Forum >> Giulia
RomeoOne10-04-2023 21:39:26 // 30122
Egyébként nem vészes, csak meg kell szokni, hogy a pedálútnak egyedül az alsó 50%-át használod :D A menetstabilizátor rendkívül agresszív D-ben is, ha ki akarna törni a fara egyenesben vagy kis kormányszögnél, azonnal beavatkozik.
RomeoOne10-04-2023 21:37:20 // 30121
Nyomni kell neki, nincs mese. Majd megszokják.
Ma Füzesabony után az M3-ason már megvolt a 15-16 fok, direkt napsütéssel az aszfaltra, ami már a Corsa-knak is a komfortzóna alja.
30 km-nyi araszolás után következett a gödöllői emelkedő, ahol nyílik egy kapaszkodósáv. Tudtam, hogy ez lesz az alkalom, amire várok. Mindenki igyekszik a belsőbe, mert nehogy már égesse magát, hogy a kapaszkodóba ki kell mennie... Tehát már az elején indexeltem kifele jobbra, meg is nyílt előttem üresen a sáv. Nagy gáz, felbőgő motor, gyorsan elkezdtek lemaradni a bal oldalamról az autók. Aztán valaki csak kijött a legkülsőbe.
Pont nyílt egy rés egész a belsőig, ahova közepes gázzal át is tudtam ugrani, majd onnan vissza a középsőbe, majd megint ki a legkülsőbe. Onnan pedig már tiszta volt az út, az egész szétszakadozó autósort le tudtam lépni. Hatalmas érzés volt, mint ha 2 perc víz alá nyomás után újra vehetnél levegőt.
Aztán M31-M0-M6 vonalon már nem volt gond, vagy kihúzódtak, vagy elmentem jobbról, volt tempó is és nem volt annyira tömött a pálya, hogy ne lehessen megtalálni a megfelelő íveket :)
Levillogó Tiguan meg Duster? Ezt az érzést nem ismerem :)
Ma Füzesabony után az M3-ason már megvolt a 15-16 fok, direkt napsütéssel az aszfaltra, ami már a Corsa-knak is a komfortzóna alja.
30 km-nyi araszolás után következett a gödöllői emelkedő, ahol nyílik egy kapaszkodósáv. Tudtam, hogy ez lesz az alkalom, amire várok. Mindenki igyekszik a belsőbe, mert nehogy már égesse magát, hogy a kapaszkodóba ki kell mennie... Tehát már az elején indexeltem kifele jobbra, meg is nyílt előttem üresen a sáv. Nagy gáz, felbőgő motor, gyorsan elkezdtek lemaradni a bal oldalamról az autók. Aztán valaki csak kijött a legkülsőbe.
Pont nyílt egy rés egész a belsőig, ahova közepes gázzal át is tudtam ugrani, majd onnan vissza a középsőbe, majd megint ki a legkülsőbe. Onnan pedig már tiszta volt az út, az egész szétszakadozó autósort le tudtam lépni. Hatalmas érzés volt, mint ha 2 perc víz alá nyomás után újra vehetnél levegőt.
Aztán M31-M0-M6 vonalon már nem volt gond, vagy kihúzódtak, vagy elmentem jobbról, volt tempó is és nem volt annyira tömött a pálya, hogy ne lehessen megtalálni a megfelelő íveket :)
Levillogó Tiguan meg Duster? Ezt az érzést nem ismerem :)
lieszko10-04-2023 21:30:48 // 30120
Nem tudom, hogy évjáratfüggő lenne, nekem MY19-em van, Race esetén kb. 400 RPM-mel fentebb vált el D-hez képest. Az persze lehetséges , hogy ez nem egyezik meg a Q valós Race mode-jának váltási pontjaival.
Squadra-t ismerem, Stephan nagyon jó fej, nekem is tőle van a tune-om a hybrid turbómhoz.
Egyébként tudják már a váltót is programozni, csak sajnos OBD-n keresztül nem megy, tehát el kell menni hozzájuk Hollandiába.
Átrakják a jelenlegi N váltási pontjait A-ba, a D-t N-be, a D-t pedig megemeli közel a Race-hez tartozó váltási pontokhoz
Squadra-t ismerem, Stephan nagyon jó fej, nekem is tőle van a tune-om a hybrid turbómhoz.
Egyébként tudják már a váltót is programozni, csak sajnos OBD-n keresztül nem megy, tehát el kell menni hozzájuk Hollandiába.
