Forum >> Giulia
Zselé08-10-2021 10:16:02 // 22482
Köszi, ez a kép, így főleg egymás mellett megint csak ütős dolog az én ízlésemnek :D
Erhard 242 (Pure Energy)08-10-2021 10:09:46 // 22481
múltkor kérdezte valaki mi nincs fent a spoti-n... hát pl ez a Magyar Úriember :DDD Nagy kedvenc...
Snake
Snake
forrasr08-10-2021 10:07:40 // 22480
Sziasztok, Az üvegtető témában tapasztalataimat igaz giuliettával szereztem, de a kialakítás azonos a nagytesókban is.
Az enyém idén lesz 10 éves, csillaggarázsos és nem ázik be, a tömítésekre jelentősen ráfed az üveg felülről, így beázás akkor várható ha szakadt a kédergumi körben vagy sérül a mechanika, nyitáskor kiemelkedik az üveg, szóval hasonlóan válnak el mint mondjuk az ajtónál, ennyi erővel azon is aggódhatunk mikor fog beázni. Nem olyan kényes mint a "klasszik" tetőbe elbújós napfénytetők amelyek hamar beengedték a vizet ha körben nem volt 100%-os a tömítésük.
Én a tömítéseket évente kétszer letisztítom és gumiápolóval kezelem, valamint a csúszkákat is megkenem (hátsót is), eddig ez a kezelés bevált, és nem tapasztaltam hátrányát.
Első sorban a fehér autón engem is az esztétika vezérelt(világos színűeken jól mutat), de nem bántam meg.
(A képet nem én készítettem-de a témába vág :) )
Az enyém idén lesz 10 éves, csillaggarázsos és nem ázik be, a tömítésekre jelentősen ráfed az üveg felülről, így beázás akkor várható ha szakadt a kédergumi körben vagy sérül a mechanika, nyitáskor kiemelkedik az üveg, szóval hasonlóan válnak el mint mondjuk az ajtónál, ennyi erővel azon is aggódhatunk mikor fog beázni. Nem olyan kényes mint a "klasszik" tetőbe elbújós napfénytetők amelyek hamar beengedték a vizet ha körben nem volt 100%-os a tömítésük.
Én a tömítéseket évente kétszer letisztítom és gumiápolóval kezelem, valamint a csúszkákat is megkenem (hátsót is), eddig ez a kezelés bevált, és nem tapasztaltam hátrányát.
Első sorban a fehér autón engem is az esztétika vezérelt(világos színűeken jól mutat), de nem bántam meg.
(A képet nem én készítettem-de a témába vág :) )
RomeoOne08-10-2021 10:03:24 // 22479
Nem pro vagy kontra, csak így szembejött velem ez a vidi és jót röhögtem :DDD
Zselé08-10-2021 09:47:25 // 22478
Ez az üvegtető kérdés pro-contra nálam:
+ jól néz ki (ha pl. fehéret választok, nagyon tetszene a fekete tető, és mégsem fólia azért...)
+ tetszene a gyerekeknek is
+ néha lehet, hogy elhúznám :D
Sokat vezettem korábban egy 3-as BMW-t, ott úgy volt, hogy kárpit volt az üvegtető alatt, és elhúzhattad, ha glóriát szerettél volna magadra. Jól érzed magad tőle, mikor pl. télen süt a nap. Meg természetesen ki is lehetett nyitni. De a negatívumok:
- a felár (bár nem olyan sok, mint hittem, azért jó sok csoki...)
- tönkre mehet, beázhat pár év múlva
- plusz súly (az mennyi is?) a tetőn
- hőszigetelés
Amivel nem vagyok tisztában: ebbe felülről belátni, ha üvegtetős? Vagy tök sötét fólia van rajta? Illetve a leírt BMW-s példa szerint "el lehet tüntetni" elé húzható kárpittal, vagy ez mindig üveg?
+ jól néz ki (ha pl. fehéret választok, nagyon tetszene a fekete tető, és mégsem fólia azért...)
