Forum >> Giulia

csokagm01-11-2022 07:21:32 // 26932
Sziasztok!
Van aki már cserélt az autóban fejegység vezérlőt?

Pl ez.

Ez szállt el benne egy szervizelés után... Ők mossák kezeiket. Felajánlottak 10% kedvezményt a 600k-s alapárból.

Végtére is szükségem lenne egyre, ez plug and play cucc tehát kiveszem a régit és beteszem a régit? Tehát egy hasonlót berendelhetek?
SD31-10-2022 23:53:21 // 26931
Erre van a régi vicc:)

Óradíj 3000
Ha nézi 5000
Ha segít 10000

Másrészről én is be fogok menni vele mert érdekel.
Persze így sokkal macerásabb előre valahonnan fáradt olajat szerezni és látszólag új kannákba tölteni :D fő a bizalom:)))

Egyépként pont Alfánál nem kéne ezen fennakadni, mert az vesz ilyen autód aki érdeklődik az autója iránt:P
De ez is egy teszt ha kedvesen megmutaják, akkor nem csak amunkaidejüket pipálják ki.
aranytl31-10-2022 23:50:12 // 26930
N-be járó motornál a kar előre billentésével lehet a gomb benyomása nélkül. Ha áll akkor nem lehet. Tudnod kell előre mikor akarod tolni :)
Rémálmom hogy vasúti átjáróban leáll, hogy tolom el?
SD31-10-2022 23:43:46 // 26929
Ha nem nyomod be a gombot csak elölre tolod D-ből N-be rakja.
Ha jól emlékszem, P-ből ha hátrahúzod szintén gomb nélkül de a feket nyomnod nell ezesetben. Ez olyan mint amit egy másik váltó is enged.
Zselé31-10-2022 22:46:53 // 26928
Ez idáig OK, de ha jól értem: úgy kell leállítani, hogy N ben maradjon. De hogy lehet N be rakni, ha már áll a kocsi - és nem akarod/nem tudod beindítani?

Egyébként ma én is nézegettem, olvasgattam a manualt. Az sem világos, hogy hogyan lehet a váltókarral N-be tenni?
aranytl31-10-2022 22:28:55 // 26927
Ha menet közben kapcsolod N-ből D-be akkor a szerinte optimális fokozatba kapcsol.
Tolni a leírás szerint lehet:
Piritu - 1.000.00031-10-2022 21:18:42 // 26926
Jó kérdés, a Giuliánál még nívópálca sincs hogy megnézd tisztább-e az olaj.

Én spec. ezért szoktam bemenni amikor "csinálják". Eddig egyedül a szombathelyi szerviz nem engedte meg (be is zárták anno) oda soha többé nem mentem.
SD31-10-2022 19:40:22 // 26925
Most lehet szentségtörés de vajon mindem szervízben lecserélik az olajat?
Apósom totoyája is beadta a kulcsot 100alatt, komplett motor csere lett, úgy hogy ráadásul egy másik autó garijára csinálták meg.. annyira fostak tőle hogy szétszedjék és kiderüljön egyszer sem kapott olajat a garancaiálisnkarbantartásokon… Ott is pont lejárt és megállt mint a cövek.
Piritu - 1.000.00031-10-2022 17:44:40 // 26924
Akkor az olaj kokszosodása itt nem játszott.
Simán sz@r lehetett gyárilag :-(
WarbiRunner (Gyuri)31-10-2022 17:06:03 // 26923
A manualban kéne megnézni, most lusta vagyok átmenni érte :-)
Minden automata váltónak van szerviz állása (többnyire az N) amiben az autó mozgatható.
Zselé31-10-2022 15:55:26 // 26922
Menet közbe még nem próbáltam csak álló helyzetben
SD31-10-2022 15:11:52 // 26921
Ha gyujtást adok rá, de nem jár a motor, a kéziféket engedi kiemgedni, de a váltó sehova.
Viszont a fék működik, tekintve hogy elektromos akkor valószínüleg teljes hatásfokkal?