Átrakják a jelenlegi N váltási pontjait A-ba, a D-t N-be, a D-t pedig megemeli közel a Race-hez tartozó váltási pontokhoz
WarbiRunner (Gyuri)10-04-2023 20:53:44 // 30119
Na mondjuk 510 lóhoz el tudom képzelni, hogy sok állandóan a D mód 😅 A programozás is agresszívabb biztos, az tud fárasztó lenni ha állandóan ugrana az autó.
WarbiRunner (Gyuri)10-04-2023 20:50:31 // 30118
Hazafelé Debrecenből? Khm.. egy kávéra beugorhattál volna 😄
RomeoOne10-04-2023 20:39:10 // 30117
Fu, ennek a pillangószelep témának utána kell néznem. Ez mi is? olyasmi, mint a retarder a buszoknál?
RomeoOne10-04-2023 20:37:09 // 30116
Na ezen felbuzdulva én is elkezdtem most használgatni az A-t és az N-t manualban. Annyira nem vagyok híve az állandó manuálozásnak, hadd dolgozzon a gép, aztán belenyúlok, ha kell, de D-ben jól kapcsolgat, nem sokat kell belenyúlni.
Állóra fékezéses szituációkat nem szeretem manuálban, de egyéb helyzetekben, rendes haladásnál tényleg jó, hamar át lehet állni és nem igényel sokkal több figyelmet, hogy nekem kell váltani. Az a jó, hogy a használhatatlan váltóprogram kikerülésével így elérhetővé válik a sokkal jobban adagolható gázpedál.
Ma hazafelé Debrecenből még egész a Tisza-tóig esett az eső rendesen, de A-ban manuálban kényelmesen tudtam előzgetni a 90-el haladókat, míg én 110-120 közé jól be tudtam lőni a tempót. Használni fogom ezentúl
Állóra fékezéses szituációkat nem szeretem manuálban, de egyéb helyzetekben, rendes haladásnál tényleg jó, hamar át lehet állni és nem igényel sokkal több figyelmet, hogy nekem kell váltani. Az a jó, hogy a használhatatlan váltóprogram kikerülésével így elérhetővé válik a sokkal jobban adagolható gázpedál.
Ma hazafelé Debrecenből még egész a Tisza-tóig esett az eső rendesen, de A-ban manuálban kényelmesen tudtam előzgetni a 90-el haladókat, míg én 110-120 közé jól be tudtam lőni a tempót. Használni fogom ezentúl
Liquid10-04-2023 20:17:27 // 30115
Itt nem volt 0 inkább csak 2-3 de az is éjjel.
SD10-04-2023 20:02:18 // 30114
Htvégén még hó esett, 0 fok volt:/ most már igen…
Én nem találtam meg azt a tempót ami fexik, mert vagy nagyon gyors, de azért visítanak… vagy tötyögés de akkor meg a majmok bepróbálnak:D
Én nem találtam meg azt a tempót ami fexik, mert vagy nagyon gyors, de azért visítanak… vagy tötyögés de akkor meg a majmok bepróbálnak:D
Liquid10-04-2023 19:47:32 // 30113
A téligumit most már azért lecserélhetnéd :) Bár nem úr aki nem herdál :D
Liquid10-04-2023 19:46:53 // 30112
70-80-nal töttyögött a pólós hülyegyerek, megelőztem erre nagyon sietős lett neki és falun belül visszaelőzött vagy 80-nal, falu után ugyanez újra, aztán köv. faluban megint megmutatta mit tud, aztán más felé ment. Másik meg audi a1 szintén ment vagy 70-nel a falu után, majd mikor megelőztem jött mögöttem 140-nel egy darabig. Tökhülyék.
SD10-04-2023 19:09:46 // 30111
Ráadásnak kaptam egy követ a dzélvédőre.. nem harapott ki belőle de látszik két kis pont…
SD10-04-2023 18:38:01 // 30110
Júj le kéne venni ezt a téligummát hát 17 fokban már a bálnamerga is emberkedik itt nekem a kedvenc körforgalom kombómban… utána megköszöntem hogy azért beengedett:P
De szerintem ő előzni akart:D ezért mutathatta a középsőt a vészvillogóra..
Ez a piros szín most nagyon adja, nem hagy békén senki:D régi szép idők:D
Nemvagyokállat, felnőttvagyok.. már vááá:P
De tényleg a TSI tiguán meg levillog?:D de miért mitt hitt?;D
Dacia duster?? Nómális:D
Óriási ez az állatkert… inkább elrakom az autót ez így veszélyes:D
De szerintem ő előzni akart:D ezért mutathatta a középsőt a vészvillogóra..
