Forum >> Giulia

WarbiRunner (Gyuri)20-10-2024 18:30:51 // 37558
Igen, várhatóan ennek kellett történni. Én is ránéztem ma, kalibrált a kormányom, minden okés. A fényszóró kanyarkövető hibát nem töröltem, mert nem volt kedvem az sgw bridge-hez. Viszont benéztem a baloldali fényszóróba, kikutattam hogy melyik az y eltérítés kábele. A kis kék csatiját jól megmozgattam, kábeleket csekkoltam, összeraktam.


Aztán elő adatos kiolvasás közben autóztam egyet. A hiba nem jött elő...
99% hogy kontakt hiba.
Shadin20-10-2024 15:16:32 // 37556
Betekertem a kormányt egyenesbe és ott kalibráltam az egyébként -1,3°.on álló szöget.
Valóban itt lett a nulla utána, viszont így már a két végpont között nem másfél, hanem 2+° lett az eltérés.
A kocsi pont ugyanúgy megy egyenesen mint előtte, azaz a kormány kicsit balra áll.
Konklúzió, ha nem jól van a futómű beállítva, ettől a kalibrálástól nem lesz jobb :-(
Shadin20-10-2024 15:12:53 // 37555
Újra elővéve a gondolatmenetet, de van throttle valve/body a Giu-ban és lehet is reszetelni MES-ből, meg így gondolom akár tisztítani is.

Pillangószelep

Ma megcsináltam, plusz reszeteltem az öntanulós memóriákat is,
és figyelem, hogy amikor a placebo elmúlik, lesz-e rángatás.
G-MANN🍀18-10-2024 15:19:39 // 37554
Érthetetlen az is, hogy első tárcsa + betét csere 130 és 300 között bármi is lehet az ajánlatok szerint,...vicc
Piritu - 1.000.00018-10-2024 13:46:44 // 37553
Most nézem a régi számlákat. A Giulietta 2016-os szervizszámláján is van 2000 Ft segédanyag.
Shadin18-10-2024 09:32:28 // 37552
Nem tudom mi a segédagyag, de a 60k-s szervizhez szükséges gyári alkatrészek ára 93e Ft, amiből nekem lejön a légszűrő, mert 5k van benne, meg én vitatom a hosszbordás cseréjének szükségességét, sem a km, sem az év nem indokolja. Így 68 az alkatrész.
A segédanyag meg egy újkeletű faxság, féktisztító meg mi még az férjen már bele...
Piritu - 1.000.00018-10-2024 08:52:45 // 37551
142 plusz 12 segédanyag
Shadin18-10-2024 07:48:47 // 37550
170 plusz 15 segédanyag
G-MANN🍀17-10-2024 21:36:02 // 37549
Márkaszervizek között is van kb 40% difi..... durva. Ezért is váltanak sokan márkaszervizt is.
G-MANN🍀17-10-2024 21:22:10 // 37548
És a márkaszerviz szerint az anyag mennyi lenne?😉
WarbiRunner (Gyuri)17-10-2024 21:03:26 // 37547
Na ez hogy nem jutott eszembe 🤣
RomeoOne17-10-2024 20:15:56 // 37545
A szeme se áll jól 😂
Gabor F17-10-2024 19:55:13 // 37544
Napi színes: https://www.autonavigator.hu/cikkek/visszatancol-az-alfa-is-maradhatnak-a-benzinmotorok/
SD17-10-2024 19:26:05 // 37543
Szép ez a szín:)
WarbiRunner (Gyuri)17-10-2024 18:43:20 // 37542
Holnap ránézek, kiolvasom...
WarbiRunner (Gyuri)17-10-2024 18:40:16 // 37541
Az az igazság,hogy már fogalmam sincs. Azóta végigtekertem ide-oda, az kalibrálja. . De nem álltam neki megint olvasgatni. Megint vissza kéne tenni az sgw bridge-t, addig semmit nem tudok csinálni. Se időm, se kedvem küszködni vele. Őszintén? Unom :-( Miért nem lehet hogy csak úgy jól működjön?

