Csabi30-11-2020 16:18:35 //
17982
[ Víz vagy Olaj? ]
...egyre jobban kezdem azt hinni, hogy az olajhőfok a műszerfalon valójában a vízhőfok. Ma nézegettem hogyan viselkedik a MES-ben megjelenített motorhőfok, ami elvileg a motorolaj a műszerfalon. A kettő együtt mozog( amit már írtam 55°-1csík, 65-2; stb)
Szóval amikor maxra állítottam a ventilátort fűtés mellett, (kék vonal) meredeken esni kezdett a motorhőfok, 85°C alatt a műszerfalon is már csak 3csík tündökölt, aztán hirtelen lekapcsoltam a fűtést, a hőfok elindult felfele.
Ez látszik a diagramon: a fűtéssel közvetlenül a vízet hűtőm, aztán nyilván az olaj is hűl, de nem hiszem, hogy ez pár másodperc alatt jelentkezne az olaj hőmérsékletében.
( jelentheti azt is, hogy ennyire együtt mozog az olaj-víz hőfoka... Kár, hogy a termosztát hőfok jeladója elérhetetlen helyen van, a motor és a tűzfal között, mert a csati lehúzásával egyből kiderülne melyik hőfok menne el... :) ...majd egyszer )
Csabi30-11-2020 16:02:17 //
17981
Kap egy Varta AGM-et, az még a 159-ben is 5évig bírta. :)
Uhh na ebbe ez nem való :)))
Csabi30-11-2020 13:18:12 //
17979
Jah, lehet ez a baj EFB van benne "Electic power" :)
Egy rendes AGM gondolom már tetszene neki...Ahogy nézem inkább 70
95Ah, vagy 105
faxa ráadásul AGM-es kell nem EFB-s... jó kis 50 ropi ...
Csabi30-11-2020 13:04:34 //
17977
Mostanában feltűnt, hogy nem kapcsol a kiegészítő fűtésem. Ami nagyjából tudott dolog, hogy alacsony akku töltöttség mellett bizonyos fogyasztókat nem enged bekapcsolni a vezérlő. De azt nem tudtam, hogy erre is kihat.
Szóval ma igazolódott. 55%-os akku töltöttség mellett (IBS szerint) már nem kapcsol a kieg fűtés. Az biztos, hogy 75% alatt a start-stop sem működik.
Ennek ellenére az önindító érzésre gyorsan teker, semmi gond vele...Mégis lekapcsol egy olyan komfort berendezést, ami fontos lenne. Mindezt azért, hogy működjön a start-stop...
Ma feltöltöttem az akksit, ami így sem tekerte jobban az önindítót érzésre, viszont feléledt a start-stop, és végre kapcsolt a kieg fűtés.... Szóval annak ellenére, hogy az akksi még jól bírja, kell vegyek egy újat, ha kell a kieg fűtés...
(Mellesleg alacsony akku töltöttség mellett a fékerő-visszanyerés sem működik, szóval motorféknél nem tölt 15,2V-al mint ahogy egyébként tenné...)
a tető és az A, B, C oszlop meg az összekötő eleme acél
Csabi30-11-2020 12:34:01 //
17975
Végig mentem egy mágnessel:
A tető pont acél, mint ahogy a mellette futó "ív" (meg nem mondom mi a neve) ami a hátsó sárvédővel együtt van, szóval az is. Csomagtartó ajtó is, minden mást nem fog mágnes, szóval alu. Ezen azért eléggé meglepődtem.
A Super és Veloce Giuliákban és Stelviokban mik az alumínium és mik az acél karosszéria alkatrészek? Tető pl. alu vagy acél?
Én is feldobtam a téli tappancsokat nemrég. Szerintem tök jók a pirelli téli gumik, amiken AR jelzés volt. Már asszem nem gyártják őket, de gondolom csak a logóval nem, amúgy biztosan. Jól tapad, konfortos, nehéz rosszat mondani rájuk
Ha ugyan olyat veszel az sose fog ennyit bírni. (A 159-re ugyan azt a márkát vettem,
45 vs 31ezer.)
G-MANN🍀29-11-2020 15:40:24 //
17971
Nekem Pirelli PZeroAR imádom, Bazsinak Bridgestone, az is álom. Ha csere, akár Michelin, gondolom az is álom🤟😁
A gyári Bridgestone 45 ezret bírt, nem sokszor feszegettem a határait.
sas-15929-11-2020 14:14:25 //
17969
Bridgestone nekem is bevált nagyon. 20 e km van az autóban.
