Forum >> Giulia

SanyiJTD26-02-2024 13:03:26 // 34386
Hogy mi? 😀😀😀😀
RomeoOne26-02-2024 13:01:15 // 34385
Mert annak idején nem ezt nézegetted folyton :D Én '19-ig igen, utána meg eldöntöttem, hogy rámegyek a Q-ra, aztán meg azokat :D Minden évben volt külön MY. A Supernél a MY19 az volt, amikor behozták a GPF-et.
SD26-02-2024 12:58:35 // 34384
Én néztem videókat ahol a Multiair RPM limitet fentebb vitték elég kemény hangja van:)))

De valójában motor tervezés szempontjából a magas frekvenciára tervezett alkatrészek alacsony fordulaton nem igazán működnek jól. Ez az amit a Multiair összehoz.

De valószíüleg magas fordulaton többet darálja magát mint amennyi pluszt kihoz, ezért van így hangolva.
Shadin26-02-2024 12:57:31 // 34383
Én nem láttam semmilyen katalógusban MY19-et, 159-ben sem volt minden év MYXX, hanem az FL-eknél kapott csak ilyen számot.
RomeoOne26-02-2024 12:55:24 // 34382
Nem vagyok akkora autóipari expert, de régen sokat nézegettem ezeket. Nem a gyártási évet, hanem a gyártási időszakot. Általában nyári szünet van a gyáraknak, az olaszoknak mindenképp. Akkor van mindig egy átállás is. A modellek folyamatosan változnak. Egy modellév gyártása így az előző év őszével szokott indulni és az aktuális év nyaráig tart. Minden évben indul új modellév.

A tiednél már csak azért sem áll meg a dolog, hogy MY17, mert épp a MY19-cel (amit '18 őszén kezdtek gyártani) kaptak a 2.0T motorok GPF-et. Előtte nem volt szűrő.
Shadin26-02-2024 12:55:08 // 34381
Nem igazán ugyan azt beszéljük, nekem nem kell másik turbó meg decat stb. a gyári ~300 akarom, amit fax módon csaptak le róla a felső fordulatszámon viselkedése rovására.
Shadin26-02-2024 12:52:57 // 34380
A RACE mindkettőnél világít és mindkettőnél túltolós formában kapcsol, csak a régi kapcsoló nem tér visszatér N-be, míg az új igen. A régiben 3 v 4 mikrokapcsoló van, az újban asszem csak kettő és CAN Bus-on lóg már.
Shadin26-02-2024 12:50:17 // 34379
Pont ugyan az a különbség mint a Q(V) esetében, csak itt nincs RACE felirat a gombon.
Simán egyszer D billentés az D és visszatér a gomb N-be, de a led a D-nél világít.
Ha ebben a helyzetben feltolod ismét D-be és kitartod, akkor kapcsolja a Race módit, kiteszi a sérga autót is a médiakijelzőre, meg a kikapcsolt segédberendezések ikonját a km órára, de a gomb ilyenkor is visszatér ugye N-be, de nem világít egyik LED sem, mert a nem létező RACE kellene világítson sárgán.

A Type 2 v. Type 3 működésileg pont tök ugyan így műxik, csak a kitartott D üzeme az egyiknél Race, a másiknál ESC Off. Miután a Race konzekvensen működik én azt hagytam, a sima ESC Off-ból nem lehet rendesen "kijönni", van némi anomália a működésben. A Race stabilan működik.
SD26-02-2024 12:47:14 // 34378
Most már ki kell mondanom a fékkel elégedetlen vagyok, karistoló hangot ad sokszor...
20k km van benne, meg fogom nézni de ősszel volt rajta bőven betét.. akkor is csinálta.

Már írtam is egyszer, hogy mosással vagy nagyon intenzív nagy tempós fékezéssel lehet eltüntetni, különben az átlag városi tötyögésnél nagyobb fékezésre karistol..

Szerintem ez valami méretezési gebasz lesz, vagy a fékpor telik be, vagy a betét van hülye helyen.. már tervezve..

Mi a szösz legyen... Meg kéne rendesen hajtani néha?:D
SD26-02-2024 12:44:58 // 34377
Hát az úgy 3-4 millió lesz:D
- kipu
- fék
- csipp, plusz kúler..