Amúgy meg kis rohadék, a 12 fok meghozta az életkedvét, valamit be is gyűjtött a begyébe a Kakucson, mert komplett idióta volt ma a városban. A gázhoz hozzáértem, harapott mint az eszelős, már gondolkoztam hogy le kéne tekerni N-be, hogy nyugodjon már le kicsit :-)
Shadin17-10-2024 18:24:39 // 37540
Még mindig nem kalibrált a kormányod a paramétereknél?
WarbiRunner (Gyuri)17-10-2024 18:21:56 // 37539
Na erről ennyit, homeo gyógymód volt a kormány nullázás, megint kikacsint a verda.

Ez valami szoftver hülyeség lesz, csak ha betolatok a helyére, akkor látom így. Szerintem akkor is csak abban az esetben, ha muszáj koppig tekernem balra tolatás közben a kormányt. Valamelyik nap kipróbálom, valami a szoftverben nincs lekezelve jól.
WarbiRunner (Gyuri)17-10-2024 11:17:56 // 37538
Mondjuk én utána levettem az akksi sarut kétszer az sgw bridge kínlódáshoz. Tuti hogy vízszintes kormánynál volt 0, legalábbis volt olyan állapot.
Shadin17-10-2024 10:59:58 // 37537
Nekem a nulla nem változott ettől, lehet h nem síkon álltam...
SD17-10-2024 10:10:55 // 37536
Amúgy nézegettem van egy 1.5-ös 3 literes motorjuk is az már fél V6:D Az ST kivitel egész morgós:D

De maga a tény hogy veszünk egy alulmotorizált de nagy méretű nagy homlokfelületű autót, amit még megdöglesztünk egy automataváltóval.. na ezt neee.

A Yariy 1.5 szívó + hibrid vagy a Corolla 1.8 2.0 hibrid lett volna még opció, de ahogy elképzeltem hogy ezt nézzem a kertben elment tőle a kedvem:D
zgi52117-10-2024 09:35:11 // 37535
Nálunk fut egy utolsó gyártaából számazó 1.0 Titanium Fiesta, asszem 5. éve. Szuper kis autó a városban megfelelő.
SD16-10-2024 22:55:51 // 37534
A kedvencem az volt mikor kinézték szüleivel az 1.0 Ford puma típúsú 3 hengeres terepjárót:D:D:D

Na mondom azt nem:D:D:D
WarbiRunner (Gyuri)16-10-2024 22:26:24 // 37533
Nekem ne.. te választottad. Az asszonyt is 🤣
WarbiRunner (Gyuri)16-10-2024 22:21:57 // 37532
Ezzel a funkcióval nulláztam, és most vízszintes kormánynál van a nulla. Egyébként nekem ez a leírás azt mondja, hogy a kormányvisszatérítő erő is programozott. Tehát nem feltétlenül egyenesbe pörög vissza a kormány önmagától. Ami azért furán hangzik, de el tudom képzelni hogy folyamatosan oda-vissza dolgozik a villany szervó megfelelő kormány érzetért, és a visszatérő erőbe is belenyúl. Az esp is használja a kormányszöget.
SD16-10-2024 22:21:29 // 37531
Néztünk mindent is.
Egy jó Giulietta majdnem ennyibe kerül.. Giulietta automata nemár...
Alfa automata ami nem 8-10 éves az akkor max Stelvio, Giulia, amiből ha már van egy jó nehogy már vegyek mellé egy rosszat?:D Kell nekem baj?

Na és amikor már mindent is néztünk hogy ez kis szar (yaris, corolla), de ez legalább új, tőle lehet SUV is.. meg mittom.. na mondom áljon meg a menet, most vegyek egy olyan autót amitől egész életemben menekültem, egy lefutott suv, még netán dízelt is, és majd ezzel akar ovijáratozni?:D:D:D Vagy állítsak ide valami alulmotorlizált hibridet??