+ tetszene a gyerekeknek is
+ néha lehet, hogy elhúznám :D
Sokat vezettem korábban egy 3-as BMW-t, ott úgy volt, hogy kárpit volt az üvegtető alatt, és elhúzhattad, ha glóriát szerettél volna magadra. Jól érzed magad tőle, mikor pl. télen süt a nap. Meg természetesen ki is lehetett nyitni. De a negatívumok:
- a felár (bár nem olyan sok, mint hittem, azért jó sok csoki...)
- tönkre mehet, beázhat pár év múlva
- plusz súly (az mennyi is?) a tetőn
- hőszigetelés
Amivel nem vagyok tisztában: ebbe felülről belátni, ha üvegtetős? Vagy tök sötét fólia van rajta? Illetve a leírt BMW-s példa szerint "el lehet tüntetni" elé húzható kárpittal, vagy ez mindig üveg?
leopop308-10-2021 08:56:41 // 22477
Úgy látszik Halesz ez csak a kettőnk becsípődése az üvegtető ;)
leopop308-10-2021 08:53:47 // 22476
Ezt nagyon jól összefoglaltad Emil!
leopop308-10-2021 08:51:41 // 22475
Igen tudom ezért írtam.
Erhard 242 (Pure Energy)08-10-2021 08:44:18 // 22474
volt pár autómban de nekem nem hiányzik... sajnos olyan szar az időjárás itthon, hogy vagy rohadt meleg van és tűz a nap vagy hideg ... lásd a héten kedden 27-28 fok, szerda 12... nincs átmenet mondjuk egy tartós 20-24 fok amikor kihasználnám ...
megjelenés... én kb annyit nézem az autó tetejét, mint az alját ...
szóval az a plusz x százezer inkább ment másra a konfignál...
megjelenés... én kb annyit nézem az autó tetejét, mint az alját ...
szóval az a plusz x százezer inkább ment másra a konfignál...
Halesz08-10-2021 08:01:48 // 22473
Szerintem azt plusz súlyt senki nem fogja megérezni egy minimum 200 lóerős kocsiban :)
Nálam amint lehet, kinyitom, minimum bukóra, szerintem többet van nyitva, mint csukva. A kabrió Miniben van olyan funkció, hogy hány órát töltesz nyitott tetővel, ez nálam is érdekes statisztika lenne :)
Szerintem amúgy a Giuliának is jobban áll a panorámatető, komolyabbá teszi a megjelenését. Főleg amikor benne ülsz, tök jó, hogy elöl és hátul is üveg van feletted.
Mondjuk azt sosem értettem, hogy ha a Stelvióban meg tudták oldani, hogy az egész roló motoros legyen, akkor a Giuliában hátul miért csak kézzel húzható.
Persze megértem, ha valaki nem szereti, sőt, azt is elismerem, hogy hangosabb tőle az autó. De én max egy Giuliát vennék napfénytető nélkül. A Quadrifogliót :)))
Nálam amint lehet, kinyitom, minimum bukóra, szerintem többet van nyitva, mint csukva. A kabrió Miniben van olyan funkció, hogy hány órát töltesz nyitott tetővel, ez nálam is érdekes statisztika lenne :)
Szerintem amúgy a Giuliának is jobban áll a panorámatető, komolyabbá teszi a megjelenését. Főleg amikor benne ülsz, tök jó, hogy elöl és hátul is üveg van feletted.
Mondjuk azt sosem értettem, hogy ha a Stelvióban meg tudták oldani, hogy az egész roló motoros legyen, akkor a Giuliában hátul miért csak kézzel húzható.
Persze megértem, ha valaki nem szereti, sőt, azt is elismerem, hogy hangosabb tőle az autó. De én max egy Giuliát vennék napfénytető nélkül. A Quadrifogliót :)))
WarbiRunner (Gyuri)07-10-2021 23:34:04 // 22472
Ebben az általánositásban csak a lényeg vész el. :-) Hatalmas különbségk vannak fwd és fwd autó között, és nagy szerepe van a súlyeloszlásnak abban, hogy hogyan fog viselkedni. Jó nagy súly az első tengely előtt és kész az elhajitott kő feeling. Könnyű gépészet, amennyire lehet a tengelyhez húzva, és igazán faláb kell ahhoz, hogy elmenjen az eleje. Nyilván köridőben is felfogható a különbség, de amit Emil is mond, nem ez a lényeg. Hanem ha baj van megfogod, vagy nem. Nem az ökörmód gáztaposás eredménye az igazi kérdés, hanem hogy mi történik amikor leszállsz a gázról. Én továbbra is kedvelem a fronthajtást, ha az jó. Sper nélkül is, nem másodpercekre vadászok, csak élvezem a súlypont áthelyezés érzetét. Van ami alkalmas erre és van ami korlátozottan.
