Forum >> Giulia

WarbiRunner (Gyuri)26-10-2022 18:19:59 // 26821
Nem egyedi sajnos, más márkáknál is ráerősítettek. A szomszédom 2 éves Skodájában másodjára megy ki a csomagtér gázteleszkóp. Nem akarják gariban cserélni, merthogy az csak egyszer garanciális.
Öcsém Daciájában 28e km-nél megállapították, hogy az első gátlók cserések. Gariban viszont nem akarták cserélni, mert arra nem vonatkozik. Hát persze. A dpf-el is baj volt, vagy az adblue rendszerrel, ki tudja. Diag után kiütötték a hibakódot, jó az, menjél vele.
Ma el is adta nem kinlódik a márkaszervizzel, az autó minősége pedig messze állt attól, hogy megtartsa.
Hardy26-10-2022 18:04:46 // 26820
Ha nem lenne fórum akkor nekem kicserélték volna félmillióért a compjutert mikor csak az aksit kellett volna feltölteni. Azért durva ez a hozzáállás. Bár az Öcsém éppen most szív a BMW vel. 2 évig büdösödött és ázott belül az új autója mire rommá szedték és kiderült hogy a gyárba félre lett rakva a legkondi kondenzvíz kivezető tömítése. De mivel most jöttek rá hogy mi a tényleges gond és a garancia lejárt egy hete így nem akarjak fizetni a javítást. Javítási lapot meg nem akarnak neki adni mivel avval egy kezdő ügyvéd is simán nyer ellenük ha perelnek.
WarbiRunner (Gyuri)26-10-2022 17:58:51 // 26819
Elég szomorú, hogy ez a hozáállás. Én nem egy terméket vettem, hanem egy Alfa Romeot. Ők viszont nem egy Alfa Romeot adtak el, csak egy terméket.
Fornitore26-10-2022 16:57:11 // 26818
Nem ilyen szavakkal de mondták nekem is , a lényege az volt hogy a fórumosok nem szakemberek csak okoskodnak és nyomnak olyas valamit amit mástól hallottak aki halotta mástól.
Zselé26-10-2022 16:42:12 // 26817
Ne húzd fel magad, ezek csak droidok... életükbe nem hoztak létre 3 forintot a GDP-be...

ÜGYFÉL-SZOLGÁLAT - nem bonyolult, de van, aki habitusánál fogva erre is alkalmatlan :) Illetve van, ahol az van kiadva, hogy már-már agresszíven viselkedjenek ha "problémásnak" tűnik az ügyfél, hátha erőből elsírja magát - és meg is van oldva a probléma..

A fórumokat meg persze, hogy nem minősíti - hát innen van minden bajuk, ha a user gondolkodni kezd többed magával... :XDDD
WarbiRunner (Gyuri)26-10-2022 16:33:30 // 26816
Nem lesz..:-( Írtam a szerviznek, egy feszült hangú munkafelvevő hívott fel, hogy ezek kötelező update-ek, és hogy mit is gondolok én, nincs olyan hogy visszabutítani, sőt kötelező feltenni ezeket a frissítéseket. Az tök mellékes, hogy az update után lett rossz.
Szerdán ha akarom, kiolvassák.
Oké, buktam egy kanyarfényt, nem a világ vége, de ez milyen már... alig várom a gari végét, hogy szabaduljak, aztán megcsinálom magamnak. Addig remélem, hogy sem váltó, sem motor update nem lesz, mert az lesz az a pont, ahol balhézni fogok, ha fel merik tölteni..
Egyébként legyek optimista, felhívtak, tehát legalább reagáltak, csak sokra nem mentem vele. XD
Ja, csak megemlítettem, hogy a fórumon más is jelzett hasonló problémát, nekik nem futott be mástól hasonló?. A válasz ennyi: A fórumokat hadd ne minősítse.
Csak kerekedett a szemem..tehát ők hallani sem akarnak visszajelzésekről, pláne az Alfás közösségről. Melyik században ragadtak le?
SD25-10-2022 22:52:28 // 26815
:D
Halesz25-10-2022 22:27:20 // 26814
Remélem sehonnan :D :D :D Tedd el télire és vegyél valami igazán szépet nyárra :)