Ezzel a szettel tudna 400-at és de csak 300-ra csavarod és már kész is:)
És a fenttartása annyi mint egy QV-nek:)))

Én is szerenték csipszet de mindig túlgonodlom ezért nem lesz:D:D:D
SD26-02-2024 12:43:11 // 34375
Ha nem lenne a Super tuti álmodoznék egy QV-ra, de most már nem csalhatom meg:D
Shadin26-02-2024 12:42:30 // 34374
Egy 2.0 Super-t akarok ahogy azt Giuseppe megálmodta és az ~300 ló a gyári vassal.
SD26-02-2024 12:42:19 // 34373
Nem a két verziós DNA kapcsoló közt van különség?

Facelift előtt, olyan volt a kapcsoló mint a világítás rezsó kapcsoló.
Facelift után egy fix állása van, és tekergetni tudod + - állásba mint az index kart visszaugrik. És itt D módba úgy tudod tenni az autót ha D állás ban még tartod tovább és úgy átvált racséba, ezért itt szoftveresen is meg lehet mókolni kapcsoló nélkül már.
Shadin26-02-2024 12:40:38 // 34372
A MY nem a gyártás évét jelzi, hanem egy-egy major upgrade-et nem?

WarbiRunner (Gyuri)26-02-2024 11:53:02 // 34370
Áhh eszembe jut a 146-om, erre szembe jön a 145/46 fb csoportban.Szerintem az én ex-autóm. Bontódik szegény, most hordják szét.
Morfiusz Cédula26-02-2024 10:24:51 // 34369
Igen, nekem is pont a laptiming-os M5 jutott eszembe a hozzzászólásokat olvasva. Megy, kipróbálják, lemérik, de utána kérdés hogy viselkedik az autó, ha úgy igazából elkezdik nyúzni. A Q bírta, meg gondolom a stock M5 is bírta volna. De ha felhúzatom az enyémet 320-ra, (vagy nagyobb turbóval tudnak 350+ -t is), hol lesz a határ ameddig elmehetek vele? Oké a pirosnál nagyot lépne, de mi lenne azon túl?
Morfiusz Cédula26-02-2024 10:20:50 // 34368
Elolvastam a blogodat és megnéztem a yt vedeót. Az a része nem világos, hogy mi a különbség a kapcsoló sima D-be mozgatása és a D fölött tartása között? A D-be mozgatás esetén lesz type 2 v 3, de akkor meg minek kint tartani? Vagy D-ben marad minden, csak a kitartás aktiválja a type 2 v 3 (race ill esc off) módokat?
WarbiRunner (Gyuri)26-02-2024 10:07:27 // 34367
Ez pont az amit előre jó kitalálni XD
Nálam full egyszerű volt a képlet. A legkönnyebb rwd verziót szerettem volna nagyon. Egy zöld veloce ajánlatnál meginogtam, de végül úgy lett, ahogy kigondoltam. Nem az erős motor érdekelt, hanem a Giorgio platform a lehető legkönnyebb kivitelben.
Lényegében igen, a motor , a hajtás és a futómű mind többre van tervezve. Ergo van egy viszonylag könnyű, extán merev rwd autóm, aminek ha úgy teszik kitolhatom a szemét. Minden része sokkal többre van kitalálva. Kivéve talán a sofőrt XD
WarbiRunner (Gyuri)26-02-2024 09:57:53 // 34366
Tudtommal nem kisebb, sőt a turbó háza tök ugyanaz. A bele tér el valamiben, ki tudja miben. A Veloce program my21-nél is működik, sőt az egyik tuning cég kiposztolta anno facebookra a kiolvasott gázpedál map-et. És simán csak a gázpedál map van visszaírva, tehát a 200 lovas olyan, mintha sose tudnál padlót nyomni a 280 lónak XD Némileg szkeptikus vagyok hogy valóban így van e, de látod.. a DNA kapcsoló is milyen egyszerűen van "butítva".
Turbót nem cserélnék, az tuti. Viszont...én még csak olyat láttam, hogy a tuningtól jobb lett. Nem kicsivel :-) A 146 jtd kevesebbet evett, halkabb lett, és hogy mennyivel ment jobban, az leírhatatlan. Se turbó, se motor hiba egész 330e km-ig, és tudtommal aztán sem.Szerintem gyári turbóval és bontatlan motorral ment a vasba.. :-(
Az 5 hengeres az gyárilag lomha önpusztító gázolajzabáló volt. Remap után ereje lett, gyönyörűen egyenletesen húzott, kevesebbet fogyasztott, ritkábban regenerált..mit mondjak még? Nem sufni chip volt egyiken sem, hónapokig írtam őket.
Szóval a Veloce programot gondolkodás nélkül feltenném, de akár a Squadra bármelyik programját. Ugyanis ott gondolkodó emberek írják a progikat, nem csak felhúzgálnak pár értéket.
RomeoOne26-02-2024 09:56:59 // 34365
Persze, hogy lehet, ott volt velünk egy Veloce is, végigtolta gond nélkül. Mondjuk egy kanyart elmért, aztán a célegyenes előtt fél oldallal kilátogatott a fűre... Mint mi Gyurival az M-Ringen :D
Zselé26-02-2024 09:53:04 // 34364
Bizony, még a kisebbeknél is gondoltak. Mert a Veloce kézikönyvben is benne van, mit nem szabad a bejáratás ideje alatt:

"ne használja versenypályán"

Tehát utána lehet! :D
RomeoOne26-02-2024 09:50:05 // 34363
Az enyém hivatalosan MY17 ami 2019.01. gyártás

Ilyen nincs :D Ha 2019-ben gyártották, az MY19. Ha 2018 őszén gyártották volna, már lehet akkor is az lenne.
RomeoOne26-02-2024 09:48:38 // 34362
Na most mi a jobb:
Egy QV 100%-on használva

:DDD

akkor meg olcsóbb egy QV-t megvenni most:D
De azzal nem fogsz rohangálni bevásárolni…


Megteheted, csak rajtad múlik mire használod :D

Pont a hétvégén néztem meg a laptiming BMW M5-ös részét. Felhúzzák 700 ló fölé az amúgy "harmatgyenge" 600 (625?) lovas motort, aztán egy fél kört nem tud megtenni a pályán, mert letilt túlmelegedés miatt. Mert a tuningjóska gondos körültekintéssel tervezi meg az új szoftvert, figyelembe véve mind a 100 paramétert, amit az ECU figyel... Ja, nem. Megemeli a turbónyomást, aztán jóvan!
Persze a pirosnál így lehet, hogy lelépi a Model 3 Performance-t is, csak akkor ne higgye már azt ,hogy pályán is jó lesz :DDD

Amúgy jól elmagyarázzák Csabiék utána, hogy a pálya mennyivel nagyobb terhelés, mint akár egy komlyabb közutas menés. Mert még ha nagyot mész, akkor sem állsz folyton a gázpedálon. Pályánál meg (főleg egy BPC-n) 50%-ban legalább biztos a padlóba tolod. Én végigtoltam így 8 kört ott. Meg sem kottyant neki. Lehet, hogy gondoltak erre a felhasználásra is :D
Shadin26-02-2024 09:40:09 // 34361
Az enyém hivatalosan MY17 ami 2019.01. gyártás AA-val és GPF-fel.
Ahogy írtam 18-ban és 21-ben is volt egy frissítés, minimum 3 turbó cikkszám van 2.0-ra.

A GPF-es verziót már eleve nem lehet a Squadra szerint normálisan 280-290 ló fölé írni, nem is számítok többre. Akárhova is visuem, előtte nyilván lenne egy mérés, meg egy kalkulált elérhető cél és ott van a döntéshelyzet.

Eddig sem és a Giu-nál sem a teljesítmény az érdekes számomra, hanem az egyenletes teljesítményleadás. Én azt tapasztalom, hogy nagyon jó dízelautó ez a benzines, de fordulaton is tudna még jobban viselkedni azzal, vagy hasonló programmal, amire terveztés ezt a motort. Nem arányosan van visszabutítva 20 pacira, hanem mintha a tetején vennék el azrt amit hiányolok belőle. Nagyon nem szereti, ill. nincs értelme ~4000 giri fölött pörgetni, mert hangja az van, de nem igazán megy.

Hogy ez az új "pici" turbónak, a GPF-nek, vagy ki tudja még minek köszönhető azt nem tudom, de az biztos, hogy ez is tud jobb lenni csakúgy mint a TBi, vagy az1.9 és a 2.0 dízelek is.
Zselé26-02-2024 09:36:29 // 34360
Ráfordultunk az utolsó hétre a Kakucsi pályatréning jelentkezést illetően!

Már biztos, hogy megvan a minimum létszám, de van még 1-2 kiadó hely, ha jönne valaki!

04.19 a dátum, írjon rám, akit érdekelne ;)
SD26-02-2024 09:31:38 // 34359
De pont a giulia esetében ez egy érdekes kérdés.

Mert a kaszni a futómű 400-500 lóra lett tervezve kb.
A 2 literes motor a 400lovat is tudja.

Na most mi a jobb:
Egy QV 10% -on használva
Egy Veloce 20% -on
Egy Super 30%-on

Szint úgy a Supernek félelem nélkül nyomhatok padlót, és pofátlan dolgokra képes így is:D
Persza QV ereje sosem lesz.

