Forum >> Giulia

Liquid24-11-2019 00:29:15 // 12295
Szerintem is netto baromság az egész kategória, de sajnos jelenleg ezt kéri a piac.
Az időseknek, azért mert könnyű beülni, a többieknek azért mert (ál)biztonságérzetet ad, vagy éppen szeretnek kamionos pozícióban vezetni.
A Porsche-t is a Cayenne húzta ki a kakiból. Ha ez kell a népnek, akkor ezt kell eladni nekik. Az Alfa nem tett mást mint a lehető legszebben megoldotta ezt a feladatot.
Egy baj van csak vele: kb. 10 évvel ezelőtt kellett volna meglépni...
Hogy kell-e SW, az más kérdés. Egyrészt gondolom a pénzszűke miatt is a Stelvioval akarták kiváltani, másrészt meg valóban elmentek az eladások a SUV-ok felé.
Ha szigorúan vesszük, akkor maga a Giulia volt elhibázott döntés, inkább a kombi és egy 3 ajtós kellett volna helyette. De akkor nem lenne cél a szemem előtt, szóval én nagyon nem bánom :)
RomeoOne24-11-2019 00:26:46 // 12294
Bírom ezt a fazont amúgy. A Giulia tesztje nem ennyire jó, de azért ebben is vannak nagy pillanatok :D
Pl. ahogy mondja, hogy a kocsi a nagymértékű karbon használat miatt olyan könnyű, hogy repülni is képes lenne. Majd be is mutatja a repülést :DDD
RomeoOne24-11-2019 00:15:34 // 12293
Egyébként ha neked bejön, akkor te miért Giuliát és nem Stelviót veszel?
Leírtam én is, hogy nekem sem a favoritom a SUV.

Robi, nem vezettél még Stelvio-t, de már leírod. Én sem, de kurva sok videót megnéztem Giuliáról és a Stelvio-ról sem keveset. És a Stelvio-nál is mindig kiemelik.. Nem is kiemelik, hüledeznek, hogy ezen nem érződik, hogy SUV. Nem azt mondják, hogy ahhoz képest, hogy SUV, jól kanyarodik... Azt mondják, hogy nem érzik, hogy ez SUV lenne.

Persze, ha lenne Giulia SW, az biztos még olyanabb lenne, de ha mondjuk egy Stelvio Super-t, meg egy 159 TBi SW-t eresztenének össze, mondjuk a Hungaroringen vagy a Nürburgringen, én nagyon nagy pénzben a Stelvio-ra fogadnék.

Szóval alapvetően arra akartam kilyukadni, hogy ha te azt mondod, hogy nem érzelmi alapon nem akarsz SUV-ot, hanem mert nem tud olyat menni, akkor nagy valószínűséggel tévedsz, mert szerintem gyorsabb lenne, mint a 159 SW.

Ezt a videót konkrétan ma néztem meg, mert felkaptam a fejem a szőke csajra, aki piros kosztümben teszteli a Stelviot:
Alfa Romeo STELVIO - charming Italian? - Girl on Swiss Roads
A csaj már eleve azzal kezdi, hogy mekkora élmény ezt vezetni, aztán letudja a következőket, körbejárja, stb, de nem tud elszakadni a vezetési élményétől, a videó második felében megint csak arról tud beszélni, hogy milyet lehet ezzel szerpentinezni, te jó ég. Szerintem meg is kellett törölni az ülést, miután kiszállt...