Ez a piros szín most nagyon adja, nem hagy békén senki:D régi szép idők:D
Nemvagyokállat, felnőttvagyok.. már vááá:P
De tényleg a TSI tiguán meg levillog?:D de miért mitt hitt?;D
Dacia duster?? Nómális:D
Óriási ez az állatkert… inkább elrakom az autót ez így veszélyes:D
WarbiRunner (Gyuri)10-04-2023 11:42:41 // 30109
Nekem a Squadra tuningos srácok írták, hogy a váltó a gond. A morvezérlőt oda programozzák ahová akarják. Lehet hogy évjárat függő ez is?
lieszko09-04-2023 21:21:00 // 30108
Race mode esetén a váltó nem marad N-ben, a TCU azt szépen felismeri és az RDNA kapcsoló állásától függően váltogat, természetesen R esetén a négy közül a legmagasabb fordulaton vált el.
A motorvezérlő (PCM, vagy ECU) az, ami marad N-ben mind a 4 állásban. Emiatt a gázpedálérzékenység is mindegyik módban olyan, mint N-ben.
A motorvezérlő (PCM, vagy ECU) az, ami marad N-ben mind a 4 állásban. Emiatt a gázpedálérzékenység is mindegyik módban olyan, mint N-ben.
WarbiRunner (Gyuri)09-04-2023 17:41:00 // 30107
D-ben a kickdown szerintem nem lassú, de nyilván megszokás kérdése. Ezt az 1s kimaradást én még nem figyeltem meg. N-ben viszont túl mű az egész, nem autószerű az érzés, nem pazarlok el egy métert sem arra a módra :-) N-ben hoztam haza, lényegében állandóan beleváltogattam, mert kellemetlenül hamar elvált, kínozza a motort. Szerencsére pont ezt kellett tenni a bejáratáshoz a kézikönyv szerint, szóval az első óvatos párezerig elvoltam vele. Értem én hogy 2000 alatt van a nyomatékcsúcs, de ezt sosem tudtam megszokni, a jtd-nél sem :-) Egy rendes motornak 2000 az alapjárata, nem a nyomatékcsúcs XDD
Kérdeztem a Squadra-t a race módról, és pont ez a baj vele, hogy a váltót N-módba rakja, és ezzel egyelőre senki semmit nem tud kezdeni. Úgy meg halvány értelme sincs...
És csúszós úton, pláne D, nagyon kellemetlenül elveszi a kontrollt a talpam alól az összes többi mód. Sőt, és manual ha rendesen havas, jeges a helyzet.
Kérdeztem a Squadra-t a race módról, és pont ez a baj vele, hogy a váltót N-módba rakja, és ezzel egyelőre senki semmit nem tud kezdeni. Úgy meg halvány értelme sincs...
És csúszós úton, pláne D, nagyon kellemetlenül elveszi a kontrollt a talpam alól az összes többi mód. Sőt, és manual ha rendesen havas, jeges a helyzet.
Hardy08-04-2023 20:14:02 // 30106
Valami hasonló van hozzá. Igaz nem olcsó. Meg nem a képernyőre teszi ki hanem a két óra köze.
SD08-04-2023 13:18:22 // 30105
Akkor ezért nem megy 300Nm fölé 4000 körmyékén?:D
Piritu - 1.000.00008-04-2023 13:03:14 // 30104
A 200 lovas a max nyomatékát 1750-es fordulaton adja le. Miért is ne használjuk ott?
(A 280 lovas meg 2250-en) Az olajnyomást meg ennyire tervezték, abból indulok ki ha több kellene több lenne…
(A 280 lovas meg 2250-en) Az olajnyomást meg ennyire tervezték, abból indulok ki ha több kellene több lenne…
Piritu - 1.000.00008-04-2023 12:55:43 // 30103
Egyetértek.
Az újban az N-et nagyon elqrták. A Superben nagyon nem hiányzott a váltófül mert tette a dolgát. A Veloce döglött nélküle N-ben.
A-ban meg szerintem a nyomaték limiter miatt pörgeti jobban a motort és ezért is kapcsol szívesebben vissza.
Motorfék meg egyáltalán nincs, ami főleg a Spider után feltűnő. Amikor a Grossglockneren jártunk nagyon féltettem a fékeket.
Az újban az N-et nagyon elqrták. A Superben nagyon nem hiányzott a váltófül mert tette a dolgát. A Veloce döglött nélküle N-ben.
A-ban meg szerintem a nyomaték limiter miatt pörgeti jobban a motort és ezért is kapcsol szívesebben vissza.
Motorfék meg egyáltalán nincs, ami főleg a Spider után feltűnő. Amikor a Grossglockneren jártunk nagyon féltettem a fékeket.