De ha elkezdem heccelni a motort mi az optimum?
Dpf off? Meddig engedi a szabályozás?
Chip? Aki azt írja tud olyan körültekintő lenni mint a gyári mérnökök?
Kipu, levegő, optika, fék kerék?

Itt millio forintokról beszélünk… akkor meg olcsóbb egy QV-t megvenni most:D
De azzal nem fogsz rohangálni bevásárolni…

A 2.0 Giulia pont ez a hatát hogy ott van benne minden jóság de mégis egy ésszel vállalható keret.

Hmm most akkor az ésszel vállalható autóbol csináljak egy drágán fenttartható, extrém alkatrészekkel szerelt valamit?

155-ből is akartam V6-ot de a 2.0-nál maradtam.
Azt meg megtartottam gyárinak:)

Nem tom..
SD26-02-2024 09:24:00 // 34358
A 2020 vagy 2022 facelift-nél kisebb turbo-t tettek a 200 lovas Giuliákra.
Nekem cikkszám alapján már ilyen. Tehát a csak rápattintom a chip-et és már 320 ló is, így nem teljesen igaz, mert a turbo levegő szállítása fog határt szabni elsőnek.

Rá lehet tenni a Veloce turbo-t és a régebbi 200 lovasokon ugyan az is van.

De talán érdemes lemérni, és ezek után dönteni.
Mert a 200ló meg inkább 220-230 az autó meg 50-100kg-al könnyebb.

De csak hangosan gondolkoztam én is 300-ló környékére pöccinteném minima ha 5 éves korában is egészséges, és majd már nem kell a napi feladatokat is ellátnia:)))

De eddig egy autómat sem tuningoltam:D
A gyárilag jó autó megfizethetetlen érték:)))
Olyat meg nem láttam még hogy a tuningtól jobb lett egy autó.
Shadin26-02-2024 09:14:27 // 34357
Az 50055222 van alvázszám szerint, amit 2018.01.11.-től 2021.10.11.-ig szereltek.
Shadin26-02-2024 09:07:11 // 34356
Így látszik:
Shadin26-02-2024 09:04:56 // 34355
Ez van:
Shadin26-02-2024 09:00:12 // 34354
Squadra 320e, EC 275e és mindegyik remote tud csak megvalósulni.
LA aka lachip.hu tapasztalat már van, Oroszlányban vannak és az ECU 130e, méréssel 150e, váltó min ford emelés 35e.

Nem tudom milyen turbóm van, honnan lehet tudni?
G-MANN🍀25-02-2024 19:25:42 // 34353
Az előző Giun volt egy hasonló horzsolásom, csak egészen alul, az teljesen elfogadható lett ezzel a módszerrel 🙂
SD25-02-2024 19:10:17 // 34352
Hátt olcsóbb momt elemet fényezni, addig jó míg csak müa.
Csak a lőkösnek van az a tualjdonsága hogy egy fényezést bír ki pluszban, utána elvékonyodik, vagy teli lesz gittel.. reped, szóvap azt nem lőnèm el.

Akkor szerzek ilyen gyárit:)
G-MANN🍀25-02-2024 17:41:02 // 34351
Néhányszor átkened a nagyobb horzsolást, picit feltöltöd színnel, utána egyben polír a többi karccal és egész elfogadható lesz.
Van gyári, jó, de nem olcsó, kb 11eFt. Akár ez is jó lehet.
SD25-02-2024 17:27:18 // 34350
Rá kellett jöjjek, én vagyok az a bácsi akit majd valaki szid egy veterán műhelyben 30 év múlva:P :D
Mint a Csikós giuliáján:D
SD25-02-2024 17:23:19 // 34349
Hát a lökös alján eddig is volt pár rágás nyom:/ járdától.. de most ez egy új szerzemény…
Van esetleg színhelyes Mopar/ Alfa javító stift, ezért most fényezőhöz nem vinném, de ráhuzni egy pici festéket hogy ne menjen a víz a fényezés alá reálisnak tűnik, csak ahol fekete..?

Vagy ban gyári?
SD25-02-2024 17:18:08 // 34348
LA az melyik?

Én EuroCompulsion-ról ès Squadra-ról tudok.

Az EC is korrekt válaszol elmond mindent, de van aki a Squadrára esküszik..

Elég jó lista van miket javítanak módosítanak.

Neked még a nagy turbo-d van?
Shadin25-02-2024 09:51:03 // 34347
Csináltatott már valaki ECU hangolást 200LE-shöz?
Esetleg váltóhoz?