Bocsi :)
Hardy25-10-2022 21:08:34 // 26813
De holnap megkérdezem a villanyászt hogy milyen kiosztású a műszere amit rákötött.
Hardy25-10-2022 21:03:58 // 26812
Ha az “A” a milliamper jele lent a képen akkor igen.
Zselé25-10-2022 20:55:48 // 26811
Multiméterrel is :)
Zselé25-10-2022 20:55:01 // 26810
Mármint milliamper nem?
Hardy25-10-2022 20:40:07 // 26809
Ha van MES te is látod.
Hardy25-10-2022 20:38:22 // 26808
Így járt ismerős is. Azóta össze vissza villog. Sajnos egyenesbe is. Azért ha lesz megoldás osszad meg velünk.
Hardy25-10-2022 20:35:05 // 26807
Ha nem zárod be vagy ott járkálsz mellette akkor készenlétbe van. Ha lezárod 1800 amperről indul a kikapcsolás és 4-5 perc alatt megy le nullára. De 5-800 ha mellette vagy vagy nem zárod be.
leopop325-10-2022 19:27:44 // 26806
Akkor jó 😁😉🍀
Igen azt gondoltam egyből fos Seléniát nyomják állandóan. A Selénia is addig volt jó ameddig a Petronas meg nem vette :/
zgi52125-10-2022 18:47:03 // 26805
a sw update nem biztos h opcionalis , sôt!
zgi52125-10-2022 18:45:56 // 26804
1x tolts ra ha utana jo engedd el a kerdest.
szervizben muszerrel latjak az akksi allapotat ha cserelni kell.
zgi52125-10-2022 18:43:46 // 26803
nekem 6 eves lesz az akksi, szokott allni 4-5 hetet, soha nem volt gondom. kopp kopp
1x toltottem ra, mikor elhoztam a kereskedesbol.

igaz ha megyek mindig hosszabb uton hasznalom.
WarbiRunner (Gyuri)25-10-2022 18:27:51 // 26801
Na én meg szoftver update-t nem kérek az életben soha többet. Updatelték a kanyarkövető fényszórót, szar is lett. Maga a kanyarkövetés mozgása tényleg mintha látványosabb lenne, viszont a kiegészítő kanyarfény teljesen kimúlt. Eddig felkapcsolt a szűk sötét városi utcákon kanyargáskor, és szerettem is azt a kis plusz fényt. Most villant egyet erre, aztán a arra, és kakukk, azóta nem működik egyáltalán...És ugye Debrecenben nincs is hova vinnem. Erre az autóra márkaszerviz többet nem dug rá semmit. Olajat, szűrőt cserélhetnek, azt is csak a gari miatt...
WarbiRunner (Gyuri)25-10-2022 18:21:21 // 26800
Nem bír ki egy hónapot az akku egy modern autóban sem. Már a 159-ben sem bírta pár hétnél tovább az új akku sem. Töltőre kell tenni két hetente, ha nincs használva. Sőt, havonta akkor is érdemes tölteni, ha csak városban ment az autó, különben hamar meghal az aksi.
Zselé25-10-2022 17:43:11 // 26799
Az akkut be fogják vizsgálni műszerrel, az dönti el a sorsát. Bár lehet, hogy az éjszakai töltés sikeresen rendbe rakta a kondícióját - még sose volt rajta töltő.

Viszont kerekedett az ügyből egy teóriám, amit vitára bocsátanék - ha helyes, lehet hogy másnak is hasznára lehetne:

Az 1 hónap alatt lemerülő akku azt jelenti, hogy nem volt a toppon az akkumulátorom. Lehet, hogy a BCM meghibásodás is összefügg? A vizsgálatok szerint nincs nyest nyom, nincs beázás sehol sem. Viszont a Spidernek az immo doboza hülyült meg többször alacsony akkufesz mellett, a 159-nél pedig szintén a BCM és még egy sor egyéb rendszer - amit egy új akku megoldott. Azt tudom, hogy ezekben az autókban 50-100 közötti különböző mikro számítógép és hasonló áramkör van. Ezek igen érzékenyek a tápfeszültségre, és hajlamosak megvadulni, ha nem kapnak stabil tápot.

Na már most: többen jártak úgy, hogy viszonylag fiatalon meghalt az akku. Lehet, hogy ezek az emberek (köztük én is) sokat kolbászolnak az autó körül a kulcsukkal úgy, hogy nem indítják be?

Én az ominózus napon az autó mellett kereket cseréltem egy másikon, és már egy napja állt a kocsi. Hallottam többször, hogy kattognak a relék - a kulcs közelsége miatt indítgat rendszereket, hátha megyünk valahova. Lehet, hogy ez a folyamat (az elinduló rendszerek) hazavágják az akksit? Ami aztán ilyen másodlagos hibákat okoz?

