem fogja tudni hogy van erre egy kapcsoló :-DDD
Csabi19-12-2020 15:14:13 // 18327
A napokban vált biztossá számomra, hogy nincs "csalás" az olajhőfokkal, tényleg azt mutatja a műszerfal.
Egyik reggel viszonylag gyorsan, indulás után felvettem az országúti tempót, ott már jól látszott, hogy a MES-ben 72°C volt a vízhőfok, az olajhofoknál még egy csík sem....Aztán 75°C-nál jött a műszerfalon az első csík, akkor érte el ~50-55°C-t. Egyébként viszonyalg együtt mozog, ezért tud megtévesztő lenni...Külön érdekes, hogy egy program sem mutatja az olaj hőfokát....
Egyébként én is hiányolom a plusz infokat. Nem értem, hogy ha tele van az autó érzékelőkkel, akkor miért nem érhetem el a legalapvetőbb információkat. Mint például akkummulátor töltöttség, töltés , DPF telítettség.....stbstb....kár.
leopop319-12-2020 15:01:01 // 18326
Érdekel hogy milyen majd számolj be róla légyszi :)
leopop319-12-2020 14:59:43 // 18325
Ez mondjuk jól hangzik ha egyszer lesz Giuliám biztos megcsinálnám 😁
Sporter19-12-2020 10:44:43 // 18324
Én már be is szereztem 🙂
Erhard 242 (Pure Energy)19-12-2020 09:49:24 // 18323
ezek szerint, de nekem sokkal jobban tetszenek a plusz infók amiket kiír, olajhőmérsékletek pl... nem is értem ez miért titkos a gyári menüben ..
Erhard 242 (Pure Energy)18-12-2020 16:49:44 // 18319
Hát passz, jókor vettem :)))
WarbiRunner (Gyuri)18-12-2020 15:57:02 // 18318
Az eu normáktól már szemrángásom van :-) Értem én hogy ne haljunk meg tüdőrákban és pártolom. De nem tudok belenyugodni a hatásfok rontásba nekem ez így fáj :-) És maximálisan tisztelem az olasz mérnököket akik a multair rendszert kiagyalták, és buta lefojtott porszívóhangú erölködő izék helyett még vezethetünk élénk gázreakciójú, harsány olasz benzineseket. Mert nagyrészt ennek a megoldásnak köszönhető. Viszont félek, hogy lassan, de biztosan megfojtják ezt is, a tartósság rovására is a kibocsátási értékek az elsődlegesek sajnos. Szóval olvasok, figyelek, és nem bízok senkiben XDDD
RomeoOne18-12-2020 15:33:09 // 18317
Látom már utánajártál a dolgoknak :DDD
WarbiRunner (Gyuri)18-12-2020 15:28:56 // 18316
Igen, olvastam róla, de van itt egy kis kavar. Ugyanis az infók egy része amcsi fórumról származik, és ugye két helyen gyártják a 2.0 GME motort, az amcsiknak Trentonban.
Ott arról írtak, hogy eleinte teljesen azonos motorok voltak, súlyra válogatott dugattyúkkal, hajtókarokkal. Aztán ez csak a 280 lovasnál maradt így. Majd talán ott sem (?).
Közben mindkettőből teljesen elhagyták az EGR hardverét, ami az első szériában ott volt, de csak dísznek, nem működött. Ezután a 200 lovasoknál kikerült valami intercooler hőcserélő. És tt ketté válik a történet, mert az EUs autókban úgy tudom van, sőt a Squadra kifejezeten átprogramozza az intecooler hő menedzsmentjét a 200 lovasoknál.
Közben jött a GPF, ami a 200 lovas hardvert nagyjából érintetlenül hagyta, a 280 lovas viszont nagyobb turbót kapott.
Közben szoftverileg mentek a normák változása után, a Squadra leírásában van egy olyan változat ami padon csak 280 lovat tudott, közúton pedig 300 fölött :-) Aztán hamar jött a frissítés, ami már utcán is 280-at tud. Ezek mr a MY20-asok.
Minden különbség ellenére a 2020-as modelleket a Celtic és a Squadra is felhúzza 300 ló környékére.