Ezért arra jutottam ha rohangálni akar és nem hajlandó kéziváltani akkor csak a villany...
Erre jött még rá hogy még egy benzinest nem akartam már etetni:D

Akkor jött hogy ami értelmes villany az mind 4 személyes én rá is mondtam hogy ok... majd én biciklizek a városban ha meg nem akarok, még mindig ott a Giu..
De akkor hogyő abban félni fog az autópályán, mármint a kis villanyban...

Ó mondom a jó dolgodat:D

Na és akkor kezdett összeállni egy olyan embernek alfát venni aki nem tud, nem akar rá vigyázni, nincs erre rágerjedve, sőtt nem is szeret vezetni... :D Hát ez kész öngyi...
De azért legyen vagány, menjen mint a barom ah előzni kell.. ne legyen ódivatú...

Mi az ami nem ronda, van benne mégis valami ki boogie és nem 20 millió?

Na és akkor ez lett...

Ésss baszki imádja:D Vezetni akarja, büszke rá, tetszik neki, meg minden, odavan érte..
Az hogy anyagilag most egy Giulia kategóriás autó, méretre, gumi minden... :P

Őt nem érdekli.. persze a deal hogy megy dolgozni és majd akkor lesz mibű..

És végül is a Fiat 500 pl. ott megbukott volna hogy nem tudtam volna mellé beülni okítani.. mert már nem fértek volna mögénk a kölök, és addig meg hova tesszük ez most még sok km-en így lesz mert én nem akarok bontott alkatrészekért rohangálni meg kigörbíteni, ha majd nem kell már beleszólni akkor mehet egyedül:P

De még így is imádja :D

15 év alatt nem tudtam rávenni hogy vezessen, mindig rettegtem a padka meg minden hogy nem érzi mi merre, ezzel a 20-as kerékkel meg úgy kerüli a patkát hogy csak nézem.. :D

Alfában egyszer nem merte rátenni a tempomatot..
Ebben használja..

Ésss mivel ez egy villany gyösz nem konkurenciája a benzines alfának mert mást tudnak:)))

Amitől tartottam hogy nem lesz-e lomha mellette az alfába visszaülni.. és nem..
az alfa könnyű, ugrik és hangos:D Mélyen ülök benne és bele lehet dobni a kanyarba:)

A másik nyugtat, chill módban semmi ok hogy nyomkodjam.. gyerekek is kamázzák.

Még most megy az átnézetés a mit kell megcsináltatni, mit kell ellenőriztetni, minden jó legyen.. van, volt kis izgalom is mert garis létére, karbantartás után, a klíma üres, a hűtő teli levéllel.. a kerékben cserés alkatrészek.. de spaszki.. akkor most hogy van ez?:D
WarbiRunner (Gyuri)16-10-2024 22:07:26 // 37529
Azt sehogy. A kormány nekem menet közben egyenes haladásnál középen áll. Mindig egyenesbe tekerem amikor leállítom itthon. Viszont a proxy rendezéses folyamatok előtt 0 fokra kell tekerni a kormányt, és úgy levenni az akksi sarut és csinálni bármit is. Na itt tűnt fel, hogy 0 foknál balra áll a kormány. Íme:

Hogy ez miért balra okozott ivalid position hibát, azt nem értem pontosan, hiszen jobbra lett több a pozíció a kelleténél. Egyelőre mégis úgy tűnik, hogy ettől kancsított kifelé a bal fényszóróm leállítás után.
Shadin16-10-2024 21:49:06 // 37528
Ezt meg nem vagyok képes értelmezni, fontos hogy legyen jól beállítva a futómű geometria, de akkor mit is rezsetelünk, ha fizikailag egy konstans a tól-ig fordulat és az abból eredő közép is. Ha a futómű nem teljesen pontos, mint nálam, és nem pontosan közép az egyenes, akkor azt nem vágom hogy lehet "középre kalibrálni" szoftveresen. vagy valamit nagyon nem értek :)
Shadin16-10-2024 21:42:41 // 37527
" és a kormány ugyanúgy megy egyenesen" --> "és az autó ugyanúgy megy egyenesen"
Te hogy csináltad amit csináltál? :-)
Shadin16-10-2024 21:41:12 // 37526
Nagyon régen rontottam el bármit is, időm van, alapos vagyok, ha félbe kell hagynom, mert elakadok bármivel, az sem gond a jó öreg GT kihúz a szarból :-)
Minden másra meg ott az AlfaWorkshop :-)
Btw én is belematattam a kormánykérdésbe.
Full balra tekerve 420°:

Full jobbra 421.38°:
.
A kettő közé kb. 0.7°-ra betekerve reszeteltem a kormányszöget és semmi nem változott.
Továbbra is kalibrált maradt, a közép 0 nem lett 0 a 0.7 helyett és a kormány ugyanúgy megy egyenesen, mint korábban, kb. picit (0.7) balrább áll.
WarbiRunner (Gyuri)16-10-2024 20:40:17 // 37525
Te vetted neki, láthattad előre. Szerintem a Giulietta kb 80e lefutott kilométer összes 100-as benzinével, szervizeivel, gumijaival lesz szumma annyiban mint egy olyan villanytraktor.. Ellenben jól gyorsul, valóban. :-)
WarbiRunner (Gyuri)16-10-2024 20:35:44 // 37524
Na pont ezaz.. de jól megfogalmaztad. :-)
Óradíjban nem mérhető a különbség. A féknél jöttem rá újra, hogy nem a megspórolt 100e aminek örülök, hanem hogy olyan lett amilyennek lennie kell. A három óra szerelés fele takarítás, pucolás volt.
Plusz adalék: a múltkor írtam, hogy néha kancsi a kanyarkövető fényszóróm. A baloldali full balra kifordult és úgy maradt leállítás után. Mióta szépen visszatettem a kormány középállásra a 0 fokot, egyszer sem fordult elő, nem jött vissza az invalid position hiba sem. A legutolsó szervizről így kaptam vissza, rosszul volt nullázva. Vagy leginkább sehogy.
Shadin16-10-2024 19:32:47 // 37523
Még az is jelentősen jobb ár
Piritu - 1.000.00016-10-2024 19:22:06 // 37522
Márkaszerviz - Győr
Shadin16-10-2024 18:48:07 // 37521
Márkaszervizben v. Csöri?
Piritu - 1.000.00016-10-2024 18:41:09 // 37520
280 volt a múlt héten
RomeoOne16-10-2024 18:04:10 // 37519
Én azt mondom, hogy nem kell túlmisztifikálni a márkaszervizt sem, sőt, ott is el tudják kefélni. Nekem mondjuk se tapasztalatom, se affinitásom ahhoz, hogy magam szereljem. Jövőre vezérléscserés is lesz, amihez a motort is ki kell kapni... Valószínűleg csak elrettentésként kérek majd márkaszervizből ajánlatot rá, aztán elviszem majd máshova, ahol értenek hozzá. Pedig az érdiek visszaadták a bizalmamat a márkaszervizekben. Az még valamennyi felárat is megérne nekem.
Shadin16-10-2024 17:13:09 // 37518
kétszer nyomtam egyszerre gombot? :-D
Shadin16-10-2024 17:11:10 // 37517
A vezérlést amellett, hogy volt leírás hozzá, a magam kárán tanultam meg, de jelenleg úgy gondolom, hogy már nagyon nem tudnak újat mutatni. Már azzel előrébb voltam mindig, hogy vettem megfelelő szerszámokat hozzá, nem mellesleg azzal együtt is olcsóbb volt a művelet általában.
Shadin16-10-2024 17:11:09 // 37516
A vezérlést amellett, hogy volt leírás hozzá, a magam kárán tanultam meg, de jelenleg úgy gondolom, hogy már nagyon nem tudnak újat mutatni. Már azzel előrébb voltam mindig, hogy vettem megfelelő szerszámokat hozzá, nem mellesleg azzal együtt is olcsóbb volt a művelet általában.
SD16-10-2024 16:31:26 // 37515
Ja az elektromos művek kommandó, villanymotoron kis csigány gyerek 1 héten belül ott volt óra leolvasásra:D én nem értem betelefonált az óra hogy héé it növekmény van azt kivonult azonnal az elektroTEK?:Dik :D
SD16-10-2024 16:29:29 // 37514
Nekem most azon fáj a fejem hogy nagy várakozással voltam hogy majd mikor jutok oda hogy egyzer elmondhassam asszonynak hogy hát elkopott a giulia 17-es kereke, most akkor vegyünk rá nagyobbat ez kicsit zsebbenyúlós lesz mert a hátsó kerekek hát 100k felett vannak:P