SD08-04-2023 10:05:23 // 30102
Amit én beletennék, az egy olyan app, ami android auto, vagy carplay kompatibilis és teszőleges mért értékeket kitesz a képernyőre és logolja is:)))
Megnézném mikor kezdi el fűteni a szűrőt, mikor mennyi a benya nyomás, mekkorát nyit a MA... stb. milyen módban van, ezt élném:)))
Megnézném mikor kezdi el fűteni a szűrőt, mikor mennyi a benya nyomás, mekkorát nyit a MA... stb. milyen módban van, ezt élném:)))
SD08-04-2023 09:42:00 // 30101
A DNA-t kezdem aktívan használni:)
Most autópályázva 8,5-ös fogyit jöttem 130-as átlagga, néha meg meg gurítottam, ez is belefért.
130-nál forog 2000-et 8ban, ahol 2,2bar az olajnyomás ez szerintem kicsit kevés, de guruláshoz ok.
150 körül 2200 ez már egészségesebb.
N-ben pl. Ha letaposom de nem kickdown-al nem vált vissza csak gyorsít.
D-ben szépen visszapakolgat, és azt is megfigyeltem hogy kb már visszaváltott és elterik még 1 sec amikor odateszi tényleg a tüzet, gondolom addig azt méri hogy van-e tapadás:) de akkor van egy pici rugás még és akkor indul el;)
A-módnak autópályán nincs érteme, ott legyen csak meg a nyomaték. Ugye tudtommal ott van egy nyomaték határolás, ami igazából csúszós útviszonyok közt hasznos, vagy dugóban araszolva tempomattal nem ugrándozik;)
Viszont amikor lejövök a pályáról már kizárólag D-ben használom mert nekem megmelegedett motorral pályázás után ne röfögtesse 2000-alatt:)
Szóval ingerszegény környezetben nekem OK az N is, a D meg frissen beváltva sokkal hatékonyabb, különben visszabutítja:)
A legnagyobb veszteség a faceliftnél szerintem az agresszív váltó programozás.. de ezt meg bármikor felül lehet bírálni. Ahohy beejti 2000-alá nyúlok is bele hagyorsítani akarok;)
Most autópályázva 8,5-ös fogyit jöttem 130-as átlagga, néha meg meg gurítottam, ez is belefért.
130-nál forog 2000-et 8ban, ahol 2,2bar az olajnyomás ez szerintem kicsit kevés, de guruláshoz ok.
150 körül 2200 ez már egészségesebb.
N-ben pl. Ha letaposom de nem kickdown-al nem vált vissza csak gyorsít.
D-ben szépen visszapakolgat, és azt is megfigyeltem hogy kb már visszaváltott és elterik még 1 sec amikor odateszi tényleg a tüzet, gondolom addig azt méri hogy van-e tapadás:) de akkor van egy pici rugás még és akkor indul el;)
A-módnak autópályán nincs érteme, ott legyen csak meg a nyomaték. Ugye tudtommal ott van egy nyomaték határolás, ami igazából csúszós útviszonyok közt hasznos, vagy dugóban araszolva tempomattal nem ugrándozik;)
Viszont amikor lejövök a pályáról már kizárólag D-ben használom mert nekem megmelegedett motorral pályázás után ne röfögtesse 2000-alatt:)
Szóval ingerszegény környezetben nekem OK az N is, a D meg frissen beváltva sokkal hatékonyabb, különben visszabutítja:)
A legnagyobb veszteség a faceliftnél szerintem az agresszív váltó programozás.. de ezt meg bármikor felül lehet bírálni. Ahohy beejti 2000-alá nyúlok is bele hagyorsítani akarok;)
SD08-04-2023 09:29:09 // 30100
De azt ne felejtsük el hogy a részleges pillangószelep nyitáshoz a nagy takarékoskodás közepedte benyát is adagol.. ezze fűti a részecskeszűrőt tehát ha motorféket szeretnél akkor a sorrend, downpipe, chip:) és lehet röfögtetni:)
Nekem is feltűnt hogy hidegen rendesen veszi a fordulatot és ejti is;) tehát a program ott
Is van benne csak a paramétereket kell változtatni;)
Nekem is feltűnt hogy hidegen rendesen veszi a fordulatot és ejti is;) tehát a program ott
Is van benne csak a paramétereket kell változtatni;)
WarbiRunner (Gyuri)08-04-2023 00:01:51 // 30099
Ja, neked viszont multiair-ed nincs, úgyhogy valóban pillangószelep lesz. Még 5-6 év és ezeket is ügyesen átprogramozzák 😄
WarbiRunner (Gyuri)07-04-2023 23:57:17 // 30098
A lendkerék dolgot már felülbíráltam 😄 A valódi bűnös a multiair programja lesz.A 2.0-nál elég hideg motornál adni egy gázfröccsöt, aztán meleg motornál. Hidegen szépen röffen, majd visszaesik a fordulat. Melegen meg nem győzöm kivárni hogy visszaessen a fordulat.