A múltkor Selmak elültette a bogarat, tényleg nincs ezekben egr, a Multair a szívószelep nyitvatartásával engedi vissza a gázokat. Már a Giuliettában is. Ha jól gondolom, akkor ezzel játszanak, ennek a programozásával érik el a szigorúbbnál szigorúbb határértékeket úgy, hogy használható marad az autó. A Multiair a benzines motorok utolsó menedéke, zseniális egy találmány :-) Gondolom a Squadra pedig már ügyesen programozza ezt is, nem kell egr-t falazni, csak zárva tartani a szelepeket, nyomást adni, előgyújtást adni és jönnek a lóerők :-)
RomeoOne18-12-2020 15:11:33 // 18315
FB-n olvastam, hogy a 2018 utáni 200 lovas benzinesek már nem egyeznek meg teljesen a 280 lovasokkal. Több helyen visszavettek az alkatrészek méretezéséből és nem olyan magától értetődő így a szoftvercserével Veloce szintre húzni. Erről hallott valaki?
VKG231!!! (156+75)18-12-2020 14:39:21 // 18314
Külön jó, hogy most szűnt meg a DAB kishazánkban...
(Hiszen azt nem lehet pikk pakk leuralni és nem korlátozott számú adót lehetne rajta fogni...)
Erhard 242 (Pure Energy)18-12-2020 13:01:58 // 18313
jah be sincs állítva :D :D :D
Piritu - 1.000.00018-12-2020 12:32:38 // 18312
Az analógot se nagyon hallgatom :-DD
RomeoOne18-12-2020 11:40:46 // 18310
Három nap múlva csak digitális rádióval lehet eladni az autókat

Tehát akkor ezért lett alapáras a DAB a Giuliában...
Fornitore17-12-2020 20:01:21 // 18309
Ma leállításnál ki írta hogy sos update.Újra indítàs után 5 percig pirosan világított a fenti sos gomb utána fehérre vissza állt.Haza érve leállításnál megint ki írta és most pedig a középső kijelzőn pörög egy sos piros felirat.Tudja esetleg valaki mit kell ezen frissíteni ?Változott tán a beprogramozott elérhetőségük😊?Van itt varia rendesen😊.
Erhard 242 (Pure Energy)17-12-2020 10:22:00 // 18308
zsírosbödön és a Q4-nél milyen szépen engedi csúsztatni a seggét... hát imádom főleg körforgónál ebben a nedves időben nyári kerékkel :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)17-12-2020 08:26:37 // 18305
én nem tudom mi hány ló de tegnap egy olyan 8-10 éves 3.0tdi a6 nem tudott ellépni sőt...
WarbiRunner (Gyuri)16-12-2020 22:42:47 // 18304
Elolvastam újra, így még inkább izgalmas az a 280 lovas Giulia XD
WarbiRunner (Gyuri)16-12-2020 16:44:52 // 18303
Nem akarom én szuper alaposan kikutatni, csak érdekel. Olyan nincs, hogy kompromisszum mentesen csökkentsenek bármilyen kibocsátást. A 159-cem programján megtanultam, hogy mennyire drasztikusan rontanak el egy motort ezek miatt a normák miatt. A 2.4-gyet megyógyítottam, az gyilkos volt az az előtöltés.
Egész biztos vagyok abban, hogy évjáratról évjáratra ugyanígy megölik a 2.0 motorokat. Illetve látszik is, nagyobb turbóval, 0.15 Bar plusz nyomással kisebb teljesítmény. Nem a GPF eszi meg, hanem az eltolt előgyújtások, korai szelepnyitások, stb.
Az EU normákkal hatásfokot rontunk, ami egy agyrém amúgy.
Amúgy az tisztán látszik, hogy az Alfa Romeo kiemelkedően igényes technikát rakott össze. A mutiair vezérlés, a futómű, a váltó hangolás vagy akár a Q4 hajtás. Ilyen szintű cucc más utcai autóban nem hiszem hogy van. És ez az alapmodellekre is igaz.
RomeoOne16-12-2020 16:20:34 // 18302
De most pl. ha azt akarod kideríteni, hogy hogy fognak változni a motorral meg kibocsátással kapcsolatos dolgok, totál homály. E6D-ről beszélünk, holott, mnit kiderült nem is ahhoz van köze. Hanem ahhoz, hogy csökkentsék a CO2 kibocsátást meg ahhoz, hogy változik a mérési módszer is. Most ember legyen a talpán, aki a netről ezeket összekutatja, hogy mi hogy változik, a gyártók hogy fognak alkalmazkodni, vagy esetleg már rég homologizálták a motorjaikat ezekhez a szabályokhoz, stb...
RomeoOne16-12-2020 16:15:10 // 18301
Az a baj, hogy annyira szerteágazó ez a dolog, hogy ha utánaolvasol sem biztos, hogy fel tudod fejteni a dolgot. Sokszor még az autós szakújságok cikkei sem tükrözik jól a valóságot és inkább félrevisznek az értelmezésben, mint hogy segítenének.