Erre hol tartunk az ő autójára most drágább a gumi, de legalább vehetek is rá mert a téli outdated, a nyári meg 20":D:D:D ááááá

És mikor veszek magamnak gumit.. végül is ezek után.. már bármikor vehetek...:D:D:D HA marad rá..

OFF: 500km-et ment ez a gyösz 7000ft-ból:D:D:D
Zselé16-10-2024 16:26:11 // 37513
Nekem szerintem 200 körül volt tavaly
SD16-10-2024 16:24:23 // 37512
Vagy ugyan ez hogy gyertyát a szerelő tudta, már nem is emlékszem hogy hidegen vagy meleg motornál kell cserélni hogy ne nyalja el a menetet meg ne törjön bele.. ezeket meg lehet tanulni..

Én azt mondom ha egy autó problémamentes és ezt az állapotát fent tudja tartani a márkaszervíz dráma nélkül akkor akár anyagilag is megérheti.

Ha egy autó már tákolt és márkaszervízben csilliárdokért kellene cserélni a felét hogy újra egyáltalán autónak lehessen nevezni.. akkor ott nyilván a tákolás marad..

A kettő között az van mikor valaki fillérbaszó:D És elviszi a márkaszervízes 20k-s olajcsereperiódusra, és 10k-nál meg otthon lecseréli az olajat.. De ez meg már:D:D:D

Igaz akkor legalább tuti le van cserélve...:D
RomeoOne16-10-2024 16:18:39 // 37511
Ez mondjuk a Bravo-val kapcsolatos példa volt.
RomeoOne16-10-2024 16:16:43 // 37510
Ha tényleg tudod, hogy mit kell csinálni, elolvasod a hozzá szükséges szerelői manual-t, meg meg van hozzá minden eszköz, akár bérelsz is hozzá szükséges speciális szerszámot, akkor nem jelent valódi többletet a felár. De ha csak nekiállsz cserélni olyan alapon, hogy láttál már belsőégésű motort, meg csináltál már ilyet más autón, akkor azért lyukra lehet futni.

Most hirtelen az jut eszembe amikor a filctoll a vezérlésrögzítő :)
Ugye a veztengely bordáskerekét fel kell lazítani, szíj felrakás előtt, pedig sokan nem szokták (nincs retesszel rögzítve, simán el tud fordulni a kerék), majd feszítés után lehúzni. Azért, hogy a régi szíj nyúlásából eredő vezérmű "torzulás" vissza tudjon állni alapra. Hogy ne legyen a szíjnak olyan pozíciója ahol lazább, máshol pedig szorosabb.

Utána meg nem értik, hogy miért ad huhogó hangot a szíj.
SD16-10-2024 16:12:46 // 37509
De nem érted, ha egy szerelő ezzel foglalkozik évi 200 giuliát megnéz, te meg 10X idő alatt tudod elvégezni.. nem mondom hogy nem lehet..

Látod én is magamnak raktam fel a kiput, mert érdekelt. de egy szerelő hamarabb megcsinálta volna:)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.