Vagy itt a másik, ez a kedvencem a Stelvio tesztek közül:
Alfa Stelvio - see why it’s the ONLY fun SUV | carwow
Oda is tekertem a lényeges részhez. Itt nincsenek bajok a terhelésváltásokkal.
droberto24-11-2019 00:13:42 // 12292
Még annyi a SUV-ok arányaihoz, meg az ültetéshez, hogy a nagy oladalfelületeket nagy kerékjárati ívekkel és nagy kerekekkel törik meg, ellensúlyozzák. Úgyhogy a leültetéssel igen furán nézne ki.
Az autók viselkedésén nem segít nagy és nehéz kerék miatt rugózatlan tömeg növekedés.
Ezt a problémát a gyártók próbálják szélesség csökkentéssel kompenzálni. (pl Scenic - 195/55 R20!)
Ami mit okoz? Tapadás vesztést.
Éljenek a SUV-ok!
Liquid24-11-2019 00:10:55 // 12291
A fene se tudja, biztonságérzet előbb lesz a nagy tankban.
A CX5 pl. teljesen kulturáltan mozog, persze nem egy versenyautó, de nem dülöngél jobban, mint egy Almera. Ugyanez igaz a RAV4-re is.
Nekem nem tetszik a magas üléspozíció, ezért nyilván vezetni se szeretem, de ezzel kisebbségben vagyok.
Liquid24-11-2019 00:08:18 // 12290
Mindkét gép ugyanazon a 19-es keréken futott. (Amúgy alapvetően jogos amit írsz)
A Stelvio esetében viszont nincs olyan nagy különbség, meg úgy általában ez a SUV kategória, igazából csak egy kissé emelt kombi. Sokszor az emelés is inkább csak jelképes, meg optikai. Nyilván nem egy Escalade-ról beszélünk, hanem egy kompaktból készített valamire.
A sportosság meg inkább futómű és hangolás kérdése, a Stelvio inkább a Macan haverja nem a hosszu pajerójé.
Hozzáteszem, hogy nagyon nem vagyok a suvok barátja.
droberto24-11-2019 00:01:30 // 12289
Lehet butaságnak tűnik ez a súlypontozás, de próbálj ki egy Mazda 3-at meg egy CX3-at vagy egy, Corollát vagy RAV-4-et, vagy egy Focust meg egy Kugát.
Előbbiek stabilabbak, biztonságosabbak és jobb vezetni őket.
Zongorázni lehet a különbséget.
droberto23-11-2019 23:54:30 // 12288
A 159 ti 19"-os felni átmérője egy alap 16-17"-os kerekű nem ti-jéhet képest pont annyival nagyobb mint a 20 mm-es ültetés. :)
A CW nyílván magasabban van mint a sima 56, emiatt az pont annyival szarabbul is kanyarodik mint a sima.
Egy SUV-nál a súlypont nem mm-ekkel, hanem 10-20 cm-ekkel van magasabban. Ezt nem veszi már be a gyomrom.
droberto23-11-2019 23:36:14 // 12287
Hova is akarsz kilyukadni?
Mindennemű ültetéstől elhatárolódok. Kinőttem az ilyesmiből. Én erre nem reagáltam.
Egyébként nem azt írtam, hogy az övvonal van magasan húzva, hanem hogy felette okés a forma, alatta viszont aránytalanul nagyok a felületek. Ez tény, ettől suv a SUV. Valakit ez nem zavar, sőt tetszik is neki. Erről kár vitázni.
Egyébként ha neked bejön, akkor te miért Giuliát és nem Stelviót veszel?

Amit tegnap akartam mondani, amit a SUV vásárlók elfelejtenek - és ezek szerint neked se jött át a mondandóm- , a sok előnye melletti bazi nagy hátránya.
A súlypontja. Hogy kanyarban és legfőképpen terhelésváltáskor tehén módjára viselkednek és borulékonyabbal. Ez miatt erősebben kell beavatkozni az elektronikának és szarabb vezetni. A 156, 159 SW-nél, meg nagyjából az összes kombinál nincs ilyen.
RomeoOne23-11-2019 23:25:31 // 12286
Tudjuk ezekre a választ. Nem volt pénz. Nem voltak eladások. 159 idejében a 2008-as válság, most meg az, hogy kiköltekeztek, aztán ezeknek a modelleknek népeszerűbbé kellett volna válniuk. De valahogy nem kívántak rá az emberek és nem lettek gyorsan nagy eladások. Mondjuk elég álomszerű volt, amit vártak. De ha eladtak volna 3-4x ennyiket, lehet az SW-t is behozták volna.
Lev23-11-2019 23:22:40 // 12285
Szerintem ez csak ízlés kérdése,szubjektív én úgy látom mint Emil.
Giuntini23-11-2019 23:19:38 // 12284
Sok mindenről lehet vitatkozni, miért nem lett 159 GTA. Brera GTA, miért nem lett Sportwagon a Giuliából... Ezek mind egytől egyik hiányoztak, hiányoznak.
Az Alfettát is miért állították le????