Én két esetben mentem utána jobban a dolgoknak. Egyrészt, mikor arról volt szó, hogy csökkentik az autók hangját. Ez tavaly kb. olyan hírként robban az autós újságokban, kb. az volt a benyomásod, hogy akkor idénre csak cincogni fognak a kocsik.
Aztán valahogy sikerült eljutni az adott EU-s szabályozáshoz, aztán a jogi szövegek hosszas túrása után kiderült, hogy amúgy már ez egy 2014-es szabályozás, első lépésben már 2016-tól előírtak "hangszennyezési" határokat. Ahhoz képest a 2020-as érték 1-2 dB-el alacsonyabb. A következő lépcső megint hasonló mértékű csökkentés lesz 202X-ben. (X=2,3,4 ? Nem emléskzem már). Rohodi Misi utána is kérdezett akkor a kérésünkre és kiderült, hogy amúgy az Alfák már rég úgy vannak homologizálva, hogy tudják a 2020-as határt.

A másik eset a GPF volt. Ott sokáig nem volt világos, hogy a Q is kap-e GPF-et vagy nem. VOltak olyan kézikönyvek is, ahol volt motorkódja a GPF-es V6 motornak. Aztán elő-előkerültek ilyen pletykák, hogy kombinált direkt és szívócső befecskendezésessé alakítják a Quadrifoglio motorokat és ezért nem kell rá GPF. Egyáltalán nem volt világos az összefüggés. Ugye a CO2 kibocsátást flottára kellett nézni, de a szilárd részecske kibocsátást autónként. Aztán sok kutakodás után meglett az apróbetűs részben a kulcsmondat, hogy az E6D-nél meghatározott (pontosabban E6B-re is az volt, csak ott még volt még egy apróbetáűs rész, hogy még kapnak 1 év halasztást) szilárd részecske kibocsátási korlát csak a közvetlen befecskendezéses motorokra vonatkozik. Hirtelen minden világos lett, azzal, hogy kombinálták a befecskendezéseket, kikerültek a közvetlen befecskendezéses kategóriából, és nem kellett GPF. Cserébe örültek a tuningosok is nagyon, mert sokkal több üzemanyagot lehet a motorba juttatni, meg amúgy is csökkentek a közvetlen befecsi hátrányai (szívóoldali kokszosodás).

Pl. egy BMW sosem törődött ennyit az autóival. Beleraktak hanggenerátort, nem kínlódtak kipufogóhangolással, vagy a motor átalakításával. Maradt a közvetlen befecsi és ment rá a GPF az M-esekre is. Elég az nekik, a driver's car-t nem ott kell már keresni :)
WarbiRunner (Gyuri)16-12-2020 15:35:02 // 18300
Jogos! És ötletes:-)
WarbiRunner (Gyuri)16-12-2020 15:34:46 // 18299
Nem tartok attól, hogy lomha lenne bármelyik, egyszerűen érdekelt, utána olvastam. Magam részéről igazán egy 280 lovas Giulia amire tudnék vágyni, de valójában egész biztosan elég lenne a 200 lovas is :-) Csak a kisördög..:-)
A Stelvio nálunk egy ülés próbát kapott. Illetve kettőt, belül fantasztikusan tágas, de nem szerettünk bele. :-) Lehet érdemes várnunk még, hátha fészliftelik, lejjebb ültetik, mittudomén. Valamit kezdenek vele, és úgy megtetszik.
WarbiRunner (Gyuri)16-12-2020 15:29:54 // 18298
Passz, az RDE bevezetéssel függ össze, már nem tudom hol olvastam pontosan. A lényeg, hogy a norma határérték ugyanaz marad, csak a mérési körülmények változnak több lépcsőben. A Eu6d final-nál ha jól emlékszem a real driving emission 20%-ban térhet el a laborban mért értéktől. A labor mérésnek kell a 80mg/km-t teljesíteni, ettől egész eddig 40%(?) eltérést engedtek, már csak 20-at.
R33Z16-12-2020 15:07:10 // 18297
2017-es 2.0 Giu-m nagyon jól ment, rendkívül elégedett voltam vele. Az biztosan kamu 200 lóerő volt, ahogy az elejétől kezdve mondtam is. Volt (van) az 220+ simán...
Főleg a reakció különös nekem, ahogy az RWD megindul, akár sima álló helyzetből is, nem forszírozva. Nagyon ügyesen programozott motor/váltó, jól megválasztott turbó, forgós blokk. Talán ebben van szerepe a karbon kardánnak is.