Tehát a váltó az marad P-ben gujtás nélkül.
SD31-10-2022 15:04:24 // 26920
Na és pl ha kormány váltón menetközbe üresbe rakod mibe rakja vissza magát utána, sebességhez választ egy megfelelő fokozatot?
Zselé31-10-2022 13:06:39 // 26919
Őt is lehet üresbe tenni, csak azt nem tudom, hogy elég-e a gyújtás vagy járnia kell a motornak a fokozatválasztáshoz (még sose próbáltam). Váltófülesnél a két kar egyszerre meghúzása üresbe teszi (ezt már próbáltam). A váltókarral nem tudom hogy kell :)
G-MANN🍀31-10-2022 11:48:43 // 26918
😊 így így
SD31-10-2022 11:12:40 // 26917
Na aki eddig nem tudta elképzelni, így működik!
Az olajat ereszti el az elektromagnes.
Ilyenkor cserélődik benne:P
Tehát kéne legyen egy szervíz program ami a 4-et egyszerre üzemelteti, és úgy párszor megforgatni:)



Asszem írok levelet az Alfának:)
SD31-10-2022 11:01:54 // 26916
Annak a szűrőn max a motorból származó törmeléknek szabadba fennakadni. Ez alapesetben nem tömődhetne el, csak ha már eszi szét magát.

Nekem most az a nagy kérdés hogy ha a MultiAir egységben ott az olaj, azt ugye nem is tudod lecserélni.. tudom a 100% soha nem jön le, de pont abban maradjon a régi?

Szint úgy a motortisztító? Akkor oda belekeveredik? Nem vagyok a barátja de ennék pont indokolt lenne.

Vajon abból le lehet-e ereszteni az olajat azzal a kis golyós szeleppel amit láttam videóban?



Video
SD31-10-2022 10:48:40 // 26915
Én erre a rángatásra nagyon érzékeny vagyok:D
A 155-ösömmel 20k km-t mentem mire rájöttünk hogy a vezérlés módosító oldalra mozgott pár mm-et a tengelyen. És ha finoman gyorsítottam 1300körül rántott egyett, mert akkor ment a helyére. Momdjuk az mèg nem írogatott ezért hibaüzit. Aztán megcsináltuk a Franke testvéreknél eskü hiányzott:D

Szerintem ha egy ilyen hegyes motor néha tüsszent egyet az még nem gond, csak ne írogasson a computerbe:P
SD31-10-2022 10:41:27 // 26914
Van-e rá mód hogy motor kapcsolás nélkül arrébb taszítsam Júliámat?;)
Pl. Garázsban kéne 10cm, vagy udvaron bármi, én nem szeretem mindenért indítgatni:D
Ugye a régebbi automata, gyújtás üres es már löködhetőnis volt.
Persze olyankor nincs olajnyomás a váltóban szóval csak ésszel.

Van ilyen lehetőség?
G-MANN🍀30-10-2022 20:46:40 // 26913
Régi Ginál 36 ezer km alatt anno olajcsere volt 5 nél 15 nél 25 nél, kötelező 30 nál, és hidegen sosem volt hajtva. Tempomat 47 km/h nál rángatott párszor, utána hidegen egyszer és hibaüzenet, utána gari csere. Az új tulajdonosnál kb 70-80ekm, azóta is jó, hibamentes. 10ezrenként maradt az olajcsere
TtK30-10-2022 19:54:38 // 26912
Szerintem se tervez épeszű mérnök ilyen benszülött alkatrészt (tudom ez szigorúan véve nem benszülött, de azért majdnem). Valószínűleg úgy van méretezve / kialakítva, hogy a tervezett élettartam alatt ne tömődjön el. Feltéve persze, hogy megfelelő olajjal üzemeltetik és azt előírás szerint cserélik is. Nyilván nem véletlen, hogy az olajcsere-periódust levitték 35k-ról (TBi, mint hasonló paraméterekkel rendelkező előd) 15k-ra, ami kevesebb, mint a fele..
10+ éves korukban 200k+ fölött lesz ez gond, mikor már az x-edik ruppótlan tulaj gyötri őket karbantartás nélkül.
zümi16630-10-2022 19:51:59 // 26911
Ezzel én is így vagyok, a műszerfal maradhatott volna ez a szép művészi kidolgozás, ami most van, de a kütyüket illetően ideje lenne felnőni a német prémiumot szintjére.
quash29-10-2022 21:49:06 // 26910
https://www.youtube.com/watch?v=Jgi-K4uH_do