Abból volt egy téli gumis szezon is.
Bocs, de mit jelent a gyári? Neked Bridgestone-al szerelték, van akinek Pirelli-vel, stb...
Ha valakinek a tartósság a fő szempont, akkor a Michelin Primacy a legjobb választás. Ha a sportosság, akkor a Michelin Pilot Sport-ot ajánlanám!
zümi16629-11-2020 11:45:38 //
17967
Én maradnék a gyári guminál, amivel kijött, a Bridgestone-nál. Nekem eddig bevált, bár még csak 2700 km.-t mentem velük.
Szerintem ráérsz majd jövő év elején nézelődni.
Sziasztok! Gumi választással kapcsolatban (Giulia Veloce) kérnek segítséget, ha vannak ötletek. Nyári abroncsrol lenne szó. Kérdéseim:
Érdemes most megvenni vlmi akciosat, vagy várják jövő tavaszig?
Gyártóbol melyiket? (En Pirelli, Michelin amire gondoltam)
Jelenlegi méret a nyári felnin 225/40 19 elől és 255/35 19 hátul.
Köszönök minden hasznos tanácsot. G.

Ez is
régen volt kép...

leopop327-11-2020 14:29:45 //
17962
Sokat szoktam vele beszélni hihetetlenül vágja a témát pedig nem idős...
Szeritnem is jó motor nem azért mondtam bármit is mert ne szeretném :)
Sőt sajnos ilyet már egyáltalán nem fognak csinálni :/
Ez így hiteles.XD A 2.4 körül nincs már semmi, akik megijedtek már eladták. :-P Én nem venném más motorral.
leopop327-11-2020 12:41:07 //
17960
Igen nem is olyan régen magyarázta el a szerelőm ezt az egész dolgot ami a 2.4 körül van.
Illetve neki is az van csak elég szépen felhúzva.
leopop327-11-2020 12:39:14 //
17959
Igen bocsi csak először felre értettem.
Teljesen igazad van a dízelnek pont ez a lényege :)
Hát csak vissza kell alakítani euro 3 ra plusz az összes gátló cuccot kivenni, úgy meg is szűnik a baj.
Illetve igen pont akkor rúgják az öngólt amikor rontják a hatásfokát:)
Ezt írom, a NOx kibocsátás csökkentése miatt van így. Csakhogy ez a világ baromsága. A dízel lényege a jó hatásfok. Viszont a jó hatásfokon üzemelő dízel sok NOx-ot termel. Tehát lerontjuk a hatásfokát, mert akkor tiszta üzemű lesz. Logikus, nem?
leopop327-11-2020 12:12:09 //
17957
Azaz akkor ismerős a szitu napi szinten jönnek az ilyen üzik :DD
leopop327-11-2020 12:10:51 //
17956
Ezt én sem tudom de valószínűleg nem is fogják egyszerűen ilyen “szarokbele” hozzáállásük van sajnos a konszernen belül.
Haverom mondta hogy ő egyedileg újratervezteti és gyártatja majd a hűtőrendszer részeit mert szerinte az kevésbé szopó :DD
Árban nem tudom hogy nézne ki de ha jó és működőképes a dolog én is megcsináltatom :DD
denil127-11-2020 12:10:26 //
17955
Ismerős szitu.
Néha amikor vki beír a FB csoportba,h nagyon jó állapotú 159-et keres és tudja,h nem olcsó így hajlandó fizetni érte, akkor néha felteszem az enyémet kíváncsiságból.
Aztán mindig kiderül, hogy az elképzelés nagyon messze áll a realitásoktól :)
Miért az EU4-es normának való megfelelőség miatt van ott a nagy hő? :) Tudod pl. hogy mi az, ami nagy hőnél képződik, kis hőnél meg nem és eléggé harap arra is az EU norma?
Értetted egyáltalán azokat az ábrákat, amiket Gyuri berakott? :D
leopop327-11-2020 12:07:58 //
17953
Ha tudnád hány ilyen üzenetet kapok instan, facebookon,emailben hogy láttam a Brerás videómat és hogy ők ilyen autót szeretnének “mindig erről álmodtak” bla bla bla aztán ha csak a vezérműlánc cserét elmondom nekik mennyi hirtelen már egyik sem akar :DD
Ja meg persze az általad említett áron nézik őket :D
denil127-11-2020 12:05:01 //
17952
Csak azt nem értem,hogy ezt miért ilyen nehéz megoldani?