Az autó beindult szépen - de azt a 159-es is tudta gatya szar akkuval.

Mi a véleményetek?
SD25-10-2022 17:18:53 // 26798
Csak próbálom megérteni:D Nálam alap hogy tudjam mit csinál az autó, mi a jó neki, és úgy próbálom használni:D

Ma biciklivel jöttem melóba:D:D:D
Így csak az agyalás marad:D
WarbiRunner (Gyuri)25-10-2022 17:09:27 // 26797
Ha Debrecenben jársz, szívesen megmutatom, hogy hogy kell használni, hogy átjárja az olaj XDDDD
De komolyan, ne foglalkozz ezzel ennyit! Vezesd, járasd be ahogy a kézikönyv javasolja, 5e-nél dobd le az olajat, aztán csak menj menj vele ahogy épp jólesik.
SD25-10-2022 16:41:37 // 26796
illetve nagyon kisgáznál is el kéne eressze mert ugye nem nyithat akkorát..
SD25-10-2022 16:24:20 // 26795
multiair a szelenoid ereszti vissza a motroba az olajat

tehát hogy sokat cserélődjön az unitban az olaj olyan üzemállapotban is kell használni az autót amikor kisebbet nyit a multiair

tudtommal magasabb fordulaton kell kisebbet nyitni???
mert ott már nagyobb az áramlási sebesség, kis dordulaton kell óriásiakat nyitni hogy a lassú levegő is kicserélődjön a hengerben?
WarbiRunner (Gyuri)25-10-2022 16:22:59 // 26794
Túl jó a gumi rajta :-) Az enyém elég könnyen elmegy keresztbe az Eagle F1-eken. Főleg városban észnél kell vele lenni. Direktben fánkot nem eröltettem, de utcákból kikanyarodáskor el-el megy a fara. Ha jönnek keresztben, kilövök, és be lehet fordítani a delikvens elől az autó hátulját. :-)
SD25-10-2022 16:09:57 // 26793
Hát igen a sima 225-öst indulásnál is eltekerné
Piritu - 1.000.00025-10-2022 14:32:55 // 26792
A kétszélessel sokkal nehezebb megmozdítani a hátulját.
Anno a 17-essel egy fél fánk összejött, ezzel max fehéraszfalton tudom megmozdítani.
SD25-10-2022 14:09:32 // 26791
Megadom a srosnak ezt a lehetőséget, de most még így is tetszik, de igen beljebb van a kereke hátul
WarbiRunner (Gyuri)25-10-2022 13:30:41 // 26790
Ez diamond cut (minden második ív), nem is szimpla, hátul szélesebb, 18-as. És tudom honnan lehet szerezni ;-)


Egyszer meglátod élőben ahogy a széles hátsókon terpeszkedik a Giulia, onnantól bántani fogja a szemed a keskeny hátsó felni XD
SD25-10-2022 12:34:40 // 26789
Nem hergeltem még nagyon kanyarban, de amikor megcsúszott (véletelen:)) úgy oldalra lépkedett gondolom ahogy a kipörgésgától szabályozott.

Annyi tapasztalat már van hogy ez a continental gumi kicsit hangos..

Igen a 18" QV style felni az alap az szép.
Piritu - 1.000.00025-10-2022 12:27:33 // 26788
Én is így voltam vele anno, aztán nyárra lett a kétszéles 18”-as. Szerintem ezzel lett teljes Júlia futóműve.
SD25-10-2022 12:23:49 // 26787
Arra gondolok hogy most rárakom a télit, a gyárira és akkro tavaszig még vadászhatok, vagy akár végül lehet majd nagyobb ha kevésnek érezm a 17"-et

Most még nem vezeem olyan hegyesen az autót, de lehet előbb utóbb kinövöm a 17-et:D
SD25-10-2022 12:22:30 // 26786
Az első tetszik, van is eladó, a második kicsit szimpla olyan mint ha valami lemez prés lenne:) Ha diamond cut lenne úgy már jobb:)

De honnan szerezzek ilyet, még egy szettet?
SD25-10-2022 12:16:24 // 26785
Még valamelyik videóban láttam a diagnosztikán mutatta, full mode stb.