A MY2020 Stelvio, hiába, hogy 280HP normál kigyorsításnál nem tud úgy megindulni, mint a 2017-es 200 lovas Giu. Nagyobb a töltőnyomás, picit több idő kell, hogy felpörögjön a turbó, és persze a hajtáslánc, tömeg. Mostanra van már benne 3000 km, ugyanúgy precízen, gyár ajánlásának megfelelően járattam be, ahogy a többit is, szintén szigorúan 100-as benya, stb. Végre kipróbáltam a fékkel fogott álló rajtos gyorsulását. Meglepően komoly! Megkockáztatom, hogy a három közül ez tudja a legnagyobb max G-t. Nyilván a másik kettő erősebb, de a Veloce max. G induláskor nagyon odab@sz. Hétvégén lemérem ezt is ha száraz út lesz. Érzésre esélyes, hogy tudja a gyári 5,7s adatot. Ha hozza, akkor viszont a 2020 nem feltétlenül gyengébb, mint az elődök. Amúgy meg katalógusadat. Giuliánál megállsz, rálépsz a gázra, ~0,5 sec a katalógusadathoz. Stelvio esetében szerintem van 2sec különbség is, a sima és procedúrás gyorsulásnál. Összességében azért ez a kombó menet közben jobban megy a 200 lovas Giu-tól, 60-100-ról komolyan meg tud lendülni, gyorsan eléri a 200at. A hangja az E6D szigorítások ellenére, jobb, morcosabb. Teljesen kétarcú kocsi, normál használatban csendes, finom, luxusautó. Aztán ha menni kell, akkor meg előjön a gyönyörű hang, és gyorsan forgatja le a fokozatokat. SUV jelzővel "óvatosan" illetném, inkább sportkombi ez. SUV elleneseknek is érdemes adni egy esélyt, hátha :)
RomeoOne16-12-2020 14:54:44 // 18296
Ezeket az értékeket hol találtad? Én, ha megnézem ezt az összefoglaló táblázatot, semmi iylesmit nem tudok kiolvasni belőle.
Selmak16-12-2020 13:33:05 // 18295
A Multiair lehetővé teszi a "belső kipufogógáz visszavezetést" ezért nincs EGR szelepük.
WarbiRunner (Gyuri)16-12-2020 13:24:05 // 18294
Majd kiderül, a NOx kibocsátásnak 140g/km-ről 100 körülre kell csökkenni valós körülmények között. Az nem kevés különbség. És általában a NOx csökkenés hatásfok rontással jön össze. Már az is nagy dolog, hogy az Alfa meg tudta eddig oldani EGR nélkül pusztán a M. air technikával.
RomeoOne16-12-2020 12:31:37 // 18293
Érdemibb változást csak az E6B -> E6D váltás hozott szerintem, ha változik is valami, az minimális lesz.
WarbiRunner (Gyuri)16-12-2020 12:13:11 // 18292
Kicsit olvasgattam. ha minden igaz, a 2.0 motor változott pár dologban az első széria óta. Talán valakinek érdekes lehet rajtam kívül is :-)
Pl kikerült belőle (az addig sem használt) EGR és a légtömegmérő is. A GPF bevezetésével a 280 lovas verziók tényleges 280 lóerőre "gyengültek" úgy, hogy közben nagyobb turbót és némi nyomásnövelést is kaptak. A gyári 400nm nyomaték helyett még mindig tudnak 430-at. Azért jól meg van erőszakolva ez a motor is már, de még mindig tisztességes amit tud.
Érdekes módon a 200 lovas teljesítménye nem csökkent, 230 lóerőt mértek mindegyiken. Némi nyomatékot vesztett, de a gyári 330 helyett a Squadra szerint még mindig tudja a 370-et. Kíváncsi leszek, hogy a MY21-es autókon változik e valami.
leopop315-12-2020 23:44:46 // 18291
Holnap én is megkeresem az enyéim kíváncsi leszek 😁
Liquid15-12-2020 20:25:01 // 18290
Szerintem csak annyi volt, hogy beszéltetek róla otthon nem sokkal előtte és azt az ismeretet kamatoztatták élőben :)
tdemeter15-12-2020 15:57:21 // 18289
Haha, erre nem is emléxem:) Pedig szeretik az autókat, de tényleg más érdekli őket egy autóban mint minket érdekelt annó.
RomeoOne15-12-2020 13:29:27 // 18288
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.