Ez minimum 13 éves probléma és széles körben ismert.
denil127-11-2020 12:03:16 //
17951
Pedig biztos vagyok benne, hogy nem azonos problémák jöttek elő nálunk :)
A lényeg,h akkor látszódik,h a 159 valóban nem egy olcsó autó, sosem volt.
És ahogy öregszik, nem válik olcsóbbá.
Ezeket a számokat szívesen megmutatnám azoknak akik 1.2-1.5 között néznek 159-eket,h "jó lesz az" majd apránként rendbehozom...hát persze :DD
leopop327-11-2020 12:01:27 //
17950
Igen ez FIAT konszern betegség sajnos :/
Liquid27-11-2020 11:57:09 //
17949
Nagyon durva, hogy nekem is pont 67ft/km a költségem :)
denil127-11-2020 11:55:17 //
17948
Én azt mondanám, hogy ez nem Alfa betegség, hanem Fiat konszersz betegség.
Ugyanez a probléma (hűtökör, bilincsek stb. ) megvolt a Bravoban is, sőt lehetett tudni, hogy már a gyárból úgy jönnek ki, hogy azt azonnal cserélni kell.
Szinte minden Bravosnak meg kellett anno tenni akiket én ismertem a fórumról.
Ha jól tudom talán Puntónál is volt ilyen gebasz vmelyik verziónál.
denil127-11-2020 11:53:22 //
17947
Érdekes téma a 159 és a hengerfejes probléma.
Én amennyire utánaolvastam és tudom, valóban a hősokk az amivel nem számoltak eléggé "luigiék" a gyárban. Bármennyire is imádom a 159-et és tenném el vitrinbe, ez az egy probléma amit nem tudok nekik megbocsátani.
Volt F astrám még tinó koromban, ott a hengerfej probléma szinte széria volt, de azt kb. összekalapálták 50k Ft-ból.
A blogomon van is kép róla, nálam nem repedt át a gát, tul.képpen a véletlennek volt köszönhető, hogy amikor a tőcsavarokkal problémáztunk ( másik gyerekbetegség a hősokk miatt ), akkor észrevettük,h már elindult a repedés. Meg lett csinálva, de ki tudja meddig lesz jó.
Mindegyik jármű ami van ( akár motor, akár autó ) minden költésem vezetve van és átülve egy majdnem új 150Tjet Bravoból, nagyon jól lehet látni, hogy a 159-es költsége pontosan 2x annyi mint a Fiaté. Persze nem is egy kategória és az sem mindegy, hogy ebben már benne van az,h kellett vennem 8 gumit, felniket, hengerfejeztem, turbó felújítattam, fényeztettem, magasabb adók stb.
Abban bízok, hogy a Giunak a fentartása ( márcsak azért is mert sokkal kevesebb km-rel fogom megvenni ) olcsóbb lesz mint a 159-é.
Összehasonlításul, én eléggé keveset megyek az autóval de így néznek ki a számok:
159:
Futott évek: 5.5 év
Megtett km:84.000
Fogyasztás: 8.3L ( kúton mért )
Napidíj: 2762Ft
Km költség: 67Ft
Km/1L üzemanyag: 12km
leopop327-11-2020 11:51:41 //
17946
*fűtés cső csak a telefon kicserélte
leopop327-11-2020 11:50:16 //
17945
Igen de éppen a nagy hő pont azért termelődik mert meg kell felelnie az Euro 4 es normának.
Ha nem kéne akkor ott nem lenne nagy hő.
Illetve a hűtőkörben a rossz műanyagok nem csak a 2.4 nél okozhatnak hibát hanem sajnos az összes 939 es Alfát érinti. Mindegyiknek sajnos ez a fos műanyag tartálya van illetve ezek a gagyi hűtőcsövei.
Ismersős körömből 3.2 Brerán 2 vízcső is szétrobbant. Kiegyenlítő tartályt is kellett rajta cserélni.
2.2 Brerán a haveromnak már egy rakat csövet kellett cserélni. Plusz a hűtéscső egy tipikus hibája a 2.2- nek ott eresztett nekem is és mind a 4 ismerősömnek is aki 2.2 Brerát hajt. Illetve a kiegyenlítő tartály cserét nálam is kellett már.