Liquid23-11-2019 23:19:17 // 12283
"ahhoz képest, hogy kombi" - ottapont :)
Kazes☻23-11-2019 23:18:45 // 12282
A hátsókerekesség túl sokáig hiányzott szeretett márkánkból...
Liquid23-11-2019 23:18:19 // 12281
Pl. a 159-nél a sima elsőkerekes és a Q4 TI között akkora a különbség kanyarodásban, hogy szavakkal nehezen kifejezhető, pedig a Q4-ből az orrtolós nagydízelt hasonlítom a könnyed benzineshez.
Kazes☻23-11-2019 23:17:56 // 12280
Vagy akár te is láthatod rosszul... nekem sem jelenti a sportosságot... ezen kár így lamentálgatni. De nem rossz. Viszont egy Breraval szvsz összehasonlíthatatlan! :)
RomeoOne23-11-2019 23:17:25 // 12279
Ezt csak tőled szoktam hallani Emil :) Nem csúnya az SW hátulról, de azt az igazi tenyészbika fart a berlina hozza. Az SW is sportos. Csak hozzá kell tenni, hogy "ahhoz képest, hogy kombi"
Erhard 242 (Pure Energy)23-11-2019 23:16:29 // 12278
És itt baszta el most az Alfa valami ilyesmit kéne tolni a 6C néven
Liquid23-11-2019 23:15:29 // 12277
attól függ mit értünk SUV alatt, a Crosswagon már az, ha igen akkor a 159 TI-hez képest már a sima 159 SW is az (magasságban). Persze összemosok dolgokat, de a határok nem élesek. Ugyanolyan hitvallás ez is mint a dízel-benzin-hibrid-villany, vagy az automata-manual, vagy a húseavő-vega :)
Az meg hogy mi, hogyan kanyarodik, csupán hangolás, futómű és kerekek kérdése, meg persze a sofőré. Ráadásul még kevésbé mindennapi dolog, mint a csomagtér telerakása.
RomeoOne23-11-2019 23:15:16 // 12276
Ez nem így van :) Amikor azt mondtuk, hogy le lehet azt ültetni, akkor meg jöttél azzal, hogy akkor is magasan van húzva az övvonal, nagyok rajta a felületek... Pedig le lehet azt is oda rakni, mint a Giuliát. Persze lehet folytatni, hogy de még akkor is magasabb lenne a súlypontja, mintha csak egy kombi lenne stb. De ha így is simábban elfordul, mint bármi más, ideértve a 159-et, akkor meg mi alapján lenne ez racionális érvelés?
Erhard 242 (Pure Energy)23-11-2019 23:14:37 // 12275
De a kombitól is távol áll
Erhard 242 (Pure Energy)23-11-2019 23:13:42 // 12274
Formailag beszéltem róla... 15 éves de cefet a formavilága abba bele se merek gondolni ha hátsó kerekes lenne 510 lóval...
Giuntini23-11-2019 23:12:20 // 12273
Na látod, az sem szedán forma. Annak is csapott a hátulja.
Giuntini23-11-2019 23:10:35 // 12272
Ezt rosszul látod! Pontosan hátulról sokkal sportosabb a jobban kidomborodó sárvédőknek köszönhetően, de ezt optikai tuninggal érték el. a hátsó szélvédő nagyon keskeny, és csapott az elkeskenyedő farrész miatt, miközben a nyomtáv és a szélvédő alatt ugyanolyan széles. Az Alfánál egyedül a tetősín nem tetszik. Az valóban levesz a sportosságból.
RomeoOne23-11-2019 23:09:29 // 12271
Hát azt nehéz lenne elhelyezni a spektrumon, hogy kupé vagy 5ajtós vagy mi. Egy biztos. Ha ránézel, egyből látod, hogy ez az autó nem funkciókról szól, hanem az autóról magáról :D
Liquid23-11-2019 23:09:20 // 12270
+1, bár a Giulia Veloce neadjIsten QV azért odaba..
droberto23-11-2019 23:08:37 // 12269
Már 11x írtam, hogy a SUV az magasabb súlypontjából kifolyólag szarabbul fordul mint az ugyan olyan hagyományos felépítésű bodé. Ez tény.
A 159 kombi meg alapvetően ugyanúgy viselkedik kanyarban mint a berlina.
Amiről te beszélsz, hogy mi tetszik azok meg érzelmek.
Erhard 242 (Pure Energy)23-11-2019 23:06:13 // 12268
Hm ez is szempont, számomra a legszebb Alfa az elmúlt évekből a Brera formailag.
RomeoOne23-11-2019 23:06:12 // 12267
Nem szoktam kocsival csajozni, de ha így lenne, akkor sem tudnám elképzelni azt a szituációt, hogy a bárpultnál sörözgetve/koktélozgatva megszólítom a mellettem ülő csajt és mikor odaterelődik a szó, akkor kimutatok a parkolóba az ott álló kombira, hogy az a gyönyörűség az enyém. Szerintem azonnal kiröhögnének. Egy szedán viszont már tudja ezt a menőséget.
RomeoOne23-11-2019 22:59:45 // 12266
Ez látásmód kérdése. Számomra már az kompromisszum, hogy kombi. Ez pont olyan, mint nálad a SUV. A Stelvio hiába akármilyen jó, Neked feláll tőle a szőr a hátadon. Hozol rá racionális érveket, de igazából érzelmi alapon van így. Én ugyanezt érzem a kombival kapcsolatban (jó, meg a SUV-val is, de nekem az egy hangyányival szimpatikusabb, mert az legalább tud rettentő lenni a méretei miatt). Lehet magyarázni, hogy így, meg úgy van lecsapva a hátulja, ránézek és legfeljebb praktikumot látok, nem menőséget. :D
Vartetomi23-11-2019 22:47:44 // 12264
Köszönöm!
Erhard 242 (Pure Energy)23-11-2019 22:46:10 // 12262
S a végén vett egy Berlinea Tbi-t...
Kazes☻23-11-2019 22:44:07 // 12261
Hehe... ez aranyos! :D
Vartetomi23-11-2019 22:43:40 // 12260
Sziasztok,