A rwd hamarabb veszti a tapadást, még ha jobbnak is gondoljuk azt az érzetet, amikor a fara megy kifelé. De a helyzet ugynez. Ha jó a súlyeloszlás, akkor boldogság van, ha rossz, akkor kinlódás.
A rwd hamarabb veszti a tapadást, még ha jobbnak is gondoljuk azt az érzetet, amikor a fara megy kifelé. De a helyzet ugynez. Ha jó a súlyeloszlás, akkor boldogság van, ha rossz, akkor kinlódás.
Liquid07-10-2021 22:53:20 // 22471
tisztában vagyok vele :)
Giuntini07-10-2021 22:29:18 // 22470
Igen, a 2,4 már ehhez az extrém körülményhez túl erős! A másik ok az 1700 kiló! A Croma 116 nyihájával egyáltalán nem tűnt gyengének, igaz a nagy autó csak 1300 kiló volt! Ellenben nem produkált 5 csillagos töréstesztet, jó esetben mai mai mértékkel egyet...
Erhard 242 (Pure Energy)07-10-2021 22:28:13 // 22469
Ezért volt jobb a Tibor az nem tolta annyira az orrát, páran tudják itt milyen a teszt S kanyar Pákozd felé a szar úton vele 🤣🤣🤣
Na de a két autó teljesen más egy lapon nem említendő ...
Na de a két autó teljesen más egy lapon nem említendő ...
Zselé07-10-2021 22:23:49 // 22468
Az megvan, hogy nyáron Spider tali, tavasszal-ősszel Giulia meeting, télen mehet megint a Spider - kucsmában, ahogy beszéltük :D
Zselé07-10-2021 22:15:09 // 22467
Na, most elgondolkodtam…
WarbiRunner (Gyuri)07-10-2021 22:14:40 // 22466
Vezetési stílus függő is. Sajnos a 2.4 télen a legrosszabb, nem ad teret korrekcióra. Ha elmegy az eleje, egyszerűen nem reagál a gázelvételre, csak csúszik tovább. Nagyon nehéz menteni ha váratlanul megcsúszik. Amúgy általában egy fwd-t könnyebb megfogni ha baj van, télen én is jobban pártolom.
Piritu - 1.000.00007-10-2021 22:12:04 // 22465
Nekem a Giuliettán volt, végig bántam hogy beikszeltem a listán.
Azt hittem hogy egy kicsit majd hoz a Spider érzésből, de nem. Nagy csalódás volt, szinte sose nyitottam ki...
Azt hittem hogy egy kicsit majd hoz a Spider érzésből, de nem. Nagy csalódás volt, szinte sose nyitottam ki...
Fornitore07-10-2021 21:58:38 // 22464
Ez szép volt Emil!😉
Giuntini07-10-2021 21:47:43 // 22463
Bocs, hogy én ezt írom, de a közlekedés nem játék! Én elismerem a Giulia kvalitásait, vezettem is, de nálam nem volt az a katartikus élmény! Egy négyajtós szedán elsősorban nem játszóautó, hanem minden helyzetben egy biztonságos autónak kell lennie! Az "orrtolós" 159 szerintem tökéletes kompromisszum! Persze, egy hátul hajtó autó tökéletes viszonyok között élvezetesebb, de ez nem egy Ferrari, ennek az autónak téli viszonyok között is meg kell felelnie! Nekem volt igazán "orrtolós" Fiat Croma 2.5D és TD, lehet hogy nem voltak versenyautók, de főleg a az utóbbi igazi utazóautó volt. Télen, mikor leesett a friss hó, olasz barátunk BMW 528i-je meg sem bírt mozdulni, míg én a Cromámmal lapát nélkül lazán elindultam a 20 centi friss hóban. Összkerékhajtású autókat szégyenítettem meg vele!