A vez tengely valami hülye szögű lehet ha a szívó oldalt ennyire bele tudja nyitni a sűrítési szakaszba. Ha van az autónak kompromisszuma, akkor az ez.
A vez tengely valami hülye szögű lehet ha a szívó oldalt ennyire bele tudja nyitni a sűrítési szakaszba. Ha van az autónak kompromisszuma, akkor az ez.
aranytl07-04-2023 23:48:46 // 30097
Kiegészítés: a pillangószelep lassú zárása / résnyire nyitva hagyása a kipufogógázban előforduló nitrogénoxidok mennyiségét csökkenti.
G-MANN🍀07-04-2023 23:48:31 // 30096
Amit leírtál, az nagyon összhangban van azzal, amit én is tapasztaltam. N mód valóban "elrontva", hamar felvált, kézi beleváltogatással élhető, megszokható (nekem). "A" módot talán 2x kapcsoltam, de most kipróbálom majd hosszabb ideig :-)
D-ben Bp. Istenhegyi úton lefelé van rendesen motorfék, erre emlékszem 🙂 N-ben alapból kb. semmi, sőt N-ben sokszor szabadon fut, amikor sík úton csak gurulnék elvéve a gázt és fék nélkül (motorfék semmi). Ilyenkor egy pillanatra rá is rakom a lábam a fékre picit, vagy visszaváltok, ha szeretnék egy kis lassulást és motorféket. Nagyon összeszoktunk már, fel sem tűnik, alkalmazkodtunk egymáshoz 😊
D-ben Bp. Istenhegyi úton lefelé van rendesen motorfék, erre emlékszem 🙂 N-ben alapból kb. semmi, sőt N-ben sokszor szabadon fut, amikor sík úton csak gurulnék elvéve a gázt és fék nélkül (motorfék semmi). Ilyenkor egy pillanatra rá is rakom a lábam a fékre picit, vagy visszaváltok, ha szeretnék egy kis lassulást és motorféket. Nagyon összeszoktunk már, fel sem tűnik, alkalmazkodtunk egymáshoz 😊
aranytl07-04-2023 23:40:08 // 30095
Motorfék gyenge, hegyről lefelé is. Meg sem közelíti a Busso V6 motorfékét, még Race módban sem. Ez egyértelműen környezetvédelmi okból van így (a Busso euro3 és már az sem az igazi ilyen szempontból, próbálj ki egy weberes Alfát, vagy akármilyen rudazatos gázpedálos karburátoros autót).
Amivel játszanak az az elekrtonikus pillangószelep. Simán nem zár be, ezért nincs motorfék. Korábbi autókon is érezhető amikor nyomsz egy gázfröccsöt és szép lassan esik vissza a fordulat. A Q-nál és gyanítom a többi turbós motornál ez azzal is súlyosbítva van, hogy rendes gázfröccsöt sem enged. Úgy vánszorog a mutató felfelé, mintha fájna neki.
Szóval végülis "gombnyomásra" kapcsol motorféket azáltal, hogy valamiért kivételesen engedi bezárni vagy inkább kisebb résnyire hagyja a pillangószelepet.
Amivel játszanak az az elekrtonikus pillangószelep. Simán nem zár be, ezért nincs motorfék. Korábbi autókon is érezhető amikor nyomsz egy gázfröccsöt és szép lassan esik vissza a fordulat. A Q-nál és gyanítom a többi turbós motornál ez azzal is súlyosbítva van, hogy rendes gázfröccsöt sem enged. Úgy vánszorog a mutató felfelé, mintha fájna neki.
Szóval végülis "gombnyomásra" kapcsol motorféket azáltal, hogy valamiért kivételesen engedi bezárni vagy inkább kisebb résnyire hagyja a pillangószelepet.
aranytl07-04-2023 23:31:26 // 30094
Én sokat használok A módot, szerintem más is csak nem meri bevallani :D
Mind N mind A módban, ha manuálba kapcsolod a váltót 2000-es fordulatra állítja be a váltás jelzőt. Pl. városban megyek 50-nel. Automatában felkapcsol 6.-7. fokozatba (1250 ford.), viszont manuálba átkapcsolva jelzi hogy kéri az 5. fokozatot, de a 4.-nél sem ideges hogy váltsak már.