Én tervezem, csak jó lenne valami referencia.

LA-Chip elég korrektnek tűnik, mindhárom mórda írja a szokásos eltérésekkel és a sebváltón is feljebb tudják tolni az 1300-as alsó fordulatszámot, attól meg lehet őrülni.
Shadin25-02-2024 09:47:56 // 34346
A-ban meg kevés. N pedáltérkép pont jó minden helyzetben.
Shadin25-02-2024 09:47:06 // 34345
A monostabil, visszatérős kapcsolós DNA már CAN bus-os, ott csak át kell MES-sel programozni meg PROXY-t rendezni. Az első szériás ottmaradós kapcsolóknál cserélni kell RACE módosra, vagy szét kell szedni és kapcsolót meg egy ellenállást kell beleforrasztani, meg egy határolót kiiktatni ésutána MES.

blog
zümi16625-02-2024 08:37:47 // 34344
Az alsó az elég mély, de a többi nagyját egy polír helyre hozza.
SD24-02-2024 19:08:31 // 34343
Hogy minden nemű szoftveres mókolás nélkül, se MES se SGW, lekapod az akksi saru-t 5 sec és ott a racsing mód.. csak N-ben
Morfiusz Cédula24-02-2024 18:58:06 // 34342
Közúton még nem kapcsoltam ki a menetstabilizátor funkciókat én sem, annyit pont enged, hogy az élmény faktor meglegyen. Sőt. Pár hete egy kistehert előztem enyhén nyirkos úton D-ben, csak hátsóra állítva a hajtást (ezt szoktam, mert jó móka), közepes gázadásra úgy elindult a fara, hogy komolyan megdobbant a szívem. Ilyenkor elgondolkodom, hogy milyen lehet a lóheréssel ugyanez a manőver.
Morfiusz Cédula24-02-2024 18:52:58 // 34341
Hogy érted , hogy minden mókolás nélkül?
Morfiusz Cédula24-02-2024 18:51:36 // 34340
Ezt a racing módra programozást mindegyikkel meg lehet játszani?
Morfiusz Cédula24-02-2024 18:50:48 // 34339
A pedál nekem is túl izgága normál közlekedéshez D-ben.
SD24-02-2024 16:21:28 // 34338
Nekem most ovijárat.. torta pattogott a dobozában:D
Körforgóban orrtolásból lett száraz úton relékattogtatás:D
Annyira jól érezhető mikor kezd neki sok lenni.

Tényleg csak a kockázatot lehet növeleni, az élmènyt szerintem nem..
A havon is annyit adott hozzá hogy az ívbelsőt rettenetesen eltekerte..

De majd ha pályára keveredünk akinek van mersze próbálja ki:D
Én havon megtettem vicces, de baromira jó elaktronikával is az az igazság.

Az N váltótérkép kriminális, erőből meg sosem elég, kivéve amikor ez os sokk:D
Csak ez is ha megírják az autót utána elvileg minden márkaszervíz látogatásnál vissza kéne írni.. nehogy valami automata frissítés galyra vágja.. szint úgy azért minden flash-elés is kockázat.. szóval ez még várat magára:P

Ovijárat… baxa meg…

Bí… bí.. elféraz… erre nem kiállt a kapuból egy bax…
Áá…

Ide is van ám karbon elem:XD

Qvva mérges vagyok amúgy…

Sok hülye az utakon lefáraszt:D erre a parkolóban megyek falnak…
WarbiRunner (Gyuri)24-02-2024 14:44:19 // 34337
Biztos más izgalom kikapcsolt elektronikával csapatni, de szerintem valódi gyors haladásnál egyszerűen nem szól bele. Kézzel kell kapcsolni, és olyankor tényleg hagy annyit, hogy az élvezetes haladásba ne piszkáljon bele. Amúgy simán egyenesben kigyorsításkor is képes úgy beriszálni, hogy az esp fogja meg. Nyilván mókásabb lenne ha nem venné el a gázt, és az esp sem kapcsolna, de szerintem lényegesen több törött Giuliát látnánk XD
A múltkor éjszaka egy kereszteződésben egy balos nagy íven kanyarodás sikerült olyan kellemesre. Onnan egyenesben kigyorsítottam, és pikk-pakk elment esp határig a risza-risza. Jó móka, meg minden, csak lenéztem a műszerekre, óra szerint 90-nel mentünk. Pedig csak egy sima feelinges kanyar és aztán egyenesben egy padló.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.