A 159 annak idején megszégyenítette a hátsókerékhajtású autókat a német tesztekben, szlalompályán és mindenhol. Tudom hogy eltelt 10 év a két típus között, és ez egyértelműen látszik a két műszaki tartalomban. De nekem a Giulia kormányzása amellett hogy precíz, eszméletlenül direkt, de érzem a szintetikusságot, amit az összes elektromos szervó nem tud letagadni.
Szerintem egy autót nem kell magasztalni egyértelműen amiatt mert hátul hajt, mert amennyi előnyt hordoz magában, ugyanannyi hátrányt, ha ezt objektíven nézzük. Persze, száraz pályán, vagy versenypályán egyértelmű előny, de a mindennapi közlekedésben nem feltétlenül, hóban, városban nem köridőket akarunk döntögetni.
Annak idején a 164, a 155 egyértelműen felmagasztalt autók voltak elődjeikhez viszonyítva, mert jobban használhatóak voltak. Minden helyzetben, és nem csak bizonyos helyzetekben éreztették előnyüket. Azért lett a 75 klasszikus, mert ma már csak behatárolt helyzetekben használják.
Ha pedig a 159 összkerékhajtását hasonlítjuk a Giulia összkerékhajtásához, el kell ismernünk, hogy az előbbi megoldása a drágább és igényesebb!
Én ezt azért írtam le, mert egyértelműen elismerem a Giulia kvalitásait, mai kor szellemiségét, de azért tisztában kell lennünk a határaival is. 20 évvel ezelőtt egy elsőkerékhajtású nagy dízellel az év 12 hónapját át lehetett élni városban, autópályán és téli hegyi havas utakon. Ma viszont senki nem rója fel hibának ha például téli körülmények között használhatatlan egy autó, hiszen ott van a SUV. Csak nem mindenki milliomos!
A 159 annak idején megszégyenítette a hátsókerékhajtású autókat a német tesztekben, szlalompályán és mindenhol. Tudom hogy eltelt 10 év a két típus között, és ez egyértelműen látszik a két műszaki tartalomban. De nekem a Giulia kormányzása amellett hogy precíz, eszméletlenül direkt, de érzem a szintetikusságot, amit az összes elektromos szervó nem tud letagadni.
Szerintem egy autót nem kell magasztalni egyértelműen amiatt mert hátul hajt, mert amennyi előnyt hordoz magában, ugyanannyi hátrányt, ha ezt objektíven nézzük. Persze, száraz pályán, vagy versenypályán egyértelmű előny, de a mindennapi közlekedésben nem feltétlenül, hóban, városban nem köridőket akarunk döntögetni.
Annak idején a 164, a 155 egyértelműen felmagasztalt autók voltak elődjeikhez viszonyítva, mert jobban használhatóak voltak. Minden helyzetben, és nem csak bizonyos helyzetekben éreztették előnyüket. Azért lett a 75 klasszikus, mert ma már csak behatárolt helyzetekben használják.
Ha pedig a 159 összkerékhajtását hasonlítjuk a Giulia összkerékhajtásához, el kell ismernünk, hogy az előbbi megoldása a drágább és igényesebb!
Én ezt azért írtam le, mert egyértelműen elismerem a Giulia kvalitásait, mai kor szellemiségét, de azért tisztában kell lennünk a határaival is. 20 évvel ezelőtt egy elsőkerékhajtású nagy dízellel az év 12 hónapját át lehetett élni városban, autópályán és téli hegyi havas utakon. Ma viszont senki nem rója fel hibának ha például téli körülmények között használhatatlan egy autó, hiszen ott van a SUV. Csak nem mindenki milliomos!
RomeoOne07-10-2021 21:37:00 // 22462
_minden_ elsőkerekes orrtolós, ha nincs benne sperr. Ha nyomod neki, akkor úgyis elveszti a tapadást -> sperr nélkül nem tud nyomatékot leadni, ha csúszik -> orrtolás.
Fornitore07-10-2021 21:28:06 // 22461
Üvegtető?Gondold meg szerintem🤔.Szépnek szép de ha nem 2-3 évre veszed a kocsit akkor lehetnek problémák vele és plussz súly.