Q-nál az A mód kötelező városban szerintem. Nem sarkall előzésre, hideg gumival is van elég tapadás. Manuálban kiváló.
Mind N mind A módban, ha manuálba kapcsolod a váltót 2000-es fordulatra állítja be a váltás jelzőt. Pl. városban megyek 50-nel. Automatában felkapcsol 6.-7. fokozatba (1250 ford.), viszont manuálba átkapcsolva jelzi hogy kéri az 5. fokozatot, de a 4.-nél sem ideges hogy váltsak már.
Q-nál az A mód kötelező városban szerintem. Nem sarkall előzésre, hideg gumival is van elég tapadás. Manuálban kiváló.
RomeoOne07-04-2023 23:14:06 // 30093
Na, az előbb 2 témát akartam feldobni, de hosszú lett, úgyhogy írom külön a másodikat.
Motorfék:
Egyik módban sem lehet érezni igazán, szerintem. Nyilván (vagy nem?) ez is fogyasztáscsökkentési fogás. Gyuri régebben említett is nagy lendkereket a főtengelyen, ami nem hagyja olyan gyorsan esni a fordulatot és a tehetetlenségével forgatja még a motort.
Nem tudom, hogy így van-e teljesen elképzelhető.
Viszont ma először éreztem (vagyis most feltűnt) a motorfék. Lejtőn lefelé, D módban, gázadás nélkül, pár mp gurulás után olyan volt, mint amikor hibridben vagy elektromosban erős fokozatra kapcsoljuk a visszatáplálást. Valószínűleg érzi, hogy az autó orral lefelé van (biztos ua. a szenzor, mint a visszagurulás gátlónál) és előre halad és egyszercsak megjelenik a motorfék. Olyan volt, mint, amit egy hathengerestől elképzelek, volt rendes ellenállása. Csak az nem volt világos, hogy hogy lehet azt megcsinálni, hogy mint ha gombnyomásra jelent volna meg.
Ha az előbb említett lendkerék egy kuplunggal kapcsolható, az logikus lenne, de sztem még az sem feltétlenül ezt a dinamikát hozza. Vagy nem is motorfék volt, hanem az automata váltó trükközött valamit, az erőátvitel ellenállás volt ez?
Nem világos, hogyan működik a dolog. Volt már valakinek hasonló tapasztalata?
Motorfék:
Egyik módban sem lehet érezni igazán, szerintem. Nyilván (vagy nem?) ez is fogyasztáscsökkentési fogás. Gyuri régebben említett is nagy lendkereket a főtengelyen, ami nem hagyja olyan gyorsan esni a fordulatot és a tehetetlenségével forgatja még a motort.
Nem tudom, hogy így van-e teljesen elképzelhető.
Viszont ma először éreztem (vagyis most feltűnt) a motorfék. Lejtőn lefelé, D módban, gázadás nélkül, pár mp gurulás után olyan volt, mint amikor hibridben vagy elektromosban erős fokozatra kapcsoljuk a visszatáplálást. Valószínűleg érzi, hogy az autó orral lefelé van (biztos ua. a szenzor, mint a visszagurulás gátlónál) és előre halad és egyszercsak megjelenik a motorfék. Olyan volt, mint, amit egy hathengerestől elképzelek, volt rendes ellenállása. Csak az nem volt világos, hogy hogy lehet azt megcsinálni, hogy mint ha gombnyomásra jelent volna meg.
Ha az előbb említett lendkerék egy kuplunggal kapcsolható, az logikus lenne, de sztem még az sem feltétlenül ezt a dinamikát hozza. Vagy nem is motorfék volt, hanem az automata váltó trükközött valamit, az erőátvitel ellenállás volt ez?
Nem világos, hogyan működik a dolog. Volt már valakinek hasonló tapasztalata?
RomeoOne07-04-2023 22:53:15 // 30092
Feldobnék két témát:
1. A mode: Nem sok tapasztalatom van vele, gondolom másoknak sem, de már régebben is feltűnt, hogy mintha még ez a mód is... hogy is fogalmazzak... műszakilag "kifinomultabb" a technikát ésszerűbben használó menetmód lenne. Mire gondolok?
Az N módon érződik, hogy minden a fogyasztáscsökkentésnek van alávetve, agresszívan kapcsol folyton felfelé. Néha a "padló láva" gyerekkori játék jut eszembe róla, csak itt a "2 ezer feletti fordulat láva" a játék neve. Ha 2ezer felé menne, kétségbeesve vált felfele. Ha visszaváltok alacsonyabb fokozatba kézzel és nem lépek egyből mélyebben a gázba, akkor 3 mp-en belül felvált vissza.