Valaki meg tudja mondani milyen turbó van a Giulia 2.0 benzin motorokon?
Giuntini23-11-2019 22:42:47 // 12259
+1! Ízlések és pofonok, de az SW a 159-nél jobb, sportosabb. Tudom, ezen lehet vitatkozni, de én így érzem! Pedig a praktikussága nem vetekszik a Passat féle igazi kombikkal. De ez nem is erre lett tervezve. "Életmód kombi", valahogy ezt a meghatározást kezdik elfelejteni. Nekem volt Marea kombim, az magasan praktikusabb pakolás szempontjából. De a gyönyörű kárpitozás a 159-nél nem is erről szól...
droberto23-11-2019 22:41:43 // 12258
A 159-nél nincs nagyon kompromisszum a kombinál. Ne mosd össze egy oktáviával. Nem klasszik teherhordó kombi.
Ugyanaz minden csak felül nincs lépcső. (hossz, alváz, tengelytáv, ajtók, talán még a sárvédők is) Néhány tíz kilóval nehezebb csak, néhány mm-el feljebb van a súlypontja, de ennyivel hátrább is. Szóval az Alfa valódi Sportkombit gyártott mindig.
Hogy miért Feri? Mert már Pityukoma is megmondta.
Hogy 200-al tudjad vinni a fűnyírót. 🙂
Lev23-11-2019 22:39:00 // 12257
Igen, emlékszem amikor nyűglődtem, hogy hogy fogunk elférni 2 gyerekkel, Te az elsők között nyugtattál meg, hogy a 2 gyerek nem egyenlő a kombival és jelezted, hogy tökéletesen elég volt a 156 berlina és igazad is van. Mi is biztosan meg fogjuk oldani a nyaralást, de ettől még ott álltam, hogy kompromisszumot kellett kötnöm, vagy Giuliával, vagy a Stelvioval, mert az én szememnek egy sw Giulia lett volna a legszebb.
Lev23-11-2019 22:34:59 // 12256
Igen van benne igazság, de ebbe a csoportba én speciel nem teljesen tartozom bele: alapból a kombik tetszenek az csak hab a tortán, hogy könnyebben pakolható.
droberto23-11-2019 22:30:48 // 12255
Ezen nem szoktam álmodozni. Elfogadtam.