Piritu - 1.000.00007-10-2021 21:27:58 // 22460
Újabb ember lesz aki a Spider mellé Giuliát is tart. Elég jól terjed a vírus :-)
Januárban már egyszer megtaláltam, a prospektuskép valahol itt készült.
Januárban már egyszer megtaláltam, a prospektuskép valahol itt készült.
Liquid07-10-2021 21:02:53 // 22458
Q4-gyel nem orrtolós :) Amúgy a TBI is tudja tolni az orrát, meg is lepet vele...
Zselé07-10-2021 21:00:32 // 22457
Alap fehér - fekete belső- fekete alap 18-as felni - piros nyergek - üvegtető :P
zümi16607-10-2021 20:27:17 // 22456
No és mik az elképzelések, szín, belső, kerekek? Mi anno a szalonos emberemmel sokat matekoztunk, hogy a vágyak beleférjenek a keretbe, hála Neki összejött :-)
A tesztkörön hasonlót éltem át mint Te, totál odavoltam érte!
A tesztkörön hasonlót éltem át mint Te, totál odavoltam érte!
WarbiRunner (Gyuri)07-10-2021 17:36:39 // 22455
Végre valaki..ugye! XD
A Giulia egy lapon sem említhető vele, de számomra még a Giulietta is sokkal kezesebb.
A Giulia egy lapon sem említhető vele, de számomra még a Giulietta is sokkal kezesebb.
WarbiRunner (Gyuri)07-10-2021 17:21:07 // 22454
El hiszem, sok videót megnéztem, láttam mire képes. El is dilemmáztam rajta egy kicsit, de mindig oda jutottam , hogy csodás a tudása, műszaki parádé az az osztómű, de inkább nem kell :-) Ne hitesse el velem még egy plusz ECU, hogy tudok vezetni :-) Inkább tolja a képembe őszintén a nyers technika, hogy béna vagyok hozzá XD
Amúgy pont azt határoztam el, hogy először az esp határain belül full kitapasztalom, hogy valóban tudjak gyorsan menni vele a driftelés határán. A többit meg meglátjuk, szerintem ahhoz képest hogy Ladás ökörködésen, és néhány Pontiacon kívül nem sok rwd-t vezettem, jól haladunk. ;-)
Amúgy pont azt határoztam el, hogy először az esp határain belül full kitapasztalom, hogy valóban tudjak gyorsan menni vele a driftelés határán. A többit meg meglátjuk, szerintem ahhoz képest hogy Ladás ökörködésen, és néhány Pontiacon kívül nem sok rwd-t vezettem, jól haladunk. ;-)
denil107-10-2021 17:16:51 // 22453
2.4-es volt és nagyon is orrtolós volt, már egy sima M0 felhajtón is lehetett érezni.
Imádtam azt a kocsit, nekem a küseje egy picit jobban tetszik mint a Giué, mert különlegesebb, egyedibb, de az útfekvése határhelyzetekben nem volt jó.
A Giu viszont óriási élmény amikor játszani "kell" vele.
Imádtam azt a kocsit, nekem a küseje egy picit jobban tetszik mint a Giué, mert különlegesebb, egyedibb, de az útfekvése határhelyzetekben nem volt jó.
A Giu viszont óriási élmény amikor játszani "kell" vele.
denil107-10-2021 17:15:51 // 22452
Volt aki tetetett fel hátsó karbon légterelőt az autójára?
Gondolkodom rajta, mert ha meglátok egyet akkor tetszik, de az a fura eset állt elő, hogy mióta nálam van az autó szinte mindenről lemondtam amit eddig sziklaszilárdan mondtam, hogy egészen biztosan ki fogom cserélni az autón.
Ilyen volt, hogy teljesen be fogom bőröztetni mint a Ti-ben, lecserélem a kerekeket a Classicora vagy hogy veszek hátsó légterelőt illetve teljes karbon csomagot a belsejébe.
Most meg csak megyek vele, nézem reggel, nézem este, nézem a parkolóban és úgy tetszik ahogy van. Mestermű ez az autó. Leszámítva azt a nyamvadt rendszámot :DD
Gondolkodom rajta, mert ha meglátok egyet akkor tetszik, de az a fura eset állt elő, hogy mióta nálam van az autó szinte mindenről lemondtam amit eddig sziklaszilárdan mondtam, hogy egészen biztosan ki fogom cserélni az autón.