Elvileg 180 foknál. Ilyen ábrát találtam, a lényeg látszik :-) Ahol a piros vonal van, kb oda el volt tolva az EOI mondjuk 140-160-as tempón.
Liquid27-11-2020 11:12:43 //
17943
Igen én is így látom, 1a 156-147-GT jó értelemben "egyszerűbb technika" és jelentősen olcsóbb a fenntartása, a 159 azért nagy majom..
Itt az alsó ábrán a melyik főtengelyállásnál van a dugattyú a felső holtponton?
Ezen az EU norma dolgon gondolkoztam eleget, erről sem vagyok 100%-ig meggyőzve, nem látom, hogy milyen paramétere lesz jobb tőle. A NOx elméletileg csökkenthető így, de csakis kormolás és CO2 növekedés árán. A kormolásra lehet legyinteni, hogy majd megfogja a dpf, de a co2 egy kulcs paraméter volt már az EU-IV-nél is.
A gyengébb anyag kb az utolsó indok, ha már nem tudunk jobbat kitalálni. Ahogy Zolibácsi is mondja, a hűtőkörben vannak eltörős műanyagok. A 2.4-ek nagy része úgy lesz hengerfejes, hogy elfolyik a vize. Mert vagy a légtelenítő csavar, vagy a kiegyenlítő tartály visszafolyója, valami letörik. Mitől? Rossz a műanyag is biztos. Plusz a rohadt nagy hősokktól amit ismétlődően kap a motortérben. A leömlő csavarok sem véletlenül törtek anno. Ez mind mind hősokk következménye. Én kb az első hosszabb utamon felfigyeltem rá, hogy nem normális az a hő ami a motortérből kiáramlik. Brutális forróság különösebb hajtás nélkül is.
Tessék, itt a know how :-)

elém tették az én hengerfejemet és az újat amit vettem rá, érezhető súlykülönbség volt az új javára. Na de nem offolok többet. Azóta is megy a kocsi az új tulajnál, csak olajcserére viszik és az én lelkem is nyugodt.
leopop327-11-2020 10:39:33 //
17939
Igen teljesen egyetértek ebben hogy szoftveres probléma is van de az meg nem is szoftveres probéla sajnos hanem EU norma miatt ilyen sajnos ezért lesz tul nagy hő ott :/
Plusz rájön még a gyengébb anyag is.
Szerintem konstrukciós hibák tömkelege. Szoftveres csak egy oldal, vizkőr számtalan helyen tud sérülni/öregedni, aztán nincs normális műszer a kocsiban ami megvédene a bajtól stb.
Visszaülve GT be itt is vannak borzasztó, elkeserítő hibák, pl hogy nincs új olajhűtő, csak bontott, abból is a 4. van a kocsin, Xenon lámpák és mosós lökhárítók aranyárban mennek. De legalább van aftermarket piac rá, hogy 156/147/GT autókat életben tartsák, csak hát ezekért is pénzt kérnek :-)
öreg 1.9 jtd 156-147 autók még menni fognak mikor a 159-ek már kikopnak a piacról szerintem és nem azért mert rosszabb a 159, csak sokkal költségesebb az életben tartásuk.
leopop327-11-2020 10:37:02 //
17937
A 166-é nem abból van
leopop327-11-2020 10:35:47 //
17936
Teljesen igazad van
sajnos egyre több márkánál kapom azt a választ : "az alkatrész utánpótlás nélkül megszűnt" szóval nem egyedi eset....
szerintem sem csak anyaghiba...
A hengerfej téma ennél lényegesen bonyolultabb és sokkal kevésbé lenne probléma, ha lenne alkatrész :-) Értem én, hogy 166-é, de az sincs új. Innentől pedig mókolás, nem rendes javítás. Mert amúgy egy hengerfejezésnek eleve nem kéne ekkora hisztinek lenni. Ez sajnos tényleges probléma, hogy a Fiat konszern nem biztosítja a már nem aktuális modelljeihez az alkatrész utánpótlást. Lehet vadászni eBayen.
(Az más kérdés, hogy a hengerfej ügy szerintem sokkal kevésbé anyagminőség probléma, mint szoftveres gond. Lehet persze, hogy mindkettő de az számomra bizonyított tény, hogy rengeteg üzemanyag ég el feleslegesen, rosszkor, plusz hőt termelve a hengerekben. )
Attis27-11-2020 09:54:32 //
17933
Te nem mezei vásárló, hanem elkötelezett alfás vásárló vagy :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.