A-ban viszont nem ez van. Nyilván ott is igyekszik magasabb fokozatban tartani az autót, de sokkal technika-kímélőbbnek érzem. Ha visszaváltok kézzel, akkor 8-10 mp is eltelik, mire újra felvált, még akkor is, ha rá se pöccintek a gázra. Az egész sokkal harmonikusabb akkor is, ha nem váltogatok bele. Érződik rajta, hogy "eco" mód, de ésszerűen. Az N meg rendkívül agresszívan/bután teszi ezt, mindent alárendelve annak, hogy minél magasabb fokozatban legyen.
Az a hipotézisem és erősítsetek meg vagy cáfoljatok (talán leginkább Piritu és G-Mann, akiknek van tapasztalata a pre- és post-MY20-al is), hogy a MY20-al érkező kibocsátáscsökkentésnek az N mód esett áldozatul. Az az alapmód, eleve monostabil állású lett, azaz aktívan tenni kell ahhoz, hogy ez változzon. Nem marad más módban újraindítás után sem. Így talán elég lehetett ezt az egy módot elrontani. Ezt elrontották teljesen, de a többihez alig kellett hozzányúlni. Mit gondoltok, elképzelhető?
1. A mode: Nem sok tapasztalatom van vele, gondolom másoknak sem, de már régebben is feltűnt, hogy mintha még ez a mód is... hogy is fogalmazzak... műszakilag "kifinomultabb" a technikát ésszerűbben használó menetmód lenne. Mire gondolok?
Az N módon érződik, hogy minden a fogyasztáscsökkentésnek van alávetve, agresszívan kapcsol folyton felfelé. Néha a "padló láva" gyerekkori játék jut eszembe róla, csak itt a "2 ezer feletti fordulat láva" a játék neve. Ha 2ezer felé menne, kétségbeesve vált felfele. Ha visszaváltok alacsonyabb fokozatba kézzel és nem lépek egyből mélyebben a gázba, akkor 3 mp-en belül felvált vissza.
A-ban viszont nem ez van. Nyilván ott is igyekszik magasabb fokozatban tartani az autót, de sokkal technika-kímélőbbnek érzem. Ha visszaváltok kézzel, akkor 8-10 mp is eltelik, mire újra felvált, még akkor is, ha rá se pöccintek a gázra. Az egész sokkal harmonikusabb akkor is, ha nem váltogatok bele. Érződik rajta, hogy "eco" mód, de ésszerűen. Az N meg rendkívül agresszívan/bután teszi ezt, mindent alárendelve annak, hogy minél magasabb fokozatban legyen.
Az a hipotézisem és erősítsetek meg vagy cáfoljatok (talán leginkább Piritu és G-Mann, akiknek van tapasztalata a pre- és post-MY20-al is), hogy a MY20-al érkező kibocsátáscsökkentésnek az N mód esett áldozatul. Az az alapmód, eleve monostabil állású lett, azaz aktívan tenni kell ahhoz, hogy ez változzon. Nem marad más módban újraindítás után sem. Így talán elég lehetett ezt az egy módot elrontani. Ezt elrontották teljesen, de a többihez alig kellett hozzányúlni. Mit gondoltok, elképzelhető?
SD07-04-2023 13:34:26 // 30091
Igen nekem is körforgalomban keresztbe rakta az automatika télivel:D 20+ fokban, ez nem játék:D:D:D
SD07-04-2023 13:33:51 // 30090
A lényeg hogy megfogtad, a gumi pótolható, publikus az usecase vagy maradjunk annyiban hogy jött a vad és nem akartad elpusztítani?:)
De pont ez a lényeg hogy meg tudj állni, gurulni kis tulzással felnin is lehetne:D
Igen a régi megreped ez van:(
De pont ez a lényeg hogy meg tudj állni, gurulni kis tulzással felnin is lehetne:D
Igen a régi megreped ez van:(
G-MANN🍀07-04-2023 13:07:17 // 30089
Alapvetően nem az a baj, hogy megeszi bármi, hanem az ahogy nyúlik kenődik szegény kanyarogva a melegben, az nekem nem esik jól. Dehát mindegy is, fent a nyári és újra itt a pár napos tél😂
G-MANN🍀07-04-2023 13:04:22 // 30088
Hát..... 130+, majd-0 és nagy kormányzás, bírta persze, de ahogy néztem, szépen szétnyíltak a barázdák a külső széleken, persze nem új gumi, 3. tél. Sajnos nem szereti a 15-20 fokot és a dinamikus kanyargós menetelést a téli. Persze pályán lehet sokáig nyugiban egyenesen gurulgatni, azt bírja.