2023 FL, mozgás közben.

Érdekes, mert képen egész bejött az új lámpa, így mozgás közben már annyira nem tetszik.
A morcos szemöldök lámpa talán mégis jobb! :D
zgi52129-10-2022 19:49:47 // 26908
az nagyon barati ,ha ilyet talalsz, en most kotom at, minden kedvezmeny kimaxolva evi 155k lesz..
Halesz29-10-2022 19:43:35 // 26907
Nem a digitális műszerfal védelmében, mert én is jobban szeretem az analógot, de a régi alfákon ugyanilyenek voltak a számok és a mutatók, mint amilyen a "Heritage" állásban, amely egyébként a "a hatvanas, hetvenes évek ikonikus Alfa Romeo modelljei előtt tiszteleg, olyan jellegzetes formai elemekkel idézve meg őket, mint a fejük tetejére állított számjegyek a sebességmérő skála végén".



Ami nekem hiányzik: miért nincs több skin? Ha már digitalizálódunk, legyen letölthető, vásárolható (akár sok euróért) olyan kijelző, ami nekem a legjobban tetszik. Ha ilyen opciói lennének, még nekem analóg gyereknek is jobban bejönne ez...

Egyébként tök furcsa ez nálam is, mert ebben eléggé "öszvér" vagyok. Imádom a technológiai újításokat, cserélgetem a telefonom, kipróbálok mindent, az autómban én is elvárom, hogy legyen benne carplay, de a műszeregység nekem analógban tetszik jobban :)
WarbiRunner (Gyuri)29-10-2022 18:58:45 // 26906
WarbiRunner (Gyuri)29-10-2022 18:47:33 // 26905

Hardy29-10-2022 15:33:16 // 26904
Pontosan. Nem azt mondtam hogy a casco fizet hanem azt hogy kell rá biztosítást kötni. 80 és 120 000 Ft között van egy évre.
Giuntini29-10-2022 09:38:07 // 26903
Sajnálom hogy vége a 0-nál függőlegesen álló műszermutatóknak. Személy szerint értékesebbnek és szebbnek tartom az analóg műszereket, de tudom ez a trend, és a vásárlók túlnyomó többsége ezt várja el.
berobbantam28-10-2022 17:15:24 // 26902
Nem casco xe biztosítás.Beszéltem olyan kereskedővel aki 1 de akár 3 év garival birdette az 59-et.Az mondta,hogy ezt nem ő vállalja ez egy biztosítás.Ha lerohad az autó akkor megcsináltatom és a biztosító fizet.Ennél jobban nem mentem bele a részletekbe.Az a kereskedő köt ilyet az árult autóra aki tart a szavatossági perektöl.Ez is egy kinti autó volt 11 évesen 180k kilóméterrel.
SD28-10-2022 15:25:50 // 26901
Ebben lehet valami :P Igen hidegen veretni a henger oldalát röfögő motorral...
A startstoppot az én is nyomom ki, főleg bejáratás altt nekem ne kapcsolgasson..
De akkor ezt. Dinamic-ot is végiggondoljuk..
WarbiRunner (Gyuri)28-10-2022 15:21:22 // 26900
A bicikli nekem is az ingázós járgány. Szerencsére már nem a gyereküléses, mivel a kicsi megtanult kétkeréken menni, tök jó dolog együtt reggelente a kertek alatt tekerni. Kb -2 fokig bírjuk a tapasztalat szerint, aztán csak muszáj beizzítani a négykerekűt azon a pár hidegebb napon.
WarbiRunner (Gyuri)28-10-2022 15:15:03 // 26899
Bemelegíteni N-ben? Nálam teljesen kizárt. A takeoff checklist nálam így néz ki:

Ignition - set
Brake - pressed
Engine - on
Start/Stop - off
Parking brake - release
Mode selector - Dynamic
Engine idle - wait till drops
Transmission - shift D
Brake - release

Ha ez megvan, lehet kigurulni :-)
Szerintem a lehető legrosszabb hideg olajjal alacsony fordulaton használni, nekem semmiképp sem esik jól, de szerintem a főtengelycsapágyaknak sem. Inkább 2000 körül szeretem látni a fordulatot. Picit fölötte vált, picit alá esik. Az N mód egy motorgyilkosság.
SD28-10-2022 15:11:55 // 26898
gondoltam hogy nem Mito árban lesz, azért az nem occó :P

De mennyit spórol mondjuk az 5 év alatt? Míg a gari lejár, ennyit simán megspórol nem?
Persze attól még fájdalmas kifizetni egy elég jó szett kerék árát rá..
SD28-10-2022 15:09:58 // 26897
Ez a videó megvan?:) Darkfly - a budafoki tuner betyárok :D
200 lovas 300-ra húzva gari után:)

Piritu - 1.000.00028-10-2022 15:02:05 // 26896
Egy tuti nem olcsó cucc 7kiló körül van a modul :-((
SD28-10-2022 14:54:45 // 26895
Az inkább a golyós szelep lesz mint a kotyógós kávéfőzőben:))) Ott lehet feltölteni olajjal a kamrákat szerelés után ha nem akarsz 20x indítózni míg megtelik.
Piritu - 1.000.00028-10-2022 14:53:12 // 26894
A korábban belinkelt videóból szedtem ki a képeket, nem lehet hogy ez a szűrő helye? A csávó is valami "olej"-t emleget...
SD28-10-2022 14:48:42 // 26893
Igen ez alatt a kevés út alatt amit megtettem vele nálam az van kialakulóban, hogy amíg melegszik akkor N aztán megy át D-be és ha valami elbaxott dúgózás vagy ilyen speciális fogyi rekord kísérlet van akkor megy A-ba hogy ne akarjon kiugrani alólam:D Illetve majd nyilván hóban:)) Elvileg az arra is lett tervezve csak a zöld buzéria miatt lett átnevezve:P

Nekem a motor karaktere teljesen arra hajaz mint amit a veterán Giulia GTV stb videókon láttam, egy lelkes pörgős őszinte motor, abszolút hozzá tesz az élményhez, ha mondanám hogy rádobom azt a pénzt ha eljutottunk odáig, és éljen soká boldogan ha 30 éve alatt 3x kell is cserélni rajta:))) Legyen:)

Zöldeket megnyugtatva az én Giuliám eleve hybrid... :) Hétközben bicikli hétvégén megy csak meg max ha szarul érzem magam és nem akarok felülni a biciklire :D
leopop328-10-2022 14:44:31 // 26892
De mi van Erhardal?
Már nincs Alfa Amore profilja?
leopop328-10-2022 14:43:43 // 26891
JTS nél is
Cseréltem is mindkettőt vezérlés csere után
Piritu - 1.000.00028-10-2022 14:20:17 // 26890
Erhard szerint a szolenoidok szarnak be a rendszerben, azt elvileg külön is lehet kapni.
WarbiRunner (Gyuri)28-10-2022 14:05:54 // 26889
Kíváncsi vagyok válaszolnak e :-)
WarbiRunner (Gyuri)28-10-2022 14:03:38 // 26888
Az enyém kísérleti alany ebből a szempontból. Minden pillanatban D-ben van, sosem használom a többi módot, én is egészségtelennek érzem. Sőt Kinga amikor először vezette, neki is feltűnt, azt mondta csináljak vele valamit, vagy hol kell visszaváltani?😄
Aztán átraktam D-be, úgy van rendben.