Ilyen volt, hogy teljesen be fogom bőröztetni mint a Ti-ben, lecserélem a kerekeket a Classicora vagy hogy veszek hátsó légterelőt illetve teljes karbon csomagot a belsejébe.
Most meg csak megyek vele, nézem reggel, nézem este, nézem a parkolóban és úgy tetszik ahogy van. Mestermű ez az autó. Leszámítva azt a nyamvadt rendszámot :DD
Erhard 242 (Pure Energy)07-10-2021 16:39:38 // 22451
jaja nagyon későn kapcsol be az első hajtás...
leopop307-10-2021 16:39:19 // 22450
Nem biztos hogy elszálltál volna a 159 el, orrtolos de főleg a 3.2 jts és a 2.4 jtd miatt is, mert azok a legnehezebb motorok.
1750 Tbi és 2.2 jts a két legkönnyebb motor volt szerencsém mindegyikhez messze ezeken érződik a legkevésbé.
1750 Tbi és 2.2 jts a két legkönnyebb motor volt szerencsém mindegyikhez messze ezeken érződik a legkevésbé.
leopop307-10-2021 16:35:01 // 22449
Sajna nem az csak a kövi lesz. Egy sokkal fontosabb dolgot orvosolok ami minden közvetlen befecskendezéses benzines autót érint.
Csinálok róla majd videót ahogy megvan a kocsi abban majd mindent részletesen bemutatok 😁
Csinálok róla majd videót ahogy megvan a kocsi abban majd mindent részletesen bemutatok 😁
denil107-10-2021 16:06:07 // 22448
Nekem az volt érdekes érézés. hogy amikor bedobtam egy S kanyarba és az S második végénél voltam éles kanyarra, akkor előbb olyan érzés volt mintha már elkezdené túrni az orrát de aztán abban a pillanatban indult a segge is. Így végül stabil maradt az autó.
159-cel már elszálltam volna a krumpliágyásba az orrtolása miatt :D
159-cel már elszálltam volna a krumpliágyásba az orrtolása miatt :D
G-MANN🍀07-10-2021 15:42:01 // 22447
Ez a Q4 arra jó, hogy jobban kidobja a fenekét, ha úgy van kedved, hidd el a sima hátsó sokkal többet beavatkozik és nem hagyja, ezzel meg szinte deriftelni lehet d-ben, ha akarja az ember 😉
Piritu - 1.000.00007-10-2021 15:09:57 // 22446
festés?
Piritu - 1.000.00007-10-2021 15:08:56 // 22445
egyesek szerint az összkerékhajtás arra jó hogy sokkal elhagyatottabb helyen lehessen vele elakadni :-)
leopop307-10-2021 14:30:42 // 22444
Egyik kedvenc szerpentinem 😁😉
leopop307-10-2021 14:29:31 // 22443
Rendszámot nem én takartam ki hanem Czabán Berci munkafelvevője :)
leopop307-10-2021 14:28:24 // 22442
leopop307-10-2021 14:24:05 // 22441
Igen azzal kevertem 😅 Azt hittem majd tudod ;)
Liquid07-10-2021 11:59:10 // 22440
megértem :)
WarbiRunner (Gyuri)07-10-2021 11:47:17 // 22439
Ezzel nem azt mondtam, hogy kéne.. XD Csak megértem aki jobbnak látja úgy. Én akartam rwd-t minden áron, most sem döntenék másként.
Erhard 242 (Pure Energy)07-10-2021 09:56:45 // 22438
hát sok mindent megold, de van az a szint amikor már az sem :D
Erhard 242 (Pure Energy)07-10-2021 09:53:05 // 22437
ez így ebben a formában nemigaz - nemazasrác :DDD
Liquid07-10-2021 09:42:18 // 22436
"Én tegnap óta értem mire lenne jó az összkerék XD"
jobb későn mint soha :D
jobb későn mint soha :D
Kazes☻07-10-2021 09:36:05 // 22435
És titeket is épp csak elcsíptelek... :D
Kazes☻07-10-2021 09:34:01 // 22434
Egy szép, megkímélt biztosan... de ez szegény napi trappban ütve - vágva van! :D
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
533
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?