Ebből arra következtetek hogy akkor az alap állapot a teljes szelepnyitás, tehát hozzá nem tesz, és a szelenoid aktiválásának idejével tudja elereszteni az olajnyomást, a kis járatokon.



link
WarbiRunner (Gyuri)25-10-2022 12:10:14 // 26784
Tutira gyári felnit vennék rá :-)
17-esben ezt:

De inkább kétszéles 18-as szettet érdemelne. Ez hasonlít a BBS-re és jól néz ki a Giulián:
WarbiRunner (Gyuri)25-10-2022 12:03:04 // 26783
Itt egy jó kép az 1.4-ről, látszik, hogy alapvetően egyszerű szerkezet. A fém öntvényben furat és menet van, nem a világ bonyodalma. Minden ami és amit működtet, az ki-be tekerem egység, tehát ha lehetne kapni hozzá, akkor elemenként javítható volna. Az olajfuratok sem olyan rémesen kicsik.

Az első Giulietta szériában a menetek szakadtak a vezérműtengely oldalon, ahol a rugók vannak. Anyagminőségi gond.
Sajnos ez a modul is egyre drágább, két hónap alatt 60e-rel lett fogósabb az ára.., viszont már van cég aki javítja őket töredék áron.
SD25-10-2022 11:54:39 // 26782
Ja ami meg van az autómon olyat sehol sem találok nekem az is jó lenne még egy szett.
De kereskedésből meg 200k/db. azért ennyiért már biztos nem ilyet vennék:D
WarbiRunner (Gyuri)25-10-2022 11:54:29 // 26781
Hogy komolyabb e nem tudom, picit más, de azért eléggé hasonló, mint a Giuliettáé.
SD25-10-2022 11:43:46 // 26780
Kerék kérdés:
- 5x110 addig ok az 5x112 még szóbajöhet mozgókúpos csavarral vagy már ilyet nem szokás?:)
- ha jól nézem akkor pl: ET45 esetén kellene egy 10-12mm pogácsa alá?

Mert hogy a BBS SR-t nézegetem de abból nincs 5x110, viszont van belőle 17":

Életképes lehet ez az elképzelés, vagy barátkozzak meg az alfás felnikkel amik vagy malomkerék méretűek vagy nem szépek?:)
Zselé25-10-2022 10:37:38 // 26779
Igen, főleg ilyen fiatalon... Minden esetre már kész, tesztelés alatt van az autó (pont előttem mentek ki vele). Elvileg minden működik rendesen.

SD25-10-2022 09:49:46 // 26778

A Giu-ban azért komolyabb a Multiair cucc is:)
zgi52125-10-2022 09:00:20 // 26777
egy jó állapotban levő akksi, 3 hónap alatt sem merül(het) le. de egy hónapot simán bírnia kell, hideg sincs. :o
Zselé24-10-2022 22:05:26 // 26776
Megjött ma a BCM!!! Csak az egy hónapos állásba lemerült az akksi… talán a hét végére autó lesz belőle? :O
Piritu - 1.000.00024-10-2022 21:34:46 // 26775
A MiTo-s videóban a vezérlés pont úgy néz ki mint a gyakorló TS motorom aminek kinézett a hajtórúdja...


A PHuBi TS ilyen:
SD24-10-2022 20:44:18 // 26774
Nicsak mit találtam, kezd így összeállni, végülis akkor eza műtyűr érzékeny a koszra, de nincs benne olyan cucc amit nem lehet megtakarítani, az olajsár is akkor baj mikor ráégett...

Itt van egy Multiair test: megrángatják a szelenoidokat computerrel

Itt meg tisztogatja: https://www.youtube.com/watch?v=jHJ7_6ZYFWM

Itt meg a spanyol: magyarázza

itt meg a mito: hogy multiair szűrő és olajcsere időben

itt van szétborítva a multiair

Hmm ez nem tűnik egy felújíthatatlan cuccnak, ok hogy még nem állt rá senki, de ami késik nem múlik:)
VKG231!!! (156+75)24-10-2022 19:55:28 // 26773
Volt az nekem 115 fok is, nyáron az m7esen... :D

Na, én egyszer szerintem a tűzfalon is kinyomtam a fékpedált, amikor óra szerint 225-nél a Pandás bácsi kijött a gödöllői lehajtónál... :D
Fiatalságboloncság, 2.0 8V TS... :D
Piritu - 1.000.00024-10-2022 19:32:08 // 26772
én is, csak a márkaszerviz nem :-(
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.