Egyrészt a hely, másrészt a variálhatóság, meg, hogy kb. van egy köbméter helyed amiben szinte bármit elviszel. Nagy cuccolós vagyok, aki ismer tudja. Akinek van családja meg mindenféle hobbija, szerel, felújít az nagyra értékeli a ferde hátat. Nekem is van tetőcsomagtartóm, vonóhorgom és lesz tetőbokszom is. Fogok bringatúrázni és hajót húzni vele. Még ha úgy van lakókocsit is.
Szerintem a sedan far csak a nagy autóknál tud működni. Ehhez a 159 is kicsi. Szerintem.
Arról nem is beszèlve, hogy a lépcsős hátú kocsikhoz itt közép meg kelet európában van valami különleges vonzalom.

Másrészt meg a forma. Az Alfa úgy tudja a kombi formát, ahogy senki más. Kupésan lejtő tetőív szexi kis far.
RomeoOne23-11-2019 22:25:19 // 12254
Sok mindenben nem szoktunk egyet érteni, de ezt pont így gondolom, csak nem akartam senkit megbántani. A kombi az már arról szól, hogy annak jónak kell lennie valamire. Teherautó, munkaautó, családi autó stb. De az már nem magáról az autóról szól. Hanem a funkcióról. A kombi, meg a sport az a spektrum két széle.
Nyilván lehet kombival is állatkodni, meg keresztbemenni, meg minden. Ahogy a Kamazzal is lehet driftelni. Csak nem arról szól.
Ettől függetlenül jó lenne, ha lenne kombi, mert ha valaki abban érzi jól magát, hát vegye azt. Az Audi is csinál RS6-ot, pedig az tényleg a világ vicce, 600 lóerős kombi. Csak hogy mire, azt nem tudja senki. De azért csak van, aki megveszi.
De maga a szedán forma az ami a leg"ultimate"-ebb autó. Nekem szemre is az tetszik a legjobban. Arra még rá lehet fogni, hogy az csak az autóról szól, de azért az már jó egy családnak is (2 gyerekig simán), lehet bele pakolni is, sok feladatot elláthat. Ennél jobban csak a kétajtós coupé, a középmotoros sportautók vagy az orr-közép motoros túraautók szólnak jobban magáról az autózásról.
Kazes☻23-11-2019 22:24:37 // 12253
Esetleg utánfutó! XD
Kazes☻23-11-2019 22:24:07 // 12252
Bár Warbit kirázza tőle a hideg, de neked is ajánlom, ha sokat akarsz cuccolni... tetőbox! :D
Liquid23-11-2019 22:22:05 // 12251
Nekem nem jön be, és mindig elfértünk még a 156 berlinában is, 2 gyerekkel, 2 hétre. Mondom ez nagyon szubjektív.
Kazes☻23-11-2019 22:20:23 // 12250
Igen, ezt tudom... és (ne haragudj) ezt alapvető problémának látom, bár nem csak itt, hogy mintha két szálon futna néha egy - egy téma... mert nem azt írtam, hogy nem létezett, hanem, hogy kevesebb volt. Mond csak végig a típusokat és mond mellé, hogy melyik volt SW is. :)


Ez fura kijelentés... családod most már életed végéig lesz! ;)
Kazes☻23-11-2019 22:14:17 // 12249
Ez így van... bár bizonyos tekintetben tilos, akár az árukapcsolás... oszt mégis... :)
Lev23-11-2019 22:13:27 // 12248
Nekem speciel formára jobban tetszik az sw. 156-ból és 159-ből is csak azt kerestem. Alfák előtt sem volt sedan autóm soha. Most már van :) Hogy őszinte legyek, egyelőre kényelmesen elférünk, csak egy kicsit átgondoltabban kell pakolni. Aztán majd nyaralásnál kiderül. Valóban kamukombi a 156 és a 159 sw, de mennyire jól néznek már ki?
droberto23-11-2019 22:13:15 // 12247
Itt a fórumon kb 10-en vagyunk akik írnak be :)))
Indíts egy szavazást kb. bármelyik facebook csoportban.
Zoli, nem volt sűrű változat az SW kaszni? Na ne már. Egy kis túlzással elmúlt húsz évben többet adtak el kombiból mint az összes többi más típusból.
A kombi, a Giardinetta, Sport Wagon az Alfánál 1952 óta tradíció.

Mindegy. Nincs és nem is lesz.
Nekem meg már nem lesz új Alfám amíg családom van. :)
Elfogadtam.
Téma részemről lezárva.
Kazes☻23-11-2019 22:11:40 // 12246
Írtam is, hogy lehet, hogy öt... :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.