SD07-04-2023 12:49:17 // 30087
megharapta a cica?:) nem hinném hogy egy vészfék megeszi:/ Bírja az :)
G-MANN🍀07-04-2023 12:12:53 // 30086
Volt 20 fokban egy durva vészfékezés, na akkor raktam fel a nyárit, sajnos igencsak látszik a télin ez a durva manőver. Most meg garázsban a drága 😊
G-MANN🍀07-04-2023 12:10:51 // 30085
Mondjuk már én is egy hete nyárin😉
G-MANN🍀07-04-2023 12:10:13 // 30084
Kb 3 nap és itt a jó idő 🍀
G-MANN🍀07-04-2023 12:09:10 // 30083
Nálam a Pirelli PZero AR nagyon kemény már 5 fok körül, kb használhatatlan hidegben, kemény és csúszik. Nagyon nem ajánlom senkinek télen ezt a nyárit 😂 viszont nyáron nekem bejött, igazán melegben meg prémium. Viszont, ha jók az információk, kb 3 szezon és felkeményedhet. Meglátjuk milyen lesz.
SD07-04-2023 06:58:00 // 30082
nem hinném hogy bárhol 1 napnál tovább megmarad:)
jó most hideg is lett, de ez sem tarthet sokáig..
Azért a téli már 15-20 fok körül nyúlós:D
jó most hideg is lett, de ez sem tarthet sokáig..
Azért a téli már 15-20 fok körül nyúlós:D
Liquid06-04-2023 22:03:55 // 30081
én már rég felraktam a nyárit :)
De mindegy mert egész télen 1x volt tn amikor valóban értelme volt.
Mondjuk Győrt valahogy mindig elkerüli a hó, most is az egész országban havazik, de itt 10 fok volt :)
De mindegy mert egész télen 1x volt tn amikor valóban értelme volt.
Mondjuk Győrt valahogy mindig elkerüli a hó, most is az egész országban havazik, de itt 10 fok volt :)
SD06-04-2023 21:03:45 // 30080
Nagyszülők azt mondták vigyünk szánkót is:D
SD06-04-2023 21:03:11 // 30079
Hogy akkor mégsem baj hogy még a téli kerék van fent?:D
Angelo Bianco04-04-2023 21:10:38 // 30078
Tudnánk egy költséget számolni a fuvarra ?
Angelo Bianco04-04-2023 21:08:54 // 30077
Köszönöm!
Beszélnék vele ha nem gond!
Beszélnék vele ha nem gond!
Angelo Bianco04-04-2023 21:08:03 // 30076
Nem ez a felni.
Olyat szeretnék mint a másik felnid. Amit ők ajánlottak árat az már nem fér bele az elképzelésembe.
Olyat szeretnék mint a másik felnid. Amit ők ajánlottak árat az már nem fér bele az elképzelésembe.
Public Enemy04-04-2023 20:44:15 // 30075
Szia!
Meg tudom neked oldani. www.k-trans.hu
Ciao
Meg tudom neked oldani. www.k-trans.hu
Ciao
Zselé04-04-2023 17:42:10 // 30074
Vannak ilyen fuvaros oldalak. Ahol pl romániába tartó autószállítókra és fehér furgonokra felfér még ez-az. Sajna én nem ismerem, a barátom intézte. Ha akarod, összekötlek vele,
WarbiRunner (Gyuri)04-04-2023 15:20:38 // 30073
Nem ilyen felnik véletlenül?
Ugyanígy olaszországból hozattam, '21 decemberben. Akkor próbáltam alternatív futár megoldásokat keresni, de végül behozattam az általuk ajánlott futárral. A DHL hozta házhoz. A Dachsert lehet esetleg megnézni, hogy mit ajánl, pl, Lengyelországból velük egész olcsó hozatni.
Amúgy ha pont ilyen a felni, ilyet itthon is tudok, újat :-)
Ugyanígy olaszországból hozattam, '21 decemberben. Akkor próbáltam alternatív futár megoldásokat keresni, de végül behozattam az általuk ajánlott futárral. A DHL hozta házhoz. A Dachsert lehet esetleg megnézni, hogy mit ajánl, pl, Lengyelországból velük egész olcsó hozatni.
Amúgy ha pont ilyen a felni, ilyet itthon is tudok, újat :-)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
521
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?