A hőtelmelése is nagy, a 159 is ilyen volt sőt ilyenebb. Ott progi átírással csökkentettem ezt. Itt is chiptuning lesz a vége, a Squadra pl csökkenti a gyári beavatkozási vízhőfokot 110-ről 104 fokra.
A MA egyébként megéri, sokat ad hozzá a motor karakteréhez. A Giuliettánál jól összehasonlítható. Egy 120 lovasból átülsz a M.Air-be és azt érzed, hogy a sima az alul nyomatékos, a MA meg fordulaton megbolondul, nagyon jó karaktert ad a motornak, sose akar elfogyni. 6500-ig vidáman elforog, aztán még lendületből egy picit.:-) A Giulia sajna ennyire nem pörgős, de érezhetően nagyon dolgozik fordulaton is. MA nélkül egy dízelesebb benzines feeling volna.
SD28-10-2022 13:36:08 // 26887
Én még lehet meg is kockáztatnék egy levelet az alfának hogy mi a véleményük erről a MA. mikroszűrőről. Mint Alfa bolond tulajok mire készüljünk mik az írott és íratlan karbantartási szabályok.

Én inkább tankolom 100-assal és cserélem az olajat 8-10k km mint utána cseréltessek, de ha az sem segít akkor meg azért mégis végig kéne ezt rágni:P

És bocs hogy mióta itt vagyok ezzel rágom az agyatokat:D majd abbahagyom:D

Mikóóó mehetek már megint!!! :)
SD28-10-2022 13:10:39 // 26886
Azért a kép alapján a bejáratás miatti túlfogyasztás témakörét túlhaladottnak tekintem:D
A bejáratás ezen részét sikeresnek vélem:D
SD28-10-2022 13:08:14 // 26885
Érzésre nekem az hogy 1500-2000 körül forog az autó és közben 100-130 között utazol, egy 2literes autónál elég erőltetettnek tűnik. Így tud brutál jó fogyasztást.

A twinspark 1700 alatt visszaváltós volt, ez meg 1500-al megy föl a hegyre?:D

Értem én hogy turbo, de mi hajtsa?

Emlékeim szerint az a jó az alfának ha normálisan 3000 alatt van használva de néha heti legalább egyszer ki kell forgatni hogy érezze a törődést, és had járja át az olaj.

Most ami még az eszemben van ezzel hogy ezek a hülye környezetvédelmi normák, vajon milyen hőmérsékletek lehetnek ott, leállítás előtti járatás, visszahűtés... időben olajcsere..

Nekem pl meglepő milyen meleg jön ki a motortérből ha oda teszem a kezem, mikor leállítom, azért itt hőmérsékletek vannak:)

Másrészről meg ha 100k és cserélni kell a MA-t lehet mégsem éri meg az az irtózatos efficiency... inkább had forogjon had éljen... de most csak találgatunk.

Szerintem gyűjtsük az infókat és mindenki majd belátása szerint óvja a szeretett vasát:)

Ha meg sírunk együtt sírunk, de az hogy addig kúrva sokat nevetünk is az tuti:))))
WarbiRunner (Gyuri)28-10-2022 11:49:23 // 26884
Igen, ez a szűrő dolog nekem sem illik a képbe. Nagyon korrekt megoldásokkal van tele az autó, úgyhogy ez a szűrő egy nagy kérdőjel. Lehet úgy gondolták, hamarabb hengerfejesre kell hajtani a dögöt, mint hogy eldugul XD
Piritu - 1.000.00028-10-2022 11:18:23 // 26883
Egyébként pont a sok tempomatos utazásra gyanakszom mint fő “userhiba”. Gondolom ilyenkor dolgozik a legtöbbet a modul a részleges vagy dupla nyitások miatt.
(Ezért is vetettem fel hogy hogy vezethették azt ami 36e alatt megmekkent)

Furcsa hogy mindig hidegen, illetve a bemelegedés során jön a rángatás és a hibaüzenet.


Az olajszűrőt azért tartom érdekesnek mert a Giuliában vannak műszaki csemegék amelyek a korrektség irányába mutatnak. (Pl. Turbóhűtés a leállítás után, korábban nem nagyon foglalkoztak ilyesmivel.) Nagyon nem illene a képbe ha ezt ennyire elqurták volna a szűrő kérdést. Főleg hogy a korábbi modellnél cserélhető volt.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.